Ik vind Leclerc één grote teleurstelling. Kan eigenlijk alleen goed kwalificeren, maar verder heel weinig. Maakt veel te veel fouten en ook in consistente rondes rijden vind ik hem heel matig.quote:Op dinsdag 6 september 2022 13:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik denk dat ik Alonso toch in zou ruilen voor Leclerc. Al dat gepruts bij Ferrari kun je maar voor een klein deel aan Leclerc toerekenen. Hij doet het ook heel goed in de kwalificaties.
Alonso hoort wel hoog in het lijstje, maar wellicht toch net buiten de top 5. Ocon doet het namelijk toch net iets te vaak beter dan Alonso. Fernando is af en toe briljant, maar lang niet altijd.
Inderdaad. Dat is dus ook onderdeel van een beoordeling die niet op de meest simpele stats is gebaseerd, en dan komt Jim Clark ineens een stuk beter uit de bus. Een iets minder oppervlakkige blik op de statistieken leert bijvoorbeeld dat het kwaliteitsverschil tussen Hamilton en zijjn teamgenoten niet nodig was voor de WDC's. Of dat hij slechts in iets van 60% van de gevallen sneller kwalificeerde dan zijn teamgenoot, terwijl coureurs als Schumacher en Senna boven de 90% zaten.quote:Op dinsdag 6 september 2022 11:10 schreef rival het volgende:
[..]
Ik hoor niemand van jullie over de teamgenoot.
Als iemand vaak wint en zijn teamgenoot is telkens 2e. Dan kan je er wel van uitgaan dat de auto ook echt boven de rest staat.
Wanneer een ander vaak wint maar zijn teamgenoot wordt bijna nooit 2e. Dan kan je er wel vanuit gaan dat de coureur daar een iets groter aandeel in heeft.
Ja, dit is inmiddels de geijkte reactie en ik zal ook de laatste zijn om te ontkennen dat er zich ook onder de Max-fans een groepje totale debielen bevindt, alleen is er onder een deel van de LH-fans toch iets aan de hand dat n.m.m. bij geen enkele andere (fanatieke) supportersgroep (Max, Tifosi, etc.) speelt.quote:Op dinsdag 6 september 2022 11:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als we dat laatste mee gaan nemen in de overwegingen, kunnen we dus ook flink op Verstappen gaan zeiken.
Ik weet niet over welk tv-kanaal het dan gaat, maar al het andere (niet tegen je verlies kunnen , insinuaties over gesjoemel, creëren van alternatieve waarheden, de wereld in brengen van complottheorieën, etc.) zag en zie je ook enorm veel gebeuren aan de andere kant van het spectrum,quote:Op woensdag 7 september 2022 15:13 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dit is inmiddels de geijkte reactie en ik zal ook de laatste zijn om te ontkennen dat er zich ook onder de Max-fans een groepje totale debielen bevindt, alleen is er onder een deel van de LH-fans toch iets aan de hand dat n.m.m. bij geen enkele andere (fanatieke) supportersgroep (Max, Tifosi, etc.) speelt.
Het is m.i. iets dat griezelig veel overeenkomsten heeft met de Trump-cult in de VS, zoals het niet willen erkennen van verlies, continue insinuaties over gesjoemel, het creëren van 'alternatieve waarheden', een officieel tv-kanaal dat hun complottheorieën regelmatig legitimeert en helaas een teambaas in Toto Wolff die het wel goed uitkomt om het vuurtje af en toe (in al dan niet bedekte termen) nog een beetje op te stoken. Ik laat Lewis zelf er vooralsnog wel even buiten, omdat ik me van hem de frustratie als sporter nog kan voorstellen. Echter, zijn teambaas zou hier anders in moeten opereren, zowel richting de media, de fans, als richting zijn team, inclusief Lewis.
Volgens mij heb je geen enkel woord écht goed gelezen, in de post boven je, van Jane.quote:Op woensdag 7 september 2022 21:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik weet niet over welk tv-kanaal het dan gaat, maar al het andere (niet tegen je verlies kunnen , insinuaties over gesjoemel, creëren van alternatieve waarheden, de wereld in brengen van complottheorieën, etc.) zag en zie je ook enorm veel gebeuren aan de andere kant van het spectrum,
Tegenover de Hamiltonfans staan de Hamiltonhaters en die zijn net zo erg. Je zag (en ziet) het op dit forum elke race gebeuren: de FIA zou onder invloed staan van Mercedes, safetycars en rode vlaggen worden expres zo getimed dat Hamilton er voordeel van heeft, Mercedes heeft gesjoemeld met de auto's, straffen aan Mercedes/Hamilton blijven uit of zijn lichter dan bij de concurrentie, regelwijzigingen zijn alleen bedoeld om Mercedes te bevoordelen en de hele F1 is feitelijk alleen een marketingcampagne geworden om Hamilton een podium te bieden.
Sterker nog: als je op dit forum per ongeluk een keer iets positiefs zegt over Hamilton of Mercedes, is de kans groot dat je wordt beschouwd als een troll.
Ten eerste: ik ben geen Hamilton-fan.quote:Op donderdag 8 september 2022 08:56 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Volgens mij heb je geen enkel woord écht goed gelezen, in de post boven je, van Jane.
Waarmee je tegelijk ook het probleem bevestigd waar veel LH fans mee kampen (het ligt altijd aan de ander / het ligt óók aan de ander / geen of nauwelijks besef van de feiten, of zelfs de realiteit).
Ik ben het met Jane eens dat dit (al een tijdje) best wel enge vormen aanneemt, het komt zelfs behoorlijk professioneel over, zó goed is TeamLH om de waarheid te verdraaien, en om het 'andere kamp' zwart te maken. Zelfs als hier geen enkel bewijs voor is, weten ze (incl. Toto) het voor elkaar te krijgen om dermate veel olie op het vuur te gooien dat de hele wereld op zijn kop staat. En de haat en afgunst groeien verder...
Waar ik bang voor ben, is dat er nog eens een gekkie tussen zit die probeert Max om zeep te helpen. Helemaal niet zo'n onrealistische gedachte, met hoe erg het er nu aan toe gaat in kamp TeamLH.
HAM fans beweren meestal geen fan te zijn, maar okequote:Op donderdag 8 september 2022 09:37 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ten eerste: ik ben geen Hamilton-fan.
Ten tweede: je beweert dat ik de post van Jane niet goed gelezen zou hebben, maar legt vervolgens niet uit waarom dat zo zou zijn.
Ten derde: je onderschrijft met jouw post precies het punt dat ik maakte. Namelijk dat vanuit de Hamilton/Mercedes-haters ook allerlei wilde beschuldigingen en gevaarlijke complottheorieën de wereld in geholpen worden.
Het dringt niet door, omdat je niks zegt. Je geeft niet aan waaruit zou moeten blijken dat er aan de hand is wat jij beweert. Als ik je vertel dat je met ongefundeerde beschuldigingen komt, dan zou ik verwachten dat je daar iets aan doet. Dat je me uitlegt waar je zulke zware beschuldigingen op baseert. Niet dat je komt met nog meer beschuldigingen, waar je wederom geen onderbouwing bij hebt.quote:Op donderdag 8 september 2022 10:22 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
HAM fans beweren meestal geen fan te zijn, maar oke.
Ik heb weldegelijk uitgelegd waarom je m.i. de post van Jane niet goed gelezen hebt (of correct wilde lezen/interpreteren). Je verschuift namelijk duidelijk de aandacht naar het andere kamp: deze fans zijn net zo schuldig, het ligt aan hen. Daarnaast (ver)oordeel je in je post wél de (acties van) oranje fans, maar niet de (acties van) HAM fans, wat op z'n minst opvallend te noemen is, voor een -volgens jou- niet-HAM fan.
Ja, je hebt zeker een punt dat er ook oranje fans zijn die een tik te ver gaan, en zelfs over de scheef gaan. Dit is echter een kleine groep (waarmee ik dit niet goed praat! Verre van juist).
Vergeleken met TeamLH echter, is dit een zeer kleine groep.
TeamLH is van iets andere orde, en begint inmiddels wat weg te hebben van een ware cult sekte, volledig erop gericht om het 'andere kamp' te beschadigen imho.
En hier laat ik het bij, aangezien ik niet echt het gevoel krijg bij je door te dringen, no offence. Prettige dag verder
![]()
Bloedserieus beweren dat het "geen onrealistische gedachte" is dat een doorgedraaide Hamilton-fan Verstappen om zeep zou willen helpen, met als argument "met hoe erg het er nu aan toe gaat in kamp TeamLH".quote:Op donderdag 8 september 2022 08:56 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Volgens mij heb je geen enkel woord écht goed gelezen, in de post boven je, van Jane.
Waarmee je tegelijk ook het probleem bevestigd waar veel LH fans mee kampen (het ligt altijd aan de ander / het ligt óók aan de ander / geen of nauwelijks besef van de feiten, of zelfs de realiteit).
Ik ben het met Jane eens dat dit (al een tijdje) best wel enge vormen aanneemt, het komt zelfs behoorlijk professioneel over, zó goed is TeamLH om de waarheid te verdraaien, en om het 'andere kamp' zwart te maken. Zelfs als hier geen enkel bewijs voor is, weten ze (incl. Toto) het voor elkaar te krijgen om dermate veel olie op het vuur te gooien dat de hele wereld op zijn kop staat. En de haat en afgunst groeien verder...
Waar ik bang voor ben, is dat er nog eens een gekkie tussen zit die probeert Max om zeep te helpen. Helemaal niet zo'n onrealistische gedachte, met hoe erg het er nu aan toe gaat in kamp TeamLH.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet je wat wel aardig is? Als je eens naar posthistorie gaat kijken van users die dit soort beweringen doen. Dan zie je dat deze user sinds 2004 is geregistreerd en de eerste post ooit die over F1 gaat, is van 15 mei 2016. Wat was er die dag ook alweer? Als iemand twee maanden daarna dan ook nog dit soort teksten gaat bezigen:quote:Op donderdag 8 september 2022 10:46 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het dringt niet door, omdat je niks zegt. Je geeft niet aan waaruit zou moeten blijken dat er aan de hand is wat jij beweert. Als ik je vertel dat je met ongefundeerde beschuldigingen komt, dan zou ik verwachten dat je daar iets aan doet. Dat je me uitlegt waar je zulke zware beschuldigingen op baseert. Niet dat je komt met nog meer beschuldigingen, waar je wederom geen onderbouwing bij hebt.
Ik hou er ook niet zo van dat je niet leest wat ik zeg, me woorden in de mond legt (ik heb het hier bijv helemaal niet over oranje fans gehad) dingen verdraait en allerlei vage verhalen ophangt.
Dan weet je meer dan genoeg.quote:Wat een gehaat op Max @ F1 Twitter zeg, sommigen gaan echt ver met hun Ferrari fanboy'ism
Wauw.... jij hebt echt tijd te veelquote:Op donderdag 8 september 2022 21:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Weet je wat wel aardig is? Als je eens naar posthistorie gaat kijken van users die dit soort beweringen doen. Dan zie je dat deze user sinds 2004 is geregistreerd en de eerste post ooit die over F1 gaat, is van 15 mei 2016. Wat was er die dag ook alweer? Als iemand twee maanden daarna dan ook nog dit soort teksten gaat bezigen:
[..]
Dan weet je meer dan genoeg.
Dit zijn ook altijd uiterst vermakelijke reacties van mensen met meer dan 48.000 posts achter hun naam in 20 jaar, en een gemiddelde van 7 per dag. Een hoger gemiddelde dan dat van degene waar ze een beetje denigrerend tegen proberen te doen met "jij hebt echt tijd teveel", alsof zijzelf een veel boeiender leven hebben en daarboven staan.quote:Op donderdag 8 september 2022 22:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wauw.... jij hebt echt tijd te veel.
Als ik naar mijzelf kijk was de laatste keer dat ik F1 keek voordat Verstappen leuke dingen deed ook toen Hakinnen nog voor McLaren reed.
Beetje zwak argument in een discussie om over zoiets heen te vallen.
Maar wel respect voor je recherchewerk hoor. Chapeau
.
quote:Op donderdag 8 september 2022 23:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit zijn ook altijd uiterst vermakelijke reacties van mensen met meer dan 48.000 posts achter hun naam in 20 jaar, en een gemiddelde van 7 per dag. Een hoger gemiddelde dan dat van degene waar ze een beetje denigrerend tegen proberen te doen met "jij hebt echt tijd teveel", alsof zijzelf een veel boeiender leven hebben en daarboven staan.
Wanneer ik een dermate absurde bewering zie dat het "geen onrealistische gedachte" is dat een Hamilton-fan Verstappen wel eens om zeep zou kunnen helpen, zonder enige onderbouwing, dan vind ik het wel aardig om eens te kijken hoe ver de F1-interesse teruggaat. Als je gewoon weet of even opzoekt dat dit bij lange na niet de eerste rivaliteit is in de F1-geschiedenis (wat ook gewoon normaal is en het juist leuk maakt), dan doe je niet zulke totaal debiele beweringen. Echter zijn er sinds 15 mei 2016 opeens een stel totaal doorgeslagen Verstappen-fans bij gekomen die elke realiteitszin ontberen en de meest idiote claims doen. Deze user voldoet mijns inziens exact aan dat profiel.
Zegt een zoekfunctie je overigens iets? Kost weinig tijd hoor. Maar goed, jij hebt natuurlijk veel betere dingen te doen dan dat en kunt je tijd wel beter besteden. Dat tonen die 48K posts en 7 gemiddeld per dag wel aan.
Ach ach, en dan ook nog dit soort reacties.quote:
quote:Op donderdag 8 september 2022 23:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ach ach, en dan ook nog dit soort reacties.Die enorm geforceerde pogingen om leuk te zijn of een soort dédain uit te stralen waarmee je zelf de illusie hebt dat je succesvol een ander belachelijk maakt, gaan je bijzonder slecht af. Het is verstandig om het niet meer te proberen, want het is uiterst droevig.
Totaal niet emotioneel, dat zou namelijk betekenen dat ik enige waarde hecht aan je prietpraat. Hoewel, 'amusement' wordt ook wel onder emoties geschaard. Ik moet er altijd wel om lachen wanneer iemand zichzelf overschat of denkt dat hij leuk of ad rem is.quote:Op donderdag 8 september 2022 23:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]beetje emotioneel?
Blijkbaar toch wel een pijnlijk punt aangetikt.
Maar. Ik heb mijn 7 posts van vandaag gehaald. Score is weer binnen
.
Zeker niet met je eens. De Hamilton-fanatics zijn echt wel een klapje erger.quote:Op woensdag 7 september 2022 21:07 schreef Sodemieters het volgende:
Tegenover de Hamiltonfans staan de Hamiltonhaters en die zijn net zo erg.
De enige opmerkingen die ik daarover zie, zijn dat Hamilton en zijn fanatics erg makkelijk vergeten wanneer iets in het voordeel van Lulu is uitgevallen, maar wel het hardst schreeuwen als het een keer niet zo is (met Abu Dhabi als het sterkste voorbeeld).quote:safetycars en rode vlaggen worden expres zo getimed dat Hamilton er voordeel van heeft,
Heeft de FIA niet een achtervleugel van Mercedes afgekeurd vorig jaar?quote:Mercedes heeft gesjoemeld met de auto's,
Ik denk dat dat meer ligt aan je toon en of je tegelijkertijd een andere coureur afzeikt.quote:Sterker nog: als je op dit forum per ongeluk een keer iets positiefs zegt over Hamilton of Mercedes, is de kans groot dat je wordt beschouwd als een troll.
Serieus hè. Als je dit ontkent ben je niet meer te redden. De hoeveelheid blinde haat die je op Twitter leest jegens Verstappen, Masi, AT, Latifi en ga zo maar door staat echt tot geen enkele verhouding tot wat Verstappen fans laten zien.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker niet met je eens. De Hamilton-fanatics zijn echt wel een klapje erger.
Ja? Dat is het enige? Die hele verhandelingen van Weltschmerz bijvoorbeeld, die heb je nooit gelezen? Dat alles één groot complot is, waarin FIA, Sky en Mercedes samenspannen om het beeld van Hamilton als grote kampioen in stand te houden?quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
De enige opmerkingen die ik daarover zie, zijn dat Hamilton en zijn fanatics erg makkelijk vergeten wanneer iets in het voordeel van Lulu is uitgevallen, maar wel het hardst schreeuwen als het een keer niet zo is (met Abu Dhabi als het sterkste voorbeeld).
Ja.quote:
Vind ik een heel rare redenatie. Waarom zou je persoon A minder waarderen, omdat persoon B iets negatiefs over persoon C zegt?quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Serieus hè. Als je dit ontkent ben je niet meer te redden. De hoeveelheid blinde haat die je op Twitter leest jegens Verstappen, Masi, AT, Latifi en ga zo maar door staat echt tot geen enkele verhouding tot wat Verstappen fans laten zien.
Ik ging 2021 in als een redelijk neutrale F1 fan, hooguit vond ik het tijd voor een a dere kampioen omdat ik slecht tegen zon lange periodes van hegemonie kan. Maar ik ben echt door de fanbase en het gedrag binnen Mercedes totaal afgehaakt op Hamilton, Toto en de hele flikkerse taxi-industrie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |