Natuurlijk begrijp ik dat dit een forum is en dat mensen hun teksten niet laat peer-reviewen voordat ze hier worden gepubliceerd. Een d/t-fout, of verkeerd geplaatste interpunctie kan ik daarom best begrijpen. Zelfs de Engelse ziekte, waardoor woorden die eigenlijk aan elkaar horen door de buitenlandse invloeden per ongeluk apart geschreven worden, kan ik tot op zekere hoogte best begrijpen. Zelf heb ik zeker weten ook genoeg schrijffouten gemaakt. Ik ben ook maar een mens.
Maar af en toe zie je dingen staan die gewoon zo lelijk zijn dat ik mij afvraag hoe mensen het uit hun toetsenbord krijgen. Net nog “de mes” en kort daarvoor “het gemakzucht” en “de beest”… Dat doet toch gewoon pijn om te lezen?
Als je dan al niet in staat bent om je lidwoorden juist te krijgen, gebruik dan gewoon het trucje dat buitenlanders gebruiken. Maak over al een verkleinwoordje van, want dan is het altijd “het” en dan hoef je niet na te denken. Maar zelfs daarvoor zijn deze sujetten, die ik niet bij naam zal noemen, te lui. Schaam u!
Klacht: Verloedering van de Nederlandse taal.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P