abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205453820
quote:
Bij de aanhouding van een 37-jarige man uit Den Haag heeft de politie zondagavond een hond getaserd. De Hagenaar gedroeg zich agressief naar buurtbewoners. Tijdens de arrestatie zou de meegelopen hond van de man de leden van het arrestatieteam aangevallen hebben, waardoor de agenten zich genoodzaakt zagen de hond te verdoven.
Bron: https://www.omroepwest.nl(...)houding-verwarde-man

Video te zien via Facebook Watch: https://www.facebook.com/100080334642709/videos/381044820808005/

Hij blaft alleen... Arm beest |:(
pi_205453873
Wat een aanwinst zo'n taser, voorheen was de hond doodgeschoten, nu is hij op afstand gehouden met een stroomstootwapen
pi_205453925
Goed voorbeeld waarom iedereen tasers moet en in de toekomst zal mogen dragen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_205453948
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:33 schreef epicbeardman het volgende:
Goed voorbeeld waarom iedereen tasers moet en in de toekomst zal mogen dragen.
Iedereen zit in de toekomst in een arrestatieteam?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 25 juli 2022 @ 13:37:46 #5
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205453963
Echt effectief is het niet, het beest staat zo weer overeind.
Gelukkig was het beest vooral in de war en bang en niet echt agressief.

Het valt me nogal tegen hoe het werkt igg, is niet echt veilig te noemen als het dier echt agressief is.
Maar ik begrijp wel waarom ze vlotjes ingrijpen op zo’n manier, je kan geen risico nemen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 25 juli 2022 @ 13:50:02 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205454065
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Dat is helaas soms bij mensen ook zo.
Op sommige bodycams zie je dat na een of twee keer taseren een persoon doodleuk weer op staat en op de politie komt afgestormd. Is nog erger als ze gebruikt hebben, dan zijn ze natuurlijk zwaar verdoofd.

Maargoed, liever dat dan shoot first, ask questions later.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205454077
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:25 schreef Leontje het volgende:

[..]

Video te zien via Facebook Watch: https://www.facebook.com/100080334642709/videos/381044820808005/

Waarom geen taser gebruiken als een politiehond blaft?
  maandag 25 juli 2022 @ 13:54:28 #8
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205454099
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Op sommige bodycams zie je dat na een of twee keer taseren een persoon doodleuk weer op staat en op de politie komt afgestormd. Is nog erger als ze gebruikt hebben, dan zijn ze natuurlijk zwaar verdoofd.

Beest staat natuurlijk stijf van de adrenaline, dat zal het lastiger maken hem langer neer te krijgen.
Maar dit was niet lang genoeg om het dier bv een vangstok om te doen of anders in te vangen waardoor hij onschadelijk zou zijn.

Nu rent hij weg en God weet wat er dan nog kan gebeuren met een dier die super bang is en net hele fikse pijn heeft gehad.
Is potientieel superlink.

Ik zou toch graag zien dat politie wat meer training krijgt in hoe om te gaan met honden bij een arrestatie. Zodat ze ze zo snel en veilig mogelijk vast kunnen zetten zodat ze geen gevaar meer zijn.
Gebeurd toch vaak dat er een hond is en bij dat soort figuren zijn het vaak niet de meest makkelijke honden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 25 juli 2022 @ 14:08:40 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205454184
Wat is een hond?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205454185
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Beest staat natuurlijk stijf van de adrenaline, dat zal het lastiger maken hem langer neer te krijgen.
Maar dit was niet lang genoeg om het dier bv een vangstok om te doen of anders in te vangen waardoor hij onschadelijk zou zijn.

Nu rent hij weg en God weet wat er dan nog kan gebeuren met een dier die super bang is en net hele fikse pijn heeft gehad.
Is potientieel superlink.

Ik zou toch graag zien dat politie wat meer training krijgt in hoe om te gaan met honden bij een arrestatie. Zodat ze ze zo snel en veilig mogelijk vast kunnen zetten zodat ze geen gevaar meer zijn.
Gebeurd toch vaak dat er een hond is en bij dat soort figuren zijn het vaak niet de meest makkelijke honden.
Beest stond past op toen de taser werd uitgezet. Zolang dat ding aanstaat doet hij niets anders dan verstijft liggen te trillen en echt goed is dat natuurlijk ook niet. Hondengeleider was gewoon niet scherp en snel genoeg, uiteindelijk wel want hij heeft hem gewoon aan de vangstok gekregen.
pi_205454205
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

maandag 25 juli 2022 @ 14:13:47 #12
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205454210
quote:
10s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Iedereen zit in de toekomst in een arrestatieteam?
Nee gewoon iedereen een taser, een geweldig idee. Kinderen van een jaar of 12 kunnen elkaar lekker taseren voor de gein. Sjonnie of Mohammed kan gewoon de snackbar overvallen met teaser. De fietser die je afsnijdt? Lekker taseren. Die oma die in de rij van de kassa langzaam loopt te doen met kleingeld, gewoon taseren. Vast een fantastisch idee om iedereen een wapen te geven.
pi_205454229
quote:
9s.gif Op maandag 25 juli 2022 14:13 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee gewoon iedereen een taser, een geweldig idee. Kinderen van een jaar of 12 kunnen elkaar lekker taseren voor de gein. Sjonnie of Mohammed kan gewoon de snackbar overvallen met teaser. De fietser die je afsnijdt? Lekker taseren. Die oma die in de rij van de kassa langzaam loopt te doen met kleingeld, gewoon taseren. Vast een fantastisch idee om iedereen een wapen te geven.
Vergeet het zwembad niet en recreatieplassen.
pi_205454255
quote:

[..]
Naja toch beter dan 12 jarige mohammed en ali met messen van de action..
Ik zwaai naar dieren.
pi_205454387
Die haakjes horen toch op het lijf / lichaam van de 'verdachte' te blijven kleven? Om zo een 2e shock toe te kunnen dienen? Nu gaat de hont er meteen vandoor...
Die eigenaar was ook ver heen volgens mij, ik zag in dat filmpje een naakte kerel neergelegd worden door de politie
  maandag 25 juli 2022 @ 14:56:59 #16
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_205454450
vrouw des huizes had de hond binnen moeten houden.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_205454461
Zie het al, overdosis Frolic
Vakman pur sang
  maandag 25 juli 2022 @ 15:04:44 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205454500
In de VS schieten ze je hond gewoon dood bij "verdacht kwispelen" dus dan vind ik dit wel meevallen. Niemand heeft zin in een tetanus prik denk ik.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_205454511
quote:

[..]
Ik zou toch graag zien dat politie wat meer training krijgt in hoe om te gaan met honden bij een arrestatie.
Ik heb een beter idee: het houden van honden binnen de bebouwde kom verbieden.

Neem lekker een hond als die op je erf rond kan rennen en daar niemand tot last is. Maar ga niet met slecht opgevoede pitbulls in je volksbuurt flatje de hele buurt overlast bezorgen. Scheelt ook nog eens een berg hondenpoep overal in het openbaar.
pi_205454640
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2022 14:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat is een hond?
Er wordt hont bedoeld. Het is wat verwarrend omdat het verkeerd geschreven wordt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 25 juli 2022 @ 16:07:46 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205455053
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:05 schreef Sapstengel het volgende:
Neem lekker een hond als die op je erf rond kan rennen en daar niemand tot last is. Maar ga niet met slecht opgevoede pitbulls in je volksbuurt flatje de hele buurt overlast bezorgen.
Gedeeltelijk mee eens.
Herders, stafford, Amerikaanse bulls, pitbulls, noem maar op, het is allemaal niets voor op een flatje of ergens waar weinig ruimte is. Maarja, ze zien er lekker gevaarlijk uit he? En oh oh wat ben je toch stoer als je met je stafford/pitbull een rondje door de volksbuurt loopt. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205455136
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 16:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Gedeeltelijk mee eens.
Herders, stafford, Amerikaanse bulls, pitbulls, noem maar op, het is allemaal niets voor op een flatje of ergens waar weinig ruimte is. Maarja, ze zien er lekker gevaarlijk uit he? En oh oh wat ben je toch stoer als je met je stafford/pitbull een rondje door de volksbuurt loopt. :')
Deze vreet ze op als ontbijt en neemt daarna een taser om te ontspannen.

maandag 25 juli 2022 @ 16:31:07 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205455291
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Er wordt hont bedoeld. Het is wat verwarrend omdat het verkeerd geschreven wordt.
Ah okay, wel raar dat zoveel mensen het fout spellen hier.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205455298
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2022 16:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ah okay, wel raar dat zoveel mensen het fout spellen hier.
In dit topic wel, in andere topics wordt het wel correct als hont geschreven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205455336
quote:

[..]
_O- _O-
  maandag 25 juli 2022 @ 17:12:11 #26
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205455531
quote:
Die oma die in de rij van de kassa langzaam loopt te doen met kleingeld, gewoon taseren.
:Y :Y :Y

:+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 25 juli 2022 @ 19:30:11 #27
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_205456605
quote:

[..]

Waarom voelen mensen altijd zo'n drang om meteen alles te filmen en/of te fotograferen tegenwoordig.
pi_205456690
quote:

[..]
Maar die fietser en die oma hebben dan ook een taser.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 25 juli 2022 @ 21:28:58 #29
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205457631
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 14:08 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Beest stond past op toen de taser werd uitgezet. Zolang dat ding aanstaat doet hij niets anders dan verstijft liggen te trillen en echt goed is dat natuurlijk ook niet. Hondengeleider was gewoon niet scherp en snel genoeg, uiteindelijk wel want hij heeft hem gewoon aan de vangstok gekregen.
Het is gelukkig allemaal goed afgelopen.
Maar als de hond echt agressief was geweest had dit heel anders af kunnen lopen.

Hoop dat ze beter op elkaar afstemmen, dat de vangstok eromheen zit voordat de hond weer op kan staan.
Is niet leuk als het dan iets langer duurt, maar dit zijn hoog risico momenten en dan is het maar even kut. Beter dan dat een al geagiteerd dier ook nog eens in pijn en nog meer verwarring loskomt en schade toebrengt.

Ook voor het dier uiteindelijk beter, want als het door zulke nare omstandigheden bijt is de kans erg groot dat ie dood gaat. Is de kans op herplaatsing iig al erg klein.
Even een rot moment in het leven kan het dier overheen komen, als die aanvalt wordt het gewoon erg lastig en te vaak ook onverantwoordelijk om het dier te herplaatsen.
  maandag 25 juli 2022 @ 21:31:42 #30
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205457675
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:05 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ik heb een beter idee: het houden van honden binnen de bebouwde kom verbieden.

Neem lekker een hond als die op je erf rond kan rennen en daar niemand tot last is. Maar ga niet met slecht opgevoede pitbulls in je volksbuurt flatje de hele buurt overlast bezorgen. Scheelt ook nog eens een berg hondenpoep overal in het openbaar.
Baarlijke onzin.
Betere controle zou ik fijn vinden, verbod slaat nergens op.

Het was trouwens een Mechelse herder en geen pitbull. Het dier deed helemaal niet zo raar in de omstandigheden, heeft niemand verwond.
De taser was terecht, daar heb ik geen probleem mee. Alleen had direct de vangstok eraan gemoeten. Dan kan het dier gewoon weggezet worden en gekalmeerd worden en kan er bekeken worden of het verder een braaf beest is of niet.
pi_205457841
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 21:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Het is gelukkig allemaal goed afgelopen.
Maar als de hond echt agressief was geweest had dit heel anders af kunnen lopen.

Hoop dat ze beter op elkaar afstemmen, dat de vangstok eromheen zit voordat de hond weer op kan staan.
Is niet leuk als het dan iets langer duurt, maar dit zijn hoog risico momenten en dan is het maar even kut. Beter dan dat een al geagiteerd dier ook nog eens in pijn en nog meer verwarring loskomt en schade toebrengt.

Ook voor het dier uiteindelijk beter, want als het door zulke nare omstandigheden bijt is de kans erg groot dat ie dood gaat. Is de kans op herplaatsing iig al erg klein.
Even een rot moment in het leven kan het dier overheen komen, als die aanvalt wordt het gewoon erg lastig en te vaak ook onverantwoordelijk om het dier te herplaatsen.
Die afstemming is er al, wordt gigantisch veel op getraind ook. Dat neemt niet weg dat er altijd iets "fout" kan gaan of toch onverwachts verloopt. Je moet deze casus als volgt zien; verdachte was rustig gekregen/gepraat en ging welwillend mee.. de hondengeleider beoordeeld de hond, alles ok, alles rond, rustig aan naar buiten en dan gaat het opeens niet zoals verwacht.. en dan moet je snel schakelen. Dat gaat en moet in enkele secondes, ben het er volmondig mee eens dat de vangstok er eerder op had gemoeten. In mijn opinie zelfs al voor het naar buiten treden maar ik was niet de hondengeleider en weet ook niet waarom die beslissing niet is genomen.

Feit is dat deze hond gebeten had, dat is de hele aanleiding naar dit incident, feit is dat de DSI dondersgoed weet wat ze doen en zelfs zeer goed zijn in geweldbeheersing en het is een feit dat een taser altijd minder dodelijk is dan een kogel. Verder wordt dit natuurlijk gewoon geevalueerd en getoetst, zoals gebruikelijk. Maar ga er maar aan staan.. Situatie onder controle.. en dan opeens even niet.. Kan je uren over lullen en dat wordt ook zeker gedaan maar alle mensen van buitenaf hebben meteen alweer een plaatje en praatje klaar. En dat is ergens logisch, maar stel jezelf dan eens een vraag die je ook in de selectieprocedure en opleiding tegen gaat komen; "Wat zou jij doen?" ..

Jouw antwoord weet ik al en daar ga ik in mee.. die hond had strakker gemoeten. Inschattingsfoutje.. leermoment. En het is alsnog inderdaad goed afgelopen. Geen cowboys, geen overmatige agressie, prima werk!
  maandag 25 juli 2022 @ 22:02:17 #32
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205458006
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 21:44 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Die afstemming is er al, wordt gigantisch veel op getraind ook. Dat neemt niet weg dat er altijd iets "fout" kan gaan of toch onverwachts verloopt. Je moet deze casus als volgt zien; verdachte was rustig gekregen/gepraat en ging welwillend mee.. de hondengeleider beoordeeld de hond, alles ok, alles rond, rustig aan naar buiten en dan gaat het opeens niet zoals verwacht.. en dan moet je snel schakelen. Dat gaat en moet in enkele secondes, ben het er volmondig mee eens dat de vangstok er eerder op had gemoeten. In mijn opinie zelfs al voor het naar buiten treden maar ik was niet de hondengeleider en weet ook niet waarom die beslissing niet is genomen.

Feit is dat deze hond gebeten had, dat is de hele aanleiding naar dit incident, feit is dat de DSI dondersgoed weet wat ze doen en zelfs zeer goed zijn in geweldbeheersing en het is een feit dat een taser altijd minder dodelijk is dan een kogel. Verder wordt dit natuurlijk gewoon geevalueerd en getoetst, zoals gebruikelijk. Maar ga er maar aan staan.. Situatie onder controle.. en dan opeens even niet.. Kan je uren over lullen en dat wordt ook zeker gedaan maar alle mensen van buitenaf hebben meteen alweer een plaatje en praatje klaar. En dat is ergens logisch, maar stel jezelf dan eens een vraag die je ook in de selectieprocedure en opleiding tegen gaat komen; "Wat zou jij doen?" ..

Jouw antwoord weet ik al en daar ga ik in mee.. die hond had strakker gemoeten. Inschattingsfoutje.. leermoment. En het is alsnog inderdaad goed afgelopen. Geen cowboys, geen overmatige agressie, prima werk!
Ik begrijp dat dingen erg snel gaan, het is altijd makkelijk oordelen achteraf. Ik heb zelf ook wel fouten gemaakt daarin. Daar leer je van en ben je achteraf blij dat het niet erger afgelopen is.

Het handelen was opzich niet heel verkeerd alhoewel ik idd een voorstander ben de hond heel direct af te voeren (vangstok, kooi). En mocht het tot zoiets komen de taser erop houden tot de vangstok eromheen zit.
Ik noem het handelen zeer zeker geen cowboy gedrag. De taser was gewoon terecht, de hond was geagiteerd, het was een risico situatie, er moest gehandeld worden en dit was mild handelen. Ze hadden hem ook een kogel kunnen geven en zelfs dat was te rechtvaardigen geweest. Dat is beter dan slachtoffers, bij politie of burgers.

Maar bij het filmpje hield ik mijn hart wel even vast toen de hond er vandoor ging, zeker met allerlei burgers eromheen die zich er mogelijk mee bemoeien en de hond kunnen proberen te pakken, afschermen of wat dan ook.

Ik ga er even vanuit dat jij inside informatie hebt. Het doet me deugd dat die afstemming en training er inmiddels wel is. Dat is wel anders geweest, dat er toch wat afstand was tussen de gewone agent en de honden geleider. Dat die gewone agent te weinig wist, tot frustratie van de honden geleiders ook.
  maandag 25 juli 2022 @ 22:05:14 #33
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_205458033
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:30 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Waarom voelen mensen altijd zo'n drang om meteen alles te filmen en/of te fotograferen tegenwoordig.
AANDACHT Geil
Alles voor de likes ...
Het is zelf zo erg dat als ze moeten kiezen tussen een nieuwe Iphone halen of hun moeder helpen bij verstikking dan is het bij de meeste toch een nieuwe Iphone word
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_205458037
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Ik begrijp dat dingen erg snel gaan, het is altijd makkelijk oordelen achteraf. Ik heb zelf ook wel fouten gemaakt daarin. Daar leer je van en ben je achteraf blij dat het niet erger afgelopen is.

Het handelen was opzich niet heel verkeerd alhoewel ik idd een voorstander ben de hond heel direct af te voeren (vangstok, kooi). En mocht het tot zoiets komen de taser erop houden tot de vangstok eromheen zit.
Ik noem het handelen zeer zeker geen cowboy gedrag. De taser was gewoon terecht, de hond was geagiteerd, het was een risico situatie, er moest gehandeld worden en dit was mild handelen. Ze hadden hem ook een kogel kunnen geven en zelfs dat was te rechtvaardigen geweest. Dat is beter dan slachtoffers, bij politie of burgers.

Maar bij het filmpje hield ik mijn hart wel even vast toen de hond er vandoor ging, zeker met allerlei burgers eromheen die zich er mogelijk mee bemoeien en de hond kunnen proberen te pakken, afschermen of wat dan ook.
Nadat de hond er vandoor ging is hij nog een keer getaserd en toen ging de vangstok er om. En omstanders zijn altijd een probleem.. als is het alleen al dat schreeuwende mens dat met ziektes loopt te schreeuwen en boos is op alles en iedereen.. Maar dat hou je toch niet tegen.
pi_205458065
quote:

[..]
Gedeeltelijk mee eens.
Er zijn verschillende herders. De Duitse herder is niet gevaarlijk.
  maandag 25 juli 2022 @ 22:13:30 #36
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_205458088
quote:

[..]
stafford/pitbull een rondje door de volksbuurt loopt. :')
Hier inde flat heeft een stel beide honden , ze doen geen vlieg kwaad
Die pitbull is vaak nog banger voor jou dan jij van hem , maar het is maar hoe de baas er mee om gaat .
die van hun kan je gewoon aaien en gaat dan rustig liggen, zo van je mag wel even een uurtje door gaan met aaien
Maar goed het blijven lelijke honden ...
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  maandag 25 juli 2022 @ 22:14:36 #37
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205458105
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:06 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Nadat de hond er vandoor ging is hij nog een keer getaserd en toen ging de vangstok er om. En omstanders zijn altijd een probleem.. als is het alleen al dat schreeuwende mens dat met ziektes loopt te schreeuwen en boos is op alles en iedereen.. Maar dat hou je toch niet tegen.
Ik heb enkel het filmpje van de op gezien, ken de achtergrond niet en hoe het afliep.

Omstanders zijn een groot extra risico, ze maken het lastig en vaak nog veel gevaarlijker. Je hoorde nu al dat geschreeuw en geach en geoeh. Terwijl dit echt een hoog risico situatie was en kusje kroel niet verstandig was.
Daarom ben ik ook zo’n groot voorstander van direct het risico wegnemen door het dier in te vangen. Dan vinden omstanders het maar niet leuk, het is voor hun eigen bestwil.

Achteraf gezien zou het het beste zijn geweest als het dier al in de woning vastgezet was. Afgevoerd zelfs aangezien de eigenaren vrij koekoek waren.
Dan kan je daarna kijken naar het hoe of wat, als dat beest maar eerst zonder calamiteiten in een kooi zit.
pi_205458137
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Ik ga er even vanuit dat jij inside informatie hebt. Het doet me deugd dat die afstemming en training er inmiddels wel is. Dat is wel anders geweest, dat er toch wat afstand was tussen de gewone agent en de honden geleider. Dat die gewone agent te weinig wist, tot frustratie van de honden geleiders ook.
Klopt. Bij de DSI heeft elk team een eigen hondengeleider, dat is een extra specialisme, ook als hij zijn eigen hond niet inzet is hij bekend met honden en weet daar mee om te gaan. Bij een instap/aanhouding waarbij er een mogelijk agressieve hond aanwezig is dan is de hondengeleider verantwoordelijk voor die hond en dat ging hier niet helemaal goed. Perfectie is het doel, lukt 9 van de 10 keer.. maar er kan altijd iets gebeuren en dat gebeurde nu. En nogmaals, ik zie zelf ook waar de fout ligt.. die hond had strakker gemoeten. Al is het preventief.
pi_205458151
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Ik heb enkel het filmpje van de op gezien, ken de achtergrond niet en hoe het afliep.
In dat filmpje, dat is de VVS versie toch?, kan je de taser nog een keer horen afgaan nadat de hond buiten beeld is.
pi_205458178
quote:

[..]

Moest lachen
  maandag 25 juli 2022 @ 22:31:33 #41
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205458265
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:09 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Er zijn verschillende herders. De Duitse herder is niet gevaarlijk.
Dat is bs.

Duitse herders worden niet voor niets ook veelvuldig ingezet bij politie en leger. Dat is niet omdat het blije labradors zijn.
Het hangt erg af van de lijn, of dat een werk lijn of gezinshond lijn is. De werk lijnen zijn gewoon minder geschikt voor een gezinnetje die enkel een vrolijke huis hond willen. Zo’n dier heeft een doel nodig om niet gefrustreerd te raken.

Dat zie ik zelfs bij golden retrievers. Die heb ik vanaf mijn 14de gehad, uit verschillende bloed lijnen.
Nu heb ik een huis hond golden en een jacht lijn golden. Daar zit echt een significant verschil in. De huis hond golden is prima tevreden met voldoende wandelen, een balletje gooien en genoeg knuffels (wat hem betreft 24/7), de werk lijn golden heeft veel meer drive, die heeft een ‘doel’ nodig. Alhoewel hij de ras typische sociale aard heeft zou hij gefrustreerd en hyper zijn als hij geen doel had. Zonder dat ‘doel’ zou hij niet die relaxde golden zijn die hij is, hij heeft ‘werk’ nodig, echt nodig.
pi_205458291
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Dat is bs.

Duitse herders worden niet voor niets ook veelvuldig ingezet bij politie en leger. Dat is niet omdat het blije labradors zijn.
Het hangt erg af van de lijn, of dat een werk lijn of gezinshond lijn is. De werk lijnen zijn gewoon minder geschikt voor een gezinnetje die enkel een vrolijke huis hond willen. Zo’n dier heeft een doel nodig om niet gefrustreerd te raken.

Dat zie ik zelfs bij golden retrievers. Die heb ik vanaf mijn 14de gehad, uit verschillende bloed lijnen.
Nu heb ik een huis hond golden en een jacht lijn golden. Daar zit echt een significant verschil in. De huis hond golden is prima tevreden met voldoende wandelen, een balletje gooien en genoeg knuffels (wat hem betreft 24/7), de werk lijn golden heeft veel meer drive, die heeft een ‘doel’ nodig. Alhoewel hij de ras typische sociale aard heeft zou hij gefrustreerd en hyper zijn als hij geen doel had. Zonder dat ‘doel’ zou hij niet die relaxde golden zijn die hij is, hij heeft ‘werk’ nodig, echt nodig.
Ha, juist! Dat heb ik met Border Collies.. had er 1 die niets met schapen had.. kwam uit een lijn voor de "show".. alles voor de bal en opdrachten doen maar geen instinct om te drijven.. alle anderen.. als je daar niet mee gaat werken dan gaan ze achter fietsers en auto's aan. Werkhonden zijn werkhonden, huisdieren zijn huisdieren. Als het er uit gefokt is dan zit het ergens nog heel diep maar echt naar boven halen gaat niet lukken. Heb je een echte rashond zonder doorfok dan zit het erin en moet het eruit anders worden ze helemaal gek.
pi_205458399
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Dat is bs.

Golden retrievers worden ook gewoon als politiehonden gebruikt. Pitbulls niet. Zowel golden retrievers als duitse herders kunnen goed getraind worden.
  maandag 25 juli 2022 @ 22:48:43 #44
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205458409
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:17 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Klopt. Bij de DSI heeft elk team een eigen hondengeleider, dat is een extra specialisme, ook als hij zijn eigen hond niet inzet is hij bekend met honden en weet daar mee om te gaan. Bij een instap/aanhouding waarbij er een mogelijk agressieve hond aanwezig is dan is de hondengeleider verantwoordelijk voor die hond en dat ging hier niet helemaal goed. Perfectie is het doel, lukt 9 van de 10 keer.. maar er kan altijd iets gebeuren en dat gebeurde nu. En nogmaals, ik zie zelf ook waar de fout ligt.. die hond had strakker gemoeten. Al is het preventief.
Het is altijd afwegen. Strakker en meer preventief kan meer ellende met eigenaren en omstanders veroorzaken.
Ik mag graag analyseren, maar als je daar staat in het moment moet je maar wat.

Ik ben voor een protocol van zo preventief mogelijk ingrijpen. Maar dat heeft ook nadelen. Politie staat onder best wel grote druk en onder een enorm vergrootglas. Iedereen filmt en laat beperkt zien.
Tuurlijk worden er fouten gemaakt en is het goed dat die aangekaart worden. Tuurlijk moet politie getraind worden om zo goed mogelijk te kunnen reageren. Maar vanuit een wat andere positie weet ik verdomd goed dat je ook mens bent en dat dingen echt heel snel gaan.
Er worden fouten gemaakt, er moet verschil gemaakt worden in moedwillig dingen doen, onvoldoende training, laksigheid, fouten door teveel druk/stress. Afhankelijk van de situatie moet er ingegrepen worden of bijgeschaafd worden.
In dit geval is het enkel een leer momentje, analyseer het achteraf zonder het als ‘fout’ te zien. Het kan gebeuren en gaat vast nog gebeuren, maar neem dat leer moment om die kans te verkleinen.

Na 20+ jaar werken met risico honden heb ik ook fouten gemaakt. Heb zelfs een keer een hond aan mijn arm gehad door een kleine inschattingsfout. Gelukkig voor mij in een zeer koude winter en met lagen kleding en dikke en stugge jas waardoor de schade beperkt bleef.
Maar shot happens, soms denk je dit is verstandiger, maar had je beter anders kunnen doen achteraf.
  maandag 25 juli 2022 @ 23:00:56 #45
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205458514
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:36 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Ha, juist! Dat heb ik met Border Collies.. had er 1 die niets met schapen had.. kwam uit een lijn voor de "show".. alles voor de bal en opdrachten doen maar geen instinct om te drijven.. alle anderen.. als je daar niet mee gaat werken dan gaan ze achter fietsers en auto's aan. Werkhonden zijn werkhonden, huisdieren zijn huisdieren. Als het er uit gefokt is dan zit het ergens nog heel diep maar echt naar boven halen gaat niet lukken. Heb je een echte rashond zonder doorfok dan zit het erin en moet het eruit anders worden ze helemaal gek.
Dat zie je ook bij deze mechel. De ‘kuitenhapper’. Het is een hond zonder doel, die daardoor onzeker is, risicovol is. Die hond zou als hij vanaf het begin aan het werk gezet was heel anders zijn. Niet zo’n risico als angstbijter geweest zijn.

Drijvers en schepers hebben meer nodig dan gewoon een aardig gezin die voldoende wandelt en een balletje gooien.
Het is goed bedoeld, maar die dieren hebben een taak nodig.
Daarin is die echte pitbull makkelijker. Ook een hond die veel beweging nodig heeft, maar als die een hiker als baas heeft is het dier innig tevreden en vrij makkelijk. Niet voor het doorsnee gezin dat 4/5 voldoende wandelingen per dag doet, maar heeft niet perse werk nodig.

Die border collie, of die oh zo mooie Australian shepherd heeft meer nodig. Die wil een taak in het leven.
Wil je behendigheid sport doen, doggy dancing of het drijven waar ze voor gemaakt zijn dan heb je een fantastische hond.
Maar wil je een makkelijke huis hond, voor het gezin. Gewoon wandelen, balletje gooien op z’n tijd. Kies dan voor een ras dat daar beter bij past, of kies heel bewust een bloedlijn daarvoor.

Een Mechelse herder zoals op het filmpje is een ras die vrij gevoelig is. Het zijn schepers, ze willen dicht bij je zijn, willen graag wat doen voor je. Voldoe niet aan die behoefte en je hebt sneller een gefrustreerd wezen die snel onzeker wordt, minder stabiel wordt.

Honden zijn fantastisch, er is niets mis met die rassen. Maar zorg dat er een match is, dat wat jij zoekt past bij wat het dier nodig heeft.
Dan zijn ze geweldig en ontzettend stabiel. De border uit werklijnen die niet mag werken gaat werk zoeken. En dat is niet leuk, dan drijft hij fietsers en wandelaars of bijt hij die schapen ipv dat hij prijzen wint als schapenhoeder.
  maandag 25 juli 2022 @ 23:06:37 #46
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205458562
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:47 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Golden retrievers worden ook gewoon als politiehonden gebruikt. Pitbulls niet. Zowel golden retrievers als duitse herders kunnen goed getraind worden.
Enkel als snuffelaars. Voor douane, of reddingshond.
Pits worden wel degelijk gebruikt als politie honden, hier niet echt, op andere plekken wel.
Alhoewel herders, Inc die Duitse die je aanhaalt, daar fantastisch geschikt voor zijn mits goede fok. Schepers zijn erg goede politiehonden als het gaat over zoeken en aanhouden.

Ken het doel, pas het toe.
Een golden kan goed zoeken, ben je een kind kwijt is een golden ideaal. Mede door de zachtheid. Maar die golden is minder geschikt om een verdachte aan te houden, kan niet goed omgaan met een zoekobject die niet zo blij is om gevonden te worden.
Die Duitste herder is een scheper, een combi van drijver en bewaker. Geen top drijver zoals een border, geen kudde bewaker die zelfstandig de kudde bewaakt. Maar die kan wel die verdachte aanhouden, als die gestuurd wordt floreert hij.
pi_205458577
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Het is altijd afwegen. Strakker en meer preventief kan meer ellende met eigenaren en omstanders veroorzaken.
Ik mag graag analyseren, maar als je daar staat in het moment moet je maar wat.

Ik ben voor een protocol van zo preventief mogelijk ingrijpen. Maar dat heeft ook nadelen. Politie staat onder best wel grote druk en onder een enorm vergrootglas. Iedereen filmt en laat beperkt zien.
Tuurlijk worden er fouten gemaakt en is het goed dat die aangekaart worden. Tuurlijk moet politie getraind worden om zo goed mogelijk te kunnen reageren. Maar vanuit een wat andere positie weet ik verdomd goed dat je ook mens bent en dat dingen echt heel snel gaan.
Er worden fouten gemaakt, er moet verschil gemaakt worden in moedwillig dingen doen, onvoldoende training, laksigheid, fouten door teveel druk/stress. Afhankelijk van de situatie moet er ingegrepen worden of bijgeschaafd worden.
In dit geval is het enkel een leer momentje, analyseer het achteraf zonder het als ‘fout’ te zien. Het kan gebeuren en gaat vast nog gebeuren, maar neem dat leer moment om die kans te verkleinen.

Na 20+ jaar werken met risico honden heb ik ook fouten gemaakt. Heb zelfs een keer een hond aan mijn arm gehad door een kleine inschattingsfout. Gelukkig voor mij in een zeer koude winter en met lagen kleding en dikke en stugge jas waardoor de schade beperkt bleef.
Maar shot happens, soms denk je dit is verstandiger, maar had je beter anders kunnen doen achteraf.
Dat valt in principe mee hoor, strak afvoeren is niet hetzelfde als met alle poten vastgebonden en gekke (ik gooi hem er weer in) cowboyacties.. Maar het is momenteel wel zo dat er ook meer wordt gekeken naar het blauwe aspect binnen de DSI dan het groene, dat is ook nodig. Het is nog steeds hard, zo'n inzet is niet voor Jan Lul (of wel), maar.. je hebt met mensen te maken, omstanders, familie, kinderen, en alles ALLES staat tegenwoordig al snel op camera ook. Bij een incident als dit praat je ook al snel over een patient ipv een verdachte.. die man is verward en is geen seriemoordenaar of terrorist, die hond al helemaal niet... die is nog het grootste slachtoffer.. Dan komt er toch een menselijk aspect bij kijken en niet alleen voor de buitenwereld of de camera's.

Het was vroeger harder hoor, nog steeds wel maar minder dan vroeger, toen was het bek houden en niets meer of minder. Omstanders en lastige mensen zijn nog steeds "geen probleem" .. de camera's wel maar ze zijn op afstand te houden op een enkele gek na en daar kan prima op gehandeld worden. En voordat iemand begint te miepen over dat het niet gefilmd mag worden ivm dingen die mensen niet mogen zien, onzin.. het is juist dat iedereen zijn plaatje en praatje baseert op een kort slecht filmpje zonder verdere info en bij voorbaat al met een vooroordeel. Tegen die mensen is er maar 1 boodschap, hoeveel mensen worden er in ons land door een speciale dienst als de DSI doodgeschoten of zwaar mishandeld en lopen situaties slecht af? En vergelijk dat eens met andere landen? We (Nederland) zijn niet voor niets 1 van de beste.

Het hele doel van de DSI is de dreiging zo snel mogelijk wegnemen en met zo min mogelijk geweld. En dat gaat fucking goed.
pi_205458626
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Enkel als snuffelaars. Voor douane, of reddingshond.
Pits worden wel degelijk gebruikt als politie honden, hier niet echt, op andere plekken wel.
Alhoewel herders, Inc die Duitse die je aanhaalt, daar fantastisch geschikt voor zijn mits goede fok. Schepers zijn erg goede politiehonden als het gaat over zoeken en aanhouden.

Ken het doel, pas het toe.
Een golden kan goed zoeken, ben je een kind kwijt is een golden ideaal. Mede door de zachtheid. Maar die golden is minder geschikt om een verdachte aan te houden, kan niet goed omgaan met een zoekobject die niet zo blij is om gevonden te worden.
Die Duitste herder is een scheper, een combi van drijver en bewaker. Geen top drijver zoals een border, geen kudde bewaker die zelfstandig de kudde bewaakt. Maar die kan wel die verdachte aanhouden, als die gestuurd wordt floreert hij.
Onzin. Herders zijn wel degelijk in staat om lui aan te vallen. Dat is 1. 2: ze worden mondjesmaat in de VS gebruikt omdat de asiels er daar vol mee zitten en t niks kost om er een te krijgen waarvan ze denken dat ie nog getraind kan worden. Aangezien politieagenten er niet mee in slaap vallen zodat hun gezicht opgegeten kan worden, zijn ze dus wel bruikbaar na een goeie training.
  maandag 25 juli 2022 @ 23:21:48 #49
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205458658
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:08 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Dat valt in principe mee hoor, strak afvoeren is niet hetzelfde als met alle poten vastgebonden en gekke (ik gooi hem er weer in) cowboyacties.. Maar het is momenteel wel zo dat er ook meer wordt gekeken naar het blauwe aspect binnen de DSI dan het groene, dat is ook nodig. Het is nog steeds hard, zo'n inzet is niet voor Jan Lul (of wel), maar.. je hebt met mensen te maken, omstanders, familie, kinderen, en alles ALLES staat tegenwoordig al snel op camera ook. Bij een incident als dit praat je ook al snel over een patient ipv een verdachte.. die man is verward en is geen seriemoordenaar of terrorist, die hond al helemaal niet... die is nog het grootste slachtoffer.. Dan komt er toch een menselijk aspect bij kijken en niet alleen voor de buitenwereld of de camera's.

Het was vroeger harder hoor, nog steeds wel maar minder dan vroeger, toen was het bek houden en niets meer of minder. Omstanders en lastige mensen zijn nog steeds "geen probleem" .. de camera's wel maar ze zijn op afstand te houden op een enkele gek na en daar kan prima op gehandeld worden. En voordat iemand begint te miepen over dat het niet gefilmd mag worden ivm dingen die mensen niet mogen zien, onzin.. het is juist dat iedereen zijn plaatje en praatje baseert op een kort slecht filmpje zonder verdere info en bij voorbaat al met een vooroordeel. Tegen die mensen is er maar 1 boodschap, hoeveel mensen worden er in ons land door een speciale dienst als de DSI doodgeschoten of zwaar mishandeld en lopen situaties slecht af? En vergelijk dat eens met andere landen? We (Nederland) zijn niet voor niets 1 van de beste.

Het hele doel van de DSI is de dreiging zo snel mogelijk wegnemen en met zo min mogelijk geweld. En dat gaat fucking goed.
Ik vind politie hier niet hard optreden, preventief is vaak zelfs zachter.
Maar omstanders maken problemen. Direct zo’n hond aan een vangstok (met kalmerend gedrag/taal die omstanders niet opvangen/begrijpen) geeft gedoe, verontwaardiging.

Van mij mag alles gefilmd worden, maar begrijpen wat je ziet is ook belangrijk.
Nu zie ik soms dat er juist meer risico wordt genomen omdat er dat vergroot glas is zonder begrip. Dat er gekozen wordt voor een (matig) risico omdat er anders gedoe komt.

In dit geval kwam het goed, maar met jouw aanvullende informatie is de werkelijkheid dat het een zeer hoog risico situatie was en zonder die info was het al risico vol.
Omdat het goed is gegaan is er meer kritiek. Maar wat als het fout was gegaan? Een domme omstander ach en oeh had gezegd en het arme dier liefdevol vast had willen pakken? Dan was dit verdomd fout afgelopen.

Misschien is communicatie wel het euvel. Neem zo’n vb uitende praktijk en vertel hoe dit kan lopen.
Dat die agenten geen machtsbeluste hufters zijn als ze die hond vanuit huis aan een vangstok in een kooi stoppen. Maar dat ze mens en dier beschermen. Ziet het er mooi uit? Nee. Is het beter voor echt iedereen? Ja.
pi_205458662
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:17 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Onzin. Herders zijn wel degelijk in staat om lui aan te vallen. Dat is 1. 2: ze worden mondjesmaat in de VS gebruikt omdat de asiels er daar vol mee zitten en t niks kost om er een te krijgen waarvan ze denken dat ie nog getraind kan worden. Aangezien politieagenten er niet mee in slaap vallen zodat hun gezicht opgegeten kan worden, zijn ze dus wel bruikbaar na een goeie training.
Gast, zelfs een Jack Russel is in staat om mensen aan te vallen.. en het woord Herder is misplaatst want daar valt een hele categorie onder tot aan de Pyreneese berghond aan toe. Duitse Herders zijn prima waakhonden, zijn prima snuffelhonden, zijn prima werkhonden en net als elke hond kan hij bijten en kan je hem trainen maar het karakter is anders dan bij een Mechelse Herder.. Waarom denk je dat er, en niet alleen in Nederland, juist voor de Mechelse Herder wordt gekozen als bijthond?
  maandag 25 juli 2022 @ 23:23:25 #51
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205458669
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:17 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Bla bla…

Geen zin in.
pi_205458735
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Bla bla…

Geen zin in.
Is gewoon zo, ğast. Die honden worden in de VS gebruikt omdat ze ze alleen voor het werk nodig hebben en ze gewoon uit het asiel gehaald kunnen worden. Dat heeft 2 voordelen: minder uitgaven voor de hond en training en een hond die niet wordt vernietigd.
pi_205458750
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Ik vind politie hier niet hard optreden, preventief is vaak zelfs zachter.
Maar omstanders maken problemen. Direct zo’n hond aan een vangstok (met kalmerend gedrag/taal die omstanders niet opvangen/begrijpen) geeft gedoe, verontwaardiging.

Van mij mag alles gefilmd worden, maar begrijpen wat je ziet is ook belangrijk.
Nu zie ik soms dat er juist meer risico wordt genomen omdat er dat vergroot glas is zonder begrip. Dat er gekozen wordt voor een (matig) risico omdat er anders gedoe komt.

In dit geval kwam het goed, maar met jouw aanvullende informatie is de werkelijkheid dat het een zeer hoog risico situatie was en zonder die info was het al risico vol.
Omdat het goed is gegaan is er meer kritiek. Maar wat als het fout was gegaan? Een domme omstander ach en oeh had gezegd en het arme dier liefdevol vast had willen pakken? Dan was dit verdomd fout afgelopen.

Misschien is communicatie wel het euvel. Neem zo’n vb uitende praktijk en vertel hoe dit kan lopen.
Dat die agenten geen machtsbeluste hufters zijn als ze die hond vanuit huis aan een vangstok in een kooi stoppen. Maar dat ze mens en dier beschermen. Ziet het er mooi uit? Nee. Is het beter voor echt iedereen? Ja.
Met alle respect voor de minder slimme mensen, maar het zijn juist de minder slimme mensen die die conclusies trekken en hun oordeel hebben. Ik steek er mijn hand voor in het vuur dat ze het minder zielig hadden gevonden als dat beestje strak aan de stok of in een kooi afgevoerd werd dan zoals het nu is gegaan.. Daar ligt ook de emotie. En emoties zijn menselijk, dat is niet erg.. maar ze zien dan ook de context niet meer. Dit had beter gekund en zou in het vervolg ook zo moeten gaan.

Neemt niet weg dat er altijd supertokkies zijn die schijten op de politie want "ACAB" en bla bla.. hoor je in het filmpje ook.. iemand die die hond wil hebben omdat het zijn maatje is of van een maatje is.. Nou, nee.. optyfen! Klaar. En ik ben ook ruiterlijk genoeg om te zeggen dat er bij de politie wat figuren zijn met losse handjes en dat er soms wat te extreem wordt opgetreden.. maar dat ga je bij de DSI niet zien hoor. Grof taalgebruik misschien, ja zeker nog steeds wel, bot en kortaf? .. ja, dat is vaak nodig.. maar knuppelen zoals de ME (terecht of onterecht) dat ga je niet snel zien bij de DSI.

Maar al dat geklaag en gedoe over buitenproportioneel "geweld" komt vaak af van figuren die het juist nodig hebben of verdienen.. Dat is soms zo vermoeiend, heel internet staat meteen vol bij een "incidident" terwijl ze er zelf al helemaal geen kaas van hebben gegeten en meteen ook even vergeten dat diezelfde politieagenten er ook zijn bij een noodgeval. Maar dan komen ze meteen aan dat hun aangifte van hun gestolen fiets niet serieus wordt genomen. Ok, kan gebeuren.. maar ze zijn er ook om een reanimatie van je dierbare op te starten en om lastige figuren bij je weg te nemen. Dat is nog steeds raar hoor hier in Nederland, klagen over boetes en ditjes en datjes maar als het erop aankomt staan ze te schreeuwen om de politie.
pi_205458768
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:32 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Is gewoon zo, ğast. Die honden worden in de VS gebruikt omdat ze ze alleen voor het werk nodig hebben en ze gewoon uit het asiel gehaald kunnen worden. Dat heeft 2 voordelen: minder uitgaven voor de hond en training en een hond die niet wordt vernietigd.
Je zegt het zelf al eerder, mondjesmaat.. een Duitse Herder is geen bijter.. en elke hond kan bijten, maar als je een bijthond wilt als diensthond dan gaat er bijna niets boven een Mechelse Herder.
pi_205458782
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:39 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Je zegt het zelf al eerder, mondjesmaat.. een Duitse Herder is geen bijter.. en elke hond kan bijten, maar als je een bijthond wilt als diensthond dan gaat er bijna niets boven een Mechelse Herder.
Mondjesmaat was @ pitbulls. Tevens wil je ook geen honden hebben die te agressief zijn.
pi_205458828
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:41 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Mondjesmaat was @ pitbulls. Tevens wil je ook geen honden hebben die te agressief zijn.
Kerel, ik werk al meer dan 30 jaar met honden. Een Pitbull is geen werkhond, komt niet eens in de buurt. Het kan handig uitpakken maar dat is dan een uitzondering of het is toevallig nodig, wat op hetzelfde neerkomt. Werkbaar is het niet. Mee eens?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2022 23:51:27 ]
pi_205458855
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:50 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Kerel, ik werk al meer dan 30 jaar met honden. Een Pitbull is geen werkhond, komt niet eens in de buurt. Het kan handig uitpakken maar dat is dan een uitzondering of het is toevallig nodig, wat op hetzelfde neerkomt. Werkbaar is het niet. Mee eens?
Mee eens. Wat ik zei dat het in de VS steeds vaker gebeurt omdat die asiels volzitten. Zijn dus gratis en de politie traint ze. Nog steeds niet op grote schaal maar voor een politiekorps (zeker een kleine) scheelt t enorm in de kosten.
pi_205458890
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:56 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Mee eens. Wat ik zei dat het in de VS steeds vaker gebeurt omdat die asiels volzitten. Zijn dus gratis en de politie traint ze. Nog steeds niet op grote schaal maar voor een politiekorps (zeker een kleine) scheelt t enorm in de kosten.
Dat vind ik dan, op persoonlijke titel, dan toch meer een vorm van dierenmishandeling of misbruik omdat die beesten er gewoon niet voor gemaakt zijn en ze uit een asiel trekken is natuurlijk al helemaal niet de bedoeling.. een diensthond wordt vanaf het begin gevormd en getraind. Maarja, Mericuh!

Hier overigens een fimpje van dit incident uit een andere hoek, met helaas teveel knipwerk.. Maar ook hier zie je het effect van de taser.. dat beest doet niets meer totdat de taser uitgaat en je hoort ook buiten beeld nog dat de taser later ingezet is en dat de vangstok er vrij direct bij was.. Waarschuwing, de beelden kunnen letterlijk als schokkend ervaren kunnen worden.

https://regio15.nl/nieuws(...)-zonneoord-den-haag/

Ga er maar aanstaan.. de enige mensen die rustig blijven in deze video zijn de mensen van de politie...
  dinsdag 26 juli 2022 @ 00:04:47 #59
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205458894
Deze moet je ook niet boos tegenkomen :P

Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 00:10:49 #60
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205458913
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:32 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Bla bla…

Ook hier worden herplaatsers door politie en leger opgenomen. Maar wel mits geschikt.
Dat wordt keurig beoordeeld, echt niet vanuit makkelijk of goedkoop. Sterker nog, een jong uit goede bloedlijnen is goedkoper dan een asielhond met hertraining.

Ik heb een heel aantal volwassen honden over gegeven aan politie en leger. Dat waren bewuste afwegingen en qua geld maakte dat niet uit.
De honden moesten mogelijk geschikt zijn, waarschijnlijk. En juist die herplaatsers waren daarin lastiger, daar namen ze een risico in.
Dat hebben ze een heel aantal keren vanuit pure dieren liefde gedaan. Omdat ze dat dier dat uit nare omstandigheden toch een kans wilde geven. Ik heb het ook niet zien lukken. En hoe ontzettend klote men het vond dat het niet lukte.

Op geen enkel moment ging dat over lekker goedkoop of makkelijk. Maar ging men all in omdat men potentie zag. En echt een hart in hun lijf hadden, bereid waren het risico te nemen.
Ook wel echt sure things gezien hoor, waarbij men al wist dat het een top werkhond zou gaan zijn. Maar niet vanuit een ha wat goedkoop of makkelijk, maar vanuit een klik.

Heb je een idee hoeveel uren er zitten in een ‘probleemhond’ heropleiden?
Hoeveel dat kost?

Leuk dat je op tv hebt gezien hoe Amerikaanse gevangenen die opleiding beginnen. Maar zelfs dan kost het echt best veel geld. En daar blijft het niet bij. Dat is enkel de basis training, daarna begint het echte werk pas. En die manieren zijn een minderheid, die ook nog eens goed voor inmate en dier zijn. Pomanders manieren ook bijdragen.
Wat het belangrijkste is is dat memo tv vooral de succes verhalen ziet, degenen waarbij het niet succesvol is zie je minder. Maar die zijn er ook en kosten ook geld. Zoveel goedkoper is het niet.

En ik ben niet je gast. Je mag me mevrouw Mayhem noemen.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 00:14:14 #61
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205458921
Hier lopen er ook tokkies met vechthonden rond ik wil ook dat die keihard worden aangepakt
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205458930
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 00:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Bla bla…

Ook hier worden herplaatsers door politie en leger opgenomen. Maar wel mits geschikt.
Dat wordt keurig beoordeeld, echt niet vanuit makkelijk of goedkoop. Sterker nog, een jong uit goede bloedlijnen is goedkoper dan een asielhond met hertraining.

Ik heb een heel aantal volwassen honden over gegeven aan politie en leger. Dat waren bewuste afwegingen en qua geld maakte dat niet uit.
De honden moesten mogelijk geschikt zijn, waarschijnlijk. En juist die herplaatsers waren daarin lastiger, daar namen ze een risico in.
Dat hebben ze een heel aantal keren vanuit pure dieren liefde gedaan. Omdat ze dat dier dat uit nare omstandigheden toch een kans wilde geven. Ik heb het ook niet zien lukken. En hoe ontzettend klote men het vond dat het niet lukte.

Op geen enkel moment ging dat over lekker goedkoop of makkelijk. Maar ging men all in omdat men potentie zag. En echt een hart in hun lijf hadden, bereid waren het risico te nemen.
Ook wel echt sure things gezien hoor, waarbij men al wist dat het een top werkhond zou gaan zijn. Maar niet vanuit een ha wat goedkoop of makkelijk, maar vanuit een klik.

Heb je een idee hoeveel uren er zitten in een ‘probleemhond’ heropleiden?
Hoeveel dat kost?

Leuk dat je op tv hebt gezien hoe Amerikaanse gevangenen die opleiding beginnen. Maar zelfs dan kost het echt best veel geld. En daar blijft het niet bij. Dat is enkel de basis training, daarna begint het echte werk pas. En die manieren zijn een minderheid, die ook nog eens goed voor inmate en dier zijn. Pomanders manieren ook bijdragen.
Wat het belangrijkste is is dat memo tv vooral de succes verhalen ziet, degenen waarbij het niet succesvol is zie je minder. Maar die zijn er ook en kosten ook geld. Zoveel goedkoper is het niet.

En ik ben niet je gast. Je mag me mevrouw Mayhem noemen.
Nee, ğast, dat klopt niet. Er lopen hier geen pitbulls rond bij de politie. Je beesten zijn afgemaakt.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 00:21:41 #63
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205458947
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:50 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Een echte pit is een fijne huishond voor de actieve eigenaar.
De fietser, de hiker…, veel bewegen, maar lastiger te richten. Heeft een actieve en positieve insteek nodig, maar is niet de meest makkelijke werk hond.

De scheper(Duitse herder, mechel e.d) is een fantastische politiehond.
De golden/lab/spaniël goede zoek hond, meer minder geschikt voor aanhoudingen of het zoeken van lijken (hebben dat yeah gevoel nodig als ze slagen).

De pit is gewoon actief, niet geschikt drie rondjes op een dag. Is eigenlijk een terriër. Zelfstandig en actief.
Voldoe daaraan en je hebt een prima hond.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 00:34:43 #64
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205458978
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 00:16 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Nee, ğast, dat klopt niet. Er lopen hier geen pitbulls rond bij de politie. Je beesten zijn afgemaakt.
Nogmaals, spreek me aan met mevrouw Mayhem en niet met gast…

Er zijn wat pit achtigen bij de politie, maar niet veel zijn geschikt. Zeker niet die fout zijn gegaan.
Ze zijn er wel, maar vrijwel niet in het veld als hond voor de ME, of als aanhouder. Wel als zoeker bv.
Ik heb twee pits overgegeven aan politie die spullen en mensen zochten. Beide hebben het zeer succesvol gedaan. Douane en reddingshonden.
Ondanks hun nare verleden, beide honden hadden gebeten. 1 ervan was zelfs een vechthond geweest.

Heb meerdere dieren met stevige bijtverledens (herders, rotjes e.d.) aan het leger over gegeven. Die hebben een goed leven gehad. Je kent ze niet, maar die dieren hebben goed gediend.

Ik heb dan ook jaren op een plek gewekt waar leger honden waren als hun eigenaar op vakantie was. Dat waren geen lieverdjes. Er waren hele stevige protocollen om veilig met ze om te kunnen gaan.
Ik heb het over dieren waarbij het hok niet open mocht als zij niet buiten waren en het luik dicht was. Die gradaties waren er ook. Ook waarbij de mens terug moest komen als het dier naar de dierenarts moest, omdat iemand die niet met het dier werkte/gewekt had er gewoonweg niet aan kon komen of kon zeggen bijt de dierenarts niet.

Daarnaast ook andere gradaties, honden die juist vrij makkelijk waren, juist geschikt waren voor de meer sociale omstandigheden.

Jij kent maar een klein deel en zoals ik uit het lezen begrijp voor een fiks deel vanuit discovery channel waarbij inmates honden scholen. Dat is een beperkt gebied. Gelukkig gebeurd dat daar in Amerika.
Maar het is een stuk breder en dit is Amerika niet.
pi_205458987
Aan het einde van het filmpje zie je een agent in een regulier uniform.
Die draagt dus een bivakmuts.
Vreemde ontwikkeling.
pi_205458990
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 00:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Een echte pit is een fijne huishond voor de actieve eigenaar.
De fietser, de hiker…, veel bewegen, maar lastiger te richten. Heeft een actieve en positieve insteek nodig, maar is niet de meest makkelijke werk hond.

De scheper(Duitse herder, mechel e.d) is een fantastische politiehond.
De golden/lab/spaniël goede zoek hond, meer minder geschikt voor aanhoudingen of het zoeken van lijken (hebben dat yeah gevoel nodig als ze slagen).

De pit is gewoon actief, niet geschikt drie rondjes op een dag. Is eigenlijk een terriër. Zelfstandig en actief.
Voldoe daaraan en je hebt een prima hond.
Hey hey hey, wacht ff heh.. met 6 Borders ga je mij niet uitvlakken op zoek en reddingsgebied heh ;) Ook Border Collies zijn goede zoek en reddingshonden, sterker nog het merendeel van de SAR honden hier in NL zijn Borders :P Pitbulls, Staffords, Mastifs, allemaal leuke prima honden.. knuffelbaar zelfs, ik heb een ruim 60 kilo zware hele goeie vriend die geen vlieg kwaad doet, maar het zijn gewoon geen werkhonden laat staan diensthonden.

En een Leonberger, voor op het water. Maar is een beetje offtopic allemaal.
pi_205458992
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 00:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Aan het einde van het filmpje zie je een agent in een regulier uniform.
Die draagt dus een bivakmuts.
Vreemde ontwikkeling.
Want?
  dinsdag 26 juli 2022 @ 00:47:36 #68
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205459011
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 00:38 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Hey hey hey, wacht ff heh.. met 6 Borders ga je mij niet uitvlakken op zoek en reddingsgebied heh ;) Ook Border Collies zijn goede zoek en reddingshonden, sterker nog het merendeel van de SAR honden hier in NL zijn Borders :P Pitbulls, Staffords, Mastifs, allemaal leuke prima honden.. knuffelbaar zelfs, ik heb een ruim 60 kilo zware hele goeie vriend die geen vlieg kwaad doet, maar het zijn gewoon geen werkhonden laat staan diensthonden.

En een Leonberger, voor op het water. Maar is een beetje offtopic allemaal.
Vrijwel elke hond (ok ok een Engelse bull niet, maar dat is fysiek, geen onwil) kan een prima zoeker zijn.

Ik ben een molosser fan, heb naast mijn goldens altijd een molosser. Cute, oh zo lief. Mijn tosa was een Oscar en Rufus hond.
Ze kunnen veel en zijn in weze goede beestjes, maar geen werkhonden.

Een pitt is geen molosser, het is een terriër. Ook geen algemene werkhond. Er zijn er die het prima doen en blij zoeken naar spullen (jippie yeah als je het vindt) kunnen ze ook gewoon goed in zijn. Maar vooral schepers (Duits, mechels, terveurens, maar ook rot of dober mits geschikte lijn) zijn uitmuntend geschikt als politiehond (me, aanhoudingen, zoeken en dat ook als het geen jippie yeah zoeken is).
pi_205459019
DSI goden.
pi_205459025
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 00:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Vrijwel elke hond (ok ok een Engelse bull niet, maar dat is fysiek, geen onwil) kan een prima zoeker zijn.

Ik ben een molosser fan, heb naast mijn goldens altijd een molosser. Cute, oh zo lief. Mijn tosa was een Oscar en Rufus hond.
Ze kunnen veel en zijn in weze goede beestjes, maar geen werkhonden.

Een pitt is geen molosser, het is een terriër. Ook geen algemene werkhond. Er zijn er die het prima doen en blij zoeken naar spullen (jippie yeah als je het vindt) kunnen ze ook gewoon goed in zijn. Maar vooral schepers (Duits, mechels, terveurens, maar ook rot of dober mits geschikte lijn) zijn uitmuntend geschikt als politiehond (me, aanhoudingen, zoeken en dat ook als het geen jippie yeah zoeken is).
It's all about the will to please.. en er zijn maar weinig rassen waarin dat zo hard zit ingebakken.. Een uitzonderlijk karakter buiten beschouwing gesteld.
pi_205459032
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 00:51 schreef Gehrman het volgende:
DSI goden.
Ja toch!

dinsdag 26 juli 2022 @ 01:19:44 #72
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205459063
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 00:55 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
It's all about the will to please.. en er zijn maar weinig rassen waarin dat zo hard zit ingebakken.. Een uitzonderlijk karakter buiten beschouwing gesteld.
En daar moet je ook maar tegen kunnen.

Ik zou zelf echt geen Mechelaar willen. Ook geen border trouwens. Heb respect voor die dieren en begrijp helemaal waarom anderen er doldwaas gek op kunnen zijn. Ik werk graag met mijn hond, ben actief. Maar na een weekend op de (werklijn) Shepard van mijn vriendin passen heb ik rust nodig. Mijn goldens en molosser ook trouwens.

Dat beest wil echt altijd werken, alsjeblieft zelfs. Ze is goed opgevoed en kan echt wel even op rust gezet worden, maar ze wil echt altijd en graag! Die behoefte is er altijd.
Die tosa was perfect voor het Oscar en Rufus project omdat hij ook hield van lekker hangen. Die lag niet klaar om wat te doen, ready to go. Maar vond lekker relaxed hangen terwijl ik dingen vertelde prima. Hoefde niet perse dingen te doen met die kinderen (wat ook leuk is hoor, ze veel leert!), maar had juist dat geduld waardoor dat bange/verlegen kind de ruimte kreeg zelf te ontdekken.
Zijn aard maakte dat stukje makkelijker. Mijn werk lijn golden zal veel meer verwachtingsvol klaar liggen. Net als die border. Sociaal en vriendelijk, maar wel klaar om leuke dingen te doen. Die tosa had ook die vriendelijke aard en was gek op aandacht, maar die plofte gewoon neer met een diepe tevreden zucht. Was erg goed voor de meer terughoudende kinderen ondanks zijn postuur. Vriendelijk en geduldig, wat minder afwachtend, een kom, we gaan wat doen.

Met zijn maat was het essentieel dat hij zo was. Net zoals die wel actieve, maar sociale hond essentieel was voor het project (ze dat nogsteeds zijn, ik doe er alleen niet meer actief aan mee). Ze zijn gewoon verschillend.
pi_205459068
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 01:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
En daar moet je ook maar tegen kunnen.

Ik zou zelf echt geen Mechelaar willen. Ook geen border trouwens. Heb respect voor die dieren en begrijp helemaal waarom anderen er doldwaas gek op kunnen zijn. Ik werk graag met mijn hond, ben actief. Maar na een weekend op de (werklijn) Shepard van mijn vriendin passen heb ik rust nodig. Mijn goldens en molosser ook trouwens.

Dat beest wil echt altijd werken, alsjeblieft zelfs. Ze is goed opgevoed en kan echt wel even op rust gezet worden, maar ze wil echt altijd en graag! Die behoefte is er altijd.
Die tosa was perfect voor het Oscar en Rufus project omdat hij ook hield van lekker hangen. Die lag niet klaar om wat te doen, ready to go. Maar vond lekker relaxed hangen terwijl ik dingen vertelde prima. Hoefde niet perse dingen te doen met die kinderen (wat ook leuk is hoor, ze veel leert!), maar had juist dat geduld waardoor dat bange/verlegen kind de ruimte kreeg zelf te ontdekken.
Zijn aard maakte dat stukje makkelijker. Mijn werk lijn golden zal veel meer verwachtingsvol klaar liggen. Net als die border. Sociaal en vriendelijk, maar wel klaar om leuke dingen te doen. Die tosa had ook die vriendelijke aard en was gek op aandacht, maar die plofte gewoon neer met een diepe tevreden zucht. Was erg goed voor de meer terughoudende kinderen ondanks zijn postuur. Vriendelijk en geduldig, wat minder afwachtend, een kom, we gaan wat doen.

Met zijn maat was het essentieel dat hij zo was. Net zoals die wel actieve, maar sociale hond essentieel was voor het project (ze dat nogsteeds zijn, ik doe er alleen niet meer actief aan mee). Ze zijn gewoon verschillend.
Ik werk met mijn borders, dus dan zijn er ook geen problemen en ik vind het zelf ook leuk. Ook als er een ander instinct is, ik heb er zoals ik al zei 1 gehad die meer een huishond was maar ook die moet je bezig houden.. Nou, die kon je dus in 3 talen en 2 fluittonen aanspreken, wist het verschil tussen links, rechts, vooruit, achteruit (dat zat er dan wel weer in) en was gek op spelletjes en gewoon dingen doen.. Nou, bezig houden dus maar dan op een andere manier. De drijvers die laat je gewoon met de schapen werken en daarna zijn ze bekaf :D En de andere die doen dus speuren. Mijn honden moeten gewoon bezig zijn, bezig zijn met wat ze leuk vinden want anders krijg je probleemhonden, en dat hoeft niet 24/7, maar het vraagt wel veel tijd en aandacht of op een gegeven moment gaat het ook wel vanzelf hoor. Ik weet niet beter, ben er mee opgegroeid en die beestjes zijn fantastisch.

Maar ze MOETEN werken.. niet van mij.. maar vanuit hun instinct, jij snapt dat wel maar veel mensen niet. Als je dat niet doet dan krijg je echt een draak en die sloopt je huis en nou ja.. je kent de verhalen vast wel.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 01:38:34 #74
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205459083
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 01:27 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Ik werk met mijn borders, dus dan zijn er ook geen problemen en ik vind het zelf ook leuk. Ook als er een ander instinct is, ik heb er zoals ik al zei 1 gehad die meer een huishond was maar ook die moet je bezig houden.. Nou, die kon je dus in 3 talen en 2 fluittonen aanspreken, wist het verschil tussen links, rechts, vooruit, achteruit (dat zat er dan wel weer in) en was gek op spelletjes en gewoon dingen doen.. Nou, bezig houden dus maar dan op een andere manier. De drijvers die laat je gewoon met de schapen werken en daarna zijn ze bekaf :D En de andere die doen dus speuren. Mijn honden moeten gewoon bezig zijn, bezig zijn met wat ze leuk vinden want anders krijg je probleemhonden, en dat hoeft niet 24/7, maar het vraagt wel veel tijd en aandacht of op een gegeven moment gaat het ook wel vanzelf hoor. Ik weet niet beter, ben er mee opgegroeid en die beestjes zijn fantastisch.

Maar ze MOETEN werken.. niet van mij.. maar vanuit hun instinct, jij snapt dat wel maar veel mensen niet. Als je dat niet doet dan krijg je echt een draak en die sloopt je huis en nou ja.. je kent de verhalen vast wel.
Dat heb ik dus ook met mijn werklijn goldens (die zullen meer op,jouw huis hond border lijken). Die kon en kan ik sturen in het water, die willen dat, dan zijn ze verder fijne en rustige honden in huis.
Doe dat niet en ze worden druk, zouden zelfs neurotisch kunnen worden.

Ik heb een jr gehad uit slechte opfok. Hij is 18 jaar bij me geweest, beet als 6 weken oud wezentje en niet speels. Die had echt veel werk nodig. Tot op late leeftijd. Het was anders een kutbeest geweest.
De molossers, zelfs de fila uit Braziliaanse werklijnen (wat ook geen honden voor algemeen zijn) waren anders. Die hoefde niet hard te werken. In de fila (en de jongen die ik nu heb) zit vooral veel werk om een goed en sociaal fundament te geven. Dat heeft die border van nature al meer. Die border heeft richting nodig, die fila fundament, een breed fundament.
In beide gevallen moet je als eigenaar het plezierig vinden daar moeite in te steken, aan die behoefte te voldoen.
Ik geniet daarvan, net zoals jij geniet van dat werken met die borders. Jij blij, zij blij en iedereen blij om te zien hoe fijn en mooi het kan zijn.

En ik zeg altijd maar zo, een hond die met zo’n tevreden glimlach met zijn tong uit zijn bek hangt is een brave hond.

De kans dat dit gedonder geeft is niet zo heel groot.

Dit geeft een veel grotere kans.
Dit dier wil wat doen, wil richting en voldoening.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cause_Mayhem op 26-07-2022 01:45:05 ]
  dinsdag 26 juli 2022 @ 01:42:50 #75
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_205459088
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_205460167
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Gelukkig was het beest vooral in de war en bang en niet echt agressief.

Het valt me nogal tegen hoe het werkt igg, is niet echt veilig te noemen als het dier echt agressief is.
Maar ik begrijp wel waarom ze vlotjes ingrijpen op zo’n manier, je kan geen risico nemen.
In dat geval: taser maar iedereen en alles bij voorbaat al. Je kan immers geen risico nemen.

Allemachtig zeg. Het kost echt 0 inzicht om te zien dat dat beest niet agressief was. Daar hoef je geen cursus voor te volgen.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:43:19 #77
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_205460269
quote:

"Eerder schieten". Opgelost.

Beetje de politie hun tijd willen verdoen door ze te leren Martin Gaus te spelen. :')
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:45:56 #78
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_205460299
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Allemachtig zeg. Het kost echt 0 inzicht om te zien dat dat beest niet agressief was. Daar hoef je geen cursus voor te volgen.
Daar zit je dus volledig fout.

Dit soort beesten kunnen in ene volledig omslaan. Ga je als politie geen risisco nemen ookal "lijken" ze mak/aardig/lief. Eigen veiligheid voorop zetten. ^O^
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_205460315
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:45 schreef Mr.J het volgende:

[..]
Daar zit je dus volledig fout.

Dit soort beesten kunnen in ene volledig omslaan. Ga je als politie geen risisco nemen ookal "lijken" ze mak/aardig/lief. Eigen veiligheid voorop zetten. ^O^
Mensen zijn nog veel lastiger te voorspellen. Het beste is om als agent een voorbijganger direct dood te schieten.

Eigen veiligheid voorop.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:53:06 #80
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205460367
Volgende keer de eigenaar ook taseren (tazeren?) gaarne.

[ Bericht 5% gewijzigd door Twiitch op 26-07-2022 11:02:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')