Ohja, over het algemeen een prima cast. Alleen Matt Damon?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:34 schreef maxi-mus het volgende:
Een film van Nolan, Oppenheimergod en deze cast. Ik word hier enorm enthousiast van. Ik ga deze in de bios kijken.![]()
Matt Damon was geweldig in o.a. The Departed en Good Will Hunting, ik snap nooit dat mensen daar zo negatief over zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ohja, over het algemeen een prima cast. Alleen Matt Damon?
Komt ook wel omdat het een enorme tyfusmongool is.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Matt Damon was geweldig in o.a. The Departed en Good Will Hunting, ik snap nooit dat mensen daar zo negatief over zijn.
Dit is de officiëlequote:Op vrijdag 29 juli 2022 19:10 schreef christmastsunami het volgende:
Nou de trailers zijn net zo mysterieus als oppenheimer, ze verdwijnen steeds weer.
Ja, hij is prima en veelzijdig. Ik heb juist serieuze bedenkingen bij Cillian Murphy: daar heb ik nog nooit iets van gezien waar ik onder de indruk van ben dus ik vraag me af of hij dit kan dragen. Misschien schiet de techniek hem te hulp.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Matt Damon was geweldig in o.a. The Departed en Good Will Hunting, ik snap nooit dat mensen daar zo negatief over zijn.
Oppenheimer sowieso niet. Film duurt te lang en spreekt een te klein publiek aan.quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:05 schreef egelhond het volgende:
Ben wel benieuwd wie de boxoffice gaat winnen.
Mission Impossible: Dead Reckoning ( gister gezien, wat een film! Mijn beste film van 2023 tot nu )
Barbie of Oppenheimer.
Vind alleen 3 uur lang. Maar andere kant, mission impossible dead reckoning was 2 uur en 45 min en einde van de film dacht ik... shit nu al afgelopen? Damn wat zit die film vol heerlijke aktie en geen moment saai.
Beter op 70mm waar de film ook echt op gedraaid is. In nederland hebben we helaas alleen digitale imaxquote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Erg benieuwd naar, wil deze wel in IMAX gaan zien eigenlijk..
Sterker nog, er zijn maar 30 bioscopen in de wereld die dat draaien. De dichtstbijzijnde bioscopen voor ons zijn in Londen en Praag.quote:Op woensdag 19 juli 2023 09:44 schreef 111210 het volgende:
[..]
Beter op 70mm waar de film ook echt op gedraaid is. In nederland hebben we helaas alleen digitale imax
Op een dag moet je accepteren, dat voor de amerikanen. Amsterdam de hoofdstad is van Kopenhagen en Denemarken een provincie is in The Netherlands. Naast Holland. Meer intresse hebben ze niet.quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:51 schreef Rianne84 het volgende:
Maar... de scène in Leiden, waar Oppenheimer in het Nederlands college geeft... Dat was toch Duits? Of heb ik niet goed geluisterd?Als het inderdaad Duits was valt me dat erg tegen van Nolan.
Nolan heeft Dunkirk wel deels in Nederland (nou ja, Urkquote:Op vrijdag 21 juli 2023 00:08 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Op een dag moet je accepteren, dat voor de amerikanen. Amsterdam de hoofdstad is van Kopenhagen en Denemarken een provincie is in The Netherlands. Naast Holland. Meer intresse hebben ze niet.
Haha 😂, dit! Niet de eerste x dat ik dit in een Hollywood film voorbij heb zien komen. Toch wel raar..quote:Op vrijdag 21 juli 2023 00:08 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Op een dag moet je accepteren, dat voor de amerikanen. Amsterdam de hoofdstad is van Kopenhagen en Denemarken een provincie is in The Netherlands. Naast Holland. Meer intresse hebben ze niet.
Ja, dat was een bijzonder brabbeltaaltjequote:Op donderdag 20 juli 2023 23:51 schreef Rianne84 het volgende:
Zeer goede film![]()
Je moet wel je aandacht erbij houden want het is een aaneenschakeling van dialogen en weinig spektakel. De muziek speelt wat mij betreft ook een van de hoofdrollen. Wellicht dat ik nog eens een boek lees over Oppenheimer om beter te begrijpen wie nou welke rol speelde, het waren wel erg veel namen om alles goed te kunnen volgen![]()
Maar... de scène in Leiden, waar Oppenheimer in het Nederlands college geeft... Dat was toch Duits? Of heb ik niet goed geluisterd?Als het inderdaad Duits was valt me dat erg tegen van Nolan.
Er had van mij wat minder politiek in gemogen. En zelfs met 3 uur vond ik de film soms wat vluchtig en gefragmenteerd.quote:Op maandag 24 juli 2023 07:38 schreef Aloulu het volgende:
Ik heb wel zin om te gaan maar drie uur is wel erg lang zeg.....ben benieuwd of ik dat kan volhouden. De goede recensies trekken mij waarschijnlijk over de streep om toch te gaan.
Ben ik het mee eens inderdaad, je voelt daardoor ook niet echt die tijdsdruk van de oorlog. In feite krijg je de tweede wereldoorlog bijna helemaal niet mee. Er wordt gerefereerd naar de inval van Polen en Hitler zijn dood, maar voor de rest krijg je niet echt mee waar in de oorlog ze zich bevinden. Volgens mij wordt er bijvoorbeeld ook niet echt ingegaan op de gebeurtenissen van Pearl Harbor, terwijl dat toch echt het keerpunt was dat Amerika zich actief ging mengen in de oorlog. Zelfs het uiteindelijk laten vallen van de bommen op Hiroshima en Nagasaki neemt een klein deel van de film in beslag. Terwijl dit toch een beetje de climax is waar de film zich naar toe werkt.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Er had van mij wat minder politiek in gemogen. En zelfs met 3 uur vond ik de film soms wat vluchtig en gefragmenteerd.
Geen idee, hoor. Ben geen reguliere bioscoopganger en wacht meestal totdat ze streaming te kijken zijn. (fijner in eigen huis zonder ergernis van knagende medekijkers) maar kreeg de kans twee uur voor aanvang om deze film samen met vrienden te zien in de lokale bioscoop. Het leek mij wel een film waarbij je je van te voren een beetje moet inlezen. Dus echt een aanrader om dat te doen.quote:Op maandag 24 juli 2023 14:34 schreef NoCigar het volgende:
Voor degenen die hem al gezien hebben: hebben alle fancy moderne snufjes en de Imax-techniek e.d. in deze film veel meerwaarde?
Nee, eigenlijk niet. Film draait toch vooral om de dialogen en emoties. Zat niks in die film waarvan ik dacht dat dat met normale technieken niet zou kunnen.quote:Op maandag 24 juli 2023 14:34 schreef NoCigar het volgende:
degenen die hem al gezien hebben: hebben alle fancy moderne snufjes en de Imax-techniek e.d. in deze film veel meerwaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |