Dat was geen sneeuw.quote:Op zondag 17 juli 2022 16:10 schreef Zipportal het volgende:
Stoep weer sneeuwvrij gemaakt. @:kingroland
Honderden oudjes leggen straks het loodje. RIP.quote:
BBQ cijfer?quote:Op zondag 17 juli 2022 15:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
's Nachts 31 graden. In de middag 43.
We geven het weer vandaag een 7.
Prima weer voor een BBQ op de auto, die spiesjes zijn zo klaar, een 9!quote:
quote:Op zondag 17 juli 2022 17:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Prima weer voor een BBQ op de auto, die spiesjes zijn zo klaar, een 9!
Oant moarn Piet vanuit de hemel.
quote:
Mijne ook niet, maar een airco zal het wel een stuk dragelijker maken. Was met 45 graden in Las Vegas ook geen overbodige luxequote:Op zondag 17 juli 2022 15:33 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Hahaha de tandjes, die minimumtemps ook echtNee, dat is niet mijn plek.
Dat vroeg ik me ook al af. In steden is het sowieso een stuk warmer, daar wordt de 40 wel gehaald dinsdag. Officiële KNMI stations is een ander verhaal.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoeveel graden kan je eigenlijk normaal erbij optellen voor steden? Of zijn de steden in Nederland dermate klein dat het niet zoveel impact heeft. Meestal toch 1-2 graden warmer dacht ik.
quote:Op zondag 17 juli 2022 18:18 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af. In steden is het sowieso een stuk warmer, daar wordt de 40 wel gehaald dinsdag. Officiële KNMI stations is een ander verhaal.
Ze doen er wel onderzoek naar. Toch maar eens opzoeken
https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/stadsklimaatquote:Ze vormen een soort warmte-eiland in het landschap. Het verschil in temperatuur kan oplopen tot 4 graden voor een stad met 10.000 inwoners en 7 graden voor een stad met 200.000 inwoners.
In heel veel steden is het dan ruim boven de 40 graden maandag en dinsdag.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:32 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/stadsklimaat
Zelfs binnen een stad kan het verschil uitmaken of je in een groene straat woont of niet.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:18 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af. In steden is het sowieso een stuk warmer, daar wordt de 40 wel gehaald dinsdag. Officiële KNMI stations is een ander verhaal.
Ze doen er wel onderzoek naar. Toch maar eens opzoeken
Mijn hoofdkantoor vindt van wel. Ben ook maar een storemanager. We hebben geen airco en tevens volle zon op een grote glazen pui met enkelglas. Weet jij of hier richtlijnen voor zijn ofzo?quote:Op zondag 17 juli 2022 14:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk is je winkel niet verplicht om open te blijven.
quote:Op zondag 17 juli 2022 19:49 schreef n__n het volgende:
[..]
Mijn hoofdkantoor vindt van wel. Ben ook maar een storemanager. We hebben geen airco en tevens volle zon op een grote glazen pui met enkelglas. Weet jij of hier richtlijnen voor zijn ofzo?![]()
Mijn winkel kan zomaar eens ~45 graden worden...
quote:Werkgevers kunnen een groot aantal maatregelen nemen om gezondheidsschade te voorkomen. Voorbeelden zijn: langere pauze’s of tropenroosters, installeren van (extra) airco, vertrekken van drinken, warmte afzuigen, uitstellen van zwaar werk, luchtige kleding adviseren, plaatsen van zonwering, etc.
Verzuimt een werkgever dit te doen dan kunnen werknemers een klacht indienen bij de Arbeidsinspectie (AI) als zij vermoeden schade te leiden door de hitte. De AI kan vervolgens eisen dat de werkgever maatregelen neemt. Is de temperatuur hoger dan 40 graden Celsius dan kan tevens het werk worden stilgelegd. Overigens voert de Arbeidsinspectie ook reguliere controles uit.
Ah ok, ik dacht dat je doelde op je eigen winkel, in welk geval het natuurlijk aan jou isquote:Op zondag 17 juli 2022 19:49 schreef n__n het volgende:
[..]
Mijn hoofdkantoor vindt van wel. Ben ook maar een storemanager. We hebben geen airco en tevens volle zon op een grote glazen pui met enkelglas. Weet jij of hier richtlijnen voor zijn ofzo?![]()
Dat klinkt als een nogal onverantwoorde houding van dat kantoor.quote:Op zondag 17 juli 2022 19:49 schreef n__n het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |