Leuk!! Ik heb ook een naailesen gevolgd, meerdere cursussen van 8 weken met tussenposen. Ik vond het heel erg leerzaam en gezellig. Ik kan nu best zelf aan de slag, maar zonder de stok achter de deur van een specifiek project en wekelijkse lessen, pak ik de naaimachine nog maar zelden. Stom eigenlijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:34 schreef lunapuella het volgende:
Ik sta ook op de wachtlijst voor naailessen trouwens
Dit is zeker waar! Daarom vind ik dat boetiekje bij ons zo leuk. De eigenaresse weet precies wat bij mijn lengte/figuur staat en pakt dus dingen die ik zelf nooit zou hebben gepakt. Maar als ik het dan aan heb, dan staat het vaak heel goed. Ik heb dus echt iemand nodig die me over die streep trektquote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:50 schreef SQ het volgende:
Wat je ook los moet laten is dat je precies hetzelfde wil vinden als dat je 15 jaar geleden kocht en wat zo fijn zat
Mode verandert, sta open voor andere dingen en je kunt nog best eens verrast worden
Nou hup, tijd voor een nieuw project!quote:Op woensdag 13 juli 2022 08:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Leuk!! Ik heb ook een naailesen gevolgd, meerdere cursussen van 8 weken met tussenposen. Ik vond het heel erg leerzaam en gezellig. Ik kan nu best zelf aan de slag, maar zonder de stok achter de deur van een specifiek project en wekelijkse lessen, pak ik de naaimachine nog maar zelden. Stom eigenlijk.
En dan komt er dat moment dat je een winkel binnenloopt en denkt van "heee, dat heb/had ik!!"quote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:50 schreef SQ het volgende:
Wat je ook los moet laten is dat je precies hetzelfde wil vinden als dat je 15 jaar geleden kocht en wat zo fijn zat
Mode verandert, sta open voor andere dingen en je kunt nog best eens verrast worden
Bij ons in principe ook. Maar in de bovenbouw dit jaar weer gehussel, omdat de formatie voor 4 klassen niet rond kwam (de vierde bovenbouwklas was nieuw dit jaar, met de coronasubsidie opgestart)quote:Op dinsdag 12 juli 2022 23:04 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier wisselt maar 2 keer. Van 2->3 en van 5->6. De andere 2 jaar blijf je in principe in dezelfde klas. Alleen bij uitzondering kan een kind wel naar een parallel klas. Van 3-4-5 en 6-7-8 zijn er elk 4..
Maar zo kunnen er kinderen uit 3-4-5a naar 6-7-8 a, b, c en d. En flinke hussel dus.
Jammer dat je het niet vaker doet. Ik ben nu weer bezig met een jurk voor mezelf en shirtjes voor de kleine.quote:Op woensdag 13 juli 2022 08:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Leuk!! Ik heb ook een naailesen gevolgd, meerdere cursussen van 8 weken met tussenposen. Ik vond het heel erg leerzaam en gezellig. Ik kan nu best zelf aan de slag, maar zonder de stok achter de deur van een specifiek project en wekelijkse lessen, pak ik de naaimachine nog maar zelden. Stom eigenlijk.
En het is juist zo leuk om zelf iets te maken! Gewoon beginnenquote:Op woensdag 13 juli 2022 08:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb twee jaar geleden een grote ladekast met kleine vakjes gekocht en een zit/sta-bureau, met de bedoeling om deze op mijn werkkamer te zetten zodat ik alle naaispulletjes daar bij de hand had en ook makkelijk ruimte had om te knippen etc. Maar helaas paste de kast niet door het trapgat (echt net 1cm te grootquote:Op woensdag 13 juli 2022 09:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
Jammer dat je het niet vaker doet. Ik ben nu weer bezig met een jurk voor mezelf en shirtjes voor de kleine.
Dit!!quote:Op woensdag 13 juli 2022 09:28 schreef Phaidra het volgende:
@:LeSage wat een stomme gang van zaken. De manier waarop dit is gebeurd, is gewoon niet netjes. Goed dat je dat hebt aangekaart!
Dat snap ik ja. Heb hier een kamer waar naaimachine, lock en borduur en pers staan. Hoewel ik jurken snijd in de woonkamer omdat die tafel daar groter is.quote:Op woensdag 13 juli 2022 09:40 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb twee jaar geleden een grote ladekast met kleine vakjes gekocht en een zit/sta-bureau, met de bedoeling om deze op mijn werkkamer te zetten zodat ik alle naaispulletjes daar bij de hand had en ook makkelijk ruimte had om te knippen etc. Maar helaas paste de kast niet door het trapgat (echt net 1cm te groot), dus die staat nu beneden en is ingenomen door de kinderen en gevuld met allerlei frutsels en knutselmateriaal
. Het is voor mij dus vooral een praktische drempel. De spullen liggen niet voor het grijpen, de hele tafel in de woonkamer moet leeggehaald om ruimte te maken en in the end is het dan nét teveel gedoe. En elke keer als ik aan het naaien ben, denk ik dat een lockmachine eigenlijk ook wel echt een toevoeging zou zijn, want mooiere afwerking. Maar ik naai niet genoeg om zo'n dure extra machine te verantwoorden en dan vind ik het weer stom
.
quote:Op woensdag 13 juli 2022 00:55 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Gaaf! Je zou maar achteraan staan... Haha, nog wel een stem over?
Volgende dag heb ik altijd keelpijn en een hese kraakstem
Lief! Regio Amsterdam/Haarlemquote:Op woensdag 13 juli 2022 11:46 schreef Tink89 het volgende:
Geen idee van je regio, maar mijn lock mag best een tijdje uit logeren in ruil voor een middagje hulp met de gordijnen van m'n dochter
Dat was hier ook een optie, maar toch niet gedaan vanwege de wisselingen die je dan na een jaar weer zou moeten doen. Nu hebben ze er extra onderwijsassistenten/leerkrachten van ingehuurd, die als vliegende keep rond gingen waar nodig.quote:Op woensdag 13 juli 2022 09:28 schreef Phaidra het volgende:
Bij ons in principe ook. Maar in de bovenbouw dit jaar weer gehussel, omdat de formatie voor 4 klassen niet rond kwam (de vierde bovenbouwklas was nieuw dit jaar, met de coronasubsidie opgestart) . Ze moeten daarom weer terug naar 3 klassen.
Die extra leerkrachten of onderwijsassistenten zijn helaas niet (op tijd) gevonden. Met de zittende formatie zou het allemaal net aan rond kunnen komen, maar ze wilden dat liever niet met het risico op uitval. Nu hebben ze voor 3 klassen wel wat ruimte als er iemand (langdurig) ziek wordt. En dat is ook wel wat waard.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:21 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat was hier ook een optie, maar toch niet gedaan vanwege de wisselingen die je dan na een jaar weer zou moeten doen. Nu hebben ze er extra onderwijsassistenten/leerkrachten van ingehuurd, die als vliegende keep rond gingen waar nodig.
Dat is ook wel handig inderdaad. Hier was het soms puzzelen, de leerkrachten die vliegende keep waren, konden dan voor een klas. Maar er zijn wel klassen thuis gebleven afgelopen winter, als er teveel tegelijk ziek waren.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Die extra leerkrachten of onderwijsassistenten zijn helaas niet (op tijd) gevonden. Met de zittende formatie zou het allemaal net aan rond kunnen komen, maar ze wilden dat liever niet met het risico op uitval. Nu hebben ze voor 3 klassen wel wat ruimte als er iemand (langdurig) ziek wordt. En dat is ook wel wat waard.
Dat is echt luxe, 15 sollicitanten! Hier in de regio is dat helaas niet zo. En dan is Montessori wellicht toch nog lastiger, er is een grote stichting in onze gemeente voor het gros van de basisscholen, maar daar valt Montessori buiten (heeft met 2 locaties een eigen stichting). Binnen de grote stichting worden veel vacatures intern doorgeschoven, maar daar valt onze school dus buiten de boot. Gelukkig blijft er wel een afstudeerstudent van dit jaar als vaste leerkrachtquote:Op woensdag 13 juli 2022 13:56 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat is ook wel handig inderdaad. Hier was het soms puzzelen, de leerkrachten die vliegende keep waren, konden dan voor een klas. Maar er zijn wel klassen thuis gebleven afgelopen winter, als er teveel tegelijk ziek waren.
Hier was de formatie dit jaar zo rond.. Ze hadden 3 vacatures. 1 is opgevuld met een afstudeerstudent die na de zomer begint (man) en op de andere 2 vacatures waren meer dan 15 sollicitaties gekomen.
Ik zit in midden-Limburg, da's nogal uit de richting... Maar het aanbod staat hoor.quote:
Ik heb er ook een staan iets dichterbij maar nog steeds een stukje uit de buurt. Ik moet nog op les dus geen idee of hij werkt. Als iemand weet waar dat goed te doen is omg 040quote:Op woensdag 13 juli 2022 09:40 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb twee jaar geleden een grote ladekast met kleine vakjes gekocht en een zit/sta-bureau, met de bedoeling om deze op mijn werkkamer te zetten zodat ik alle naaispulletjes daar bij de hand had en ook makkelijk ruimte had om te knippen etc. Maar helaas paste de kast niet door het trapgat (echt net 1cm te groot), dus die staat nu beneden en is ingenomen door de kinderen en gevuld met allerlei frutsels en knutselmateriaal
. Het is voor mij dus vooral een praktische drempel. De spullen liggen niet voor het grijpen, de hele tafel in de woonkamer moet leeggehaald om ruimte te maken en in the end is het dan nét teveel gedoe. En elke keer als ik aan het naaien ben, denk ik dat een lockmachine eigenlijk ook wel echt een toevoeging zou zijn, want mooiere afwerking. Maar ik naai niet genoeg om zo'n dure extra machine te verantwoorden en dan vind ik het weer stom
.
Hier ook Montessori, maar die valt onder de grote openbare scholen stichting in de stad. Wel een stad buiten de Randstad, dat zal schelen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 14:49 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is echt luxe, 15 sollicitanten! Hier in de regio is dat helaas niet zo. En dan is Montessori wellicht toch nog lastiger, er is een grote stichting in onze gemeente voor het gros van de basisscholen, maar daar valt Montessori buiten (heeft met 2 locaties een eigen stichting). Binnen de grote stichting worden veel vacatures intern doorgeschoven, maar daar valt onze school dus buiten de boot. Gelukkig blijft er wel een afstudeerstudent van dit jaar als vaste leerkracht.
Hier misschien?quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:55 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik heb er ook een staan iets dichterbij maar nog steeds een stukje uit de buurt. Ik moet nog op les dus geen idee of hij werkt. Als iemand weet waar dat goed te doen is omg 040
Kijk eens bij ingenaaimachines op de geldripsewegquote:Op woensdag 13 juli 2022 15:55 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik heb er ook een staan iets dichterbij maar nog steeds een stukje uit de buurt. Ik moet nog op les dus geen idee of hij werkt. Als iemand weet waar dat goed te doen is omg 040
Opvallend genoeg heeft onze montessorischool (met 3 locaties onder de stichting dacht ik) juist minder problemen met personeel dan de reguliere scholen die in een grote stichting zitten. Ik denk dat montessori toch een ander slag leraren aantrekt. (En een ander slag kinderen, dat wellicht ook weer invloed heeft op de leraren).quote:Op woensdag 13 juli 2022 14:49 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is echt luxe, 15 sollicitanten! Hier in de regio is dat helaas niet zo. En dan is Montessori wellicht toch nog lastiger, er is een grote stichting in onze gemeente voor het gros van de basisscholen, maar daar valt Montessori buiten (heeft met 2 locaties een eigen stichting). Binnen de grote stichting worden veel vacatures intern doorgeschoven, maar daar valt onze school dus buiten de boot. Gelukkig blijft er wel een afstudeerstudent van dit jaar als vaste leerkracht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |