abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205459970
twitter
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:04:17 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205459982
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:02 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Schurkenstaten united.
Huilen dan.
pi_205460033
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:54 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Logisch ook wel, aangezien Duitsland erg afhankelijk is van het gas. Als Duitsland meer actie zou ondernemen, knijpt Rusland gelijk de kraan verder dicht.
Dan is er nu alle reden om Oekrane volledig te ondersteunen, want ondanks het weifelend optreden van de Duitsers draait Gazprom alsnog de kraan dicht:

Gazprom schroeft gaslevering aan Duitsland verder terug
https://nos.nl/l/2438302

quote:
Het Russische staatsgasbedrijf Gazprom schroeft vanaf woensdag de leveringen via de Nord Stream 1-gaspijpleiding terug naar 20 procent van de maximale capaciteit. Dat is zo'n 33 miljoen kubieke meter gas per dag.
Rusland is een notoir onbetrouwbare leverancier waar Europa gewoonweg vanaf moet. Dat Gazprom een half jaar na dato force majeure ingeroepen heeft (dus met terugwerkende kracht) vergt ook wel een zeldzaam niveau van hersengymnastiek.
pi_205460077
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:11 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dan is er nu alle reden om Oekrane volledig te ondersteunen, want ondanks het weifelend optreden van de Duitsers draait Gazprom alsnog de kraan dicht:

Gazprom schroeft gaslevering aan Duitsland verder terug
https://nos.nl/l/2438302
[..]
Rusland is een notoir onbetrouwbare leverancier waar Europa gewoonweg vanaf moet. Dat Gazprom een half jaar na dato force majeure ingeroepen heeft (dus met terugwerkende kracht) vergt ook wel een zeldzaam niveau van hersengymnastiek.
Ja zeker mee eens, maar dat is wel een lastige kwestie voor Duitsland, ze moeten natuurlijk wel een alternatief hebben dat aan hun huidige consumptie kan voldoen.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:30:36 #6
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205460173
Oud bericht uit 2018 maar wel interessant
https://www.wired.co.uk/a(...)ebook-twitter-google
This is why Russia's attempts to block Telegram have failed

In 2020 hebben ze het opgegeven
https://www.reuters.com/a(...)am-ban-idUSKBN23P2FT
Russia lifts ban on Telegram messaging app after failing to block it
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:53:17 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205460369
Ze zijn niet echt positief over de situatie...

https://ishgal.com/a-chance-to-kill-some-russians/
“I have a chance to kill some Russians.” Interviews with foreign volunteers in Ukraine

more than half the injuries are friendly fire
====================
"Steel plates [in lieu of armored plates capable of repelling gunfire] were being given to front line troops who had three days' of training. They were sent out with one rifle between a few guys and given 120 rounds of ammunition. Their commander and I begged the upper command not to ship the guys out, especially with that gear, but they didn't listen. I've trained over 2,000 Ukrainian soldiers, and I'd guess at least half are dead."
====================
"Absolutely everything--Javelin missiles, other missiles, vehicles, rifles, ammunition, grenades--all of it has been stolen. And it's happening on both sides of the border. Lots of it is stolen in Poland, but it absolutely happens when it reaches Ukraine, too."
====================
My group is purchasing our weapons from large volunteer group. That volunteer group, which is not from a Western country, stole the weapons that it's selling to us and other groups from the military aid coming into Ukraine."
====================

[ Bericht 62% gewijzigd door slashdotter3 op 26-07-2022 11:01:10 ]
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:59:53 #8
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_205460418
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:18 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ja zeker mee eens, maar dat is wel een lastige kwestie voor Duitsland, ze moeten natuurlijk wel een alternatief hebben dat aan hun huidige consumptie kan voldoen.
Laat ze beginnen met hun kernreactoren weer opstarten.

Ik ben geen fan van kernenergie op de manier waarop de huidige centrales werken, en ik ben tegen nieuwe centrales, maar reeds gebouwde kerncentrales werkloos laten staan, dat is echt enorm zonde.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 11:03:18 #9
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205460439
quote:
[ twitter ]
Ik denk dat we niet moeten onderschatten hoe gehaat het westen is in andere delen van de wereld. Uiteindelijk is het nu verworden tot een proxy oorlog tussen het westen en Rusland. En veel niet westerse mensen hopen dat het westen dan natuurlijk faalt.
pi_205460453
quote:
[ twitter ]
Totdat ze weer geld en eten nodig hebben.
Maar van mij mogen die afrikanen naar Rusland ipv naar de EU gaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205460496
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Totdat ze weer geld en eten nodig hebben.
Maar van mij mogen die afrikanen naar Rusland ipv naar de EU gaan.
Fort Europa en laat ze de rest zelf uitzoeken. Zo ingewikkeld is het niet, je moet het alleen wel willen.
pi_205460536
quote:
[ twitter ]
22 leden:
• Algeria
• Bahrain
• Comoros
• Djibouti
• Egypt
• Iraq
• Jordan
• Kuwait
• Lebanon
• Libya
• Mauritania
• Morocco
• Oman
• Palestine
• Qatar
• Saudi Arabia
• Somalia
• Sudan
• Syria (geschorst)
• Tunisia
• United Arab Emirates
• Yemen

Samen goed voor 7,1 biljoen dollar GDP (PPP) (bron).

Duitsland in z'n eentje is goed voor 5,2 biljoen dollar (bron).

En nu komt het: Saoedie-Arabie is goed voor 2 biljoen dollar... Dus de economie van Duitsland is net zo groot als de 21 (van de 22) Arab League-landen.

Met andere woorden: het is leuk, maar het stelt echt amper wat voor. Om nog maar niets te zeggen over de instabiltieit van de regio.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2022 11:42:39 ]
pi_205460598
Burgemeester Mykolajiv: opnieuw grote aanval op haven
https://nos.nl/artikel/24(...)rote-aanval-op-haven
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205460600
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:03 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ik denk dat we niet moeten onderschatten hoe gehaat het westen is in andere delen van de wereld. Uiteindelijk is het nu verworden tot een proxy oorlog tussen het westen en Rusland. En veel niet westerse mensen hopen dat het westen dan natuurlijk faalt.
Ze mogen het westen haten, maar uiteindelijk stellen ze weinig voor omdat zij niet kunnen samenwerken.

Als de Arabieren samen konden werken, waren ze koningkeizeradmiraal van deze planeet, vele malen machtiger dan de VS ooit is geweest.

Kijk, de Afrikaanse landen hebben nog de smoes dat ze zijn uitgehold door het westen en dat ze daar de gevolgen nog van voelen. Maar de Arabische landen - vooral de olierijke - denken alleen maar aan zichzelf en zullen daarom nooit boven het westen stijgen.

Je kunt alles zeggen over het westen, maar het is ons hier wel gelukt om samen te leven, zonder elkaar te willen saboteren.
pi_205460643
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:15 schreef YStec het volgende:

[..]
22 leden:
• Algeria
• Bahrain
• Comoros
• Djibouti
• Egypt
• Iraq
• Jordan
• Kuwait
• Lebanon
• Libya
• Mauritania
• Morocco
• Oman
• Palestine
• Qatar
• Saudi Arabia
• Somalia
• Sudan
• Syria (geschorst)
• Tunisia
• United Arab Emirates
• Yemen

Samen goed voor 7,1 miljard dollar GDP (PPP) (bron).

Duitsland in z'n eentje is goed voor 5,2 miljard dollar (bron).

En nu komt het: Saoedie-Arabie is goed voor 2 miljard dollar... Dus de economie van Duitsland is net zo groot als de 21 (van de 22) Arab League-landen.

Met andere woorden: het is leuk, maar het stelt echt amper wat voor. Om nog maar niets te zeggen over de instabiltieit van de regio.
Het gaat niet alleen om GDP maar om wie de olie en gas heeft, Europa heeft niet veel. Hoe groot zal de economie van Duitsland zijn als ze geen goedkope energie meer hebben? Ik denk geen 5,2 miljard (biljoen bedoel je denk ik).
  dinsdag 26 juli 2022 @ 11:36:20 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205460741
Wat een vieze honden. Kunnen er niet een paar HIMARS op het Kremlin geschoten worden?

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 11:37:42 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205460753
quote:
84s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:36 schreef Starhopper het volgende:
Wat een vieze honden. Kunnen er niet een paar HIMARS op het Kremlin geschoten worden?

Nope
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 11:38:56 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205460763
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nope
Jammer
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205460770
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om GDP maar om wie de olie en gas heeft, Europa heeft niet veel. Hoe groot zal de economie van Duitsland zijn als ze geen goedkope energie meer hebben? Ik denk geen 5,2 miljard (biljoen bedoel je denk ik).
En aan wie gaan ze dat gas en die olie dan allemaal verkopen buiten Europa?
  dinsdag 26 juli 2022 @ 11:45:39 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205460832
quote:

[..]
Hoe 'goedkoop' zijn die Russische fossiele brandstoffen wanneer je daarvoor moet betalen met je veiligheid en vrijheid?
Huilen dan.
pi_205460855
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En aan wie gaan ze dat gas en die olie dan allemaal verkopen buiten Europa?
Dit, de markt voor dergelijke olie en gas is beperkt. Ook Iran en Venezuela zitten al in die "zwarte" markt en beide landen hebben grote problemen enige noemenswaardige inkomsten daaruit te genereren. Nog een grote "zwarte" leverancier erbij zet de prijzen op die beperkte markt nog verder onder druk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 26-07-2022 11:53:19 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205460898
quote:

[..]
Biljoen inderdaad, dus ik heb mijn post net aangepast.

Duitsland heeft Twee Wereldoorlogen gevoerd... en heeft nu alsnog n van de beste/grootste economien. Ik twijfel er absoluut niet aan dat Duitsland aan de top blijft, destemeer omdat Duitsland sterke vrienden heeft.

Voor alles is er wel een alternatief, het duurt alleen even voordat de infrastructuur in orde is. Ja, het klopt dat er op de korte termijn problemen ontstaan, maar deze worden wel opgelost voor de langere termijn, want daar verschilt het westen van de rest: samenwerken voor de langere termijn.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 11:58:57 #23
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205460944
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:53 schreef YStec het volgende:

[..]
Biljoen inderdaad, dus ik heb mijn post net aangepast.

Duitsland heeft Twee Wereldoorlogen gevoerd... en heeft nu alsnog n van de beste/grootste economien. Ik twijfel er absoluut niet aan dat Duitsland aan de top blijft, destemeer omdat Duitsland sterke vrienden heeft.

Voor alles is er wel een alternatief, het duurt alleen even voordat de infrastructuur in orde is. Ja, het klopt dat er op de korte termijn problemen ontstaan, maar deze worden wel opgelost voor de langere termijn, want daar verschilt het westen van de rest: samenwerken voor de langere termijn.
Over 5 jaar is de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen al een stuk lager, grote kans dat het over 15 jaar zelfs onafhankelijk kan zijn. Het is nog nooit zo duidelijk geweest hoe kwetsbaar we als Europa zijn op dit gebied.

Maar ik denk dat Duitsland op korte termijn er voor moet kiezen dat een aantal kerncentrales nog een paar jaar door moeten, wat mijn betreft voordat we als Nederland gas uit Slochteren oppompen, het kan niet zo zijn dat we de Groningers een offer laten brengen omdat de Duitsers hun kerncentrales willen uitzetten.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205460969
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:58 schreef zalkc het volgende:

[..]
Over 5 jaar is de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen al een stuk lager, grote kans dat het over 15 jaar zelfs onafhankelijk kan zijn. Het is nog nooit zo duidelijk geweest hoe kwetsbaar we als Europa zijn op dit gebied.

Maar ik denk dat Duitsland op korte termijn er voor moet kiezen dat een aantal kerncentrales nog een paar jaar door moeten, wat mijn betreft voordat we als Nederland gas uit Slochteren oppompen, het kan niet zo zijn dat we de Groningers een offer laten brengen omdat de Duitsers hun kerncentrales willen uitzetten.
Bestaande kerncentrales lijken mij een prima tussenoplossing om de energietransitie genoeg tijd te geven. Nieuwe kerncentrales zijn daarvoor al een stuk minder aantrekkelijk. Ik vind het echt bizar (zonder gehinderd te zijn door al te veel kennis over dit onderwerp) dat Duitsland zo vasthoudend blijft in het sluiten van die centrales.

Zou dat ook als argument kunnen dienen van Nederland om geen contractueel gas op te pompen voor Duitsland? Omdat ze weigeren een redelijk alternatief in te zetten?
pi_205460990
Ik zeg overigens niet dat we onze zwakke kanten ook niet hebben. Er zijn veel dingen die hier in Europa echt beter kunnen.

Maar problemen die ons allemaal (of een groot deel van ons) raken, proberen we op te lossen als een collectief. En dat maakt het westen zo sterk, we staan er niet alleen voor.

Rusland heeft China en India die nu meer olie en gas importeren, wel zo fijn voor Rusland nu de EU-markt weg dreigt te vallen. Maar die landen doen dat niet om Rusland te steunen, ze doen het vooral omdat ze er zelf belang bij hebben aangezien ze het goedkoper kunnen inslaan. Het is geen steunen of samenwerken, het komt de kanten toevallig allebei goed uit.

EU heeft niet alleen de afzonderlijke lidstaten om op te steunen, maar ook de lidstaten van de NAVO. En natuurlijk, we helpen elkaar niet omdat we elkaar zo lief vinden, maar omdat we weten dat we door samen te werken (ook al moet je wat inleveren) we er allemaal baat bij hebben.

En ik wil het beeld niet romantiseren dus. Er zijn genoeg zaken die niet vlekkeloos verlopen, maar de basis - het fundament - is sterk... Veel sterker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')