Als je ergens vlakbij U5 zit kun je dat ook.quote:Op maandag 30 januari 2023 12:40 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
[..]
Omdat we van daaruit alle kanten op kunnen met het OV.
Die loopt langs HBF.quote:Op maandag 30 januari 2023 12:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je ergens vlakbij U5 zit kun je dat ook.
Sterkte.quote:Op maandag 30 januari 2023 12:40 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
[..]
Omdat we van daaruit alle kanten op kunnen met het OV.
Dat weet ik, daarom zitten we ook vlak bij Hbf. Dat is toevallig ook het beginpunt van U5.quote:Op maandag 30 januari 2023 12:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je ergens vlakbij U5 zit kun je dat ook.
24 is echt nog wel wat open maar niet veel, 25 en 26 zijn veel restaurants open (logisch). Attracties moet je de websites even checken maar wij maakten dan altijd een lange wandeling iets verder uit de stad of een dikke kerstbrunch en 's avonds naar een alternatieve kino met die combinatie is je dag dan zo weer gevuld.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:22 schreef Erno-BE het volgende:
Iemand ervaring met een stedentrip Berlin (of een andere Duitse stad zoals Frankfurt) met de Kerstdagen (zaterdag 23 december t/m dinsdag 26 december)? Volgens deze site (https://wattedoeninberlijn.nl/doen-in-berlijn-feestdagen/) zijn met 24 december de straten zo uitgestorven dat de coronalockdowns daar in het niet bij vallen en alles, maar dan ook alles (musea, restaurants, bezienswaardigheden) zit dicht. Iemand ervaring met een stedentrip Berlin (of een andere Duitse stad) met de Kerstdagen?
graag alleen antwoorden als je het echt weet.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:30 schreef derLudolf het volgende:
Heiligabend is in veel landen, zo ook Duitsland eigenlijk wel het belangrijkste deel van kerst. Dus nee denk niet dan je op de 24 en 25 veel kunt doen.
Wij ook! Begin juni dan. En maar 6 dagenquote:Op maandag 30 januari 2023 12:25 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
In juli gaan we ook lekker naar Berlijn![]()
Voor mij wordt dat dan de vijfde keer dat ik ga en mijn vrouw gaat er voor het eerst heen.
Dus ik ga lekker voor gids spelen daar.
We zitten dan 10 dagen in het Intercity hotel naast Berlin Hbf.
Er is heel veel te doen in Berlijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wij ook! Begin juni dan. En maar 6 dagen
Voor beide 1e x Berlijn. Dus als jij of anderen nog tips hebben zijn ze welkom![]()
+1 voor Hohenschönhausenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 08:34 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
[..]
Er is heel veel te doen in Berlijn.
Het ligt er ook maar aan waar je interesse ligt.
Is het bijvoorbeeld geschiedenis (met name de tweedeling) kan je er heel veel over vinden.
Denk aan bijvoorbeeld Checkpoint Charlie of de muurmonument bij de Bernauerstrasse.
Wat ook aanraders zijn is het Stasi museum of de voormalige Stasi gevangenis Hohenschönhausen.
En wat WO2 betreft heb je bij de Wannsee een villa waar de Wannsee conferentie is geweest in de oorlog.
En in Oranienburg heb je voormalig concentratiekamp Sachsenhausen.
Vooral ook de wijk er om heen is iets waar het DDR achtige sfeertje nog hangt, het is niet bepaald het meest doorsnee toeristische plek van Berlijn. We zijn er jaren terug eens geweest.quote:
Ik vond het Stasi museum heel gaaf. Verder topografie van terreur je kijkt dan recht op de gestapo kelders daar achter een stuk muur daarachter het ministerie van financiën voorheen ministerie van de luchtmacht en 500 meter verder sta je bij Adolf zijn bunker.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wij ook! Begin juni dan. En maar 6 dagen
Voor beide 1e x Berlijn. Dus als jij of anderen nog tips hebben zijn ze welkom![]()
Thanks!quote:Op woensdag 29 maart 2023 19:08 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik vond het Stasi museum heel gaaf. Verder topografie van terreur je kijkt dan recht op de gestapo kelders daar achter een stuk muur daarachter het ministerie van financiën voorheen ministerie van de luchtmacht en 500 meter verder sta je bij Adolf zijn bunker.
De kunst van graffiti artiesten op de resten van de muur is ook erg mooi.
Het natuurhistorisch museum vond ik tegen vallen had ik veel groter verwacht.
Net als het Hamburger bahnhof maar ik vond de expositie gewoon niets aan ging over lp's of zo.
Ik heb geen ontbijt genomen in het hotel je kunt in Berlijn prima terecht voor een hap naar keuze.
Heb jij een leeftijd om te weten wat een DDR achtig sfeertje is?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:14 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Vooral ook de wijk er om heen is iets waar het DDR achtige sfeertje nog hangt, het is niet bepaald het meest doorsnee toeristische plek van Berlijn. We zijn er jaren terug eens geweest.
Als je interesse hebt in geschiedenis zeker een aanrader om te doen.
[ afbeelding ]
Die indruk kregen we daar welquote:Op donderdag 30 maart 2023 01:00 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Heb jij een leeftijd om te weten wat een DDR achtig sfeertje is?
DM mij maar als je adviezen nodig hebt van een local. Ik zou persoonlijk de Fernsehturm ontwijken, grootste tourist trap die er is, letterlijk. Kom sowieso alleen op Alex als ik wat nodig heb of moet overstappenquote:Op dinsdag 11 april 2023 16:13 schreef Speedfight het volgende:
Nog 2 nachtjes en dan zit ik met 2 vriendinnen in de trein naar Berlijn![]()
We gaan van do t/m zo ochtend en willen in ieder geval de hoge zendmast in, naar de Brandenburger Tor en een paar schimmige clubs in proberen te komen als Berghain.
Nog aanraders?
Hahaha thanks, we hebben ons ingelezen voor de Berghain dus juiste outfits mee en proberen een Berlijner mee te krijgenquote:Op dinsdag 11 april 2023 16:21 schreef Erasmus het volgende:
[..]
DM mij maar als je adviezen nodig hebt van een local. Ik zou persoonlijk de Fernsehturm ontwijken, grootste tourist trap die er is, letterlijk. Kom sowieso alleen op Alex als ik wat nodig heb of moet overstappen![]()
Genoeg alternatieven als het je om een hoge uitzicht over Berlin gaat. Zou persoonlijk liever voor de Panoramapunkt aan de Potsdamer Platz gaan.
Succes met Berghain proberen binnen te komen trouwens
Gaan jullie vrijdag of zaterdag?quote:Op dinsdag 11 april 2023 16:29 schreef Speedfight het volgende:
proberen een Berlijner mee te krijgen
Ik denk zaterdag maar in principe kunnen we vrijdag ook en evt zelfs donderdag nog, wanneer denk je t beste kans te hebben?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |