abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juli 2022 @ 23:04:09 #101
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205335927
https://nos.nl/artikel/24(...)ag-collega-s-trillen

quote:
Friese Statenleden klaar met bedreigingen: 'Ik zag collega's trillen'

Friese Statenleden zijn helemaal klaar met de bedreigingen en intimidatie aan hun adres. Nu er vandaag een bommelding is gedaan bij het provinciehuis in Leeuwarden, wil PvdA-Statenlid Jaap Stalenburg niet langer zwijgen. "Er moet wat veranderen, en zo snel mogelijk. Vandaag zag ik collega's trillend het provinciehuis verlaten."

Vanwege de bommelding werd het pand aan de Tweebaksmarkt ontruimd en zaten ambtenaren uit voorzorg drie uur lang in de kelder. Volgens commissaris van de koning Arno Brok onderzoekt de politie een melding over een persoon die met een bom onderweg zou zijn geweest naar het provinciehuis, waar op dat moment een Statenvergadering gaande was.

De bommelding is niet het enige incident in Leeuwarden. "Vorige week stonden er honderd man voor de deur die eisten dat wij gingen doen wat zij zeiden. Ze hadden een eisenpakket en dat moesten wij ondertekenen", zegt Stalenburg. "Ze wilden dat we afstand zouden nemen van het stikstofbeleid van de regering".

Een paar weken daarvoor werd de ingang van het provinciehuis geblokkeerd en vorige week ging een excursie naar Terschelling niet door vanwege een veiligheidsrisico. "Voor de deuren liggen nu zware betonblokken om te voorkomen dat iemand naar binnen rijdt. We zijn vogelvrij verklaard, lijkt het", vervolgt Stalenburg.

Stalenburg zegt dat de dreigementen zich ook op specifieke personen richten. "Als je naar buiten loopt bij het provinciehuis, dan roepen mensen je adres en roepen ze dat ze wel even langs zullen komen." Dat is volgens het Statenlid intimiderend en verontrustend.

Hij vertelt dat één van zijn collega's al meer dan een week niet thuis slaapt, uit vrees dat er iemand voor de deur staat. Iets wat bij andere collega's al gebeurd is.
Gaaf land. Verder helemaal niet terroristisch, dit gedrag. Zitten dus ook veel wappen tussen die dit aanwakkeren. Nait best.
pi_205335968
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 20:56 schreef Ronald het volgende:
Die omgekeerde vlaggen doen mij wel erg denken aan complot gekkies en gele hesjes. En die boeren zakdoek vind ik ook niks eigenlijk.

Terwijl ik best sympathie heb voor het boeren leven, heb ook boeren in de familie.
Het symboliseert wat mij betreft dat je niet trots bent op je eigen land, ondersteboven vlag..
Dat is op dit punt gewoon prima, ik vind het wel een mooi protest eigenlijk zo. Die vlaggen zijn onschuldig en overal te zien.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 13 juli 2022 @ 23:11:50 #103
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205336007
twitter

Dit is er ook nog. Vermoeiend gedrag.
pi_205336045
Opvallen doen ze wel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205336048
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 23:08 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het symboliseert wat mij betreft dat je niet trots bent op je eigen land, ondersteboven vlag..
Dat is op dit punt gewoon prima, ik vind het wel een mooi protest eigenlijk zo. Die vlaggen zijn onschuldig en overal te zien.
Ik fietste vandaag door de volksbuurt van mijn woonplaats. De barbecue stond voor de deur, de halve straat zat eromheen, maar dat terzijde. Aan de gevel hingen omgekeerde vlaggen, dus ik wilde vragen of ze nog een glaasje slivovic hadden, en een lekkere hamburger met ajvar.

pi_205336137
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 20:56 schreef Ronald het volgende:
Die omgekeerde vlaggen doen mij wel erg denken aan complot gekkies en gele hesjes. En die boeren zakdoek vind ik ook niks eigenlijk.

Terwijl ik best sympathie heb voor het boeren leven, heb ook boeren in de familie.
Echt een ontzettend domme actie die vlaggen. Krijg alleen maar een hekel aan die protesten en jankende boeren. Ga gewoon innoveren ipv dit gejank. Wat een ouderwetse zooi.
  woensdag 13 juli 2022 @ 23:31:50 #107
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205336980
quote:
mooi man
pi_205337045
Hier hangt nu ook een vlag voor de deur

Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_205337432
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 23:23 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Echt een ontzettend domme actie die vlaggen. Krijg alleen maar een hekel aan die protesten en jankende boeren. Ga gewoon innoveren ipv dit gejank. Wat een ouderwetse zooi.
Die vlaggen komen niet van de boeren. Die komen van anti-patriottische democratie ondermijnende debielen.

En die heb je in elke beroepsgroep.
  donderdag 14 juli 2022 @ 09:24:15 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205337485
quote:
6s.gif Op woensdag 13 juli 2022 13:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je kan er ook voor kiezen niet uitgekocht te worden en gewoon minder stikstofuitstoot op pootjes in de stal te zetten.
Het ging om uitkopen toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 14 juli 2022 @ 09:26:52 #112
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205337496
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2022 09:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het ging om uitkopen toch?
Het gaat toch om stikstofreductie? Wie heeft het over dat er uitgekocht moet worden?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 14 juli 2022 @ 09:28:24 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205337509
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 13:43 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ze moeten dit beleid nog invoeren he.
Ze zijn op sommige plekken (grenzend aan Natura2000 gebieden) al bezig, en het mogen houden van het land ligt lastig, bij een boer hier in de buurt, die ook al een deel camping had, mocht het na veel gesprekken en inzet van de gemeente, dan zou hij het camping-deel uitbreiden.
Ze stonden op het punt van tekenen, zien er nu vanaf trouwens.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 juli 2022 @ 09:31:39 #114
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205337535
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2022 09:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ze zijn op sommige plekken (grenzend aan Natura2000 gebieden) al bezig, en het mogen houden van het land ligt lastig, bij een boer hier in de buurt, die ook al een deel camping had, mocht het na veel gesprekken en inzet van de gemeente, dan zou hij het camping-deel uitbreiden.
Hij hoopt meer te kunnen ontvangen aan steun?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205337538
quote:

[..]
Het gaat helemaal niet om het land zelf, wat een flauwekul. Het gaat er om hoe het land gebruikt wordt. Stikstofreductie, verbeteren biodiversiteit.

Als de betreffende boer zijn bedrijf beëindigt of inkrimpt, is er geen enkele reden waarom hij zijn land af zou moeten staan. In een enkel geval zal het best zo zijn dat een boer of andere groot grondbezitter een stuk moet afstaan, maar dat is nooit anders geweest en heeft geen relatie met dit dossier.
  donderdag 14 juli 2022 @ 09:37:37 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205337565
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 09:31 schreef zalkc het volgende:

[..]
Hij hoopt meer te kunnen ontvangen aan steun?
Nee, volgens mij is hij gewoon dwars omdat het kan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 juli 2022 @ 09:41:19 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205337589
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 09:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het gaat helemaal niet om het land zelf, wat een flauwekul. Het gaat er om hoe het land gebruikt wordt. Stikstofreductie, verbeteren biodiversiteit.

Als de betreffende boer zijn bedrijf beëindigt of inkrimpt, is er geen enkele reden waarom hij zijn land af zou moeten staan. In een enkel geval zal het best zo zijn dat een boer of andere groot grondbezitter een stuk moet afstaan, maar dat is nooit anders geweest en heeft geen relatie met dit dossier.
Ik meld alleen wat ik hier in de omgeving van echte boeren hoor, dat ze met moeite de boerderij zelf mogen houden als ze zich laten uitkopen, maar het land niet.

Kennelijk weten degenen die daar al gesprekken over gehad hebben niet precies waar het om gaat, maar weet men dat hier wel.

Dat het niet nodig is lijkt mij evident, maar hoe de overheid dit probeert uit te werken is niet die manier, hier in de regio iig niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 juli 2022 @ 09:49:34 #118
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205337652
quote:

[..]
Ze zijn op sommige plekken (grenzend aan Natura2000 gebieden) al bezig
Ze zijn niet al bezig, maar Natura2000-bescherming komt niet uit de lucht vallen, er is al heel lang het idee dat er op stikstof moet worden gelet en er was door Schouten al een vrijwillige uitkoopregeling opgetuigd om het PAS-debacle halfzacht aan te pakken.
Er worden ook nog altijd dingen gebouwd en andere activiteiten uitgevoerd en om daar stikstofruimte voor vrij te maken worden al wel eens lukraak een boerderij opgekocht. Maar dat heeft verder niets met het voorgestelde plan te maken, dat is allemaal incidenteel klein bier vergeleken met de op handen zijnde grootsere, generieke aanpak.
  donderdag 14 juli 2022 @ 10:00:44 #119
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205337713
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 09:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik meld alleen wat ik hier in de omgeving van echte boeren hoor, dat ze met moeite de boerderij zelf mogen houden als ze zich laten uitkopen, maar het land niet.

Kennelijk weten degenen die daar al gesprekken over gehad hebben niet precies waar het om gaat, maar weet men dat hier wel.

Dat het niet nodig is lijkt mij evident, maar hoe de overheid dit probeert uit te werken is niet die manier, hier in de regio iig niet.
Eerlijk is eerlijk, het staat niet echt duidelijk in de staatscourant hoe de regeling kan worden uitgevoerd. Ik kan niet terugvinden waarom je niet op dezelfde locatie een akkerbouw bedrijf kan doorstarten. Het is qua bestemmingsplan en bedrijfsinrichting wel een uitdaging, maar ik zie geen expliciete reden waarom het niet zou kunnen.

Let wel, dit gaat om de uitkoopregeling, er zijn ook andere regelingen die bedoeld zijn voor het veranderen van je bedrijf. Zoals het omschakelfonds of SBV
  donderdag 14 juli 2022 @ 10:10:46 #120
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205337773
are we infinite or am I alone
pi_205337800
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 10:00 schreef zalkc het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk, het staat niet echt duidelijk in de staatscourant hoe de regeling kan worden uitgevoerd. Ik kan niet terugvinden waarom je niet op dezelfde locatie een akkerbouw bedrijf kan doorstarten. Het is qua bestemmingsplan en bedrijfsinrichting wel een uitdaging, maar ik zie geen expliciete reden waarom het niet zou kunnen.

Let wel, dit gaat om de uitkoopregeling, er zijn ook andere regelingen die bedoeld zijn voor het veranderen van je bedrijf. Zoals het omschakelfonds of SBV
Provincies bepalen hoe het beleid wordt uitgevoerd zolang de cijfers na het beleid maar overeenkomen met die van de overheid.
Wie er wordt uitgekocht of niet bepaalt de provincie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205337815
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 09:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Die vlaggen komen niet van de boeren. Die komen van anti-patriottische democratie ondermijnende debielen.

En die heb je in elke beroepsgroep.
Langs de A35 hangen er ook een paar op hele grote hoogte. Hopelijk breekt de paal een keer bij een storm
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205338138
Stel dat je als transportbedrijf je vrachtwagens jaren 150 laat rijden op de snelweg. Terwijl overal 120 staat, of eigenlijk 100, en voor vrachtwagens 80. Ik weet die regels niet precies. Iig: 150 is te snel, da's duidelijk. En elke keer wordt er gezegd: "Ineens willen "ze" de transportsector de nek omdraaien". Zonder transport geen vervoer van eten en operatie-aparatuur. Dan gaat iedereen dood.
Bovendien zijn de CJIB-bekeuringen gestoeld op onjuiste gegevens, want men kan niet exact achterhalen of het nummerbord juist is genoteerd, op welke locatie tot op de millimeter de meetapparatuur stond. Zo'n meter beweegt ook wel eens bij aanstormend wegvervoer. Kortom de CJIB-gegevens zijn ondeugdelijk.
Bron: www.youtube.bladieba.
En elke keer komt de transportsector er mee weg. Want "groot materieel", blokkade etc.
Hoe zouden we daar in alle redelijkheid op reageren?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205338195
Trek je geitenwollensokken aan en je klompen en luister naar de Oosterse maharishi wijsheid van deze neef van die Sjamaan die het Capitool een tijdje geleden bestormde.

pi_205338209
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 10:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Trek je geitenwollensokken aan en je klompen en luister naar de Oosterse maharishi wijsheid van deze neef van die Sjamaan die het Capitool een tijdje geleden bestormde.

Ik sla even over als je het niet erg vind. :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 14 juli 2022 @ 11:01:14 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205338215
Zijn er al plannen voor een "de hel van '63"-achtig helden epos, inclulsief boer die het niet meer red, met pijn in het hart de boerderij moet opgeven waarop verbolgen boeren zoon van weinig woorden op de trekker naar de A37 trekt om daar vervolgens door de politie beschoten te worden, terwijl het thuisfront vol zorgen de social media's blijven checken waar hun zoon is...

En dat allemaal in de verstikkende hitte van de zomer van '22
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 14 juli 2022 @ 11:01:53 #127
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205338218
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 10:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Stel dat je als transportbedrijf je vrachtwagens jaren 150 laat rijden op de snelweg. Terwijl overal 120 staat, of eigenlijk 100, en voor vrachtwagens 80. Ik weet die regels niet precies. Iig: 150 is te snel, da's duidelijk. En elke keer wordt er gezegd: "Ineens willen "ze" de transportsector de nek omdraaien". Zonder transport geen vervoer van eten en operatie-aparatuur. Dan gaat iedereen dood.
Bovendien zijn de CJIB-bekeuringen gestoeld op onjuiste gegevens, want men kan niet exact achterhalen of het nummerbord juist is genoteerd, op welke locatie tot op de millimeter de meetapparatuur stond. Zo'n meter beweegt ook wel eens bij aanstormend wegvervoer. Kortom de CJIB-gegevens zijn ondeugdelijk.
Bron: www.youtube.bladieba.
En elke keer komt de transportsector er mee weg. Want "groot materieel", blokkade etc.
Hoe zouden we daar in alle redelijkheid op reageren?
Vrachtwagenchauffeur is geen baan, maar een way-of-life. Er waren gewoon een paar overijverige ambtenaren die allemaal wegen als 'gevaarlijk' bestempeld hebben, en daar moeten dan opeens de vrachtwagenchauffeurs langzamer voor rijden. Terwijl, als ze langzamer rijden, bezorgen ze minder en verdienen ze dus geen geld. Hun leven wordt afgepakt door een tirannieke overheid die alle contact met de samenleving kwijt is.

Vergeet ook niet dat alles wat hier wordt verreden, dan wel in het buitenland wordt verreden - en daar zijn de wegen nog gevaarlijker dan hier. Het is onzinnig om te denken dat wij in dit kleine landje alle verkeersdoden kunnen wegnemen. Het echte probleem is eigenlijk dat er teveel mensen wonen waardoor de vrachtwagens teveel last hebben van anderen.

Natuurlijk moet er worden ingegrepen, maar het is onredelijk om dan alleen van vrachtwagenchauffeurs te verwachten dat ze moeten ingrijpen. Ze hebben bovendien de afgelopen 40 jaar al heel veel aangepast - zo hebben ze nu achteruitkijkspiegels, piepjes voor als ze achteruitrijden, en een kreukzone. En kijk dan eens naar vliegtuigen, die gaan pas echt hard, en als die neerstorten dan zijn er pas echt veel doden. Of treinen, die zijn veel dodelijker bij een aanrijding dan vrachtwagens. Die sectoren moeten ze eerst maar eens aanpakken voordat ze aan de transportsector komen.
pi_205338228
pi_205338232
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-gedupeerd-a4136252

#stockholmsyndroom
Uiteindelijk ben je bij een gijzeling afhankelijk van de gijzelnemers.
Voor de toevoer van eten. En of je ergens anders mag zitten. En of je niet op de lijst komt van de eersten die worden geëxecuteerd.

No terrorists in a good mood, no food
pi_205338250
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 16:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja maar Jan Huzen heeft op een damclub gezeten, dus die begrijpt waar het echt om gaat!!
Dat is dus het simpele volk waar Remkes mee moet praten.
Als hij zo goed kan nadenken en stappen vooruit kan zien dan moet hij ook snappen dat dit een doodlopende weg is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 14 juli 2022 @ 11:06:13 #131
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205338258
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 11:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-gedupeerd-a4136252

#stockholmsyndroom
Uiteindelijk ben je bij een gijzeling afhankelijk van de gijzelnemers.
Voor de toevoer van eten. En of je ergens anders mag zitten. En of je niet op de lijst komt van de eersten die worden geëxecuteerd.

No terrorists in a good mood, no food
Dit is allemaal speculatie, nergens blijkt uit dat boeren hier iets mee te maken hebben.
pi_205338322
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 11:06 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dit is allemaal speculatie, nergens blijkt uit dat boeren hier iets mee te maken hebben.
De boeren niet, wel de trekkerterroristen.
Het principe is dat de trekkerterroristen de macht (voertuigen) hebben om alles lam te leggen behalve de kanalen die zij beheren. Blokkeren van Vega bedrijven bv. Intimidatie van overheden.
In feite dus het gijzelen van de maatschappij.

De sympathie is dan dus #stockholmsyndroom

No "hostage takers in a good mood, no food"
pi_205339634
https://www.facebook.com/100076574576142/videos/385270173755171

Duitse boeren solidair.
Maar wie geeft hen de juiste vlag-etikette?
De boerenprotestvlag omgekeerd. Dus de Nederlandse boerenprotestbeweging is "in nood" ?????
  donderdag 14 juli 2022 @ 13:46:33 #134
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205339683
Omgekeerde vlag.

Blijkbaar is de adel belangrijker dan het volk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205340996
  donderdag 14 juli 2022 @ 15:55:09 #136
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205341010
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 13:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.facebook.com/100076574576142/videos/385270173755171

Duitse boeren solidair.
Maar wie geeft hen de juiste vlag-etikette?
De boerenprotestvlag omgekeerd. Dus de Nederlandse boerenprotestbeweging is "in nood" ?????
Benieuwd of Europese solidariteit nu wel gewaardeerd wordt bij #NEXIT-poppetjes.
pi_205341309
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 15:55 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Benieuwd of Europese solidariteit nu wel gewaardeerd wordt bij #NEXIT-poppetjes.
Dat is toch al een vreemde ambivalentie.
Geert roept "Grenzen dicht".
Geert is fan van de boeren, en vaak ook omgekeerd.

Maar waar moeten dan 80% van de landbouwproducten heen?
En die trekkers, waar moeten die vandaan komen als de grenzen dicht zijn?
New Holland komt niet uit Holland.

Noch John Deere, Deutz en Massey Ferguson.
En ook niet de soja.

"Ja maar, Geert bedoelt......"

En dan heb je nog Dion Graus. Toen de PVV in de regering mee mocht doen, eisten ze allerlei diervriendelijke maatregelen, want Dion was een dierenvriend.
Die hadden ook negatieve invloed op de bewegingsvrijheid van de boeren.
Volgens mij was er zelfs een "dieren in nood" lijn. Maar dat is dus een kliklijn als een koe wordt "mishandeld" of zo.
Meestemmend met (nu) de aartsvijand PvdD. Allemaal weer vergeten. Meehossen met de waan van het moment.
pi_205341363
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 16:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Dat is toch al een vreemde ambivalentie.
Geert roept "Grenzen dicht".
Geert is fan van de boeren, en vaak ook omgekeerd.

Maar waar moeten dan 80% van de landbouwproducten heen?
En die trekkers, waar moeten die vandaan komen als de grenzen dicht zijn?
New Holland komt niet uit Holland.

Noch John Deere, Deutz en Massey Ferguson.
En ook niet de soja.

"Ja maar, Geert bedoelt......"

En dan heb je nog Dion Graus. Toen de PVV in de regering mee mocht doen, eisten ze allerlei diervriendelijke maatregelen, want Dion was een dierenvriend.
Die hadden ook negatieve invloed op de bewegingsvrijheid van de boeren.
Volgens mij was er zelfs een "dieren in nood" lijn. Maar dat is dus een kliklijn als een koe wordt "mishandeld" of zo.
Meestemmend met (nu) de aartsvijand PvdD. Allemaal weer vergeten. Meehossen met de waan van het moment.
1-1-4 'red een dier' was toch juist niet bedoeld voor misstanden in de veeteelt? https://www.rijksoverheid(...)20dierenmishandeling.
pi_205341417
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juli 2022 16:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
1-1-4 'red een dier' was toch juist niet bedoeld voor misstanden in de veeteelt? https://www.rijksoverheid(...)20dierenmishandeling.
O, hadden ze die "escape" ingelast?
Haha.
Ik herinner me nog een reclamespotje over die kliklijn, en toen stond er toch duidelijk een koe in de wei.
Waarschijnlijk hebben ze daarna een telefoontje gehad en geopperd voor een extra loketje voor als het gaat om landbouwdieren.
Maakt geen bal uit. Mensen kenden toen 114 (of was het 144?) en die bellen dat en kijken niet weer naar een overheidssite. Of ze bellen direct met de politie.

Sjappoo Dion
Haha leuk spotje als Geert weer eens op een trekker springt.
pi_205341423
quote:
De inheemse Turken.
Lekker tuuteren.
Go hard or go home
  donderdag 14 juli 2022 @ 16:31:39 #141
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205341432
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juli 2022 16:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Klopt, dieren in de vee-industrie mogen een stuk verregaander mishandeld worden dan gewone huisdieren.
pi_205341448
quote:
En ze zorgen ook voor afleiding voor het verkeer."
Christus mina, wat een stel sneeuwvlokjes zijn we ook geworden. :')
Haal die Mc Donalds palen ook maar weg dan. Weet je wel hoeveel kinderen daarvan over de jank gaan waardoor ouders alle Meesjes en Sterres moeten sussen en niet meer op het verkeer letten. Levensgevaarlijk!
Go hard or go home
pi_205341475
https://www.transport-onl(...)kens-dood-fotovideo/

Over mishandelde dieren gesproken.
Echt serieus, wat een waanzin. 900 varkens...
Alsof het niks is.
Go hard or go home
  Moderator donderdag 14 juli 2022 @ 16:36:04 #144
236264 crew  capricia
pi_205341489
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 16:34 schreef Noek het volgende:

Alsof het niks is.
Echt misselijkmakend ja.
Zoveel dieren op elkaar gepropt. :{

Ik zou er 0 moeite mee hebben als dit soort bedrijven verdwijnen. Het is handel in leed.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205341496
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 16:34 schreef Noek het volgende:

Alsof het niks is.
900 varkens kunnen echt niet in 1 vrachtwagen.
Ik zou dit bericht niet meteen geloven.
pi_205341505
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 16:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
900 varkens kunnen echt niet in 1 vrachtwagen.
Ik zou dit bericht niet meteen geloven.
Het gaat dan ook over biggen.
pi_205341521
Maar ja, vlaggen. brrr.
Laten we ons eens druk gaan maken over toestanden die serieus gaan over het welzijn van de dieren.
Controles binnen slachthuizen, Boeren die geen dieren meer mogen houden als blijkt dat ze hun dieren niet goed behandelen. Kraamkooien verbieden, zoals in andere landen.
Kappen met die dieren zoveel km's te vervoeren. Bij hoge temperaturen geen dieren in wagens laten wachten.
Gewoon je echt drukmaken om die dieren en niet opeens die dieren erbij slepen omdat het zo uitkomt omdat je een grafhekel aan boeren hebt.
Go hard or go home
pi_205341524
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juli 2022 16:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het gaat dan ook over biggen.
900 biggen
Wat een waanzin

Ok.
Go hard or go home
pi_205341575
Wat deden die biggen eigenlijk in Duitsland? Boeren zorgen naar eigen zeggen toch voor ons eten??? :?

[ Bericht 1% gewijzigd door xpompompomx op 14-07-2022 16:51:58 ]
  donderdag 14 juli 2022 @ 16:52:05 #150
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205341684
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2022 16:33 schreef Noek het volgende:

[..]
Christus mina, wat een stel sneeuwvlokjes zijn we ook geworden. :')
Haal die Mc Donalds palen ook maar weg dan. Weet je wel hoeveel kinderen daarvan over de jank gaan waardoor ouders alle Meesjes en Sterres moeten sussen en niet meer op het verkeer letten. Levensgevaarlijk!
Ik zou niet tegen een verbod op led-lichtreclameborden langs snelwegen zijn, persoonlijk. Rommelig, lelijk, nodeloos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')