abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205294346

Nord Stream 1 gas pipeline Lubmin, Germany, November 8, 2011. JENS GYARMAT/LAIF-REA

It’s not but a panic amongst Europeans, however it’s beginning to be. After all, when it comes to power, Moscow is the grasp of clocks, which rations the provision of gas to the outdated continent, sells it at a excessive value, and sells fossil power drop by drop. On Monday, July 11, the Russian firm Gazprom will start upkeep work on the North Stream-1 gas pipeline, which is able to considerably deprive them of their companies. This is a common train. But from Paris to Rome to Berlin, and eventually on July 21, there may be a menace that the Russian big will fully cease its deliveries, utilizing this or that downside as an excuse.

In this case, the winter could possibly be harsh, as Russian gas accounted for 40% of European Union (EU) imports earlier than Russian President Vladimir Putin determined to invade Ukraine on February 24. . According to a examine by the Bruegel suppose tank printed on July 7, if Moscow have been to cease provides, it must cut back its gas consumption by 15% in comparison with pre-war twenty-seven years, and this isn’t the season. be too strict. For well-connected France and its Italian and Spanish neighbors, the case could have no penalties. On the opposite hand, for Germany it means a 29% drop in demand, and for the Baltics 54%.
Also learn: The article is meant for our subscribers Germany isn’t able to dwell without Russian gas and oil

“We should be ready for additional disruptions in gas provide and even a full shutdown from Russia.”warned European Commission President Ursula von der Leyen on July 6 in entrance of the Strasbourg Parliament. “If it would not be a massive shock [Gazprom] say “We cannot restart [Nord Stream 1]An issue was detected throughout upkeep operations”On June 30, German Vice-Chancellor Robert Habecke warned. “Putin tells us: ‘You can all the time use Nord Stream 2′”fears a high-ranking official, and Berlin has delayed for a very long time and eventually determined to not fee the brand new gas pipeline.
Shortage or discount of deliveries

One factor is obvious, no person in Europe is speaking in regards to the gas embargo right this moment. Until the top of May, the problem fueled debate between international locations like Poland or the Baltic states, which think about it unacceptable to finance Vladimir Putin’s battle via hydrocarbon purchases, and Germany. He was afraid of the implications of such a sanction on his financial system.

https://viraltipsday.com/(...)without-russian-gas/

Russian gas cutoff most likely scenario - French finance minister

AIX-EN-PROVENCE, France, July 10 (Reuters) - French Finance Minister Bruno Le Maire said on Sunday that a cutoff of Russian gas shipments was currently the most likely scenario.

"Let's prepare for a cut off Russian gas. Today it's the most likely scenario," he told a business and economics conference in southern France.

https://www.reuters.com/w(...)inister-2022-07-10/D

Dat kan wel is koud worden voor heel veel mensen. We moeten ons alvast voorbereiden om andere methodes toe te passen om de woon en slaapkamer te verwarmen.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205294366
Van het gas af ging nog nooit zo snel.
Heil Poetin!
Vakman pur sang
pi_205294376
Gewoon altijd op 28C houden..goedkoopste mang :B :B :B :B :B :B Rutger had daar een mooi filmke over... _O- _O- _O- die gozer had het gewoon 23C ofzo binnen?
Ik zwaai naar dieren.
pi_205294478
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 09:27 schreef alcapon6 het volgende:
[ afbeelding ]

Dat kan wel is koud worden voor heel veel mensen. We moeten ons alvast voorbereiden om andere methodes toe te passen om de woon en slaapkamer te verwarmen.
Het zal vooral voor de industrie zware klappen betekenen.
En voor ons voorlopig nog aanhoudende hoge energierekeningen.
pi_205294486
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 09:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je enkel een CV hebt voor verwarm en er is geen gas meer , dan kun je wel rekenen op een zeer koude winter , ook voor ons. Geen gas = geen verwarming vanuit de CV.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205294533
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 09:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Eigenlijk zou ik het liefste ergens lezen, dat eerst de industrie klappen opvangt en dan pas de rest. Maar ik ben toch niet goed bij m'n hoofd.
pi_205294540
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:04 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Eigenlijk zou ik het liefste ergens lezen, dat eerst de industrie klappen opvangt en dan pas de rest. Maar ik ben toch niet goed bij m'n hoofd.
want dan ben je zeker dat dit niet veranderd indien er stront aan de knikker is?

helaas maar toch gebeurd: https://www.bd.nl/buitenl(...)bassadeurs~a8ed6267/

Het begint te lijken op de houding richting SA in de jaren 70, niet zo snel, maar de uitkomst is hetzelfde.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 10 juli 2022 @ 10:10:51 #8
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205294584
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:04 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Als de industrie omvalt, dan merkt de rest het ook gelijk (minder werkgelegenheid, minder aanbod producten, minder belastinginkomsten)
pi_205294617
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 09:55 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Als je enkel een CV hebt voor verwarm en er is geen gas meer , dan kun je wel rekenen op een zeer koude winter , ook voor ons. Geen gas = geen verwarming vanuit de CV.
Hoe gaan ze dat oplossen dan?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205294623
Als de industrie omvalt is dat gelijk een algehele recessie, dat is niet zo erg als het geleidelijk weer overgaat.
Enige waarover men zich echt zorgen moet maken zijn het leveren aan de huishoudens en zorg van gas.

Maar een ander ding is de electriciteitslevering in Europa, deze zou wel eens veel onstabieler kunnen worden.
Vakman pur sang
pi_205294624
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
waarom denk je dat dat gebeurd?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205294633
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Er is natuurlijk nog levering vanuit andere bronnen. Eerst wordt de industrie gesloten, dan bv andere afnemers en dan als laatste pas de huishoudens.
Vakman pur sang
pi_205294634
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
waarom denk je dat dat gebeurd?
Ik denk niet perse dat dat gebeurt, maar het is niet onmogelijk, toch?
  zondag 10 juli 2022 @ 10:16:53 #14
311468 Van_Poppel
pi_205294635
Eigenlijk zou men moeten nadenken over onorthodoxe maatregelen.

* Huishoudens afsluiten van gas van april - oktober. Je gebruikt het immers in deze periode alleen om te douchen.
* In de wintermaanden gas op de bon (Max. 2 of 3 kuub gas per dag per huishouden). Weet niet of dit technisch mogelijk is.
* Niet essentiële energieslurpers zoals zwembaden en sauna’s sluiten.
* Bedrijven die veel gas gebruiken en het niet kunnen betalen failliet laten gaan (bijvoorbeeld kassen).
pi_205294638
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:16 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik denk niet perse dat dat gebeurt, maar het is niet onmogelijk, toch?
hoe dan?
pi_205294651
pi_205294655
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:16 schreef Van_Poppel het volgende:

* Huishoudens afsluiten van gas van april - oktober. Je gebruikt het immers in deze periode alleen om te douchen.
* In de wintermaanden gas op de bon (Max. 2 of 3 kuub gas per dag per huishouden). Weet niet of dit technisch mogelijk is.
* Bedrijven die veel gas gebruiken en het niet kunnen betalen failliet laten gaan (bijvoorbeeld kassen).
Oh maar dat staat allang beschreven is alarmfase 3 van de gaswet. We zitten al in fase 2.
Vakman pur sang
pi_205294661
quote:
maar geen gas is geen gas. Hoe moet dit worden opgelost? Daar ging de reactie over die deze discussie begon.
pi_205294667
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
maar geen gas is geen gas. Hoe moet dit worden opgelost? Daar ging de reactie over die deze discussie begon.
Dat was een vraag van mij, dat weet ik zelf ook niet, maar ik zou wel een oplossing bedenken voor het zover is, niet als het zover is.
pi_205294685
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:20 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat was een vraag van mij, dat weet ik zelf ook niet, maar ik zou wel een oplossing bedenken voor het zover is, niet als het zover is.
als er geen gas meer is, dan is het er niet, dus een oplossing is er niet, tenzij je het erbij kan toveren.
pi_205294686
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:20 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
https://open.overheid.nl/(...)sisplan-gas-2021.pdf

Bijlage 1. Maatregelen ladder gaat in
Vakman pur sang
pi_205294695
pi_205294713
quote:
1. Gevolg uitval gasvoorziening voor elektriciteitsvoorziening
Uitval van de gasvoorziening kan verschillende oorzaken hebben. Bijvoorbeeld een leidingbreuk, uitval van een conversiestation of een beperking in de gasproductie of -import. Vaak veroorzaakt dit eenzelfde probleem, namelijk een beperking in het transport van gas in het gasnet naar de markt. De vraag naar gas blijft, waardoor een situatie ontstaat waarin de toevoer van gas (langdurig) kleiner is dan de afname van gas. Een gevolg hiervan is een afnemende druk in het gasnet. Bij een te lage druk komen afnemers zonder gas te zitten. Tevens veroorzaakt dit problemen in de gasnetten van de regionale netbeheerders, omdat de gasnetten van regionale netbeheerders van minder kwaliteit zijn waardoor inwatering mogelijk is.
Het is van belang om de blackstart-centrales altijd van gas te voorzien. Dit is immers de brandstof waarop de blackstart- centrale draait. Daarnaast zullen huishoudens mogelijk massaal elektrische verwarmingskachels gaan gebruiken, waardoor het elektriciteitsnet zwaar belast wordt.
Als de gaslevering abrupt stopt dan heeft dat concequenties voor de gasleidingen in de grond, die kunnen onherstelbaar beschadigen.
Tevens zou het electriciteitsnet kunnen uitvallen.
Vakman pur sang
  zondag 10 juli 2022 @ 10:27:58 #24
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205294716
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:16 schreef Van_Poppel het volgende:

Volgens mij vergeet je toch een dingetje hier. De meeste mensen koken nog steeds op gas.

Het zou mooi zijn als de overheid nu in een rap tempo een soort heel simpel elektrisch kookplaatje stuurt naar iedereen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205294728
quote:
2s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Volgens mij vergeet je toch een dingetje hier. De meeste mensen koken nog steeds op gas.

Het zou mooi zijn als de overheid nu in een rap tempo een soort heel simpel elektrisch kookplaatje stuurt naar iedereen.
als je wilt dat landelijk de stroom uitvalt tussen 5 en 7 dan moet je dat doen.
pi_205294743
Wat Ook niet handig is, in nederland zijn de blackstart centrales (als de stroom uitvalt moeten die de boel weer opstarten) allemaal aardgas centrales.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Black_start
Vakman pur sang
  zondag 10 juli 2022 @ 10:30:35 #27
311468 Van_Poppel
pi_205294747
quote:

[..]

Iedereen heeft wel een magnetron in huis. Menig student redt het daar ook mee.
  zondag 10 juli 2022 @ 10:30:46 #28
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205294751
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als je wilt dat landelijk de stroom uitvalt tussen 5 en 7 dan moet je dat doen.
Tsja wat wil je dan? koken is voor veel mensen toch een essentieel ding.
pi_205294753
quote:

[..]

_O-
Vakman pur sang
pi_205294755
quote:
2s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Tsja wat wil je dan? koken is voor veel mensen toch een essentieel ding.
waarom moet ik een oplossing bedenken?
  zondag 10 juli 2022 @ 10:31:57 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205294765
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:30 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Iedereen heeft wel een magnetron in huis. Menig student redt het daar ook mee.
Een magnetron gebruikt ook stroom en warmt alleen op. De meeste maaltijden (kant en klaar) zijn al deels bereid (met gas waarschijnlijk). Ik zou iig geen rauwe biefstuk in de magnetron doen.
pi_205294795
In Duitsland heeft de regering al opgeroepen aan bedrijven (denk aan ziekenhuizen, zorg, medicijnproductie enz) om dieselgeneratoren aan te schaffen.
Vakman pur sang
pi_205294797
Als je een huurwoning hebt (cv) wat is dan verstandig om te doen om eventuele ellende voor te zijn? Elektrische kachel, elektrische deken kopen?
pi_205294808
quote:
2s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Een magnetron gebruikt ook stroom en warmt alleen op. De meeste maaltijden (kant en klaar) zijn al deels bereid (met gas waarschijnlijk). Ik zou iig geen rauwe biefstuk in de magnetron doen.
jij wil gewoon verder met je decadente levensstijl als NL in de stront zit?

Dat past wel bij deze tijd
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 10 juli 2022 @ 10:35:43 #35
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205294809
quote:
2s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ah joh, doe niet zo moeilijk. Lekker stukje kipfilet even een minuutje op vol vermogen in de magnetron en smullen maar, warm is 'ie dan wel!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205294813
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:34 schreef GS-Raw het volgende:
Als je een huurwoning hebt (cv) wat is dan verstandig om te doen om eventuele ellende voor te zijn? Elektrische kachel, elektrische deken kopen?
niks, want dat kan niet.

Politieke problemen moet de politiek oplossen.
  zondag 10 juli 2022 @ 10:36:47 #37
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205294826
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
:')
pi_205294869
In theorie zou het best naar kunnen zijn als er geen gas zou zijn, zeker voor oude mensen en oude huizen.

Het grootste pijnpunt gaat de overheid zijn. Die houd niet van impopulaire maatregelen en wacht daar te lang mee zodat je straks te laat bent.
Wat sommige users hier terecht zeggen, je moet zo snel mogelijk actie ondernemen.
Zeg nu alvast tegen de mensen, we gaan bv. geen tomaten planten in de kassen, bedrijf krijgt een vergoeding en zo bespaar je al een stuk gas.
Dat gas reserveer je voor oude mensen in verzorgingshuizen als straks alles op is.

Ik heb in theorie weinig gas nodig,
de warmte blijft wel in mijn huis.
1x per week de boel op temperatuur brengen zou wel fijn zijn btw :P
Hell To The Liars
pi_205294926
quote:
Als je echt een soort placebo achter de hand wil houden, dan zou je een peteoleumkachel, of pelletkachel incl de brandstof nu al moeten aanschaffen. Voor koken idd de magnetron of kleine losse inductiekookplaat.
Vakman pur sang
pi_205294945
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 09:27 schreef alcapon6 het volgende:

Welke halve zool verwarmt er nou zijn slaapkamer?
pi_205294971
quote:
Vergeet de elektrische tandenborstel niet.
pi_205294990
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:41 schreef Droopie het volgende:
In theorie zou het best naar kunnen zijn als er geen gas zou zijn, zeker voor oude mensen en oude huizen.

Het grootste pijnpunt gaat de overheid zijn. Die houd niet van impopulaire maatregelen en wacht daar te lang mee zodat je straks te laat bent.
Wat sommige users hier terecht zeggen, je moet zo snel mogelijk actie ondernemen.
Zeg nu alvast tegen de mensen, we gaan bv. geen tomaten planten in de kassen, bedrijf krijgt een vergoeding en zo bespaar je al een stuk gas.
Dat gas reserveer je voor oude mensen in verzorgingshuizen als straks alles op is.

Ik heb in theorie weinig gas nodig,
de warmte blijft wel in mijn huis.
1x per week de boel op temperatuur brengen zou wel fijn zijn btw :P
Ik had een jaar of twee terug een kapotte cv ketel vlak voor kerst, wat een maand duurde voor er een nieuwe in zat. Met zo’n klein elektrisch ding van 15 euro bij de Gamma kon ik met 2x per dag een half uur dat ding aanzetten de woning netjes op 21 graden houden.

Het is dat ik het comfort van vloerverwarming wil, anders was ik met de verwarming al van het gas af gegaan.
pi_205294994
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:49 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Vergeet de elektrische tandenborstel niet.
Zonder elektra zijn mensen echt doomed, geen netflix, geen Twitter, geen thuiswerken.
Poah dat lijkt me echt leuk. :P
Vakman pur sang
pi_205295017
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat past wel bij deze tijd
Nou, ik wil wel gezond eten. Maar goed, naast de combi magnetron (die hier ook een volwaardige oven heeft) heb ik een combi stoomoven. Dus daarmee kan ik prima gezond eten. En de steak kan gewoon op de grill.

Maar als je alleen maar een magnetron hebt, dan is dat wel ellendig.
pi_205295021
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 09:55 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Dat is een nogal versimpelde weergave.

Ten eerste hebben we in Nederland 2 gascircuits.

We hebben hoog- en laagcalorisch aardgas.

Het aardgas dat we in woningen gebruiken (Gronings gas) is laagcalorisch.

De industrie en gascentrales draaien vooral op hoogcalorisch aardgas, dat kan uit overige gasvelden komen maar ook uit het buitenland.

Dan hebben we nog de mogelijkheid om hoogcalorisch aardgas om te turnen in laagcalorisch aardgas door 14% N toe te voegen (stikstof, niet te verwarren met NOx of NH3) in een "stikstoffabriek".

In de crisisplannen wordt eerst de industrie gevraagd af te schalen, dat kan eventueel "gestimuleerd" worden met een extra belasting op aardgas. Als dat niet voldoende is worden ze afgekoppeld.

En als laatste stap gaan huishoudens pas van het aardgas.
Huishoudens verbruiken overigens "maar" zo'n 12 miljard kuub aardgas per jaar van het totaal van 40 miljard m3 aardgas en met de hoge prijzen zal dat momenteel wel wat lager liggen.
pi_205295041
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zonder elektra zijn mensen echt doomed, geen netflix, geen Twitter, geen thuiswerken.
Poah dat lijkt me echt leuk. :P
Geen gezondheidszorg, geen eten meer, geen politie meer, enz.

Zonder elektriciteit valt het kaartenhuis in elkaar hoor.
pi_205295053
quote:

[..]

En die stroom wordt vervolgens ook voor >50% opgewekt met aardgas ;)

De piek van 2000 tot 3500Watt voor zo'n 8 miljoen van die kookplaatjes rond 17:00 zal ook wel een interessante stroomuitval kunnen veroorzaken ;)
pi_205295055
De elektrische kacheltjes staan klaar.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_205295070
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:57 schreef Canopus het volgende:
De elektrische kacheltjes staan klaar.
De kans op stroomuitval is voor huishoudens even groot of misschien zelfs groter dan de kans op gasuitval.

Ofwel: zorg dat je stroom hebt om je CV-ketel aan de gang te houden.
pi_205295073
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Geen gezondheidszorg, geen eten meer, geen politie meer, enz.

Zonder elektriciteit valt het kaartenhuis in elkaar hoor.
Heerlijk, chaos. :9
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')