abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juli 2022 @ 15:32:36 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205400970
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 14:08 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
De Russen trappen er in. Het Westen is een geniale uitlokkingsoorlog begonnen in 2014 (weten jullie nog van Baal en Verhofstad in Kyiv?) en de Russen trappen er in :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205400974
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Treurig al die kinderen die al op de basisschool worden gebrainwashed...
[ afbeelding ]
Mag je dit al fascisme noemen?
pi_205400987
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De Russen trappen er in. Het Westen is een geniale uitlokkingsoorlog begonnen in 2014 (weten jullie nog van Baal en Verhofstad in Kyiv?) en de Russen trappen er in :Y
:').
  woensdag 20 juli 2022 @ 15:35:04 #204
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_205401014
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Treurig al die kinderen die al op de basisschool worden gebrainwashed...
[ afbeelding ]
Nog even en ze gaan prediken dat Putin God is.. Tweede Noord Korea in the making.
The name is Putler, Vladimir Putler
  woensdag 20 juli 2022 @ 15:35:50 #205
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205401026
May 11, 2022 Filmed in the lead up to the war in Ukraine, Dateline investigates the Russian military and patriotic education programs turning children into soldiers and reveals why so many young Russians are willing to fight for Putin.
  FOK!Fotograaf woensdag 20 juli 2022 @ 15:36:04 #206
364681 over_hedge
pi_205401032
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:35 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Nog even en ze gaan prediken dat Putin God is.. Tweede Noord Korea in the making.
Ach. Putin bestaat tenminste :+
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Forum Admin woensdag 20 juli 2022 @ 15:39:34 #207
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205401069
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Biden (en zijn adviseurs) doen dit heel goed. Dat langzaam opvoeren zodat het niet uit de hand escaleert.
I see what you did there
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205401073
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Mag je dit al fascisme noemen?
Dit zijn neem ik aan foto's van de 9 mei feestdag. Ze laten kinderen soldaatje spelen in tweede wereldoorlog uniformen. Ik had dat zelf waarschijnlijk wel leuk gevonden als ze dat vroeger bij mij op de basisschool deden.
9 mei was altijd een dag om, naast het vieren van de overwinning, vooral de doden te herdenken en je eigen familieleden te eren die meegevochten hebben. Langzaam is dit veranderd in een dag van militair machtsvertoon. Niet elke Rus is het daar mee eens trouwens.
Цой жив
pi_205401111
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:35 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
ehhh alleen een trol en een zwakbegaafde kan nog denken dat rusland een normaal semi democratisch Land is. En zeker als je het volgende wetsvoorstel van het Kremlin:

Vladimir Putin to Be Called 'Ruler' of Russia Under New Proposal

combineert met dit gedrag:

pi_205401162
Voor wie zijn deze woorden van Jens precies bedoelt? Ik had de indruk dat hierover allang consensus bestond binnen de NATO.

twitter
pi_205401165
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:43 schreef Korenfok het volgende:

[..]
ehhh alleen een trol en een zwakbegaafde kan nog denken dat rusland een normaal semi democratisch Land is. En zeker als je het volgende wetsvoorstel van het Kremlin:

Vladimir Putin to Be Called 'Ruler' of Russia Under New Proposal

combineert met dit gedrag:

[ afbeelding ]
Rusland is nooit een werkende democratie geweest. Na de val van de USSR hadden ze op die trein kunnen springen. Nu wellicht zelfs lid van de EU kunnen zijn. Alleen de meerderheid van de bevolking blijft liever hangen in een treurige dictatuur die van het sarren en lastigvallen van buurlanden zijn handelsmerk heeft gemaakt.
  Moderator woensdag 20 juli 2022 @ 15:48:30 #212
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205401189
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Wat
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205401207
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat
Het is allemaal de schuld van de EU!!!!1

:')
pi_205401454
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:46 schreef Za het volgende:
Voor wie zijn deze woorden van Jens precies bedoelt? Ik had de indruk dat hierover allang consensus bestond binnen de NATO.

[ twitter ]
Dit is een bericht van Jens Stoltenberg speciaal gericht op Fok! users die nogsteeds dag in en dag uit Rusland verdedigen.
pi_205401633
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Rusland is nooit een werkende democratie geweest. Na de val van de USSR hadden ze op die trein kunnen springen. Nu wellicht zelfs lid van de EU kunnen zijn. Alleen de meerderheid van de bevolking blijft liever hangen in een treurige dictatuur die van het sarren en lastigvallen van buurlanden zijn handelsmerk heeft gemaakt.
Dit spreekt elkaar tegen. In een dictatuur heeft juist de meerderheid geen stem en onder gaat het regime, er is geen recht tot verenigen en er gaat heel veel geld en macht naar om te voorkomen dat de meerderheid (gematigde midden) zich niet kan verenigen.

De strekking ben ik het eens, alleen kun je het volk niet volledig aanrekenen, aangezien ze nooit volledig geinformeerd zijn en geen mogelijkheid hebben tot open discussies.
  FOK!Fotograaf woensdag 20 juli 2022 @ 16:21:51 #216
364681 over_hedge
pi_205401723
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is allemaal de schuld van de EU!!!!1

:')
Jep. Vandaar dat we totaal niet voorbereid zijn. Nog afhankelijk van rusland zijn. Duitsland nu pas bedenkt dat wat meer aan defensie uitgeven wel handig is.

Maar het is 1 groot complot! Kan er serieus niet bij hoe mensen dit nog geloven. Moet wel het meest domme plan ooit zijn anders :')

even voor de zekerheid. ik qoute jou bericht maar zeg niet dat jij dit denkt :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205401775
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:15 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dit spreekt elkaar tegen. In een dictatuur heeft juist de meerderheid geen stem en onder gaat het regime, er is geen recht tot verenigen en er gaat heel veel geld en macht naar om te voorkomen dat de meerderheid (gematigde midden) zich niet kan verenigen.

De strekking ben ik het eens, alleen kun je het volk niet volledig aanrekenen, aangezien ze nooit volledig geinformeerd zijn en geen mogelijkheid hebben tot open discussies.
Nou ja, ook onafhankelijke media zijn het er wel redelijk over eens dat een meerderheid van de Russen Putin daadwerkelijk steunt, ondanks alle repressie, muilkorven van de media en uitroeien van alle oppositie.

Dus je kan je afvragen of er momenteel berhaupt voldoende draagvlak is voor het wegsturen van Putin, zelfs al zouden er morgen volledig vrije verkiezingen zijn. Goeie kans dat hij gewoon herkozen wordt.
  Moderator woensdag 20 juli 2022 @ 16:26:58 #218
236264 crew  capricia
pi_205401797
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:21 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Jep. Vandaar dat we totaal niet voorbereid zijn. Nog afhankelijk van rusland zijn. Duitsland nu pas bedenkt dat wat meer aan defensie uitgeven wel handig is.

Maar het is 1 groot complot! Kan er serieus niet bij hoe mensen dit nog geloven. Moet wel het meest domme plan ooit zijn anders :')

Nog mooier is dat de Russische officieren inmiddels ook wel door hebben dat die hele inval in Oekrane eigenlijk niet zo'n goed plan was.

Sommige denken nu dat Putin een westerse puppet is, aangesteld door het westen, met als doel de Russische Federatie te vernietigen.. _O-

quote:
I can only make an assumption, in the spirit of the same Russian propaganda and in a language they understand, that Putin is a sent Cossack, a puppet of the West, staged in order to finally finish and destroy Russia. What they have successfully performed and is being implemented. In exchange, he receives personal benefits in unlimited quantities. This is, of course, conspiracy, but absolutely in the spirit of the obscurantism that Russian state media and officials are now spreading. (Russian officer)
https://nadinbrzezinski.m(...)ollapse-945984f5d48e

(Sws een goed artikel als je van logistiek houdt :) )
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_205401833
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:21 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Gewoon naef. Wij denken alles hier met eindeloos geleuter wel te kunnen oplossen. Alleen achter Duitsland denken ze er iets anders over, daar gaat het gewoon om wie de grootste blaffer boven tafel trekt.

En na 100 jaar snappen we dat nog steeds niet. Keer op keer hetzelfde verhaal.
pi_205401846
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Nog mooier is dat de Russische officieren inmiddels ook wel door hebben dat die hele inval in Oekrane eigenlijk niet zo'n goed plan was.

Sommige denken nu dat Putin een westerse puppet is, aangesteld door het westen, met als doel de Russische Federatie te vernietigen.. _O-
[..]

Nice, een conspiracy op een conspiracy

pi_205401883
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:26 schreef capricia het volgende:

[..]

[..]

Dat zou wel een stunt zijn. Als hij omgelegd wordt vanwege een of andere complottheorie. Helaas zullen daar wel adequate maatregelen tegen getroffen zijn.
pi_205401937
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou ja, ook onafhankelijke media zijn het er wel redelijk over eens dat een meerderheid van de Russen Putin daadwerkelijk steunt, ondanks alle repressie, muilkorven van de media en uitroeien van alle oppositie.

Dus je kan je afvragen of er momenteel berhaupt voldoende draagvlak is voor het wegsturen van Putin, zelfs al zouden er morgen volledig vrije verkiezingen zijn. Goeie kans dat hij gewoon herkozen wordt.
Ik denk er anders over. Het is extreem lastig om politieke peilingen in Rusland te houden, het is immers verboden om te peilen.

Vorig jaar, toen het klimaat iets gunstiger was, bleek uit een peiling dat slechts 27% van de Russen bereid was te stemmen op Verenigd Rusland (de partij van Poetin).

NewsWeek.com: Just 27 Percent of Russians Prepared to Vote for Putin's Party in Upcoming Election

Bij de laatste verkiezingen hebben we het ook kunnen zien, in Moskou leek Verenigd Rusland op een nederlaag af te stevenen. Het waren vooral kandidaten van de communistische partij die populairder waren dan de kandidaten van Verenigd Rusland. Door de oppositie (mede dankzij Navalny) werd samengewerkt om de krachten te bundelen op enkele kandidaten. En die strategie werkte. Totdat de internetstemmen binnenkwamen...

De Morgen: Internetfraude in Rusland: Zo kan Poetin niet meer verliezen

In een echt vrije verkiezing, met vrije pers, zie ik Poetin het onderspit wel delven...
pi_205401977
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk er anders over. Het is extreem lastig om politieke peilingen in Rusland te houden, het is immers verboden om te peilen.

Vorig jaar, toen het klimaat iets gunstiger was, bleek uit een peiling dat slechts 27% van de Russen bereid was te stemmen op Verenigd Rusland (de partij van Poetin).

NewsWeek.com: Just 27 Percent of Russians Prepared to Vote for Putin's Party in Upcoming Election

Bij de laatste verkiezingen hebben we het ook kunnen zien, in Moskou leek Verenigd Rusland op een nederlaag af te stevenen. Het waren vooral kandidaten van de communistische partij die populairder waren dan de kandidaten van Verenigd Rusland. Door de oppositie (mede dankzij Navalny) werd samengewerkt om de krachten te bundelen op enkele kandidaten. En die strategie werkte. Totdat de internetstemmen binnenkwamen...

In een echt vrije verkiezing, met vrije pers, zie ik Poetin het onderspit wel delven...
Klinkt als het scenario Wit-Rusland. Jammer dat het leger en de KGB achter Lukashenko bleven staan anders waren ze nu van die engnek verlost.

Ik hoop dat je gelijk hebt.
pi_205401987
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Los van verkiezingen werd het waanidee dat de Krim bij Rusland hoorde, breed gedeeld in de Russische samenleving. Deze annexatie vergrootte Poetins populariteit tijdelijk zelfs, dictatuur of niet. En daar is een hellend vlak ontstaan waar we nu de gevolgen van zien, en dat reken ik dat land en een groot deel van de bevolking aan.
pi_205402070
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:41 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Los van verkiezingen werd het waanidee dat de Krim bij Rusland hoorde, breed gedeeld in de Russische samenleving. Deze annexatie vergrootte Poetins populariteit tijdelijk zelfs, dictatuur of niet. En daar is een hellend vlak ontstaan waar we nu de gevolgen van zien, en dat reken ik dat land en een groot deel van de bevolking aan.
Ik denk dat Putin bij de Russen behoorlijk wat krediet heeft opgebouwd doordat hij orde heeft geschept na de teringzooi die Jeltsin achterliet. Het land is ook een jaar of 10 redelijk stabiel geweest. Maar inmiddels is het vervallen tot een treurige kleptocratie met imperiale trekjes.

Achteraf hadden we toen ze de Krim innamen al paal en perk moeten stellen aan dit gedrag, maar dat durfden we niet. Ik denk dat ze dachten er nu ook wel mee weg te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')