Laatste uurtje voor drie weken vakantie.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:19 schreef Candaasje het volgende:
Ik moet plintjes plakken. Eerst knippen. Maar daarvoor nog de meubels aan de kant schuiven.
Iemand spannendere bezigheden deze middag?
Oeh, dat klinkt jaloersmakend!quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Laatste uurtje voor drie weken vakantie.
Vooral WOG....quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:19 schreef Candaasje het volgende:
Ik moet plintjes plakken. Eerst knippen. Maar daarvoor nog de meubels aan de kant schuiven.
Werk jij nog een beetje thuis eigenlijk of weer op 'de zaak'?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:24 schreef borisz het volgende:
[..]
Vooral WOG....
Beetje moe na gisteravond. Nog wat kleine admin dingen en dan is het weekend.
Kantoor. Ik ben geen thuiswerker. Thuis doe ik vrij weinig.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Werk jij nog een beetje thuis eigenlijk of weer op 'de zaak'?
Tevens eigenlijk de vraag aan de andere werkenden met kantoorachtige werkzaamheden.
Bezigheid hier is plas ophouden zodat we straks koffie drinken, plassen en andere zaken efficiënt kunnen combineren. Zat uitdaging voor vandaag
Nee, maar dat dachten beschaafde Oekraïners en Amerikanen ook... Barbarij blijkt een stuk sneller te kunnen oprukken dan je ziet aankomen als je zoekt naar sherry in de wei.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Staan....staan er Russen bij je op de stoep? Tjerry tussen de schapen? Wat?
Boodschappen gedaan, eten gemaakt voor liefste om straks mee te nemen (7 brood & 1 krentenbol, 3 eieren, kwark met fruit, toet van slagroom en lange vingers en chocokoffiekwark, macaronisalade met veel groente)quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:19 schreef Candaasje het volgende:
@Clubsoda waar was je? En allemaal hetzelfde merk?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:13 schreef Clubsoda het volgende:
Wij gingen zomaar op vrijdagmiddag even de stad in. Ik had last minute een bra-fitting geboekt en nu heb ik een hele stapel bh's die fantastisch zittenRib uit je lijf wel
Andere baan andere baan hoezee hoezeequote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:49 schreef sigme het volgende:
@:candaasje wat ga je doen om te voorkomen dat je opbrandt?
Hoop dat dat gewoon zo kan blijven deze herfst/winter. Zo belangrijk, menselijke contacten en zulks.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:32 schreef borisz het volgende:
[..]
Kantoor. Ik ben geen thuiswerker. Thuis doe ik vrij weinig.
Zo af en toe werk ik wel eens een dagje thuis, maar het is zeldzaam.
Ik sta morgen om 5u op om lekker vroeg in Duitsland te zijn om pils te halen. Véél pils.quote:
Superbra Meerdere merke en allemaal héél anders dan ik zelf gekozen zou hebben. Zonde wel, dat je nieuwe niet goed zittenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
@:Clubsoda waar was je? En allemaal hetzelfde merk?
Paar weken terug kocht ik nieuwe na een uitgebreide sessie. Die vallen tegen ofwel vallen eruit.😂
Vijf bh's, een outdoorjas, lunch bij Sla, twee bollen ijs en salt&vinegar chips om vanavond te etenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:19 schreef Candaasje het volgende:
Ja goede vraag wel.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:49 schreef sigme het volgende:
@:candaasje wat ga je doen om te voorkomen dat je opbrandt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb nog steeds geen plintjes geknipt! Ik WOG lekker mee![]()
Thuis thuis thuisquote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Werk jij nog een beetje thuis eigenlijk of weer op 'de zaak'?
Tevens eigenlijk de vraag aan de andere werkenden met kantoorachtige werkzaamheden.
Bezigheid hier is plas ophouden zodat we straks koffie drinken, plassen en andere zaken efficiënt kunnen combineren. Zat uitdaging voor vandaag
Zullen we effe?quote:
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 16:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja goede vraag wel.
En dan ook nog verbouwing erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb nog steeds geen plintjes geknipt! Ik WOG lekker mee
Denk goed om jezelf
Ik heb net verzocht mijn 36 naar 32 uur te zetten. Ik trek het niet meer 4x9 en alle weekenden druk met klussen of veel afspraken. En ook komende maandag en dinsdag even vrij om te niksen. Dat komt heeel goed uit met het weer.
Ja, jammer.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 16:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Superbra Meerdere merke en allemaal héél anders dan ik zelf gekozen zou hebben. Zonde wel, dat je nieuwe niet goed zitten
Je bedoelt denk ik Sandrabra, die bestaat niet meer zie ik. Ik ben er nooit geweest maar hoorde er wel goede verhalen over.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 16:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, jammer.
Wat een prachtige voorbeelden zeg! Er was eerder een goed adres in U weet ik nog.
Van lurken in het Slankies topic. Those were the days 😎
@:Candaasje 😘
Onze vergelijkbare renovaties i.c.m. onregelmatig werken was 3 avonden in de week en de zaterdag.
Zondag is rustdag. En dan was het op zaterdag bijv fundering uitgraven, beton vlechten, beton draaien en storten. Of opperen voor de metselaars,dan konden die doorwerken.
Moest ik het weekend werken. Jammer dan.
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 16:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja goede vraag wel.
Denk je erom dat dit een behoorlijk passieve opstelling is? Als je gaat opbranden begint dat langzaam en gaat dat opeens veel sneller en onhoudbaarder dan je dacht. Je dacht alle tijd te hebben om eens rustig te gaan bedenken en in de tussentijd en eens praten met die en die en toen bleek het opeens te laat en heb je rode vlekken in je nek en wil je alleen nog maar in bed leggen met je hoofd onder de dekens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb nog steeds geen plintjes geknipt! Ik WOG lekker mee
Dat laatste is echt heel vervelend, want dat wil je dus ook niet de konijnen verschonen, eten, boodschappen doen of plinten knippen. En dan kan je dat ook niet meer.
Zorg voor jezelf! Beter! Eerder!ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Sandrabra. Ja, de naam herken ik.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 16:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je bedoelt denk ik Sandrabra, die bestaat niet meer zie ik. Ik ben er nooit geweest maar hoorde er wel goede verhalen over.
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 16:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je bedoelt denk ik Sandrabra, die bestaat niet meer zie ik. Ik ben er nooit geweest maar hoorde er wel goede verhalen over.
Ik denk dat mijn groter is. M.n. mijn zwembadje.quote:
sigme is verstandig! Be like (of luister naar) sigme.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 17:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Denk je erom dat dit een behoorlijk passieve opstelling is? Als je gaat opbranden begint dat langzaam en gaat dat opeens veel sneller en onhoudbaarder dan je dacht. Je dacht alle tijd te hebben om eens rustig te gaan bedenken en in de tussentijd en eens praten met die en die en toen bleek het opeens te laat en heb je rode vlekken in je nek en wil je alleen nog maar in bed leggen met je hoofd onder de dekens.
Dat laatste is echt heel vervelend, want dat wil je dus ook niet de konijnen verschonen, eten, boodschappen doen of plinten knippen. En dan kan je dat ook niet meer.
Zorg voor jezelf! Beter! Eerder!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Superbra staat hier ook nog op de lijst, maar tis zo ver weg..
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 17:09 schreef Tuindier het volgende:
Ware woorden van @:sigme.Allebei de winkels? Ik vind het wel de moeite waard want als je een keer je maat helder hebt, kun je online bestellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Superbra staat hier ook nog op de lijst, maar tis zo ver weg..
Maar goed, ik ga morgen dan ook winkelen in Brugge
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Als je het niet kunt veranderen (en meestal kan je dat als werkbij niet) en ook niet kunt accepteren (en waarom zou je? Je bent geen slaaf van de eigenaren ofzo), dan lekker wegwezen zodra je de kans hebtquote:Op vrijdag 15 juli 2022 17:17 schreef sigme het volgende:
Ik ben heel heel heeeeeeeeel vroeg al een keertje in therapie geweest en daar heb ik al heeeeeeeeel lang profijt van. Ik was nog geen 20 en mijn moeder betaalde
Waar heb je je neus onlangs in gestoken? Vis een optie?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 17:56 schreef Vanyel het volgende:
Zelfs als ik dat niet denk van aardappel of shiitake?
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 18:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Waar heb je je neus onlangs in gestoken? Vis een optie?
Ik weet hetquote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:33 schreef sigme het volgende:
Nee, maar dat dachten beschaafde Oekraïners en Amerikanen ook... Barbarij blijkt een stuk sneller te kunnen oprukken dan je ziet aankomen als je zoekt naar sherry in de wei.
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 17:09 schreef Tuindier het volgende:
Ware woorden van @:sigme.Moeilijk denk ik. Maar hopelijk doen ze er wat aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Superbra staat hier ook nog op de lijst, maar tis zo ver weg..We have far more in common than that which devides us..
Ohnee, geen idee. Ik kom alleen hier in het dorp. Gewoon normaal maatje.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:myraela, weet jij een grote Karwei of Gamma ergens tussen Rhoon, Alblasserdam en Dordrecht?
Ok. Volgens mij is de Karwei in Ambacht heel groot. Daar probeer ik het wel. Ik wil even tuinverlichting in het echt zien.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ohnee, geen idee. Ik kom alleen hier in het dorp. Gewoon normaal maatje.
Een Ambachtelijke Karwei,quote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ok. Volgens mij is de Karwei in Ambacht heel groot. Daar probeer ik het wel. Ik wil even tuinverlichting in het echt zien.
Mmm ik kreeg net mail terug. Ze zijn van mening dat ik in aanmerking kan komen voor een postdoc positie, maar er zijn nog meerdere kandidaten waaruit ze moeten kiezen. Omdat er zoveel reacties waren hebben ze nog niet iedereen kunnen spreken en ivm vakantie hebben ze in week 35 (laatste week augustus) nog eerste gesprekken.. dus in week 36 verwacht ze me pas uitslag te kunnen geven. Ik vind het risico dat ik het daar niet word te groot om de zekerheid van de VU voor op te geven.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 16:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had een leuk sollicitatiegesprek voor Nijmegen. Gesprek met een hoogleraar van een onderzoeksgroep om te verkennen of zij mogelijkheden zou zien voor mij in haar groep, maar zij zit verder niet in de sollicitatie commissie. Daarna gemaild naar de sollicitatie commissie dat ik een leuk gesprek heb gehad en benieuwd ben hoe de procedure er nu verder uit ziet, wanneer ik weer iets hoor etc, en heb aangegeven dat ik een aanbod vd VU heb gehad waar ik eind juli iets over moet zeggen dus dat het heel erg prettig zou zijn als ik voor die tijd van hen ook wat weet. Vond ik best beetje spannend om te doen. Was wel echt een tof gesprek dat me ook aan het nadenken zette. Wat natuurlijk fijn is, maar tegelijkertijd ook lastig, want dat maakt het alleen nog maar ingewikkelder ipv simpeler(mits zij me daadwerkelijk willen hebben natuurlijk)
Lokale Netto had laatst 2 kraten Bitburger voor de prijs van 1. Heerlijk, heb zelden bier in huis, maar nu al 1 krat opquote:Op vrijdag 15 juli 2022 16:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik sta morgen om 5u op om lekker vroeg in Duitsland te zijn om pils te halen. Véél pils.
Volgend weekend is het meeste op.
Kom eraan!quote:Op vrijdag 15 juli 2022 17:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn groter is. M.n. mijn zwembadje.
Tevens is de vrouw dit weekend weg![]()
Wat mij wel helpt, is bedenken dat dit geen keuzes zijn voor altijd. Je kunt ook na een poosje weer om je heen kijken. En ook als je ja zegt tegen de VU, werk je daar nog niet direct en kun je op een ander moment in de procedure ook weer afhaken. Komt goed!quote:Op vrijdag 15 juli 2022 20:30 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Mmm ik kreeg net mail terug. Ze zijn van mening dat ik in aanmerking kan komen voor een postdoc positie, maar er zijn nog meerdere kandidaten waaruit ze moeten kiezen. Omdat er zoveel reacties waren hebben ze nog niet iedereen kunnen spreken en ivm vakantie hebben ze in week 35 (laatste week augustus) nog eerste gesprekken.. dus in week 36 verwacht ze me pas uitslag te kunnen geven. Ik vind het risico dat ik het daar niet word te groot om de zekerheid van de VU voor op te geven.
Volgende woensdag stuur ik wel mail naar Rotterdam als ik nog niks gehoord heb, dan is t anderhalve week na sluiting vacature. Maar dat zal denk ik of niks worden, of ook echt te laat om al iets te weten voor ik bij VU wat moet zeggen. Dus kans groot dat het VU wordt.
Daar was ik ook erg enthousiast over, dus dat is ook helemaal niet erg - het is alleen even schakelen omdat het gesprek vanmorgen me dus eigenlijk op wat andere gedachten had gebracht. Eerder dacht ik dat ik postdoc sowieso niet zou doen maar zij had ook wel interessante inzichten die me daar minder stellig over maakten. Dus ik moet weer even terug schakelen naar enthousiast zijn over VU en daar heel blij mee zijn.
Man, dit is waarom ik dit zo stom vind. Enthousiast, over wat anders weer enthousiast, dingen die dan toch weer tegenvallen, schakelen, steeds nadenken over wat ik wil en wat belangrijker is enz.. Nouja. Ik twijfel tussen nog achter Rotterdam aangaan (10 juli sloot vacature, ik zou dinsdag of woensdag kunnen mailen wanneer ik kan verwachten wat te horen) of maandag gewoon VU bellen en accepteren en dat in gang zetten. Als ik achter Rotterdam aan ga moet ik alsnog voor eind juli beslissen en dus iets weten.. aan andere kant is startdatum daar 1 september dus misschien gaan zij wel snel. Nouja, ik weet het even niet.
Sorry voor de monologen steeds, maar het helpt me wel m'n gedachten wat meer op n rijtje te krijgen.
Bitburg gaat uit bierbostel paddestoelen kweken had ik gelezen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 20:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Lokale Netto had laatst 2 kraten Bitburger voor de prijs van 1. Heerlijk, heb zelden bier in huis, maar nu al 1 krat op
Maandag Rotterdam bellen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 20:30 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Mmm ik kreeg net mail terug. Ze zijn van mening dat ik in aanmerking kan komen voor een postdoc positie, maar er zijn nog meerdere kandidaten waaruit ze moeten kiezen. Omdat er zoveel reacties waren hebben ze nog niet iedereen kunnen spreken en ivm vakantie hebben ze in week 35 (laatste week augustus) nog eerste gesprekken.. dus in week 36 verwacht ze me pas uitslag te kunnen geven. Ik vind het risico dat ik het daar niet word te groot om de zekerheid van de VU voor op te geven.
Volgende woensdag stuur ik wel mail naar Rotterdam als ik nog niks gehoord heb, dan is t anderhalve week na sluiting vacature. Maar dat zal denk ik of niks worden, of ook echt te laat om al iets te weten voor ik bij VU wat moet zeggen. Dus kans groot dat het VU wordt.
Daar was ik ook erg enthousiast over, dus dat is ook helemaal niet erg - het is alleen even schakelen omdat het gesprek vanmorgen me dus eigenlijk op wat andere gedachten had gebracht. Eerder dacht ik dat ik postdoc sowieso niet zou doen maar zij had ook wel interessante inzichten die me daar minder stellig over maakten. Dus ik moet weer even terug schakelen naar enthousiast zijn over VU en daar heel blij mee zijn.
Man, dit is waarom ik dit zo stom vind. Enthousiast, over wat anders weer enthousiast, dingen die dan toch weer tegenvallen, schakelen, steeds nadenken over wat ik wil en wat belangrijker is enz.. Nouja. Ik twijfel tussen nog achter Rotterdam aangaan (10 juli sloot vacature, ik zou dinsdag of woensdag kunnen mailen wanneer ik kan verwachten wat te horen) of maandag gewoon VU bellen en accepteren en dat in gang zetten. Als ik achter Rotterdam aan ga moet ik alsnog voor eind juli beslissen en dus iets weten.. aan andere kant is startdatum daar 1 september dus misschien gaan zij wel snel. Nouja, ik weet het even niet.
Sorry voor de monologen steeds, maar het helpt me wel m'n gedachten wat meer op n rijtje te krijgen.
Jever vind ik eigenlijk lekkerder, is nog hoppiger.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 20:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bitburg gaat uit bierbostel paddestoelen kweken had ik gelezen.
M'n broertje heeft sinds kort regelmatig Paderborner Pilger (geen typo), lekker bier vind ie en een tientje voor een kist met 20 halve liters.
Ik ben niet ziek. Wel gammel. Ik wil morgen allemaal dingen dus ik vind dat het dan over moet zijn. Eerst maar testen morgen, dan zien we wel weer verder.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe gaat het met je @:Blues? En met @:Lucky_Strike?
Lekkerder dan Bitburger of Paderborner?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jever vind ik eigenlijk lekkerder, is nog hoppiger.
Ik ga speciaal voor de Jever. In drie soorten: gewone pils, light en fun.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jever vind ik eigenlijk lekkerder, is nog hoppiger.
Voor vlees stoven haal ik goedkoop bier van de Lidl. Gerardus dubbel. Dat is precies goed.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Lekkerder dan Bitburger of Paderborner?
Ik gebruik alleen donker bier om vlees in te stoven en Naturtrübes Hefeweizen voor de oliebollen.
Dat wou ik nog typen, sigme gaat vast Jever halen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ga speciaal voor de Jever. In drie soorten: gewone pils, light en fun.
De gewone pils is de beste pils die bestaat, de fun is het beste alcoholvrije pils dat bestaat, en de lihgt heb in nodig om de komende week te overleven, want dan gaat het pils er door in een tempo en hoeveelheid die ik op zich verbazend goed bijhoud en zelfs geen kater van heb, maar die ik toch liever doorbreng met maar de helft van de alcohol in m'n mik. En dan nóg heb ik de week erna overal puisten en een koortslip.
Oh, heeft lightbier minder alcoholquote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ga speciaal voor de Jever. In drie soorten: gewone pils, light en fun.
De gewone pils is de beste pils die bestaat, de fun is het beste alcoholvrije pils dat bestaat, en de lihgt heb in nodig om de komende week te overleven, want dan gaat het pils er door in een tempo en hoeveelheid die ik op zich verbazend goed bijhoud en zelfs geen kater van heb, maar die ik toch liever doorbreng met maar de helft van de alcohol in m'n mik. En dan nóg heb ik de week erna overal puisten en een koortslip.
Dat was vast en zeker Jever Fun. Ik dring iedereen Jever Fun opquote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, heeft lightbier minder alcoholIk dacht minder calorieën.
Wij hebben bij jou de eerste keer enorm lekker alcoholvrij bier bij jou op. Mogelijk had het een blauw (met zilver?) logo. Was dat Jever?
Dikke kans dat hij dat dan juist niet lekker vindt inderdaadquote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat wou ik nog typen, sigme gaat vast Jever halen.
Ik zal dat Fun eens meenemen, m'n pa drinkt alleen alcoholvrij, gewone pils vind ie niet lekker. Daardoor Jever fun just ook niet?
Dat is inderdaad zeker waar. Ik kan altijd na een jaar, of twee enz weer verder kijken. En de baan bij VU gaat mijn cv voor dat verder kijken zeker aantrekkelijker maken, of ik kom erachter dat ik onderwijs geven toch niet echt wat vind/het me niet ligt en dan is het ook goed dat zsm te weten.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 20:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat mij wel helpt, is bedenken dat dit geen keuzes zijn voor altijd. Je kunt ook na een poosje weer om je heen kijken. En ook als je ja zegt tegen de VU, werk je daar nog niet direct en kun je op een ander moment in de procedure ook weer afhaken. Komt goed!
Ja, die durf ik niet aan. Dan sta ik straks mogelijk alsnog met lege handen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 20:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Da’s inderdaad best een flinke gok @:vlindertje89, wanneer ze in Nijmegen ook nog met anderen moeten praten
Ja, kan dat al? Voelt voor mij wat opdringerig omdat de vacature dan net een week gesloten is. Bellen is natuurlijk wel slimmer dan mailen inderdaad, heb ik sneller antwoord. Eens kijken of ik in de vacature een nummer kan vinden of alleen een mailadres. Aan de andere kant, wat heb ik nou nog te verliezen.. dus mss idd maar gewoon maandag doen en niet wachten tot woensdag.quote:
Dat gaat zeker op de lijst voor onze toekomstige Duitslandtrip dan. Met en zonder alcohol.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat was vast en zeker Jever Fun. Ik dring iedereen Jever Fun op![]()
.
Albert Heijn verkoopt het ook, maar veels te duur vind ik
In Duitsland halen scheelt me ¤9,- per krat
Vorig jaar kwam ik in de knoei met de planning en heb ik de benodige 6 kratten Jever in Nederland besteld en gehaald, en dat is dan wel godvergeten duur (prijsverschil is bij de kratten met alcohol even groot).
Voor een lekker stukje lam wil ik in geval van nood best een keer bierkoerier spelen hoorquote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat was vast en zeker Jever Fun. Ik dring iedereen Jever Fun op![]()
.
Albert Heijn verkoopt het ook, maar veels te duur vind ik
In Duitsland halen scheelt me ¤9,- per krat
Vorig jaar kwam ik in de knoei met de planning en heb ik de benodige 6 kratten Jever in Nederland besteld en gehaald, en dat is dan wel godvergeten duur (prijsverschil is bij de kratten met alcohol even groot).
Landbier staat op het etiketquote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat gaat zeker op de lijst voor onze toekomstige Duitslandtrip dan. Met en zonder alcohol.
@:derludolf, is dat Paderborner gewoon pils?
Oh ja, nog even terugkomen op jouw ellenlange monologen met vlindertje89.quote:
Ja. Dat wilde ik zeggen maar heb weinig typzin.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, nog even terugkomen op jouw ellenlange monologen met vlindertje89.
Dat vind ik nou net het leuke van een slowchat, dat er conversaties zijn, en monologen, lange verhaallijnen, korte lijnen, gedeelde historie en steeds weer nieuwe zaken. Jouw posts passen daar precies uitstekend in en tussen.
Het is leuk om jouw ontwikkeling te zien. Met je baan en je buren en je buik en je hockeydicks etc etc.
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, nog even terugkomen op jouw ellenlange monologen met vlindertje89.
Dat vind ik nou net het leuke van een slowchat, dat er conversaties zijn, en monologen, lange verhaallijnen, korte lijnen, gedeelde historie en steeds weer nieuwe zaken. Jouw posts passen daar precies uitstekend in en tussen.
Het is leuk om jouw ontwikkeling te zien. Met je baan en je buren en je buik en je hockeydicks etc etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou mijn boosters zijn w.s. verwaterd of zo.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe gaat het met je @:Blues? En met @:Lucky_Strike?
Ik weet niet hoe het in jouw werkwereld is, maar bij alle sollicitaties die ik deed en als wij sollicitanten hebben op werk, toon je vlgs mij wel interesse als je een keer aan de lijn hangt bij degene aan wie je de mail verstuurde.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:34 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zeker waar. Ik kan altijd na een jaar, of twee enz weer verder kijken. En de baan bij VU gaat mijn cv voor dat verder kijken zeker aantrekkelijker maken, of ik kom erachter dat ik onderwijs geven toch niet echt wat vind/het me niet ligt en dan is het ook goed dat zsm te weten.
Dat laatste voelt voor mij niet als een optie; ik ken ze al, en het is ook voor de toekomst echt wel een potentiële plek voor me, dus ik wil die goodwill niet verliezen. Plus ik zou dan per september al 0.2fte beginnen, dus dat is al vrij snel, en wel héél kortdag ook om hen alsnog te laten zitten.
[..]
Ja, die durf ik niet aan. Dan sta ik straks mogelijk alsnog met lege handen.
[..]
Ja, kan dat al? Voelt voor mij wat opdringerig omdat de vacature dan net een week gesloten is. Bellen is natuurlijk wel slimmer dan mailen inderdaad, heb ik sneller antwoord. Eens kijken of ik in de vacature een nummer kan vinden of alleen een mailadres. Aan de andere kant, wat heb ik nou nog te verliezen.. dus mss idd maar gewoon maandag doen en niet wachten tot woensdag.
Hoe zijn jouw klachten vandaag? Voel je je al iets beter?
Dit!!quote:Op zaterdag 16 juli 2022 10:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kaatje, van harteDat je feest maar een groot succes mag worden en dat je lekker in de watten gelegd wordt
quote:Op zaterdag 16 juli 2022 10:25 schreef Blues het volgende:
En...g is pos 😒
Ondanks de voorzorgsmaatregelen.
Nog steeds waardeloos.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 11:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Dank allen!
Wat balen @:Blues en @:Golfer Hopelijk is hij er niet al te beroerd van. En hoe gaat het nu met jou?
.
Oh echt, jeetje zegquote:Op zaterdag 16 juli 2022 11:51 schreef AnneX het volgende:
De waterstanden zijn dramatisch laag. Nu al.
Dat betekent geen schipperen morgen op de Lekwant er kan niet worden aangelegd bij de steigers.
Oh jeej johquote:Op zaterdag 16 juli 2022 11:51 schreef AnneX het volgende:
Dat betekent geen schipperen morgen op de Lekwant er kan niet worden aangelegd bij de steigers.
Oh balen johquote:
Ja!quote:Op zaterdag 16 juli 2022 12:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oh balen johMaar dat was ook wel te verwachten
Wel een voordeel: jullie kunnen nu gezellig samen ziek zijn
Ik had dat ook toen mijn G eenmaal positief wasquote:Op zaterdag 16 juli 2022 12:14 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja!![]()
Ik was heel blij dat ie vanochtend na de pos test weer gezellig naast me in bed kroop
ik dacht even dat jij ging trouwenquote:Op zaterdag 16 juli 2022 07:13 schreef gcjoel het volgende:
Zo ook vroeg op, bruidsmeisje / zus van de bruid jurk zoeken in Leiden met zus en mama en de bruid via videobellen
quote:
Ja zeg. Een dagje home alone pfffft.quote:
Zag ook al reportages over woonboten, die moeten nu klauteren door hun huisquote:Op zaterdag 16 juli 2022 11:51 schreef AnneX het volgende:
Je kan het geluid ook uitzetten he 🤣🤣quote:Op zaterdag 16 juli 2022 13:29 schreef fietsie het volgende:
Hier is sinds gisteren een Nintendo Switch in huis..
De ehm, geluidjes, daar had ik vooraf geen rekening mee gehouden..
Nu de vriezer aan het leegruimen; alles eruit, sorteren en inventariseren wat er in zit. Want hij zat helemaal vol en toch kwam er amper wat uit, er gingen alleen dingen in.
quote:"Het peloton wordt gedynamiteerd!"
Ja maar ja "beleving dit-dat enzo"quote:Op zaterdag 16 juli 2022 13:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je kan het geluid ook uitzetten he 🤣🤣
quote:
optie? Blue toooth. Koptelefoon.quote:
quote:Op zaterdag 16 juli 2022 14:17 schreef Clubsoda het volgende:
Gefeliciteerd @:Kaatje !
Wij waren vandaag in Belgiëroteind rijden maar ik heb een trouw-outfit
en verder lekker geluncht en koffie gedronken en wafels gehaald
We kennen die van elkaar. Ze was mee met kopen, vind dat wel zo gezellig. Ik ben met haar ook mee geweest voor de eerste afspraak, het pak zelf is nog in de maak. Mijn vorige bruiloft was heel braaf precies volgens alle regeltjes, maar nu lekker nietquote:Op zaterdag 16 juli 2022 14:19 schreef AnneX het volgende:
[..]kennen jullie elkaars outfit? Of blijft het een verrassing?
Snap ik hoor. Er waren wat mensen die zeiden 'maar dat hoort toch niet?' toen ze hoorden van het shopplanquote:Op zaterdag 16 juli 2022 14:33 schreef AnneX het volgende:
Oh, het ging mij niet echt om regeltjes. Jullie dag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op zaterdag 16 juli 2022 15:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Column van een kennis van mij over zijn moeder. Moest een beetje aan de (weckende) mensen hier denkenZulke weckrecepten zou ik wel willenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zal het 'm eens vragen. Je zal niet de enige zijnquote:
Ik keek ff op mp wat je bedoelde, wat een leukerds zitten ertussen!quote:Op zaterdag 16 juli 2022 17:19 schreef Myraela het volgende:
Ik ging naar de kringloop, zag een telefoonbankje en heb nu besloten dat ik een telefoonbankje nodig heb in mijn leven.Maar een mooiere dan ze daar hadden staan, dus maar even Marktplaats in de gaten houden.
Heb je een bril verzekering?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 16:20 schreef Tuindier het volgende:
Veel plezier met je feestje @:Kaatje1 , en beterschap en sterkte voor de besmetten.
Mijn brilmontuur was gebroken, maar dat viel nog binnen de garantie en het montuur kon nog opnieuw besteld worden, dus nu heb ik een vers montuur. Goede service van de lokale opticien!
Geweldig he!quote:Op zaterdag 16 juli 2022 17:21 schreef Blues het volgende:
Ik keek ff op mp wat je bedoelde, wat een leukerds zitten ertussen!
Koptelefoonquote:
Gefeliciteerd Kaatje.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 15:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Pff, net een reportage gelezen in de Gelderlander (AD) over 72 uur op Schiphol. Wat een doffe ellende daar, zo lang moeten wachten, zoveel bagage weg/opgestapeld,
Als ik in de komende weken moest vliegen zou ik best wel buikpijn hebben.
Tip: een stoffeerder. Ooit gevraagd via een meubelzaak naar een vakman. Heeft ook de stoelvullingen vervangen. Resultaat als nieuw.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 17:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Geweldig he!Hopelijk kan ik er eentje vinden waar de stof nog helemaal mooi is, want stof ben ik niet goed mee. Het hout kunnen we altijd nog een beetje opknappen.
Gefeliciteerd en veel plezier op jouw feest!quote:Op zaterdag 16 juli 2022 11:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Dank allen!
Wat balen @:Blues en @:Golfer Hopelijk is hij er niet al te beroerd van. En hoe gaat het nu met jou?
Hoorde net dat er nog een extra gast komt, nichtje die zo ongeveer bij @:sigme in de buurt woont (of nog noordelijker) komt na haar werk ook. Ze hoorde ervan van haar zus die zei "kom toch ook". Helemaal leuk, omdat ik haar vanwege de afstand niet durfde te vragen.
Nee, geen verzekering, maar omdat het montuur binnen twee jaar stuk was, werd het gratis vervangen.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 17:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Heb je een bril verzekering?
Toen wij onze brillen haalde , een paar weken geleden, was er een nieuwe medewerker die mijn bril wel even zou stellen.. kapot, glas eruit.
Gelukkig lag er nog een zelfde montuur in de la, vlgs ervaren medewerker was het een constructiefout...we zagen wat ze deed, typisch geval van buigen en niet weten wat je doet.
Maar goed, ze zei: gelukkig doe ik dit en niet jijzelf want jullie willen geen verzekering.
![]()
Geloof wel dat ze mooi werk maken, ja. Maar het lijkt me zo prijzig. Perfect voor een meubel waar je nog geen afscheid van kunt nemen, maar wat zonde als je ook gewoon meteen een mooiere tweedehands kunt kopen.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:39 schreef AnneX het volgende:
Tip: een stoffeerder. Ooit gevraagd via een meubelzaak naar een vakman. Heeft ook de stoelvullingen vervangen. Resultaat als nieuw.
Wat een fijne dag om aan terug te denkenquote:Op zondag 17 juli 2022 09:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Dat was een leuk feestje gisteren. Heel veel lieve en leuke mansen gesproken, locatie was geweldig, kortom een topavond
Wat fijnquote:Op zondag 17 juli 2022 09:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Dat was een leuk feestje gisteren. Heel veel lieve en leuke mansen gesproken, locatie was geweldig, kortom een topavond
Klinkt geweldig!quote:Op zondag 17 juli 2022 09:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
g is goed ziek, hoge koorts.quote:
Poeh zeg, dat klinkt heel erg heftig. Wel fijn dat bij jou de koorts wat afneemt, nu nog bij G. Hoe doen jullie het met boodschappen? Al zal je nu niet echt veel trek hebben waarschijnlijk.quote:Op zondag 17 juli 2022 13:11 schreef Blues het volgende:
[..]
g is goed ziek, hoge koorts.
Bij mij lijkt het iets te verbeteren.. de koorts dan, die neemt wel af. Die enorme hoestbuien zijn nog wel een ramp met veel pijn en ik heb totaal geen energie. Als ik buiten het vogelwaterbakje in de tuin bij wil vullen (trap af naar tuin (kamer) water in fles doen, naar achter in de tuin lopen, badje bijvullen, teruglopen en naar trap op naar woonkamer) moet ik een half uur bijkomen. Uitgeput werkelijk, hartkloppingen.
Inderdaad zeg: wat rottig, ook gezien de geplande ct.quote:Op zondag 17 juli 2022 13:11 schreef Blues het volgende:
[..]
g is goed ziek, hoge koorts.
Bij mij lijkt het iets te verbeteren.. de koorts dan, die neemt wel af. Die enorme hoestbuien zijn nog wel een ramp met veel pijn en ik heb totaal geen energie. Als ik buiten het vogelwaterbakje in de tuin bij wil vullen (trap af naar tuin (kamer) water in fles doen, naar achter in de tuin lopen, badje bijvullen, teruglopen en naar trap op naar woonkamer) moet ik een half uur bijkomen. Uitgeput werkelijk, hartkloppingen.
Allebei totaal geen eetlust.
We eten wel muizenhapjes om wat binnen te krijgen en vanavond komt picnic met wat boodschappen.
Het rotte is dat er een CT scan voor g staat gepland voor donderdag.... het zal er om hangen of het door kan gaan.
(en de tandarts maar die kan verzet)
Van die scan is echt wel heel erg vervelend. Dat kan je niet zomaar een paar dagen laten laten doen natuurlijkquote:
Dat denk ik ook (graag). Ondertussen…blijft het een naar verhaal.quote:Op zondag 17 juli 2022 13:38 schreef Blues het volgende:
Ik denk dat de boosters ons beschermen tegen ziekenhuisopname.
Althans dat wil ik geloven.
Het kan altijd nog slechter!
Tel wel onze zegeningen
Prima, eigenlijk. Still going strong.quote:Op zondag 17 juli 2022 13:49 schreef AnneX het volgende:
@:Lonaa hoe is het met oma? (moest ik gister aan denken).
Goeie spirit.👍🏼quote:
Nusstortequote:Op zondag 17 juli 2022 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Wahhh.. ik ben de cadeaus aan het uitpakken (enorm verwend en ik ben nog niet klaar) maar kreeg ook van een nichtje een enorme hoeveelheid walnoten. Hebben jullie nog recepten? Buiten over een salade of in de baklava?
Walnotenbrood, heerlijkquote:Op zondag 17 juli 2022 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Wahhh.. ik ben de cadeaus aan het uitpakken (enorm verwend en ik ben nog niet klaar) maar kreeg ook van een nichtje een enorme hoeveelheid walnoten. Hebben jullie nog recepten? Buiten over een salade of in de baklava?
Die ziet er best lekker uit. Maar ik ben niet zo van gebak. Ik ga eens googlen of er ook hartige dingen kunnen met walnoten.quote:Op zondag 17 juli 2022 16:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nusstortehttps://rutgerbakt.nl/taart-recepten/engadiner-nusstorte-recept/
Deze vrouwquote:Op zondag 17 juli 2022 16:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nusstortehttps://rutgerbakt.nl/taart-recepten/engadiner-nusstorte-recept/
Wat leuk dat je t uitpakken hebt bewaard voor vandaagquote:Op zondag 17 juli 2022 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:
WTF waaromquote:Op zondag 17 juli 2022 17:04 schreef fietsie het volgende:
Was lekker fietsen, alleen zo jammer van de 60+ eenzame wielrenner die aan een hele rijstrook van het fietspad niet voldoende dacht te hebben, en serieus dacht dat agressief doen tegen mij een goed plan was.
Ik was gesloopt toen ik thuis kwamquote:Op zondag 17 juli 2022 17:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat leuk dat je t uitpakken hebt bewaard voor vandaag
Mag Layla nog gedraaid worden op de kermis? In Dortmund niet meer, op veel meer feesten niet.quote:Op zondag 17 juli 2022 17:58 schreef z80 het volgende:
Fietsen vandaag maar overgeslagen. Iets te veel zon en geen bewolking.
Wel de fruitbomen van de waterloten. Kaarsrechte nieuwe takken recht omhoog. En een heleboel twijgjes rond de appels. Verder wat ander snelgroeiend spul in gareel gebracht. De gft bak zit weer goed vol en el ligt nu nog een bult takken voor de volgende keer. Verder rondje gelopen en wat huishouden.
De moetjes voor vandaag zijn klaar, eten zit achter de kiezen. Nu nog wat op internet rondhangen en misschien nog een rondje kermis in de stad.
Zal ik eerst moeten weten wat Layla is. En nee ik ga dat niet voor je opzoeken.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mag Layla nog gedraaid worden op de kermis? In Dortmund niet meer, op veel meer feesten niet.
Ik ken het is nummer verder niet, maar volgens mij is het een doorsnee rapnummer vertaald in Duits en in een Ballermann jasje gestoken.
Zelfs de politiek heeft zich er al over uitgelaten. Hoewel dat niet echt bijzonder meer is tegenwoordig.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:48 schreef z80 het volgende:
[..]
Zal ik eerst moeten weten wat Layla is. En nee ik ga dat niet voor je opzoeken.
Kali 4evahquote:Op zondag 17 juli 2022 18:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mag Layla nog gedraaid worden op de kermis? In Dortmund niet meer, op veel meer feesten niet.
Ik ken het is nummer verder niet, maar volgens mij is het een doorsnee rapnummer vertaald in Duits en in een Ballermann jasje gestoken.
Jep, is werkelijk niet de moeite waard en het verbod zorgt alleen maar voor het Streisandeffect.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat was mijn ‘nood’ rantsoen toen wij beiden werkten.quote:Op zondag 17 juli 2022 20:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vandaag de lekkerste maaltijd in tijden gemaakt, Tagliatelle met Pesto, zo eenvoudig, zo lekker. Waarom doe ik dit niet vaker?
Foutquote:Op zondag 17 juli 2022 21:01 schreef Blues het volgende:
@:pdehoog jouw G komt toch uit Slovenië?
Of zit ik fout?
quote:Op zondag 17 juli 2022 21:02 schreef sigme het volgende:
Ik ben niet zo erg van de grappig filmpjes enzo, maar allemachtig, deze is echt grappig![]()
![]()
https://imgur.com/gallery/W61Oj13
Tranen over mijn wangen!quote:Op zondag 17 juli 2022 21:02 schreef sigme het volgende:
Ik ben niet zo erg van de grappig filmpjes enzo, maar allemachtig, deze is echt grappig![]()
![]()
Versgemaakte pasta (Ei en Semolina) en verse zelfgemaakte pesto. Die uit een potje smaakt me nooit.quote:Op zondag 17 juli 2022 20:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat was mijn ‘nood’ rantsoen toen wij beiden werkten.
Eerlijk? Wel met pesto uit een potje.
Zo nog even kijken, Sloveniëquote:Op zondag 17 juli 2022 21:04 schreef Blues het volgende:
Oh nou ja.
Leuk programma over Slovenië: de directeur en de kok.
(Avrotros)
👍🏼quote:Op zondag 17 juli 2022 21:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Versgemaakte pasta (Ei en Semolina) en verse zelfgemaakte pesto. Die uit een potje smaakt me nooit.
Er is toch geen personeel om ‘gewone’ kassa’s te bemensen 🙃quote:Op zondag 17 juli 2022 21:33 schreef fietsie het volgende:
Soms hebben die Belgen toch gewoon mooie slimme dingen:
https://tweakers.net/nieu(...)-zelfscankassas.html
Ja dat.quote:Op zondag 17 juli 2022 21:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Er is toch geen personeel om ‘gewone’ kassa’s te bemensen 🙃
En ik zie er altijd 1-2 mensen staan voor hulp en controle.
Benieuwd wat ze uit de Sloveense keuken laten zien. Zlikrofi toevallig?quote:Op zondag 17 juli 2022 21:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja mooi daar![]()
https://tvblik.nl/de-kok-en-de-directeur/17-juli-2022
Jeetje, dat moet wel een enorme supermarkt zijn dan met vroeger altijd zo veel kassa's open. Zo veel heeft Jumbo Food Court niet eens. Mazzelaarquote:Op zondag 17 juli 2022 21:50 schreef fietsie het volgende:
Hier is het van continue 6-8 cassieres naar 1 iemand voor controle die -ook- de service balie bedient, en echt structureel wegvallen van werkgelegenheid voor volwassen cassieres voor wie dat de echte baan was. Geen kinder-uurtjes voor scholieren.
Het inzetten van die zelfscan is daarnaast ook nog eens zonder de prijzen dan te verlagen met de collectief bespaarde loonsom dus het is verschraling van het product en gaat ten koste van werkgelegenheid voor die groep die weinig andere opties heeft.
Enorm? De supermarkten hadden hier sowieso allemaal minstens 6 kassa's, ook de kleine vestigingen. Zinloos mensen te laten wachten in rijen. De Actions hier zijn al terug naar 1 kassa, en die doen ze ook rustig hele delen van de dag dicht.quote:Op zondag 17 juli 2022 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jeetje, dat moet wel een enorme supermarkt zijn dan met vroeger altijd zo veel kassa's open. Zo veel heeft Jumbo Food Court niet eens. Mazzelaar![]()
Ik heb ook nog nooit een winkel gezien met alleen maar zelfscan trouwens.
Wat een onzin. Als we banen moeten verzinnen, zijn er vast wel zinnigere dingen te doen dan het ontmoedigen van technische ontwikkelingen. We hoeven overigens geen banen te verzinnen, genoeg branches waar de mensen wél nodig zijn. 'De consument moet het zelf doen' vind ik ook een onzin-reden om dan maar belasting te heffen. Ik vind het juist een service dat ik het zelf mag doen, dat ik niet in de rij hoef te staan of een saai praatje met een verveelde caissière hoef te maken als ik daar een keer geen zin in heb.quote:Op zondag 17 juli 2022 21:33 schreef fietsie het volgende:
Soms hebben die Belgen toch gewoon mooie slimme dingen:
https://tweakers.net/nieu(...)-zelfscankassas.html
Dat zie ik hier in de buurt en in Dordrecht en Zwijndrecht echt nooit. 1-3 kassa's is het wel. Ik sta ook nauwelijks in de rij eigenlijk. Mensen komen goed verspreid over de dag denk ik.quote:Op zondag 17 juli 2022 21:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Enorm? De supermarkten hadden hier sowieso allemaal minstens 6 kassa's, ook de kleine vestigingen. Zinloos mensen te laten wachten in rijen. De Actions hier zijn al terug naar 1 kassa, en die doen ze ook rustig hele delen van de dag dicht.
Dit is de randstad niet he; vrijwel alle bedrijven met ongeschoold werk zijn al vertrokken naar oorden met een groter aanbod mensen die op kleine contractjes willen werken, en wat er over gebleven is is of regio gebonden, of heeft heel specifieke producten waarin mensen met kassa-capaciteiten weinig in te brengen hebben.quote:Op zondag 17 juli 2022 22:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als we banen moeten verzinnen, zijn er vast wel zinnigere dingen te doen dan het ontmoedigen van technische ontwikkelingen. We hoeven overigens geen banen te verzinnen, genoeg branches waar de mensen wél nodig zijn. 'De consument moet het zelf doen' vind ik ook een onzin-reden om dan maar belasting te heffen. Ik vind het juist een service dat ik het zelf mag doen, dat ik niet in de rij hoef te staan of een saai praatje met een verveelde caissière hoef te maken als ik daar een keer geen zin in heb.
Er zijn wel winkels met meer kassa's inderdaad. Maar die zijn al jaren niet open. Al voor de zelfscan.quote:Op zondag 17 juli 2022 22:04 schreef Myraela het volgende:
Ik zie hier ook wel 5 of 6 kassa's, ze zijn alleen zelden allemaal open. Misschien rond de feestdagen.
In deze "grote" stad is volgens mij maar 1 AH to go (op het station) en als daar 10 zelfscankassa's zouden staan, kon er geen klant, maar ook geen koopwaar meer inquote:Op zondag 17 juli 2022 22:05 schreef Myraela het volgende:
Zelfscan bij de AH-to-go is ook echt geweldig. Iedereen staat er vaak met 1 of 2 items, er waren maar weinig kassa's want hele kleine zaak en natuurlijk staat iedereen er op hetzelfde moment. Nu zitten er in dezelfde kleine zaak gewoon 10 zelfscankassa's. Echt ideaal.
En dan zou je alleen voor die mensen de technologische vooruitgang moeten tegen houden? Vrij nutteloos lijkt me.quote:Op zondag 17 juli 2022 22:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit is de randstad niet he; vrijwel alle bedrijven met ongeschoold werk zijn al vertrokken naar oorden met een groter aanbod mensen die op kleine contractjes willen werken, en wat er over gebleven is is of regio gebonden, of heeft heel specifieke producten waarin mensen met kassa-capaciteiten weinig in te brengen hebben.
Zelfscan is geen technologische vooruitgang, het is niets technologisch want de kassa scant niet anders.quote:Op zondag 17 juli 2022 22:09 schreef gcjoel het volgende:
[..]
En dan zou je alleen voor die mensen de technologische vooruitgang moeten tegen houden? Vrij nutteloos lijkt me.
Dan investeren we in mensen wel opleiden of op afstand werken, of whatever. Lijkt me allemaal zinniger dan mensen iets laten doen waar prima alternatieven voor zijn. Of zoeken naar een manier waarop mensen inzetten wél van toegevoegde waarde is. Er zijn nog altijd mensen die juist wel voor de normale kassa's kiezen, misschien moeten ze meer/andere service bieden om de normale kassa weer aantrekkelijker te maken.quote:Op zondag 17 juli 2022 22:05 schreef fietsie het volgende:
Dit is de randstad niet he; vrijwel alle bedrijven met ongeschoold werk zijn al vertrokken naar oorden met een groter aanbod mensen die op kleine contractjes willen werken, en wat er over gebleven is is of regio gebonden, of heeft heel specifieke producten waarin mensen met kassa-capaciteiten weinig in te brengen hebben.
Ik kan me er toch vaak over verbazen over hoeveel ze er in een kleine ruimte weten te proppen.quote:Op zondag 17 juli 2022 22:07 schreef Kaatje1 het volgende:
In deze "grote" stad is volgens mij maar 1 AH to go (op het station) en als daar 10 zelfscankassa's zouden staan, kon er geen klant, maar ook geen koopwaar meer in
Nee want je ziet op de plekken waar zelfscan is ingevoerd al structureel kassa's minder staan en gesloten gehouden worden; hier in de straat zijn er zo al drie die te horen kregen dat ze in aanmerking komen voor "het sociaal plan" van de onderneming.quote:Op zondag 17 juli 2022 22:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dan investeren we in mensen wel opleiden of op afstand werken, of whatever. Lijkt me allemaal zinniger dan mensen iets laten doen waar prima alternatieven voor zijn. Of zoeken naar een manier waarop mensen inzetten wél van toegevoegde waarde is. Er zijn nog altijd mensen die juist wel voor de normale kassa's kiezen, misschien moeten ze meer/andere service bieden om de normale kassa weer aantrekkelijker te maken.
Dat vind ik juist minder. Ik pak het aan het eind in want geplette groenten enzo vind ik niets en in de ah staan de zware boodschappen meestal aan het eind van de routequote:Op zondag 17 juli 2022 22:18 schreef gcjoel het volgende:
Zefscan is echt een van de beste innovaties van de laatste jaren in de supermarkt.![]()
gewoon tijdens het boodschappen doen al je tas handig inpakken, zien hoeveel alles kost en of het klopt. Heerlijk
Circuleert al een poos en ja, te grappigquote:Op zondag 17 juli 2022 21:02 schreef sigme het volgende:
![]()
Diverse grassen, heliopsis, echinacea, rudbeckia, spoorbloem, crocosmia, knolzijdeplant, salvia, leeuwenstaart, kniphofia, helenium, lupine. Plus nog wat restjes calendula, OI kers en zonnebloem.quote:Op zondag 17 juli 2022 22:11 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky Welke plantjes?
De tuinslang naar voren weer 30 m uitgerold voor het zomerseizoen.
En een sloot water gegeven aan oa. Annabelle, die al aardig begon te dweilen.
Nu weer eens. Maar na twee weken waarin ik van de vier keer dat ik zelfscan deed drie keer moest wachten omdat CONTROLE was ik er wel even klaar mee.quote:
Dat van de vele bijenkorven klopt wel, ook van die beschilderde exemplaren.quote:Op zondag 17 juli 2022 21:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja mooi daar![]()
https://tvblik.nl/de-kok-en-de-directeur/17-juli-2022
Beste voor het laatst bewaard.quote:Op zondag 17 juli 2022 23:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Jankend op de bank voor de tv, wat een heerlijke afsluiter van het weekend dit![]()
(WK hockey)
Nou, absoluut. Wat een briljante derde goal. Zo heerlijk om te zien. Echt goed hockey en die emotiequote:
Ik zou toch zo graag willen weten wat er de laatste jaren echt in Oranje is gebeurd... We horen van alles, maar eigenlijk ook niets.quote:Op zondag 17 juli 2022 23:30 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Nou, absoluut. Wat een briljante derde goal. Zo heerlijk om te zien. Echt goed hockey en die emotie
Ja, eens. En pfoe, ja, eens. Ik heb idd geen vertrouwen in van Ass ook. Haal Jamilon maar zsm terug. Volgens mij zei hij gisteren ook iets over dat hij er nu wel iets anders over dacht oid toen hij werd gevraagd of het te vroege beslissing was om niet door te gaan na het WK oid.quote:Op zondag 17 juli 2022 23:42 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik zou toch zo graag willen weten wat er de laatste jaren echt in Oranje is gebeurd... We horen van alles, maar eigenlijk ook niets.
Voorts denk ik dat we Jamilon Mülders nog gaan missen. Ben benieuwd naar het Paul van Ass-tijdperk, maar heb er niet zo´n vertrouwen in.
Heb dat gemist maar Jamilon is altijd eerlijk in zijn antwoorden. Dus dat zou best kloppen. Jamilon was een verse assistent en daarom nu wellicht de perfecte Adje Interim.quote:Op zondag 17 juli 2022 23:44 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, eens. En pfoe, ja, eens. Ik heb idd geen vertrouwen in van Ass ook. Haal Jamilon maar zsm terug. Volgens mij zei hij gisteren ook iets over dat hij er nu wel iets anders over dacht oid toen hij werd gevraagd of het te vroege beslissing was om niet door te gaan na het WK oid.
Sooo…wat een afwisseling.quote:Op zondag 17 juli 2022 22:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Diverse grassen, heliopsis, echinacea, rudbeckia, spoorbloem, crocosmia, knolzijdeplant, salvia, leeuwenstaart, kniphofia, helenium, lupine. Plus nog wat restjes calendula, OI kers en zonnebloem.
Je zit foutquote:Op zondag 17 juli 2022 21:01 schreef Blues het volgende:
@:pdehoog jouw G komt toch uit Slovenië?
Of zit ik fout?
Combobreakerquote:Op maandag 18 juli 2022 07:57 schreef Myraela het volgende:
Bewust zo laat mogelijk naar kantoor vertrekken omdat ik de vorige keer al flink onderweg was voordat ik een 'Ik kom vandaag niet naar kantoor'-appje kreeg.
Sow, dat is balen zeg. Jullie auto is wel de pineut deze vakantie. Ik hoop dat jullie snel een leenauto ofzo krijgen.quote:Op maandag 18 juli 2022 08:03 schreef Yinny het volgende:
![]()
Nou, het was een gisteren een dag om nooit te vergeten helaas. Op vakantie in Frankrijk een motorrijder op de verkeerde weghelft, net bij een bocht op een smal bergweggetje.
Hij had gelukkig niets en wij ook niet, maar onze auto wel helaas. Voorruit stuk, voorkant in elkaar
Lang wachten op gendarmerie, heel lang wachten op takelwagen en dan nog taxi naar camping. Ongeluk gebeurde rond 17 uur, na 20 uur waren we pas terug. En niet geluncht of iets anders gegeten, gelukkig wel veel water.
Kind wel overstuur en vannacht nachtmerries
Hopelijk straks alles snel geregeld met de verzekering, zodat we nog vakantie hebben....
Oh bah.quote:Op maandag 18 juli 2022 08:03 schreef Yinny het volgende:
![]()
Nou, het was een gisteren een dag om nooit te vergeten helaas. Op vakantie in Frankrijk een motorrijder op de verkeerde weghelft, net bij een bocht op een smal bergweggetje.
Hij had gelukkig niets en wij ook niet, maar onze auto wel helaas. Voorruit stuk, voorkant in elkaar
Lang wachten op gendarmerie, heel lang wachten op takelwagen en dan nog taxi naar camping. Ongeluk gebeurde rond 17 uur, na 20 uur waren we pas terug. En niet geluncht of iets anders gegeten, gelukkig wel veel water.
Hopelijk straks alles snel geregeld met de verzekering, zodat we nog vakantie hebben....
Wat een schrikquote:Op maandag 18 juli 2022 08:03 schreef Yinny het volgende:
![]()
O, dat is echt engquote:Op maandag 18 juli 2022 08:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Sow, dat is balen zeg. Jullie auto is wel de pineut deze vakantie. Ik hoop dat jullie snel een leenauto ofzo krijgen.
Ik hoop mijn nacht snel te vergeten. Ik heb het grootste deel zittend doorgebracht omdat ik anders elk uur half stikkend in mijn slijm wakker werdDeze verkoudheid is wel bovengemiddeld stom.
Oh joh wat vreselijk voor julliequote:Op maandag 18 juli 2022 08:03 schreef Yinny het volgende:
![]()
Gewone verkoudheid?quote:Op maandag 18 juli 2022 08:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik hoop mijn nacht snel te vergeten. Ik heb het grootste deel zittend doorgebracht omdat ik anders elk uur half stikkend in mijn slijm wakker werdDeze verkoudheid is wel bovengemiddeld stom.
Wat bedoel je met meer druk?quote:Op maandag 18 juli 2022 14:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Voorzichtig goed nieuws voor @:Blues Hopelijk ook snel voor G.
T was best druk vanochtend en ik draai woensdag ook maar een ochtend mee. Terug naar huis fietsen was warm, zeker in de zon wachtend bij een stoplicht. Eigenlijk zou ik vanmiddag naar UWV moeten voor een coachingsgesprek maar de dame belde dat het ook telefonisch kon (daar is de airco stuk, 28 gr. in het gebouw). Het gesprek hebben we meteen gedaan. Er is nu, richting 1 jaar ww, wel wat meer druk merk is.
Maar ik hoef gelukkig het huis niet meer uit tot woensdagochtend 9.15. Het is nog niet zo warm in huis dat de airco aan moet, maar op het balkon zitten is nu niet leuk
Dat er werd gesproken over ook naar andere vacatures te kijken zoals telemarketing of zo. Een kennisje (15 jaar jonger) kreeg die opties (nog net geen preek) al na 6 maanden, ik na 9 maandenquote:
Heb je mooi geluk, na 6 maanden moet je volgens mij op 'alles' solliciteren. Die druk lijkt me niet fijn.quote:Op maandag 18 juli 2022 15:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat er werd gesproken over ook naar andere vacatures te kijken zoals telemarketing of zo. Een kennisje (15 jaar jonger) kreeg die opties (nog net geen preek) al na 6 maanden, ik na 9 maanden
Is het ook niet. Ga maar eens rustig rondkijken wat er nog meer is. Ik heb nu nog 2 dingen lopen, waar ik echt hoop op heb.quote:Op maandag 18 juli 2022 15:15 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Heb je mooi geluk, na 6 maanden moet je volgens mij op 'alles' solliciteren. Die druk lijkt me niet fijn.
Natuurlijk wil je werken. Een grote stap terug ( in inkomen) is een té groot risico.quote:Op maandag 18 juli 2022 15:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is het ook niet. Ga maar eens rustig rondkijken wat er nog meer is. Ik heb nu nog 2 dingen lopen, waar ik echt hoop op heb.
Oh balen zegquote:Op maandag 18 juli 2022 16:16 schreef Yinny het volgende:
Hoi! Helemaal gaar van in de wacht staan bij de verzekering...heeft echt minimaal 3 uur geduurd vandaag bij elkaar. Blij toe dat we niet in echte nood zitten. Verzekering moet eerst met garage overleggen, dan krijgen we pas te horen hoe en wat. Het is voor ons iig duidelijk dat de auto niet gemaakt gaat worden (oud model van 20 jaar oud). Vriend baalt, want afgelopen maandag nieuwe accu, vorige maand nieuwe boxen, paar maanden geleden een smart scherm erin gezet met allerlei apps. Dat heeft veel tijd en geld gekost, wat hij zeker niet terug krijgt. Hopelijk mag de auto nog naar huis worden vervoerd, zodat hij dat eruit kan halen, voor de sloop. Anders moet hij auto zo achterlaten en is hij dat gewoon kwijt.
Morgen zouden we vertrekken naar andere camping, maar nu wil vriend naar huis en gaan zoeken naar nieuwe auto voor hij weer moet werken.
Ik ga maar eens kijken naar een camping in Nederland voor over een paar dagen. Hier is het nu aan het onweren en regenen
De duimen zijn vast aan het werk.quote:Op maandag 18 juli 2022 17:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik weet niet hoe warm het hier is, maar ik vind het zeer goed uit te houden
Raam op het westen, dus pas een uur geleden of zo kwam de zon er een beetje op. Ik heb verduisterende gordijnen die aan de raamkant wit zijn. Op een kiertje zodat ik hier niet in het donker zit
Vanochtend lekker thuisgewerkt met de ramen nog wijd open, tot ik inschatte dat het buiten te warm begon te worden.
Ik twijfel of ik nog ga sporten. Misschien dat ik vanavond maar een wandeling maak. Het koelt naar mijn zin pas veel te laat op de avond af om nog te gaan hardlopen.
Zonet laatste echte rijles voor m'n examen van morgenochtend![]()
![]()
Blijkt nu net m'n instructeur corona te hebben. Maar z'n invaller is wel relaxt. Klinkt als een Limburger![]()
Hij moest wel ingrijpen, want ik zag een scooter over het hoofd. Dat moet ik morgen niet doenMaar ik had al gehoord dat je laatste rijles vaak veel slechter gaat dan het examen, dus laten we daarop hopen
De hellingproef ging ook belabberd en in het parkeervak stond ik kneiterscheef![]()
In- en uitvoegen op de snelweg daarentegen wel weer keurig. Normaal gesproken lukken de "langzame" dingen me beter dan de dingen waar je harder dan stapvoets rijdt, maar vandaag was het andersom. Dat was wel interessant.
Morgenochtend 8-9 nog rijles en dan om 9 uur examen.
Succes, ik ben vorige week gezaktquote:Op maandag 18 juli 2022 17:28 schreef Tele6 het volgende:
Raam op het westen, dus pas een uur geleden of zo kwam de zon er een beetje op. Ik heb verduisterende gordijnen die aan de raamkant wit zijn. Op een kiertje zodat ik hier niet in het donker zit
Vanochtend lekker thuisgewerkt met de ramen nog wijd open, tot ik inschatte dat het buiten te warm begon te worden.
Ik twijfel of ik nog ga sporten. Misschien dat ik vanavond maar een wandeling maak. Het koelt naar mijn zin pas veel te laat op de avond af om nog te gaan hardlopen.
![]()
Blijkt nu net m'n instructeur corona te hebben. Maar z'n invaller is wel relaxt. Klinkt als een Limburger![]()
Hij moest wel ingrijpen, want ik zag een scooter over het hoofd. Dat moet ik morgen niet doenMaar ik had al gehoord dat je laatste rijles vaak veel slechter gaat dan het examen, dus laten we daarop hopen
De hellingproef ging ook belabberd en in het parkeervak stond ik kneiterscheef![]()
In- en uitvoegen op de snelweg daarentegen wel weer keurig. Normaal gesproken lukken de "langzame" dingen me beter dan de dingen waar je harder dan stapvoets rijdt, maar vandaag was het andersom. Dat was wel interessant.
Wat jammer!quote:Op maandag 18 juli 2022 17:44 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Succes, ik ben vorige week gezakt![]()
kijkwerk moest bij kruispunten nog wat beter. Vooral nacontrole als je op 't kruispunt komt nog ff dat straatje van rechts inkijken en niet alleen voor je 't kruispunt op komt. En met vak parkeren, mijn 3e en huidige rijschool/rijinstructeur was de eerste die mij ooit vertelde dat je op je examen gewoon mag corrigeren bij bijzondere verrichtingen , dus als je wat scheef uitkomt bij bijv vak achteruit parkeren gewoon zeggen "ik zet 'm nog wat rechter" zolang je maar goed om je heen blijft kijken. Succes
🤞🤞🤞quote:Op maandag 18 juli 2022 17:28 schreef Tele6 het volgende:
![]()
Dat het gepruts is moet je loslaten, als je net niet lekker uitkomt, scheef of te ver opzij gewoon even naar voren rijden, bijsturen en weer naar achter. Als je dat zelfverzekerd (vooral dat!) en veilig doet, is dat gewoon 'n dikke voldoende. Was voor mij echt 'n openbaring dat het niet in 1x perfect moest zijn of anders pech. In de praktijk zal je straks ook lang niet altijd direct perfect uitkomen.quote:Op maandag 18 juli 2022 17:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat jammer!![]()
Ik heb vandaag idd ook mogen oefenen met een tweede poging doen en dan de auto rechter zetten. In 1 keer goed is wel fijner dan dat gepruts maar ja
Wat fijn dat het al zoveel beter ging dan eerst dan!quote:Op maandag 18 juli 2022 17:54 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Dat het gepruts is moet je loslaten, als je net niet lekker uitkomt, scheef of te ver opzij gewoon even naar voren rijden, bijsturen en weer naar achter. Als je dat zelfverzekerd (vooral dat!) en veilig doet, is dat gewoon 'n dikke voldoende. Was voor mij echt 'n openbaring dat het niet in 1x perfect moest zijn of anders pech. In de praktijk zal je straks ook lang niet altijd direct perfect uitkomen.
Maar goed ik heb bij twee rijscholen gezeten die zeiden dat ze met faalangst of prestatiesdruk om konden gaan, konden ze absoluut niet waardoor ik alleen maar nóg onzekerder werd en nog meer druk voelde. Toen ik bij m'n huidige instructeur kwam, moest ik van verder komen dan toen ik nog nooit gereden had :/ maar nu voelt het echt wel dat ik het best kan. Ik kreeg ook echt 'n heeeeel lang examenrondje dit keer dus dan weet je dat je 'n twijfelgeval bent. De volgende keer, komt 't ook bij mij vast goeden bij jou hopelijk morgen al!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |