Het is nu eenmaal geen speelgoed. De lusten en de lasten horen erbij. En in geval van Moffy zeker lasten, maar toch ook wel veel aanhankelijkheid en liefde, dus het is geen eenrichtingsverkeer. Ik neem zelf ook rustig eenrichtingsverkeerskatten op, maar daar moet je wel zin in hebben. En het nadeel is dat je met dat soort snowflakes dan weer geen Moffys erbij kan opvangen. Nou ja.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 11:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Het zal iemand zijn die het echt voor de kat doet. Want met een huisdier op die leeftijd heb je natuurlijk grote kans dat er medische problemen zijn en nog meer gaan komen. En 'n speelkameraadje of zo is het ook niet.
Ik zie dat wel bij de hond van m'n ouders. Heeft geen ondraaglijke pijn, maar wel allerlei ongemakken. Die verhelpen gaat niet, want een operatie trekt 'ie waarschijnlijk niet meer.
En een wandelmaatje of zo is het ook niet. Als je 'm aanlijnt, dan loopt ie niet eens meer tot het einde van de oprit.
Zoals gezegd is het asiel een tijdelijke opvang. Dat weet het asiel ook. Na onze vakantie, die nu eenmaal al gepland was, gaan we er weer alles aan doen om haar geplaatst te krijgen. We hebben haar donderdagochtend uit de stank en tussen de vliegen vandaan gehaald, omdat haar baasje dood in huis lag. Dat was prio #1. Prio #2 was (medische) zorg. Daaroverheen zat alle mogelijke liefde en zorg van mij en mijn man. Ik heb mij ervan overtuigd en verzekerd dat de mensen in het asiel haar naast zorg, ook liefde en aandacht gaan geven de komende dagen. Nu ga ik op vakantie. Daarna komen alle prio’s die nog op de lijst staan, zoals de buurtapp inschakelen en alle andere mogelijkheden onderzoeken. Ik heb daar nu gewoon geen tijd voor ivm de vakantie en ik wil het niet afraffelen en Moffy in grote haast ergens plaatsen. Vandaar pas na volgende week de mogelijkheden onderzoeken die misschien voor de hand lijken te liggen, maar die wat zorgvuldigheid vergen.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 13:15 schreef Za het volgende:
Zit Moffy inmiddels in het asiel? Dat vind ik echt dieptriest. 😿
Zijn geen van de andere buren, die ook mee willen betalen aan de kosten geïnteresseerd haar op te vangen, misschien een paar deuren verderop folderen? Dat zou toch het mooiste zijn.
Ik heb het gelezen, maar daarom is het wel triest. Vandaar mijn vraag, er zijn meerdere buren bereid tot bijdragen in medische kosten etc. Zijn daar geen belangstellenden bij (zoals iemand opperde een oudere buur wellicht), misschien nog een paar huizen verder of straatje verderop?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 14:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Zoals gezegd is het asiel een tijdelijke opvang. Dat weet het asiel ook. Na onze vakantie, die nu eenmaal al gepland was, gaan we er weer alles aan doen om haar geplaatst te krijgen.
Allemaal later.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 14:56 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen, maar daarom is het wel triest. Vandaar mijn vraag, er zijn meerdere buren bereid tot bijdragen in medische kosten etc. Zijn daar geen belangstellenden bij (zoals iemand opperde een oudere buur wellicht), misschien nog een paar huizen verder of straatje verderop?
Misschien een paar printjes op wat bomen/lantaarnpalen of in de bus, dan blijft de kat in de omgeving waar ze bekend is qua omgevingsgeluiden etc.
Waarom is een asiel perse triest? @Duderinnetje heeft toch duidelijk uitgelegd hoe warm ze ontvangen zijn, hoe de kat aan het opknappen is en dat er contact blijft tot er een oplossing komt?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 14:56 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen, maar daarom is het wel triest. Vandaar mijn vraag, er zijn meerdere buren bereid tot bijdragen in medische kosten etc. Zijn daar geen belangstellenden bij (zoals iemand opperde een oudere buur wellicht), misschien nog een paar huizen verder of straatje verderop?
Misschien een paar printjes op wat bomen/lantaarnpalen of in de bus, dan blijft de kat in de omgeving waar ze bekend is qua omgevingsgeluiden etc.
Dat is juist 1 van de redenen om voor een kat te kiezen i.p.v. een hond, dat je huis niet aan flarden gaat als je er even niet bent. Hooguit is het een twijfelgeval bij Siamezen, stelletje aandachtshoeren dat het zijn, de rest gaat gewoon ergens liggen stinken tot de levende blikopener weer thuis komt.quote:
Dit!quote:Op zaterdag 16 juli 2022 15:42 schreef PoesInDoos het volgende:
Dude, wat een verdrietIk heb respect voor je doortastendheid, je hoeft je ook echt niet te verantwoorden! Buurman en poes mogen blij zijn met een buuf als jou.
Hopelijk kun je wat genieten van je vakantie, poes zit voor nu warm en veilig
Je hoeft mij geen uitleg te geven Duderinnetje, het is gewoon een rotsituatie voor jullie en poes.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 15:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Niet alle buren kunnen zomaar een kat als Moffy opnemen. Veel zijn overdag niet eens thuis. Of hebben een druk gezin. Of snappen niets van katten. Daar doe je niemand, ook Moffy niet, een plezier mee. Het is nu gewoon optimaal geregeld in een situatie die nog moet uitkristalliseren.
Daar wil ik de uitleg over het hoe en waarom van het asiel verder bij laten eigenlijk. Ik ga niet over één nacht ijs. Maar ik stel wel je idee op prijs hoor, van de buurt inschakelen en zo. Dat gaan we ook echt doen. Niet flyeren, maar wel de buurtapp inschakelen. Maar dan nog gaat ze niet zomaar naar de eerste de beste die zich, ongetwijfeld goedbedoeld, aanmeldt.
Noem jij Duderinnetje nou een lief beestje?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 17:35 schreef SherlockHolmes het volgende:
Respect voor je inspanningen, lief beestje
Maar waarom? Een asiel betekent toch niet per definitie iets negatiefs? Moffy wordt verzorgd nu en is in goede handen....én er zijn nog kansen dat ze op een mooie woonplek terecht komt.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:16 schreef Za het volgende:
[..]
Je hoeft mij geen uitleg te geven Duderinnetje, het is gewoon een rotsituatie voor jullie en poes.
Iedereen bedoelt het goed maar daarom is het niet minder triest, en betrekkelijk kansarm ook ben ik bang.
Asiel zie ik als iets vrij negatiefs. Als 'n dier gewend is aan 'n liefdevol huis en dan naar 'n asiel moet waar 'ie een van de velen is. Dat kun je wat mij betreft onmogelijk als iets positiefs beschouwen.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:54 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar waarom? Een asiel betekent toch niet per definitie iets negatiefs? Moffy wordt verzorgd nu en is in goede handen....én er zijn nog kansen dat ze op een mooie woonplek terecht komt.
Maar dit is overmacht? Baasje overlijdt en buren hebben hun best gedaan om opvang te vinden? En dan nog, iemand die in een asiel werkt zorgt niet goed voor opvang?? Ze hadden Moffy ook de straat op kunnen sturen dan had ie het zeker niet overleefd.....quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Asiel zie ik als iets vrij negatiefs. Als 'n dier gewend is aan 'n liefdevol huis en dan naar 'n asiel moet waar 'ie een van de velen is. Dat kun je wat mij betreft onmogelijk als iets positiefs beschouwen.
Mijn katertje is kruising van siamees. Als ik mijn anderen kat wat aandacht geef, dan kan hij soms wel eens jaloers zijnquote:Op zaterdag 16 juli 2022 17:10 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Dat is juist 1 van de redenen om voor een kat te kiezen i.p.v. een hond, dat je huis niet aan flarden gaat als je er even niet bent. Hooguit is het een twijfelgeval bij Siamezen, stelletje aandachtshoeren dat het zijn, de rest gaat gewoon ergens liggen stinken tot de levende blikopener weer thuis komt.
Dat snap ik, Duderinnetje.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 09:11 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Lief aangeboden, maar ik zou niet te veel hooi op je vork nemen.
Moffy zoekt een speld in een hooiberg, maar er wordt intussen voor haar gezorgd. Het is niet zo dat ze koste wat kost ook maar ergens onderdak móet hebben omdat ze anders op straat loopt of zo.
Dus voel je niet oner druk gezet. Moffy moet ook wel echt in een stabiele situatie komen, anders gaat ze van de regen in de drup.
Verhuisdieren.nl is een goeie, de eigenaresse ken ik en is echt een dierenvriendin.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 14:43 schreef lunapuella het volgende:
Veel succes! Je zou het ook nog via verhuisdieren.nl kunnen proberen.
Gedaanquote:Op zondag 17 juli 2022 14:44 schreef ChipsZak. het volgende:
Misschien even de DA-update van post #32 in de OP zetten? Het klinkt in de OP of poes er erger aan toe is dan nu het geval (b)lijkt te zijn,.
Dat van die luchtwegontsteking kwam pas later aan het licht hè?quote:Op zondag 17 juli 2022 15:49 schreef Za het volgende:
Aangezien je niet reageert op mijn DM.
Je schrijft kan makkelijk met andere katten.
Maar deze kat heeft een chronische luchtweg ontsteking waarvoor ze momenteel en daarna zo nu en dan antibiotica (dus bacterieel) nodig heeft.
Bacteriële longontstekingen zijn besmettelijk. Ik vind claimen dat ze bij makkelijk bij andere katten kan daarom onverantwoordelijk naar eventuele belangstellenden met gezonde katten.
En dit.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |