Ik zou een goeie ladder halen, niet zo een vouwding, maar 3 delige ladder met 3x10 tredes ofzo.quote:
Dank, de ladder is op zich niet te kort. Waar ik moet wezen is nog altijd 3-4 sporten onder de top. Maar ben angstig om net die 3 laatste sporten verder te klimmenquote:Op zondag 16 april 2023 12:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik zou een goeie ladder halen, niet zo een vouwding, maar 3 delige ladder met 3x10 tredes ofzo.
Of anders een telescopische borstel zoals ramenwassers tegenwoordig vaak gebruiken:
https://high-clean.com/pr(...)el-54-m-complete-set
Klooien op een laddertje die net te kort is, is vragen om ongelukken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.P.S. het is dus stuk: batterijen vervangen…niét gevallen…ab open…’stam’ opengemaakt …En geen idee wat er aan de hand is.
quote:Op zondag 16 april 2023 17:08 schreef AnneX het volgende:
Misschien hier een tip:
Intro:
Een aantal jaren geleden heeft mijn man iets geks meegenomen: van plastic: 2 vogeltjes op een boomstronk. Met een ab. Hoog < 15 cm.
Lelijk om te zien. 😎
Het maakte dan bijna realistisch vogelgeluiden en de vogeltjes maakten kleine bewegingen. Maakte mij altijd vrolijk. Echt vaak gebruikte ik het niet.
En dan een aantal xx achter elkaar.
Helaasch het werkt niet meer. En ik kan het op inet terugvinden.
En hij weet niet meer uit welke bouwmarkt het komt.![]()
Zie de bijgevoegde foto’s, mn. het etiket op de onderkant.even voor de zekerheid: je weet dat het een deurbel is he? (even ongeacht hoe je het verder gebruikt)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.P.S. het is dus stuk: batterijen vervangen…niét gevallen…ab open…’stam’ opengemaakt …En geen idee wat er aan de hand is.![]()
helpt misschien met verder zoektocht
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
Ach natuurlijk.quote:Op zondag 16 april 2023 21:03 schreef mschol het volgende:
[..]
even voor de zekerheid: je weet dat het een deurbel is he? (even ongeacht hoe je het verder gebruikt)![]()
helpt misschien met verder zoektocht
Schuurpapier? Korrel 120 ofzo.quote:Op dinsdag 18 april 2023 08:26 schreef PzKpfw het volgende:
Nog ervaren (dhz)-schilders onder ons? Binnenkort moeten er wat houten kozijnen opnieuw in de verf. Voor het aanbrengen van de laklagen wordt aangeraden om de voorgaande laag 'licht' op te schuren. Welk schuurmiddel is hiervoor aan te raden?
Dat lijkt me veel te grof. Ik gebruik al korrel 220 voor het opschuren van de eerste grondlaag grondverf.quote:
Dan gebruik je toch gewoon 220?quote:Op dinsdag 18 april 2023 08:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat lijkt me veel te grof. Ik gebruik al korrel 220 voor het opschuren van de eerste grondlaag grondverf.
Het gaat hier wel specifiek over het licht opschuren voorafgaand aan je laklagen. Met zo'n grove korrel als 120 is de kans zeer groot dat je per ongeluk kaal hout vrij schuurt.quote:Op dinsdag 18 april 2023 09:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dan gebruik je toch gewoon 220?
120 kan overigens prima hoor. Maar als je liever 220 pakt, doe je dat. Google zegt trouwens 180 voor en 400 naschuren. Maar dat 400 vind ik ook wel weer bizar.
https://www.ad.nl/binnenl(...)le-circuit~a6d16dc2/quote:Meer dan 95 procent van de afgedankte cv-ketels in Nederland wordt niet volgens wettelijke regels gedemonteerd en komt daarmee terecht in het illegale circuit. Een deel van de ketels duikt zelfs op buiten Europa.
Harder trekken/koevoet erachterquote:Op zaterdag 29 april 2023 12:20 schreef Z het volgende:
Ik moet een badwand vervangen. Het deel wat aan de muur vast zit (lijst), is ook vastgelijmd/gekit. Ik krijg het niet van de muur af. Wat kan ik doen? Verhitten bijvoorbeeld? Met een gasbrander ofzo? Hergebruiken van de lijst is geen optie want het is een andere maat.
Of je sloopgereedschap verlengen met een pijp o.i.d. waardoor je meer kracht kunt zetten.quote:
Meestal siliconenkit, verwarmen helpt niks. Gewoon een schroevendraaier er voorzichtig achter wippen dan?quote:Op zaterdag 29 april 2023 16:14 schreef Z het volgende:
Koevoet is geen optiem tegels moeten heel blijven. Misschien krijg ik een staalkabelje achter. Maar verwarmen zou toch ook wel meoten lukken?
Ik zou het draadje er in geen geval zo maar uittrekken om te kijken hoe lang het is. Op ze minst zou ik er dan alvast een draad er aan vast maken om deze door die leiding te kunnen trekken. Soms is het heel moeilijk om weer een draad in een buis te kunnen krijgen, zeker als flexibele leiding niet deugdelijk vast gezet is.quote:Op zaterdag 29 april 2023 23:25 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb in de loze leidingen van mijn woning een dun ijzeren draadje lopen. Nu wil ik daar een utp kabel doorheen trekken. Ik heb het gevoel dat dit draadje niet sterk genoeg is om aan een kabel vast te maken en er doorheen te trekken, ook kan ik me voorstellen dat het vrij pijnlijk kan zijn met blote handen doordat dat draadje zo dun is.
Ik zat zelf te denken om dit eruit te trekken om te zien hoe lang het is en dan een trekveer met dezelfde lengte te kopen. Wat denken jullie?
[ link | afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |