Nee, normale mensen spreken de politici aan op hun acties als die roekeloos zijn.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is hoe normale mensen omgaan in due situatie. Die gaan niet huilen om hun decadent biefstukje in de magnetron.
Liefst met een huisbezoekje zeker?quote:Op zondag 10 juli 2022 11:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, normale mensen spreken de politici aan op hun acties als die roekeloos zijn.
Voor mij is de steun voor Oekraïne niet eens het relevante deel (hoewel ik Oekraïne zeker steun).quote:Op zondag 10 juli 2022 11:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, ik ga desnoods een tijd op de boot leven, maar je snapt toch ook wel dat als dit gebeurt de pleuris uitbreekt. Dit pikken mensen niet.
Vlaggetje uit voor Oekraïne, ok. Wat militair materiaal die kant op. Prima. Maar toch godverdomme niet terug naar de 19e eeuw? Voor een land waar we echt helemaal niets mee hebben en waar we niet eens een associatieverdrag mee wilden!
America first.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt ja, de VS heeft gezorgd dat wij hier geen gas krijgen van Rusland. Poetin gebruikt het wel politiek. Kijk hoeveel moeite Duitsland daarmee heeft. Dit was niet de keuze van de EU maar van UK/US
Ik zie een spin met 35 graden lekker in t zonnetje liggen en jou klappertandend in een tentje voor mijquote:Op zondag 10 juli 2022 11:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb hier aquaria en vriezers (met prooidieren voor m'n huisdieren), dat is mijn prioriteit. Zelf kan ik wel in een tent in de woonkamer gaan slapen met eventueel een elektrische deken.
Die van mij is 2 kW. En de oven staat hier ook vaak aan in de ochtend en middag.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel, de oven is aan tussen 17:00 en 19:00.
E kachels zijn al vaak 3 of 6 kw bij 2 stuks en tonen ander gedrag in verbruik.
Dat kan inderdaad. Ja, ik red het in mijn huis met 2x een half uur, dus 2 kWh. En ik krijg vast extra budget voor de auto.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Een oven is een soort van kachel; ik denk dat het dan ook niet de bedoeling is dat je de hele dag je oven aanzet. Er zal dan wel een soort rantsoen komen van 5kWh/dag. Dan moet je zelf maar bepalen of je dat aan je warmtepomp, gaming pc, oven of kacheltje besteedt.
Denk het ook niet maar de kans is er zeker.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die van mij is 2 kW. En de oven staat hier ook vaak aan in de ochtend en middag.
Ik geloof niet dat men het zo ver laat komen, want dan lijken de boerenprotesten ineens een utopische situatie.
Noem er eens 1.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:37 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Alles behalve een voorgezet plan voor een great reset van hogerhand. Maar dan ook echt alles.
Geen gas is geen gas.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die van mij is 2 kW. En de oven staat hier ook vaak aan in de ochtend en middag.
Ik geloof niet dat men het zo ver laat komen, want dan lijken de boerenprotesten ineens een utopische situatie.
Ik denk dat als mensen niet meer fatsoenlijk kunnen koken, niet kunnen douchen en in de kou zitten dat er dan genoeg idioten zijn die bereid zijn om geweld te gebruiken ja.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:42 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Liefst met een huisbezoekje zeker?
Ik heb fretten en vissenquote:Op zondag 10 juli 2022 11:43 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik zie een spin met 35 graden lekker in t zonnetje liggen en jou klappertandend in een tentje voor mij
wel lief
Ik ben het met je eens dat we niet afhankelijk moeten zijn van Rusland. Maar laten we dat lekker voor elkaar krijgen zonder in de tussentijd aan de bedelstaf te geraken.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor mij is de steun voor Oekraïne niet eens het relevante deel (hoewel ik Oekraïne zeker steun).
Juist het feit dat Rusland ons zo kan chanteren maakt dat we er niet eens van afhankelijk van moeten willen zijn.
Het gaat pijn doen maar het zorgt er wel voor dat we nu versneld wakker worden.
Van der Leyen is een heel gevaarlijke tante vind ik.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
America first.
Prima hoor. Maar dan ook EU first hier. Maar ja, wij hebben een slappe tante als Von der Leyen die zichzelf al meermaals heeft laten omkopen.
Maar wel in 'de kelder'...quote:Op zondag 10 juli 2022 11:46 schreef Droopie het volgende:
[..]
Geen gas is geen gas.
Kunnen we gaan drammen, maar gas hebben ze niet op de zolder liggen.
Geheel eens. Wij zijn decadent en naief geworden en daar betaal je vroeger of later een hoge prijs voor. Ik zie het als een onvermijdelijk gevolg van de menselijke aard. Wij komen hier nog goed mee weg omdat er vooral economische schade is en er (nog) geen nederlanders in een oorlogs situatie door sterven of verminkt raken.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Juist het feit dat Rusland ons zo kan chanteren maakt dat we er niet eens van afhankelijk van moeten willen zijn.
Het gaat pijn doen maar het zorgt er wel voor dat we nu versneld wakker worden.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-het-gas-2-a4135301quote:
blij dat jij het ook idioten noemt.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat als mensen niet meer fatsoenlijk kunnen koken, niet kunnen douchen en in de kou zitten dat er dan genoeg idioten zijn die bereid zijn om geweld te gebruiken ja.
Dat ook.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:50 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Geheel eens. Wij zijn decadent en naief geworden en daar betaal je vroeger of later een hoge prijs voor. Ik zie het als een onvermijdelijk gevolg van de menselijke aard. Wij komen hier nog goed mee weg omdat er vooral economische schade is en er (nog) geen nederlanders in een oorlogs situatie door sterven of verminkt raken.
incompetentie, als het al echt naar de klote zou gaan.quote:
Nee de Russen hebben er kussengas ingepompt ter waarde van enkele miljarden.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:51 schreef Droopie het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-het-gas-2-a4135301
Blijkbaar niet, de russen zijn de baas van 42% procent van de, momenteel, lege kelder.
Gasverslindende industrie als glastuinbouw kan probleemloos opgeheven worden. Het is sowieso absurd om enorme hoeveelheden gas te vebranden om bloemen te telen of om in december aardbeien in de supermarkt te kunnen kopen.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als de industrie omvalt, dan merkt de rest het ook gelijk (minder werkgelegenheid, minder aanbod producten, minder belastinginkomsten)
Die sector is zichzelf momenteel voor een groot deel aan het opheffen aangezien het sowieso te duur wordt.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gasverslindende industrie als glastuinbouw kan probleemloos opgeheven worden. Het is sowieso absurd om enorme hoeveelheden gas te vebranden om bloemen te telen of om in december aardbeien in de supermarkt te kunnen kopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |