Of gewoon betere meetapparatuur.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 22:22 schreef Galvez het volgende:
38,6 graden record heeft 75 jaar stand gehouden,
In 2019 verbroken, en in 3 jaar later nog een keer er overheen.
Ja, duidelijke een teken van opwarming van de aarde.
Als de meetapparatuur beter geworden is, waarom zou dat dan alleen in één richting een effect hebben? Want betere meetapparatuur meet altijd hogere temperaturen dan slechte meetapparatuur?quote:
Was de hittegolf van 75 jaar geleden ook een teken van het opwarmen van de aarde?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 22:22 schreef Galvez het volgende:
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 23:00 schreef the-eye het volgende:
[..]
Was de hittegolf van 75 jaar geleden ook een teken van het opwarmen van de aarde?
Dat is het ook, het lijkt op trollen, maar het is gewoon echt de mening van iemand met een laag IQ.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 23:06 schreef RedFever007 het volgende:
Als je nu nog niet gelooft in een veranderend klimaat ben je echt kneiterdom hoor![]()
![]()
Half Europa in de fik, rivieren vallen droog, oogsten mislukken, gletsjers smelten en meer extremen
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 23:09 schreef Anti_schaap het volgende:
1 warme dag en de media ontvouwt de new world order agenda weer.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 23:06 schreef RedFever007 het volgende:
Als je nu nog niet gelooft in een veranderend klimaat ben je echt kneiterdom hoor![]()
![]()
Half Europa in de fik, rivieren vallen droog, oogsten mislukken, gletsjers smelten en meer extremen
De vraag is of deze hittegolf het gevolg is van de opwarming van de aardequote:Op dinsdag 19 juli 2022 23:08 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Dat is het ook, het lijkt op trollen, maar het is gewoon echt de mening van iemand met een laag IQ.
quote:
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 22:52 schreef knoopie het volgende:
[..]
Als de meetapparatuur beter geworden is, waarom zou dat dan alleen in één richting een effect hebben? Want betere meetapparatuur meet altijd hogere temperaturen dan slechte meetapparatuur?
https://clintel.nl/het-ra(...)-belangrijke-update/quote:Herwaardering in 2016 van historisch vastgelegde gegevens
Bij herwaardering met nieuwe analysemethodes heeft KNMI op 27 juni 2016 16 hittegolven uit historische data geschrapt, alle in de periode 1911-1950. De zomer van 1947 telde hierdoor slechts één hittegolf, terwijl men er voorheen van was uitgegaan dat dit er vier waren.[6][7][8] Drie jaar later kwamen er Kamervragen.[9]
Dat is wat anders dan betere meetapparatuur. Want als de meetapparatuur vroeger zo slecht was, dan ging die foutmarge natuurlijk in beide richtingen. Niet alleen maar naar beneden, alleen maar omdat dat toevallig beter uit komt voor @Elanquote:
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 23:30 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan betere meetapparatuur. Want als de meetapparatuur vroeger zo slecht was, dan ging die foutmarge natuurlijk in beide richtingen. Niet alleen maar naar beneden, alleen maar omdat dat toevallig beter uit komt voor @:Elan
Mijn god wat een kwaliteitsonderbouwing. Niveau antivaxquote:Op dinsdag 19 juli 2022 22:22 schreef Galvez het volgende:
Klopt. Vroeger zei ik dat ook altijd maar krijg je altijd van die dooddoeners terug.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 22:17 schreef capuchon_jongen het volgende:
in 1976 hadden ze ook een hittegolf.
Ik denk dat zoiets is van alle tijden.
Dat is waar. En de apparatuur is zeker weten ook nauwkeuriger geworden over de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 20 juli 2022 00:04 schreef Repentless het volgende:
[..]Je meet met die apparatuur de temperatuur van dit moment. Vorig jaar was de hoogst gemeten temperatuur van het jaar 28,9 graden. Je kunt niet met de huidige apparatuur terug naar 1947 om te kijken of deze een hogere temperatuur aangeeft dan de apparatuur van toen.
quote:Op woensdag 20 juli 2022 02:49 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Mijn god wat een kwaliteitsonderbouwing. Niveau antivax
quote:Op woensdag 20 juli 2022 00:22 schreef Marsenal het volgende:
Top 25 hoogste temperatuur in Nederland
01 25-07-2019 40.7 Gilze-Rijen
02 26-07-2019 40.1 Volkel
03 19-07-2022 39.5 Maastricht
04 24-07-2019 39.3 Eindhoven
05 23-08-1944 38.6 Warnsveld
06 02-07-2015 38.2 Maastricht
__ 26-07-2018 38.2 Arcen
08 27-07-2018 38.1 Arcen, Westdorpe
09 07-08-2003 37.8 Arcen
10 08-08-2003 37.7 Arcen
11 12-08-2003 37.2 Arcen
__ 27-06-1947 37.2 Maastricht
13 19-07-2006 37.1 Westdorpe
14 08-08-2020 37.0 Arcen
__ 20-08-2009 37.0 Ell
16 02-08-2013 36.9 Arcen
17 04-07-2015 36.8 Arcen
18 19-08-2012 36.7 Ell
__ 03-07-1976 36.7 Volkel
__ 31-07-2020 36.7 Westdorpe
21 07-08-2018 36.6 Hupsel, Volkel, Eindhoven, Arcen
22 25-06-2019 36.5 Hupsel
__ 19-07-2014 36.5 Hoek van Holland
__ 24-06-1976 36.5 IJmuiden
25 06-07-1957 36.4 Eindhoven
20 records in de afgelopen 20 jaar, ik denk dat je wel mag zeggen dat we opwarmen.
Ik hoop dat we een manier vinden om te stabiliseren, ik mag die warme zomers wel.
quote:Researchers used data on Earth's orbit to find the historical warm interglacial period that looks most like the current one and from this have predicted that the next ice age would usually begin within 1,500 years.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ice_age
Ok woky.quote:
20 jaar? Wow.quote:
Klaar nu? Of reden er toen ook al auto's? Of is klimaatverandering toch iets van alle tijden?quote:Klimaatverandering in de Middeleeuwen
Het warme en droge klimaat in Europa van de 8ste tot de 14de eeuw zorgde voor rijke oogsten, bevolkingsgroei, de opkomst van steden en een explosie in de bouw van kathedralen.
quote:Op woensdag 20 juli 2022 09:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
20 jaar? Wow.
Zelfs over een periode van 100 jaar zegt dat helemaal niks.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 23:08 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Dat is het ook, het lijkt op trollen, maar het is gewoon echt de mening van iemand met een laag IQ.
Verder nog inhoudelijke opmerkingen, of kom je weer niet verder dan 'shoot the messenger'?quote:Op woensdag 20 juli 2022 09:32 schreef laforest het volgende:
[..]
Okay, dus het is geen troll maar gewoon een laag IQ dus. Ik ben het met onderstaande user eens.
[..]
We hadden in de late middeleeuwen ook iets van een kleine ijstijd.quote:Op woensdag 20 juli 2022 08:52 schreef Nine. het volgende:
Ach, binnen 1500 jaar hebben we weer een nieuwe ijstijd...
[..]
Dat is het zeker, maar de oorzaak is elke keer anders. En seze keer zijn wij de oorzaak. En wij zijn het allemaal nog eens flink aan het verpesten.quote:Op woensdag 20 juli 2022 09:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klaar nu? Of reden er toen ook al auto's? Of is klimaatverandering toch iets van alle tijden?
Daarna trad zelfs iets van een kleine ijstijd op
Kan, maar gisteren was het op sommige plekken nog warmer dan datquote:Op dinsdag 19 juli 2022 23:20 schreef Cockwhale het volgende:
Die kut van je ma was pas warm, maar hoor je mij klagen?
Gaf je kontquote:Op woensdag 20 juli 2022 09:51 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Kan, maar gisteren was het op sommige plekken nog warmer dan dat
Natuurlijk is klimaatverandering van alle tijden maar er zijn gigantisch veel aanwijzingen dat onze invloed enorm is geworden en ik vind het een beetje raar als je niet open kunt staan voor zelfkritiek daarin, we vervuilen de lucht toch als een fucking tierelier met onze fabrieken en veestapels?quote:Op woensdag 20 juli 2022 09:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klaar nu? Of reden er toen ook al auto's? Of is klimaatverandering toch iets van alle tijden?
Daarna trad zelfs iets van een kleine ijstijd op
Half Nederland lag ooit bedekt onder landijs. Hoe is dat weggegaan, omdat sabeltandtijgers teveel vlees aten en mammoeten te vaak naar zuid Europa vlogen?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 23:06 schreef RedFever007 het volgende:
![]()
quote:Op woensdag 20 juli 2022 10:34 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Half Nederland lag ooit bedekt onder landijs. Hoe is dat weggegaan, omdat sabeltandtijgers teveel vlees aten en mammoeten te vaak naar zuid Europa vlogen?
Die klimaatgekkies kapen letterlijk elk onderwerp met hun paniekgezever.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 23:19 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
De vraag is of deze hittegolf het gevolg is van de opwarming van de aarde
Misschien werd apparatuur van vroeger wel minder accuraat bij extreme hitte, of de meetmethodes waren anders. Kan me recent nog een recordmeting herinneren die binnen een half uur al als onzinnig werd beschouwd omdat er een boer had lopen sproeien of zo. Er zijn de afgelopen 5 decennia ook gigantisch veel huizen bijgebouwd dat heeft ook invloed op de temperatuur. Gisteren liep er een leuk draadje over op weerwoord hoe er op tal van plekken allerlei onverklaarbare fluctuaties in temperatuur optraden.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 22:52 schreef knoopie het volgende:
[..]
Als de meetapparatuur beter geworden is, waarom zou dat dan alleen in één richting een effect hebben? Want betere meetapparatuur meet altijd hogere temperaturen dan slechte meetapparatuur?
Die MamMoet van een moeder van je was gister anders tering high.quote:Op woensdag 20 juli 2022 10:35 schreef Marsenal het volgende:
Hahahha gekke sapstengel mammoeten konden helemaal niet vliegen
quote:Op woensdag 20 juli 2022 10:35 schreef Marsenal het volgende:
Hahahha gekke sapstengel mammoeten konden helemaal niet vliegen
Hou toch snel op, het klimaat verandert constant. En nog wel ingrijpender dan nu. Denken dat wij als kleine mensheid daar wat in te brengen hebben is hetzelfde als zeggen dat een rivier overstroomt omdat je er in staat te pissen.quote:Op woensdag 20 juli 2022 09:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is het zeker, maar de oorzaak is elke keer anders. En seze keer zijn wij de oorzaak. En wij zijn het allemaal nog eens flink aan het verpesten.
Nee ik denk dat de Fred flinstones uit die tijd teveel in hun trapauto reden.quote:Op woensdag 20 juli 2022 10:34 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Half Nederland lag ooit bedekt onder landijs. Hoe is dat weggegaan, omdat sabeltandtijgers teveel vlees aten en mammoeten te vaak naar zuid Europa vlogen?
Ja leuk en aardig dat je gelooft dat het vroeger onnauwkeuriger was, en dat geloof ik ook wel. Maar waarom zou die onnauwkeurigheid alleen maar in jouw voordeel zijn, en niet de andere kant op? Dat was mijn vraag.quote:Op woensdag 20 juli 2022 12:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien werd apparatuur van vroeger wel minder accuraat bij extreme hitte, of de meetmethodes waren anders. Kan me recent nog een recordmeting herinneren die binnen een half uur al als onzinnig werd beschouwd omdat er een boer had lopen sproeien of zo. Er zijn de afgelopen 5 decennia ook gigantisch veel huizen bijgebouwd dat heeft ook invloed op de temperatuur. Gisteren liep er een leuk draadje over op weerwoord hoe er op tal van plekken allerlei onverklaarbare fluctuaties in temperatuur optraden.
Die meetstations in de jaren 60 en 70 stelden echt bar weinig voor vergeleken met nu, en elke tropische dag ligt onder een vergrootglas door de klimaathysterie.
Chriet Titulaer in da housequote:Op woensdag 20 juli 2022 16:49 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ja leuk en aardig dat je gelooft dat het vroeger onnauwkeuriger was, en dat geloof ik ook wel. Maar waarom zou die onnauwkeurigheid alleen maar in jouw voordeel zijn, en niet de andere kant op? Dat was mijn vraag.
Waarom moet alles bij jou twee kanten op werken? En nogmaals misschien is het wel warmer geworden. Maar als je ziet wat er is bijgebouwd de afgelopen 50 jaar, hoe temperaturen in steden reageren op warmte (hittestress) en hoe debiel die weerstations reageren op de kleinste anomaliteiten in de omgeving zal er vast een logischere verklaring voor zijn dan dat de aarde aan het vergaan is door ons toedoen.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:49 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ja leuk en aardig dat je gelooft dat het vroeger onnauwkeuriger was, en dat geloof ik ook wel. Maar waarom zou die onnauwkeurigheid alleen maar in jouw voordeel zijn, en niet de andere kant op? Dat was mijn vraag.
Waarom moet alles bij jou één kant op werken?En waarom toevallig alleen die kant op die jou het beste uit komt?quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom moet alles bij jou twee kanten op werken?
Wat is er dan niet logisch aan? Behalve dan dat het jou niet zo goed uit komt, omdat je je niet mede verantwoordelijk wil voelen?quote:En nogmaals misschien is het wel warmer geworden. Maar als je ziet wat er is bijgebouwd de afgelopen 50 jaar, hoe temperaturen in steden reageren op warmte (hittestress) en hoe debiel die weerstations reageren op de kleinste anomaliteiten in de omgeving zal er vast een logischere verklaring voor zijn dan dat de aarde aan het vergaan is door ons toedoen.
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 22:14 schreef einzeinz het volgende:
Ja, ik heb het ook warm maar ik zeur er niet over.
Geil, graag meer verhalen over jouwe.quote:Op woensdag 20 juli 2022 09:51 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Kan, maar gisteren was het op sommige plekken nog warmer dan dat
Watch outquote:Op woensdag 20 juli 2022 19:30 schreef knoopie het volgende:
[..]
Waarom moet alles bij jou één kant op werken?En waarom toevallig alleen die kant op die jou het beste uit komt?
[..]
Wat is er dan niet logisch aan? Behalve dan dat het jou niet zo goed uit komt, omdat je je niet mede verantwoordelijk wil voelen?
quote:Op woensdag 20 juli 2022 20:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Watch out
We have chriet Titulaer over here
[ afbeelding ]
Maar bedankt voor het compliment. Ik heb geen wiskunde en natuurkunde gestudeerd, maar het is mooi dat ik kennelijk wel op de niveau kan argumenteren.quote:Op woensdag 20 juli 2022 09:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Verder nog inhoudelijke opmerkingen, of kom je weer niet verder dan 'shoot the messenger'?
Je hebt sowieso niet veel gestudeerd als je van je eigen vakgebied niet veel af weetquote:Op woensdag 20 juli 2022 20:32 schreef knoopie het volgende:
[..]
[..]
Maar bedankt voor het compliment. Ik heb geen wiskunde en natuurkunde gestudeerd, maar het is mooi dat ik kennelijk wel op de niveau kan argumenteren.
Ik weiger te geloven dat je ouders jou geen grap vinden.quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:11 schreef Intint het volgende:
[..]
Ik weiger te geloven dat dit geen grap is.
Vroeger was de algemene overtuiging dat de aarde plat was.quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:11 schreef Intint het volgende:
[..]
Ik weiger te geloven dat dit geen grap is.
Vanmiddag nog een boom geplant toevallig. Aan mij zal het niet gelegen hebben.quote:Op woensdag 20 juli 2022 19:30 schreef knoopie het volgende:
[..]
Waarom moet alles bij jou één kant op werken?En waarom toevallig alleen die kant op die jou het beste uit komt?
[..]
Wat is er dan niet logisch aan? Behalve dan dat het jou niet zo goed uit komt, omdat je je niet mede verantwoordelijk wil voelen?
Je punt is?quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Vroeger was de algemene overtuiging dat de aarde plat was.
Wat is volgens jou dan mijn vakgebied? En waarop baseer je je mening dat ik daar niet veel van af weet?quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je hebt sowieso niet veel gestudeerd als je van je eigen vakgebied niet veel af weet
Dus je hebt geen goede argumentatie waarom je alles maar onlogisch vindt?quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanmiddag nog een boom geplant toevallig. Aan mij zal het niet gelegen hebben.
Flauwe grappen en niet op de inhoud ingaan. Jep, je bevestigt het stereotype weer.quote:
Het is allemaal wat meid.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:52 schreef Intint het volgende:
[..]
Flauwe grappen en niet op de inhoud ingaan. Jep, je bevestigt het stereotype weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |