abonnement Unibet Coolblue
  Official ESF Kreviewer maandag 18 juli 2022 @ 09:03:31 #51
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205375865
30 is het nieuwe 12.
pi_205376004
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
En de zon helpt je ook niet? Ga lekker naar buiten man.
Ik ben elke dag buiten in de tuin, maar de zon doet me geen reet op het moment. Hele zomer kan me gestolen worden om eerlijk te zijn.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_205376054
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 09:20 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]
Ik ben elke dag buiten in de tuin, maar de zon doet me geen reet op het moment. Hele zomer kan me gestolen worden om eerlijk te zijn.
Dat klinkt niet zo goed dan. Psycholoog erbij gehaald?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205376083
Kijk anders mafia films met johnny depp?
pi_205376293
quote:
15s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:28 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Goedemorgen mede-zolderkamerhelden.

Zoals TT al aangeeft heb ik de laatste tijd echt "heimwee' naar de monenten van vroeger toen ik een kind was of student.

Sidenote dat ik vorig jaar 30 ben geworden, dus wellicht dat dat al de grootste verklaring is. Anyway, ik kijk echt met pijn in mijn buik en verlangen terug naar de afgelopen 25 jaar. Wat op zich vreemd is want het is niet altijd even makkelijk geweest (wellicht herkennen sommige mij nog, naar was vaste klant in het Depressie en Angst topic in '14-'16).

Momenteel is mijn leven zo goed als "perfect" volgens de normen van de maatschappij. Leuke vriendin waar ik mee samen woon, hondje erbij. Beiden goede baan, financieel geen zorgen. Leuke familie en vrienden waar ik veel steun kan zoeken.

Toch kan ik er niet van genieten. Ik denk terug aan tijden op de basisschool, de middelbare school, universiteit. De tijd dat ik bij mijn ouders woonde, de schoolvakanties. Maar bijvoorbeeld ook naar de tijd dat ik samen met m'n vriendin net afgestudeerd was en we opzoek waren naar een woonruimte. Ik loop rond met een soort nostalgisch gevoel.

Het uit zich in terug kijken van oude foto's, terug kijken van Disney films, het langs fietsen van oude plekken die vroeger iets betekende, maar nu niet meer (studentenhuis, bijbaantje, universiteit)

Mensen die dit herkennen en wellicht tips hoe dit te doorbreken. Ik leef heel erg in het verleden, alsof een goede vriend is overleden, maar waar ik geen afscheid van wil/kan nemen. :{
Ik ben 45 en het verleden kan mij geen biet meer schelen.
Leuke dingen kijk ik nog wel op terug maar het verleden heeft voor mij zijn relevantie verloren.
Ik leef in het hier en nu en ik vind het best.
  maandag 18 juli 2022 @ 12:33:38 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205377517
Nee geen last van. Ik vind het juist fijn als volwassene alle vrijheid te hebben en mijn eigen keuzes te kunnen maken. Hooguit soms wel eens dat ik bepaalde dingen niet gedaan heb of bepaalde dingen anders had willen doen. Maar dat was ook een leerproces.

Maar wat helpt is om steeds nieuwe plannen te maken en die uit te voeren.
  maandag 18 juli 2022 @ 13:11:48 #57
33189 RM-rf
1/998001
pi_205377914
quote:
15s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:28 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Mensen die dit herkennen en wellicht tips hoe dit te doorbreken. Ik leef heel erg in het verleden, alsof een goede vriend is overleden, maar waar ik geen afscheid van wil/kan nemen.
je geeft zelfs een aantal aanwijzinge dat het niet eens een 'vriend' is, maar dat je in het verleden eerder zeer ongelukkig en depressief was en je het nu eigenlijk veel beter voor elkaar hebt.
je vermeld zelfs een beetje zuurderig 'dat je eigenlijk gelukkig zou moeten zijn'

punt is echter wel dat je iets dat ver weg ligt makkelijk kunt 'romantiseren', wat met de dagelijkse realiteit last is en daarom zijn er zo ontzettend veel mensen die zo vaak beweren dat alles vroeger beter was...
om je een geheimpje te verklappen, dat was het niet, het verleden was een grote kutzooi en we mogen blij zijn dat het nu niet meer zo'n troep is...

was er in het verleden een pandemie, stierven gewoon een heel groot aantal mensen, de rubber-tegel-generatie van nu zit te janken dat ze een 'maskertje' moest dragen en dat de vaccins, die binnen een jaar beschikbaar kwamen, hen een dagje koppijn opleverden.

Maar juist dat is ook het punt, het 'klagen' is een vorm van zelfbescherming... zolang je klaagt kun je lekker het gevoel hebben dat je het zo moeilijk hebt, dat je benadeeld wordt en dat iemand anders daar 'schuld' aan zou zijn, maar ook dat het nog ooit 'beter' zal worden....

niks groters dan de angst dat het huidige leven het gewoon ook is, en het volwassen-worden niet dat enorm grote feest is dat je misschien ooit gehoopt had dat het zou zijn, in die tijd die je nu romantiseert.

Je hebt het echter verder zelf in de kant, je kunt zelf continue keuzes maken, die ook je eigen beleving zullen beinvloedden en ook dat of je je geluk voelt, is gewoon eenkwestia van je openstellen om je eigen geluk te beleven...
nee, dat is niet enkel een groot feest (zoals bv van die bekeerde jezusfreaks graag de indruk wekken, dat als je 'jezus toelaat in je leven iedere dag feest is', ook zij voeren daar een theaterstukje uit, gericht op het winnen van zieltjes), maar er is wel degelijk genoeg om wél van te kunnen genieten en waarmee je tevreden kunt zijn (of waarbij je ook kunt specificeren welke dromen je het wel waarde vind verder na te volgen en proberen te bereiken)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 18 juli 2022 @ 13:39:41 #58
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205378163
Ik heb het niet. Maar het leven heeft altijd gewoon de nodige hobbels gekend. Geen droomjeugd, dat sowieso niet.

Hooguit zat de wereld een paar decennia terug wat lekkerder in elkaar, op bepaalde vlakken, maar gezien het gebrekkige bewustzijn daarvan op die leeftijd is dat ook maar een gok.

15/20 jaar terug keek ik wel warmer op 'vroeger' terug dan nu, maar dat kan best met dat hierboven te maken hebben. Onwetendheid.

quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 21:43 schreef Daboman het volgende:
...

Verder vermoed ik dat de sleur er wel eens in geslopen zou kunnen zijn. Hier heb ik zelf vanwege instabiel werk niet heel veel last van gehad, maar ik merkte wel bij m'n meest stabiele banen dat de sleur erin sloop. Alles is geregeld, weer een dag naar werk, je ding doen en weer naar huis. Dus zoek ook eens naar opties om de sleur te doorbreken.
Eentje: op vakantie gaan naar een plek waar je nul komma niks kent.

[ Bericht 4% gewijzigd door Eightyone op 19-07-2022 05:31:16 ]
  maandag 18 juli 2022 @ 14:54:30 #59
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_205378783
Heel herkenbaar, heb ook wel eens van die momenten. Ook ik ben helemaal gesetteld, 2 kids, hondje, leuke vriendin en toffe vrienden, maar toch mis ik soms iets.

Bij mij is het voornamelijk te wijten aan het ontbreken van spanning. "Vroeger", toen ik nog bij mijn ouders woonde (of op mezelf woonde), deed ik alles wat god verboden heeft. Ik zal niet teveel in detail treden maar mij bracht dit een soort spanning in mijn leven waar ik goed op ging. Als ik nu terugdenk is het best wel sneu maar op dat moment was het voor mij doodnormaal en ik genoot er ook echt van. Als een handeltje goed uitpakte en ik flink wat had verdiend dan barstte ik van de Endorfine en dat maakte mij op dat moment een gelukkig persoon.

Allerlei soorten handeltjes drijven (drugs, vuurwerk, merkgoederen, sigaretten, etc.)
Naar iedere thuiswedstrijd van NAC gaan en straalbezopen thuiskomen
Beoefenen van vechtsport op wedstrijdniveau
Stappen met vrienden en soms lekker doorhalen tot de volgende dag
Ongeplande vakanties
Ongepland ergens naartoe rijden en wildkamperen
Flirten en contact met andere vrouwen
Vistrips naar Frankrijk
etc..

Nu, met kids en een stabiele thuissituatie, probeer ik me toch enigszins te gedragen. Mocht ik mijn baan cq. inkomen kwijtraken dan breng ik het hele gezin in de problemen. Ik heb in ieder geval mijn verantwoordelijk op orde maar toch kriebelt het altijd nog om 'foute' dingen te ondernemen (voornamelijk doe ik het voor mijn gezin door hiermee extra inkomen te genereren). Het ergste is dat we het helemaal niet nodig hebben en ik soms toch nog met dat gevoel zit.

Wellicht dat ik bepaalde dingen weer oppak als de kinderen wat ouder zijn, maar voor nu vindt ik het eigenlijk wel prima. Iets met hebzucht tot het een keer fout gaat.

Als oplossing zit ik graag aan het water te genieten van de flora en fauna. Dit brengt me op een of andere manier weer terug in de realiteit dat ik met heel weinig al gelukkig kan zijn.
pi_205380540
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik denk dat voor veel mensen zonder kids (of kinderwens) vanaf hun 30ste het echte moeten er ook wel een beetje vanaf is. Dan heb je een vaste baan, de grote doelen uit je jeugd zijn gehaald, de schoolpapiertjes zijn binnen, er is in principe juist weinig reden tot stress. Zeker ook omdat je tegenwoordig tot je 50ste in normale gevallen weinig fysiek ongemak hebt.

Dat er geen of minder stress is zou je juist als iets heel positiefs kunnen zien. Want ik denk echt dat het leven van een scholier of student vaak vele malen chaotischer is.
Vaak zijn die grote doelen niet behaald toch? Wie dacht in zn jeugd nou om later lekker elke dag op kantoor te zitten of in een fabriek te werken? Misschien zijn de doelen aangepraat door de maatschappij gehaald, maar veel mensen willen vaak diep van binnen toch iets anders. Denk dat veel mensen zoiets hebben van is dit het nou.

[ Bericht 3% gewijzigd door FLATTTENtheCURVE op 18-07-2022 18:38:09 ]
Plaats hier uw advertentie
pi_205395468
Wat voor mij help is veel meer in het nu leven. Alles wat je nu beleeft, wordt ooit in de toekomst ook een onderdeel van je nostalgie. Waarom daar dan geen gebruik van maken. :P Het was voor mij dan ook weer een reden om te beginnen met fotograferen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_205395883
Heel veel dingen zijn natuurlijk ooj makkelijker gezegd dan gedaan. Wat als je voor veel van die dingen niet ontvankelijk bent? Tja, ik snap heus wel wat sommigen bedoelen, maar het slaat niet aan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205402335
Wel herkenbaar, ja, maar ik blijf er niet (meer) zo in hangen als jij dat doet, denk ik. Getrouwd, prima vrienden, kindje dit dat, allemaal leuk en aardig, maar ik mis zo nu en dan echt wel het epische van vroeger; je hebt zo'n beetje alles wel gezien en gedaan. Als we als vrienden bij elkaar komen, zijn er altijd momenten op zo'n avond dat je het hebt over die onnozele shit die je vroeger uitvrat, maar daar komen nooit echt nieuwe momenten bij. Je snapt oorzaak en gevolg beter, waardoor je niet meer op de motorkap van een auto gaat zitten, scheurend met 90 km/h over de weg. Op verjaardagen zit je nu in een kringetje. Vakanties vier je nu met je gezin en i.p.v. coke snuif je nu cultuur. Je hebt het nu over een etentje het afgelopen weekend, over hypotheken, verbouwingen, kinderen, werk - vre-se-lijk, maar dat terzijde :') - i.p.v. dat je ladderzat bent geworden, stijf van de drugs hebt gestaan op Defqon, hebt gevochten, hoeren hebt gesnoerd, de muziek zó hard dat de politie elke week wel aan de deur heeft gestaan, twee weken lang alleen maar hebt zitten zuipen in Tsjechië of Zuid-Frankrijk of wie de meeste uren van school die week geskipt had.

Dat je dit soort dingen niet meer doet, maakt het leven ontzettend saai en eentonig. Af en toe doe je eens wat leuks, maar over tien jaar heb je het daar - logischerwijs - niet over, het is niet episch meer. Vier jaar geleden had ik daar erg veel last van, nu heb ik er vrede mee. Het is wat het is. Je wordt ouder en daar ontkom je helaas niet aan. Kun je twee dingen doen: of je blijft teveel in het verleden hangen en je komt nooit vooruit waardoor elk decennium weer dezelfde vraag in je hoofd spookt, of je laat de koppeling met leeftijd los en doet gewoon lekker je ding. Doseer 'vroeger'; dan blijft het speciaal en episch. Dat lukt mij nu aardig.

[ Bericht 0% gewijzigd door DjVero op 20-07-2022 17:15:31 ]
  donderdag 21 juli 2022 @ 11:27:23 #64
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_205409661
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 11:07 schreef Document1 het volgende:
Dat laatste stuk uit je laatste comment is heel herkenbaar voor mij. Had een goede baan bij de Rabobank maar werd er niet gelukkig van. Na lang soul searchen een totale switch gemaakt en doe nu werk waarbij ik mensen echt help en verder laat komen in hun leven. Ik verdien alleen 50% minder nu.

Dan maar geen dikke auto en regelmatig 6 gangen diners, daar werd ik toch niet gelukkig van.

Ga opzoek naar wat je echt wil, je weet het wel diep van binnen, en ga daarvoor. Geluk kan je niet kopen.
Ik heb hetzelfde ervaren, door schade en schande en veel ongeluk. Ik neem genoegen met minder geld en meer geluk.
Beati pauperes spiritu
  donderdag 21 juli 2022 @ 11:28:35 #65
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_205409676
Het enige wat me kwelt is dat je als man naarmate je ouder wordt niet automatisch meer op jonge wijven kunt afstappen zonder dat het raar is. Ik moet er niet aan denken om de rest van mijn leven ouwe, uitgezakte wijven te moeten doen. Maar ja, het is wat het is :')
Beati pauperes spiritu
  donderdag 21 juli 2022 @ 11:43:21 #66
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_205409833
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 17:08 schreef DjVero het volgende:
Wel herkenbaar, ja, maar ik blijf er niet (meer) zo in hangen als jij dat doet, denk ik. Getrouwd, prima vrienden, kindje dit dat, allemaal leuk en aardig, maar ik mis zo nu en dan echt wel het epische van vroeger; je hebt zo'n beetje alles wel gezien en gedaan. Als we als vrienden bij elkaar komen, zijn er altijd momenten op zo'n avond dat je het hebt over die onnozele shit die je vroeger uitvrat, maar daar komen nooit echt nieuwe momenten bij. Je snapt oorzaak en gevolg beter, waardoor je niet meer op de motorkap van een auto gaat zitten, scheurend met 90 km/h over de weg. Op verjaardagen zit je nu in een kringetje. Vakanties vier je nu met je gezin en i.p.v. coke snuif je nu cultuur. Je hebt het nu over een etentje het afgelopen weekend, over hypotheken, verbouwingen, kinderen, werk - vre-se-lijk, maar dat terzijde :') - i.p.v. dat je ladderzat bent geworden, stijf van de drugs hebt gestaan op Defqon, hebt gevochten, hoeren hebt gesnoerd, de muziek zó hard dat de politie elke week wel aan de deur heeft gestaan, twee weken lang alleen maar hebt zitten zuipen in Tsjechië of Zuid-Frankrijk of wie de meeste uren van school die week geskipt had.

Dat je dit soort dingen niet meer doet, maakt het leven ontzettend saai en eentonig. Af en toe doe je eens wat leuks, maar over tien jaar heb je het daar - logischerwijs - niet over, het is niet episch meer. Vier jaar geleden had ik daar erg veel last van, nu heb ik er vrede mee. Het is wat het is. Je wordt ouder en daar ontkom je helaas niet aan. Kun je twee dingen doen: of je blijft teveel in het verleden hangen en je komt nooit vooruit waardoor elk decennium weer dezelfde vraag in je hoofd spookt, of je laat de koppeling met leeftijd los en doet gewoon lekker je ding. Doseer 'vroeger'; dan blijft het speciaal en episch. Dat lukt mij nu aardig.
Prachtig verwoord, ik kan het niet anders zeggen _O_
Beati pauperes spiritu
pi_205411025
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 17:08 schreef DjVero het volgende:
Wel herkenbaar, ja, maar ik blijf er niet (meer) zo in hangen als jij dat doet, denk ik. Getrouwd, prima vrienden, kindje dit dat, allemaal leuk en aardig, maar ik mis zo nu en dan echt wel het epische van vroeger; je hebt zo'n beetje alles wel gezien en gedaan. Als we als vrienden bij elkaar komen, zijn er altijd momenten op zo'n avond dat je het hebt over die onnozele shit die je vroeger uitvrat, maar daar komen nooit echt nieuwe momenten bij. Je snapt oorzaak en gevolg beter, waardoor je niet meer op de motorkap van een auto gaat zitten, scheurend met 90 km/h over de weg. Op verjaardagen zit je nu in een kringetje. Vakanties vier je nu met je gezin en i.p.v. coke snuif je nu cultuur. Je hebt het nu over een etentje het afgelopen weekend, over hypotheken, verbouwingen, kinderen, werk - vre-se-lijk, maar dat terzijde :') - i.p.v. dat je ladderzat bent geworden, stijf van de drugs hebt gestaan op Defqon, hebt gevochten, hoeren hebt gesnoerd, de muziek zó hard dat de politie elke week wel aan de deur heeft gestaan, twee weken lang alleen maar hebt zitten zuipen in Tsjechië of Zuid-Frankrijk of wie de meeste uren van school die week geskipt had.

Dat je dit soort dingen niet meer doet, maakt het leven ontzettend saai en eentonig. Af en toe doe je eens wat leuks, maar over tien jaar heb je het daar - logischerwijs - niet over, het is niet episch meer. Vier jaar geleden had ik daar erg veel last van, nu heb ik er vrede mee. Het is wat het is. Je wordt ouder en daar ontkom je helaas niet aan. Kun je twee dingen doen: of je blijft teveel in het verleden hangen en je komt nooit vooruit waardoor elk decennium weer dezelfde vraag in je hoofd spookt, of je laat de koppeling met leeftijd los en doet gewoon lekker je ding. Doseer 'vroeger'; dan blijft het speciaal en episch. Dat lukt mij nu aardig.
Herkenbaar ja. :D Ik denk dat je toen ook nog veel meer in een constante rush naar dopamine zat, maar wat je vaak vergeet is dat die periode ook veel stressvoller was. Het sloeg vaak nergens op, en ik betwijfel zelfs of ik veel gelukkig was.

De gesprekken over werk blijf ik inderdaad wel overslaan. :') Onbegrijpelijk dat mensen daarover kunnen praten.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205411183
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 11:28 schreef Academicus het volgende:
Het enige wat me kwelt is dat je als man naarmate je ouder wordt niet automatisch meer op jonge wijven kunt afstappen zonder dat het raar is. Ik moet er niet aan denken om de rest van mijn leven ouwe, uitgezakte wijven te moeten doen. Maar ja, het is wat het is :')
wie zegt dat? dat kan gewoon hoor.
Plaats hier uw advertentie
  zondag 31 juli 2022 @ 12:39:54 #69
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_205510041
Voor mij maar al te herkenbaar. Ik begin me ook steeds meer af te vragen wat het leven na je, laten we zeggen, 30e nog leuk maakt. Het helpt ook niet echt dat je mensen in je omgeving langzamerhand maar richting een volgende levensfase ziet bewegen. Niet omdat je dat zelf niet hebt maar omdat je daar nog niet eens aan wilt denken: het burgerlijk saaie leven.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 31 juli 2022 @ 13:03:23 #70
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205510215
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:39 schreef PzKpfw het volgende:
Ik begin me ook steeds meer af te vragen wat het leven na je, laten we zeggen, 30e nog leuk maakt.
Dat kinderen voldoening kunnen geven, en dat het interessant kan zijn om van alles aan ze door te geven, geloof ik best.

Maar daar moet je maar net geschikt voor zijn (ikzelf waag het er maar niet op, nog los van de wereld waarin ze terecht zouden komen).
  maandag 1 augustus 2022 @ 10:19:12 #71
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_205519995
quote:
15s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:28 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Goedemorgen mede-zolderkamerhelden.

Zoals TT al aangeeft heb ik de laatste tijd echt "heimwee' naar de monenten van vroeger toen ik een kind was of student.

Sidenote dat ik vorig jaar 30 ben geworden, dus wellicht dat dat al de grootste verklaring is. Anyway, ik kijk echt met pijn in mijn buik en verlangen terug naar de afgelopen 25 jaar. Wat op zich vreemd is want het is niet altijd even makkelijk geweest (wellicht herkennen sommige mij nog, naar was vaste klant in het Depressie en Angst topic in '14-'16).

Momenteel is mijn leven zo goed als "perfect" volgens de normen van de maatschappij. Leuke vriendin waar ik mee samen woon, hondje erbij. Beiden goede baan, financieel geen zorgen. Leuke familie en vrienden waar ik veel steun kan zoeken.

Toch kan ik er niet van genieten. Ik denk terug aan tijden op de basisschool, de middelbare school, universiteit. De tijd dat ik bij mijn ouders woonde, de schoolvakanties. Maar bijvoorbeeld ook naar de tijd dat ik samen met m'n vriendin net afgestudeerd was en we opzoek waren naar een woonruimte. Ik loop rond met een soort nostalgisch gevoel.

Het uit zich in terug kijken van oude foto's, terug kijken van Disney films, het langs fietsen van oude plekken die vroeger iets betekende, maar nu niet meer (studentenhuis, bijbaantje, universiteit)

Mensen die dit herkennen en wellicht tips hoe dit te doorbreken. Ik leef heel erg in het verleden, alsof een goede vriend is overleden, maar waar ik geen afscheid van wil/kan nemen. :{
Zijnde 2,5 maal zo oud als jij, wil ik zeggen, profiteer en geniet van je leven nu, van de mogelijkheden die je nu hebt. Zodat je straks ook weer met weemoed kunt terugdenken aan die mooie onbezorgde tijd van nu, met vriendin en hondje, geld, baan, huisje. Misschien reizen, een duurdere hobby wat jij, jullie willen.

Klingt verder een beetje alsof je toch nog wat depri bent. Misschien kan die fijne situatie nu de gelegenheid zijn daar eens controle over te krijgen. Weet niet wat, mij heeft NLP goed geholpen, opleiding van 2,5 jaar gedaan. Kost geld tijd en je moet er de rust voor hebben, zou nu dus kunnen. Of een therapeut of een andere vorm.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 1 augustus 2022 @ 10:26:39 #72
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205520056
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:39 schreef PzKpfw het volgende:
Voor mij maar al te herkenbaar. Ik begin me ook steeds meer af te vragen wat het leven na je, laten we zeggen, 30e nog leuk maakt. Het helpt ook niet echt dat je mensen in je omgeving langzamerhand maar richting een volgende levensfase ziet bewegen. Niet omdat je dat zelf niet hebt maar omdat je daar nog niet eens aan wilt denken: het burgerlijk saaie leven.
Eigenlijk hetzelfde als voor je 30ste hoor.

Hobby’s, uitgaan, vrienden, familie, ga zo maar door.
Als je geen burgerlijk leven wil hoeft dat niet, wil je dat wel dan maakt ook dat het leven leuk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205520495
Wel herkenbaar hoor, maar het is ook goed om je te realiseren dat je uitsluitend heimwee hebt naar een geromantiseerd beeld van het verleden en niet naar het verleden zoals het hoogstwaarschijnlijk daadwerkelijk was. Omdat je weet hoe het is gelopen, heb je de sterke neiging om al je onzekerheden en andere strubbelingen weg te denken en alleen de leuke dingen te zien.

Ik ben zelf ook afgelopen jaar 30 geworden en herken veel van wat je schrijft over het nostalgische. Zo ga ik met mijn vriendin regelmatig kamperen in Frankrijk en dan merk ik hoe erg dat gelijk een trip down memory lane en hoe me dat bezig kan houden tijdens zo'n vakantie. Alleen al het herkennen van de grote parkeerplaatsen langs de grote snelwegen waar we vroeger altijd stopten (vanwege een specifieke speeltuin bijv.) of de plaatsjes waar we op campings hebben gestaan destijds, waar we toen gegeten hebben etc.

Daarvan heb ik wel geleerd: probeer er af en toe van te genieten als het toevallig voorbij komt, maar laat het je leven niet leiden. Accepteer dat die tijd toch niet terugkomt. Zo helpt het mij om het verlangen naar mijn studententijd te onderdrukken door mij te realiseren dat ik er nu echt niet maar moet denken dat ik zoveel zou drinken als destijds :') Daardoor ben ik me ook meer bewust van de dingen die ik nu leuk en belangrijk vind en kan ik daar meer van genieten.

Kortom, leuk om er af en toe eens aan te denken, maar accepteer voor jezelf dat tijden veranderen en je nu een ander persoon bent dan toen. En dat het ook gewoon prima is dat je leven er nu anders uitziet dan toen, ook al zou je daar destijds keihard om gelachen hebben.
  maandag 1 augustus 2022 @ 17:56:42 #74
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_205523367
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 10:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Eigenlijk hetzelfde als voor je 30ste hoor.

Hobby’s, uitgaan, vrienden, familie, ga zo maar door.
Als je geen burgerlijk leven wil hoeft dat niet, wil je dat wel dan maakt ook dat het leven leuk.
Ja, je / men moet (je) misschien eens realiseren hoeveel goede mensen hunkeren, het hun grote droom is, om een rustig burgerlijk leventje te kunnen leiden met partner, gezin, familie, vrienden,. Dat de kinderen veilig naar school kunnen, in de weekenden eens op bezoek bij opa en oma en niet te laat naar huis want morgen is weer een werk en school-gaan dag. Veilig en gezapig oud worden, met je gezin. Voor velen bestaat er niets mooiers.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 1 augustus 2022 @ 18:01:22 #75
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205523398
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:56 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]
Je / men moet (je) misschien eens realiseren hoeveel goede mensen hunkeren, het hun grote droom is, om een rustig burgerlijk leventje te kunnen leiden met partner, gezin, familie, vrienden,. Dat de kinderen veilig naar school kunnen, in de weekenden eens op bezoek bij opa en oma en niet te laat naar huis want morgen is weer een werk en school-gaan dag. Veilig en gezapig oud worden, met je gezin.
Klopt en daar is ook echt niets mis mee. Dat kan heerlijk geborgen en fijn aanvoelen. Hartstikke gezellig kan het ook zijn trouwens.

Ik mag het zelf graag afwisselen. Kan volop genieten van die standaard bbq in de tuin met familie, neefjes en nichtjes die ronddartelen. Of een heerlijk gezapig avondje op de bank met een boek terwijl ik lekker tegen mijn lief aanleun die wat zapt op tv.
Maar ga ook nog uit, of op een leuke reis, of nodig vrienden uit om tot diep in de nacht te ouwehoeren en te drinken.

Het kan allemaal woon nog, het is maar net waar je op dat moment behoefte aan hebt. De enige beperking ben je zelf.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205524085
Dit is wel herkenbaar. Ik kan het wel beter plaatsen nu door boeddhistische schrijvers te lezen en toe te passen. Denk b.v. aan Alan Watts, Steve Hagen, Chogyam Trongpa, Pema Chödrön en Gunaratana. Misschien dat je er ook wat aan kunt hebben :)
-
pi_205563289
Toen je jong was was het inderdaad beter;

Mensen die je lief had zoals opa en oma en ouders etc. die leefden nog, je maakte deel uit van een dagelijks gezin en wekelijkse of maandelijkse levendige familie, minder gezondheidsproblemen, betere tv (Star Wars, Transformers, Knight Rider, A-team, etc. is nogsteeds tv geïnspireerd speelgoed ga maar kijken bij de Intertoys bij de Playmobil en Lego), betere muziek, er werd voor je gezorgd en je had zelf geen hypotheek/huurlast etc., je ging nog eens op avontuur met vrienden maar die zitten nu allemaal uitgekakt thuis op de bank met kinderen, je doet nu minder waar je zin in hebt dan vroeger.

Ik heb er spijt van dat ik al mijn Gijoe en Action Force heb verkocht begin deze eeuw, ik had veel van de zeldzame, maar ik vond ze te militaristisch en wilde opruimen en iets anders kopen (weet nu zelfs niet meer wat), StarWars enzo heb ik wel gehouden. Maar de Karate Kid pop die ik had (ook weer op Netflix, Cobra Kai) kan ik niet meer vinden.

Nog weer eens de A-team kijken, meest herhaalde serie op tv, is altijd leuk, ga dat eens doen!

Vroeger was alles beter en fijner, mee eens!
pi_205563440
Wat ook helpt: speel de Brutal versies van Wolfenstein en Doom :7


Mein Leben! :7
-
pi_205564158
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:12 schreef Haushofer het volgende:
Wat ook helpt: speel de Brutal versies van Wolfenstein en Doom :7

Mein Leben! :7
Goede tip! Mein leben ja haha, Halt Da!
pi_205564278
Hoi allemaal,

God hier. Ik lees al jullie berichten, en voel jullie problemen met het ouder worden. De antwoorden hier van mijn schepselen zetten mij ook aan het denken: heb ik het wel goed gedaan met mijn schepping door de kindertijd een zo veel magischer belevenis te maken, en het ouder worden en de belevenis van het leven steeds 'gewoner' te maken. Heb ik hier wel voldoende bij nagedacht toen ik het menselijk brein schiep?
Misschien wordt het tijd om hier iets aan te veranderen bij mijn toekomstige scheppingen, om ook het ouder worden wat 'leuker' te maken.

Toch kan ik jullie ook zeggen dat leeftijd in principe maar een illusie is. Je lichaam wordt wellicht ouder, maar datgene wat je echt bent, kent eigenlijk geen leeftijd. Of je nu een kind bent, of een volwassene, je hebt altijd precies hetzelfde bewustzijn als dat je altijd al was. Alleen de inhoud ervan (gevoelens, overtuigingen, ideeën, perceptie) verschilt van moment tot moment, en je hebt de neiging je daarmee altijd maar weer te identificeren, waardoor het allemaal heel echt en overtuigend lijkt. Maar in werkelijkheid gebeurt er eigenlijk niets. Je vertelt jezelf steeds weer een verhaal en in dat verhaal geloof je, en je denkt dat dat je leven is. Vertel jezelf dat het allemaal heel ellendig is, en je voelt je heel ellendig. Dat is eigenlijk het enige wat zich afspeelt. Je kunt er ieder moment mee stoppen en uit het ellendige verhaal stappen dat je jezelf vertelt over dat ouder worden en het vergaan van de magie.. Dat is het leuke.

Hopelijk zijn jullie hiermee een beetje geholpen.

Groetjes,
God
Eens kijken
  woensdag 10 augustus 2022 @ 12:49:38 #81
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_205598852
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:21 schreef Aristai het volgende:

[..]
Goede tip! Mein leben ja haha, Halt Da!
AAAAAIIIIIIIIIIIIIII
_O-

Wat een mooie tijd toen...
Ik bemerk zelf ook wel dat ik de laatste tijden veel foto's en dingen van vroeger weer aan het kijken ben.
En ook plaatst ik meer op FB over mijn "vroeger"
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_205665905
Voor mij ook een herkenbaar verhaal, met enige regelmaat heb ik ook zo’n melancholische en weemoedige bui. Ik heb dat vooral als ik nog weleens in de buurt van mijn oude middelbare school rijd. Met het besef hoe leuk die tijd eigenlijk was, en hoe jammer het achteraf is dat je daar op dat moment niet zo bewust van bent geweest. Het feit alleen al dat je op maandag ochtend de week kon beginnen door met gym te gaan voetballen bijvoorbeeld. En tuurlijk is het beeld achteraf ook wat geromantiseerd, en was ik destijds ook gespannen voor proefwerken, en had ik ook lang niet altijd zin in huiswerk. Maar toch, het fijne gevoel over dat vrije en zorgeloze leventje in die tijd blijft wel hangen. Met daarbij dus vooral de spijt: ik had er meer van moeten genieten.

Dat gevoel heb ik trouwens ook als ik verhalen hoor van jongere neefjes en nichtjes die momenteel de leeftijd hebben waarin zij volop uitgaan. Toen vond je het heel normaal om meerdere avonden per week richting de stad te gaan, om vervolgens praktisch de hele tent te kennen omdat iedereen week in en week uit op stap ging. Dat is ook zoiets wat uniek is op dat moment, zonder dat je het beseft, en ook nooit meer terugkomt. Een tijdje terug had ik afgesproken met enkele oude vrienden met wie ik voorheen ook altijd op stap ging, en het leek ons leuk om naar een van onze oude ‘stamkroegen’ te gaan. Maar al snel blijkt: dat werkt niet meer. De sfeer is anders, de muziek is anders, het publiek is veel jonger (die net zo als ik destijds een beetje sneu kijken naar die types van in de 30 die nog zo’n tent bezoeken), en ook jij en je vrienden zijn anders. Het zorgeloze is eraf, je kunt het niet te gek maken want morgen nog die en die (familie-) verplichting. Met andere woorden, het heeft ook geen zin om die tijd proberen te herbeleven, want die komt nooit meer terug.

Verder probeer ik met die wetenschap ook altijd maar te genieten van de huidige tijd, omdat ik weet dat ik over 10 jaar weer met een weemoedige blik terugkijk op dit moment.
pi_205669970
quote:
15s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:28 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Goedemorgen mede-zolderkamerhelden.

Zoals TT al aangeeft heb ik de laatste tijd echt "heimwee' naar de monenten van vroeger toen ik een kind was of student.

Sidenote dat ik vorig jaar 30 ben geworden, dus wellicht dat dat al de grootste verklaring is. Anyway, ik kijk echt met pijn in mijn buik en verlangen terug naar de afgelopen 25 jaar. Wat op zich vreemd is want het is niet altijd even makkelijk geweest (wellicht herkennen sommige mij nog, naar was vaste klant in het Depressie en Angst topic in '14-'16).

Momenteel is mijn leven zo goed als "perfect" volgens de normen van de maatschappij. Leuke vriendin waar ik mee samen woon, hondje erbij. Beiden goede baan, financieel geen zorgen. Leuke familie en vrienden waar ik veel steun kan zoeken.

Toch kan ik er niet van genieten. Ik denk terug aan tijden op de basisschool, de middelbare school, universiteit. De tijd dat ik bij mijn ouders woonde, de schoolvakanties. Maar bijvoorbeeld ook naar de tijd dat ik samen met m'n vriendin net afgestudeerd was en we opzoek waren naar een woonruimte. Ik loop rond met een soort nostalgisch gevoel.

Het uit zich in terug kijken van oude foto's, terug kijken van Disney films, het langs fietsen van oude plekken die vroeger iets betekende, maar nu niet meer (studentenhuis, bijbaantje, universiteit)

Mensen die dit herkennen en wellicht tips hoe dit te doorbreken. Ik leef heel erg in het verleden, alsof een goede vriend is overleden, maar waar ik geen afscheid van wil/kan nemen. :{
Mensen die in het verleden leven hebben geen toekomst.
pi_205704634
Hi zolderkamerhelden,

Even een update. Ik ben ondertussen bij zowel dokter als psycholoog geweest en conclusie was toch wel dat ik echt last heb van depressieve klachten.

Wat medicatie gekregen om beter te slapen en spreek nu regelmatig de psycholoog. Het heimwee gevoel heb ik zo nu en dan nog steeds, maar heeft ondertussen veel minder impact op dagelijks functioneren.

Thanks voor alle berichten en posts.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_205705329
Disney-films. Hah! Gayyyyyy!
pi_205706259
De laatste tijd ook veel vrienden en oud-klasgenoten die een kind krijgen. Ook zo’n moment dat je weer even met de neus op de feiten wordt gedrukt dat bepaalde levensfasen echt ten einde zijn.
pi_205714569
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 19:07 schreef Urquhart het volgende:
De laatste tijd ook veel vrienden en oud-klasgenoten die een kind krijgen. Ook zo’n moment dat je weer even met de neus op de feiten wordt gedrukt dat bepaalde levensfasen echt ten einde zijn.
waarom zou een levensfase ten einde zijn als klasgenoten een kind krijgen?

waarom zou het je ene reet uitmaken wat je vroegere klasgenoten of vrienden doen?
of is dat gewoon een soort van schaapjesgedrag, dat je denkt dat je hetzelfde moet doen als je klasgenoten.


of heb je die oud-klasgenote zelf zwanger geschopt?

[ Bericht 2% gewijzigd door RM-rf op 23-08-2022 07:40:34 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_205742563
Zit er ook mee man. Nu al 33 en mis alles tussen de 10 en 22 jarige leeftijd. Heb al een aantal goede kameraden verloren wat de situatie nog erger maakt. Alles is zo fucking leeg.
pi_205758288
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 16:16 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Hi zolderkamerhelden,

Even een update. Ik ben ondertussen bij zowel dokter als psycholoog geweest en conclusie was toch wel dat ik echt last heb van depressieve klachten.

Wat medicatie gekregen om beter te slapen en spreek nu regelmatig de psycholoog. Het heimwee gevoel heb ik zo nu en dan nog steeds, maar heeft ondertussen veel minder impact op dagelijks functioneren.

Thanks voor alle berichten en posts.
Fijn dat het beter gaat. Is het bij de psycholoog alleen praten of geeft die ook tips hoe je er in het dagelijkse leven mee om kan gaan.
ROBODEMONS..................|:(
pi_205760831
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 13:49 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]
Ik hoor regelmatig dat mensen in de 30 eindelijk echt konden gaan genieten van het leven. Ik merk dat ik er (voor nu) hetzelfde in sta als jij. De confrontatie dat je niet meer die jonge god van 24 bent doet pijn. Qua sporten heb je niet meer de capaciteit die je pakweg 5-10 jaar geleden had. Je krijgt vanuit het niets pijntjes. Je uiterlijk is niet meer wat het geweest is. En dan de realisatie dat het allemaal alleen maar verder achteruit zal gaan... Ik wordt er niet vrolijk van. Ik probeer het los te laten, maar het is lastig.
Tip 1. Stop met het kijken, lezen, denken/ bezighouden met het verleden. Luister naar je gevoel. Heb je een nostalgisch gevoel kappen er mee. Doe wat anders zodat je je niet nostalgisch voelt bijvoorbeeld, maar blij/ gelukkig, inspirerend, spannend etc. Voelt. Jij bent de baas over je gevoel. Jij reguleert je gevoel en de topics waarmee je je bezig houdt.

Tip 2. Je weet niet eens hoe gelukkig je bent, nu je in deze periode leeft en in nu 30 bent geworden. Al die probleempjes gaan als een zon voorbij als je ouder wordt. In de toekomst wordt het steeds beter en beter.

1:) Wanneer jij 39 bent ( in 2030 ) zijn je eventuele kaalheidsproblemen opgelost en kun je zo naar de dokter gaan en een pilletje krijgen tegen kaalheid en je hebt een vol bos haar.

2:) In 2030 begint de medische revolutie dus kun je eventueel beschadigde organen kweken en vervangen door stamcellen.

3:) Wanneer je 44(2035) bent is er 50% kans dat er verjongingstherapien beschikbaar zijn waarmee je je leven gezond en wel zonder pijnen en kwalen kan gaan verlengen. In het begin volgens mij 10 a 20 jaar . In 2060( meest pessimistische scenario) wanneer je 69 bent wordt je net als in de 20 biologisch en je uiterlijk. En in een goede conditie, sterker nog gezonder/ intelligenter en beter dan nu.

4:) In 2045 wanneer je 54 bent, breekt een gouden tijdperk voor de mensheid aan. Op dat moment verwachten we dat Kunstmatig intelligentie slimmer wordt dan alle mensen op aarde. En kan al onze ziektes en problemen oplossen. Meeste realistische scenario is dan dat je 54 bent en dan verjongingstherapien komen die je dan 20 jaar kunnen laten uitzien. Biologisch en uiterlijk. Want Kunstmatig intelligentie kan dan de problemen beter en sneller aanpakken. Het kan zo snel gaan dat het bijvoorbeeld elke 5 seconden een ontdekking doet dat nobelprijs waardig is. Ben je dan nog nostalgisch? Dan kun je een update in je hersenen nemen, als je het wil en kun je gelukkig voelen. Of wil je een andere mindset? dan kun je dat uploaden en kun je dat veranderen.

Wel op 1 voorwaarde dat je nu een gezonde leefstijl aanhoudt en op je gezondheid let en geen onnodige lichamelijke risico’s neemt, zoals roken, op de bank blijven zitten en snacken etc.

Met andere woorden lees en houd je bezig met de toekomst. Kijk videos , lees boeken en blogs over de toekomst. De toekomst is vele male zonniger dan het verleden van je leven en die van de hele mensheid.

Stop met het kijken naar foto’s uit je jeugd en naar disney films die je doen herinneren aan je jeugd en fietsen naar plaatsen van vroeger, ( studentenhuis/ bij aan en Universiteit. ). Vervang het met kijken naar videos over Technogische singulariteit. Google naar Youtube videos met Michio Kaku, Ray Kurzweil, Peter Diamandis, Aubrey de grey, Lees boeken zoals Visions of the future van michio Kaku.( Je kunt de Nederlandse vertaling opzoeken. ) Fiets in plaats van naar je vroegere universiteit te gaan, fiets naar de sportschool en bereid je voor op de fantastische toekomst die komen gaat. Slaap voldoende, Eet gezond, Sport goed , ga eventueel, na goed onderzoek te doen over je eigen gezondheid, na hoe je gezond en wel het jaar 2045 binnengaat.

Met andere woorden. Stop met het kijken naar dinsney films, vroegere jeugd foto’s etc. En vervang die video’s met leukere video’s over de toekomst. En ga in plaats van naar plekken te gaan waar je een goede jeugd heb beleefd, ga naar plekken waar een een mooie toekomst staat te wachten.

Kijk bijvoorbeeld naar deze video’s als begin/ inspiratie.

Bron: 1.
Bron 2:
Bron 3:

Trouwens laat je niet misleiden door de titel van de laatste video. Het antwoord is volmondig nee. :)

A.I will save us and make us superhuman ;)


Ik hoop dat je er wat aan hebt.

^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door Twintig op 27-08-2022 07:25:11 ]
pi_205761483
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 16:16 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Hi zolderkamerhelden,

Even een update. Ik ben ondertussen bij zowel dokter als psycholoog geweest en conclusie was toch wel dat ik echt last heb van depressieve klachten.

Wat medicatie gekregen om beter te slapen en spreek nu regelmatig de psycholoog. Het heimwee gevoel heb ik zo nu en dan nog steeds, maar heeft ondertussen veel minder impact op dagelijks functioneren.

Thanks voor alle berichten en posts.
Fijn dat het beter gaat! Er zijn mensen die nu eenmaal vatbaarder zijn voor een depressie. Als jij zo iemand bent, leer je hopelijk gaandeweg hoe je vroege signalen kunt herkennen en ermee om kunt gaan. Ik ben zelf bijvoorbeeld gemakkelijk nostalgisch en geef daar bij vlagen aan toe. Dan bekijk ik bepaalde films, zoals een film met dit citaat:

quote:
Max : I'm too nostalgic. I'll admit it.
Skippy : We graduated four months ago. What can you possibly be nostalgic for?
Max : I'm nostalgic for conversations I had yesterday. I've begun reminiscing events before they even occur. I'm reminiscing this right now. I can't go to the bar because I've already looked back on it in my memory... and I didn't have a good time.
Of ik struin door bepaalde documenten op mijn computer (oude foto's, chats). Maar daar staat tegenover dat ik ook intens kan genieten van het heden en dat ik genoeg heb om naar uit te kijken. Ik vind zelf dat voor alle drie een plek mag, nee moet, zijn. Je te veel richten op toekomstplannen kan echter net zo destructief zijn als blijven hangen in het verleden. Je zult je weg erin moeten vinden, het een moet geen vlucht zijn voor het ander.

Veel mensen hebben baat bij cognitieve gedragspsychologie. Ik probeer zelf een aantal principes toe te passen als ik merk dat ik afglijd: elke avond op dezelfde tijd gaan slapen, op tijd opstaan en gaan douchen, zorgen dat ik iets buiten de deur te doen heb. Het is geen wondermiddel, maar als je eenmaal gaat nachtbraken en steeds verder van alledaagse activiteiten af komt te staan, dan is de kans wel groter dat je afglijdt.

En ik heb zelfde vraag als @Morrigan: praat je alleen met de psycholoog of krijg je bijvoorbeeld opdrachten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205771384
Ja, vroeger was alles leuker en beter. En met de wetenschap van nu, zou je veel dingen ook veel beter hebben gedaan.

Maar leer er meer leven dat dat niet kan. Je kunt de tijd niet terugdraaien. Je kunt er hoogstens voor zorgen dat je over 10-20 jaar met plezier terugkijkt op vandaag.
pi_205771679
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 07:12 schreef Twintig het volgende:

[..]
Tip 1. Stop met het kijken, lezen, denken/ bezighouden met het verleden. Luister naar je gevoel. Heb je een nostalgisch gevoel kappen er mee. Doe wat anders zodat je je niet nostalgisch voelt bijvoorbeeld, maar blij/ gelukkig, inspirerend, spannend etc. Voelt. Jij bent de baas over je gevoel. Jij reguleert je gevoel en de topics waarmee je je bezig houdt.

Tip 2. Je weet niet eens hoe gelukkig je bent, nu je in deze periode leeft en in nu 30 bent geworden. Al die probleempjes gaan als een zon voorbij als je ouder wordt. In de toekomst wordt het steeds beter en beter.

1:) Wanneer jij 39 bent ( in 2030 ) zijn je eventuele kaalheidsproblemen opgelost en kun je zo naar de dokter gaan en een pilletje krijgen tegen kaalheid en je hebt een vol bos haar.

2:) In 2030 begint de medische revolutie dus kun je eventueel beschadigde organen kweken en vervangen door stamcellen.

3:) Wanneer je 44(2035) bent is er 50% kans dat er verjongingstherapien beschikbaar zijn waarmee je je leven gezond en wel zonder pijnen en kwalen kan gaan verlengen. In het begin volgens mij 10 a 20 jaar . In 2060( meest pessimistische scenario) wanneer je 69 bent wordt je net als in de 20 biologisch en je uiterlijk. En in een goede conditie, sterker nog gezonder/ intelligenter en beter dan nu.

4:) In 2045 wanneer je 54 bent, breekt een gouden tijdperk voor de mensheid aan. Op dat moment verwachten we dat Kunstmatig intelligentie slimmer wordt dan alle mensen op aarde. En kan al onze ziektes en problemen oplossen. Meeste realistische scenario is dan dat je 54 bent en dan verjongingstherapien komen die je dan 20 jaar kunnen laten uitzien. Biologisch en uiterlijk. Want Kunstmatig intelligentie kan dan de problemen beter en sneller aanpakken. Het kan zo snel gaan dat het bijvoorbeeld elke 5 seconden een ontdekking doet dat nobelprijs waardig is. Ben je dan nog nostalgisch? Dan kun je een update in je hersenen nemen, als je het wil en kun je gelukkig voelen. Of wil je een andere mindset? dan kun je dat uploaden en kun je dat veranderen.

Wel op 1 voorwaarde dat je nu een gezonde leefstijl aanhoudt en op je gezondheid let en geen onnodige lichamelijke risico’s neemt, zoals roken, op de bank blijven zitten en snacken etc.

Met andere woorden lees en houd je bezig met de toekomst. Kijk videos , lees boeken en blogs over de toekomst. De toekomst is vele male zonniger dan het verleden van je leven en die van de hele mensheid.

Stop met het kijken naar foto’s uit je jeugd en naar disney films die je doen herinneren aan je jeugd en fietsen naar plaatsen van vroeger, ( studentenhuis/ bij aan en Universiteit. ). Vervang het met kijken naar videos over Technogische singulariteit. Google naar Youtube videos met Michio Kaku, Ray Kurzweil, Peter Diamandis, Aubrey de grey, Lees boeken zoals Visions of the future van michio Kaku.( Je kunt de Nederlandse vertaling opzoeken. ) Fiets in plaats van naar je vroegere universiteit te gaan, fiets naar de sportschool en bereid je voor op de fantastische toekomst die komen gaat. Slaap voldoende, Eet gezond, Sport goed , ga eventueel, na goed onderzoek te doen over je eigen gezondheid, na hoe je gezond en wel het jaar 2045 binnengaat.

Met andere woorden. Stop met het kijken naar dinsney films, vroegere jeugd foto’s etc. En vervang die video’s met leukere video’s over de toekomst. En ga in plaats van naar plekken te gaan waar je een goede jeugd heb beleefd, ga naar plekken waar een een mooie toekomst staat te wachten.

Kijk bijvoorbeeld naar deze video’s als begin/ inspiratie.

Bron: 1.
Bron 2:
Bron 3:

Trouwens laat je niet misleiden door de titel van de laatste video. Het antwoord is volmondig nee. :)

A.I will save us and make us superhuman ;)


Ik hoop dat je er wat aan hebt.

^O^
Ben het grotendeels wel met je eens maar wellicht heb je ook wat tips om goed om te gaan met de dood van vrienden of familie en de genadeloosheid van het leven waarin geen enkele rechtvaardigheid lijkt te vinden. (Mensen die plots ziek worden, doodgereden worden en dat soort dingen)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205781440
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 11:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ben het grotendeels wel met je eens maar wellicht heb je ook wat tips om goed om te gaan met de dood van vrienden of familie en de genadeloosheid van het leven waarin geen enkele rechtvaardigheid lijkt te vinden. (Mensen die plots ziek worden, doodgereden worden en dat soort dingen)
Kijk dan bevindt je in een spiritueel/ religieuze hoek. Alles heeft een doel. Het leven is niet genadeloos. Het lijkt misschien genadeloos, maar diegene die overleden was zijn of haar tijd was gekomen. Ik zou het gewoon loslaten en weer verder gaan. Je gaat ze toch weer zien. Het leven id genadevol, Wijs en Rechtvaardig. Als je kijkt naar je prive omgeving of naar je zelf, die negatieve gebeurtenis heeft een doel( gehad). Ik kan je wel voorbeelden geven van publieke figuren of die iedereen kent.
Nelson Mandela was jaren lang in de gevangenis. Daardoor is hij wel later president van Zuid Afrika geworden.
Gebroeders Wright de pioneers luchtvaart:
quote:
Na zijn schoolopleiding begint Orville in 1889 een drukkerij in Dayton in de staat Ohio.[2] Hij geeft ook een krant uit, West Side News en broer Wilbur komt als redacteur bij de krant. In het voorjaar van 1893 beginnen de twee een fietsenzaak, de Wright Cycle Exchange.[3] In 1895 ontwerpen ze een eigen fiets, Van Cleve, die ze ook zelf in de zaak maken.[4] In de zomer van 1896 wordt Orville langdurig ziek, in bed leest hij over de vliegexperimenten van Otto Lilienthal. De twee broers praten lang over het onderwerp en op 30 mei 1899 schrijft Wilbur een brief aan het Smithsonian Institution om meer informatie over de problematiek van het vliegen te krijgen.[5] Op basis van deze informatie gaan de twee in de zomer aan de slag en bouwen een zweefvliegtuig in een kamer boven de fietsenzaak.
En op wereldniveau: Wo 2 was verschrikkelijk. Miljoenen joden zijn doodgegaan. Het heeft wel een doel gehad. Als er geen miljoenen joden dood waren gegaan was er geen eigen joodse staat Isreal geweest. Nelson Mandela kon het op dat moment niet weten. De joden in Wo2 konden het op dat moment niet weten. Wijsheid kwam achteraf.

Uiteindelijk gaat iedereen dood. Ook al worden we 100, 200, 1000 jaar etc. We gaan dood. En je vrienden/ familie etc. Die zie je na de dood in het hiernamaals weer terug. We zijn hier op aarde maar tijdelijk gekomen om o.a. een beter wereld te maken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt sterkte :)
pi_205783749
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 13:39 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]
Die profvoetballer opmerking is wel herkenbaar. Niet dat ik nou een goede voetballer was, maar keek altijd naar de Eredivisie met een soort van droom dat ik er ooit nog zou tussen mogen lopen. Vervolgens was er een tijd dat de profvoetvallers een beetje jouw leeftijd waren.

Maar laatst kwam de realisatie binnen dat die profvoetballers niet meer van mijn leeftijd zijn. Dat ik soms gewoon 12 of 3 jaar ouder ben. Dan zie je dat spelers geboren zijn in 2001 en niet meer in 1985. Dat men het over een ervaren oude speler hebben... die net zo oud is als ik.
Ğast ik ben meer dan 2× zo oud als de jongste eredivisiespeler. Dat is des te zuurder omdat ik t vooral volgde toen de jongste spelers mijn leeftijd waren.
pi_205784737
Totaal geen last van. Een 'vroeger was alles beter' houding vind ik dan ook weinig zinvol, want het omgekeerde is net zo goed waar.

De nostalgie is tot zekere hoogte herkenbaar, maar erin blijven hangen is wel risicovol. Ik heb zeker mooie herinneringen aan mn kindertijd, jeugd en twintiger jaren, maar beschouw mn huidige dertiger jaren als de beste tijd van mn leven.

Waarom? Vrijheid. Het hebben van keuzevrijheid en zelfstandigheid is gewoon heerlijk. Daar staan dan wel meer verantwoordelijkheden tegenover, maar als je die prima op de rit hebt is er toch weinig aan de hand?

Het enige nadeel van deze levensfase is imo het zichtbaar worden van onverbiddelijkheid van het leven. Naasten, incl. leeftijdsgenoten, die (ernstig) ziek worden, overlijden of het gewoon niet lukt en waarschijnlijk nooit gaat lukken om stabiliteit op te bouwen. Dat is hard en pijnlijk om te zien, maar relativeert ook. Ik mag mezelf prijzen met wat ik wel heb.
pi_205785292
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 07:12 schreef Twintig het volgende:

4:) In 2045 wanneer je 54 bent, breekt een gouden tijdperk voor de mensheid aan. Op dat moment verwachten we dat Kunstmatig intelligentie slimmer wordt dan alle mensen op aarde.
Dit, of we gaan dan allemaal dood, en dan ben je ook van het ouder-worden-probleem verlost.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205790552
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 19:07 schreef Urquhart het volgende:
De laatste tijd ook veel vrienden en oud-klasgenoten die een kind krijgen. Ook zo’n moment dat je weer even met de neus op de feiten wordt gedrukt dat bepaalde levensfasen echt ten einde zijn.
Mensen die menen dat een bepaalde "fase" voorbij is doordat je met koters zit, ben je sowieso liever kwijt dan rijk. :O
pi_205818282
Ik heb geen slechte jeugd gehad maar mijn kinder/tiener tijd kan me echt gestolen worden, bah niks zelfstandig mogen doen, minderjarig zijn vond ik in ieder geval verschrikkelijk, het enige positieve eraan is dat je ook de mooie leeftijden nog voor je hebt. Mijn leven werd eigenlijk pas leuk na mijn 25e.

Maar goed, toch herken ik wel iets van het verhaal van TS, ik ben 50 en ik mis de tijd dat ik zo rond de 35 was.
In het verleden leven is niet zo heel erg zolang het maar niet ten koste gaat van het heden.

Dus probeer naast in het heden leven ernaast ook dingen te doen cq te leven zoals je toen deed, dat is mijn manier eigenlijk. Ik heb die luxe omdat ik bewust kindervrij ben.
pi_205820916
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:17 schreef LanaMyst het volgende:
Ik heb geen slechte jeugd gehad maar mijn kinder/tiener tijd kan me echt gestolen worden, bah niks zelfstandig mogen doen, minderjarig zijn vond ik in ieder geval verschrikkelijk, het enige positieve eraan is dat je ook de mooie leeftijden nog voor je hebt. Mijn leven werd eigenlijk pas leuk na mijn 25e.

Maar goed, toch herken ik wel iets van het verhaal van TS, ik ben 50 en ik mis de tijd dat ik zo rond de 35 was.
In het verleden leven is niet zo heel erg zolang het maar niet ten koste gaat van het heden.

Dus probeer naast in het heden leven ernaast ook dingen te doen cq te leven zoals je toen deed, dat is mijn manier eigenlijk. Ik heb die luxe omdat ik bewust kindervrij ben.
Wat was er zo bijzonder tijdens je 35e itt je 50e? Dan weet ik dat alvast voor mezelf :)
#GoBankrupt4Ukraine
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')