abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 21 juli 2022 @ 12:16:12 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205410150
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En nu komen er wel veel mensen op de IC?

Het is geen winter 20/21 meer he. En nogmaals: als het echt allemaal zo erg is dan zou de IC nu alsnog bomvol moeten liggen want overal komen weer drommen mensen bijeen.

Mee eens dankzij vaccinatie is de dreiging minder en zijn er minder mensen op de IC, alleen is de stijging nu wel weer ingezet. En ik denk dat het debat wat we wel en wat niet over hebben voor algemene volksgezondheid een debat is wat we serieus moeten hebben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 21 juli 2022 @ 12:17:08 #277
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205410161
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 11:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
In het OV hangen ook miljarden andere ziekteverwekkers. Heeft nooit een haan naar gekraaid. En nu zou het niet dragen van een kapje ineens levensgevaarlijk zijn. Hou toch op.
Dit is CORONA, echt compleet anders natuurlijk; vereist een speciale aanpak.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Verder, en dit is al 100x herhaald, waren de maatregelen niet bedoeld om individuele mensen te 'beschermen', maar waren ze bedoeld om het virus niet te snel rond te laten gaan in een tijd dat nog niemand immuniteit had, hetzij natuurlijk hetzij via vaccins.
Vrij duidelijk dat er een groep is die dit graag anders ziet; dat de maatschappij wel degelijk gaat draaien om een specifieke groep te beschermen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_205410173
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik reis inderdaad niet structureel met het OV, dus kan zijn dat het dan inderdaad nog meevalt als je elke dag gaat.

Wel werden in de periode net nadat ik er dagelijks in zat allerlei zaken uit de treinen gehaald, zoals catering, toiletten etc. Ook amper nog personeel op de perrons. Dat vond ik wel echt een flinke verschraling.
De grote stations zijn de afgelopen jaren allemaal opgeknapt en zien er nu gewoon netjes uit (itt zo’n ranzige bunker als Keulen of Brussel Zuid ofzo). Er is geïnvesteerd in verwarmde wachtplekken met horeca, stopcontacten in de treinen, hogere frequenties enz. Allemaal kleine dingetjes maar opgeteld komt er wel een steeds beter product te staan imo. De NS is de nationale pispaal maar ze kunnen het ook nooit goed doen, terwijl ze echt wel stappen hebben gezet.

Maar goed dit hoort meer thuis in het treinentopic ofzo :P
  donderdag 21 juli 2022 @ 12:18:12 #279
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205410175
quote:
88s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zit elke dag ~3 uur in de trein en vind het wel fijn dat ik geen mondkap op hoef, en inderdaad het is geen groot ongemak maar je komt wel net iets meer moe uit de trein en je moet iets eerder van huis omdat je dat gedoe hebt met zakjes met kapjes in je tas en vies/schoon gescheiden houden voor 1 malig gebruik en achteraf wassen.

Voor elke reis een ffp2 zou voor mij niet te doen zijn dat zou op zijn minst 10 kapjes per week zijn.
Sja, uiteraard moet iedereen zelf weten hoe en wat, als iemand nog steeds een kap op wil, dan ga ik me daar gewoon niet mee bemoeien. En toen het verplicht was heb ik overal zonder mekkeren mijn kap op gehad hoor.

Maar wat jij beschrijft herken ik totaal niet, ik heb 0 euro uitgegeven aan kappen, droeg dezelfde tot die versleten was en deed toen pas een keer een nieuwe op. Denk dat als ik er 10 versleten heb het veel is :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator donderdag 21 juli 2022 @ 12:18:28 #280
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205410178
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En ik vind het bespottelijk dat ik terwijl ik niks mankeer verplicht een masker moet dragen omdat er heel misschien ergens iemand in mijn buurt zit die een aandoening heeft met een hoger risico op een ziekte.

Klaar. Ieder zijn mening over wat vervelend is en wat niet.
Er zijn heel veel voorbeelden waarbij we juist regels instellen die wellicht de ene groep belemmeren om een andere preventief te beschermen, zoals regels over roken, maar ook verkeersregels die zwakkere groepen zoals fietsers beschermen van andere groepen zo als automobilisten. Een beetje automobilist heeft alleen maar last van zebrapaden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205410187
quote:
88s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Mee eens dankzij vaccinatie is de dreiging minder en zijn er minder mensen op de IC, alleen is de stijging nu wel weer ingezet.
Stijging? IC daalt al weer een week. Gister 41. En dat was niet echt een piek te noemen. Vorige week do waren het er 48. Plus: was dat met of door COVID op de IC?
  Moderator donderdag 21 juli 2022 @ 12:20:31 #282
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205410192
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sja, uiteraard moet iedereen zelf weten hoe en wat, als iemand nog steeds een kap op wil, dan ga ik me daar gewoon niet mee bemoeien. En toen het verplicht was heb ik overal zonder mekkeren mijn kap op gehad hoor.

Maar wat jij beschrijft herken ik totaal niet, ik heb 0 euro uitgegeven aan kappen, droeg dezelfde tot die versleten was en deed toen pas een keer een nieuwe op. Denk dat als ik er 10 versleten heb het veel is :').
Ik heb vrijwel hetzelfde gedaan wil je nu een kapje op in de trein prima, ik doe het nu niet. En toen het moest had ik ze netjes op volgens de richtlijnen van het RIVM en daarin stelden ze expliciet dat je herbruikbare éénmalig moest gebruiken en schone van vieze gescheiden moest bewaren en dan thuis wassen.

Op mijn werk gebruikte ik RII maskers ook eenmalig, heb een paar doosjes van honderd erdoor gejast in de corona tijd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 21 juli 2022 @ 12:20:54 #283
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205410197
quote:
88s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Mee eens dankzij vaccinatie is de dreiging minder en zijn er minder mensen op de IC, alleen is de stijging nu wel weer ingezet. En ik denk dat het debat wat we wel en wat niet over hebben voor algemene volksgezondheid een debat is wat we serieus moeten hebben.
De stijging is niet ingezet. En over vaccins discussier ik niet, want ik ben daar gewoon altijd een voorstander van geweest.

En een debat over de volksgezondheid zou eerst en vooral moeten gaan over onze zorgcapaciteit en politici zoals Rutte die de zorg vakkundig hebben gesloopt de afgelopen 10 jaar.
  Moderator donderdag 21 juli 2022 @ 12:22:37 #284
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205410214
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De stijging is niet ingezet. En over vaccins discussier ik niet, want ik ben daar gewoon altijd een voorstander van geweest.

En een debat over de volksgezondheid zou eerst en vooral moeten gaan over onze zorgcapaciteit en politici zoals Rutte die de zorg vakkundig hebben gesloopt de afgelopen 10 jaar.
Dus je wilt een volksgezondheidsdebat zonder oog voor preventie, juist als je de zorgcapaciteit wil verbeteren is preventie een hele goede plek om winst te behalen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 21 juli 2022 @ 12:23:23 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205410218
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:19 schreef alpeko het volgende:

[..]
Stijging? IC daalt al weer een week. Gister 41. En dat was niet echt een piek te noemen. Vorige week do waren het er 48. Plus: was dat met of door COVID op de IC?
Okay ik houdt die cijfers niet meer zo bij, mijn fout.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 21 juli 2022 @ 12:23:54 #286
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205410220
quote:
88s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dus je wilt een volksgezondheidsdebat zonder oog voor preventie, juist als je de zorgcapaciteit wil verbeteren is preventie een hele goede plek om winst te behalen.
Wat wil je precies voorkomen dan? Dat mensen geen Covid krijgen?

Dat schip is helaas uitgevaren.
pi_205410227
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2022 03:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Precies dat, het is gewoon een 1-op-1 vertaling van het SAGE plannetje, zonder enige reflectie op de Nederlandse situatie.

In het VK heb je wel recht op ziekengeld (99 pond per week (!)), maar vanaf april geldt dat niet meer als je in zelfisolatie of quarantaine moet.
Sage is het Engelse OMT en Indi Sage is hun Redteam zeg maar.

Maar het doorbetalen van je loon bij ziekte is gewoon een goed middel. In veel Angelsaksische landen gebeurt dat alleen bij de betere betaalde banen. Ik weet nog een onderzoek uit Canada dat je precies zag waar de meeste doden/ziekenhuisopnames/besmettingen waren en dat was vooral in de armere wijken. Vaak zijn dat ook banen waar je niet thuis bij kan werken.
  Moderator donderdag 21 juli 2022 @ 12:25:53 #288
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205410238
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wat wil je precies voorkomen dan? Dat mensen geen Covid krijgen?

Dat schip is helaas uitgevaren.
Ik wil dat er goed naar preventie gekeken wordt en wat wenselijk is. Ik heb hier nog niet aangegeven wat ik zelf graag wil, maar ik denk dat als je daar een breed politiek en maatschappelijk debat over hebt je preventie niet bij voorbaat moet uitsluiten maar dit juist goed moet bekijken.

Ik ben sowieso geen zero covid aanhanger en ik ben al zeker geen voorstander van een veranderend virus met rigide maatregelen bestreiden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205410252
Het lijkt wel of dit topic in een tijdmachine is gestapt met weer de mondkapjes discussie en je bent een aso als je niet aan de maatregelen houd enzovoort.
pi_205410254
quote:
89s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Okay ik houdt die cijfers niet meer zo bij, mijn fout.
Snap ik. Ik moest het ook opzoeken maar wist wel dat de trend dalende was. En gezien het feit dat er zo weinig op de IC liggen, lijkt me een discussie over mondkapjes niet heel nuttig. Het is dan gewoon niet nodig. Dat ze het in andere landen nog wel doen, is prima maar dat kun je - zie mijn voorbeeld hierboven - gewoon vraagtekens bij zetten.

Dat er kwetsbaren baat bij kunnen hebben is een feit maar die hebben ook baat bij andere dingen (sluiten van fabrieken, verbieden van auto's met verbrandingsmotoren op de weg, etc.) die we ook niet doen om bepaalde redenen. Op dit moment is COVID gewoon niet heel veel anders dan andere infectieziekten waar we al jaarlijks golven van ondergaan.
  donderdag 21 juli 2022 @ 12:27:33 #291
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205410257
quote:
88s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik wil dat er goed naar preventie gekeken wordt en wat wenselijk is. Ik heb hier nog niet aangegeven wat ik zelf graag wil, maar ik denk dat als je daar een breed politiek en maatschappelijk debat over hebt je preventie niet bij voorbaat moet uitsluiten maar dit juist goed moet bekijken.
Weet je wat ik wil?

Een jaarlijkse Covid-prik a la de griepprik, zoveel mogelijk aangepast aan de variant die dan actueel is. Op vrijwillige basis.

Een structureel opgeschaalde zorg voor de wintermaanden, waarbij rekening wordt gehouden met hogere werkdruk, die ook op een acceptabele manier (financieel) wordt gecompenseerd.
  donderdag 21 juli 2022 @ 12:28:16 #292
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205410268
quote:
88s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik heb vrijwel hetzelfde gedaan wil je nu een kapje op in de trein prima, ik doe het nu niet. En toen het moest had ik ze netjes op volgens de richtlijnen van het RIVM en daarin stelden ze expliciet dat je herbruikbare éénmalig moest gebruiken en schone van vieze gescheiden moest bewaren en dan thuis wassen.

Op mijn werk gebruikte ik RII maskers ook eenmalig, heb een paar doosjes van honderd erdoor gejast in de corona tijd.
Ik zag en zie er nog steeds het nut niet van in. Ik pakte af een toe een paar kappen bij een vriend van die tandarts is en een doos thuis had staan. Pas als de rafels eraan hingen pakte ik een nieuwe.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 21 juli 2022 @ 12:31:01 #293
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205410298
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:27 schreef ipa84 het volgende:
Het lijkt wel of dit topic in een tijdmachine is gestapt met weer de mondkapjes discussie en je bent een aso als je niet aan de maatregelen houd enzovoort.
Die mondmaskers zijn letterlijk en figuurlijk een mooie manier voor politici om zich achter te verschuilen zodat zij geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen als het gaat om de zorgcapaciteit.
  Moderator donderdag 21 juli 2022 @ 12:43:29 #294
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205410424
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die mondmaskers zijn letterlijk en figuurlijk een mooie manier voor politici om zich achter te verschuilen zodat zij geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen als het gaat om de zorgcapaciteit.
Er speelt nog wel iets anders mee als we de zorg willen blijven verlenen komen we op een systeem uit waarbij 1 op de 3 mensen een functie heeft in de zorg. Dat komt doordat zorg veel ingewikkelder is geworden en we veel hogere standaarden zijn gaan stellen aan de zorg. Dat zie je in het covid debat ook heel erg terug komen men verwacht van de zorg alles op te lossen. Vroeger bestond zorg uit stop ze in een gebouw met rust en lieve zusters en dan lost god het wel op. Tegenwoordig kom je daar als verzorgende niet meer mee weg.

Het blijft dus zo dat 1 op 3 werkenden een zorg functie niet houdbaar is en dan moeten we dus opzoek naar externe mensen of de zorg zo aanpassen dat die 1 op 3 niet meer nodig is.

Die 1 op de 3 is wel extrapolatie in de huidige situatie is 1 op de 6 (wat ik nog extreem veel vind eigenlijk)

Mijn bron is Slijfers lid van de raad van bestuur van het ErasmusMC dus er kan een bias zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205410462
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2022 11:31 schreef tja77 het volgende:

[..]
Bij al die gelegenheden kun je zelf de afweging maken of je er wilt zijn. Openbaar vervoer is iets waar sommige mensen op aan zijn gewezen om van A naar B te komen.
Maar jij denkt dus echt dat het mensen beschermt? En dat er daarom in landen die die plicht hebben in het OV veel minder besmettingen zijn dan in landen die het niet hebben?

Haha!
pi_205410496
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2022 11:59 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dit tot onzin degraderen en vervolgens opperen dat kwetsbaren maar een auto moeten aanschaffen.

:')

En nogmaals, dit gaat om de regelgeving in een ander land. Weet jij van elk land ter wereld wat de gedachtengang was om mondkapjes in die landen te verplichten.
Tja, ik denk dat echte de enige manier om het allemaal onder controle te houden verplicht vaccineren is. Denk jij ook niet? Dan ben je toch stukken beter beschermd dan met zo'n mondkapje.
  donderdag 21 juli 2022 @ 12:52:21 #297
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205410499
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Maar jij denkt dus echt dat het mensen beschermt? En dat er daarom in landen die die plicht hebben in het OV veel minder besmettingen zijn dan in landen die het niet hebben?

Haha!
We drijven ook steeds verder af van het probleem. Eerst ging het om de zorg ontlasten, toen om kwetsbaren beschermen en nu zitten we al op kwetsbaren beschermen op locaties 'waar ze geen keuze hebben' oid. Het wordt echt steeds gekker.
pi_205410519
quote:
88s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zit elke dag ~3 uur in de trein en vind het wel fijn dat ik geen mondkap op hoef, en inderdaad het is geen groot ongemak maar je komt wel net iets meer moe uit de trein en je moet iets eerder van huis omdat je dat gedoe hebt met zakjes met kapjes in je tas en vies/schoon gescheiden houden voor 1 malig gebruik en achteraf wassen.

Voor elke reis een ffp2 zou voor mij niet te doen zijn dat zou op zijn minst 10 kapjes per week zijn.
:D _O-
pi_205410528
quote:
88s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Mee eens dankzij vaccinatie is de dreiging minder en zijn er minder mensen op de IC, alleen is de stijging nu wel weer ingezet. En ik denk dat het debat wat we wel en wat niet over hebben voor algemene volksgezondheid een debat is wat we serieus moeten hebben.
Welnee, hoe kom je daar nou weer bij?
  Moderator donderdag 21 juli 2022 @ 13:07:07 #300
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205410650
Hey jongens, de herfst is weer begonnen! :D Lekker allemaal binnen zitten en veel niezen en kuchen.

Wel met mondkapje op ajb.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')