ik kom de stad eigenlijk nooit uitquote:Op woensdag 13 juli 2022 10:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Rondom Utrecht zie ik ze ook geregeld.
Ik zit geregeld in een strak broekje op een fiets en dat doe ik liever buiten de stad, dus dan ontkom je er niet aan. Vooral ten westen van de stad stikt het ervan.quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik kom de stad eigenlijk nooit uit
laatst ging ik naar Ameland, maar toen niks gezien
Het zijn in ieder geval geen gewone burgers, want ze willen niet dat gewone burgers met elkaar spreken.quote:Op woensdag 13 juli 2022 09:18 schreef zalkc het volgende:
Weer wat geleerd, 19% van de werkende miljonairs zit in de agrarische sector en van de 17.000 melkveehouders zijn er 7000 miljonair.
Ik begrijp dat het veelal in grond en stallen zit, maar laten we even duidelijk hebben waar Truus op feesboek voor aan het vechten is.
Ik wil die bal even bij de supermarkt leggen. Vleeskuikens doen nu 1.14 per kg. Het lijkt me veilig om te stellen dat de marge behoorlijk is voor de supermarkt.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als de consument bereid is meer voor zijn voedsel te gaan betalen is dat ook geen probleem...
Ik vraag me af of we nu ook medelijden moeten hebben met al die andere bedrijfstakken die gesaneerd raken. Waarom is er geen opstand geweest voor alle bakkers en slagerszonen die het familiebedrijf niet konden voort zetten door de supermarkten?quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
laatst was er hier een wap die claimde dat het toch echt wel nodig is de toekomstige 15 generaties boeren vrij te stellen van werk...
Hoe gaat dat iets oplossen dan? Boeren willen niet inkrimpen, dus dan produceren ze nog steeds hetzelfde, en het liefst meer, voor een hogere prijs. Het zijn bedrijven gericht op winst.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als de consument bereid is meer voor zijn voedsel te gaan betalen is dat ook geen probleem...
Die hadden geen miljardenlobby.quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vraag me af of we nu ook medelijden moeten hebben met al die andere bedrijfstakken die gesaneerd raken. Waarom is er geen opstand geweest voor alle bakkers en slagerszonen die het familiebedrijf niet konden voort zetten door de supermarkten?
Dat plan van 25 miljard om 50.000 boeren tevreden te stellen is natuurlijk ook schandalig, als je stelt dat 1/3 moet stoppen en die geef je elk een miljoen, en 2/3 geef je als troost 250 duizend, dan nog is die 25 miljard niet op.quote:
Je kan ook gewoon afvragen of de innovatie de boer niet inhaalt zoals vertical farms icm robotics en kweek vlees.quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Vond dit wel een okay stuk: https://food4innovations.(...)rdt-minister-van-ro/
Of het stikstof vraagstuk niet gewoon een ruimtelijke ordening vraagstuk is.
Ja maar die distributie en het verpakken is echt heel duur.quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik wil die bal even bij de supermarkt leggen. Vleeskuikens doen nu 1.14 per kg. Het lijkt me veilig om te stellen dat de marge behoorlijk is voor de supermarkt.
Als we iets kunnen is het innoveren op landbouw gebied.quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon afvragen of de innovatie de boer niet inhaalt zoals vertical farms icm robotics en kweek vlees.
Zijn boeren dan nog gewoon wel levensvatbaar?
Behoorlijk zwak stuk. Het is inderdaad een RO vraagstuk en e rmoeten keuzes gemaakt worden maar onderstaande doen we al 20 jaar en dat werkt dus niet:quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Er zijn gewoonweg te veel mensen en dieren in Nederland. Dan kun je die keuzes wel weer uitstellen maar daar schiet je niets mee op.quote:Horen we ons kabinet dergelijke afwegingen en keuzes expliciet maken?** Nee! Waarom denken we dan dat de LNV ambtenaren onder leiding van u een stikstofkaart moeten laten maken? Dit werkelijk RO-vraagstuk moet dus heel snel op de agenda van ons kabinet in Den Haag gezet worden. Niet stikstof-reductie bij de boeren als single topic dus. Het gaat om vorming van ons landje, onze toekomst dus! Zolang we geen nieuw ontwerp hebben moeten we zeker niet te rap 25 miljard uitgeven en daarmee het kind met het badwater weggooien. Vooralsnog zeg ik daarom “laten de boeren met rust!” het komende jaar en ga terug naar de tekentafel.
Ze hoeven hun land toch ook niet af? Als er maar minder beesten staan te piesen en te schijten.quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat plan van 25 miljard om 50.000 boeren tevreden te stellen is natuurlijk ook schandalig, als je stelt dat 1/3 moet stoppen en die geef je elk een miljoen, en 2/3 geef je als troost 250 duizend, dan nog is die 25 miljard niet op.
Let wel, dit is alleen om te zorgen dat er minder vee is, er wordt geen stuk land verkocht wat geld waard is. Ze hoeven hun huis niet uit, het is puur om iets anders op te starten waarbij ze niet tienduizend varkens nodig hebben om rond te komen.
Pappen en nathouden...quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Natuurlijk gaat het uiteindelijk om ruimtelijke ordening, maar dan wel om *mondiale* rumtelijke ordening. We importeren hier in Nederland scheepsladingen vol stikstofrijk voedsel vanuit verschillende werelddelen, dat we aan onze gigantische veestapel voeren, die beesten schijten en pissen hier ons kleine landje helemaal vol met ammoniak, en uiteindelijk exporteren we een groot deel van het vlees weer naar het buitenland.quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Nou... dat blijkt toch niet helemaal het geval te zijn als men wil uitkopen, in het gros van de gevallen word je geacht je land ook op te geven, en daar gaat het mis natuurlijk.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ze hoeven hun land toch ook niet af? Als er maar minder beesten staan te piesen en te schijten.
Ze moeten dit beleid nog invoeren he.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou... dat blijkt toch niet helemaal het geval te zijn als men wil uitkopen, in het gros van de gevallen word je geacht je land ook op te geven, en daar gaat het mis natuurlijk.
Je kan er ook voor kiezen niet uitgekocht te worden en gewoon minder stikstofuitstoot op pootjes in de stal te zetten.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou... dat blijkt toch niet helemaal het geval te zijn als men wil uitkopen, in het gros van de gevallen word je geacht je land ook op te geven, en daar gaat het mis natuurlijk.
Klopt hoor maar het is wel een duidelijker insteek. En dat moet je nu regelen en niet later aanpakken idd.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Behoorlijk zwak stuk. Het is inderdaad een RO vraagstuk en e rmoeten keuzes gemaakt worden maar onderstaande doen we al 20 jaar en dat werkt dus niet:
[..]
Er zijn gewoonweg te veel mensen en dieren in Nederland. Dan kun je die keuzes wel weer uitstellen maar daar schiet je niets mee op.
We hebben al 4 ministers die hier over gaan, Stikstof, Klimaat, LNV, EZ en nu moet het ineens weer naar een ander ministerie?quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Misschien kan Remkes daarover bemiddelen. Ownee dat willen de boeren niet.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Straks geen uitkopen meer maar echte onteigening.quote:
Ja maar Jan Huzen heeft op een damclub gezeten, dus die begrijpt waar het echt om gaat!!quote:
Omdat er nog bakkers en slagers zijn?quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vraag me af of we nu ook medelijden moeten hebben met al die andere bedrijfstakken die gesaneerd raken. Waarom is er geen opstand geweest voor alle bakkers en slagerszonen die het familiebedrijf niet konden voort zetten door de supermarkten?
dit is echt van de zotte.quote:
quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit is echt van de zotte.
Dus zo'n boer zou bepalen dat ik er door mag voor 10 euro?
en dan zeggen "het leven is onbetaalbaar geworden!!! 10 euro kan iedereen wel missen" juist ja.
en verder, waar is dat geld voor? ik wist niet dat geld hier een probleem was? hoe gaat geld er voor zorgen dat de stikstofplannen worden aangepast in boers voordeel?
ik stel alleen vragen, maar wel goede!
Daarom hoef je echt geen medelijden te hebben wat mij betreft gaat er voor iedere demonstratie 5% van de compensatie prijs af en komt er 5% extra stikstof reduceren bij.quote:
Dit is echt totale quatsch.quote:
Dat mag hij dan aan de rechter uitleggen en kijken of die er in trapt. Dit is gewoon afpersing.quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit is echt totale quatsch.
Die meneer had iemands telefoon geleend en toen vroeg Jan Huzen op kolderieke wijze om een vergoeding voor het bellen.
Fakenews dus.
Ja.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:01 schreef mootie het volgende:
[..]
Heb je het hele filmpje überhaupt bekeken?
wel meer filmpjes waar jij als ik het goed had een andere mening over had (jouke)quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja.
Het filmpje wat hier getoond wordt mist een groot gedeelte wat er aan vooraf gaat.
Jurist Sydney Smeets denkt dat een strafzaak tegen Gideon van Meijeren kans heeft te slagenquote:Tweede Kamerlid Nilufer Gündogan heeft dinsdagavond aangifte gedaan tegen Gideon van Meijeren wegens opruiing en oproepen tot geweld. Aanleiding is een speech waarin de FvD’er aangeeft onder welke omstandigheden boeren geweld mogen gebruiken. Strafrechtadvocaten denken dat de aangifte kans van slagen heeft.
De speech dateert al van zaterdag 2 juli, maar is sinds afgelopen weekend te beluisteren op het kanaal van Forum voor Democratie. ,,Wat van belang is om te realiseren is dat het ook niet altijd gezond is, als er een taboe rust op het gebruik van geweld’’, zo zegt Gideon van Meijeren op het zogeheten Boeren Forum in Tuil. ,,De staat gebruikt namelijk wél geweld, en fórs geweld. En als u onteigend dreigt te worden en u weigert, reken er maar op dat er busjes aankomen met mannen met knuppels en helmen, en ze sláán u wel van het terrein af.’’
quote:En alsof dat nog niet genoeg is wordt er dan nog wat olie op het vuur gegooid. ‘Het kan en mag nooit zo zijn dat de boeren zich als makke lammetjes van hun grond laten verdrijven’. Hiermee bevestigt hij dat hij in die situatie tot gebruik van geweld oproept. Let wel. Het gaat dan dus om een rechtmatige onteigening door het openbaar gezag waarbij – waar nodig – binnen de grenzen van het geweldsmonopolie wordt opgetreden door de politie. Tegen dat rechtmatig optreden wordt door dit Kamerlid geweld welhaast als plicht gesteld.
‘Het kan en mag nooit zo zijn’. En de manier om het te voorkomen is door het gebruik van geweld tegen de overheid. En dat gebruik van geweld zou zijn toegestaan omdat ons wetboek daarvoor een uitzondering bevat… Ik zou het als officier wel aandurven.
Dit gaat niet over een mening maar over een stuk film wat mist.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:38 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
wel meer filmpjes waar jij als ik het goed had een andere mening over had (jouke)
onzin, dit gaat om draaien zodat het jou beter uitkomt.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit gaat niet over een mening maar over een stuk film wat mist.
Kan dit niet ff achter een spoiler, de teringquote:
Die Jan Huzen is geen boer, maar claimt wel tol te heffen als steun voor de boeren, maar als de boeren dan verwachten dat hij werkelijk geld naar hen overmaakt dan wordt hij boos.quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit is echt van de zotte.
Dus zo'n boer zou bepalen dat ik er door mag voor 10 euro?
en dan zeggen "het leven is onbetaalbaar geworden!!! 10 euro kan iedereen wel missen" juist ja.
en verder, waar is dat geld voor? ik wist niet dat geld hier een probleem was? hoe gaat geld er voor zorgen dat de stikstofplannen worden aangepast in boers voordeel?
ik stel alleen vragen, maar wel goede!
Nee hoor. Ik snap de vooroordelen als je slechts dit filmpje ziet.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:04 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
onzin, dit gaat om draaien zodat het jou beter uitkomt.
Lol, de onrendabele wappies denken dat werkende mensen nog wakker moeten worden om kwart voor negen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |