quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:22 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.filmtotaal.nl/nieuws/104662
Uitleg over het onverstaanbare Nederlands.
The man who knew infinity.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 12:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]duidelijke verklaring
wel jammer dat hij niet even een nederlander heeft laten mee editten.
Ik vond het trouwens een erg geslaagde film en goed passend in het rijtje a beautiful mind, the imitation game, the theory of everything en in mindere mate awakenings. Welke films vinden jullie dat nog meer in dat rijtje zouden horen vind het namelijk wel een leuk genre.
quote:
JFK?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 12:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]duidelijke verklaring
wel jammer dat hij niet even een nederlander heeft laten mee editten.
Ik vond het trouwens een erg geslaagde film en goed passend in het rijtje a beautiful mind, the imitation game, the theory of everything en in mindere mate awakenings. Welke films vinden jullie dat nog meer in dat rijtje zouden horen vind het namelijk wel een leuk genre.
ook leuk net als malcolm X en Milk maar niet persee wat ik bedoeldequote:
Ik moet eerlijk bekennen dat de meerwaarde om in een bioscoop deze film te zien ontbrak. Het gaat voornamelijk om het narratief en de dialogen. Dat vind ik dus net zo goed als thuis kijken op een kleiner scherm. Keihard muziek horen kun je thuis ook ( met voor de buren eventueel een koptelefoon op). Ik hoef echt niet zonodig close-ups (en dat waren er veel) van meters hoog van de gezichten te zien.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 23:19 schreef kree het volgende:
in de planning om nog te kijken. Met voordeel waargebeurd en op IMAX
Ik vond die extreme knallen af en toe niet leuk hoorquote:Op zondag 30 juli 2023 18:31 schreef djkoelkast het volgende:
Oh het was slechts "gewoon" 70mm, maar evengoed. Kneiter van een film, beelden waanzinnig.
Alleen niet iedereen kon z'n aandacht er bijhouden (vooral de meneer naast mij die de hele tijd compleet irritant andere dingen aan het doen was). Ik vond hem zeker niet te lang, 3 uur waren zo voorbij.
Volume moet wel lekker hoog zijn (was 't ook).
Hoe denk jij dat het klinkt wanneer een Amerikaan die net een paar weken in Nederland is, een gastcollege natuurkunde in het Nederlands geeft?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 00:08 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Op een dag moet je accepteren, dat voor de amerikanen. Amsterdam de hoofdstad is van Kopenhagen en Denemarken een provincie is in The Netherlands. Naast Holland. Meer intresse hebben ze niet.
Dat klinkt als een singulariteit.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 00:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hoe denk jij dat het klinkt wanneer een Amerikaan die net een paar weken in Nederland is, een gastcollege natuurkunde in het Nederlands geeft?
Same. Ik voel me altijd een ouwe lul als ik klaag over dat idioot harde geluid in de bios.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:19 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik vond die extreme knallen af en toe niet leuk hoor
Verder een fantastische film
(In een gewone bios gekeken vanmiddag, geen poespas.)
Oneens, als ik deze film thuis op de bank had gekeken had ik het lang niet zo goed gevonden en was ik waarschijnlijk echt afgedwaald.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:47 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat de meerwaarde om in een bioscoop deze film te zien ontbrak. Het gaat voornamelijk om het narratief en de dialogen. Dat vind ik dus net zo goed als thuis kijken op een kleiner scherm. Keihard muziek horen kun je thuis ook ( met voor de buren eventueel een koptelefoon op). Ik hoef echt niet zonodig close-ups (en dat waren er veel) van meters hoog van de gezichten te zien.
Dan verschillen wij van mening, ik had het geluk om samen met vrienden/familie die niet naast mijn stoel irritant zaten te snacken. De fysieke aanwezigheid in een bioscoop vind ik totaal overbodig om te genieten van een film. Ook geluid en scherm. Juist van deze film kun je extra goed luisteren op een klein scherm.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:08 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oneens, als ik deze film thuis op de bank had gekeken had ik het lang niet zo goed gevonden en was ik waarschijnlijk echt afgedwaald.
In de bioscoop ervaar je toch een bepaalde 'immersiveness' die je bij deze film wel nodig hebt.
Nee, puur vanwege het unieke 'ritme' van deze film is dit een film voor in de bioscoop. Thuis is er altijd veel afleiding.quote:Op maandag 7 augustus 2023 18:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan verschillen wij van mening, ik had het geluk om samen met vrienden/familie die niet naast mijn stoel irritant zaten te snacken. De fysieke aanwezigheid in een bioscoop vind ik totaal overbodig om te genieten van een film. Ook geluid en scherm. Juist van deze film kun je extra goed luisteren op een klein scherm.
Lees je even goed in wat IMAX echt is. Het gaat bij IMAX om meer beeld boven en beneden dan bij een andere bioscoopervaring. Het is niet alleen maar een groot scherm.quote:Op maandag 24 juli 2023 14:34 schreef NoCigar het volgende:
Voor degenen die hem al gezien hebben: hebben alle fancy moderne snufjes en de Imax-techniek e.d. in deze film veel meerwaarde?
Dit kan ook echt het verschil dik maken. Ook groot tv scherm bijvoorbeeld. Ik was keer Chinatown aan het kijken op m'n laptop en was snel afgehaakt. Kon maar niet begrijpen waarom die zo geprezen werd. Aantal jaar later weer gekeken op groot scherm onder het genot van een jointje en ineens was ik zo immersed en snapte ik heel goed waarom dat zo'n klassieker is.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:08 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oneens, als ik deze film thuis op de bank had gekeken had ik het lang niet zo goed gevonden en was ik waarschijnlijk echt afgedwaald.
In de bioscoop ervaar je toch een bepaalde 'immersiveness' die je bij deze film wel nodig hebt.
Heb je het dan vooral over de explosie-scene? Dat neem ik wel aan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:29 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik heb hem een tijd terug samen met mijn vriendin gezien in imax in de bioscoop, de zaal zat tot aan de eerste rij vol, maar wij vonden het een goede film voor de bioscoop, alleen had ik ook wel even het idee ik hoop maar niet met gehoorschade de zaal uit te lopen...
Nee er zitten meer geluidsexplosies in de film, de explosie zelf is dat niet.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 23:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Heb je het dan vooral over de explosie-scene? Dat neem ik wel aan.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |