SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens de bookmakers in Spanje momenteel de favoriet om de titel te winnen, maar het scheelt allemaal niet veel. In de top 4 zijn de Nederlandse dames ook terug te vinden, net als Engeland en Frankrijk. Net zoals bij veel andere landen is bij Nederland de selectie voor het EK al een tijdje bekend. Op de valreep van mei kwam de selectie van 23 namen al naar buiten.
Hier kan je een volledig bericht lezen (inclusief enkele filmpjes) over de selectie en de bekendmaking daarvan. De eerste op een eindtoernooi onder de nieuwe bondscoach Mark Parsons, die ervoor heeft gekozen om aardig wat jonkies mee te nemen en onder andere Shanice van de Sanden thuis te laten. Ach, wat erg. Ik was nog wel zo benieuwd naar haar kapsel.
Verder nog twee verbeteringen ten opzichte van vorig EK die er te vermelden zijn: het prijzengeld is verdubbeld en er is een VAR aanwezig. Wel zijn dat allemaal mannen, in tegenstelling tot de scheidsrechters op het veld.
Dan rest mij nog te melden dat de NOS er dus vanaf 6 juli elke wedstrijd live bij is, zowel online als op televisie. waarschijnlijk afwisselend op de NPO-kanalen en hopelijk maken ze er een mooi toernooi vanOverigens hebben ook de Beeb en de Belg potjes.
Voor meer informatie valt o.a. de UEFA website te raadplegen.![]()
Hoezo?quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:46 schreef RipCity het volgende:
Pedant volk wel die vrouwelijke ref's en grensmeisjes.
Of in de 95e minuutquote:Op woensdag 20 juli 2022 22:48 schreef Sked het volgende:
Voor de #antiengelandclub zou het wel erg leuk zijn als het in de penaltyreeks pas helemaal misgaat.
Dachten we in 2010 ook...quote:
Hierna komt toch niks bijzonders.quote:
quote:
Spanje is op. Niet meer spannend verder.quote:
Ik spreek geen Catalaansquote:Op woensdag 20 juli 2022 23:09 schreef hhh38 het volgende:
Spreek je Batlle echt uit als Batj? @:Mexicanobakker
Momentum is wel weer gekanteldquote:Op woensdag 20 juli 2022 23:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb er geen vertrouwen meer in
Merkwaardige sport.quote:
Wiegman tactics. Zo deed ze dat ook steeds als Nederland mazzelig voor kwam in moeilijke pottenquote:Op woensdag 20 juli 2022 23:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nu is wel al het tempo eruit, dit wordt niks meer
Huhquote:Op woensdag 20 juli 2022 23:27 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Parris, de Sjanies van Engeland, maar dan met een redelijk normaal kapsel.
Het altijd vervelende Engeland naait het extreem sympathieke Spanje een oor aan.quote:
Was ook weer genoeg tijd gerekt om een cornertje nog toe te staanquote:Op woensdag 20 juli 2022 23:35 schreef hhh38 het volgende:
Flauw van Frappart. Nog een keer Panos was leuk geweest
quote:Op woensdag 20 juli 2022 23:35 schreef Starflyer het volgende:
Jammer![]()
Engeland overtuigde totaal niet deze wedstrijd.
Daar moeten ze echt eens wat aan doen. Gaat nergens over altijd die blessuretijd.quote:Op woensdag 20 juli 2022 23:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was ook weer genoeg tijd gerekt om een cornertje nog toe te staan
Gewoon zuivere speeltijd invoeren.quote:Op woensdag 20 juli 2022 23:36 schreef RipCity het volgende:
[..]
Daar moeten ze echt eens wat aan doen. Gaat nergens over altijd die blessuretijd.
Keepertje deed een Mignoletje, had gewoon een indirecte vrije trap voor gegeven kunnen worden.quote:Op woensdag 20 juli 2022 23:36 schreef RipCity het volgende:
[..]
Daar moeten ze echt eens wat aan doen. Gaat nergens over altijd die blessuretijd.
Dat zal een hoop veranderen , maar het wordt wel eens tijd ... 2 x 60 minquote:Op woensdag 20 juli 2022 23:37 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Gewoon zuivere speeltijd invoeren.
Bij de mannen zijn de continentale (jeugd)toernooien toch het OKT? Waarom bij de vrouwen niet? Verkeerde timing?quote:Op woensdag 20 juli 2022 23:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb genoeg gezien. Spanje kan volgend jaar de strijd wel aan met de VS.
WK als OKT vind ik echt een gotspe trouwens. Als je vroeg tegen de VS moet met maar 2 plekken kun je echt gewoon vierkant genaaid worden.
Kwalificatie mag pas vanaf 2 jaar van te voren (in dat specifieke jaar) beginnen.quote:Op woensdag 20 juli 2022 23:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Bij de mannen zijn de continentale (jeugd)toernooien toch het OKT? Waarom bij de vrouwen niet? Verkeerde timing?
Ja, dat bedoelde ik met verkeerde timing. Dat is wel stom.quote:Op woensdag 20 juli 2022 23:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kwalificatie mag pas vanaf 2 jaar van te voren (in dat specifieke jaar) beginnen.
EK is normaal 3 jaar van te voren
ja maar helaas de VAR want die goal wordt bij de mannen afgekeurdquote:Op donderdag 21 juli 2022 00:39 schreef SamCooke het volgende:
Jammer dat Spanje eruit is. Dat leek tenminste op echt voetbal, ik was best onder de indruk.
Met 1 oog, kijk ook nog ff Tour terug, en darten.quote:
Tourquote:Op donderdag 21 juli 2022 20:57 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Met 1 oog, kijk ook nog ff Tour terug, en darten.
Het is ook alleen de UEFA die dit nog doet. Vroeger diende het/de WK als kwalificatie voor OS.quote:Op woensdag 20 juli 2022 23:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb genoeg gezien. Spanje kan volgend jaar de strijd wel aan met de VS.
WK als OKT vind ik echt een gotspe trouwens. Als je vroeg tegen de VS moet met maar 2 plekken kun je echt gewoon vierkant genaaid worden.
Ja, de rest van de continentale kwalificiaties zijn in het 'even jaar' volgens mijquote:Op donderdag 21 juli 2022 21:03 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Het is ook alleen de UEFA die dit nog doet. Vroeger diende het/de WK als kwalificatie voor OS.
Het is ook zo dat buiten de UEFA de continentale kampioenschappen ook dienen als kwalificatie toernooi voor het/de WK daardoor hebben ze meer ruimte voor een OKT. Hier heb je gewoon 2 kwalificatie cyclussen in 4 jaar.quote:Op donderdag 21 juli 2022 21:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, de rest van de continentale kwalificiaties zijn in het 'even jaar' volgens mij
Het is al bijna rust dus dat klopt.quote:Op donderdag 21 juli 2022 21:39 schreef Sked het volgende:
Ik heb niet het gevoel dat Oostenrijk hier snel gaat scoren.
Tuzlagoden.quote:Op donderdag 21 juli 2022 21:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
En we schakelen weer over naar RTL 7.
En dan is dit naast Engeland, Duitsland, Frankrijk en Spanje nog de beste ploeg dit EK.quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Dit Oostenrijk is hilarisch slecht![]()
(van de minuten die ik mee heb gekregen)
quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En dan is dit naast Engeland, Duitsland, Frankrijk en Spanje nog de beste ploeg dit EK.
Waarbij ik Spanje beter vond dan Engeland. Frankrijk is ook niet goed maar heeft wel genoeg kwaliteit om slechte wedstrijden te winnenquote:Op donderdag 21 juli 2022 22:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En dan is dit naast Engeland, Duitsland, Frankrijk en Spanje nog de beste ploeg dit EK.
Nou dat zou ik niet te hard roepenquote:Op donderdag 21 juli 2022 22:51 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Dit is gewoon de keepster van Arsenal he. Zelfs Sari was dit niet overkomen.
Jawel, dit had Sari ook kunnen gebeuren.quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:51 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Dit is gewoon de keepster van Arsenal he. Zelfs Sari was dit niet overkomen.
Bedenk me ineens dat Sari ooit ook Arsenal keepster was, dus misschien wel ja.quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Jawel, dit had Sari ook kunnen gebeuren.
Is dat echt opmerkelijk?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:32 schreef spapaars het volgende:
Opmerkelijke kijkcijfers
2024
VOETBAL ECL AZ TUZLA CITY KW 175.000
2053
VOETBAL EK DEU AUT DAMES 741.000
NPO scoort altijd beter dan RTL. En dan ook nog AZ met lage supportersaantallen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:32 schreef spapaars het volgende:
Opmerkelijke kijkcijfers
2024
2053
RTL7 is nou niet bepaald een kijkcijferkanon en veel mensen zullen het gevoel hebben dat het seizoen nog niet is begonnen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:36 schreef spapaars het volgende:
[..]
Best wel.
Die van AZ is extreem laag.
Waar, maar NPO3 heeft vaak fantastische programma's die je nooit bij de commerciëlen zult vinden, maar ook niet echt een kijkcijferkanon.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
RTL7 is nou niet bepaald een kijkcijferkanon en veel mensen zullen het gevoel hebben dat het seizoen nog niet is begonnen.
De dagjesmens kijkt natuurlijk eerder naar internationaal voetbal dan naar een random potje van AZ. Denk ook dat veel mensen niet wisten dat AZ moestquote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:32 schreef spapaars het volgende:
Opmerkelijke kijkcijfers
2024
2053
Nee, is slechts pas 101 keer gezegd in de reeks.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:25 schreef TheVoice4ever het volgende:
wel leuk dat Hans Kraay's zus door is naar halve finale
dat niemand dat ziet behalve ik
Gaat het?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:22 schreef TheVoice4ever het volgende:
duitsland tegen frankrijk dus
ik betwijfel of ik zaterdag uberhaupt ga kijken, ik hoef die afgang niet te zien
Parsons gauw oprotten graag, ook nog eens Egurrola beetje lopen vernederen tegen zwitserland, walgelijke loser van een man![]()
![]()
en natuurlijk losertje Miedema opstellen i.p.v. de vrouw in vorm nu Leuchter![]()
![]()
Inderdaad zeg, wat een afgang dat die man de beste Nederlandse speelster opstelt.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:22 schreef TheVoice4ever het volgende:
duitsland tegen frankrijk dus
ik betwijfel of ik zaterdag uberhaupt ga kijken, ik hoef die afgang niet te zien
Parsons gauw oprotten graag, ook nog eens Egurrola beetje lopen vernederen tegen zwitserland, walgelijke loser van een man![]()
![]()
en natuurlijk losertje Miedema opstellen i.p.v. de vrouw in vorm nu Leuchter![]()
![]()
AZ trekt sowieso nooit volle zalen. Het is nu eenmaal geen Ajax of Feyenoord of zelfs PSV.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De dagjesmens kijkt natuurlijk eerder naar internationaal voetbal dan naar een random potje van AZ. Denk ook dat veel mensen niet wisten dat AZ moest
De middelste van 4?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:46 schreef Bolasie het volgende:
Hoe heet de middelste dame aan tafel van Studio Engeland?
Ja, eigenlijk wel.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:48 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Jij vindt Sjoerd een dame? De middelste van de drie dames.
Van links naar rechts zaten Sjoerd, Mandy vd Berg, Renee Sleegers en Suze van Kleef.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:46 schreef Bolasie het volgende:
Hoe heet de middelste dame aan tafel van Studio Engeland?
@Sked loog keihard.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:56 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Van links naar rechts zaten Sjoerd, Mandy vd Berg, Renee Sleegers en Suze van Kleef.
Vind Renee best goed opgedroogd.
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:00 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die staat ook achter het stuur als ze rijdt.
Dat zeg ik net.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:10 schreef Paul het volgende:
[..]
Waarom mag ik geen vrouwen cijfers geven?
Wat zijn vrouwen cijfers?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:10 schreef Paul het volgende:
[..]
Waarom mag ik geen vrouwen cijfers geven?
Ik dacht meer aan mentaal nog altijd geen puber geworden bij @Paul op fok (geen idee hoe hij erbuiten is)quote:
Zelfs haar naam in een soort van verkleinwoord.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:13 schreef Paul het volgende:
Ik weet wie de kabouter is bij Belgie jongens! Het is PHILTJENS!
[ afbeelding ]
Philtjens Collins.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:15 schreef spapaars het volgende:
[..]
Zelfs haar naam in een soort van verkleinwoord.
Ik zie niemand lachen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:15 schreef Paul het volgende:
oH ZE wordt al vaker uitgelachen om dr lengte blijkbaar
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220714_97855284
[ afbeelding ]
Daarom had Grueter ook wedestrijden moeten doen. Ik had hem nog gevraagd op Twitter hee. Maar Grueter zei dat hij geen wedstrijden doet bij deze EK vrouwenquote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:15 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
"Goeie voorzet." Op het dak van het doel.
Roelfs
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:15 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
Dus de bijnaam van het Belgische vrouwenteam is "Red Flames"quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:13 schreef Paul het volgende:
Ik weet wie de kabouter is bij Belgie jongens! Het is PHILTJENS!
[ afbeelding ]
Nieuwe cover van BLACKED?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:15 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
De Rode Duivels natuurlijkquote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:18 schreef TLC het volgende:
Zijn er uberhaupt Belgische ploegen die niet een of andere belachelijke -Engelse- bijnaam hebben ?
Je moet wat met de Frans/Nederlandse tweestrijd maar verzin dan iets betersquote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:18 schreef TLC het volgende:
Zijn er uberhaupt Belgische ploegen die niet een of andere belachelijke -Engelse- bijnaam hebben ?
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:18 schreef TLC het volgende:
quote:Red Flames: vrouwen voetbal (veld)
Yellow Flames: vrouwen beloften (veld)
Red Devils/ Rode Duivels: mannen voetbal (veld + zaal)
Red Lions: mannen hockey
Red Panthers: vrouwen hockey
Red Dragons: mannen volleybal
Yellow Tigers: vrouwen volleybal
Black Devils/ Zwarte Duivels: mannen rugby
Belgian Lions: mannen basketbal
Belgian Cats: vrouwen basketbal
Belgian Hammers: triatlon
Red Wolves: mannen handbal
Red Knights: mannen motorcross
Belgian Diamonds: mannen en vrouwen korfbal
Belgian Bullets: vrouwen bobslee
Red Torpedoes: mannen kajak
Red Hawks: mannen baseball
Belgian Tornados: mannen 4x400m
Belgian Cheetahs: vrouwen 4x400m
The Pull Bulls: nationale touwtrekploeg
SPT / België en hun obsessie met bijnamen voor de nationale ploegen....quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:18 schreef TLC het volgende:
Het nationale politiewielerteam heet trouwens The Belgian Wouts.quote:
Het woord "groot" is hier enigzins optimistisch gekozenquote:
Moet jij weten.quote:
Waarom?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:28 schreef Zorro het volgende:
Buitenspel blijft de meest zinloze regel die er bestaat.
Omdat het niks toevoegt en alleen maar voor discussies zorgt.quote:
Marco van Basten, bedankt.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:30 schreef Zorro het volgende:
[..]
Omdat het niks toevoegt en alleen maar voor discussies zorgt.
Zonder buitenspel gaat er echt niemand alleen voor de goal staan. Doen ze dat toch, komt er vanzelf een verdediger bij. Komt er nog meer ruimte op het veld ook. Alleen maar beter voor het spel
Zonder buitenspel kun je lekker in de 16 van de tegenpartij blijven hangen…dan wordt het simpel kick and rush.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:28 schreef Zorro het volgende:
Buitenspel blijft de meest zinloze regel die er bestaat.
Een langer veld maakt het spel juist minder leuk.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:30 schreef Zorro het volgende:
[..]
Omdat het niks toevoegt en alleen maar voor discussies zorgt.
Zonder buitenspel gaat er echt niemand alleen voor de goal staan. Doen ze dat toch, komt er vanzelf een verdediger bij. Komt er nog meer ruimte op het veld ook. Alleen maar beter voor het spel
Eens, het spel zal niet meer heen en weer golven.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:32 schreef Sked het volgende:
[..]
Een langer veld maakt het spel juist minder leuk.
Ik geloof er niks van. Dan mis je spelers ergens anders.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zonder buitenspel kun je lekker in de 16 van de tegenpartij blijven hangen…dan wordt het simpel kick and rush.
Klopt, dat zal tijd nodig hebben, ik zou het wel eens een seizoen willen aankijken hoe het spel zich dan modelleert.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Dan mis je spelers ergens anders.
Laat zoiets eens een seizoen in de keuken kampioendivisie uitproberen. Niet een paar wedstrijdjes want ploegen moeten er aan wennen en er hun spel op leren afstemmen. Dan valt er wat zinnigs over te zeggen Nu is alles gebaseerd op veronderstellingen of proefjes in een paar wedstrijden.
Kan dat zonder toestemming uit Bern?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Dan mis je spelers ergens anders.
Laat zoiets eens een seizoen in de keuken kampioendivisie uitproberen. Niet een paar wedstrijdjes want ploegen moeten er aan wennen en er hun spel op leren afstemmen. Dan valt er wat zinnigs over te zeggen Nu is alles gebaseerd op veronderstellingen of proefjes in een paar wedstrijden.
Kleinigheidjes hou je altijd hequote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:37 schreef spapaars het volgende:
[..]
Kan dat zonder toestemming uit Bern?
Als je het over traptechniek hebt denken ze dat het gaat over hoe je een trap op loopt.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:37 schreef SOG het volgende:
Jeetje zeg die schotenis gewoon jo-11 niveau
Wat mij wel sensationeel lijkt is een wedstrijd zonder scheidsrechter.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:43 schreef Zorro het volgende:
[..]
Kleinigheidjes hou je altijd he
Maar goed, hoe het geregeld moet worden weet ik niet, maar ik zou zo'n project wel eens willen zien een heel seizoen. Voor mijn part in de Zwitserse tweede divisie of weet ik veel. Maar dat ze het eens serieus een kans geven.
Werkt het niet? Ok, geef ik mijn ongelijk toe en hebben we het er nooit meer over. Maar nu kan het niet serieus worden beoordeeld.
Lekker onbeperkt schoppen. En de VAR maar overuren maken.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:45 schreef spapaars het volgende:
[..]
Wat mij wel sensationeel lijkt is een wedstrijd zonder scheidsrechter.
The Purge.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:45 schreef spapaars het volgende:
[..]
Wat heeft een VAR voor zin als er op het veld niemand is om het stil te leggen?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:47 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Lekker onbeperkt schoppen. En de VAR maar overuren maken.
Dingen in het belachelijke trekken. Geert Wilders heeft er zijn carriere op gebouwd.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:45 schreef spapaars het volgende:
[..]
Publiek beslist met duim omhoog of naar beneden.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:47 schreef Sked het volgende:
[..]
Wat heeft een VAR voor zin als er op het veld niemand is om het stil te leggen?
0-0 tegen Zweden is een wereldprestatiequote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:50 schreef -XOR- het volgende:
De Belg zelf vindt dat het wel lekker gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |