abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205323955
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:34 schreef lunapuella het volgende:
Ik sta ook op de wachtlijst voor naailessen trouwens *O*
Leuk!! Ik heb ook een naailesen gevolgd, meerdere cursussen van 8 weken met tussenposen. Ik vond het heel erg leerzaam en gezellig. Ik kan nu best zelf aan de slag, maar zonder de stok achter de deur van een specifiek project en wekelijkse lessen, pak ik de naaimachine nog maar zelden. Stom eigenlijk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205324032
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:50 schreef SQ het volgende:
Wat je ook los moet laten is dat je precies hetzelfde wil vinden als dat je 15 jaar geleden kocht en wat zo fijn zat ;)
Mode verandert, sta open voor andere dingen en je kunt nog best eens verrast worden ;)
Dit is zeker waar! Daarom vind ik dat boetiekje bij ons zo leuk. De eigenaresse weet precies wat bij mijn lengte/figuur staat en pakt dus dingen die ik zelf nooit zou hebben gepakt. Maar als ik het dan aan heb, dan staat het vaak heel goed. Ik heb dus echt iemand nodig die me over die streep trekt :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205324232
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 08:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Leuk!! Ik heb ook een naailesen gevolgd, meerdere cursussen van 8 weken met tussenposen. Ik vond het heel erg leerzaam en gezellig. Ik kan nu best zelf aan de slag, maar zonder de stok achter de deur van een specifiek project en wekelijkse lessen, pak ik de naaimachine nog maar zelden. Stom eigenlijk.
Nou hup, tijd voor een nieuw project! ;) :D Ik heb al een lijstje van wat ik wil maken als ik ooit die lessen heb gehad, haha.
  woensdag 13 juli 2022 @ 09:27:27 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205324237
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:50 schreef SQ het volgende:
Wat je ook los moet laten is dat je precies hetzelfde wil vinden als dat je 15 jaar geleden kocht en wat zo fijn zat ;)
Mode verandert, sta open voor andere dingen en je kunt nog best eens verrast worden ;)
En dan komt er dat moment dat je een winkel binnenloopt en denkt van "heee, dat heb/had ik!!"
Maar dat je inmiddels te oud bent voor die mode, en dat is eigenlijk altijd zo als het gaat om mode die weer terugkomt :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205324242
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 23:04 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Hier wisselt maar 2 keer. Van 2->3 en van 5->6. De andere 2 jaar blijf je in principe in dezelfde klas. Alleen bij uitzondering kan een kind wel naar een parallel klas. Van 3-4-5 en 6-7-8 zijn er elk 4..

Maar zo kunnen er kinderen uit 3-4-5a naar 6-7-8 a, b, c en d. En flinke hussel dus.
Bij ons in principe ook. Maar in de bovenbouw dit jaar weer gehussel, omdat de formatie voor 4 klassen niet rond kwam (de vierde bovenbouwklas was nieuw dit jaar, met de coronasubsidie opgestart) -O-. Ze moeten daarom weer terug naar 3 klassen.

@LeSage wat een stomme gang van zaken :{. De manier waarop dit is gebeurd, is gewoon niet netjes. Goed dat je dat hebt aangekaart!

Onze oudste zit ook niet meer bij zijn bestie in de klas. Op zich zien ze elkaar nog heel geregeld, zeker nu ze ouder worden regelen ze dat makkelijk onderling. In zijn klas is hij inderdaad weer wat closer geworden met anderen. Maar zijn vrienden in de klas zijn helaas wat minder een match qua werkhouding/interesses, dus dat is jammer als ze in de klas moeten samenwerken. Dat ging met zijn bestie toch wel beter (al kletsten ze ook wel echt veel, net twee ouwe wijven _O-).
Venus in pocketformaat
© loveli
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 juli 2022 @ 09:32:32 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205324283
quote:

[..]
Jammer dat je het niet vaker doet. Ik ben nu weer bezig met een jurk voor mezelf en shirtjes voor de kleine.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_205324307
quote:

[..]
En het is juist zo leuk om zelf iets te maken! Gewoon beginnen :)
Ik brei en haak, heerlijk om uit een bolletje garen iets moois te maken!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_205324347
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 09:32 schreef Ynske het volgende:

[..]
Jammer dat je het niet vaker doet. Ik ben nu weer bezig met een jurk voor mezelf en shirtjes voor de kleine.
Ik heb twee jaar geleden een grote ladekast met kleine vakjes gekocht en een zit/sta-bureau, met de bedoeling om deze op mijn werkkamer te zetten zodat ik alle naaispulletjes daar bij de hand had en ook makkelijk ruimte had om te knippen etc. Maar helaas paste de kast niet door het trapgat (echt net 1cm te groot :'(), dus die staat nu beneden en is ingenomen door de kinderen en gevuld met allerlei frutsels en knutselmateriaal _O-. Het is voor mij dus vooral een praktische drempel. De spullen liggen niet voor het grijpen, de hele tafel in de woonkamer moet leeggehaald om ruimte te maken en in the end is het dan nét teveel gedoe. En elke keer als ik aan het naaien ben, denk ik dat een lockmachine eigenlijk ook wel echt een toevoeging zou zijn, want mooiere afwerking. Maar ik naai niet genoeg om zo'n dure extra machine te verantwoorden en dan vind ik het weer stom :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205324359
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 09:28 schreef Phaidra het volgende:

@:LeSage wat een stomme gang van zaken :{. De manier waarop dit is gebeurd, is gewoon niet netjes. Goed dat je dat hebt aangekaart!

Dit!!

Hier volgende week vrijdag pas klaar. Maar ben zeldzaam georganiseerd. Heb kaarten al geschreven om de leraren te bedanken. Ben echt extreem blij met de school. Onze vierde school in 6 jaar dus ik heb er een paar gezien zeg maar. Was echt wel nerveus voor wéér een overstap (verhuizingen) maar wat hebben mijn jongste 3 een top jaar gehad.

Dochter kwam in groep 8 binnen, altijd spannend. Leraar heeft haar ècht gezien en ondanks haar taal achterstand is er het advies uitgekomen dat bij haar past.

Twee dochters in groep 5 hebben een heerlijk jaar gehad. Fantastische hulp met taal (Corona pot gaf de school meer ruimte!) en ze zijn iedere dag blij en vinden het leuk. Rapporten zijn net binnen en kan niet anders zeggen dan dat het top is
Ga ook nog even een bericht sturen naar directie om even een pluim aan iedereen te geven.

Ennnn mijn puber is over *O*
Stond 5 maanden geleden nog 8 tekorten. Nu naar vwo 4 met 1 tekort. Hard gewerkt.

Tot zover mijn epistel van vandaag. Het moest er even uit O+
Met een meidenkwartet
pi_205324431
Wat een fijn bericht @Cathmar! Ik kan me voorstellen dat het toch elke keer weer spannend is hoe ze het oppakken. Je mag absoluut trots zijn op je meiden! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 juli 2022 @ 11:25:29 #261
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205325590
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 09:40 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik heb twee jaar geleden een grote ladekast met kleine vakjes gekocht en een zit/sta-bureau, met de bedoeling om deze op mijn werkkamer te zetten zodat ik alle naaispulletjes daar bij de hand had en ook makkelijk ruimte had om te knippen etc. Maar helaas paste de kast niet door het trapgat (echt net 1cm te groot :'(), dus die staat nu beneden en is ingenomen door de kinderen en gevuld met allerlei frutsels en knutselmateriaal _O-. Het is voor mij dus vooral een praktische drempel. De spullen liggen niet voor het grijpen, de hele tafel in de woonkamer moet leeggehaald om ruimte te maken en in the end is het dan nét teveel gedoe. En elke keer als ik aan het naaien ben, denk ik dat een lockmachine eigenlijk ook wel echt een toevoeging zou zijn, want mooiere afwerking. Maar ik naai niet genoeg om zo'n dure extra machine te verantwoorden en dan vind ik het weer stom :').
Dat snap ik ja. Heb hier een kamer waar naaimachine, lock en borduur en pers staan. Hoewel ik jurken snijd in de woonkamer omdat die tafel daar groter is.
Een lock is zo fijn!

Dit is de stof van de jurk waar ik nu mee bezig ben.
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 13 juli 2022 @ 11:46:10 #262
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205325844
Geen idee van je regio, maar mijn lock mag best een tijdje uit logeren in ruil voor een middagje hulp met de gordijnen van m'n dochter
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 13 juli 2022 @ 11:51:28 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205325914
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 00:55 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Gaaf! Je zou maar achteraan staan... Haha, nog wel een stem over? :D
Volgende dag heb ik altijd keelpijn en een hese kraakstem :+
:D
Gelukkig wel, ik heb nog wat vergaderingen vanmiddag helaas.
Het zou eigenlijk weekend moeten zijn na zo"n concert..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_205325967
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 11:46 schreef Tink89 het volgende:
Geen idee van je regio, maar mijn lock mag best een tijdje uit logeren in ruil voor een middagje hulp met de gordijnen van m'n dochter
Lief! Regio Amsterdam/Haarlem :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205327394
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 09:28 schreef Phaidra het volgende:
Bij ons in principe ook. Maar in de bovenbouw dit jaar weer gehussel, omdat de formatie voor 4 klassen niet rond kwam (de vierde bovenbouwklas was nieuw dit jaar, met de coronasubsidie opgestart) . Ze moeten daarom weer terug naar 3 klassen.
Dat was hier ook een optie, maar toch niet gedaan vanwege de wisselingen die je dan na een jaar weer zou moeten doen. Nu hebben ze er extra onderwijsassistenten/leerkrachten van ingehuurd, die als vliegende keep rond gingen waar nodig.
pi_205327621
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 13:21 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Dat was hier ook een optie, maar toch niet gedaan vanwege de wisselingen die je dan na een jaar weer zou moeten doen. Nu hebben ze er extra onderwijsassistenten/leerkrachten van ingehuurd, die als vliegende keep rond gingen waar nodig.
Die extra leerkrachten of onderwijsassistenten zijn helaas niet (op tijd) gevonden. Met de zittende formatie zou het allemaal net aan rond kunnen komen, maar ze wilden dat liever niet met het risico op uitval. Nu hebben ze voor 3 klassen wel wat ruimte als er iemand (langdurig) ziek wordt. En dat is ook wel wat waard.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205327787
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 13:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Die extra leerkrachten of onderwijsassistenten zijn helaas niet (op tijd) gevonden. Met de zittende formatie zou het allemaal net aan rond kunnen komen, maar ze wilden dat liever niet met het risico op uitval. Nu hebben ze voor 3 klassen wel wat ruimte als er iemand (langdurig) ziek wordt. En dat is ook wel wat waard.
Dat is ook wel handig inderdaad. Hier was het soms puzzelen, de leerkrachten die vliegende keep waren, konden dan voor een klas. Maar er zijn wel klassen thuis gebleven afgelopen winter, als er teveel tegelijk ziek waren.

Hier was de formatie dit jaar zo rond.. Ze hadden 3 vacatures. 1 is opgevuld met een afstudeerstudent die na de zomer begint (man *O* ) en op de andere 2 vacatures waren meer dan 15 sollicitaties gekomen.
  woensdag 13 juli 2022 @ 14:24:20 #268
344469 Amsel
zonder t
pi_205328113
Hier op school 3x groep 1/2, verder van elk jaar maar 1 klas. Er is nauwelijks uitval van leerkrachten geweest - zelfs toen een fulltimer overspannen raakte hebben ze het met het team weten rond te breien door met klassen en werkdagen te schuiven _O_ Voor volgend jaar is de formatie helemaal rond, met uitzondering van de maandag voor groep 3, maar ook dat wordt for the time being door de eigen mensen opgevangen ^O^
pi_205328470
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 13:56 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Dat is ook wel handig inderdaad. Hier was het soms puzzelen, de leerkrachten die vliegende keep waren, konden dan voor een klas. Maar er zijn wel klassen thuis gebleven afgelopen winter, als er teveel tegelijk ziek waren.

Hier was de formatie dit jaar zo rond.. Ze hadden 3 vacatures. 1 is opgevuld met een afstudeerstudent die na de zomer begint (man *O* ) en op de andere 2 vacatures waren meer dan 15 sollicitaties gekomen.
Dat is echt luxe, 15 sollicitanten! Hier in de regio is dat helaas niet zo. En dan is Montessori wellicht toch nog lastiger, er is een grote stichting in onze gemeente voor het gros van de basisscholen, maar daar valt Montessori buiten (heeft met 2 locaties een eigen stichting). Binnen de grote stichting worden veel vacatures intern doorgeschoven, maar daar valt onze school dus buiten de boot. Gelukkig blijft er wel een afstudeerstudent van dit jaar als vaste leerkracht *O*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 13 juli 2022 @ 15:40:18 #270
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205329502
quote:
17s.gif Op woensdag 13 juli 2022 11:54 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Lief! Regio Amsterdam/Haarlem :).
Ik zit in midden-Limburg, da's nogal uit de richting... Maar het aanbod staat hoor.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205329723
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 09:40 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik heb er ook een staan iets dichterbij maar nog steeds een stukje uit de buurt. Ik moet nog op les dus geen idee of hij werkt. Als iemand weet waar dat goed te doen is omg 040
pi_205329832
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 14:49 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat is echt luxe, 15 sollicitanten! Hier in de regio is dat helaas niet zo. En dan is Montessori wellicht toch nog lastiger, er is een grote stichting in onze gemeente voor het gros van de basisscholen, maar daar valt Montessori buiten (heeft met 2 locaties een eigen stichting). Binnen de grote stichting worden veel vacatures intern doorgeschoven, maar daar valt onze school dus buiten de boot. Gelukkig blijft er wel een afstudeerstudent van dit jaar als vaste leerkracht *O*.
Hier ook Montessori, maar die valt onder de grote openbare scholen stichting in de stad. Wel een stad buiten de Randstad, dat zal schelen.

Niet iedereen heeft hier een Montessori bevoegdheid. Dit jaar hebben de laatsten nog wel het diploma gekregen. Hoe dat bij de nieuwe lichting zit, weet ik zo niet. Maar er zijn bij die 3 jaar zonder meegedraaid hebben..
  woensdag 13 juli 2022 @ 16:59:31 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205331071
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 15:55 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik heb er ook een staan iets dichterbij maar nog steeds een stukje uit de buurt. Ik moet nog op les dus geen idee of hij werkt. Als iemand weet waar dat goed te doen is omg 040
Hier misschien?

https://www.facebook.com/(...)6yS64BSbJSxFFJl/?d=n
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 juli 2022 @ 17:34:50 #274
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205331536
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 15:55 schreef F_r het volgende:

[..]
Kijk eens bij ingenaaimachines op de geldripseweg
Today is life -

Dale Carnegie
pi_205331800
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 14:49 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Opvallend genoeg heeft onze montessorischool (met 3 locaties onder de stichting dacht ik) juist minder problemen met personeel dan de reguliere scholen die in een grote stichting zitten. Ik denk dat montessori toch een ander slag leraren aantrekt. (En een ander slag kinderen, dat wellicht ook weer invloed heeft op de leraren).

De christelijke basisschool in de wijk heeft al drie jaar grote problemen met de formatie, waaronder vorig jaar de klas van m’n nichtje die gewoon geen docent hadden op 1 dag in de week, en dan maar verdeeld werden… Bij ons is ook zwangerschapsverlof en langdurig uitval door ziekte nog gewoon opgelost. Maar sowieso _O_ voor onze directrice. Die heeft ook al meerdere ouders binnengeharkt als zij-instromer (en er twee van het kdv ‘gepikt’). Ik hoop dat zij nog minimaal 7 jaar blijft…

Hier op school overigens ook leraren zonder montessori-bevoegdheid, maar meestal starten ze dan wel tegelijk met die opleiding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')