Nee, zo'n rit an sich is het punt niet. Maar dat hele gesleep. Andere omgeving, andere baasjes. En dan allemaal voor die paar maanden en dat jaar. En dan moet 'ie weer leren om buiten z'n behoefte te doen en zo.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:21 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat een lange autorit geen probleem hoeft te zijn.
[..]
Nee, maar die eerste twee katten kunnen er wel last van hebben, qua stress.
Die mogelijke stress bij de andere katten is niet per se reëel.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:25 schreef Halcon het volgende:
Van zo'n oude kat van 17? Heel erg actief zal een 17-jarige kat niet meer zijn.
Mijn ouders hebben een hond van 17. Enige wat dat beest nog doet is de hele dag liggen en zo nu en dan eens sjokken richting z'n eten of de plek waar 'ie pist of kakt.
Mja, zal wel loslopen toch als de nieuweling ze verder niet kliert, niet aan hun speelgoedjes of wat dan ook zit.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:39 schreef Viv het volgende:
[..]
Die mogelijke stress bij de andere katten is niet per se reëel.Zij kunnen het als bedreigend ervaren terwijl ze in feite niks te vrezen hebben van de nieuweling.
Als TS dat zag zitten, dan had ze dit topic niet geopend.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, zal wel loslopen toch als de nieuweling ze verder niet kliert, niet aan hun speelgoedjes of wat dan ook zit.
Ze ziet het duidelijk niet zitten inderdaad, maar lijkt mij wel de beste oplossing. Iemand vinden die een 17-jarige kat in huis wil nemen, dat zal allemaal niet zo meevallen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Als TS dat zag zitten, dan had ze dit topic niet geopend.
dus? geen issue als je dat weet toch?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 23:09 schreef hanskraaijjr het volgende:
Een kat van 17 jaar oud gaat geld kosten op korte termijn.
Het moet echt iemand zijn die het voor het beestje doet. En weet dat het niet voor jaren is. Maar het prima vindt om er een tijdje voor te zorgen en mee te knuffelen. Die mensen bestaan gewoon hoor. Ik moet er alleen eentje vinden.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze ziet het duidelijk niet zitten inderdaad, maar lijkt mij wel de beste oplossing. Iemand vinden die een 17-jarige kat in huis wil nemen, dat zal allemaal niet zo meevallen.
Ben je er net aan gewend, dan is 'ie alweer dood. Want eerlijk is eerlijk: lang heeft een 17-jarige kat niet meer te gaan.
En met kinderen in huis hoef je al helemaal niet te beginnen aan 'n bejaarde kat.
Wij hebben twee hele bijzondere gevallen in huis. Niet zo’n mooi verleden, en dan zeg ik het netjes. Het gaat nu heel goed, maar dat is precair. Als ik Moffy elders kan plaatsen, is dat voor drie katten het beste. Dus ik probeer dat.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, maar dan blijven die katten wel bij dezelfde eigenaar. Bij jou.
Die derde kat zal toch niet zo'n druktemaker zijn? En aangezien TS toch al bijna alles gaat betalen voor degene die die kat overneemt, zullen de kosten ook geen issue zijn.
Tijd voor een nieuwe kattenasielactie.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 08:12 schreef Anne het volgende:
https://dierenthuis.nl/
Deze zou je ook nog kunnen proberen.
FOK! heeft hier wel eens acties voor opgezet en geld en spullen gedoneerd:
Opbrengst FOK!asielactie overhandigd!
Lief aangeboden, maar ik zou niet te veel hooi op je vork nemen.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 03:07 schreef Also-von-Oder het volgende:
Ik zou die oude poes graag opnemen. Ware het niet dat ik zelf niet eens zeker ben of ik zelf niet komende maanden dakloos geraak of niet.
Ik heb nog 3 katers die al dan niet ouder dan 10 jaar zijn. Eentje is inmiddels wel 14... en mijn andere katers zijn waarschijnlijk ook allebei 10 jaar + . Maar niet te controleren, want aan lopertjes.
Als ik binnenkort een goede baan kan vinden, geheid sta ik dan open voor deze poes. Maar dit kan ook te laat komen. Mijn huishouden bestaat uit mijzelf en 3 wat oudere katers.
Twee van mijn katers hebben waarschijnlijk geen probleem met een poes... de derde kater is weliswaar niet heel agressief, maar wil wel wat macht hebben. Dat blijft dus een mogelijk probleem.
En natuurlijk gaan mijn eigen katers altijd voor; zij hebben mij uitgekozen als hun "mens" .
Maar als de dierenarts kosten alvast voor 2 jaar gedekt zijn, dan durf ik het wel aan, en zal Moffy het prinsesje mogen zijn die ze altijd al geweest is.
Maar a.j.b. Besef mijn situatie!
Op dit moment kan ik niets beloven, niet als mens of als kattenliefhebber. Behalve dat ik zelf liever een maaltijd minder eet per dag, dan om op mijn katten te bezuinigen.
Dank voor de tip! Die ga ik ook aanschrijven.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 08:12 schreef Anne het volgende:
https://dierenthuis.nl/
Deze zou je ook nog kunnen proberen.
FOK! heeft hier wel eens acties voor opgezet en geld en spullen gedoneerd:
Opbrengst FOK!asielactie overhandigd!
Ja. Het zal iemand zijn die het echt voor de kat doet. Want met een huisdier op die leeftijd heb je natuurlijk grote kans dat er medische problemen zijn en nog meer gaan komen. En 'n speelkameraadje of zo is het ook niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 23:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het moet echt iemand zijn die het voor het beestje doet. En weet dat het niet voor jaren is. Maar het prima vindt om er een tijdje voor te zorgen en mee te knuffelen. Die mensen bestaan gewoon hoor. Ik moet er alleen eentje vinden.
Ik denk niet, dat Moffy haar oude dag bij jou zal slijten, maar in overlevingsmodus komt.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 18:09 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ik ben volgende week voor werk 2 dagen in Groningen dus dat vervoersprobleem is daarmee opgelost. Het enige waar ik nog over in dubio ben is het feit dat ik 1 poes en 1 kat heb van resp. 1 en 4 jaar oud. Die hebben ook aan elkaar moeten wennen maar dat ging met wat pesten gepaard en hiërarchie bepaling. Ik zou dit oude beestje niet willen onderwerpen aan het mogelijk niet geaccepteerd worden door de andere 2. Ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft, als een oudere passieve poes tussen 2 jongeren terecht komt. Ik hou echt veel van katten en zou deze namelijk graag een warm thuis geven (met gesloten tuin en kattenluikjes in-place).
Dank voor de tip gab!quote:Op zaterdag 16 juli 2022 07:52 schreef _UserName_ het volgende:
Een vriend van mij ( @:Neo-- ) heeft eerder poezen opgevangen, ik heb hem even getipt, wellicht kent of weet hij een gouden mandje. Ik hoop dat Moffy (leuke naam trouwens!) een mooi plekje krijgt!
Het is nu eenmaal geen speelgoed. De lusten en de lasten horen erbij. En in geval van Moffy zeker lasten, maar toch ook wel veel aanhankelijkheid en liefde, dus het is geen eenrichtingsverkeer. Ik neem zelf ook rustig eenrichtingsverkeerskatten op, maar daar moet je wel zin in hebben. En het nadeel is dat je met dat soort snowflakes dan weer geen Moffys erbij kan opvangen. Nou ja.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 11:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Het zal iemand zijn die het echt voor de kat doet. Want met een huisdier op die leeftijd heb je natuurlijk grote kans dat er medische problemen zijn en nog meer gaan komen. En 'n speelkameraadje of zo is het ook niet.
Ik zie dat wel bij de hond van m'n ouders. Heeft geen ondraaglijke pijn, maar wel allerlei ongemakken. Die verhelpen gaat niet, want een operatie trekt 'ie waarschijnlijk niet meer.
En een wandelmaatje of zo is het ook niet. Als je 'm aanlijnt, dan loopt ie niet eens meer tot het einde van de oprit.
Zoals gezegd is het asiel een tijdelijke opvang. Dat weet het asiel ook. Na onze vakantie, die nu eenmaal al gepland was, gaan we er weer alles aan doen om haar geplaatst te krijgen. We hebben haar donderdagochtend uit de stank en tussen de vliegen vandaan gehaald, omdat haar baasje dood in huis lag. Dat was prio #1. Prio #2 was (medische) zorg. Daaroverheen zat alle mogelijke liefde en zorg van mij en mijn man. Ik heb mij ervan overtuigd en verzekerd dat de mensen in het asiel haar naast zorg, ook liefde en aandacht gaan geven de komende dagen. Nu ga ik op vakantie. Daarna komen alle prio’s die nog op de lijst staan, zoals de buurtapp inschakelen en alle andere mogelijkheden onderzoeken. Ik heb daar nu gewoon geen tijd voor ivm de vakantie en ik wil het niet afraffelen en Moffy in grote haast ergens plaatsen. Vandaar pas na volgende week de mogelijkheden onderzoeken die misschien voor de hand lijken te liggen, maar die wat zorgvuldigheid vergen.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 13:15 schreef Za het volgende:
Zit Moffy inmiddels in het asiel? Dat vind ik echt dieptriest. 😿
Zijn geen van de andere buren, die ook mee willen betalen aan de kosten geïnteresseerd haar op te vangen, misschien een paar deuren verderop folderen? Dat zou toch het mooiste zijn.
Ik heb het gelezen, maar daarom is het wel triest. Vandaar mijn vraag, er zijn meerdere buren bereid tot bijdragen in medische kosten etc. Zijn daar geen belangstellenden bij (zoals iemand opperde een oudere buur wellicht), misschien nog een paar huizen verder of straatje verderop?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 14:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Zoals gezegd is het asiel een tijdelijke opvang. Dat weet het asiel ook. Na onze vakantie, die nu eenmaal al gepland was, gaan we er weer alles aan doen om haar geplaatst te krijgen.
Allemaal later.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 14:56 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen, maar daarom is het wel triest. Vandaar mijn vraag, er zijn meerdere buren bereid tot bijdragen in medische kosten etc. Zijn daar geen belangstellenden bij (zoals iemand opperde een oudere buur wellicht), misschien nog een paar huizen verder of straatje verderop?
Misschien een paar printjes op wat bomen/lantaarnpalen of in de bus, dan blijft de kat in de omgeving waar ze bekend is qua omgevingsgeluiden etc.
Waarom is een asiel perse triest? @Duderinnetje heeft toch duidelijk uitgelegd hoe warm ze ontvangen zijn, hoe de kat aan het opknappen is en dat er contact blijft tot er een oplossing komt?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 14:56 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen, maar daarom is het wel triest. Vandaar mijn vraag, er zijn meerdere buren bereid tot bijdragen in medische kosten etc. Zijn daar geen belangstellenden bij (zoals iemand opperde een oudere buur wellicht), misschien nog een paar huizen verder of straatje verderop?
Misschien een paar printjes op wat bomen/lantaarnpalen of in de bus, dan blijft de kat in de omgeving waar ze bekend is qua omgevingsgeluiden etc.
Dat is juist 1 van de redenen om voor een kat te kiezen i.p.v. een hond, dat je huis niet aan flarden gaat als je er even niet bent. Hooguit is het een twijfelgeval bij Siamezen, stelletje aandachtshoeren dat het zijn, de rest gaat gewoon ergens liggen stinken tot de levende blikopener weer thuis komt.quote:
Dit!quote:Op zaterdag 16 juli 2022 15:42 schreef PoesInDoos het volgende:
Dude, wat een verdrietIk heb respect voor je doortastendheid, je hoeft je ook echt niet te verantwoorden! Buurman en poes mogen blij zijn met een buuf als jou.
Hopelijk kun je wat genieten van je vakantie, poes zit voor nu warm en veilig
Je hoeft mij geen uitleg te geven Duderinnetje, het is gewoon een rotsituatie voor jullie en poes.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 15:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Niet alle buren kunnen zomaar een kat als Moffy opnemen. Veel zijn overdag niet eens thuis. Of hebben een druk gezin. Of snappen niets van katten. Daar doe je niemand, ook Moffy niet, een plezier mee. Het is nu gewoon optimaal geregeld in een situatie die nog moet uitkristalliseren.
Daar wil ik de uitleg over het hoe en waarom van het asiel verder bij laten eigenlijk. Ik ga niet over één nacht ijs. Maar ik stel wel je idee op prijs hoor, van de buurt inschakelen en zo. Dat gaan we ook echt doen. Niet flyeren, maar wel de buurtapp inschakelen. Maar dan nog gaat ze niet zomaar naar de eerste de beste die zich, ongetwijfeld goedbedoeld, aanmeldt.
Noem jij Duderinnetje nou een lief beestje?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 17:35 schreef SherlockHolmes het volgende:
Respect voor je inspanningen, lief beestje
Maar waarom? Een asiel betekent toch niet per definitie iets negatiefs? Moffy wordt verzorgd nu en is in goede handen....én er zijn nog kansen dat ze op een mooie woonplek terecht komt.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:16 schreef Za het volgende:
[..]
Je hoeft mij geen uitleg te geven Duderinnetje, het is gewoon een rotsituatie voor jullie en poes.
Iedereen bedoelt het goed maar daarom is het niet minder triest, en betrekkelijk kansarm ook ben ik bang.
Asiel zie ik als iets vrij negatiefs. Als 'n dier gewend is aan 'n liefdevol huis en dan naar 'n asiel moet waar 'ie een van de velen is. Dat kun je wat mij betreft onmogelijk als iets positiefs beschouwen.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:54 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar waarom? Een asiel betekent toch niet per definitie iets negatiefs? Moffy wordt verzorgd nu en is in goede handen....én er zijn nog kansen dat ze op een mooie woonplek terecht komt.
Maar dit is overmacht? Baasje overlijdt en buren hebben hun best gedaan om opvang te vinden? En dan nog, iemand die in een asiel werkt zorgt niet goed voor opvang?? Ze hadden Moffy ook de straat op kunnen sturen dan had ie het zeker niet overleefd.....quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Asiel zie ik als iets vrij negatiefs. Als 'n dier gewend is aan 'n liefdevol huis en dan naar 'n asiel moet waar 'ie een van de velen is. Dat kun je wat mij betreft onmogelijk als iets positiefs beschouwen.
Mijn katertje is kruising van siamees. Als ik mijn anderen kat wat aandacht geef, dan kan hij soms wel eens jaloers zijnquote:Op zaterdag 16 juli 2022 17:10 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Dat is juist 1 van de redenen om voor een kat te kiezen i.p.v. een hond, dat je huis niet aan flarden gaat als je er even niet bent. Hooguit is het een twijfelgeval bij Siamezen, stelletje aandachtshoeren dat het zijn, de rest gaat gewoon ergens liggen stinken tot de levende blikopener weer thuis komt.
Dat snap ik, Duderinnetje.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 09:11 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Lief aangeboden, maar ik zou niet te veel hooi op je vork nemen.
Moffy zoekt een speld in een hooiberg, maar er wordt intussen voor haar gezorgd. Het is niet zo dat ze koste wat kost ook maar ergens onderdak móet hebben omdat ze anders op straat loopt of zo.
Dus voel je niet oner druk gezet. Moffy moet ook wel echt in een stabiele situatie komen, anders gaat ze van de regen in de drup.
Verhuisdieren.nl is een goeie, de eigenaresse ken ik en is echt een dierenvriendin.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 14:43 schreef lunapuella het volgende:
Veel succes! Je zou het ook nog via verhuisdieren.nl kunnen proberen.
Gedaanquote:Op zondag 17 juli 2022 14:44 schreef ChipsZak. het volgende:
Misschien even de DA-update van post #32 in de OP zetten? Het klinkt in de OP of poes er erger aan toe is dan nu het geval (b)lijkt te zijn,.
Dat van die luchtwegontsteking kwam pas later aan het licht hè?quote:Op zondag 17 juli 2022 15:49 schreef Za het volgende:
Aangezien je niet reageert op mijn DM.
Je schrijft kan makkelijk met andere katten.
Maar deze kat heeft een chronische luchtweg ontsteking waarvoor ze momenteel en daarna zo nu en dan antibiotica (dus bacterieel) nodig heeft.
Bacteriële longontstekingen zijn besmettelijk. Ik vind claimen dat ze bij makkelijk bij andere katten kan daarom onverantwoordelijk naar eventuele belangstellenden met gezonde katten.
En dit.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |