Ik had het gesubmit terwijl de boordradio nog liep en toen ging ie wéér los, dus wat ik had getypt klopte toch niet.quote:
vond het ook al vreemdquote:Op maandag 25 juli 2022 11:27 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik had het gesubmit terwijl de boordradio nog liep en toen ging ie wéér los, dus wat ik had getypt klopte toch niet.
Jawel hoor. Het ging over de dnfs van Ferrari die het kampioenschap weggooien. Daar rijdt Perez helemaal niet....quote:
Het ging over dat Max belang zou hebben bij een teammaat die hem bij kon houden.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jawel hoor. Het ging over de dnfs van Ferrari die het kampioenschap weggooien. Daar rijdt Perez helemaal niet....
Mja, als je je bedenkt dat die richtlijnen zijn gecommuniceerd omdat er zo geklaagd werd over de inconsistentie in beslissingen van de wedstrijdleiding, dan snap ik wel dat Russell graag wil dat die richtlijnen gevolgd worden.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
het punt is een beetje dat Russell begon te schreeuwen over regels dit dat maar het dan over de richtlijnen gaat, dat vind ik wel een beetje kwalijk voor de director van de GPDA
Hij hoeft hem niet bij te houden. Maar hij moet in een race waar Ferrari meedoet wel minimaal P4 eindigen. Oftewel, moeiteloos voor de Mercedessen blijven.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het ging over dat Max belang zou hebben bij een teammaat die hem bij kon houden.
Maat goed dan hebben we het inderdaad over Leclerc. Wat jij wil
dat is nou net het punt, hij legt de richtlijnen naar zijn voordeel uit terwijl hij een torpedopoging doet, daarom zijn het dus ook richtlijnen en geen regelsquote:Op maandag 25 juli 2022 11:34 schreef TagForce het volgende:
[..]
Mja, als je je bedenkt dat die richtlijnen zijn gecommuniceerd omdat er zo geklaagd werd over de inconsistentie in beslissingen van de wedstrijdleiding, dan snap ik wel dat Russell graag wil dat die richtlijnen gevolgd worden.
En volgens de richtlijnen had Russell gelijk, en had Perez die plek terug moeten geven.
Maar aangezien de stewards vonden dat er 'no investigation necessary' was komt daar ook geen beslissingsdocument voor, dus we zullen nooit weten wat de stewards gebruikt hebben om tot een beslissing te komen.
Dit. Pure divebomb van het ergste soort wat Russell deed. Zelfs Toto vond dat Perez niet fout zat, dus waar hebben we het in godvredesnaam nog over.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is nou net het punt, hij legt de richtlijnen naar zijn voordeel uit terwijl hij een torpedopoging doet, daarom zijn het dus ook richtlijnen en geen regels
Dat is wat ik uit de quotes haal, maar idd Perez staat wel 2e door gekloot vaan Ferrari dat is waar.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het ging over dat Max belang zou hebben bij een teammaat die hem bij kon houden.
Maat goed dan hebben we het inderdaad over Leclerc. Wat jij wil
Volgens de wedstrijdleiding niet.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:34 schreef TagForce het volgende:
[..]
Mja, als je je bedenkt dat die richtlijnen zijn gecommuniceerd omdat er zo geklaagd werd over de inconsistentie in beslissingen van de wedstrijdleiding, dan snap ik wel dat Russell graag wil dat die richtlijnen gevolgd worden.
En volgens de richtlijnen had Russell gelijk, en had Perez die plek terug moeten geven.
Maar aangezien de stewards vonden dat er 'no investigation necessary' was komt daar ook geen beslissingsdocument voor, dus we zullen nooit weten wat de stewards gebruikt hebben om tot een beslissing te komen.
Hij staat 3equote:Op maandag 25 juli 2022 11:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is wat ik uit de quotes haal, maar idd Perez staat wel 2e door gekloot vaan Ferrari dat is waar.
Dit kan ook gewoonweg niet, omdat je van de coureur die voorop rijdt ook niet kunt verwachten dat hij middenin een snelle bocht exact kan anticiperen op een divebomb en precies weet waar het voorwiel van de tegenstander zich bevindt.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Volgens de wedstrijdleiding niet.
Maar vind het wel een gekke regel.
Als je dus op de Apex jouw voorwiel voorbij zijn achterwiel hebt moet ie je de bocht geven.
Dus je kan er dus alles aan doen om dat te doen, dat is een stuk makkelijker dan heel je auto er naast zetten en dan moet ie je maar die plek geven, iets zegt me dat het zo niet is.
Deed me denken aan zijn reactie op zijn akkefietje met Bottas. Russell heeft goeie awareness van waar zijn auto is tov anderen en hoeveel ruimte hij gaat innemen, maar het grotere verband ziet hij weer heel slecht. Het is ook niet bepaald een James Hunt, deze generatie coureurs is een ander soort mens, nerdy eigenlijk. Russell lijkt soms wel op het autistische af.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit. Pure divebomb van het ergste soort wat Russell deed. Zelfs Toto vond dat Perez niet fout zat, dus waar hebben we het in godvredesnaam nog over.
[even een persoonlijke rant richting de FIA]quote:Op maandag 25 juli 2022 11:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit kan ook gewoonweg niet, omdat je van de coureur die voorop rijdt ook niet kunt verwachten dat hij middenin een snelle bocht exact kan anticiperen op een divebomb en precies weet waar het voorwiel van de tegenstander zich bevindt.
Die regel wordt echt verkeerd geïnterpreteerd door Russell en daar was Toto ook duidelijk over over de boordradio.
Perez richting (onderstuur) maakt de auto niet sneller, Max richting wel, dus logisch dat ze die kant op gaan.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:10 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Maar wellicht Perez wel. Als je teamgenoot van Max zou zijn, dan zou je hem willen evenaren. Ik denk dat Perez dat best wel kan, maar omdat de ontwikkeling van de wagen nu richting de voorkeur van Max gaat ipv die van Perez, zal dat lastiger zijn.
Stond *quote:
Daarom zijn het ook richtlijnen en geen regels. Een divebomb oid is een "justifiable reason" om van de richtlijn af te wijken (gezien de definitie van een richtlijn/guideline). Alleen zullen we dus niet weten wat die reden is omdat het niet verder onderzocht is.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Volgens de wedstrijdleiding niet.
Maar vind het wel een gekke regel.
Als je dus op de Apex jouw voorwiel voorbij zijn achterwiel hebt moet ie je de bocht geven.
Dus je kan er dus alles aan doen om dat te doen, dat is een stuk makkelijker dan heel je auto er naast zetten en dan moet ie je maar die plek geven, iets zegt me dat het zo niet is.
Net als vorig jaar dus. Eigenlijk is het hele middenveld nog slechter geworden, want die kan hij eindelijk achter zich laten. De top is nog een paar levels te hoog voor hem. Geen top 3 auto waard dus.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als Verstappen niet had gecruised dan was hij per ronde ruim een seconde sneller geweest deze race, dat kan echt niet als je in dezelfde auto rijdt.
De regel is niet nieuw, alleen dit jaar (opnieuw) gepubliceerd om de verwijten over inconsistentie van de stewards weg te nemen. Het is alleen wat verduidelijkt met wat een significante deel is (voorwielen voorbij achterwielen).quote:Op maandag 25 juli 2022 11:54 schreef nils7 het volgende:
[..]
[even een persoonlijke rant richting de FIA]
Dan klopt die hele regel niet... Hij was ook nieuw voor mij moet ik toegeven.
Heb altijd begrepen als je ervoor zit (op de apex) is voor jou de bocht... bij wie dat dan ook is.
Dus dat betekend voor vleugel voor die van de ander en in deze situatie was het voor Perez.
Want als de regel wel klopt is een divebomb doen en dan maar janken dat ie je voorbij het moeten laten.
Dan had Max dat ook wel kunnen proberen bij Charles.
Iets zegt me dat als die regel er is niet klopt. En als ie er inderdaad wel is erg verwarrend wordt uitgelegd want dan had George de bocht. Maar toch was er geen actie nodig voor de FIA.
En toen was hij de verdedigende partij, nu de aanvallende. Naar mijn weten maakt de FIA daar ook onderscheid in.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daarom zijn het ook richtlijnen en geen regels. Een divebomb oid is een "justifiable reason" om van de richtlijn af te wijken (gezien de definitie van een richtlijn/guideline). Alleen zullen we dus niet weten wat die reden is omdat het niet verder onderzocht is.
Russell kijkt er iets te zwart/wit naar, waarschijnlijk vanwege het akkefietje met Perez in Oostenrijk toen hij de straf kreeg.
Het is maar net hoe je het bekijkt, dit weekend 3- 5 punten minder dan hij had moeten hebben, sommige races heeft hij het wel goed gedaan dus al met al een prima 2e rijder, maar dat geleuter van hem en ook de pers dat hij kampioenskandidaat is/was kunnen we wel met een grote korrel brits zout nemen.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Net als vorig jaar dus. Eigenlijk is het hele middenveld nog slechter geworden, want die kan hij eindelijk achter zich laten. De top is nog een paar levels te hoog voor hem. Geen top 3 auto waard dus.
Dat zou mij ook geweldig lijken - Norris naast Max. Of überhaupt Norris in een auto die er toe doet.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je het bekijkt, dit weekend 3- 5 punten minder dan hij had moeten hebben, sommige races heeft hij het wel goed gedaan dus al met al een prima 2e rijder, maar dat geleuter van hem en ook de pers dat hij kampioenskandidaat is/was kunnen we wel met een grote korrel brits zout nemen.
Ik zou Norris zijn stoeltje wel gunnen maar dat ligt uiteraard moeilijk.
mwa onder druk maakt hij ook fouten, dus dat vraag ik me wel afquote:Op maandag 25 juli 2022 12:15 schreef Tijn het volgende:
Het gat tussen Sainz en Leclerc is nu trouwens nog maar 19 punten. Kheb het idee dat Sainz eindelijk z’n draai aan het vinden is. En hij maakt lang niet zoveel fouten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |