In dat geval: taser maar iedereen en alles bij voorbaat al. Je kan immers geen risico nemen.quote:Op maandag 25 juli 2022 13:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Echt effectief is het niet, het beest staat zo weer overeind.
Gelukkig was het beest vooral in de war en bang en niet echt agressief.
Het valt me nogal tegen hoe het werkt igg, is niet echt veilig te noemen als het dier echt agressief is.
Maar ik begrijp wel waarom ze vlotjes ingrijpen op zo’n manier, je kan geen risico nemen.
"Eerder schieten". Opgelost.quote:Op maandag 25 juli 2022 13:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik zou toch graag zien dat politie wat meer training krijgt in hoe om te gaan met honden bij een arrestatie. Zodat ze ze zo snel en veilig mogelijk vast kunnen zetten zodat ze geen gevaar meer zijn.
Gebeurd toch vaak dat er een hond is en bij dat soort figuren zijn het vaak niet de meest makkelijke honden.
Daar zit je dus volledig fout.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Allemachtig zeg. Het kost echt 0 inzicht om te zien dat dat beest niet agressief was. Daar hoef je geen cursus voor te volgen.
Mensen zijn nog veel lastiger te voorspellen. Het beste is om als agent een voorbijganger direct dood te schieten.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:45 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Daar zit je dus volledig fout.
Dit soort beesten kunnen in ene volledig omslaan. Ga je als politie geen risisco nemen ookal "lijken" ze mak/aardig/lief. Eigen veiligheid voorop zetten.
Nou nou, de nuance ontbreekt hier wel hoor.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mensen zijn nog veel lastiger te voorspellen. Het beste is om als agent een voorbijganger direct dood te schieten.
Eigen veiligheid voorop.
Waarom geen willekeurige voorbijganger? eigenlijk is willekeur het verkeerde woord ook. Want onschuld bestaat niet. Iedereen kan een potentiele moordenaar zijn. Bij uitschakeling weet je zeker dat de desbetreffende voorbijganger niemand kwaad gaat doen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:39 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Nou nou, de nuance ontbreekt hier wel hoor.
Misschien niet een willekeurige voorbijganger maar wel de mensen die zich met een arrestatie bemoeien en niet na 1 waarschuwing voldoende afstand houden taseren.
Wel uiteraard eerst de aanwezige honden uitschakelen. Zekerheid voor alles namelijk.
Met zo'n redenatie kun je iedereen wel preventief gaan ruimen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:45 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dit soort beesten kunnen in ene volledig omslaan. Ga je als politie geen risisco nemen ookal "lijken" ze mak/aardig/lief. Eigen veiligheid voorop zetten.
Ik zeg toch nergens taser er maar op los?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
In dat geval: taser maar iedereen en alles bij voorbaat al. Je kan immers geen risico nemen.
Allemachtig zeg. Het kost echt 0 inzicht om te zien dat dat beest niet agressief was. Daar hoef je geen cursus voor te volgen.
Dat is geen verdoen van tijd, dat is bij uitstek wat politie doet en hoort te doen. Inschatten en deëscaleren.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:43 schreef Mr.J het volgende:
[..]
"Eerder schieten". Opgelost.
Beetje de politie hun tijd willen verdoen door ze te leren Martin Gaus te spelen.
En dit dier was niet mak, het was bang en geagiteerd.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:45 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wel jammer dat je voorliefde voor (tokkie)honden en/of je haat tegenover de politie groter dan je vermogen nuance toe te passen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom geen willekeurige voorbijganger? eigenlijk is willekeur het verkeerde woord ook. Want onschuld bestaat niet. Iedereen kan een potentiele moordenaar zijn. Bij uitschakeling weet je zeker dat de desbetreffende voorbijganger niemand kwaad gaat doen.
Alleen tokkies en hun familie/huisdieren die de politie in hun taak verhinderen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 23:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Met zo'n redenatie kun je iedereen wel preventief gaan ruimen.
Ja joh, politie optreden in NL vergelijken met de USA.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 23:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat is geen verdoen van tijd, dat is bij uitstek wat politie doet en hoort te doen. Inschatten en deëscaleren.
Ik vind het prettig dat het niet op z’n Amerikaans gaat. Waarbij bij een inval zelfs een hond doodgeschoten wordt die onder de kinderstoel ligt met een peuter erin, die niet eens overeind kwam.
En die inschatting ligt keurig bij de politie. En zonder hun tijd te verdoen met 12 afleveringen van Cesar Milan kunnen ze best een goede inschatting maken.quote:Het principe doe geen pijn als het niet hoef, verwond niet als het niet hoeft en dood niet als het niet hoeft is een zeer goede en ik ben gelukkig dat ik in een land leef waar de politie dit principe kent.
Heb je wel iets van mijn reacties hier gelezen of brul je maar gewoon wat dom tegen me?quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:14 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ja joh, politie optreden in NL vergelijken met de USA.
[..]
En die inschatting ligt keurig bij de politie. En zonder hun tijd te verdoen met 12 afleveringen van Cesar Milan kunnen ze best een goede inschatting maken.
En ongeschonden thuis komen staat gelukkig boven het welzijn van een bange en/of agressieve hond.
Jazeker, zowel hier als in vele andere soortgelijke topics in de loop der jaren.quote:Op woensdag 27 juli 2022 22:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Heb je wel iets van mijn reacties hier gelezen of brul je maar gewoon wat dom tegen me?
Oh, je hebt er verstand van?quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:33 schreef Mr.J het volgende:
Het idee om de politie op te leiden om gedrag bij honden in de correcte context te kunnen schatten (voor zover dat überhaupt mogelijk is) is daar een perfect voorbeeld van.
Pardon?quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:33 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Jazeker, zowel hier als in vele andere soortgelijke topics in de loop der jaren.
Ondanks lange posts is je ouvre eigenlijk redelijk beperkt; Alles redenerend vanuit de slachtoffer rol van de hond waardoor een echte kritische en doordachte kijk op de zaken afwezig is.
Het idee om de politie op te leiden om gedrag bij honden in de correcte context te kunnen schatten (voor zover dat überhaupt mogelijk is) is daar een perfect voorbeeld van.
Uiteraard... Maar een cursus omgaan met dieren is totaal misplaatst.quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Politie goed opleiden om calamiteiten te voorkomen is gewoonweg een goed iets.
Genoeg gezond verstand om te zien dat een cursus "hoe omgaan met Tokkie honden - een diepgaand inzicht in de psychologie en gevoelenswereld van deze wispelturige beesten" een 'waste of resources' is.quote:
Ze doen dat al, net als het inzetten van honden geleiders.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:18 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Uiteraard... Maar een cursus omgaan met dieren is totaal misplaatst.
Waarom de schaarse tijd van deze ontzettend drukke instantie willen gebruiken om een handjevol incidenten zoals deze misschien iets beter -in het voordeel van een hond!- te laten verlopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |