abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 juli 2022 @ 19:59:07 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_205456763
Ik heb niets gemist zie ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 25 juli 2022 @ 20:00:23 #177
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456773
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maakt niet uit, forcing off the track is forcing off the track.
[..]
Forcing another car off the track. Letterlijk staat er:
[..]
Er staat nergens wie de aanvaller was of de verdediger en ook niet wie er aan de binnenkant zat of buitenkant. Maakt allemaal niet uit. Grindbak of muur = straf, asfalt niet.
Natuurlijk maakt dat wel uit. Afhankelijk van de situatie wordt iets gezien als forcing of the track of niet. Als de coureur aan de binnenkant fout zit wel (zoals in deze gevallen), en anders niet (zoals bij Verstappen vs Leclerc).

En om te zien wie de inhaler is of niet, moet je misschien even de beelden terugkijken. In alle gevallen werd er aan de buitenkant ingehaald.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_205456780
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 20:00 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Natuurlijk maakt dat wel uit.
Nee hoor, volgens die documenten niet. Daar kun je verder niet omheen lullen, die heb je zelf gelinkt :D Nu is het wel mooi geweest denk ik. Wat we vooral hebben bewezen is dat welke richtlijnen er nu ook mogen zijn, simpeler wordt het er niet van en het racen wordt er ook niet beter van. :)
  maandag 25 juli 2022 @ 20:08:23 #179
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205456804
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 20:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee hoor, volgens die documenten niet. Daar kun je verder niet omheen lullen, die heb je zelf gelinkt :D

Er staat inderdaad forcing of the track, maar waarom ze dat in het ene geval wel zeggen (als de verdediger aan de binnenkant fout zit) en in het andere geval niet (bijvoorbeeld als de aanvaller er ver genoeg naast zit aan de binnenkant), als er iemand van de baan geduwd wordt staat er niet bij.
quote:
Nu is het wel mooi geweest denk ik. Wat we vooral hebben bewezen is dat welke richtlijnen er nu ook mogen zijn, simpeler wordt het er niet van en het racen wordt er ook niet beter van. :)
De regels imho zijn niet echt veranderd en hiervoor was er net zoveel discussie, dus nee, het is er niet echt beter op geworden.

Maar het is inderdaad genoeg zo. We worden het toch niet eens (en dat hoeft ook niet).
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 25 juli 2022 @ 20:28:03 #180
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205456900
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik denk juist dat dat 'feeling' niets anders is dan, zoals Tijn ook impliceert, een bubbel waar nieuwe inzichten onmogelijk naar boven komen. Een compleet frisse blik is nodig.

Ook vind ik dat F1 het zichzelf heel erg moeilijk maakt, er zijn genoeg andere raceklasses op hoog niveau waar al dit gezeur een stuk minder voorkomt. Er zullen altijd borderline en controversiële momenten blijven maar F1 spant wat dat betreft de kroon.
Dat komt omdat het helemaal verpest is door veel te regeltjes. Een van de redenen dat ik ook eigenlijk niet keek, naast dat het vaak een optocht was.

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:56 schreef MoreDakka het volgende:
Mooi voorbeeld van hoe het ook kan:

Dat is iets dat je in de F1 gewoon niet ziet omdat er altijd iemand van mening is dat hij het recht heeft op de bocht en dus om de ander van de baan te duwen.
Dat is iets dat je in de F1 gewoon niet ziet omdat je in de F1 een kunstmatige ingreep hebt genaamd DRS.
Als je iemand inhaalt en je laat hem "leven", ben je het volgende rechte stuk het haasje. Het is veel slimmer om iemand van de baan te duwen en te zorgen dat zijn snelheid daadwerkelijk even inzakt zodat hij zsm uit de DRS gaat. Dat zie je in andere raceklasses zonder deze onzin niet. Daar moet je op het scherpst van de snede inhalen en elkaar laten leven, als je sneller bent kom je uiteindelijk wel weg.

En dan hebben we het nog niet over de endurance "tactieken" als bandensparen in een raceje van 90 minuten.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 25 juli 2022 @ 21:07:11 #181
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_205457342
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 16:44 schreef TagForce het volgende:

[..]
Het was het insturen van de chicane op Mistral... Niet echt een snelle knik.
Het was snel in de zin dat er tussen het moment van insturen en het bereiken van de apex (bij het gele paaltje) maar een paar tienden seconden zit. In die 3/10 moet Perez beslissen of hij de apex pakt of buitenom moet gaan omdat hij Russell ruimte moet geven.
Wie dit leest is gek
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 juli 2022 @ 22:19:24 #182
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205458153
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:55 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Nee, want Albon blokkeerde en had dus niet de volledige controle over zijn wagen, wat zo letterlijk in het decision document staat. Zoals ik al eerder heb aangegeven.

Je blijft vasthouden aan je onzin argumenten om maar je gelijk te halen. DAT HEB JE NIET!
Kijk voor de grap even dat fragment terug. Albon heeft de volledige controle tot Stroll hem raakt, maar ik heb onzin argumenten :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205458584


:+
  maandag 25 juli 2022 @ 23:12:45 #184
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205458607
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:09 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]

:+
Goeie troll van Binotto.
  maandag 25 juli 2022 @ 23:40:14 #185
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205458775
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Kijk voor de grap even dat fragment terug. Albon heeft de volledige controle tot Stroll hem raakt, maar ik heb onzin argumenten :')
Ik zeg ook niet dat ik het er mee eens ben, maar het staat zo wel in het decision document. Met andere woorden, een voor de stewards "rechtvaardige reden" om van de richtlijn af te wijken. Dat wil niet zeggen dat ze die richtlijnen niet hanteren.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 juli 2022 @ 01:29:33 #186
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_205459074
Wat ik trouwens bij Russell beslissing echt niet begrijp is dat Ocon een straf krijgt voor een zelfde actie en Russell niet. Enige verschil was dat Perez rechtdoor ging en daardoor niet hard genoeg geraakt werd voor een spin/crash. Ze zeggen altijd dat er niet wordt gekeken naar gevolg, maar hier lijkt het er dan toch wel echt op. Daarnaast roept men ook dat men meer door de vingers ziet in de eerste ronde en ook dat was hier niet het geval bij Ocon.

Grootste verschil was vooral de kleur van de auto lijkt het. Ik blijf het raar vinden. Dat geroep en gejank op de radio helpt dus gewoon.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 01:38:09 #187
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205459082
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 01:29 schreef Evenstar het volgende:
Wat ik trouwens bij Russell beslissing echt niet begrijp is dat Ocon een straf krijgt voor een zelfde actie en Russell niet. Enige verschil was dat Perez rechtdoor ging en daardoor niet hard genoeg geraakt werd voor een spin/crash. Ze zeggen altijd dat er niet wordt gekeken naar gevolg, maar hier lijkt het er dan toch wel echt op. Daarnaast roept men ook dat men meer door de vingers ziet in de eerste ronde en ook dat was hier niet het geval bij Ocon.

Grootste verschil was vooral de kleur van de auto lijkt het. Ik blijf het raar vinden. Dat geroep en gejank op de radio helpt dus gewoon.
Welke stewards waren het dit weekend?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 26 juli 2022 @ 01:39:09 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205459084
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:09 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]

:+
Technisch gezien geen ongelijk ;)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 01:40:38 #189
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_205459086
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 01:29 schreef Evenstar het volgende:
Wat ik trouwens bij Russell beslissing echt niet begrijp is dat Ocon een straf krijgt voor een zelfde actie en Russell niet. Enige verschil was dat Perez rechtdoor ging en daardoor niet hard genoeg geraakt werd voor een spin/crash. Ze zeggen altijd dat er niet wordt gekeken naar gevolg, maar hier lijkt het er dan toch wel echt op. Daarnaast roept men ook dat men meer door de vingers ziet in de eerste ronde en ook dat was hier niet het geval bij Ocon.

Grootste verschil was vooral de kleur van de auto lijkt het. Ik blijf het raar vinden. Dat geroep en gejank op de radio helpt dus gewoon.
Die conclusie trek je puur zelf.

Die botsing die Ocon veroorzaakte was echt wel wat heftiger dan wat Russell bij Perez deed.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 01:40:59 #190
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_205459087
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:09 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]

:+
Beast. Gewoon hoop houden.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_205459186
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 01:29 schreef Evenstar het volgende:
Wat ik trouwens bij Russell beslissing echt niet begrijp is dat Ocon een straf krijgt voor een zelfde actie en Russell niet. Enige verschil was dat Perez rechtdoor ging en daardoor niet hard genoeg geraakt werd voor een spin/crash. Ze zeggen altijd dat er niet wordt gekeken naar gevolg, maar hier lijkt het er dan toch wel echt op. Daarnaast roept men ook dat men meer door de vingers ziet in de eerste ronde en ook dat was hier niet het geval bij Ocon.

Grootste verschil was vooral de kleur van de auto lijkt het. Ik blijf het raar vinden. Dat geroep en gejank op de radio helpt dus gewoon.
Omdat Checo iets deed wat niet verboden was, maar wel de lijn van Russel beïnvloede.
.
pi_205459345
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Kijk voor de grap even dat fragment terug. Albon heeft de volledige controle tot Stroll hem raakt, maar ik heb onzin argumenten :')
Lees voor de grap even het document wat de stewards hebben vrijgegeven waarin de reden voor de beslissing staat.
Leuk dat jij vindt dat Albon volledige controle heeft, maar de stewards vinden anders.

quote:
Car 23 was attempting to overtake Car 18 on the inside by braking late. In executing
the overtaking manoeuvre, Car 23 locked up and collided with Car 18
at the apex of
the corner. We determined that Car 23 was wholly or predominantly to blame for the
collision.
Dan kan je wel weer schriftelijk bewijs gaan negeren, maar daar maak je alleen jezelf belachelijk mee.
https://www.fia.com/sites(...)0with%20car%2018.pdf

Overigens... Hoe wil jij met droge ogen beweren dat Albon volledige controle had? Zijn linker voorwiel staat gewoon stil.

  dinsdag 26 juli 2022 @ 09:28:00 #193
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_205459742
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:09 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]

:+
ontslaan, die pishok manager
pi_205459892
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 01:29 schreef Evenstar het volgende:
Wat ik trouwens bij Russell beslissing echt niet begrijp is dat Ocon een straf krijgt voor een zelfde actie en Russell niet. Enige verschil was dat Perez rechtdoor ging en daardoor niet hard genoeg geraakt werd voor een spin/crash. Ze zeggen altijd dat er niet wordt gekeken naar gevolg, maar hier lijkt het er dan toch wel echt op. Daarnaast roept men ook dat men meer door de vingers ziet in de eerste ronde en ook dat was hier niet het geval bij Ocon.

Grootste verschil was vooral de kleur van de auto lijkt het. Ik blijf het raar vinden. Dat geroep en gejank op de radio helpt dus gewoon.
ik zie volgens mij geen contact tussen Russell en Perez, maar belangrijkste is dat beide zonder vertraging de race kunnen vervolgen. Ocon verliest volledig de controle over zijn auto, raakt Tsunoda, Tsunoda komt achterste voren te staan met behoorlijk wat schade.

Toch?

Stel Perez had meteen het hazenpad genomen. Had in jouw ogen Russell dan ook 5 seconden straf verdiend?

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 26-07-2022 09:56:20 ]
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:04:37 #195
37887 Dauthi
Progressive
pi_205459984
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:27 schreef Starflyer het volgende:

[..]
True. Maar dat is moeilijker te bewijzen dat dat bewust is om iemand van de baan te duwen.
Ligt aan de burden of proof.
Ik zou het in dit geval omdraaien. Je bent als F1 coureur per definitie schuldig aan het niet geven van ruimte over lijnen rijden etc, tenzij je anders kan aantonen.

Het zijn tenslotte professionele bestuurders die vaak al sinds de kleutertijd in een kart zitten. De coureurs weten dondersgoed wat ze doen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 juli 2022 @ 10:04:53 #196
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_205459985
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
ik zie volgens mij geen contact tussen Russell en Perez, maar belangrijkste is dat beide zonder vertraging de race kunnen vervolgen. Ocon verliest volledig de controle over zijn auto, raakt Tsunoda, Tsunoda komt achterste voren te staan met behoorlijk wat schade.

Toch?

Stel Perez had meteen het hazenpad genomen. Had in jouw ogen Russell dan ook 5 seconden straf verdiend?
Je zegt nu toch bijna hetzelfde? Ze kijken dus naar uitkomst van een incident en niet naar incident zelf. Enige reden dat Russell Perez niet raakt is omdat Perez denkt "hij gaat mij raken" en rechtdoor rijdt. Weet eigenlijk niet of er een kleine aanraking is. Je ziet het niet, maar toch zie je allebei de auto's even een schokje krijgen.

Als Perez gewoon meteen rechtdoor was gegaan had Perez straf moeten krijgen (of plek moet afgeven), want hij kan niet van te voren al weten wat Russell zou doen en of hij hem zou raken / genoeg ruimte zou geven etc. Als je dit soort acties niet gaat bestraffen gaat iedereen opeens van die divebombs doen, want "hey, ik zat er toch naast".
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:14:51 #197
307622 Perox
(niet de echte)
pi_205460059
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 01:29 schreef Evenstar het volgende:
Wat ik trouwens bij Russell beslissing echt niet begrijp is dat Ocon een straf krijgt voor een zelfde actie en Russell niet. Enige verschil was dat Perez rechtdoor ging en daardoor niet hard genoeg geraakt werd voor een spin/crash. Ze zeggen altijd dat er niet wordt gekeken naar gevolg, maar hier lijkt het er dan toch wel echt op. Daarnaast roept men ook dat men meer door de vingers ziet in de eerste ronde en ook dat was hier niet het geval bij Ocon.

Grootste verschil was vooral de kleur van de auto lijkt het. Ik blijf het raar vinden. Dat geroep en gejank op de radio helpt dus gewoon.
Nog even teruggekeken maar Ocon doet het eigenlijk zelfs beter dan Russell. Hij stuurt namelijk wel correct in en laat ruimte voor Tsunoda. Ook zit hij er verder naast dan Russell zat. Als Ocon een straf krijgt is het inderdaad zeer vreemd dat Russell geen straf kreeg...

edit: Oh wacht ik zie nu dat hij een momentje onderstuur heeft waardoor hij waarschijnlijk Tsunoda raakt...
pi_205460258
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:04 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Je zegt nu toch bijna hetzelfde? Ze kijken dus naar uitkomst van een incident en niet naar incident zelf. Enige reden dat Russell Perez niet raakt is omdat Perez denkt "hij gaat mij raken" en rechtdoor rijdt. Weet eigenlijk niet of er een kleine aanraking is. Je ziet het niet, maar toch zie je allebei de auto's even een schokje krijgen.

Als Perez gewoon meteen rechtdoor was gegaan had Perez straf moeten krijgen (of plek moet afgeven), want hij kan niet van te voren al weten wat Russell zou doen en of hij hem zou raken / genoeg ruimte zou geven etc. Als je dit soort acties niet gaat bestraffen gaat iedereen opeens van die divebombs doen, want "hey, ik zat er toch naast".
Russell was noted voor 'causing a collision'. Als ze elkaar dan niet genoeg raken om van een 'collision' te spreken houdt dat snel op, natuurlijk.

En nogmaals, dit was geen divebomb. Dit was gewoon uitremmen. Perez wist dat ie ging komen, want hij gaat vlak voor het rempunt ineens in het midden rijden en drukt Russell naar binnen. Een divebomb is als je van zover komt dat iemand dat niet verwacht.

Bijkomende reden waarom Perez een penalty had moeten krijgen: Als je daar rechtdoor gaat moet je tussen die blokken door. Dat deed Perez niet, die nam de andere layout gewoon volgas.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 10:45:25 #199
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_205460293
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
ik zie volgens mij geen contact tussen Russell en Perez, maar belangrijkste is dat beide zonder vertraging de race kunnen vervolgen. Ocon verliest volledig de controle over zijn auto, raakt Tsunoda, Tsunoda komt achterste voren te staan met behoorlijk wat schade.

Toch?

Stel Perez had meteen het hazenpad genomen. Had in jouw ogen Russell dan ook 5 seconden straf verdiend?
De botsing die Ocon veroorzaakt is gewoon veel heftiger. Stel dat perez niet de chicane had afgesneden had het ook zo’n botsing kunnen zijn maar dat gebeurde dus niet.

Russell raakte wel degelijk Perez maar niet dusdanig om het te straffen klaar, simpel.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 10:49:59 #200
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_205460339
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:14 schreef Perox het volgende:

[..]
Nog even teruggekeken maar Ocon doet het eigenlijk zelfs beter dan Russell. Hij stuurt namelijk wel correct in en laat ruimte voor Tsunoda. Ook zit hij er verder naast dan Russell zat. Als Ocon een straf krijgt is het inderdaad zeer vreemd dat Russell geen straf kreeg...

edit: Oh wacht ik zie nu dat hij een momentje onderstuur heeft waardoor hij waarschijnlijk Tsunoda raakt...
Russell geeft perez een tikje en Ocon veroorzaakte een hard klap bij Yuki

Verschil lijkt me toch duidelijk
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')