abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juli 2022 @ 13:09:29 #197
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205470862
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 09:55 schreef Phaidra het volgende:
Leuk bijgelezen :7.

Toen onze kinderen nog niet naar school gingen, namen wij 3 dagen kdv af en verder waren we zelf thuis (ik werkte 24 uur en vriend 36). Opa en oma (alleen mijn schoonouders leven nog) zijn voor dagjes leuke dingen doen of voor nood als de kinderen ziek waren en wij wel echt moesten werken.

Avondjes weg deden wij nauwelijks, met moeilijk slapende kinderen voelden we ons enorm bezwaard om de avond/nacht uit te besteden. En inmiddels zijn mijn schoonouders boven de 75 en vind ik het gewoon niet prettig meer om ze ermee te belasten. Andere oppas hebben we eigenlijk niet, dus nog steeds gaan we maar 1-2x per jaar samen weg. Los van elkaar wel vaker (sporten of iets drinken met vrienden).

Mijn zus is een tijdje alleenstaande ouder geweest met een vader die nauwelijks in beeld was. Zij werkte onregelmatige diensten en mijn nichtje van toen 2 is toen veel bij ons (mijn moeder en mij, ik woonde toen nog thuis) geweest. Ze bleef ook vaak slapen, we waren echt haar tweede thuis. Mijn moeder was toen ook gastouder, dus overdag waren er andere kinderen om mee te spelen. Dat was wel echt een bijzondere tijd. Maar ik kan me niet herinneren dat mijn zus buiten werk nog oppas had om te kunnen daten. Ze heeft wel na een paar jaar een nieuwe partner gevonden, waar ze nu ook mee getrouwd is. Dus nog voor TS (ach ja, why not): het kan wel gewoon :Y.
Waarom had je zus niet voor het kinderdagverblijf gekozen? Is dat dan heel duur als je alleen werkt?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_205470872
Toen mijn kind naar het kdv ging en ik ging uitrekenen op hoeveel uur ik recht had, moest ik wel even knipperen met mijn ogen. Nog een keer uitgerekend, het klopte. Ik vind dat je op aardig wat uur kdv recht hebt.
  woensdag 27 juli 2022 @ 13:11:05 #199
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205470877
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 06:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik werk momenteel 21 uur in de week. 2 dagen doordeweeks, 1 op zaterdag. Ik heb een contract van 30 uur per week, waarvan er nu 6 uur worden weggeboekt als ouderschapsverlof. Ik ben van plan alle uren op te maken. Als ze op zijn is mijn jongste rond de 3,5 en dan gaat hij al bijna naar school. Daarnaast neem ik wekelijks 3 uur ADV op.

Kind gaat 2 dagen in de week naar het kdv.
Dat is prima te doen. Goed geregeld zo.
pi_205470885
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 13:09 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Waarom had je zus niet voor het kinderdagverblijf gekozen? Is dat dan heel duur als je alleen werkt?
Ze werkte onregelmatige tijden, een kinderdagverblijf is doorgaans alleen van 7.30 tot 18.30. Dat werkt gewoon niet als je ook nachtdiensten draait etc. In gezinnen met 2 ouders/verzorgers is dat meestal makkelijker op te vangen, maar als alleenstaande heb je dan toch best wel een probleem. De onregelmatigheidstoeslag was dan wel weer een leuke bijkomstigheid.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 13% gewijzigd door Phaidra op 27-07-2022 13:17:44 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 27 juli 2022 @ 13:17:27 #201
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205470935
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 13:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Toen mijn kind naar het kdv ging en ik ging uitrekenen op hoeveel uur ik recht had, moest ik wel even knipperen met mijn ogen. Nog een keer uitgerekend, het klopte. Ik vind dat je op aardig wat uur kdv recht hebt.
Het ligt aan het contract wat je afsluit. Sommige ouders kiezen bijvoorbeeld de vakanties niet af te nemen. Hier heb ik geen keus in. Ik moet 12 maanden per jaar 230 u per maand afnemen omdat ik een studie contract heb. Gelukkig hoef ik bijna niets te betalen.
  woensdag 27 juli 2022 @ 13:19:08 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_205470949
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 13:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Je hebt recht op zoveel als je wil, het is een vrij land :P Maar je krijgt maar toeslag tot aan een bepaald aantal uren
disclaimer
pi_205470957
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 13:19 schreef SQ het volgende:

[..]
Je hebt recht op zoveel als je wil, het is een vrij land :P Maar je krijgt maar toeslag tot aan een bepaald aantal uren
Ja precies, dat bedoelde ik. En ik vind dat vrij veel wel.
  woensdag 27 juli 2022 @ 13:20:19 #204
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205470965
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 13:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ze werkte onregelmatige tijden, een kinderdagverblijf is doorgaans alleen van 7.30 tot 18.30. Dat werkt gewoon niet als je ook nachtdiensten draait etc. In gezinnen met 2 ouders/verzorgers is dat meestal makkelijker op te vangen, maar als alleenstaande heb je dan toch best wel een probleem. De onregelmatigheidstoeslag was dan wel weer een leuke bijkomstigheid.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat herken ik wel, ik werk momenteel ook onregelmatig op Schiphol en moet vaak vroeg in de ochtend beginnen of ik werk tot in de avond. Dit beperk ik ook tot 2 dagen in de week. Mijn ouders moeten dan vaak de kinderen van het kdv halen wat hartstikke onhandig is.
  woensdag 27 juli 2022 @ 13:23:32 #205
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205470996
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 13:19 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik krijg tot 230 u toeslag. Eigenlijk ontvang ik meer uren omdat de crèche de openingstijden heeft verlengd. Deze krijg ik van de creché cadeau omdat het administratief niet te doen is anders. Dus op papier 230 u en daadwerkelijk 250.
  woensdag 27 juli 2022 @ 13:24:29 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_205471011
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 13:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja precies, dat bedoelde ik. En ik vind dat vrij veel wel.
Op hoeveel uur heb je dan recht?
Kijk, volgens contract werk jij 30 uur per week (verdeeld over 4 dagen waarschijnlijk). Dan zou je nog tot een uur pauze kunnen hebben, dat maakt al 34 uur van huis. En misschien heb je nog wel een dik uur reistijd enkele reis, dan heb je al 42 uur per week opvang nodig. Dus zo gek is dat niet.
disclaimer
  woensdag 27 juli 2022 @ 13:28:47 #207
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205471037
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 13:24 schreef SQ het volgende:

[..]
Kijk, volgens contract werk jij 30 uur per week (verdeeld over 4 dagen waarschijnlijk). Dan zou je nog tot een uur pauze kunnen hebben, dat maakt al 34 uur van huis. En misschien heb je nog wel een dik uur reistijd enkele reis, dan heb je al 42 uur per week opvang nodig. Dus zo gek is dat niet.
Ik zou dan denken vier dagen. Mijn studiebelasting is 40 u per week en ik krijg 5 dagen.
pi_205471042
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 13:24 schreef SQ het volgende:

[..]
Als je 25 uur pw werkt, heb je recht op iets meer dan 35 uur kinderopvangtoeslag. Dus dat is best een ruime marge.

zie voorbeeldberekening hier: https://www.belastingdien(...)-kinderopvangtoeslag

Ik heb het even voor mezelf uitgerekend en kom met 28 uur pw uit op 39,46 uur kinderopvangtoeslag. Ik zou het net redden, als ik ervan uitga dat ik 3-4 dagen per week op kantoor zit (2 uur reistijd per dag) en geen partner heb. Dat is nu niet aan de orde, maar stél.

[ Bericht 13% gewijzigd door Phaidra op 27-07-2022 13:37:52 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 27 juli 2022 @ 13:42:41 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205471134
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:28 schreef MaJo het volgende:

[..]
Hier wil ik toch nog even op reageren. Naast dat ik fulltime werk en een klein kind heb (oh ja, zit ook nog even middenin een verhuizing) doe ik dit er VRIJWILLIG bij. Ik kijk een paar keer per dag op Fok en soms ook wel eens een avondje niet. Hetzelfde geldt voor mijn medemod @:Peejtur. We werken niet met schema’s, dat is ook nooit nodig geweest.

In dit topic is er welgeteld 1 iemand die klaagt over slecht moderatorschap, misschien moet je het allemaal iets minder serieus nemen.
En die ene persoon die klaagt post verder ook nog eens nooit in OUD......
Misschien is dat ook een goed idee voor de toekomst dan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205471156
Alleen rekenen de meeste kdvs (waar ik mee te maken heb gehad) met hele dagen. Een dag is dan bijv. van 8 tot 6, dus 12 uur. Kost je voor 4 dagen dus toch 48 uur.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 27 juli 2022 @ 13:45:33 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205471166
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 13:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Als je 25 uur pw werkt, heb je recht op iets meer dan 35 uur kinderopvangtoeslag. Dus dat is best een ruime marge.

zie voorbeeldberekening hier: https://www.belastingdien(...)-kinderopvangtoeslag

Ik heb het even voor mezelf uitgerekend en kom met 28 uur pw uit op 39,46 uur kinderopvangtoeslag. Ik zou het net redden, als ik ervan uitga dat ik 3-4 dagen per week op kantoor zit (2 uur reistijd per dag) en geen partner heb. Dat is nu niet aan de orde, maar stél.
Bij studie is er ook recht ook toeslag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205471311
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 13:45 schreef Vanyel het volgende:
Alleen rekenen de meeste kdvs (waar ik mee te maken heb gehad) met hele dagen. Een dag is dan bijv. van 8 tot 6, dus 12 uur. Kost je voor 4 dagen dus toch 48 uur.
Daar heb ik in mijn berekening wel rekening mee gehouden. Als ik alleenstaand was, zou ik sowieso iets moeten aanpassen, want ik werk nu om de week 3 of 4 dagen. Dat is niet handig, tenzij je gaat werken met een flexibel contract. Ik ben er nu even vanuit gegaan dat ik 3 hele en 1 halve dag afneem.

@Leandra voor studie gelden weer andere regels inderdaad.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Manager PR/Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 14:02:03 #213
269689 crew  Viv
pi_205471322
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 13:20 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Dat herken ik wel, ik werk momenteel ook onregelmatig op Schiphol en moet vaak vroeg in de ochtend beginnen of ik werk tot in de avond. Dit beperk ik ook tot 2 dagen in de week. Mijn ouders moeten dan vaak de kinderen van het kdv halen wat hartstikke onhandig is.
Ah, dus op 1 à 2 doordeweekse avonden per week zorgen opa & oma óók al voor de kinderen, dus nog bovenop het zelf wegbrengen op vrijdag. |:)
pi_205471403
Ik vind het trouwens wel grappig om te zien dat studeren in dit topic meermaals is afgedaan als hobby of als iets waarvoor kdv onnodig zou zijn. Niet elke studie heeft maar 12 contacturen per week ofzo he :D. En ook (juist) voor die studies moet je zelf veel thuis doen.
pi_205471429
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:11 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind het trouwens wel grappig om te zien dat studeren in dit topic meermaals is afgedaan als hobby of als iets waarvoor kdv onnodig zou zijn. Niet elke studie heeft maar 12 contacturen per week ofzo he :D. En ook (juist) voor die studies moet je zelf veel thuis doen.
Goed punt! Het is ondoenlijk om thuis te studeren als je kinderen hebt rondlopen, zeker als ze nog onder de 4 zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Manager PR/Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 14:26:10 #216
269689 crew  Viv
pi_205471528
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:11 schreef Smart_ass het volgende:
Oh, kdv vanwege studie lijkt me zeker niet onnodig hoor! Maar ik zou wel minstens één doordeweekse dag per week mijn kinderen 's middags thuis willen hebben, en dan zo nodig 's avonds als ze slapen de gemiste uurtjes studie inhalen.
  woensdag 27 juli 2022 @ 14:48:11 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_205471733
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:26 schreef Viv het volgende:

[..]
Oh, kdv vanwege studie lijkt me zeker niet onnodig hoor! Maar ik zou wel minstens één doordeweekse dag per week mijn kinderen 's middags thuis willen hebben, en dan zo nodig 's avonds als ze slapen de gemiste uurtjes studie inhalen.
Dat mag ook, maar niet iedereen staat daar hetzelfde in.
In mijn omgeving is 5 dagen kinderopvang echt niet ongebruikelijk, veel expats die het op deze manier doen. Maar anderen hebben altijd zoveel oordeel over alles.

Ik zou echt niet in de avond kunnen studeren momenteel. Met mijn 32 uur werken en mijn 3 jonge kinderen kan ik in de avonden weinig anders dan apathisch op de bank liggen eerlijk gezegd.
disclaimer
  Manager PR/Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 14:56:24 #218
269689 crew  Viv
pi_205471805
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:48 schreef SQ het volgende:

[..]
In mijn omgeving is 5 dagen kinderopvang echt niet ongebruikelijk, veel expats die het op deze manier doen. Maar anderen hebben altijd zoveel oordeel over alles.
Ik oordeel niet over 5 dagen kinderopvang. :) Maar als de studie niet van 9:00 tot 17:00 contacturen heeft, zou ik die flexibiliteit wel benutten.
quote:
Ik zou echt niet in de avond kunnen studeren momenteel. Met mijn 32 uur werken en mijn 3 jonge kinderen kan ik in de avonden weinig anders dan apathisch op de bank liggen eerlijk gezegd.
Begrijpelijk. :P Ik was sowieso geen student die de officiële studielast-uren nodig had om tentamens te halen, dus in de praktijk zou ik ook gewoon netflixen op zo'n avond hoor. :7
  woensdag 27 juli 2022 @ 15:05:46 #219
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205471900
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:56 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik oordeel niet over 5 dagen kinderopvang. :) Maar als de studie niet van 9:00 tot 17:00 contacturen heeft, zou ik die flexibiliteit wel benutten.
[..]
Begrijpelijk. :P Ik was sowieso geen student die de officiële studielast-uren nodig had om tentamens te halen, dus in de praktijk zou ik ook gewoon netflixen op zo'n avond hoor. :7
Ik benut deze flexibiliteit ook. Op maandag en dinsdag heb ik les ,de rest van de dagen alleen hoorcolleges. Om eerlijk te zijn volg ik de meeste lessen en colleges niet, tenzij het verplicht is. Ik loop op schema met mijn studiepunten en heb geen zorgen.

In plaats daarvan ga ik lekker naar de sportschool of Spa. Vanochtend ben ik bijvoorbeeld eerst naar de nagelsalon geweest en heb ik een behandeling bij de schoonheidssalon geboekt.

Waarom zou je in een Monkeytown of JumpXL willen zitten als je ook iets ontspannends kan doen?
  woensdag 27 juli 2022 @ 15:07:49 #220
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205471919
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:02 schreef Viv het volgende:

[..]
Ah, dus op 1 à 2 doordeweekse avonden per week zorgen opa & oma óók al voor de kinderen, dus nog bovenop het zelf wegbrengen op vrijdag. |:)
Of vroeg in de ochtend brengen ze hun weg. Ik heb ook nog een broer en zusjes die ook helpen als mijn ouders niet kunnen.
  Manager PR/Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 15:11:58 #221
269689 crew  Viv
pi_205471959
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 15:05 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik benut deze flexibiliteit ook. Op maandag en dinsdag heb ik les ,de rest van de dagen alleen hoorcolleges. Om eerlijk te zijn volg ik de meeste lessen en colleges niet, tenzij het verplicht is. Ik loop op schema met mijn studiepunten en heb geen zorgen.

In plaats daarvan ga ik lekker naar de sportschool of Spa. Vanochtend ben ik bijvoorbeeld eerst naar de nagelsalon geweest en heb ik een behandeling bij de schoonheidssalon geboekt.

Waarom zou je in een Monkeytown of JumpXL willen zitten als je ook iets ontspannends kan doen?
:D Heerlijk! Twee dagen les, twee dagen koffers sjouwen op Schiphol, en de rest van de tijd daten of naar de schoonheidssalon of spa. Oh ja, en op zondagmiddag voor de kinderen zorgen.
pi_205472008
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:48 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik heb dit afgelopen jaar fulltime gestudeerd zonder opvang en ik ben gesloopt. En dan heb ik maar 1 dreumes en werk ik niet :') . Hele dagen thuis zijn met een dreumes en dan ‘s avonds naar college moeten/moeten studeren… ik zou willen dat ik opvang had gehad :D.
  woensdag 27 juli 2022 @ 15:16:23 #223
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205472018
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 15:11 schreef Viv het volgende:

[..]
:D Heerlijk! Twee dagen les, twee dagen koffers sjouwen op Schiphol, en de rest van de tijd daten of naar de schoonheidssalon of spa. Oh ja, en op zondagmiddag voor de kinderen zorgen.
Ik heb ook fulltime gewerkt dan heb je echt geen tijd voor jezelf meer. Ik besef mij dat deze luxe niet voor iedereen haalbaar is maar tijd voor jezelf is echt belangrijk.
  woensdag 27 juli 2022 @ 15:18:32 #224
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205472041
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 15:15 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ik heb dit afgelopen jaar fulltime gestudeerd zonder opvang en ik ben gesloopt. En dan heb ik maar 1 dreumes en werk ik niet :') . Hele dagen thuis zijn met een dreumes en dan ‘s avonds naar college moeten/moeten studeren… ik zou willen dat ik opvang had gehad :D.
Dit lijkt mij erg intens. Werk je daarnaast niet?
Waarom heb je geen recht op opvang?
pi_205472113
Het was uiteindelijk voor ons financieel en qua flexibiliteit handiger voor mij om thuis te blijven. Maar het was meer om maar aan te geven dat opvang tijdens studeren niet altijd een overbodige luxe is zoals sommige users in dit topic lijken te denken.
  Manager PR/Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 15:46:52 #226
269689 crew  Viv
pi_205472300
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 15:16 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik heb ook fulltime gewerkt dan heb je echt geen tijd voor jezelf meer. Ik besef mij dat deze luxe niet voor iedereen haalbaar is maar tijd voor jezelf is echt belangrijk.
Die "luxe" is vooral "haalbaar" voor jou omdat andere mensen wél meer belasting afdragen dan ze via toeslagen etcetera terugkrijgen. Door meer dan 14 uur per week te werken dus. Ook al is tijd voor jezelf echt belangrijk. :X
  woensdag 27 juli 2022 @ 15:58:50 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205472386
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 15:46 schreef Viv het volgende:

[..]
Die "luxe" is vooral "haalbaar" voor jou omdat andere mensen wél meer belasting afdragen dan ze via toeslagen etcetera terugkrijgen. Door meer dan 14 uur per week te werken dus. Ook al is tijd voor jezelf echt belangrijk. :X
Ze is toch nog een opleiding (met een studielast van 40 uur) aan het doen? Nou ja, hypothetisch dan :+
Ik vind het al bizar om met een kind nog te werken naast een fulltime opleiding en als alleenstaande ouder helemaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Spellchecker woensdag 27 juli 2022 @ 16:02:49 #228
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205472422
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 15:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ze is toch nog een opleiding (met een studielast van 40 uur) aan het doen? Nou ja, hypothetisch dan :+
Ik vind het al bizar om met een kind nog te werken naast een fulltime opleiding en als alleenstaande ouder helemaal.
Twee kinderen he.
  Manager PR/Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 16:03:44 #229
269689 crew  Viv
pi_205472438
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 15:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik denk dat dit hele verhaal zorgvuldig gekozen is om werkende ouders een steek onder water te geven. :P

Is een vaker terugkerende act op FOK! (niet per se deze user hoor), de ene keer gaat het om WIA, dan weer om Wajong, maar het komt er altijd op neer dat wij onder aan de streep hun leventje onderhouden.
  woensdag 27 juli 2022 @ 16:13:48 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_205472572
Ik ga overigens maandag ook lekker naar de spa als mijn kinderen op de opvang zijn O+
disclaimer
  Manager PR/Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 16:22:00 #231
269689 crew  Viv
pi_205472635
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:13 schreef SQ het volgende:
Ik ga overigens maandag ook lekker naar de spa als mijn kinderen op de opvang zijn O+
Ja prima, maar in jouw geval betaalt de rest van werkend Nederland er netto gezien niet aan mee. Geniet ervan! _O_
  woensdag 27 juli 2022 @ 16:28:16 #232
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205472700
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:03 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik denk dat dit hele verhaal zorgvuldig gekozen is om werkende ouders een steek onder water te geven. :P

Is een vaker terugkerende act op FOK! (niet per se deze user hoor), de ene keer gaat het om WIA, dan weer om Wajong, maar het komt er altijd op neer dat wij onder aan de streep hun leventje onderhouden.
Ik werk zelf ook.
  woensdag 27 juli 2022 @ 16:29:33 #233
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205472718
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 15:46 schreef Viv het volgende:

[..]
Zo typisch : “Ik werk voor jou uitkering” mensen :')

Zo werkt het niet hé.
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 16:32:04 #234
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205472751
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:29 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Zo werkt het niet hé.
Niet zo typisch als je benen voor minstens een 2e keer openen voor een klaploper, je kinderen nu vervolgens bij de halve wereld dumpen omdat je het anders niet gebolwerkt krijgt en daardoor tijd hebben voor troll-topics waarin je kijkt hoeveel tijd je nog meer kunt krijgen voor jezelf omdat kinderen toch wel erg lastig zijn als je niet wil accepteren dat niet alles meer kan als je (alleenstaande) ouder bent.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 27 juli 2022 @ 16:35:08 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_205472784
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Niet zo typisch als je benen voor minstens een 2e keer openen voor een klaploper, je kinderen nu vervolgens bij de halve wereld dumpen omdat je het anders niet gebolwerkt krijgt en daardoor tijd hebben voor troll-topics waarin je kijkt hoeveel tijd je nog meer kunt krijgen voor jezelf omdat kinderen toch wel erg lastig zijn als je niet wil accepteren dat niet alles meer kan als je (alleenstaande) ouder bent.
Jij blijft anders ook wel aardig geëmotioneerd reageren voor iemand die ook al meermaals heeft geroepen de troll niet te moeten voeden :P
disclaimer
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 16:39:06 #236
16180 crew  CoolGuy
pi_205472822
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:35 schreef SQ het volgende:

[..]
Jij blijft anders ook wel aardig geëmotioneerd reageren voor iemand die ook al meermaals heeft geroepen de troll niet te moeten voeden :P
True :P Maar het is of de troll voeden of de eendjes, maar de eendjes zijn al zo volgevreten dat er van zwemmen niet meer veel komt, dus dan maar de troll voeden :P
  woensdag 27 juli 2022 @ 16:45:20 #237
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205472876
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar alles kan dus wel gewoon als alleenstaande ouder.
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 16:47:25 #238
16180 crew  CoolGuy
pi_205472902
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:45 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Maar alles kan dus wel gewoon als alleenstaande ouder.
Nee, het kan vanwege allerlei andere mensen zoals je broes/zussen en ouders. Want óf jij bent bij je kinderen, óf je bent dat niet, maar in de tijd dat je dat niet bent, kun je ze ook niet in de kast leggen. Dus als die andere mensen er niet waren dan kon het niet.
  woensdag 27 juli 2022 @ 16:53:15 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_205472983
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, het kan vanwege allerlei andere mensen zoals je broes/zussen en ouders. Want óf jij bent bij je kinderen, óf je bent dat niet, maar in de tijd dat je dat niet bent, kun je ze ook niet in de kast leggen. Dus als die andere mensen er niet waren dan kon het niet.
Beetje kulargumentatie dit. Want ze zijn er wel, dus kan het wel.
disclaimer
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 16:56:54 #240
16180 crew  CoolGuy
pi_205473027
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:53 schreef SQ het volgende:

[..]
Beetje kulargumentatie dit. Want ze zijn er wel, dus kan het wel.
Ja, precies. Als ze er niet waren, dan kon het dus niét als alleenstaande ouder. Het verschil wordt niet gemaakt door de alleenstaande ouder, maar door de mensen er omheen.
  woensdag 27 juli 2022 @ 17:00:29 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_205473062
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, precies. Als ze er niet waren, dan kon het dus niét als alleenstaande ouder. Het verschil wordt niet gemaakt door de alleenstaande ouder, maar door de mensen er omheen.
Ja maar dat is met heel veel dingen natuurlijk zo. Als jij je kind niet naar de opvang kon brengen, kon je ook niet werken ;) het als... dan... is niet zo relevant.
disclaimer
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 17:01:51 #242
16180 crew  CoolGuy
pi_205473080
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 17:00 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja maar dat is met heel veel dingen natuurlijk zo. Als jij je kind niet naar de opvang kon brengen, kon je ook niet werken ;) het als... dan... is niet zo relevant.
Dat is correct, maar dan is het wat ongepast om te zeggen dat het als alleenstaande ouder wel kan, want dat is dus niet zo.
  woensdag 27 juli 2022 @ 17:04:05 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_205473098
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 17:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is correct, maar dan is het wat ongepast om te zeggen dat het als alleenstaande ouder wel kan, want dat is dus niet zo.
Beide statements zijn onjuist. Als de situatie het toelaat kan er heel veel. Maar niet iedere situatie is hetzelfde. :P
disclaimer
  woensdag 27 juli 2022 @ 17:04:41 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_205473105
En nu zal ik ophouden met muggenziften en wat aandacht aan mijn kinderen gaan besteden, zodat iedereen alsnog tevree is 8-)
disclaimer
  Manager PR/Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 17:14:03 #245
269689 crew  Viv
pi_205473188
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:28 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik werk zelf ook.
Hoeveel belasting denk je te betalen over 14 uur per week koffers sjouwen op Schiphol? En hoeveel belastinggeld ontvang je in de vorm van toeslagen etcetera? Dat bedoel ik.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:29 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Zo werkt het niet hé.
Zo werkt het dus wel, netto gezien. Wat op zich prima is, want daar hebben we ooit als land voor gekozen.

Maar om dan te verkondigen dat jij de luxe hebt om minder te werken, terwijl het gat in jouw begroting met belastinggeld (van mensen die meer werken!) wordt opgevangen? _O-
  woensdag 27 juli 2022 @ 17:21:40 #246
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205473249
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 17:14 schreef Viv het volgende:

[..]
Hoeveel belasting denk je te betalen over 14 uur per week koffers sjouwen op Schiphol? En hoeveel belastinggeld ontvang je in de vorm van toeslagen etcetera? Dat bedoel ik.
[..]
Zo werkt het dus wel, netto gezien. Wat op zich prima is, want daar hebben we ooit als land voor gekozen.

Maar om dan te verkondigen dat jij de luxe hebt om minder te werken, terwijl het gat in jouw begroting met belastinggeld (van mensen die meer werken!) wordt opgevangen? _O-
Ik zit achter de check-in. Maakt het wat uit dan? Het gaat erom dat je meedoet in de maatschappij. Door te studeren en te werken draag je bij aan een betere toekomst voor mij zelf en de maatschappij. Als ik klaar ben met mijn studie zal ik ook belastinggeld af moeten staan aan de minder bedeelde in Nederland.
  Manager PR/Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 17:26:53 #247
269689 crew  Viv
pi_205473301
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 17:21 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik zit achter de check-in. Maakt het wat uit dan? Het gaat erom dat je meedoet in de maatschappij. Door te studeren en te werken draag je bij aan een betere toekomst voor mij zelf en de maatschappij. Als ik klaar ben met mijn studie zal ik ook belastinggeld af moeten staan aan de minder bedeelde in Nederland.
Dat zou mooi zijn ^O^
  woensdag 27 juli 2022 @ 18:00:16 #248
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_205473556
En dan jezelf moeder noemen. :')

Ben benieuwd of jouw kinderen je wel herkennen als ze wat ouder zijn
  woensdag 27 juli 2022 @ 18:05:30 #249
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205473587
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 18:00 schreef denattedweil het volgende:
En dan jezelf moeder noemen. :')

Ben benieuwd of jouw kinderen je wel herkennen als ze wat ouder zijn
Deze opmerking gaat wel te ver. En de “vader(s?)” dan?

Ze draagt ten minste nog zorg voor de kinderen.
Protège moi de mes désirs.
pi_205473682
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 17:04 schreef SQ het volgende:
En nu zal ik ophouden met muggenziften en wat aandacht aan mijn kinderen gaan besteden, zodat iedereen alsnog tevree is 8-)
Waarom verwen jij je kinderen zo? }:|
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 27 juli 2022 @ 18:24:46 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205473716
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 18:05 schreef arvensis het volgende:

[..]
Deze opmerking gaat wel te ver. En de “vader(s?)” dan?

Ze draagt ten minste nog zorg voor de kinderen.
Dat is het altijd in dit soort zaken; een moeder die werkt en/of studeert om voor haar kinderen te kunnen zorgen is "fout" maar dat ze dat moet doen omdat die vader helemaal niets voor zijn kinderen doet horen we nooit iemand over.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 27 juli 2022 @ 19:41:36 #252
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_205474393
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 18:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is het altijd in dit soort zaken; een moeder die werkt en/of studeert om voor haar kinderen te kunnen zorgen is "fout" maar dat ze dat moet doen omdat die vader helemaal niets voor zijn kinderen doet horen we nooit iemand over.
Wat dat betreft is de rolverdeling hierin nog vrij traditioneel. Het ligt in de lijn der verwachting dat bij de geboorte van kinderen het de vrouw is die minder gaat werken (of stopt) om de zorg op zich te nemen. Manlief gaat misschien een dagje minder werken (tijdelijk), maar pakt van de fulltime baan weer op. Ik heb 't nog nooit anders gezien in mijn omgeving. Dat de vader parttime gaat werken en de moeder een fulltime baan heeft, dus.

Ik vind het dan ook tegenstrijdig dat de overheid vrouwen juist aanspoort om (meer) te gaan werken, en tegelijkertijd wordt er geklaagd dat 'de jeugd' niet meer wordt opgevoed omdat ouders 'daar geen tijd meer voor hebben'.

Wat willen men nu, denk ik dan.
(Un)masking for the greater good.
  Manager PR/Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 19:48:16 #253
269689 crew  Viv
pi_205474454
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:41 schreef Celestien het volgende:

[..]
Wat dat betreft is de rolverdeling hierin nog vrij traditioneel. Het ligt in de lijn der verwachting dat bij de geboorte van kinderen het de vrouw is die minder gaat werken (of stopt) om de zorg op zich te nemen. Manlief gaat misschien een dagje minder werken (tijdelijk), maar pakt van de fulltime baan weer op. Ik heb 't nog nooit anders gezien in mijn omgeving. Dat de vader parttime gaat werken en de moeder een fulltime baan heeft, dus.
Ik werk nu fulltime en mijn man werkt niet. :7
  woensdag 27 juli 2022 @ 19:48:52 #254
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_205474463
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:48 schreef Viv het volgende:

[..]
Oké, ééntje nu *O*
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 27 juli 2022 @ 19:52:23 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_205474487
Ik ken ook wel gezinnen waarbij de balans anders is verdeeld. Maar ja, het werkt elkaar ook wel een beetje in de hand. Mannen krijgen nog steeds meer loon dan vrouwen voor hetzelfde werk, dus dan moet de vrouw vaak wel een significant betere baan hebben dan haar man. (De meeste mensen die ik ken maken de afweging op basis van salaris. Zijn meestal ook wel de mensen die opa en oma laten oppassen trouwens, zou er verband zijn? :D)
disclaimer
pi_205474564
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:48 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik ga volgend jaar ook weer fulltime werken en mijn vriend part-time of niet *O* .
  Manager PR/Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 20:12:21 #257
269689 crew  Viv
pi_205474659
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:02 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ik ga volgend jaar ook weer fulltime werken en mijn vriend part-time of niet *O* .
Hier in Zweden vinden ze niet-werken echt heel raar (afgezien van vakantie/verlof/werkzoekend/ziekte).

Zelfs onze goede vrienden, die weten dat we hier bewust voor gekozen hebben, vragen steeds of hij al een baan heeft. _O-
pi_205474698
Oh wat grappig, dat had ik niet verwacht van Zweden eigenlijk :D !

Ik ben er ondertussen achter dat ik gillend gek word van hele dagen thuis zijn met kind(eren) en aangezien part-time werken hier helaas niet echt de norm is, en al helemaal niet in mijn beroepsveld, ga ik lekker weer full time aan de slag volgend jaar. Mijn vriend kan niet wachten tot hij thuis kan blijven met de kinderen :D.
pi_205474731
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:16 schreef Smart_ass het volgende:

Ik ben er ondertussen achter dat ik gillend gek word van hele dagen thuis zijn met kind(eren) en aangezien part-time werken hier helaas niet echt de norm is, en al helemaal niet in mijn beroepsveld, ga ik lekker weer full time aan de slag volgend jaar. Mijn vriend kan niet wachten tot hij thuis kan blijven met de kinderen :D.
Hoe zit dat in Amerika met daycare? Krijg je ook gedeelte terug?
  woensdag 27 juli 2022 @ 20:27:11 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_205474855
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:16 schreef Smart_ass het volgende:

Er is een reden dat Zweden een bijzonder rijk land is natuurlijk :7
disclaimer
  Manager PR/Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 20:29:59 #261
269689 crew  Viv
pi_205474902
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:27 schreef SQ het volgende:

[..]
Er is een reden dat Zweden een bijzonder rijk land is natuurlijk :7
En die ruimhartige ouderschapsverloven zijn er niet voor niets. :D
pi_205474914
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Hoe zit dat in Amerika met daycare? Krijg je ook gedeelte terug?
Het is aftrekbaar geloof ik maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me er (nog) niet in heb verdiept :@. Ik weet wel dat het reteduur is en dat part-time opvang heel moeilijk te vinden is.
pi_205489158
Wisselt heel erg. Doordeweeks passen opa en oma geregeld op de kleine (puber van 14 redt zichzelf wel) en na de zomer willen we kinderopvang in gaan zetten voor twee middagen.

In het weekend hadden mijn vrouw en ik eigenlijk afgesproken dat de ene week ik en de andere week zij de hort op zou kunnen. Af en toe eens een gezamenlijk avondje uit. Onze puber past dan soms op, vindt 'ie geweldig en anders opa en oma als hij moet werken op zaterdagavond.

In de praktijk echter blijft mijn vrouw vaak thuis en ben ik, net als jij, ook vaak weg in het weekend. Er zijn inderdaad mensen, veelal collega's, die daar kritiek op hebben, maar mijn vrouw heeft er 100% vrede mee, dus waarom niet? Vrienden vinden er volgens mij ook wel wat van, maar die uiten dat (vooralsnog) niet. Als jouw ouders ook vrede hebben met het oppassen - waarschijnlijk vinden ze het alleen maar geweldig, net als mijn ouders - dan zie ik daar echt geen problemen in. Anders gewoon keihard schijt aan hebben aan dat soort volk :r :{w ; ik leef mijn leven niet voor hen en ik maak / wij maken onze eigen keuzes daarin. Als mijn vrouw een keertje uit wilt (één keer per drie maanden ofzo) dan doe ik mijn plicht. Graag zelfs. :)
  vrijdag 29 juli 2022 @ 16:51:24 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_205491647
Maar gaat je vrouw nooit weg omdat ze de behoefte niet heeft, of gaat ze nooit weg omdat jij al de hort op bent? :P
disclaimer
pi_205491816
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 16:51 schreef SQ het volgende:
Maar gaat je vrouw nooit weg omdat ze de behoefte niet heeft, of gaat ze nooit weg omdat jij al de hort op bent? :P
Haha :D

Nee. Op vrijdagmiddag worden die plannen meestal gemaakt. Haar antwoord is vrijwel steevast: "op bed liggen" :P Offtopic, maar vanavond gaan we bijvoorbeeld een avondje poolen met onze puber. Oma en overgrootoma komen oppassen, ik prijs mezelf maar gelukkig.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 17:13:37 #266
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205491847
.

[ Bericht 50% gewijzigd door bleiblei op 29-07-2022 17:16:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')