Kom op je vergelijkt een professor Ecologie niet met iemand die van NOS geld krijgt om in een studio te gaan zitten en hun mening te geven over een wedstrijd?quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Experts roepen ook dat Oranje slecht speelt.
Dit soort argumenten ook:quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat soort dingen zie je ook constant op social media. Satelliet plaatjes van enkel NO2 of een verdeling naar sectoren per NOX. Kijk we worden beflikkerd want we stoten bijna geen stikstof uit in de landbouw!
Dat lijkt als je het snel leest te kloppen.quote:Overigens is de regering voornemens om bouwprojecten af te gelasten, ook al heeft Nederland last van een gierende woningnood. De bouwnijverheid heeft de uitstoot echter al meer dan gehalveerd en bouwvakkers zijn samen goed voor slechts drie procent van de totale uitstoot. Dat idee, het stilleggen van bouwprojecten, is dus totale waanzin. Hoe komt een weldenkend mens bij zoiets?
Nederland heeft de haarlemmermeer ingepolderd en Wieringermeer , de flevo en de NOP en de lopikerwaard en de beemsterquote:Op donderdag 28 juli 2022 09:21 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Lol, Nederland is geen vruchtbare delta geworden de afgelopen 100 jaar. We hebben de Rijn niet zelf gegraven hoor
Het probleem met Ecologie is dat het geen exacte wetenschap is, uiteraard kun je onderzoek baseren op echte data, maar het is in veel gevallen veel te gecompliceerd om daar harde conclusies van te trekken.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Kom op je vergelijkt een professor Ecologie niet met iemand die van NOS geld krijgt om in een studio te gaan zitten en hun mening te geven over een wedstrijd?
Als je wat ouder was geweest (zoals ik), zou je weten dat het prima met de natuur gaat.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:26 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Kwantificeer de milieuvriendelijkheid eens van het hele land overspoelen met stikstof waardoor de natuur hier achteruit holt.
Oh, ik ontken nergens dat de intensieve veehouderij niet gestimuleerd zou zijn. Dat is een feit.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat komt vooral omdat dit hoogwaardige export is die grotendeels ook nog op een erg milieuvriendelijke manier word verbouwd. En ik ben het eens dat we met minder veehouderij moeten doen, alleen in het andere topic heb ik ook al geschreven dat de intensieve veehouderij een gevolg is van de strenge regelgeving, hierdoor konden boeren namelijk alleen overleven door enorme schaalvergroting te plegen.
Als 46-jarige kan ik je melden dat dat met name is omdat we al 40 jaar lang de stikstof en fosfaat emissie naar beneden proberen te krijgen, ondanks de zware tegenwerking door de boerenlobby.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je wat ouder was geweest (zoals ik), zou je weten dat het prima met de natuur gaat.
nou schaf dan de landbouwsubside afquote:Op donderdag 28 juli 2022 09:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh, ik ontken nergens dat de intensieve veehouderij niet gestimuleerd zou zijn. Dat is een feit.
Dat betekent niet dat het niet teruggedraaid kan worden.
Ik haal het er nogmaals bij, om uit te leggen waarom we in Nederland een NH3 probleem hebben en in Frankrijk of Duitsland niet:
Nederland: 2,2 miljoen hectare landbouwgrond, 12 miljoen varkens, 1,6 miljoen koeien
Frankrijk: 26,7 miljoen hectare landbouwgrond, 14 miljoen varkens, 3,6 miljoen koeien
Duitsland: 17 miljoen hectare landbouwgrond, 23,5 miljoen varkens, 4 miljoen koeien
Dan zou je ook nog moeten weten hoe het met de Ozonlaag en de zure regen is afgelopen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als 46-jarige kan ik je melden dat dat met name is omdat we al 40 jaar lang de stikstof en fosfaat emissie naar beneden proberen te krijgen, ondanks de zware tegenwerking door de boerenlobby.
Maar er moet nog flink wat af.
Kwantificeer dat dan even, want van de onderzoekers en huidige beheerders van de Nederlandse natuur stelt het merendeel juist dat het er dramatisch voorstaat. Dus waarom gaat het dan toch prima? Heb je een onderzoek dat dat zegt?quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je wat ouder was geweest (zoals ik), zou je weten dat het prima met de natuur gaat.
Of de verkeerde trekken en zelf maar eens een einde aan die acties gaan maken.quote:Op donderdag 28 juli 2022 06:36 schreef timmmmm het volgende:
Denk dat ze het inderdaad pas door hebben als iemand zich doodrijdt door die aso's, hoewel ik me afvraag of het ze wat uit zou maken
Voor jou. Het is te gecompliceerd voor jou.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem met Ecologie is dat het geen exacte wetenschap is, uiteraard kun je onderzoek baseren op echte data, maar het is in veel gevallen veel te gecompliceerd om daar harde conclusies van te trekken.
Rieten daken kunnen branden als fakkels als het moetquote:Op donderdag 28 juli 2022 09:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Of de verkeerde trekken en zelf maar eens een einde aan die acties gaan maken.
Dat en boerderijen die in de fik vliegen.
nee dat is onzin, de natuur verandert , dat is een continuerend procesquote:Op donderdag 28 juli 2022 09:33 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Kwantificeer dat dan even, want van de onderzoekers en huidige beheerders van de Nederlandse natuur stelt het merendeel juist dat het er dramatisch voorstaat. Dus waarom gaat het dan toch prima? Heb je een onderzoek dat dat zegt?
Het gat in de ozonlaag is in afgelopen jaren niet zo klein geweest.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan zou je ook nog moeten weten hoe het met de Ozonlaag en de zure regen is afgelopen.
Dramatisch nog wel?quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:33 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Kwantificeer dat dan even, want van de onderzoekers en huidige beheerders van de Nederlandse natuur stelt het merendeel juist dat het er dramatisch voorstaat. Dus waarom gaat het dan toch prima? Heb je een onderzoek dat dat zegt?
Ik heb hem helemaal niet neergestoken, hij is zelf niet aan de kant gegaan toen ik het mes naar voren duwdequote:Op donderdag 28 juli 2022 08:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
jaja dus omdat iemand gewoon niet zit op te letten op de motor hebben de boeren het gedaan.
Je bedoelt dat we de uitstoot van zwaveloxide fors naar beneden hebben gekregen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan zou je ook nog moeten weten hoe het met de Ozonlaag en de zure regen is afgelopen.
Kom dan zelf met je metingen van stikstof, of heb je alleen een model waarop die theorie is gebaseerd?quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:34 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Voor jou. Het is te gecompliceerd voor jou.
Daarom moet elk land meedoen. Het is niet alsof er niets gebeurt in Belgie, Frankrijk, Duitsland enzovoorts. Het is echt een zwaktebod om te zeggen dat wij zo klein zijn dat we niets hoeven doen...quote:
Gast klimaatverandering en stikstof hebben niks met elkaar te maken. Stikstof heeft enkel invloed op je directe omgeving.quote:
in België?quote:
Dit plaatje is geheel vals in deze discussie. Dat is je de vorige 5x dat je het plaatste ook al uitgelegd.quote:
Goede troll. Dacht echt dat je voor de boeren was.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en dus dat we op veel vlakken dus enorme winst hebben geboekt met betrekking tot de natuur, dat is wat ik namelijk schreef.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je bedoelt dat we de uitstoot van zwaveloxide fors naar beneden hebben gekregen.
[ afbeelding ]
Daarnaast de uitstoot van CFK's naar beneden gebracht, o.a. door de koelmiddelen in koelkasten en vriezers te vervangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |