SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens de bookmakers in Spanje momenteel de favoriet om de titel te winnen, maar het scheelt allemaal niet veel. In de top 4 zijn de Nederlandse dames ook terug te vinden, net als Engeland en Frankrijk. Net zoals bij veel andere landen is bij Nederland de selectie voor het EK al een tijdje bekend. Op de valreep van mei kwam de selectie van 23 namen al naar buiten.
Hier kan je een volledig bericht lezen (inclusief enkele filmpjes) over de selectie en de bekendmaking daarvan. De eerste op een eindtoernooi onder de nieuwe bondscoach Mark Parsons, die ervoor heeft gekozen om aardig wat jonkies mee te nemen en onder andere Shanice van de Sanden thuis te laten. Ach, wat erg. Ik was nog wel zo benieuwd naar haar kapsel.
Verder nog twee verbeteringen ten opzichte van vorig EK die er te vermelden zijn: het prijzengeld is verdubbeld en er is een VAR aanwezig. Wel zijn dat allemaal mannen, in tegenstelling tot de scheidsrechters op het veld.
Dan rest mij nog te melden dat de NOS er dus vanaf 6 juli elke wedstrijd live bij is, zowel online als op televisie. waarschijnlijk afwisselend op de NPO-kanalen en hopelijk maken ze er een mooi toernooi vanOverigens hebben ook de Beeb en de Belg potjes.
Voor meer informatie valt o.a. de UEFA website te raadplegen.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
Goed nieuws, vandaag dus negatief testen. Maar /care of het positief of negatief is, gewoon terughalen. Omikron is pure willekeur geworden, symptomen zijn heel licht, je kunt er gewoon mee spelen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 09:27 schreef tong80 het volgende:
Jackie Groenen en Vivianne Miedema zijn op de weg terug na hun positieve coronatesten van respectievelijk afgelopen zondag en dinsdag. Ze zijn grotendeels verlost van de symptomen die ervoor zorgden dat ze een coronatest uitvoerden, maar moeten nu wel wachten op het moment dat ze negatief testen.
Dat bevestigde bondscoach Mark Parsons gisteravond op de persconferentie na de gewonnen wedstrijd tegen Portugal. ,,Typisch voor ‘Viv’ is dat ik vanmorgen een berichtje kreeg. I’m good, come on, get me back, give me the test. Met Jackie gaat het ook heel goed. Ik zie voor me hoe ze sprintjes in haar kamer trekt. Het gaat goed, maar we wachten nog op een negatieve test. De symptomen zijn onder controle. Ze volgen een testschema en morgen (vandaag, red.) is de volgende.”
Met de uitblinkende Damaris Egurrola op de plek van Groenen en Lineth Beerensteyn in de spits in plaats van Miedema wonnen de Oranjevrouwen met 3-2 van Portugal, door een winnend doelpunt van Danille van de Donk. Zondag is de laatste groepsfasewedstrijd tegen Zwitserland. Oranje en Zweden voeren groep C aan met allebei vier punten en een doelsaldo van +1. De winnaar van de groep ontloopt in de kwartfinales de winnaar van groep D, vermoedelijk Frankrijk.
Disciplinaire punten en anders UEFA coefficient.quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:41 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Goed nieuws, vandaag dus negatief testen. Maar /care of het positief of negatief is, gewoon terughalen. Omikron is pure willekeur geworden, symptomen zijn heel licht, je kunt er gewoon mee spelen.
Maar effe wat anders, wat als NED met 1-0 wint zondag en ZWE met 2-1? Dan zijn de doelsaldi exact gelijk, ook met gescoorde goals, onderling resultaat was 1-1. Loten?
Erg mooi.quote:Op donderdag 14 juli 2022 18:37 schreef Coco het volgende:
Apenpokklok overtreden.
@:zipportal
@:Caland
Vreselijk hequote:Op donderdag 14 juli 2022 18:27 schreef MoreDakka het volgende:
Ik wil dit best kijken maar die commentator is echt zo irritant, ik heb nog liever Frank Snoeks
Een radiodebieltje die ook aan nagellak doet .quote:Op donderdag 14 juli 2022 20:27 schreef Van_Poppel het volgende:
Geen idee wie die gozer met dat lange vieze haar is.
Wat een interview.quote:Op donderdag 14 juli 2022 20:29 schreef Van_Poppel het volgende:
Die linkerchick probeert dat schandalige interview goed te praten.
Net als bij wielrennen kijken we gewoon op d'n Belg.quote:Op donderdag 14 juli 2022 19:10 schreef chufi het volgende:
Ik kijk meestal ook op een Buitenlands kanaal ...
bijvoorbeeldquote:Op donderdag 14 juli 2022 20:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Net als bij wielrennen kijken we gewoon op d'n Belg.
Genoeg die dan denken dat kan ik beter. Die Domselaar zat op volleybal eerst las ik.quote:Op donderdag 14 juli 2022 20:40 schreef Sked het volgende:
Welk meisje wil er nou keeper worden met voorbeelden als Sari?
Voor de foto.quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:10 schreef Sked het volgende:
Belgische keeper duikt als de bal al achter is.
En in het doel!quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Frankrijk heeft zowaar nog een excuus-blanke op de bank zitten.
Arm niet langs het lichaam, schot op doel. Intentie telt hier niet.quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:50 schreef MoreDakka het volgende:
Ok dus bal tegen de hand = altijd penalty?
Hoezo. Als zij hem niet raakt met de hand gaat die bal gewoon op doel. Zie je hoe ze draait=bang voor de bal. Blijf gewoon staan...quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:49 schreef TheVulture het volgende:
De VAR slaat hier toch wel al twee avonden op rij een flater hoor qua pingels, die van gisteren en vandaag waren echt geen pingels... zitten daar onervaren VAR's achter de knoppen ofzo
Meisje Miedema gaat haar slopen, mocht NED 2e worden in de poule.quote:
Vind dat toch wel overdreven, ik snap dat aangeschoten niet meer bestaat maar waarom is intentie niet belangrijk?quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Arm niet langs het lichaam, schot op doel. Intentie telt hier niet.
Miss omdat die bal gewoon onderweg naar de kruising was? Mi gadoquote:Op donderdag 14 juli 2022 22:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vind dat toch wel overdreven, ik snap dat aangeschoten niet meer bestaat maar waarom is intentie niet belangrijk?
Ja da's dan nog wel een factor ja, dat het een schot op goal wasquote:Op donderdag 14 juli 2022 22:52 schreef SOG het volgende:
[..]
Hoezo. Als zij hem niet raakt met de hand gaat die bal gewoon op doel. Zie je hoe ze draait=bang voor de bal. Blijf gewoon staan...
Ah dus dit is Arno, goed om te weten. Wedstrijden met hem als commentator kan ik beter skippen dus.quote:
Standaardisering.quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vind dat toch wel overdreven, ik snap dat aangeschoten niet meer bestaat maar waarom is intentie niet belangrijk?
Zou wel genot zijn, en dan tegen Oranje a.u.b.quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Belgjes gaan aan een gelijkspel tegen Italie genoeg hebben.
Frank van der Lendequote:Op donderdag 14 juli 2022 22:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wie is deze stonede hippie aan tafel dan?
quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:39 schreef -XOR- het volgende:
Eurlings komt erin. @:ikweethetookniet en ik vinden hier iets van.
Da's toch een DJquote:
Mannen missen nooit nogal stom een penalty nee...quote:Op vrijdag 15 juli 2022 07:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Die penalty en rebound waren wel het vrouwenvoetbal in een notendop gisteren. Wat kansloos.
Niet zo'n rebound nee. Echt een blamage.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:36 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Mannen missen nooit nogal stom een penalty nee...
Er zijn vast wel ergens beelden te vinden van vergelijkbaars stoms. Maar de rebound missen was voornamelijk omdat ze (te arrogant) er vanuit ging dat ze wel ging scoren en de rebound voor haar dus totaal onverwachts kwam en ze zich niet meer in positie kon stellen om een goed schot te doen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Niet zo'n rebound nee. Echt een blamage.
21:00 uur | Noord-Ierland (V) – Engeland (V) | NPO 3, Canvas, BBC Onequote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:39 schreef Van_Poppel het volgende:
NOS zendt vanavond Engeland - Noord Ierland uit.
Pingel missen la... Maar die reboundquote:Op vrijdag 15 juli 2022 07:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Die penalty en rebound waren wel het vrouwenvoetbal in een notendop gisteren. Wat kansloos.
Geforceerd woke gedoe om al die onzin uit te zenden, zelfs wedstrijden waar Nederland niet aan meedoet.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:39 schreef Van_Poppel het volgende:
NOS zendt vanavond Engeland - Noord Ierland uit.
Stop lekker met zaniken als het je niet aanstaat. Zelfs 'al die onzin' trekt minstens een half miljoen kijkers gemiddeld.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geforceerd woke gedoe om al die onzin uit te zenden, zelfs wedstrijden waar Nederland niet aan meedoet.
NOS is van hetquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als je als zelfbenoemd sportzender vanavond Engeland - N-Ierland gaat uitzenden alleen maar omdat daar een Nederlandse coach zit ipv het duel waar het om draait dan heb je er niets van begrepen.
Ach, er lopen 22 wijven achter een bal aan. Maakt het uit welk shirt ze aan hebben. Scoren ze weer deugpunten mee.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als je als zelfbenoemd sportzender vanavond Engeland - N-Ierland gaat uitzenden alleen maar omdat daar een Nederlandse coach zit ipv het duel waar het om draait dan heb je er niets van begrepen.
Engeland is al groepswinnaar, Noord-Ierland is al uitgeschakeld. Engeland zal een B-team opstellen dat nog steeds vrij makkelijk gaat winnen. Wie doe je in hemelsnaam een plezier met zo'n verkapte oefenwedstrijd. Maar in de studio zullen ze zich wel 90 minuten gaan aftrekken op de wereldprestaties van Wiegman of zo.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
NOS is van het, sport interesseert ze niets.
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit ja, de NOS zou nog een wedstrijd van zo'n EK uitzenden als Nederland niet mee deed maar een van de scheidsrechters een Nederlandse opa had ofzo.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
NOS is van het, sport interesseert ze niets.
Nu alleen Renard van Frankrijk nogquote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:01 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Jackie, Viv, Sarina, alleen de toppers lijken het te krijgen he.
Die andere is gewoon op NOS.nl of ARD op tv als je die graag wil zien.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik sla dit over, naar een nietszeggend potje van elf B-Engelsen ga ik niet zitten kijken.
Nu de Nederlander eruit ligt is het je vergeven.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik sla dit over, naar een nietszeggend potje van elf B-Engelsen ga ik niet zitten kijken.
Ah, oke. Nou wie weet dan.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:44 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die andere is gewoon op NOS.nl of ARD op tv als je die graag wil zien.
quote:Marie-Antoinette Katoto moet een kruis maken over de rest van het EK vrouwenvoetbal in Engeland, zo vernam het Franse persagentschap AFP vrijdag. In de wedstrijd van donderdagavond tegen onze Red Flames (2-1 zege) moest ze na een kwartier geblesseerd de strijd staken. Katoto zou een scheur hebben opgelopen in de meniscus.
Twee jaar geleden schoot ze de bal er wel inquote:Op vrijdag 15 juli 2022 07:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hopelijk starten ze bij N-I het Ierse volkslied.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 20:28 schreef Bomenverzameling het volgende:
Krijgen we eigenlijk zo 2 keer God Save the Queen te horen, of hoe doen ze dat??
Daar is 'ie!quote:Op vrijdag 15 juli 2022 20:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Geen commentaar op die livestream van Noorwegen - Oostenrijk?
Ik vraag me nog steeds af hoe die meme is ontstaan.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:07 schreef Zorro het volgende:
Ik kijk op de Belg!
<insert meme>
In dit geval terecht. Die zenden tenminste de wedstrijd uit waar het WEL ergens om gaat.
raptorix in WK / [Achtste Finale @ 02/07/18 - 16:00] Brazili - Mexico #2:quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:10 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af hoe die meme is ontstaan.
Duitsland gaat die wedstrijd makkelijk winnenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
Noorwegen laat niet echt zien waarom zij in de 1/4 finale zouden moeten staan.
Het 'Ik kijk op/bij de Belg' was er al voordat hij dat schreefquote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:11 schreef Sked het volgende:
[..]
raptorix in WK / [Achtste Finale @ 02/07/18 - 16:00] Brazili - Mexico #2:
Maar daar komt de copypaste vandaan. Of ik moet het eerder gemist hebben.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:19 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Het 'Ik kijk op/bij de Belg' was er al voordat hij dat schreef
Doet mij denken aan Viktoria Plzen tegen Sporting zonder Bas Dost.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 20:43 schreef Sked het volgende:
Beelden van Sarina met Alicia Keys eronder. Teringjantje.
Klopt, dat verhaaltje was wel van hem. Het bespotten van mensen die zich bijzonder/beter voordeden omdat ze naar de Belg keken was er al wel.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 21:24 schreef Sked het volgende:
[..]
Maar daar komt de copypaste vandaan. Of ik moet het eerder gemist hebben.
Tegen Duitsland zijn die sowieso kansloos. Laat dan Oostenrijk het maar proberen. Al zullen die ook wel gewoon van de Duitsers verliezen.quote:
Pikant affiche welquote:Op vrijdag 15 juli 2022 22:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tegen Duitsland zijn die sowieso kansloos. Laat dan Oostenrijk het maar proberen. Al zullen die ook wel gewoon van de Duitsers verliezen.
Eigen doelpunt.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 23:15 schreef Legoblokje het volgende:
Is dit een foutje? Er staat 0-5 maar ik zie maar 4 goals, ook bij de tijdlijn eronder (heb de wedstrijd zelf niet gezien)
[ afbeelding ]
Ik denk dat Arno aan het uitdelen is.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:03 schreef MoreDakka het volgende:
Is die commentator een Wherthers Original aan het openen ofzo?
Edit: bij finland-duitsland
De NOS vindt dit belangrijker dan het WK Atletiek, flopomroepquote:
Dit potje trekt meer kijkers dan het WK atletiek.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De NOS vindt dit belangrijker dan het WK Atletiek, flopomroep
Mand.quote:
Dat betwijfel ik om eerlijk te zijn. Sifan Hassan in de vinale enzulks.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:10 schreef Sked het volgende:
[..]
Dit potje trekt meer kijkers dan het WK atletiek.
Dan kijken ze een paar minuten.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik om eerlijk te zijn. Sifan Hassan in de vinale enzulks.
NOS doet soms aan Atletiek en nu ff niet dus logisch dat er meer kijkers zijn ... WK Atletiek kijk je niet bij de NOS punt.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:10 schreef Sked het volgende:
[..]
Dit potje trekt meer kijkers dan het WK atletiek.
Engeland, Duitsland, Frankrijk staan sowieso wel vast lijkt me. Plus 1 outsider uit C of D nog erbij.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:51 schreef MoreDakka het volgende:
Nou Engeland is dus de eerste halve finalist
Misschien Nederland, als ze gelijkspelen morgen kan dat toch?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Engeland, Duitsland, Frankrijk staan sowieso wel vast lijkt me. Plus 1 outsider uit C of D nog erbij.
Dan staan ze in de kwartfinale, nog niet in de halve..quote:Op zaterdag 16 juli 2022 23:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien Nederland, als ze gelijkspelen morgen kan dat toch?
Klopt, maar niet tegen een van de genoemde teams als ik het goed hebquote:Op zaterdag 16 juli 2022 23:01 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Dan staan ze in de kwartfinale, nog niet in de halve..
Als Oranje morgen een slechter resultaat behaalt dan Zweden tegen Portugal vlieg je er in de kwartfinale kansloos uit tegen Frankrijk.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 23:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Klopt, maar niet tegen een van de genoemde teams als ik het goed heb
Ach so, dan had ik het precies verkeerd om. Winnen dus maar morgenquote:Op zaterdag 16 juli 2022 23:06 schreef T3hTommay het volgende:
[..]
Als Oranje morgen een slechter resultaat behaalt dan Zweden tegen Portugal vlieg je er in de kwartfinale kansloos uit tegen Frankrijk.
Laat je niks wijsmaken. Ze kunnen het tegen de Fransen ook redden.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 23:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ach so, dan had ik het precies verkeerd om. Winnen dus maar morgen
Natuurlijk, de Franse verdediging heeft net zoveel zwakheden als de Nederlandse. Flinke druk er op en fouten komen vanzelf, vooral van Renard.quote:Op zondag 17 juli 2022 01:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Laat je niks wijsmaken. Ze kunnen het tegen de Fransen ook redden.
Als ik eerlijk ben: Frankrijk heeft n helft gevlamd tegen Itali, 5-0 bij rust, 2e helft rustig aan gedaan, en tegen Belgi was het een beetje hautain en ongenspireerd. Maar ok, in februari verloor Oranje redelijk kansloos van ze met 3-1.quote:Op zondag 17 juli 2022 01:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Laat je niks wijsmaken. Ze kunnen het tegen de Fransen ook redden.
Als je Duitsland, Frankrijk en Engeland wegstreept zitten veel teams wel dicht bij elkaar. Alleen Noord-Ierland en Finland waren vrij zwak, in de onderlinge duels tussen de overige landen zie je dat het wel close is.quote:Op zondag 17 juli 2022 09:59 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben: Frankrijk heeft n helft gevlamd tegen Itali, 5-0 bij rust, 2e helft rustig aan gedaan, en tegen Belgi was het een beetje hautain en ongenspireerd. Maar ok, in februari verloor Oranje redelijk kansloos van ze met 3-1.
Gewoon winnen straks en zien waar het schip strandt. Hopelijk met Jackie EN Damaris in de basis, samen.Btw: Zwitserland zal ook moeten als ze nog iets willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |