Dat lees je ook vaak op sociale media; de puber. Daar krijg je toch echt moordneigingen van.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 22:50 schreef kanovinnie het volgende:
Oh en vandaag nog een brief van je opstandige puber gelezen op linkedin. Nou, de eerste opstandige puber die zo'n brief schrijft moet nog geboren worden
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:52 schreef Viv het volgende:
Man snapt fenomeen 'digitale nomade' niet. (Woont al 23 jaar in hetzelfde huisje.)
Of: man haalt #positiviteit en #inspiratie uit hevige bosbranden.
[..]
Maar wie is het?
Die Hans toch. Bijgoochel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.piet.is.een.dief
Godver, die post had ik gevonden. Hoi AD / The Best Social Media!quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:48 schreef Ceviche het volgende:
https://www.ad.nl/werk/ge(...)-rake-post~ae72af67/
Lang verhaal kort, de sales manager bij Ahold heeft nu meerdere aanbiedingen van recruiters gekregen maar nog geen baan.
Vraag me af of er echt iets tussenzit.
Eh, wat?! Ja natuurlijk hebben werkgevers daar geen zin in. Ben je eerst veel tijd en geld kwijt om Daphne aan de slag te krijgen en dingen bij te leren (want ze heeft geen werkervaring), gaat ze tegen de tijd dat je wat aan haar hebt weg om een master te doenquote:Bovendien heeft Daphne nóg een reden om geen traineeship te willen. ,,Ik heb mijn bachelordiploma nu binnen, maar wil ook nog graag een master doen. Ik weet alleen nog niet precies welke. Ik heb er een paar in het buitenland op het oog, maar die kosten veel geld. Om die redenen is het voor mij gunstiger om eerst een of twee jaar te werken – om na te denken en te sparen.”
Los daarvan, lijkt Daphne te denken dat een traineeship een onbetaalde stage is, terwijl het gewoon een baan is tegen een starterssalaris.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:52 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Eh, wat?! Ja natuurlijk hebben werkgevers daar geen zin in. Ben je eerst veel tijd en geld kwijt om Daphne aan de slag te krijgen en dingen bij te leren (want ze heeft geen werkervaring), gaat ze tegen de tijd dat je wat aan haar hebt weg om een master te doen![]()
En Daphne stelt zich ook een beetje aan. Ze is al wel twee hele maanden (!) op zoek!quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Los daarvan, lijkt Daphne te denken dat een traineeship een onbetaalde stage is, terwijl het gewoon een baan is tegen een starterssalaris.
Daphne de Doosquote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Los daarvan, lijkt Daphne te denken dat een traineeship een onbetaalde stage is, terwijl het gewoon een baan is tegen een starterssalaris.
Dankzij dat gezeur van haar heeft ze zo wel een mooie baanquote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:59 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
En Daphne stelt zich ook een beetje aan. Ze is al wel twee hele maanden (!) op zoek!
Ik ken haar niet maar begin een beetje een hekel aan Daphne te krijgen.
Is dat zo?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:34 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dankzij dat gezeur van haar heeft ze zo wel een mooie baan
Kijk naar die media aandacht nu. Heus wel een bedrijf dat haar nu aanneemt als socialquote:
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:6956701263623241728quote:Zelf ben ik op maandag avond wat vroeg of te laat. Als de graadmeter de Snollebollekes zijn, ben ik relatief laat. Ze zijn aan het afronden.
Maar als rapper Frenna de maatstaf is, ben ik vroeg.
Mijn dochter is daar. Met haar vrienden. Dus ga ik daar niet naar toe.
Ik Google.
Wie is die Frenna?
“De 29-jarige Frenna, is een van de populairste popsterren van Nederland. Naam maakte hij met rapcollectief SFB, maar of en als soloartiest knalde hij door het dak. Reggae, soul, of een mierzoete ballad: er is geen genre dat hij schuwt, hij coverde zelfs nummers van Bløf en Abel”.
“De melodieën zijn het vliegwiel, waarop hij vervolgens vernuftige rap- en zanglijnen legt, met een laag autotune”.
Ik kan het niet laten.
Ik moet wat nummers luisteren.
En doe dat.
Los van de hele heisa er om heen en al het gedoe, rondom rap en rappers, vind ik met name die duo liedjes heel bijzonder. Blöf en Abel en Frenna omgekeerd en visa versa versterken elkaars liedjes. Ik denk niet dat ze dat van te voren voor mogelijk hadden gehouden, maar #samen is het nummer beter dan #alleen. In ieder geval als je het mij vraagt.
Voordat ik ook zelf live muziek ga luisteren, kom ik een #jongen tegen. Een #jongen met een fantastastisch T-shirt. Met een tekst waar hij het liefst wil zijn.
Het doet mij denken aan mijn studenten tijd. Daar zongen wij: “noch Londen of Parijs, stel ik zo zeer op prijs…..”
Om daarna af te sluiten met:
“Lalalalalalala”
Ik spreek hem aan. Die jongen. “Wat een gaaf shirt heb je aan”. Hij antwoordt “Ja dat is van Nijmegen, van NEC”.
Ik sla hem op zijn schouder en loop iets later verder. Verder de stad in. Onze stad. Onze trots. Zeker deze week.
Maar ook ik moet “VERDER”.
Ze zouden bij de "Why are you reporting this?" een categorie moeten toevoegen voor off-topic geleuter.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 22:44 schreef Molo het volgende:
Weet niet welke pandemie er op LinkedIn is uitgebarsten maar holy shit daar mag wel even opgeschaald worden in de bestrijding ervan. LinkedIn Pokken ofzo die digitale transmissie hebben en viral gaan![]()
@:tedros, actie graag!
Verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 22:41 schreef Viv het volgende:
Een heel verhaal.
Over niks eigenlijk.
Of ja, niks..
Hij is trots op Nijmegen.
Dat wel.
En soms is #samen beter dan #alleen.
Maar wat moet dat op LinkedIn?
Wie het weet mag het zeggen.
[..]
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:6956701263623241728
@:saparmurat_niyazov
Écht niet te doenquote:Op zaterdag 23 juli 2022 22:46 schreef Viv het volgende:
[..]
Ze zouden bij de "Why are you reporting this?" een categorie moeten toevoegen voor off-topic geleuter.
Of we omarmen het:quote:Op zaterdag 23 juli 2022 22:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Verschrikkelijk.
Die korte zinnetjes. En die hashtags.
#alleen #samen kunnen we mensen die dit rommel posten tot maatschappelijke paria maken.
Fakenews! Echte Nijmegenaar, trots op de stad maar een shirt van NEC niet herkennenquote:Op zaterdag 23 juli 2022 22:41 schreef Viv het volgende:
[..]
Vandaag in de tuin.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 22:41 schreef Viv het volgende:
Een heel verhaal.
Over niks eigenlijk.
Of ja, niks..
Hij is trots op Nijmegen.
Dat wel.
[..]
Zo mooi! Dit komt echt binnen!quote:Op zondag 24 juli 2022 10:32 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Vandaag in de tuin.
Op een witte tuinstoel.
Moest denken aan de droogte in Afrika.
Zie ook droogte in de tuin.
Gooi een fles Spa leeg.
Droogte in de tuin is over.
In Afrika nog niet.
Hopelijk hebben ze daar ook Spa.
#tuin
Mja, het was niet het voetbaltenue, maar deze:quote:Op zondag 24 juli 2022 09:47 schreef Serinde het volgende:
[..]
Fakenews! Echte Nijmegenaar, trots op de stad maar een shirt van NEC niet herkennen
Ik woon ook al ruim 8 jaar niet meer in het Nimweegse maar dat is toch vrij duidelijk een Nijmegen shirt met nota bene de naam van de stad en de Waalbrugquote:Op zondag 24 juli 2022 11:23 schreef Viv het volgende:
[..]
Mja, het was niet het voetbaltenue, maar deze:
[ afbeelding ]
(Ik woon al 6 jaar niet meer in Nijmegen, dus geen idee hoe bekend dit T-shirt is daar.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |