Tnx voor de tipquote:Op zondag 10 juli 2022 10:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik had een jaar of twee terug een kapotte cv ketel vlak voor kerst, wat een maand duurde voor er een nieuwe in zat. Met zo’n klein elektrisch ding van 15 euro bij de Gamma kon ik met 2x per dag een half uur dat ding aanzetten de woning netjes op 21 graden houden.
Het is dat ik het comfort van vloerverwarming wil, anders was ik met de verwarming al van het gas af gegaan.
In geval van gasafsluiting wordt het gebruik van electrische kachels zwaar verboden.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:58 schreef Droopie het volgende:
[..]
Tnx voor de tip
Ik ga in september wel eens kijken wat de stand van zaken in de wereld is en daar dan op anticiperen.
Een goed paar sokken is dan ook geen overbodige luxe bv.
100 euro investeren om te zorgen dat er geen ijskristallen aan de binnenkant van mijn huis zitten is dat wel waard.
En vooral waarom is dit nodig geweest, wat is de winst van deze energie crisis, waarom blijven volharden in die onzin, want ondertussen nemen we gewoon bruinkool af van Rusland.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
maar geen gas is geen gas. Hoe moet dit worden opgelost?
En heul veul olie.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:03 schreef Za het volgende:
[..]
En vooral waarom is dit nodig geweest, wat is de winst van deze energie crisis, waarom blijven volharden in die onzin, want ondertussen nemen we gewoon bruinkool af van Rusland.
Dat is precies wat hij doet iddquote:Op zondag 10 juli 2022 11:04 schreef Lospedrosa het volgende:
het is Poetin die gas gebruikt als politieke dwang.
En dit alles omdat "we stand with Ukraine"?quote:Op zondag 10 juli 2022 10:16 schreef Van_Poppel het volgende:
Eigenlijk zou men moeten nadenken over onorthodoxe maatregelen.
* Huishoudens afsluiten van gas van april - oktober. Je gebruikt het immers in deze periode alleen om te douchen.
* In de wintermaanden gas op de bon (Max. 2 of 3 kuub gas per dag per huishouden). Weet niet of dit technisch mogelijk is.
* Niet essentiële energieslurpers zoals zwembaden en sauna’s sluiten.
* Bedrijven die veel gas gebruiken en het niet kunnen betalen failliet laten gaan (bijvoorbeeld kassen).
Nee, wij gebruikten de sancties als dwang. Hij is lange tijd gewoon blijven leveren, ondanks dat zijn tegoeden bevroren waren.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:04 schreef Lospedrosa het volgende:
het is Poetin die gas gebruikt als politieke dwang.
Opzich wel ja, maar hij had ook bruinkool of olie kunnen stoppen. Toch gebruikt hij gas omdat hij donders goed weet dat Europa daarmee in een enorme crisis komt.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:11 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, wij gebruikten de sancties als dwang. Hij is lange tijd gewoon blijven leveren, ondanks dat zijn tegoeden bevroren waren.
Op een gegeven moment houdt het dan een keer op.
Ik denk dat het nog aardig is dat hij een roebel constructie heeft aangeboden ipv de levering stop te zetten.
Douchen kost echt niks.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:16 schreef Van_Poppel het volgende:
* Huishoudens afsluiten van gas van april - oktober. Je gebruikt het immers in deze periode alleen om te douchen.
* In de wintermaanden gas op de bon (Max. 2 of 3 kuub gas per dag per huishouden). Weet niet of dit technisch mogelijk is.
* Bedrijven die veel gas gebruiken en het niet kunnen betalen failliet laten gaan (bijvoorbeeld kassen).
Ons lekker weer in de reet naaien voor geopolitiek.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:16 schreef Van_Poppel het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 10-07-2022 11:24:16 ]
Dat kunnen we jou niet verwijten iig.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:08 schreef Za het volgende:
[..]
En dit alles omdat "we stand with Ukraine"?
En hoe gaat oom agent dat controleren?quote:Op zondag 10 juli 2022 11:02 schreef Lospedrosa het volgende:
In geval van gasafsluiting wordt het gebruik van electrische kachels zwaar verboden.
Er wordt duidelijk bewust aangestuurd op een financiële reset. Dan hoeven de politici niet uit te leggen waarom die onzinnige lockdowns zoveel geld kosten en kun je nu Ome Vlad de schuld geven.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:03 schreef Za het volgende:
[..]
En vooral waarom is dit nodig geweest, wat is de winst van deze energie crisis, waarom blijven volharden in die onzin, want ondertussen nemen we gewoon bruinkool af van Rusland.
Telefoontjes van de buren, in tijden van oorlog/ crisis laten de nederlanders zich vaak kennen.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En hoe gaat oom agent dat controleren?
Juist.
Met de slimme meters van tegenwoordig is dat eenvoudig te controleren.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Juist.
Daar ging het niet over. De vraag was wat een oplossing is bij geen gas meer. Als je de doelpalen verplaatst dan hou ik het voor gezienquote:Op zondag 10 juli 2022 11:03 schreef Za het volgende:
[..]
Zijn die er nog dan?quote:Op zondag 10 juli 2022 10:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je echt een soort placebo achter de hand wil houden, dan zou je een peteoleumkachel, of pelletkachel incl de brandstof nu al moeten aanschaffen. Voor koken idd de magnetron of kleine losse inductiekookplaat.
quote:Op zondag 10 juli 2022 11:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er wordt duidelijk bewust aangestuurd op een financiële reset. Dan hoeven de politici niet uit te leggen waarom die onzinnige lockdowns zoveel geld kosten en kun je nu Ome Vlad de schuld geven.
Zeker, maar ook in een ellendige situatie is er voedsel, maar geen decadentie meer.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, ik wil wel gezond eten. Maar goed, naast de combi magnetron (die hier ook een volwaardige oven heeft) heb ik een combi stoomoven. Dus daarmee kan ik prima gezond eten. En de steak kan gewoon op de grill.
Maar als je alleen maar een magnetron hebt, dan is dat wel ellendig.
quote:Op zondag 10 juli 2022 11:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er wordt duidelijk bewust aangestuurd op een financiële reset. Dan hoeven de politici niet uit te leggen waarom die onzinnige lockdowns zoveel geld kosten en kun je nu Ome Vlad de schuld geven.
Ik zou inderdaad bellen dan.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:21 schreef Droopie het volgende:
[..]
Telefoontjes van de buren, in tijden van oorlog/ crisis laten de nederlanders zich vaak kennen.
Dat is eenvoudig te realiseren voor de netbeheerder, die schakelt wijken af die teveel gebruiken of mensen maken hun eigen hoofdzekering defect en ze zetten er een lagere waarde in.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Juist.
Dat soort kacheltjesquote:
Ooit mochten we maar 3 mensen op bezoek, hoe wil ook agent dat controleren?quote:Op zondag 10 juli 2022 11:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Juist.
Ik vind het wel best.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, ik wil wel gezond eten. Maar goed, naast de combi magnetron (die hier ook een volwaardige oven heeft) heb ik een combi stoomoven. Dus daarmee kan ik prima gezond eten. En de steak kan gewoon op de grill.
Maar als je alleen maar een magnetron hebt, dan is dat wel ellendig.
Ik lees het al, jij bent de man die we kunnen gebruiken in geval van een gastekortquote:Op zondag 10 juli 2022 11:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is eenvoudig te realiseren voor de netbeheerder, die schakelt wijken af die teveel gebruiken of mensen maken hun eigen hoofdzekering defect en ze zetten er een lagere waarde in.
Zonder gas zal er een enorm electriciteits randsoen zijn want het gebrek aan energie zal men willen compenseren met electrische verwarming.
Wat niet gaat natuurlijk.
Dat is hoe normale mensen omgaan in due situatie. Die gaan niet huilen om hun decadent biefstukje in de magnetron.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind het wel best.
Als de stroom hier uitvalt dan knal ik een pannetje op m'n campingaz toestel, gooi er een blik bruine bonen en wat kruiden in leeg en voor de rest zie ik wel wat ik er mee combineer.
Het is dan even niet anders.
Tuurlijk.quote:
Dat is wel heel simplistisch. Het is de EU die deze energieoorlog is begonnen onder druk van Biden en overige senielen aldaar. Het afsluiten van het gas is een reactie daarop die volledig te verwachten was.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En heul veul olie.
Maar dit willen we niet, ondanks dat sommige politici het roepen, het is Poetin die gas gebruikt als politieke dwang.
Een trui en jasquote:Op zondag 10 juli 2022 11:26 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik lees het al, jij bent de man die we kunnen gebruiken in geval van een gastekort
Aub de beste tips in mijn DM tegen die tijd, voor het plebs bij de gamma gaat hamsteren
Daarom is een aggregaat wel handig als back-up. Al is het maar om je warmtepomp enkele uren per dag te kunnen laten draaien (uitgaande van een 1-fase model).quote:Op zondag 10 juli 2022 11:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad bellen dan.
Als ik geen stroom heb dan bevriest mijn warmtewisselaar en breekt deze in mijn warmtepomp.
We stand with Uraine... op gepaste afstand.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:08 schreef Za het volgende:
[..]
En dit alles omdat "we stand with Ukraine"?
Die zijn nu al praktisch uitverkocht, als ik het zo zie.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Zibro is een bekende, werkt zonder stroom ook.
https://bestgekozen.nl/beste-petroleumkachel/
Klopt ja, de VS heeft gezorgd dat wij hier geen gas krijgen van Rusland. Poetin gebruikt het wel politiek. Kijk hoeveel moeite Duitsland daarmee heeft. Dit was niet de keuze van de EU maar van UK/USquote:Op zondag 10 juli 2022 11:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is wel heel simplistisch. Het is de EU die deze energieoorlog is begonnen onder druk van Biden en overige senielen aldaar. Het afsluiten van het gas is een reactie daarop die volledig te verwachten was.
Das niet voor niks.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die zijn nu al praktisch uitverkocht, als ik het zo zie.
Dus zou niet tot november wachten om zo'n ding te kopen als je dat plan hebt![]()
Misschien moet de rest van Nederland eens meedoen met de boeren en eisen dat het huidige kabinet opstapt en het volgende kabinet tegen Europa zegt dat ze gewoon hun eigen plan gaan trekken zo lang als ze daar alleen maar bezig zijn met stupiditeiten ter meerdere eer en glorie van de politici daar (stuk voor stuk uitgerangeerd in eigen land, binnenkort zal ook Rutte daar rondlopen).quote:Op zondag 10 juli 2022 11:14 schreef Fer het volgende:
[..]
Ons lekker weer in de reet naaien voor geopolitiek.
En hoe zien de buren dat dan?quote:Op zondag 10 juli 2022 11:21 schreef Droopie het volgende:
[..]
Telefoontjes van de buren, in tijden van oorlog/ crisis laten de nederlanders zich vaak kennen.
Ook niet hoor. Die zien niet het verschil tussen een oven en een kacheltje.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met de slimme meters van tegenwoordig is dat eenvoudig te controleren.
Als jij een andere mogelijke reden kan verzinnen waarom men in Europa kiest voor het opblazen van het economische systeem hoor ik het graag.quote:
Jawel, de oven is aan tussen 17:00 en 19:00.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook niet hoor. Die zien niet het verschil tussen een oven en een kacheltje.
En hoe ga je dat uitleggen aan al die mensen die braaf een elektrische auto zijn gaan rijden?quote:Op zondag 10 juli 2022 11:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is eenvoudig te realiseren voor de netbeheerder, die schakelt wijken af die teveel gebruiken of mensen maken hun eigen hoofdzekering defect en ze zetten er een lagere waarde in.
Zonder gas zal er een enorm electriciteits randsoen zijn want het gebrek aan energie zal men willen compenseren met electrische verwarming.
Wat niet gaat natuurlijk.
Een oven is een soort van kachel; ik denk dat het dan ook niet de bedoeling is dat je de hele dag je oven aanzet. Er zal dan wel een soort rantsoen komen van 5kWh/dag. Dan moet je zelf maar bepalen of je dat aan je warmtepomp, gaming pc, oven of kacheltje besteedt.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook niet hoor. Die zien niet het verschil tussen een oven en een kacheltje.
Werd ook niet gecontroleerd.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ooit mochten we maar 3 mensen op bezoek, hoe wil ook agent dat controleren?
Het maakt niet zoveel uit of buren het zien.quote:
Alles behalve een voorgezet plan voor een great reset van hogerhand. Maar dan ook echt alles.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij een andere mogelijke reden kan verzinnen waarom men in Europa kiest voor het opblazen van het economische systeem hoor ik het graag.
Ja, ik ga desnoods een tijd op de boot leven, maar je snapt toch ook wel dat als dit gebeurt de pleuris uitbreekt. Dit pikken mensen niet.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind het wel best.
Als de stroom hier uitvalt dan knal ik een pannetje op m'n campingaz toestel, gooi er een blik bruine bonen en wat kruiden in leeg en voor de rest zie ik wel wat ik er mee combineer.
Het is dan even niet anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |