abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juli 2022 @ 09:26:44 #126
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205478581
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:25 schreef raptorix het volgende:

[..]
Experts roepen ook dat Oranje slecht speelt.
Kom op je vergelijkt een professor Ecologie niet met iemand die van NOS geld krijgt om in een studio te gaan zitten en hun mening te geven over een wedstrijd?
pi_205478582
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat soort dingen zie je ook constant op social media. Satelliet plaatjes van enkel NO2 of een verdeling naar sectoren per NOX. Kijk we worden beflikkerd want we stoten bijna geen stikstof uit in de landbouw!
Dit soort argumenten ook:

quote:
Overigens is de regering voornemens om bouwprojecten af te gelasten, ook al heeft Nederland last van een gierende woningnood. De bouwnijverheid heeft de uitstoot echter al meer dan gehalveerd en bouwvakkers zijn samen goed voor slechts drie procent van de totale uitstoot. Dat idee, het stilleggen van bouwprojecten, is dus totale waanzin. Hoe komt een weldenkend mens bij zoiets?
Dat lijkt als je het snel leest te kloppen.

Bouwen veroorzaakt dus 3% van de NOx uitstoot in Nederland. Maar er wordt niet op 100% van het oppervlak gebouwd.
Er wordt op minder dan 1% van het oppervlak gebouwd, dus op die locaties waar wél gebouwd wordt is de uitstoot meer dan 50% van de bouw. En dat is relevant want stikstof gaat om lokale uitstoot en depositie (al is dat bij NH3 meer geldig dan bij NOx).

Ik word zo moe van die kwakzalvers die de opinie proberen te veranderen met valse en halve informatie.
  donderdag 28 juli 2022 @ 09:28:37 #128
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205478592
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:21 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Lol, Nederland is geen vruchtbare delta geworden de afgelopen 100 jaar. We hebben de Rijn niet zelf gegraven hoor _O-
Nederland heeft de haarlemmermeer ingepolderd en Wieringermeer , de flevo en de NOP en de lopikerwaard en de beemster

De Rijn is over 20 jaar drooggevallen overigens

De Natuur verandert voortdurend
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_205478594
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Kom op je vergelijkt een professor Ecologie niet met iemand die van NOS geld krijgt om in een studio te gaan zitten en hun mening te geven over een wedstrijd?
Het probleem met Ecologie is dat het geen exacte wetenschap is, uiteraard kun je onderzoek baseren op echte data, maar het is in veel gevallen veel te gecompliceerd om daar harde conclusies van te trekken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205478598
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:26 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Kwantificeer de milieuvriendelijkheid eens van het hele land overspoelen met stikstof waardoor de natuur hier achteruit holt.
Als je wat ouder was geweest (zoals ik), zou je weten dat het prima met de natuur gaat.
pi_205478603
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat komt vooral omdat dit hoogwaardige export is die grotendeels ook nog op een erg milieuvriendelijke manier word verbouwd. En ik ben het eens dat we met minder veehouderij moeten doen, alleen in het andere topic heb ik ook al geschreven dat de intensieve veehouderij een gevolg is van de strenge regelgeving, hierdoor konden boeren namelijk alleen overleven door enorme schaalvergroting te plegen.
Oh, ik ontken nergens dat de intensieve veehouderij niet gestimuleerd zou zijn. Dat is een feit.
Dat betekent niet dat het niet teruggedraaid kan worden.

Ik haal het er nogmaals bij, om uit te leggen waarom we in Nederland een NH3 probleem hebben en in Frankrijk of Duitsland niet:

Nederland: 2,2 miljoen hectare landbouwgrond, 12 miljoen varkens, 1,6 miljoen koeien

Frankrijk: 26,7 miljoen hectare landbouwgrond, 14 miljoen varkens, 3,6 miljoen koeien

Duitsland: 17 miljoen hectare landbouwgrond, 23,5 miljoen varkens, 4 miljoen koeien
pi_205478611
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:29 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als je wat ouder was geweest (zoals ik), zou je weten dat het prima met de natuur gaat.
Als 46-jarige kan ik je melden dat dat met name is omdat we al 40 jaar lang de stikstof en fosfaat emissie naar beneden proberen te krijgen, ondanks de zware tegenwerking door de boerenlobby.

Maar er moet nog flink wat af. Stikstof accumuleert helaas, daarom moet je het op een niveau brengen waarbij de natuur het kan verwerken.
  donderdag 28 juli 2022 @ 09:33:23 #133
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205478616
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Oh, ik ontken nergens dat de intensieve veehouderij niet gestimuleerd zou zijn. Dat is een feit.
Dat betekent niet dat het niet teruggedraaid kan worden.

Ik haal het er nogmaals bij, om uit te leggen waarom we in Nederland een NH3 probleem hebben en in Frankrijk of Duitsland niet:

Nederland: 2,2 miljoen hectare landbouwgrond, 12 miljoen varkens, 1,6 miljoen koeien

Frankrijk: 26,7 miljoen hectare landbouwgrond, 14 miljoen varkens, 3,6 miljoen koeien

Duitsland: 17 miljoen hectare landbouwgrond, 23,5 miljoen varkens, 4 miljoen koeien
nou schaf dan de landbouwsubside af
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_205478617
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als 46-jarige kan ik je melden dat dat met name is omdat we al 40 jaar lang de stikstof en fosfaat emissie naar beneden proberen te krijgen, ondanks de zware tegenwerking door de boerenlobby.

Maar er moet nog flink wat af.
Dan zou je ook nog moeten weten hoe het met de Ozonlaag en de zure regen is afgelopen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 09:33:50 #135
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205478618
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:29 schreef raptorix het volgende:

[..]
Kwantificeer dat dan even, want van de onderzoekers en huidige beheerders van de Nederlandse natuur stelt het merendeel juist dat het er dramatisch voorstaat. Dus waarom gaat het dan toch prima? Heb je een onderzoek dat dat zegt?
pi_205478620
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 06:36 schreef timmmmm het volgende:
Denk dat ze het inderdaad pas door hebben als iemand zich doodrijdt door die aso's, hoewel ik me afvraag of het ze wat uit zou maken
Of de verkeerde trekken en zelf maar eens een einde aan die acties gaan maken.
Dat en boerderijen die in de fik vliegen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 28 juli 2022 @ 09:34:09 #137
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205478621
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem met Ecologie is dat het geen exacte wetenschap is, uiteraard kun je onderzoek baseren op echte data, maar het is in veel gevallen veel te gecompliceerd om daar harde conclusies van te trekken.
Voor jou. Het is te gecompliceerd voor jou.
pi_205478627
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Of de verkeerde trekken en zelf maar eens een einde aan die acties gaan maken.
Dat en boerderijen die in de fik vliegen.
Rieten daken kunnen branden als fakkels als het moet ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 28 juli 2022 @ 09:35:54 #139
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205478629
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:33 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Kwantificeer dat dan even, want van de onderzoekers en huidige beheerders van de Nederlandse natuur stelt het merendeel juist dat het er dramatisch voorstaat. Dus waarom gaat het dan toch prima? Heb je een onderzoek dat dat zegt?
nee dat is onzin, de natuur verandert , dat is een continuerend proces

iedere fruitteler die strooit volop stikstof korrels
  donderdag 28 juli 2022 @ 09:36:16 #140
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205478632
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dan zou je ook nog moeten weten hoe het met de Ozonlaag en de zure regen is afgelopen.
Het gat in de ozonlaag is in afgelopen jaren niet zo klein geweest.

En hoe komt dat? Door Montreal Protocol; afspraken tussen de landen zodat de juiste maatregelen worden genomen om het te herstellen.
https://scientias.nl/gat-(...)lein-geweest-als-nu/

Exact hetzelfde gaat nu gebeuren met stikstofdepositie. Kijk, alle boosheid is zeer terecht omdat dit al JAREN aan zat te komen. Je mag zeker woedend zijn op overheid vanwege hun vreemde beleid. Maar dat doet niets af aan het feit dat er iets moet gebeuren. Veestapel moet worden ingekrompen, klaar.

De pijn die er heerst is zeer begrijpelijk maar het kan nou eenmaal niet anders.
pi_205478638
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:33 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dramatisch nog wel?
Om een simpel voorbeeld te geven, de waterkwaliteit is enorm toegenomen, we maken hele stukken nieuwe natuur, en natuurlijk roepen die experts dat het er dramatisch voor staat, ze hebben er namelijk alle belang bij om te roepen.

Hoor je ooit wel eens iemand van een belangen organisatie roepen, goh het gaat echt enorm goed, of dit nou over discriminatie, roken, drank, verkeersdoden, etc gaat, het gaat altijd slechter, en er is altijd wel weer iets waarop we ons moeten gaan focussen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 09:37:24 #142
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205478641
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:04 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
jaja dus omdat iemand gewoon niet zit op te letten op de motor hebben de boeren het gedaan.
Ik heb hem helemaal niet neergestoken, hij is zelf niet aan de kant gegaan toen ik het mes naar voren duwde
Laffe huichelaar
pi_205478642
quote:

[..]
Je bedoelt dat we de uitstoot van zwaveloxide fors naar beneden hebben gekregen.

Daarnaast de uitstoot van CFK's naar beneden gebracht, o.a. door de koelmiddelen in koelkasten en vriezers te vervangen.
pi_205478646
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:34 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Voor jou. Het is te gecompliceerd voor jou.
Kom dan zelf met je metingen van stikstof, of heb je alleen een model waarop die theorie is gebaseerd?
  donderdag 28 juli 2022 @ 09:38:29 #145
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205478647
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Daarom moet elk land meedoen. Het is niet alsof er niets gebeurt in Belgie, Frankrijk, Duitsland enzovoorts. Het is echt een zwaktebod om te zeggen dat wij zo klein zijn dat we niets hoeven doen...
  donderdag 28 juli 2022 @ 09:38:34 #146
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205478648
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Gast klimaatverandering en stikstof hebben niks met elkaar te maken. Stikstof heeft enkel invloed op je directe omgeving.
pi_205478650
quote:

[..]
[ afbeelding ]
in België?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_205478653
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Dit plaatje is geheel vals in deze discussie. Dat is je de vorige 5x dat je het plaatste ook al uitgelegd.

Stikstof gaat direct over natuurgebieden in ons eigen land. Niet over "de planeet aarde" en ook niet over "klimaat".

Ik zou de tekst willen aanpassen naar:

"Hier wonen de boeren die proberen om de hele aarde te voeden :')"
pi_205478654
quote:

[..]
Goede troll. Dacht echt dat je voor de boeren was. _O_ _O-
pi_205478655
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je bedoelt dat we de uitstoot van zwaveloxide fors naar beneden hebben gekregen.

[ afbeelding ]

Daarnaast de uitstoot van CFK's naar beneden gebracht, o.a. door de koelmiddelen in koelkasten en vriezers te vervangen.
Ja en dus dat we op veel vlakken dus enorme winst hebben geboekt met betrekking tot de natuur, dat is wat ik namelijk schreef.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')