Dat is het altijd in dit soort zaken; een moeder die werkt en/of studeert om voor haar kinderen te kunnen zorgen is "fout" maar dat ze dat moet doen omdat die vader helemaal niets voor zijn kinderen doet horen we nooit iemand over.quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:05 schreef arvensis het volgende:
[..]
Deze opmerking gaat wel te ver. En de “vader(s?)” dan?
Ze draagt ten minste nog zorg voor de kinderen.
Wat dat betreft is de rolverdeling hierin nog vrij traditioneel. Het ligt in de lijn der verwachting dat bij de geboorte van kinderen het de vrouw is die minder gaat werken (of stopt) om de zorg op zich te nemen. Manlief gaat misschien een dagje minder werken (tijdelijk), maar pakt van de fulltime baan weer op. Ik heb 't nog nooit anders gezien in mijn omgeving. Dat de vader parttime gaat werken en de moeder een fulltime baan heeft, dus.quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is het altijd in dit soort zaken; een moeder die werkt en/of studeert om voor haar kinderen te kunnen zorgen is "fout" maar dat ze dat moet doen omdat die vader helemaal niets voor zijn kinderen doet horen we nooit iemand over.
Ik werk nu fulltime en mijn man werkt niet.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:41 schreef Celestien het volgende:
[..]
Wat dat betreft is de rolverdeling hierin nog vrij traditioneel. Het ligt in de lijn der verwachting dat bij de geboorte van kinderen het de vrouw is die minder gaat werken (of stopt) om de zorg op zich te nemen. Manlief gaat misschien een dagje minder werken (tijdelijk), maar pakt van de fulltime baan weer op. Ik heb 't nog nooit anders gezien in mijn omgeving. Dat de vader parttime gaat werken en de moeder een fulltime baan heeft, dus.
Oké, ééntje nuquote:Op woensdag 27 juli 2022 19:48 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik werk nu fulltime en mijn man werkt niet.
Ik ga volgend jaar ook weer fulltime werken en mijn vriend part-time of nietquote:Op woensdag 27 juli 2022 19:48 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik werk nu fulltime en mijn man werkt niet.
Hier in Zweden vinden ze niet-werken echt heel raar (afgezien van vakantie/verlof/werkzoekend/ziekte).quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:02 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik ga volgend jaar ook weer fulltime werken en mijn vriend part-time of niet.
Hoe zit dat in Amerika met daycare? Krijg je ook gedeelte terug?quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:16 schreef Smart_ass het volgende:
Oh wat grappig, dat had ik niet verwacht van Zweden eigenlijk!
Ik ben er ondertussen achter dat ik gillend gek word van hele dagen thuis zijn met kind(eren) en aangezien part-time werken hier helaas niet echt de norm is, en al helemaal niet in mijn beroepsveld, ga ik lekker weer full time aan de slag volgend jaar. Mijn vriend kan niet wachten tot hij thuis kan blijven met de kinderen.
Er is een reden dat Zweden een bijzonder rijk land is natuurlijkquote:Op woensdag 27 juli 2022 20:16 schreef Smart_ass het volgende:
Oh wat grappig, dat had ik niet verwacht van Zweden eigenlijk!
En die ruimhartige ouderschapsverloven zijn er niet voor niets.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Er is een reden dat Zweden een bijzonder rijk land is natuurlijk
Het is aftrekbaar geloof ik maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me er (nog) niet in heb verdieptquote:Op woensdag 27 juli 2022 20:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe zit dat in Amerika met daycare? Krijg je ook gedeelte terug?
Hahaquote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:51 schreef SQ het volgende:
Maar gaat je vrouw nooit weg omdat ze de behoefte niet heeft, of gaat ze nooit weg omdat jij al de hort op bent?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |