abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205460167
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Echt effectief is het niet, het beest staat zo weer overeind.
Gelukkig was het beest vooral in de war en bang en niet echt agressief.

Het valt me nogal tegen hoe het werkt igg, is niet echt veilig te noemen als het dier echt agressief is.
Maar ik begrijp wel waarom ze vlotjes ingrijpen op zo’n manier, je kan geen risico nemen.
In dat geval: taser maar iedereen en alles bij voorbaat al. Je kan immers geen risico nemen.

Allemachtig zeg. Het kost echt 0 inzicht om te zien dat dat beest niet agressief was. Daar hoef je geen cursus voor te volgen.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:43:19 #77
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_205460269
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Ik zou toch graag zien dat politie wat meer training krijgt in hoe om te gaan met honden bij een arrestatie. Zodat ze ze zo snel en veilig mogelijk vast kunnen zetten zodat ze geen gevaar meer zijn.
Gebeurd toch vaak dat er een hond is en bij dat soort figuren zijn het vaak niet de meest makkelijke honden.
"Eerder schieten". Opgelost.

Beetje de politie hun tijd willen verdoen door ze te leren Martin Gaus te spelen. :')
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:45:56 #78
19479 Mr.J
pi_205460299
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Allemachtig zeg. Het kost echt 0 inzicht om te zien dat dat beest niet agressief was. Daar hoef je geen cursus voor te volgen.
Daar zit je dus volledig fout.

Dit soort beesten kunnen in ene volledig omslaan. Ga je als politie geen risisco nemen ookal "lijken" ze mak/aardig/lief. Eigen veiligheid voorop zetten. ^O^
pi_205460315
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:45 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Dit soort beesten kunnen in ene volledig omslaan. Ga je als politie geen risisco nemen ookal "lijken" ze mak/aardig/lief. Eigen veiligheid voorop zetten. ^O^
Mensen zijn nog veel lastiger te voorspellen. Het beste is om als agent een voorbijganger direct dood te schieten.

Eigen veiligheid voorop.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:53:06 #80
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205460367
Volgende keer de eigenaar ook taseren (tazeren?) gaarne.

[ Bericht 5% gewijzigd door Twiitch op 26-07-2022 11:02:09 ]
  dinsdag 26 juli 2022 @ 12:39:20 #81
19479 Mr.J
pi_205461360
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Mensen zijn nog veel lastiger te voorspellen. Het beste is om als agent een voorbijganger direct dood te schieten.

Eigen veiligheid voorop.
Nou nou, de nuance ontbreekt hier wel hoor.

Misschien niet een willekeurige voorbijganger maar wel de mensen die zich met een arrestatie bemoeien en niet na 1 waarschuwing voldoende afstand houden taseren.

Wel uiteraard eerst de aanwezige honden uitschakelen. Zekerheid voor alles namelijk. ^O^
pi_205462586
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 12:39 schreef Mr.J het volgende:

[..]
Nou nou, de nuance ontbreekt hier wel hoor.

Misschien niet een willekeurige voorbijganger maar wel de mensen die zich met een arrestatie bemoeien en niet na 1 waarschuwing voldoende afstand houden taseren.

Wel uiteraard eerst de aanwezige honden uitschakelen. Zekerheid voor alles namelijk. ^O^
Waarom geen willekeurige voorbijganger? eigenlijk is willekeur het verkeerde woord ook. Want onschuld bestaat niet. Iedereen kan een potentiele moordenaar zijn. Bij uitschakeling weet je zeker dat de desbetreffende voorbijganger niemand kwaad gaat doen.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 23:14:10 #83
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_205467677
Had de beelden niet eens willen zien maar kreeg ze onverwacht toch onder ogen. Weer eens een gevalletje buitensporig politiegeweld.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 26 juli 2022 @ 23:15:29 #84
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_205467695
quote:

[..]

Met zo'n redenatie kun je iedereen wel preventief gaan ruimen. :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 26 juli 2022 @ 23:22:48 #85
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205467763
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
In dat geval: taser maar iedereen en alles bij voorbaat al. Je kan immers geen risico nemen.

Ik zeg toch nergens taser er maar op los?
Inmiddels weet ik dat het dier al gebeten had daarvoor, dus zo niet agressief was het dier niet.
Ik zag op het filmpje wel vooral een geagiteerd en bang dier. En dat is wel degelijk een risico. Verreweg de meeste beten die vallen zijn vanuit onzekerheid/angst en niet vanuit agressie. De beten vanuit werkelijke agressie zijn wel ernstiger vaak, de angst beten zijn vaker enkele beten, maar ook die zijn niet zo prettig, geven ernstige verwondingen.

In dit geval was het beter geweest het dier binnenshuis al vast te zetten, waar dat nog op redelijk vriendelijke wijze kon.
Maar zo daarbuiten met deze reactie was ingrijpen gewoon gerechtvaardigd. Kan je gewoon niet even leuk afwachten of de hond vanuit stress bijt of niet. Er zijn teveel omstanders, de eigenaar wordt op de grond gewerkt, het dier staat onder grote stress. De kans dat het dier dan bijt is echt meer dan redelijk aanwezig. En je moet het dier invangen, kan het niet los laten lopen. Kan niet rustig kusje kroel doen. Er moet direct gehandeld worden.
Dit dier was iig niet zo even veilig te pakken. Daarvoor was het te geagiteerd en te bang.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 23:25:21 #86
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205467789
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:43 schreef Mr.J het volgende:

[..]
"Eerder schieten". Opgelost.

Beetje de politie hun tijd willen verdoen door ze te leren Martin Gaus te spelen. :')
Dat is geen verdoen van tijd, dat is bij uitstek wat politie doet en hoort te doen. Inschatten en deëscaleren.
Ik vind het prettig dat het niet op z’n Amerikaans gaat. Waarbij bij een inval zelfs een hond doodgeschoten wordt die onder de kinderstoel ligt met een peuter erin, die niet eens overeind kwam.

Het principe doe geen pijn als het niet hoef, verwond niet als het niet hoeft en dood niet als het niet hoeft is een zeer goede en ik ben gelukkig dat ik in een land leef waar de politie dit principe kent.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 23:26:33 #87
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205467798
quote:

[..]

En dit dier was niet mak, het was bang en geagiteerd.
Die kwispelende labrador hoeft echt niet getasert te worden. Een hond die een stevig risico is om te pakken wel.
  woensdag 27 juli 2022 @ 15:08:42 #88
19479 Mr.J
pi_205471925
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom geen willekeurige voorbijganger? eigenlijk is willekeur het verkeerde woord ook. Want onschuld bestaat niet. Iedereen kan een potentiele moordenaar zijn. Bij uitschakeling weet je zeker dat de desbetreffende voorbijganger niemand kwaad gaat doen.
Wel jammer dat je voorliefde voor (tokkie)honden en/of je haat tegenover de politie groter dan je vermogen nuance toe te passen. ;(
  woensdag 27 juli 2022 @ 15:10:40 #89
19479 Mr.J
pi_205471941
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 23:15 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Met zo'n redenatie kun je iedereen wel preventief gaan ruimen. :')
Alleen tokkies en hun familie/huisdieren die de politie in hun taak verhinderen.

Of val jij daar toevallig onder? Ben je zo iemand die schreeuwend met je 'Amstaff' voor de politie staat als je neef wordt meegenomen omdat hij een scooter heeft gestolen?
  woensdag 27 juli 2022 @ 15:14:09 #90
19479 Mr.J
pi_205471988
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 23:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Dat is geen verdoen van tijd, dat is bij uitstek wat politie doet en hoort te doen. Inschatten en deëscaleren.
Ik vind het prettig dat het niet op z’n Amerikaans gaat. Waarbij bij een inval zelfs een hond doodgeschoten wordt die onder de kinderstoel ligt met een peuter erin, die niet eens overeind kwam.
Ja joh, politie optreden in NL vergelijken met de USA. :')

quote:
Het principe doe geen pijn als het niet hoef, verwond niet als het niet hoeft en dood niet als het niet hoeft is een zeer goede en ik ben gelukkig dat ik in een land leef waar de politie dit principe kent.
En die inschatting ligt keurig bij de politie. En zonder hun tijd te verdoen met 12 afleveringen van Cesar Milan kunnen ze best een goede inschatting maken.

En ongeschonden thuis komen staat gelukkig boven het welzijn van een bange en/of agressieve hond.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.J op 27-07-2022 15:33:26 ]
  woensdag 27 juli 2022 @ 22:42:50 #91
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205476724
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juli 2022 15:14 schreef Mr.J het volgende:

[..]
Ja joh, politie optreden in NL vergelijken met de USA. :')
[..]
En die inschatting ligt keurig bij de politie. En zonder hun tijd te verdoen met 12 afleveringen van Cesar Milan kunnen ze best een goede inschatting maken.

En ongeschonden thuis komen staat gelukkig boven het welzijn van een bange en/of agressieve hond.
Heb je wel iets van mijn reacties hier gelezen of brul je maar gewoon wat dom tegen me?
  woensdag 27 juli 2022 @ 23:33:51 #92
19479 Mr.J
pi_205477266
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 22:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Heb je wel iets van mijn reacties hier gelezen of brul je maar gewoon wat dom tegen me?
Jazeker, zowel hier als in vele andere soortgelijke topics in de loop der jaren.

Ondanks lange posts is je ouvre eigenlijk redelijk beperkt; Alles redenerend vanuit de slachtoffer rol van de hond waardoor een echte kritische en doordachte kijk op de zaken afwezig is.

Het idee om de politie op te leiden om gedrag bij honden in de correcte context te kunnen schatten (voor zover dat überhaupt mogelijk is) is daar een perfect voorbeeld van.
pi_205477282
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 23:33 schreef Mr.J het volgende:

Het idee om de politie op te leiden om gedrag bij honden in de correcte context te kunnen schatten (voor zover dat überhaupt mogelijk is) is daar een perfect voorbeeld van.
Oh, je hebt er verstand van?
  woensdag 27 juli 2022 @ 23:40:08 #94
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205477303
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 23:33 schreef Mr.J het volgende:

[..]
Jazeker, zowel hier als in vele andere soortgelijke topics in de loop der jaren.

Ondanks lange posts is je ouvre eigenlijk redelijk beperkt; Alles redenerend vanuit de slachtoffer rol van de hond waardoor een echte kritische en doordachte kijk op de zaken afwezig is.

Pardon?

Ik heb juist gezegd dat dit een risico situatie was, dat de taser erop houden beter was geweest en dat als er geen taser was geweest een kogel gerechtvaardigd was.
Vind het juist link dat die hond zo snel opstond en er vandoor ging.
Sterker nog, ik had bij voorkeur gezien dat de hond helemaal niet de kans had gehad om los buiten te komen, binnen al aan de vangstok was gezet en weg was gehaald.

Je hebt dus gewoonweg niet gelezen en brult maar wat tegen me.
Politie goed opleiden om calamiteiten te voorkomen is gewoonweg een goed iets.
  donderdag 28 juli 2022 @ 09:18:10 #95
19479 Mr.J
pi_205478526
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 23:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Politie goed opleiden om calamiteiten te voorkomen is gewoonweg een goed iets.
Uiteraard... Maar een cursus omgaan met dieren is totaal misplaatst.

Waarom de schaarse tijd van deze ontzettend drukke instantie willen gebruiken om een handjevol incidenten zoals deze misschien iets beter -in het voordeel van een hond!- te laten verlopen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 09:23:13 #96
19479 Mr.J
pi_205478553
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 23:36 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Oh, je hebt er verstand van?
Genoeg gezond verstand om te zien dat een cursus "hoe omgaan met Tokkie honden - een diepgaand inzicht in de psychologie en gevoelenswereld van deze wispelturige beesten" een 'waste of resources' is.
  donderdag 28 juli 2022 @ 11:36:10 #97
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205479621
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:18 schreef Mr.J het volgende:

[..]
Uiteraard... Maar een cursus omgaan met dieren is totaal misplaatst.

Waarom de schaarse tijd van deze ontzettend drukke instantie willen gebruiken om een handjevol incidenten zoals deze misschien iets beter -in het voordeel van een hond!- te laten verlopen.
Ze doen dat al, net als het inzetten van honden geleiders.

En hoezo verspilling van tijd? Je vindt het toch ook van groot belang dat ze ongeschonden hun werk kunnen doen?
In veel gevallen zijn er honden bij arrestanten of in de omgeving, het is voor politie en omstanders veiliger als ze redelijk weten daarmee om te gaan.
Het is van groot belang dat ze snel de situatie in kunnen schatten en ernaar kunnen handelen.

En zoals je had kunnen lezen ben ik dus een voorstander van vroeg ingrijpen en liever wat te voortvarend dan dat een dier loskomt zoals in het filmpje.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cause_Mayhem op 28-07-2022 11:44:08 ]
  Forum Admin donderdag 28 juli 2022 @ 11:38:32 #98
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205479641
Hondenmensen en hun blinde vlek, irritant gewoon. Krijgen meteen een rode waas voor de ogen en alle rationaliteit gaat de deur uit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')