Het zal vooral voor de industrie zware klappen betekenen.quote:Op zondag 10 juli 2022 09:27 schreef alcapon6 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat kan wel is koud worden voor heel veel mensen. We moeten ons alvast voorbereiden om andere methodes toe te passen om de woon en slaapkamer te verwarmen.
Als je enkel een CV hebt voor verwarm en er is geen gas meer , dan kun je wel rekenen op een zeer koude winter , ook voor ons. Geen gas = geen verwarming vanuit de CV.quote:Op zondag 10 juli 2022 09:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zal vooral voor de industrie zware klappen betekenen.
En voor ons voorlopig nog aanhoudende hoge energierekeningen.
Eigenlijk zou ik het liefste ergens lezen, dat eerst de industrie klappen opvangt en dan pas de rest. Maar ik ben toch niet goed bij m'n hoofd.quote:Op zondag 10 juli 2022 09:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zal vooral voor de industrie zware klappen betekenen.
En voor ons voorlopig nog aanhoudende hoge energierekeningen.
want dan ben je zeker dat dit niet veranderd indien er stront aan de knikker is?quote:Op zondag 10 juli 2022 10:04 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ik het liefste ergens lezen, dat eerst de industrie klappen opvangt en dan pas de rest. Maar ik ben toch niet goed bij m'n hoofd.
Als de industrie omvalt, dan merkt de rest het ook gelijk (minder werkgelegenheid, minder aanbod producten, minder belastinginkomsten)quote:Op zondag 10 juli 2022 10:04 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ik het liefste ergens lezen, dat eerst de industrie klappen opvangt en dan pas de rest. Maar ik ben toch niet goed bij m'n hoofd.
Hoe gaan ze dat oplossen dan?quote:Op zondag 10 juli 2022 09:55 schreef alcapon6 het volgende:
[..]
Als je enkel een CV hebt voor verwarm en er is geen gas meer , dan kun je wel rekenen op een zeer koude winter , ook voor ons. Geen gas = geen verwarming vanuit de CV.
waarom denk je dat dat gebeurd?quote:
Er is natuurlijk nog levering vanuit andere bronnen. Eerst wordt de industrie gesloten, dan bv andere afnemers en dan als laatste pas de huishoudens.quote:
Ik denk niet perse dat dat gebeurt, maar het is niet onmogelijk, toch?quote:
hoe dan?quote:Op zondag 10 juli 2022 10:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk niet perse dat dat gebeurt, maar het is niet onmogelijk, toch?
Oh maar dat staat allang beschreven is alarmfase 3 van de gaswet. We zitten al in fase 2.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:16 schreef Van_Poppel het volgende:
Eigenlijk zou men moeten nadenken over onorthodoxe maatregelen.
* Huishoudens afsluiten van gas van april - oktober. Je gebruikt het immers in deze periode alleen om te douchen.
* In de wintermaanden gas op de bon (Max. 2 of 3 kuub gas per dag per huishouden). Weet niet of dit technisch mogelijk is.
* Niet essentiële energieslurpers zoals zwembaden en sauna’s sluiten.
* Bedrijven die veel gas gebruiken en het niet kunnen betalen failliet laten gaan (bijvoorbeeld kassen).
maar geen gas is geen gas. Hoe moet dit worden opgelost? Daar ging de reactie over die deze discussie begon.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)m-dreigend-gastekort
Dat was een vraag van mij, dat weet ik zelf ook niet, maar ik zou wel een oplossing bedenken voor het zover is, niet als het zover is.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar geen gas is geen gas. Hoe moet dit worden opgelost? Daar ging de reactie over die deze discussie begon.
als er geen gas meer is, dan is het er niet, dus een oplossing is er niet, tenzij je het erbij kan toveren.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat was een vraag van mij, dat weet ik zelf ook niet, maar ik zou wel een oplossing bedenken voor het zover is, niet als het zover is.
https://open.overheid.nl/(...)sisplan-gas-2021.pdfquote:Op zondag 10 juli 2022 10:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat was een vraag van mij, dat weet ik zelf ook niet, maar ik zou wel een oplossing bedenken voor het zover is, niet als het zover is.
Als de gaslevering abrupt stopt dan heeft dat concequenties voor de gasleidingen in de grond, die kunnen onherstelbaar beschadigen.quote:1. Gevolg uitval gasvoorziening voor elektriciteitsvoorziening
Uitval van de gasvoorziening kan verschillende oorzaken hebben. Bijvoorbeeld een leidingbreuk, uitval van een conversiestation of een beperking in de gasproductie of -import. Vaak veroorzaakt dit eenzelfde probleem, namelijk een beperking in het transport van gas in het gasnet naar de markt. De vraag naar gas blijft, waardoor een situatie ontstaat waarin de toevoer van gas (langdurig) kleiner is dan de afname van gas. Een gevolg hiervan is een afnemende druk in het gasnet. Bij een te lage druk komen afnemers zonder gas te zitten. Tevens veroorzaakt dit problemen in de gasnetten van de regionale netbeheerders, omdat de gasnetten van regionale netbeheerders van minder kwaliteit zijn waardoor inwatering mogelijk is.
Het is van belang om de blackstart-centrales altijd van gas te voorzien. Dit is immers de brandstof waarop de blackstart- centrale draait. Daarnaast zullen huishoudens mogelijk massaal elektrische verwarmingskachels gaan gebruiken, waardoor het elektriciteitsnet zwaar belast wordt.
Volgens mij vergeet je toch een dingetje hier. De meeste mensen koken nog steeds op gas.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:16 schreef Van_Poppel het volgende:
Eigenlijk zou men moeten nadenken over onorthodoxe maatregelen.
* Huishoudens afsluiten van gas van april - oktober. Je gebruikt het immers in deze periode alleen om te douchen.
* In de wintermaanden gas op de bon (Max. 2 of 3 kuub gas per dag per huishouden). Weet niet of dit technisch mogelijk is.
* Niet essentiële energieslurpers zoals zwembaden en sauna’s sluiten.
* Bedrijven die veel gas gebruiken en het niet kunnen betalen failliet laten gaan (bijvoorbeeld kassen).
als je wilt dat landelijk de stroom uitvalt tussen 5 en 7 dan moet je dat doen.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Volgens mij vergeet je toch een dingetje hier. De meeste mensen koken nog steeds op gas.
Het zou mooi zijn als de overheid nu in een rap tempo een soort heel simpel elektrisch kookplaatje stuurt naar iedereen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |