abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205468970
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 23:07 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat de officier mijn motivatie onvoldoende vind. Ik heb tevens mijn schoolrooster meegestuurd.

Wat voor gevolgen heeft dit “strafblad”? Kan ik dan geen taxi chauffeur meer worden? Om een voorbeeld te noemen.
Heb je het PV bij de hand? Welke zaken en waarnemingen staan erin opgesomd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Redactie Frontpage woensdag 27 juli 2022 @ 09:10:53 #27
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205469063
Hoger beroep? Bedoel je niet dat je bezwaar hebt gemaakt tegen de beschikking, dus verzet?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 27 juli 2022 @ 10:50:11 #28
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_205469757
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 00:52 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Neem naast het schoolrooster ook een presentie registratie mee. Verklaring van instelling dat je er was.

Verder is je motivatie natuurlijk waarschijnlijk niet erg sterk.

Wat voor beschikking had je gekregen.
Dat opsturen heeft geen enkele zin. Je moet aantonen dat jouw auto op het bewuste tijdstip niet op die plek aanwezig was. Simpelweg de mededeling dat je zelf ergens anders was en niemand anders in jouw auto rijdt helpt je niet verder.
#26 || Luciano da Silva
pi_205470104
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 06:47 schreef snabbi het volgende:

[..]
Ik heb er geen ervaring mee, maar ook al heb je een schoolrooster en een verklaring dat je elders was... dat geeft geen zekerheid dat die auto onder naam van TS niet over de snelweg reed toch? Het niet willen opgeven van de naam van de bestuurder zou dan nog steeds verweten kunnen worden denk ik zo.
Ik zou vooral ook een bewijs verwachten dat de auto daar niet was - want anders blijft het verbaal van een agent toch hogere waarde houden
Niet perse. Ook agenten kunnen zich verkijken. Als je de rechter genoeg aan het twijfelen kan brengen dat je er echt niet geweest bent etc. Kan het wel zijn dat je geen issues gaat hebben. Maar je moet inderdaad wel van ver komen.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 10:50 schreef joppie_saus het volgende:

[..]
Dat opsturen heeft geen enkele zin. Je moet aantonen dat jouw auto op het bewuste tijdstip niet op die plek aanwezig was. Simpelweg de mededeling dat je zelf ergens anders was en niemand anders in jouw auto rijdt helpt je niet verder.
Ik heb nergens gezegd dat je het moet opsturen. Een onderbouwde bewijsvoering dat jij er zelf niet was en dat een ander er niet in rijd KAN je wel degelijk verder helpen. Al was het maar een verlaging van het boetebedrag. Je staat achter, maar je staat niet kansloos. Naast wettig heb je ook nog iets als overtuigend. En als dat niet het geval is (wat heel goed kan ontstaan in een rechtbank) kan de uitslag zomaar anders uitpakken.
pi_205470113
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 10:50 schreef joppie_saus het volgende:
Al toon je aan dat je niet op die plek aanwezig was, maar met de auto wel de overtreding/misdrijf is begaan, dan krijg je toch als kentekenhouder de prent??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205470129
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:35 schreef nostra het volgende:
Je bent niet in hoger beroep gegaan, maar in verzet. En een jaar wachten op een oproepje om voor de politierechter te verschijnen (die je van de IPKD krijgt, gezellig met zo'n busje voor de deur) is vrij gebruikelijk, nog een halfjaar wachten zou me ook niets verbazen.
Een IKPD busje is toch niet wezenlijk anders dan een PostNL of DHL-bestelbusje???
  woensdag 27 juli 2022 @ 12:21:29 #32
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_205470409
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 11:42 schreef blomke het volgende:

[..]
Al toon je aan dat je niet op die plek aanwezig was, maar met de auto wel de overtreding/misdrijf is begaan, dan krijg je toch als kentekenhouder de prent??
Ja, je krijgt de prent. Dus je moet aannemelijk kunnen maken dat jouw auto daar niet geweest kan zijn, en dat iemand mogelijk je platen gekloond heeft ofzo. Of misschien heeft de agent een cijfer verkeerd genoteerd en ben jij nu de Sjaak. Alleen dan maak je een kans.
#26 || Luciano da Silva
  woensdag 27 juli 2022 @ 12:22:52 #33
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_205470419
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:21 schreef joppie_saus het volgende:

[..]
Ja, je krijgt de prent. Dus je moet aannemelijk kunnen maken dat jouw auto daar niet geweest kan zijn, en dat iemand mogelijk je platen gekloond heeft ofzo. Of misschien heeft de agent een cijfer verkeerd genoteerd en ben jij nu de Sjaak. Alleen dan maak je een kans.
#26 || Luciano da Silva
  woensdag 27 juli 2022 @ 12:49:49 #34
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205470665
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:21 schreef joppie_saus het volgende:

[..]
Ik ben ervan overtuigd dat de agent een verkeerd nummer heeft opgeschreven. Ik vind het sowieso vreemd dat hij assisteert bij een ongeluk en tegelijk tijd boetes uitschrijft.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  woensdag 27 juli 2022 @ 12:53:22 #35
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205470704
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 08:54 schreef blomke het volgende:

[..]
Heb je het PV bij de hand? Welke zaken en waarnemingen staan erin opgesomd.
Ik kreeg alleen een strafbeschikking zonder verdere informatie. Ik heb het CJIB om foto’s gevraagd en meer informatie maar dat hadden ze niet. Het enige wat ze mij konden vertellen dat het op de A12 was en tussen welk hectometerpaaltje. Volgens de telefonist zijn er meer dan 100 auto’s die dag opgeschreven door meneer agent en hebben zij ook een strafbeschikking gehad.
pi_205470866
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:53 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik kreeg alleen een strafbeschikking zonder verdere informatie. Ik heb het CJIB om foto’s gevraagd en meer informatie maar dat hadden ze niet. Het enige wat ze mij konden vertellen dat het op de A12 was en tussen welk hectometerpaaltje. Volgens de telefonist zijn er meer dan 100 auto’s die dag opgeschreven door meneer agent en hebben zij ook een strafbeschikking gehad.
Als dat het enige is; en er geen PV is maakt de rechter er gehakt van.
pi_205470889
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 08:44 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Jij als kentekenhouder bent verantwoordelijk voor je auto. Dat jij er niet in zat wil niet zeggen dat je auto er niet was.
Ik meen mij te herinneren dat dat bij het strafrechtelijke gedeelte van verkeersovertredingen niet zo is. Dan word je als persoon veroordeeldt en niet "het kenteken". Dan moet dus onomstreden vast komen te staan dat jij op dat moment de bestuurder was.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_205470898
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:21 schreef joppie_saus het volgende:

[..]
Ik dacht dat bij een strafzaak alleen de bestuurder de straf mag krijgen. Het opsporen daarvan is de taak van de politie en niemand anders.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 27 juli 2022 @ 13:55:55 #39
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205471270
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 13:12 schreef shazaam het volgende:

[..]
Ik meen mij te herinneren dat dat bij het strafrechtelijke gedeelte van verkeersovertredingen niet zo is. Dan word je als persoon veroordeeldt en niet "het kenteken". Dan moet dus onomstreden vast komen te staan dat jij op dat moment de bestuurder was.
Ik heb eerst een brief gehad met de vraag wie de bestuurder van de auto was. Ik heb terug gereageerd met dat ik niet bekend ben met dit misdrijf en de situatie. Ik heb ook gezegd dat er niemand anders in mijn auto kan. Als reactie kreeg ik meteen een strafbeschikking.

Het is wel beangstigd dat je zomaar brieven kan ontvangen met misdrijven die je niet gepleegd heb en zonder aanvoerend bewijs van de politie. Ze zijn eigenlijk verplicht je staande te houden op dat moment, maar goed.
pi_205471321
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 13:55 schreef britneycheers het volgende:
Het is wel beangstigd dat je zomaar brieven kan ontvangen met misdrijven die je niet gepleegd heb en zonder aanvoerend bewijs van de politie.
Dat hoeft niet, je zal alleen met goed bewijs moeten komen om het tegendeel te bewijzen.
Een agent kan zeker een fout maken, maar een agent zal niet zomaar iemand beschuldigen voor de lol. Lastige is alleen, om dit tegenbewijs te leveren.

quote:
Ze zijn eigenlijk verplicht je staande te houden op dat moment, maar goed.
Op basis van welke bron/wetsartikel exact?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 juli 2022 @ 14:04:38 #41
408813 crew  trein2000
pi_205471349
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 13:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik dacht dat bij een strafzaak alleen de bestuurder de straf mag krijgen. Het opsporen daarvan is de taak van de politie en niemand anders.
quote:
Artikel 181
1 Indien een bij of krachtens deze wet als overtreding strafbaar gesteld feit wordt begaan door een bij de ontdekking van het feit onbekend gebleven bestuurder van een motorrijtuig, kunnen de op het feit gestelde straffen worden opgelegd aan de eigenaar of houder van dat motorrijtuig voor zover deze niet reeds naast de bestuurder voor dat feit aansprakelijk is.
In beginsel is dat zo, alleen de Wegenverkeerswet maakt daarop een uitzondering…
zie email 27 oktober
pi_205471715
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:04 schreef trein2000 het volgende:
In beginsel is dat zo, alleen de Wegenverkeerswet maakt daarop een uitzondering…
Maakt het dan nog uit of het om een misdrijf of overtreding gaat?

Iets wat ik me überhaupt al afvraag over deze vraag van TS: misdrijf of overtreding. Bij die laatste stond er vroeger een M op de brief van Justitie: van Mulder.
pi_205471728
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[..]
Geldt dit ook voor een strafrecht of alleen voor overtredingen?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 27 juli 2022 @ 14:52:23 #44
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205471765
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:46 schreef blomke het volgende:

[..]
Maakt het dan nog uit of het om een misdrijf of overtreding gaat?

Iets wat ik me überhaupt al afvraag over deze vraag van TS: misdrijf of overtreding. Bij die laatste stond er vroeger een M op de brief van Justitie: van Mulder.
In de brief staat misdrijf.
pi_205471773
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Geldt dit ook voor een strafrecht of alleen voor overtredingen?
Je hebt misdrijven en overtredingen. Deze gezamelijk vormen het strafrecht.
De wegenverkeerswet stelt dat zaken misdrijven en overtredingen zijn, dan heb je strafrecht.

Dit geld voor beiden. Jij bent aansprakelijk voor het voertuig, jij hoort het te geven.
pi_205471784
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:01 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
In principe klopt dit, dit zijn werkinstructies. Op het moment dat je staande had kunnen worden gehouden kan een rechter hier daarom ook rekening mee houden. Alleen als het niet kon (wat een verbalisant ook op de combibon kan aangeven) is dit volkomen prima.
pi_205471793
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:52 schreef britneycheers het volgende:
In de brief staat misdrijf.
Dank, dat verduidelijkt 100%. Weet het niet, maar in dat geval zou een advocaat toegevoegde waarde kunnen hebben. Kans dat het op het justitieel documentatieregister wordt aangetekend
pi_205471796
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:54 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Je hebt misdrijven en overtredingen. Deze gezamelijk vormen het strafrecht.
De wegenverkeerswet stelt dat zaken misdrijven en overtredingen zijn, dan heb je strafrecht.

Dit geld voor beiden. Jij bent aansprakelijk voor het voertuig, jij hoort het te geven.
Apart want ik ken hele andere verhalen
  woensdag 27 juli 2022 @ 14:55:51 #49
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205471797
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:01 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Dat hoeft niet, je zal alleen met goed bewijs moeten komen om het tegendeel te bewijzen.
Een agent kan zeker een fout maken, maar een agent zal niet zomaar iemand beschuldigen voor de lol. Lastige is alleen, om dit tegenbewijs te leveren.
[..]
quote:
Staandehouding is dus verplicht, tenzij er geen reële mogelijkheid was om de bestuurder staande te houden. Wanneer er geen staandehouding plaatsvindt, moet de agent of handhaver dan ook verklaren waarom hij dat niet heeft kunnen doen.
https://www.bezwaartegenv(...)-staandehouding/amp/

Hij had makkelijk achter diegene aan kunnen rijden waar ik een boete door hebt gekregen.
  woensdag 27 juli 2022 @ 14:57:10 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205471812
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:55 schreef britneycheers het volgende:

[..]
[..]
https://www.bezwaartegenv(...)-staandehouding/amp/

Hij had makkelijk achter diegene aan kunnen rijden waar ik een boete door hebt gekregen.
Als jij het niet was, hoe weet je dan dat een agent er makkelijk achteraan had kunnen rijden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')