Dat heb ik wel altijd sneu gevonden. Oké, je gebruikt doping en dat mag niet, maar voor hem golden kennelijk wel andere standaarden dan voor alle anderen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hertesten van oude stalen doen ze ook maar niet meer, volgens mij is T Dekker zowat de enige die op basis daarvan geschorst is
Maar dat is de theorie. In de praktijk wordt er dus niemand geschorst op basis van schommelende bloedwaarden. Dat kan dan betekenen dat er absoluut niemand gebruikt in de laatste 10 jaar (lol) of misschien werkt het bloedpaspoort toch niet zo goed en kan / durft men niet te schorsen op basis van schommelende waarden? Ik weet wel welke ik waarschijnlijker vind.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is 15 jaar geleden... Toen hadden we dus nog geen bloedpaspoort en überhaupt geen makkelijke manier om te testen, gelukkig is dat 15-30 jaar na dato het probleem niet meer. Dat is juist het punt, we kunnen en testen dat nu allemaal en samen in combi met het bloedpaspoort heb je dan een dusdanig waterdicht systeem dat het enige wat nog zou kunnen is microdosages out of competition, maar dat is in het wielrennen ook al moeilijk met het idiote aantal testen dat ze krijgen.
Dat klopt in theorie natuurlijk, maar het bestaan van operatie Aderlass laat zien dat bloeddoping nog steeds mogelijk is.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is 15 jaar geleden... Toen hadden we dus nog geen bloedpaspoort en überhaupt geen makkelijke manier om te testen, gelukkig is dat 15-30 jaar na dato het probleem niet meer. Dat is juist het punt, we kunnen en testen dat nu allemaal en samen in combi met het bloedpaspoort heb je dan een dusdanig waterdicht systeem dat het enige wat nog zou kunnen is microdosages out of competition, maar dat is in het wielrennen ook al moeilijk met het idiote aantal testen dat ze krijgen.
Aan de andere kant, als doping autoriteit zou ik ook graag de heer T Dekker pakken.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:50 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat heb ik wel altijd sneu gevonden. Oké, je gebruikt doping en dat mag niet, maar voor hem golden kennelijk wel andere standaarden dan voor alle anderen.
Prachtige beeldenquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:52 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat klopt in theorie natuurlijk, maar het bestaan van operatie Aderlass laat zien dat bloeddoping nog steeds mogelijk is.
Prachtige beelden van een of andere Oostenrijkse skier met een bloedzak in z’n armWas volgens mij nog een nobuddie ook, laat staan wat de toppers doen.
Ja dat bloedpaspoort werkt niet fantastisch volgens mij. Maar ondanks alles kun je niet meer van die debiele dingen doen als wat een Riis vroeger deed, dus het zal wel iets beter zijn dan in de jaren '90. Er worden nog steeds wel af en toe renners betrapt natuurlijk, types als Santambrogio en Rabottini enzo.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:51 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Maar dat is de theorie. In de praktijk wordt er dus niemand geschorst op basis van schommelende bloedwaarden. Dat kan dan betekenen dat er absoluut niemand gebruikt in de laatste 10 jaar (lol) of misschien werkt het bloedpaspoort toch niet zo goed en kan / durft men niet te schorsen op basis van schommelende waarden? Ik weet wel welke ik waarschijnlijker vind.
De befaamde UCI brieven zullen wel volgen na schommelingen in het paspoort, maar echte schorsingen volgen er niet uit en daarom heb ik ook amper meer vertrouwen in het paspoortsysteem. Als het zou functioneren hadden we in 5-10 jaar minimaal een tiental renners geschorst moeten zien worden vanwege het paspoort.
Ploegen krijgen dit ook steeds meer door en geven geen fuck. Microdoseerden er sowieso al op los, maar lijken nu niet onder de indruk van bloedpaspoort handhaving en een middel te hebben dat bij tests niet gepakt wordt = win win.
Bjerknes.quote:
Van alle markten thuis bij UAEquote:Op donderdag 21 juli 2022 13:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bjerknes.Was ook al een goede meteoroloog.
Of Froome, met z’n salbutamol. Gelukkig had Sky had 1 of ander wetenschappelijk artikel gevonden dat de aangetroffen concentratie niet bevorderlijk was in eekhoorns, of iets debiels in die richting.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:58 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja dat bloedpaspoort werkt niet fantastisch volgens mij. Maar ondanks alles kun je niet meer van die debiele dingen doen als wat een Riis vroeger deed, dus het zal wel iets beter zijn dan in de jaren '90. Er worden nog steeds wel af en toe renners betrapt natuurlijk, types als Santambrogio en Rabottini enzo.
Ik denk eerder dat ze ergens een flinke zak geld hebben achtergelaten om een schorsing van Froome te voorkomen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:01 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Of Froome, met z’n salbutamol. Gelukkig had Sky had 1 of ander wetenschappelijk artikel gevonden dat de aangetroffen concentratie niet bevorderlijk was in eekhoorns, of iets debiels in die richting.
Daarom staan ze ook elk jaar nog top 5 in de rankings.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:03 schreef raptorix het volgende:
Wat wel ironisch is dat sinds de strengere controles er nog nauwelijks Italianen en Spanjaarden winnen.
Italiaantjes en Spanjaarden zijn anders erg nuttig voor Pogacar.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:03 schreef raptorix het volgende:
Wat wel ironisch is dat sinds de strengere controles er nog nauwelijks Italianen en Spanjaarden winnen.
Nog maar op elf olympische onderdelen, inderdaad. Waarvan het merendeel nog niet eens benaderd isquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:33 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
En dit. Zwemrecords gingen ook nooit meer verbroken worden na de supersonische NASA pakken. Volgens mij staat geen record meer uit die tijd, altijd leuk.
Natuurlijk, heb het snel opgezocht, verdediging was blijkbaar gedeeltelijk gebaseerd op een studie in honden, en gedeeltelijk op een studie van een Nederlandse onderzoeksgroep, die het jaar ervoor had geconcludeerd dat EPO niet prestatie bevoordelijk is.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:04 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze ergens een flinke zak geld hebben achtergelaten om een schorsing van Froome te voorkomen.
Oh echt? Dat valt me nog reuze mee eerlijk gezegdquote:Op donderdag 21 juli 2022 13:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog maar op elf olympische onderdelen, inderdaad. Waarvan het merendeel nog niet eens benaderd is
Moeten ze dus wel nóg harder rijden dan zo'n McNulty, als je het ze niet qua tempo oncomfortabel maakt is het natuurlijk gewoon één lang treintje wat zowel voor als tegen elkaar rijdtquote:Op donderdag 21 juli 2022 13:07 schreef Ericr het volgende:
5 tegen 3 zou toch in het voordeel van JV moeten zijn. Als ze een plan hadden in de rit naar de Granon heb je vandaag maar beter ook iets voorbereid. Op de Aubisque al druk zetten. No way dat de drie van UAE het overleven tot aan de Hautacam.
Het monster van Bjerk Nessquote:Op donderdag 21 juli 2022 13:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bjerknes.Was ook al een goede meteoroloog.
In de huidige top 50 UCI ranking staan er slechts 2 Italianen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:05 schreef Sked het volgende:
[..]
Daarom staan ze ook elk jaar nog top 5 in de rankings.
quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:08 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Natuurlijk, heb het snel opgezocht, verdediging was blijkbaar gedeeltelijk gebaseerd op een studie in honden, en gedeeltelijk op een studie van een Nederlandse onderzoeksgroep, die het jaar ervoor had geconcludeerd dat EPO niet prestatie bevoordelijk is.
Geen hond (ha!) die dat gelooft natuurlijk.
Of Fransenquote:Op donderdag 21 juli 2022 13:03 schreef raptorix het volgende:
Als McNulty de Aubisque en Spandelles op kop sleurt gooi ik de tv van mijn hotel uit het raam.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Moeten ze dus wel nóg harder rijden dan zo'n McNulty, als je het ze niet qua tempo oncomfortabel maakt is het natuurlijk gewoon één lang treintje wat zowel voor als tegen elkaar rijdt
En in de huidige top 60 zijn het er 7. Ze hebben momenteel even niet de absolute kleppers, maar doen gewoon keurig mee.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
In de huidige top 50 UCI ranking staan er slechts 2 Italianen.
Gisteren werd ze gewoon glashard uit het wiel geredenquote:Op donderdag 21 juli 2022 13:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als McNulty de Aubisque en Spandelles op kop sleurt gooi ik de tv van mijn hotel uit het raam.
JV heeft met het geel in handen te vaak behoudend gereden. Tijd voor oorlog.
Han Cock is wel echt zo'n idioot. Vreselijke man die Engels noch Nederlands spreekt.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:14 schreef Slobeend het volgende:
Han Cock gisteren tegen McNulty: "What were you good today." Vandaag tegen Lampaert: "Is het nou gevaarlijker vandaag als gisteren?"
Leuk zo'n journalist die niet op school heeft gezeten.
Maar niet te vergelijken met het dopingtijdperk, volgens mij wonnen ze zo een beetje de helft van alle wedstrijden.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:14 schreef Sked het volgende:
[..]
En in de huidige top 60 zijn het er 7. Ze hebben momenteel even niet de absolute kleppers, maar doen gewoon keurig mee.
Gelukkig kan Lampaert ook geen Nederlandsquote:Op donderdag 21 juli 2022 13:14 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Han Cock is wel echt zo'n idioot. Vreselijke man die Engels noch Nederlands spreekt.
De sport is gegroeid in de breedte.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar niet te vergelijken met het dopingtijdperk, volgens mij wonnen ze zo een beetje de helft van alle wedstrijden.
Ja maar die worden 'op heterdaad' betrapt op een stof.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:58 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja dat bloedpaspoort werkt niet fantastisch volgens mij. Maar ondanks alles kun je niet meer van die debiele dingen doen als wat een Riis vroeger deed, dus het zal wel iets beter zijn dan in de jaren '90. Er worden nog steeds wel af en toe renners betrapt natuurlijk, types als Santambrogio en Rabottini enzo.
Echt niemand wil meer bij DSM rijdenquote:Op donderdag 21 juli 2022 13:20 schreef Scorpion_17 het volgende:
Cees Bol naar B&B
https://www.wielerflits.n(...)r&utm_source=twitter
in t geval van kaasbol zou ik er ook niet al te rouwig om zijn dat ie vertrekt.quote:
Mozzato schat ik inderdaad hoger in dan Bol. Maar goed, misschien dat hij wat ereplaatsjes kan rijden in kleinere Franse koersen ofzo.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:21 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
in t geval van kaasbol zou ik er ook niet al te rouwig om zijn dat ie vertrekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |