Was je erbij dan?quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:55 schreef britneycheers het volgende:
Hij had makkelijk achter diegene aan kunnen rijden waar ik een boete door hebt gekregen.
zoals?quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Apart want ik ken hele andere verhalen
Een collega vluchtte een keervoor de politie en dat was gelukt. Hij kreeg een brief wie de bestuurder van zijn auto was op dat moment. Hij schreef terug dat hij het niet wist en hij het niet was met een alibi die vals was. Hij heeft er nooit meer wat van gehoordquote:
Overtreding = strafrecht.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Geldt dit ook voor een strafrecht of alleen voor overtredingen?
Ik ken ook iemand die een boete had ontvangen voor door rood rijden (pv door agent). Deze ontkende dat hij niks te zoeken heeft 2 uur verderop van zijn woonplaats en deze boete werd geseponeerd.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een collega vluchtte een keervoor de politie en dat was gelukt. Hij kreeg een brief wie de bestuurder van zijn auto was op dat moment. Hij schreef terug dat hij het niet wist en hij het niet was met een alibi die vals was. Hij heeft er nooit meer wat van gehoord
Hoe de telefoniste het verhaal vertelde leek de agent weinig te doen te hebben. Hij hoorde daar hulp te verlenen en geen boetes uit te schrijven.quote:
m.a.w. je weet net niks over de situatie.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:12 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Hoe de telefoniste het verhaal vertelde leek de agent weinig te doen te hebben. Hij hoorde daar hulp te verlenen en geen boetes uit te schrijven.
ik blijf dat soort verhalen altijd maar gek vinden, maar goed, het zal wel teveel werk zijn om het rond te krijgen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:10 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand die een boete had ontvangen voor door rood rijden (pv door agent). Deze ontkende dat hij niks te zoeken heeft 2 uur verderop van zijn woonplaats en deze boete werd geseponeerd.
Of er is gewoon een keuze wat ze wel en niet gaan vervolgen verder. Dit omwille van capaciteit.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een collega vluchtte een keervoor de politie en dat was gelukt. Hij kreeg een brief wie de bestuurder van zijn auto was op dat moment. Hij schreef terug dat hij het niet wist en hij het niet was met een alibi die vals was. Hij heeft er nooit meer wat van gehoord
Er is ook momenteel een groot tekort in de rechtbank aan personeel. Het zal me niks verbazen dat ze zaken laten vallen uit gemak.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:16 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Of er is gewoon een keuze wat ze wel en niet gaan vervolgen verder. Dit omwille van capaciteit.
Dus jij bedenkt dat de agent ook wel even achter "jouw" auto en die andere 100 aan had kunnen rijdenquote:Op woensdag 27 juli 2022 15:12 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Hoe de telefoniste het verhaal vertelde leek de agent weinig te doen te hebben. Hij hoorde daar hulp te verlenen en geen boetes uit te schrijven.
Dit soort opmerkingen helpen niet hè, als je graag wilt doen alsof je het idd niet was.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:22 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Er is ook momenteel een groot tekort in de rechtbank aan personeel. Het zal me niks verbazen dat ze zaken laten vallen uit gemak.
De meeste mensen betalen een boete vaak ipv in bezwaar gaan. Dus het geld rolt toch wel binnen.
Als je er niet was, hoe weet je dan wat de situatie was? Misschien stonden er wel tig agenten en heeft 1 de taak op zich genomen om rood kruis rijders te verbaliseren. Net zoals ze bij ongelukken ook alle kentekens opschrijven van bestuurders die het al rijdend filmen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 12:49 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat de agent een verkeerd nummer heeft opgeschreven. Ik vind het sowieso vreemd dat hij assisteert bij een ongeluk en tegelijk tijd boetes uitschrijft.
Wegenverkeerswet bepaalt dat de kentekenhouder aansprakelijk is. TS heeft de mogelijkheid gehad de bestuurder aan te geven via het formulier, maar heeft in plaats daarvan geantwoord geen idee te hebben. Dan is de kentekenhouder degene die een straf opgelegd krijgt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik dacht dat bij een strafzaak alleen de bestuurder de straf mag krijgen. Het opsporen daarvan is de taak van de politie en niemand anders.
Ik vind bij een rood kruis rijden erg asociaal. Het is wel een vreemd verhaal dat er zo een 100 auto’s bekeurd zijn. Ik zie op de snelweg altijd maar een enkeling onder een rood kruis rijden.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:45 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Als je er niet was, hoe weet je dan wat de situatie was? Misschien stonden er wel tig agenten en heeft 1 de taak op zich genomen om rood kruis rijders te verbaliseren. Net zoals ze bij ongelukken ook alle kentekens opschrijven van bestuurders die het al rijdend filmen.
Dat zou natuurlijk een reden kunnen zijn dat jij het toch was zonder dat je het door had. Jij rijdt gewoon lekker achter je voorgangers aan zonder bewust op de signaalgevers te letten. Net zoals degene voor je en degene achter je.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:49 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Als je er niet was, hoe weet je dan wat de situatie was? Misschien stonden er wel tig agenten en heeft 1 de taak op zich genomen om rood kruis rijders te verbaliseren. Net zoals ze bij ongelukken ook alle kentekens opschrijven van bestuurders die het al rijdend filmen.
Of een camera achter dit soort matrix-borden die iedereen vastlegt zodra de baan afgekruist is (eventueel met x-tijd vertraging na activeren van het kruis om te voorkomen dat iemand die direct voor en pal onder het bord rijdt zodra het kruis geactiveerd wordt ook beboet worden). Blijft de baan beschikbaar voor hulpdiensten.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er werd door een rood kruis gereden, wat mij betreft zetten ze in zo'n situatie standaard een agent met een mobieltje neer om de automobilisten te filmen die het kruis negeren, maar misschien kunnen ze ook aan het eind van de rood kruis situatie een fuik neerzetten, dan lopen ze er allemaal op vast.
Is het wegvlak van het rode kruis overigens ook niet meer beschikbaar voor hulpverleningsvoertuigen, maar soit, dat moet dan maar.
Dat mag ik wel hopen ja.quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Als dat het enige is; en er geen PV is maakt de rechter er gehakt van.
Dit voelt wel als erg gemakkelijk lullen. Je zei zelf dat je gebeld hebt en dat er meer dan 100 strafbeschikkingen zijn uitgedeeld. Wat denk je dan? Dat een agent die daar de veiligheid staat proberen te regelen achter alle 100 idioten die het rode kruis negeren aan gaat rijden? Dat is natuurlijk ondoenlijk, en dat weet je zelf ook.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:55 schreef britneycheers het volgende:
[..]
[..]
https://www.bezwaartegenv(...)-staandehouding/amp/
Hij had makkelijk achter diegene aan kunnen rijden waar ik een boete door hebt gekregen.
De ANPR camera’s leggen alles vast. Dus de politie zou het kunnen controleren.quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:08 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dat mag ik wel hopen ja.
Want als jij niet beter weet dan dat je auto gewoon voor je deur staat hoe ga je dan in godsnaam aantonen dat je auto daar niet was?
Of dat ze zolang bewaard worden en of dat ze dit mogen gebruiken hiervoor.quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:32 schreef Questular het volgende:
[..]
De ANPR camera’s leggen alles vast. Dus de politie zou het kunnen controleren.
De vraag is wel of je voor zo een feit zo een gegevens via de officier van justitie mag opvragen als politie zijnde.
Waarom? Dan had hij de andere 99 niet gepakt. Juist dit soort controles, die vaak ad hoc zijn wegens bijvoorbeeld afzettingen, dan kan hij juist vele overtreders pakken door niet achter ze aan te gaan.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:55 schreef britneycheers het volgende:
[..]
[..]
https://www.bezwaartegenv(...)-staandehouding/amp/
Ik zou er wel op staan dat ze dit doen. Dat zal voor mij vrijspraak betekenen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:32 schreef Questular het volgende:
[..]
De vraag is wel of je voor zo een feit zo een gegevens via de officier van justitie mag opvragen als politie zijnde.
Het blijft een welles nietes verhaal. Ik kan onmogelijk bewijzen dat ik tijdens een hoorcollege op school was. Presentie wordt niet geregistreerd.quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:22 schreef shazaam het volgende:
[..]
Dit voelt wel als erg gemakkelijk lullen. Je zei zelf dat je gebeld hebt en dat er meer dan 100 strafbeschikkingen zijn uitgedeeld. Wat denk je dan? Dat een agent die daar de veiligheid staat proberen te regelen achter alle 100 idioten die het rode kruis negeren aan gaat rijden? Dat is natuurlijk ondoenlijk, en dat weet je zelf ook.
Betekent niet dat een agent in die drukte geen fouten maakt, kan best gebeuren. Vaak staat ook het type auto op de bon, als dat niet overeen komt heb je natuurlijk een sterkere zaak.
En anders moet je met meerdere bewijzen aankomen dat jij het niet geweest kan zijn (verklaring van een agent weegt doorgaans zwaarder dan jouw tegen woord.). Meerdere verklaringen dus van mensen die aangeven dat jij op dat tijdstip je je ergens anders bevond, enkel je rooster is natuurlijk niet voldoende. Je rooster bewijst niet dat jij op school was, enkel dat je les had.
Ik heb alleen een brief gekregen met “rijden bij een rood kruis” en locatie a12. Verder geen extra info.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:06 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Zijn de voertuiggegevens in de strafbeschikking wel correct? Komt je kenteken overeen met vermelde merk/model/kleur?
Heb je ter voorbereiding op je verdediging alle verbalen bij het OM opgevraagd?quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:12 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik heb alleen een brief gekregen met “rijden bij een rood kruis” en locatie a12. Verder geen extra info.
Ik vroeg of ze het mij konden opsturen toen zeiden ze nee.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:29 schreef lipje het volgende:
[..]
Heb je ter voorbereiding op je verdediging alle verbalen bij het OM opgevraagd?
Schriftelijk opvragen en dan hun negatieve of niet gestuurde antwoorden aan de rechter voorleggen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:30 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik vroeg of ze het mij konden opsturen toen zeiden ze nee.
Je belt een CJIB telefoniste op een totaal andere plek dan waar jij bent, en die weet wat een agent deed, niet deed en behoorde te doen op weer een totaal andere plek en historisch tijdstip?? Vind het een vreemd verhaal worden.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:12 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Die snap ik even niet. Politie maakt PV en CJIB stuurt de prenten door. Daarna worden de niet-afgehandelde zaken naar de OVJ toegestuurd. OVJ stuurt geen info aan politie want die hebben ze niet.quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:32 schreef Questular het volgende:
Kijk, now are we getting somewhere. Zonder PV, maakt de rechter er.....saté van.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:30 schreef britneycheers het volgende:
Kijk dan dit filmpje maar bij 0:45: https://www.dumpert.nl/item/100036960_3644e178quote:Op woensdag 27 juli 2022 12:49 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat de agent een verkeerd nummer heeft opgeschreven. Ik vind het sowieso vreemd dat hij assisteert bij een ongeluk en tegelijk tijd boetes uitschrijft.
Zomaar even wat voorbeelden:quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:49 schreef britneycheers het volgende:
Ik vind bij een rood kruis rijden erg asociaal. Het is wel een vreemd verhaal dat er zo een 100 auto’s bekeurd zijn. Ik zie op de snelweg altijd maar een enkeling onder een rood kruis rijden.
Zo werkt dat ook niet natuurlijk. Een telefoniste gaat niet een notitie maken met: "Britneycheers --> opsturen PV".quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:30 schreef britneycheers het volgende:
Waarom niet? Zijn adres staat toch in het dossier?quote:Op woensdag 27 juli 2022 22:12 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Zo werkt dat ook niet natuurlijk. Een telefoniste gaat niet een notitie maken met: "Britneycheers --> opsturen PV".
Ik ga ook niet op basis van een telefoontje bepaalde informatie naar iemand toesturen.
De ANPR camera's? Want dat zijn er zoveel? Overal?quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Die foto's opvragen is iets waar potentieel de politie niet zelfstandig de bevoegdheid voor heeft. Dat is waar op gewezen was.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Die snap ik even niet. Politie maakt PV en CJIB stuurt de prenten door. Daarna worden de niet-afgehandelde zaken naar de OVJ toegestuurd. OVJ stuurt geen info aan politie want die hebben ze niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |