abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205414434
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 17:23 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Onzin. De belasting op energie is juist (tijdelijk) verlaagd in NL.
Was garpje
Vakman pur sang
pi_205414564
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 17:23 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Onzin. De belasting op energie is juist (tijdelijk) verlaagd in NL.
de verlaging van de energiebelastingteruggave dempt dit behoorlijk bij velen helaas
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 07:39:45 #178
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205419490
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2022 11:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Je stelt met overtuiging dat Rusland hun verlies aan gasinkomsten makkelijk kan compenseren door te verkopen aan China en India. Dan mag je dat ook gaan onderbouwen met feiten. Daarin val je tot nu toe totaal door de nand.

Er is een kleine gasleiding tussen Rusland en China. Andere gasleidingen zijn vast al in ontwikkeling maar pas gereed over 10 - 15 jaar. LNG export vanuit Rusland is veel kleinschaliger en China en India beschikken niet over genoeg LNG terminals voor grootschalige import van LNG gas. Nieuwe terminals zet je ook niet zomaar even neer omdat er veel vraag naar is vanuit Europa.

Geef nu maar gewoon toe dat je stelling niet klopt.
Zie dit

Hier wat context over het afkoppelen van Russisch gas. Het is allemaal al in buitenlandse bronnen langsgekomen maar het is een goede samenvatting.

https://nos.nl/l/2437618
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 22 juli 2022 @ 07:45:14 #179
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205419510
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 11:15 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Hoezo? Jij weet wel waar ze in Rusland én de rest van de wereld mee bezig zijn?
Jij weet net zo min als ik wat er speelt.
Je kan wel speculeren op basis wat er ons verteld wordt via het nieuws. Maar denk dat Poetin met dit huidige scenario wel rekening heeft gehouden voor hij deze oorlog begon. Wat heeft ie bijv van de week bekokstooft met Erdogan en Raisi?
Zie bericht hier boven zodat je redelijk kunt deduceren dat het voor de korte en middellange termijn onmogelijk is.

Wat ze in Iran uitspoken geen idee maar Iran wil al heel lang een pijpleiding naar Europa om zijn eigen gas te kunnen verkopen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205419675
Rusland is er dus alles aan gelegen om de komende jaren (totdat Europa een permanente oplossing heeft) de prijs zo hoog mogelijk te houden en onzekerheid te veroorzaken. In die zin is het logisch dat nordstream weer is gaan leveren voor 30%. Knijpen en onzekerheid blijven veroorzaken.

In het artikel wordt alleen gesproken over volumes, maar niet over prijzen. Daar ben ik wel benieuwd naar. Dat blijft een troef voor Putin.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_205432347
quote:
Fast jeden Tag gibt es Appelle zum Gas-Sparen und sich im Winter warm anzuziehen, schließlich droht ein Engpass. Aber das gilt offenbar nur für Normal- Verbraucher*innen, nicht für Kraftwerksbetreiber: Derzeit laufen in Deutschland die Gaskraftwerke zur Stromerzeugung auf vollen Touren, Kohlekraftwerke dagegen stehen oftmals still, beobachten unabhängige Experten. Von Einlagern des wertvollen Rohstoffs für den Winter also keine Spur. Warum dieses kontraproduktive Verhalten?
Normaliter importeert Duitsland veel stroom uit Frankrijk maar nu zoveel kerncentrales daar stilliggen verstookt men afgelopen maanden meer aardgas dan ooit tevoren om stroom op te wekken. Dit maakt ook duidelijk dat het stilleggen van kerncentales in Duitsland eigenlijk een NOGO is.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205432465
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 10:24 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Geloof mij maar dat dit precies is wat er gaat gebeuren. We worden de laatste maanden hiervoor klaargestoomd met allerlei doembeelden. Puntje bij paaltje gaat de gaskraan gewoon voor een deel open de komende jaren, daar ben ik van overtuigd. Het is belangrijk dat we de bewoners van deze gebieden ruimhartig helpen, maar we hebben voldoende gas om het de komende 100 jaar zonder Poetin uit te zingen.

Ondertussen gaan we hard bezig om te kijken of we wat onder de Noordzee vandaan kunnen krijgen op korte termijn en importeren we via andere routes. Maar het enige resultaat hiervan zal zijn dat Groningen minder open hoeft.
Verkoop het voor 1 euro per M3 en je harkt 35 miljard per jaar binnen. Daar kun je heel wat compensatie wijken voor bouwen
  zaterdag 23 juli 2022 @ 16:03:28 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205432503
Van de opbrengst (incl BTW) moet gewoon 50% naar de provincie Groningen, van iedere kuub die daar nog uit de grond wordt gehaald.

De provincie regelt dan maar dat het goed besteed wordt, daar kunnen de inwoners op stemmen immers.

Het is wel klaar met de NAM die vooral probeert zo min mogelijk schade te vergoeden, simpelweg de helft van de opbrengst naar de provincie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205432520
Met zowel @etuiedelapiel als @Leandra eens. Prima oplossing op die manier wat mij betreft. We snappen allemaal dat gas boren aarbevingen veroorzaakt, dat moeten we ruimhartig compenseren en als de wiedeweerga werken aan betere oplossingen dan gas. Maar dat hebben we niet morgen klaarliggen. Het openen van Groningen zou ons voldoende tijd moeten geven om dit wel voor elkaar te krijgen.
pi_205432535
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 16:03 schreef Leandra het volgende:
Van de opbrengst (incl BTW) moet gewoon 50% naar de provincie Groningen, van iedere kuub die daar nog uit de grond wordt gehaald.

De provincie regelt dan maar dat het goed besteed wordt, daar kunnen de inwoners op stemmen immers.

Het is wel klaar met de NAM die vooral probeert zo min mogelijk schade te vergoeden, simpelweg de helft van de opbrengst naar de provincie.
"De provincie regelt dan maar dat het goed besteed wordt"

Hier gaat het dus al fout.
  zaterdag 23 juli 2022 @ 16:08:57 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205432565
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 16:06 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
"De provincie regelt dan maar dat het goed besteed wordt"

Hier gaat het dus al fout.
De NAM regelt het nu ook niet en provinciale staten wordt verkozen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205432573
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 16:04 schreef GereDathan het volgende:
Met zowel @:etuiedelapiel als @:Leandra eens. Prima oplossing op die manier wat mij betreft. We snappen allemaal dat gas boren aarbevingen veroorzaakt, dat moeten we ruimhartig compenseren en als de wiedeweerga werken aan betere oplossingen dan gas. Maar dat hebben we niet morgen klaarliggen. Het openen van Groningen zou ons voldoende tijd moeten geven om dit wel voor elkaar te krijgen.
Tuurlijk is het een noodoplossing, maar je zult zien dat in tijden van nood de meest fantastische uitvindingen gedaan worden dat zie je nu al gebeuren.
Ik zag van de week een warmteschutting als vervanging van de buitenunit voor een warmtepomp.
pi_205433462
Ik moet eigenlijk wel hard lachen om die bijdehandjes die elk jaar switchen van leveranciers onder het mom "dief van de eigen portemonee, mogen jullie maar lekker 5 euro per kuub gaan betalen". Veel plezier met je overstap korting van 150 euro.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205433497
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 17:20 schreef raptorix het volgende:
Ik moet eigenlijk wel hard lachen om die bijdehandjes die elk jaar switchen van leveranciers onder het mom "dief van de eigen portemonee, mogen jullie maar lekker 5 euro per kuub gaan betalen". Veel plezier met je overstap korting van 150 euro.
De meeste mensen die elk jaar braaf hun 1-jarig contract verlengden bij dezelfde leverancier, zitten nu ook gewoon op torenhoge variabele tarieven
pi_205433541
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 17:23 schreef Heph844 het volgende:

[..]
De meeste mensen die elk jaar braaf hun 1-jarig contract verlengden bij dezelfde leverancier, zitten nu ook gewoon op torenhoge variabele tarieven
Daar heb ik totaal geen medelijden mee, moet je maar lekker langer afsluiten, dat is hele concept van risico nemen, maar ik krijg elk jaar van die lachende grijnzen op verjaardagen als ik vertel dat ik lang heb vastgezet, en wat voor dommerik ben. Nou kan niet hard genoeg lachen nu.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 23 juli 2022 @ 17:42:39 #191
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205433708
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 17:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Daar heb ik totaal geen medelijden mee, moet je maar lekker langer afsluiten, dat is hele concept van risico nemen, maar ik krijg elk jaar van die lachende grijnzen op verjaardagen als ik vertel dat ik lang heb vastgezet, en wat voor dommerik ben. Nou kan niet hard genoeg lachen nu.
Wat fijn toch knul. Kun je eindelijk op je kringverjaardag opscheppen over hoe jij lekker hebt en hunnie nu lekker niet. :') Je zal toch maar uit dit soort dingen voldoening moeten halen. De forever alone spat er vanaf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Draak31 op 23-07-2022 18:40:47 ]
pi_205433772
quote:
Dat is allemaal speculatie. Ook jij kon dit niet voorspellen.

Mensen die peperdure keukens en badkamers hebben gekocht maar niks aan isolatie hebben gedaan, dat zijn de echte domkoppen.
  zaterdag 23 juli 2022 @ 17:56:04 #193
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205433940
In België is er nu een princiepsaccoord voor de verlenging van Tihange 3 en Doel 4. Maar op korte termijn maakt dat geen verschil, om ze in 2025 te heropenen had het uranium reeds deze maand besteld moeten worden, de regering heeft gekozen voor een opening ten vroegste in november 2026. Dat betekent dat in 2025 alle Belgische kerncentrales dicht zullen zijn.

Er moet ook een milieu­effectenrapport gemaakt worden, met "publieksconsultatie" in een straal van 1000 km rond de centrale (dus ook in de buurlanden).
are we infinite or am I alone
pi_205433983
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 17:56 schreef crystal_meth het volgende:
In België is er nu een princiepsaccoord voor de verlenging van Tihange 3 en Doel 4. Maar op korte termijn maakt dat geen verschil, om ze in 2025 te heropenen had het uranium reeds deze maand besteld moeten worden, de regering heeft gekozen voor een opening ten vroegste in november 2026. Dat betekent dat in 2025 alle Belgische kerncentrales dicht zullen zijn.

Er moet ook een milieu­effectenrapport gemaakt worden, met "publieksconsultatie" in een straal van 1000 km rond de centrale (dus ook in de buurlanden).
Hadden ze al eerder besloten om die te sluiten?
  zaterdag 23 juli 2022 @ 18:10:32 #195
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205434081
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 18:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hadden ze al eerder besloten om die te sluiten?
Ja, was jaren eerder al besloten. Engie had ook weinig zin in een verlenging, maar uiteindelijk is er een akkoord bereikt (de Belgische staat wordt mede-eigenaar van de centrales, en zal dus, wanneer ze uiteindelijk sluiten, mee moeten betalen voor de ontmanteling ervan).
are we infinite or am I alone
pi_205434162
quote:
Ik heb precies het tegenovergestelde. Ik wisselde elk jaar en in dec2021 liep het contract af en ik deed niks en ik kreeg spotgoedkope tarieven en in juli 2022 maar een marginale verhoging.
Nieuwe klanten kregen en krijgen deze tarieven in ieder gevalniet
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 23 juli 2022 @ 18:39:43 #197
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205434388
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 17:45 schreef Confetti het volgende:
Dat is allemaal speculatie. Ook jij kon dit niet voorspellen.
Toen de olieprijs eventjes negatief was kon je op vingers natellen dat die weer positief zou worden. Toen de prijs historisch laag was heb ik gelijk het langste contract gekozen wat mogelijk was. Daar hoef je echt geen profeet voor te zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_205434425
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 18:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Toen de olieprijs eventjes negatief was kon je op vingers natellen dat die weer positief zou worden. Toen de prijs historisch laag was heb ik gelijk het langste contract gekozen wat mogelijk was. Daar hoef je echt geen profeet voor te zijn.
Ik heb juist altijd korte contracten afgesloten en daar heb ik aardig aan verdiend
pi_205434567
Via cashbacksites alleen al krijg je al een hoop geld met wat geswitch van verzekeringen, abo's, etc.
Niets mis mee.

pi_205434598
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 18:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ja, was jaren eerder al besloten. Engie had ook weinig zin in een verlenging, maar uiteindelijk is er een akkoord bereikt (de Belgische staat wordt mede-eigenaar van de centrales, en zal dus, wanneer ze uiteindelijk sluiten, mee moeten betalen voor de ontmanteling ervan).
Blijft toch een bizarre beslissing van al die landen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')