abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205393220

quote:
Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten

Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.

Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.

De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.

Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.

Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.

Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.

Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.

Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.

Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.

Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.

De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.

"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."

https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
twitter

Deel van de aanleiding:

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 08-08-2022 14:29:42 ]
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_205393232
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waaar heb je het over jonge.

Er zijn geen metingen aan de grond er wordt gigantisch geextrapoleerd. Dat maakt de relatie boer tot natuurschade simpelweg enorm vertroebeld.

En dan kan extreem beleid daar niet op gebaseerd worden. Dat is disproportioneel.
Opnieuw weet u Ludo het allemaal weer veel beter dan de experts?
pi_205393346
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:03 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
@ludovico is deze zeker alweer vergeten:

https://nos.nl/artikel/23(...)rekt-kritiek-stil-in
  dinsdag 19 juli 2022 @ 20:25:52 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205393590
quote:

[..]
Dat is een constante.
Huilen dan.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 20:27:45 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205393633
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waaar heb je het over jonge.

Er zijn geen metingen aan de grond er wordt gigantisch geextrapoleerd. Dat maakt de relatie boer tot natuurschade simpelweg enorm vertroebeld.

En dan kan extreem beleid daar niet op gebaseerd worden. Dat is disproportioneel.
Get your facts straight. Depositie wordt gemeten:
https://man.rivm.nl/
https://www.rivm.nl/stikstof/meten/drogedepositieNH3
https://www.rivm.nl/landelijk-meetnet-effecten-mestbeleid

Er wordt gemeten: in de grond, in het water, in de lucht. Consequent het tegendeel beweren (stOmMe moDElLeN eR worDt niEt geMetEn!!! :'( :'( :( ) maakt het niet ineens waar of zo. Je zet daarmee vooral jezelf voor lul.
Huilen dan.
pi_205393888
quote:

[..]
Dat lijkt een constante te zijn..
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205393896
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]
@:ludovico is deze zeker alweer vergeten:

De boeren voor het gemak zelf ook maar :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 19 juli 2022 @ 21:01:25 #8
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205394061
Ik las vorige week dit artikel van de NOS. Het wordt mij alleen niet helemaal duidelijk waarom nu die ammoniak een groter probleem is dan stikstofoxiden? En ook dit is opvallend:
quote:
Overigens zijn de drie grootste uitstoters van ammoniak industriële bedrijven. Het gaat om Rockwool in Roermond, waar boeren zaterdag demonstreerden, YARA in Terneuzen en Chemelot in Sittard-Geleen.
Maar het probleem wordt dus min of meer in zijn volledigheid bij de boeren gelegd? Dat is opmerkelijk als de drie grootste uitstoters dus schijnbaar industriële bedrijven betreft.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205394145
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De boeren voor het gemak zelf ook maar :D
Toch heb ik ook al best wat interviews gelezen met boeren die het probleem onderkennen. Merendeel wel biologische boeren, maar toch.
pi_205394197
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 21:01 schreef HowardRoark het volgende:
Ik las vorige week dit artikel van de NOS. Het wordt mij alleen niet helemaal duidelijk waarom nu die ammoniak een groter probleem is dan stikstofoxiden? En ook dit is opvallend:
[..]
Maar het probleem wordt dus min of meer in zijn volledigheid bij de boeren gelegd? Dat is opmerkelijk als de drie grootste uitstoters dus schijnbaar industriële bedrijven betreft.
Heeft o.a. te maken met de ligging van die bedrijven. Stond volgens mij ook in dat artikel.
pi_205394228
quote:
[..]
Gaat om Natura2000 gebieden, niet om willekeurige plekken land.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_205394366
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 21:07 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Toch heb ik ook al best wat interviews gelezen met boeren die het probleem onderkennen. Merendeel wel biologische boeren, maar toch.
die kunnen wel nadenken / innoveren
pi_205394419
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 21:20 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
die kunnen wel nadenken / innoveren
Naja innoveren, meer back to basic vaak haha. En vooral kleinschaliger.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 21:34:06 #14
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205394598
quote:
[..]
Yara zit in Sluiskil, niet in Terneuzen, zo slordig.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 19 juli 2022 @ 21:35:42 #15
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205394629
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 21:10 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Heeft o.a. te maken met de ligging van die bedrijven. Stond volgens mij ook in dat artikel.
Ik vind de uitleg helemaal niet duidelijk. De grootste vervuilers worden dus gewoon niet aangepakt. Het lijkt er vanuit dat oogpunt op dat die gewoon vrij spel krijgen en men enkel de boeren aanpakt omdat die misschien een makkelijkere prooi zijn, dit in tegenstelling tot bepaalde machtige bedrijven.

Om nog maar te zwijgen dat er dus enkel wordt geprobeerd om de uitstoot van ammoniak omlaag te krijgen, niet die van stikstofoxiden. Dit terwijl afgaande op de website van het RIVM stikstofoxiden schadelijker zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205394694
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 21:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind de uitleg helemaal niet duidelijk. De grootste vervuilers worden dus gewoon niet aangepakt. Het lijkt er vanuit dat oogpunt op dat die gewoon vrij spel krijgen en men enkel de boeren aanpakt omdat die misschien een makkelijkere prooi zijn, dit in tegenstelling tot bepaalde machtige bedrijven.

Om nog maar te zwijgen dat er dus enkel wordt geprobeerd om de uitstoot van ammoniak omlaag te krijgen, niet die van stikstofoxiden. Dit terwijl afgaande op de website van het RIVM stikstofoxiden schadelijker zijn.
Ook dat staat in dat artikel, de uitstoot daarvan is gespreid. Die van de boeren komt lokaal weer neer.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 21:39:20 #17
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205394705
Ik vind dat de boeren ook wel erg veel belachelijk gemaakt worden hoor.
pi_205394810
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 21:39 schreef Draak31 het volgende:
Ja, D66'ers ook. :'(
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  dinsdag 19 juli 2022 @ 21:46:38 #19
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205394829
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 21:38 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ook dat staat in dat artikel, de uitstoot daarvan is gespreid. Die van de boeren komt lokaal weer neer.
Je verwijst nu wel telkens naar dat artikel, maar al de antwoorden op de zaken in aanhaal staan daar toch echt niet in.
quote:
Dat is natuurlijk vooral door een bepaalde type mens dat sowieso al een hekel heeft aan dat volk (er ook nogal op neerkijkt). Daarnaast zal het gedrag van de boeren zelf (soms agressieve en veelal irritant) ook niet hebben geholpen.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 21:47:01 #20
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205394840
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 21:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, D66'ers ook. :'(
Dat is in veel gevallen niet meer dan terecht.
pi_205394923
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 21:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je verwijst nu wel telkens naar dat artikel, maar al de antwoorden op de zaken in aanhaal staan daar toch echt niet in.
[..]
Dat is natuurlijk vooral door een bepaalde type mens dat sowieso al een hekel heeft aan dat volk (er ook nogal op neerkijkt). Daarnaast zal het gedrag van de boeren zelf (soms agressieve en veelal irritant) ook niet hebben geholpen.
Mea culpa bleek geen NOS artikel te zijn welke ik gelezen had maar van NPO.

Bij deze antwoorden op je vragen:
https://npokennis.nl/long(...)een-probleem#id-5244
pi_205395185
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 21:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is in veel gevallen niet meer dan terecht.
Je kon het niet laten he. o|O "Hihi hihi hihi"
pi_205396446
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]
@:ludovico is deze zeker alweer vergeten:

Neuh, ander onderwerp.
Met de methodologie van het RIVM kom je wel gewoon op de antwoorden van het RIVM uit.
Ook al zitten daar ook gekkigheden in. Ik heb het over dat de methodologie te ver doorgeextrapoleerd wordt. Dat verband is aannemelijk dat het bestaat allicht, maar niet dat het een acute noodsituatie is. Daar zijn de metingen niet naar.

Radicaal beleid is dus niet gerechtvaardigd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205396454
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 21:07 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Een probleem zien zal allemaal nog wel. Rigoureuze "oplossingen" daar zijn vooral mensen boos om.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205396461
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Get your facts straight. Depositie wordt gemeten:
https://man.rivm.nl/
https://www.rivm.nl/stikstof/meten/drogedepositieNH3
https://www.rivm.nl/landelijk-meetnet-effecten-mestbeleid

Er wordt gemeten: in de grond, in het water, in de lucht. Consequent het tegendeel beweren (stOmMe moDElLeN eR worDt niEt geMetEn!!! :'( :'( :( ) maakt het niet ineens waar of zo. Je zet daarmee vooral jezelf voor lul.
In de natura2000 gebieden, met bijhouden staat van de natuur. Nee dat is niet gedaan.

Ja er is gemeten, elders, en die bevindingen worden geextrapoleerd, zoals altijd, overigens, maar als dat verband niet direct is maar enorm indirect en het verband niet bij het onderwerp wordt gemeten dan ben je bezig met allerhande voorspellingen, die best redelijk zouden kunnen zijn hoor, maar dan heb je gewoon simpelweg niet in kaart hoe groot het probleem is bij gebied x.

Qua natuur herstel kun je naast stikstof depositie verlagen overigens nog veel meer doen. Maakt radicaal beleid ondoelmatig.

Het gaat erom dat de natuur in stand blijft. Effecten van die zaken op de staat van de natuur is onduidelijk. Er wordt veel te hard gejaagd op KDWs.
pi_205396471
quote:

[..]
Geen idee welke expert je het over hebt. Jij denkt dat er geen mensen zijn met veel verstand van de natuur die tot andere conclusies komen? Of evt dat Aerius model?

Is genoeg kritiek op hoor, van mensen die er echt verstand van hebben.
pi_205396497
Isdatzo komt betweter spelen met wat artikelen die dus niet van toepassing zijn op wat ik zeg. Er wordt inderdaad concentratie nh3 gemeten in die natura2000. Geen grondsamples en geen staat van de natuur zijn bijgehouden om het werkelijke effect van dat alles goed inzichtelijk te hebben voor die specifieke gebieden.

Geen idee waar aan geijkt wordt en welk onderzoek ze door extrapoleren om de depositie te schatten.

Indirect en onzeker = rechtvaardigt geen extreem beleid.
pi_205396655
Wat een lul die Rutte. Ze nog even een hart onder de riem steken waardoor ze zich gesterkt voelen. Stap toch op klojo.
pi_205396679
quote:
Die boeren maken zichzelf belachelijk met hun protesten daar hoeft de media niets voor te doen. :D
pi_205397887
pi_205397907
quote:
:') jij bent echt ziende blind... of een mega troll.
pi_205397932
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 10:28 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik denk het laatste.
  Moderator woensdag 20 juli 2022 @ 11:54:22 #33
5428 crew  miss_sly
pi_205398617
Dit is toch echt niet oké? "Je weet wat er met Peter R de Viers gebeurd is" tegen ambtenaren die omgekeerde vlaggen weg moeten halen.

https://www.bnnvara.nl/jo(...)n-toch-maar-niet-weg
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205398817
De onderlaag van de bevolking laat zich weer van zijn beste kant zien.
  woensdag 20 juli 2022 @ 12:27:29 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205398966
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 00:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
In de natura2000 gebieden, met bijhouden staat van de natuur. Nee dat is niet gedaan.

Ja er is gemeten, elders, en die bevindingen worden geextrapoleerd, zoals altijd, overigens, maar als dat verband niet direct is maar enorm indirect en het verband niet bij het onderwerp wordt gemeten dan ben je bezig met allerhande voorspellingen, die best redelijk zouden kunnen zijn hoor, maar dan heb je gewoon simpelweg niet in kaart hoe groot het probleem is bij gebied x.
Je. Kletst. Uit. Je. Nek. Je bent te beroerd om de linkjes die je nota bene op een presenteerblaadje worden aangeleverd te bekijken. Klik voor de grap eens op het eerste linkje:

Bargerveen
Bennekomse Meent
Biesbosch
Blijham De Wedderbergen
Boetelerveld
Boschhuizerbergen
Brabantse Wal
Brunssummerheide
Buurserzand & Haaksbergerveen
Canisvliet
De Borkeld & Elssenerveld
Dinkelland
Drentse Aa
Drents-Friese Wold
Duinen Ameland
Duinen Texel & achterland
Dwingelderveld
Eilandspolder
Engbertsdijksvenen
Fochteloërveen & Esmeer
Geuldal
Grevelingen
Groote Peel
Groote Wielen
Haringvliet
Hazenputten
Horsterwold
Kampina
Kantens Rietveld
Kempenland-West
Kennemerland
Kop van Schouwen
Korenburgerveen
Krammer-Volkerak
Langstraat
Lauwersmeer
Leekstermeergebied
Leenderbos, Groote Heide & De Plateaux
Loonse en Drunense Duinen
Maasduinen
Maashorst
Manteling van Walcheren
Mantingerzand
Mariapeel
Mastbos (Ulvenhoutse Bos)
Meinweg
Meyendel
Naardermeer
Needse Achterveld
Nieuwkoopse Plassen
Nisse De Poel
Noord-Hollands Duinreservaat
Nuland
Oostburg De Sophia
Oostelijke Vechtplassen
Oosterschelde
Oostvaardersplassen
Polder Westzaan
Pompveld
Regte Heide & Riels Laag
Rottige Meenthe & Brandemeer
Rucphen
Sallandse Heuvelrug
Sarsven & De Banen
Schiermonnikoog
Schokland
Sint Pietersberg
Sneekermeergebied
Springendal
Stelkampsveld
Stippelberg
Strabrechtse Heide
Terschelling
Van Oordt's Mersken
Vechtstreek
Veluwe A50
Veluwe Algemeen
Veluwe Doorsnede
Vlieland
Vlijmens Ven & Moerputten
Voornes duin
Weerter- en Budelerbergen & Ringselven
Westerschelde & Saeftinghe
Willeskop
Witte Veen
Wooldse Veen
Wormer- en Jisperveld & Kalverpolder
Yerseke & Kapelse Moer
Zwanenwater
Zwin & Kievittepolder

Op naar het tweede linkje. De meetlocaties:
https://www.rivm.nl/locatie/cotag-hoge-veluwe
https://www.rivm.nl/locatie/cotag-bargerveen
https://www.rivm.nl/locatie/cotag-oostelijke-vechtplassen

Het derde linkje gaat over metingen bij 450 landbouwbedrijven, waaronder landbouwbedrijven in de buurt van natura2000-gebieden.

Hoelang ga je nu nog stoïcijns vol blijven houden dat er niks gemeten wordt ondanks dat je al talloze keren op informatie gewezen bent waaruit het tegendeel blijkt 8)7 ? Onbegrijpelijk.
quote:
Qua natuur herstel kun je naast stikstof depositie verlagen overigens nog veel meer doen. Maakt radicaal beleid ondoelmatig.
Nou, vertel eens: wat zou je dan zoal kunnen doen?
quote:
Het gaat erom dat de natuur in stand blijft. Effecten van die zaken op de staat van de natuur is onduidelijk. Er wordt veel te hard gejaagd op KDWs.
Ja, omdat dát het probleem is en niet allerlei mysterieuze andere zaken die jij ter plekke verzint maar niet concreet maakt.
quote:
Ja er is gemeten, elders,
Nee. Nee. Nee.
quote:
en die bevindingen worden geextrapoleerd, zoals altijd, overigens, maar als dat verband niet direct is maar enorm indirect en het verband niet bij het onderwerp wordt gemeten dan ben je bezig met allerhande voorspellingen, die best redelijk zouden kunnen zijn hoor, maar dan heb je gewoon simpelweg niet in kaart hoe groot het probleem is bij gebied x.
Dat is uitstekend in kaart gebracht. Dank u vriendelijk. Daarnaast is het ook gewoon vrij simpel: we hebben enerzijds een stikstofdepositieprobleem, en iets verderop staan stikstoffabriekjes op poten in de stal. Maar neeeee, het zijn vast de maanmannetjes die stiekem op de hei poepen wanneer niemand kijkt :') .

[ Bericht 4% gewijzigd door Isdatzo op 20-07-2022 12:34:03 ]
Huilen dan.
  woensdag 20 juli 2022 @ 12:29:42 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205398987
quote:
82s.gif Op woensdag 20 juli 2022 11:54 schreef miss_sly het volgende:
Dit is toch echt niet oké? "Je weet wat er met Peter R de Viers gebeurd is" tegen ambtenaren die omgekeerde vlaggen weg moeten halen.

En dan vooral buigen :') . Geef de gemeentewerkers politiebegeleiding en trek die vlaggen eraf zeg. Wat een ontzettend slappe hap :r :r
Huilen dan.
pi_205399056
quote:
13s.gif Op woensdag 20 juli 2022 12:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En dan vooral buigen :') . Geef de gemeentewerkers politiebegeleiding en trek die vlaggen eraf zeg. Wat een ontzettend slappe hap :r :r
Onvoorstelbaar inderdaad. Knetterhard buigen voor terreur, laat die hele traktor maar gewoon anaal inbrengen hoor, geen probleem.
pi_205399207
quote:
13s.gif Op woensdag 20 juli 2022 12:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat dus. Man man wat een armoe
pi_205399219
quote:
82s.gif Op woensdag 20 juli 2022 11:54 schreef miss_sly het volgende:

Ziek.. echt heel ziek.. het zou me overigens niks verbazen als het niet eens boeren zijn die deze bedreigingen uiten. Al heb je natuurlijk wel dat FDF groepje..

En als die hamster van FvD ook in de kamer staat te verkopen dat geweld etc oké is...
pi_205399392
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 12:52 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ziek.. echt heel ziek.. het zou me overigens niks verbazen als het niet eens boeren zijn die deze bedreigingen uiten. Al heb je natuurlijk wel dat FDF groepje..

En als die hamster van FvD ook in de kamer staat te verkopen dat geweld etc oké is...
Goed om te weten dat Hoogeveen een klein FvD bolwerk begint te worden. Willen niet voor niets daar een school beginnen.
  woensdag 20 juli 2022 @ 13:15:33 #41
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205399537
https://www.nu.nl/binnenl(...)snelwegblokkade.html

quote:
Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt twee mannen van het veroorzaken van een dodelijk verkeersongeval op de A28 bij Beilen op vrijdag 15 juli. Een van de mannen zou met zijn vrachtwagen de weg hebben geblokkeerd, waarna een file ontstond.

Naast de 55-jarige vrachtwagenchauffeur uit Mill wordt ook de bestuurder van een bestelbus verdacht van het veroorzaken van het ongeval. Deze man, een 55-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats, was geen onderdeel van de blokkade.
:N Kon niet uitblijven natuurlijk, met al die snelwegblokkades.
pi_205399584
Hopelijk lukt het de supermarktketens om de miljoenenschade (deels) op de aanwezige boeren te verhalen. Waarschijnlijk ijdele hoop, maar wie weet.
  woensdag 20 juli 2022 @ 13:23:44 #43
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205399626
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 12:52 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Dit protest is allang gekaapt door wappies met het vlaggetje op de kop hangen en die rode zakdoek als wappiesymbolen.

Als je een beetje verstand hebt, blijf je daar ver van weg.
pi_205399632
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:04 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Goed om te weten dat Hoogeveen een klein FvD bolwerk begint te worden. Willen niet voor niets daar een school beginnen.
ik moest opzoeken waar het ligt, ergens ver weg in een poepluchtprovincie.

ik heb m'n google maps mannetje even in het centrum van hoogeveen neergezet, maar tering wat een immense treurigheid. ik zou er spontaan depressief van worden als ik daar zou wonen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2022 13:26:19 ]
pi_205399670
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 10:28 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2022 10:31 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik denk het laatste.
Zoveel stelligheid terwijl jullie zelf niet weten hoe die onderzoeken zijn gegaan en hoe het werkt, bijzonder.
pi_205399706
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2022 12:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je. Kletst. Uit. Je. Nek. Je bent te beroerd om de linkjes die je nota bene op een presenteerblaadje worden aangeleverd te bekijken. Klik voor de grap eens op het eerste linkje:

Bargerveen
Bennekomse Meent
Biesbosch
Blijham De Wedderbergen
Boetelerveld
Boschhuizerbergen
Brabantse Wal
Brunssummerheide
Buurserzand & Haaksbergerveen
Canisvliet
De Borkeld & Elssenerveld
Dinkelland
Drentse Aa
Drents-Friese Wold
Duinen Ameland
Duinen Texel & achterland
Dwingelderveld
Eilandspolder
Engbertsdijksvenen
Fochteloërveen & Esmeer
Geuldal
Grevelingen
Groote Peel
Groote Wielen
Haringvliet
Hazenputten
Horsterwold
Kampina
Kantens Rietveld
Kempenland-West
Kennemerland
Kop van Schouwen
Korenburgerveen
Krammer-Volkerak
Langstraat
Lauwersmeer
Leekstermeergebied
Leenderbos, Groote Heide & De Plateaux
Loonse en Drunense Duinen
Maasduinen
Maashorst
Manteling van Walcheren
Mantingerzand
Mariapeel
Mastbos (Ulvenhoutse Bos)
Meinweg
Meyendel
Naardermeer
Needse Achterveld
Nieuwkoopse Plassen
Nisse De Poel
Noord-Hollands Duinreservaat
Nuland
Oostburg De Sophia
Oostelijke Vechtplassen
Oosterschelde
Oostvaardersplassen
Polder Westzaan
Pompveld
Regte Heide & Riels Laag
Rottige Meenthe & Brandemeer
Rucphen
Sallandse Heuvelrug
Sarsven & De Banen
Schiermonnikoog
Schokland
Sint Pietersberg
Sneekermeergebied
Springendal
Stelkampsveld
Stippelberg
Strabrechtse Heide
Terschelling
Van Oordt's Mersken
Vechtstreek
Veluwe A50
Veluwe Algemeen
Veluwe Doorsnede
Vlieland
Vlijmens Ven & Moerputten
Voornes duin
Weerter- en Budelerbergen & Ringselven
Westerschelde & Saeftinghe
Willeskop
Witte Veen
Wooldse Veen
Wormer- en Jisperveld & Kalverpolder
Yerseke & Kapelse Moer
Zwanenwater
Zwin & Kievittepolder

Op naar het tweede linkje. De meetlocaties:
https://www.rivm.nl/locatie/cotag-hoge-veluwe
https://www.rivm.nl/locatie/cotag-bargerveen
https://www.rivm.nl/locatie/cotag-oostelijke-vechtplassen

Het derde linkje gaat over metingen bij 450 landbouwbedrijven, waaronder landbouwbedrijven in de buurt van natura2000-gebieden.

Hoelang ga je nu nog stoïcijns vol blijven houden dat er niks gemeten wordt ondanks dat je al talloze keren op informatie gewezen bent waaruit het tegendeel blijkt 8)7 ? Onbegrijpelijk.
[..]
Nou, vertel eens: wat zou je dan zoal kunnen doen?
[..]
Ja, omdat dát het probleem is en niet allerlei mysterieuze andere zaken die jij ter plekke verzint maar niet concreet maakt.
[..]
Nee. Nee. Nee.
[..]
Dat is uitstekend in kaart gebracht. Dank u vriendelijk. Daarnaast is het ook gewoon vrij simpel: we hebben enerzijds een stikstofdepositieprobleem, en iets verderop staan stikstoffabriekjes op poten in de stal. Maar neeeee, het zijn vast de maanmannetjes die stiekem op de hei poepen wanneer niemand kijkt :') .
De ammoniak in de lucht is in kaart gebracht in die gebieden. Niet de stikstof gehaltes van diens grond noch de ontwikkeling van de staat van de natuur aldaar. Die depositienormen zijn geextrapoleerd van waar ze dat wel gedaan hebben. Maar zit nietttttt in die gebieden zelf.

Bewijs vooral het tegendeel, maar dat doe je niet door te wijzen op ammoniak metingen uit de lucht.

Die vurige overtuiging grijpt "bewijs" aan dat geen bewijs is.

EU wetgeving gaat over in stand houden van de staat van de natuur, dan moet je dat inzichtelijk hebben, is er niet.
2: Wat invloed is in die gebieden van het een op het ander is er ook niet, maar indirect zal er allicht wat te zien zijn dat er meer stikstof wordt opgenomen door de bodem bij hogere concentraties stikstof in de lucht ja.

En dan hebben we het nog niet eens over de doelmatigheid gehad of de kosten/baten analyse die óók nog eens gemaakt moet worden
pi_205399827
Ff heel schematisch hoor:

Objective: Natuur in stand houden = Y.
Variabelen analyseren die invloed zouden kunnen hebben op Y.... X1, x2, x3 etc..

Dan is het handig als je die relatie in kaart wilt brengen dat je die variabelen meet, Y en X

Nu is alleen variabele X gemeten in die gebieden, maarrr omdat er elders wél X en Y gemeten is kopiëren we die uitkomsten maar, terwijl er ook gewoon suggesties zijn dat veel van die natuur gebieden gewoon stabiel zijn, waar het uiteindelijk om draait.

Mijn opvatting is en blijft dan gewoon simpel: Niet duidelijk genoeg in kaart gebracht dat er een ernstig acuut probleem speelt dat radicaal beleid rechtvaardigt.

[ Bericht 0% gewijzigd door ludovico op 20-07-2022 13:53:25 ]
pi_205399918
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]
Zoveel stelligheid terwijl jullie zelf niet weten hoe die onderzoeken zijn gegaan en hoe het werkt, bijzonder.
Hear hear _O- _O- _O-
pi_205399927
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:23 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dit protest is allang gekaapt door wappies met het vlaggetje op de kop hangen en die rode zakdoek als wappiesymbolen.

Als je een beetje verstand hebt, blijf je daar ver van weg.
Dat is ook het probleem, gelukkig gezien dat van die boeren telegram groepen de wappies geweerd worden..
pi_205399944
Niet weten dat Ludo echt overal verstand van heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')