abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205354456
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 21:21 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik bedoelde meer dat een lange autorit geen probleem hoeft te zijn. :)
[..]
Nee, maar die eerste twee katten kunnen er wel last van hebben, qua stress.
Nee, zo'n rit an sich is het punt niet. Maar dat hele gesleep. Andere omgeving, andere baasjes. En dan allemaal voor die paar maanden en dat jaar. En dan moet 'ie weer leren om buiten z'n behoefte te doen en zo.

Van zo'n oude kat van 17? Heel erg actief zal een 17-jarige kat niet meer zijn.

Mijn ouders hebben een hond van 17. Enige wat dat beest nog doet is de hele dag liggen en zo nu en dan eens sjokken richting z'n eten of de plek waar 'ie pist of kakt.
  Manager PR/Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 21:39:39 #52
269689 crew  Viv
pi_205354666
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 21:25 schreef Halcon het volgende:
Van zo'n oude kat van 17? Heel erg actief zal een 17-jarige kat niet meer zijn.

Mijn ouders hebben een hond van 17. Enige wat dat beest nog doet is de hele dag liggen en zo nu en dan eens sjokken richting z'n eten of de plek waar 'ie pist of kakt.
Die mogelijke stress bij de andere katten is niet per se reëel. ;) Zij kunnen het als bedreigend ervaren terwijl ze in feite niks te vrezen hebben van de nieuweling.
pi_205354689
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 21:39 schreef Viv het volgende:

[..]
Die mogelijke stress bij de andere katten is niet per se reëel. ;) Zij kunnen het als bedreigend ervaren terwijl ze in feite niks te vrezen hebben van de nieuweling.
Mja, zal wel loslopen toch als de nieuweling ze verder niet kliert, niet aan hun speelgoedjes of wat dan ook zit.
  Manager PR/Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 21:43:25 #54
269689 crew  Viv
pi_205354734
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 21:40 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mja, zal wel loslopen toch als de nieuweling ze verder niet kliert, niet aan hun speelgoedjes of wat dan ook zit.
Als TS dat zag zitten, dan had ze dit topic niet geopend. :Y)
pi_205354749
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 21:43 schreef Viv het volgende:

[..]
Als TS dat zag zitten, dan had ze dit topic niet geopend. :Y)
Ze ziet het duidelijk niet zitten inderdaad, maar lijkt mij wel de beste oplossing. Iemand vinden die een 17-jarige kat in huis wil nemen, dat zal allemaal niet zo meevallen.

Ben je er net aan gewend, dan is 'ie alweer dood. Want eerlijk is eerlijk: lang heeft een 17-jarige kat niet meer te gaan.

En met kinderen in huis hoef je al helemaal niet te beginnen aan 'n bejaarde kat.
pi_205354892
ik zal het eens navragen hier bij een stichting waar ik veel mee heb te maken
vorig jaar was hier tijdelijk een kat van 15 jaar waarvan we achterkwamen dat ze niet met andere katten overweg kon en helaas zullen hier steeds weer andere katjes aanwezig zijn.
er is een plek gevonden (en ja aan de andere kant van het land) waar ze nu helemaal alleen is en een deel heeft van een afgezette tuin en heeft de tijd van haar leven. ze geniet volop. en de adoptanten zijn er ook heel blij mee <3
heeft wel een dikke maand bij mij gezeten, maar dat was zeker te overbruggen.
pi_205354917
en het is nou niet dat je moffy iedere dag moet kammen, gewoon een beetje bijhouden is goed genoeg.
ze lijkt me ontzettend lief
bij kinderen vanaf een jaar of 16 zal het ook zeker wel gaan.
niet bij van die rotjong nee.
pi_205355813
Een kat van 17 jaar oud gaat geld kosten op korte termijn.
pi_205355874
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 23:09 schreef hanskraaijjr het volgende:
Een kat van 17 jaar oud gaat geld kosten op korte termijn.
dus? geen issue als je dat weet toch?
  vrijdag 15 juli 2022 @ 23:19:23 #60
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205355935
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 21:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze ziet het duidelijk niet zitten inderdaad, maar lijkt mij wel de beste oplossing. Iemand vinden die een 17-jarige kat in huis wil nemen, dat zal allemaal niet zo meevallen.

Ben je er net aan gewend, dan is 'ie alweer dood. Want eerlijk is eerlijk: lang heeft een 17-jarige kat niet meer te gaan.

En met kinderen in huis hoef je al helemaal niet te beginnen aan 'n bejaarde kat.
Het moet echt iemand zijn die het voor het beestje doet. En weet dat het niet voor jaren is. Maar het prima vindt om er een tijdje voor te zorgen en mee te knuffelen. Die mensen bestaan gewoon hoor. Ik moet er alleen eentje vinden.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 15 juli 2022 @ 23:22:17 #61
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_205355976
Succes ^O^

Niet aan Aziaten meegeven!@

love & heet
  vrijdag 15 juli 2022 @ 23:23:09 #62
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205355986
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 21:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, maar dan blijven die katten wel bij dezelfde eigenaar. Bij jou.

Die derde kat zal toch niet zo'n druktemaker zijn? En aangezien TS toch al bijna alles gaat betalen voor degene die die kat overneemt, zullen de kosten ook geen issue zijn.
Wij hebben twee hele bijzondere gevallen in huis. Niet zo’n mooi verleden, en dan zeg ik het netjes. Het gaat nu heel goed, maar dat is precair. Als ik Moffy elders kan plaatsen, is dat voor drie katten het beste. Dus ik probeer dat.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_205356055
Misschien bij langsgaan bij een kattencafé? Krijgt ze wel wat aandacht van mensen overal en volgens mij kan moffie wel aardig verstoppen als ze wilt gaan rusten.
pi_205356566

[ Bericht 22% gewijzigd door Za op 16-07-2022 01:41:54 ]
pi_205356706
@Duderinnetje lief dat je dit doet _O_ hopelijk vindt Moffy snel een gouden mandje voor z’n oude dag O+
  zaterdag 16 juli 2022 @ 03:07:47 #66
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_205356774
Ik zou die oude poes graag opnemen. Ware het niet dat ik zelf niet eens zeker ben of ik zelf niet komende maanden dakloos geraak of niet.
Ik heb nog 3 katers die al dan niet ouder dan 10 jaar zijn. Eentje is inmiddels wel 14... en mijn andere katers zijn waarschijnlijk ook allebei 10 jaar + . Maar niet te controleren, want aan lopertjes.

Als ik binnenkort een goede baan kan vinden, geheid sta ik dan open voor deze poes. Maar dit kan ook te laat komen. Mijn huishouden bestaat uit mijzelf en 3 wat oudere katers.

Twee van mijn katers hebben waarschijnlijk geen probleem met een poes... de derde kater is weliswaar niet heel agressief, maar wil wel wat macht hebben. Dat blijft dus een mogelijk probleem.

En natuurlijk gaan mijn eigen katers altijd voor; zij hebben mij uitgekozen als hun "mens" .
Maar als de dierenarts kosten alvast voor 2 jaar gedekt zijn, dan durf ik het wel aan, en zal Moffy het prinsesje mogen zijn die ze altijd al geweest is.

Maar a.j.b. Besef mijn situatie!
Op dit moment kan ik niets beloven, niet als mens of als kattenliefhebber. Behalve dat ik zelf liever een maaltijd minder eet per dag, dan om op mijn katten te bezuinigen.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 juli 2022 @ 07:52:59 #67
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_205356975
Een vriend van mij ( @Neo-- ) heeft eerder poezen opgevangen, ik heb hem even getipt, wellicht kent of weet hij een gouden mandje. Ik hoop dat Moffy (leuke naam trouwens!) een mooi plekje krijgt! O+
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
pi_205357031
https://dierenthuis.nl/

Deze zou je ook nog kunnen proberen.
FOK! heeft hier wel eens acties voor opgezet en geld en spullen gedoneerd:

Opbrengst FOK!asielactie overhandigd!
pi_205357110
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 08:12 schreef Anne het volgende:

Tijd voor een nieuwe kattenasielactie.
  zaterdag 16 juli 2022 @ 09:11:22 #70
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205357386
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 03:07 schreef Also-von-Oder het volgende:
Ik zou die oude poes graag opnemen. Ware het niet dat ik zelf niet eens zeker ben of ik zelf niet komende maanden dakloos geraak of niet.
Ik heb nog 3 katers die al dan niet ouder dan 10 jaar zijn. Eentje is inmiddels wel 14... en mijn andere katers zijn waarschijnlijk ook allebei 10 jaar + . Maar niet te controleren, want aan lopertjes.

Als ik binnenkort een goede baan kan vinden, geheid sta ik dan open voor deze poes. Maar dit kan ook te laat komen. Mijn huishouden bestaat uit mijzelf en 3 wat oudere katers.

Twee van mijn katers hebben waarschijnlijk geen probleem met een poes... de derde kater is weliswaar niet heel agressief, maar wil wel wat macht hebben. Dat blijft dus een mogelijk probleem.

En natuurlijk gaan mijn eigen katers altijd voor; zij hebben mij uitgekozen als hun "mens" .
Maar als de dierenarts kosten alvast voor 2 jaar gedekt zijn, dan durf ik het wel aan, en zal Moffy het prinsesje mogen zijn die ze altijd al geweest is.

Maar a.j.b. Besef mijn situatie!
Op dit moment kan ik niets beloven, niet als mens of als kattenliefhebber. Behalve dat ik zelf liever een maaltijd minder eet per dag, dan om op mijn katten te bezuinigen.

Lief aangeboden, maar ik zou niet te veel hooi op je vork nemen.

Moffy zoekt een speld in een hooiberg, maar er wordt intussen voor haar gezorgd. Het is niet zo dat ze koste wat kost ook maar ergens onderdak móet hebben omdat ze anders op straat loopt of zo.

Dus voel je niet oner druk gezet. Moffy moet ook wel echt in een stabiele situatie komen, anders gaat ze van de regen in de drup.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 16 juli 2022 @ 09:11:48 #71
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205357390
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 08:12 schreef Anne het volgende:

Dank voor de tip! Die ga ik ook aanschrijven.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_205358139
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 23:19 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Het moet echt iemand zijn die het voor het beestje doet. En weet dat het niet voor jaren is. Maar het prima vindt om er een tijdje voor te zorgen en mee te knuffelen. Die mensen bestaan gewoon hoor. Ik moet er alleen eentje vinden.
Ja. Het zal iemand zijn die het echt voor de kat doet. Want met een huisdier op die leeftijd heb je natuurlijk grote kans dat er medische problemen zijn en nog meer gaan komen. En 'n speelkameraadje of zo is het ook niet.

Ik zie dat wel bij de hond van m'n ouders. Heeft geen ondraaglijke pijn, maar wel allerlei ongemakken. Die verhelpen gaat niet, want een operatie trekt 'ie waarschijnlijk niet meer.

En een wandelmaatje of zo is het ook niet. Als je 'm aanlijnt, dan loopt ie niet eens meer tot het einde van de oprit.
pi_205358756
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 18:09 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik ben volgende week voor werk 2 dagen in Groningen dus dat vervoersprobleem is daarmee opgelost. Het enige waar ik nog over in dubio ben is het feit dat ik 1 poes en 1 kat heb van resp. 1 en 4 jaar oud. Die hebben ook aan elkaar moeten wennen maar dat ging met wat pesten gepaard en hiërarchie bepaling. Ik zou dit oude beestje niet willen onderwerpen aan het mogelijk niet geaccepteerd worden door de andere 2. Ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft, als een oudere passieve poes tussen 2 jongeren terecht komt. Ik hou echt veel van katten en zou deze namelijk graag een warm thuis geven (met gesloten tuin en kattenluikjes in-place).
Ik denk niet, dat Moffy haar oude dag bij jou zal slijten, maar in overlevingsmodus komt.
En dat bedoel ik echt niet vervelend, maar 2 jongere katten,waarbij deze bejaarde dame geplaatst wordt, lijkt me geen goede combinatie.
Jouw katten zullen nog lekker speels zijn, snel en aktief.
Dat zal deze dame niet zijn.

Dat is ook tevens dezelfde reden, waarom ik Moffy geen oude dag hier kan gunnen.
Ook ik heb in het verleden, diverse bejaarde, de laatste maanden / jaren geboden, toen ik nog 1 oudere kat (9) had, die zelf een rugzakje had (Diabetes)
Heb toen aan de andere kant van het land, een diabetes uit het asiel gehaald, die bejaard was.
Dat ging prima, ze accepteerden elkaar.

Nadat onze eigen diabetes overleden was, hebben we wat maanden later een kitten uitgezocht.
Dat ging redelijk, alhoewel de diabetes uit het asiel toch speels werd uitgedaagd, maar hier niet voldoende op kon reageren.
Erg sneu, dus een jaar later nog een kitten uitgezocht, zodat de 2 jongste met elkaar zouden optrekken en de bejaarde met rust zou laten.
Helaas, deze kreeg het steeds zwaarder, Vond het allemaal leuk, maar kon het gewoon niet bijbenen ;)
Begrijp me niet verkeerd, het klikte allemaal prima, accepteerden elkaar ook, maar een goede combinatie? een goede balans? Nee, totaal niet.

Een periode later (de diabetes uit het asiel, was inmiddels overleden aan kanker, en had hiernaast ook hartruis, diabetes en artrose.) hebben we een kater (bejaard) opgevangen, omdat zijn vrouwtje was overleden.
Onze kittens, waren inmiddels gegroeid tot pubers en toen bijna 2 en 4
Deze bejaarde heeft zich hier prima vermaakt, maar was ook geen geweldige combi met onze 2.pubers.

Daarom durf ik het niet aan, om Moffy hier haar laatste tijd te geven.
Dat is overleven, ipv genieten.

quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 07:52 schreef _UserName_ het volgende:
Een vriend van mij ( @:Neo-- ) heeft eerder poezen opgevangen, ik heb hem even getipt, wellicht kent of weet hij een gouden mandje. Ik hoop dat Moffy (leuke naam trouwens!) een mooi plekje krijgt! O+
Dank voor de tip gab!
Ik denk alleen niet, dat Moffy hier haar oude dag kan slijten.
Wel ben ik zo vrij geweest, om https://www.facebook.com/marianneszwerfpoezenhoop te berichten.

EDIT: Dit telefoonnummer vond ik op haar pagina: 076 887 8163
Oblahim
pi_205358916
Zit Moffy inmiddels in het asiel? Dat vind ik echt dieptriest. 😿

Zijn geen van de andere buren, die ook mee willen betalen aan de kosten geïnteresseerd haar op te vangen, misschien een paar deuren verderop folderen? Dat zou toch het mooiste zijn.
pi_205359295
Ken je geen bejaarden die zelf ook niet zo lang meer hebben? (serieus - die willen vaak niet aan een nieuw huisdier beginnen om die reden terwijl ze het eigenlijk wel leuk zouden vinden)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')