SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zei hetquote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:04 schreef hhh38 het volgende: [..] Dat zou nog best te weinig kunnen zijn
![]()
Anders werd zijn vriendin boosquote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:14 schreef Toby56 het volgende:
Goeie winnaarsmentaliteit bij Pogacar.
Geen kadootjes.
Geen hoop geven.
Dat is wel zijn grote voordeel inderdaad. Vingegaard kan puur klimmend goed mee, maar die boni's nekken hem hard. En de tijdrit natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
pogacar pakt al 20 seconden puur uit boni seconden
Inderdaad, had echt tot het allerlaatst moeten wachten met z'n reserve.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:12 schreef Marcoss het volgende:
Vingegaard probeerde het net te vroeg, wat een finish
Cycling Weekly is het hiermee oneens.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:14 schreef Marcoss het volgende:
Denk dat we wel kunnen zeggen dat Powless deze Tour niet gaat winnen
Dat is best veel om het op pech te gooienquote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:14 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Dat is wel zijn grote voordeel inderdaad. Vingegaard kan puur klimmend goed mee, maar die boni's nekken hem hard. En de tijdrit natuurlijk.
Roglic is een fucking held.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:15 schreef El-Stinho het volgende:
Roglic moest twee dagen geleden nog zijn schouder zelf terug in de kom zetten. Wat we dan nu zien, is hulde waard.
Mentaal zwak.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:15 schreef El-Stinho het volgende:
Roglic moest twee dagen geleden nog zijn schouder zelf terug in de kom zetten. Wat we dan nu zien, is hulde waard.
Ik gooi het niet op pech toch?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:15 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Dat is best veel om het op pech te gooien
Wat een minderwaardige opmerking van Hannes. Shitlist.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Mentaal zwak.
- Hannes Tahon
Als ie had lopen knechten had Vlasov geen tijd verlorenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:15 schreef Columbiafan het volgende:
Wat een ontzettend klote ontknoping. Dit zal volgens het forum wel karma zijn voor het egoïsme van Lenny. Ach ja.
Ziedendquote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:15 schreef Columbiafan het volgende:
Wat een ontzettend klote ontknoping. Dit zal volgens het forum wel karma zijn voor het egoïsme van Lenny. Ach ja.
Geweldig goed.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Vingegaard is wel weer echt goed.
Ik vind het wel leuk.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:14 schreef Scorpion_17 het volgende:
Baal ervan dat Thomas het zo goed doet.
Hij oogt goed, maar is gewoon niet goed genoeg meer.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
neem me woorden terug dat quintana goed oogt.
Dat gevoel had ik ook. Showtje om het wat spannender te maken. En wat geloofwaardiger ook natuurlijkquote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:15 schreef Mykonos het volgende:
Meesterlijk acteerwerk van Tadej in die laatste meters. Die had makkelijk solo kunnen aankomen als hij had gewild.
Eensquote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jumbo is wel op afspraak. Doodzonde van de val van Roglic. Had anders leuke ploegenstrategie kunnen worden.
Die oogt eigenlijk altijd goed, daar zie je niks aanquote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
neem me woorden terug dat quintana goed oogt.
Dat blijft zonde; nu kan UAE hem risicoloos laten zwemmen in een bergrit.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jumbo is wel op afspraak. Doodzonde van de val van Roglic. Had anders leuke ploegenstrategie kunnen worden.
Beter dan de overmacht in de Sky-jaren, teveel cadeautjes toen. Pogacar wil ook gewoon mooie etappes winnen.quote:
Vingegaard pakt inderdaad tijd terug door 2e te worden!quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:17 schreef Godshand het volgende:
Vingegaard goed getraind in de bergen, dat hij de Poog kan uitdagen.
Volgende keer wint hij misschien wel het sprintje, en zo put je wel de Poog uit. Hij ging toch diep voor deze zege op seconden..
Daarnaast wint Vingegaard ook tijd in het klassement.
Nee hoor. Mensen hebben gewoon af en toe slechte takes, gewoon lekker laten gaan.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:18 schreef Columbiafan het volgende:
Lenny die een van de beste renners van het peloton is had zich zowel in de Giro als in de Tour in élke rit moeten opofferen voor z’n kopman?
Ik zie Roglic op deze manier nog wel een keer een gigantische alles of niks aanval plaatsen in een zware bergetappe. Categorietje aanvallen op de 1e klim van de dag. Ze hebben al gezegd bij Jumbo dat ze niet gaan rijden voor plek 2..quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wordt goedgemaakt met gangnbang door de pogiboysquote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:19 schreef de_boswachter het volgende:
Stukje skelet in bed voor die blonde
Uiteindelijk doen ze dat altijd wel, maar voorlopig zijn er nog mogelijkheden inderdaad.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:20 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik zie Roglic op deze manier nog wel een keer een gigantische alles of niks aanval plaatsen in een zware bergetappe. Categorietje aanvallen op de 1e klim van de dag. Ze hebben al gezegd bij Jumbo dat ze niet gaan rijden voor plek 2..
Twee stukjes skelet?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:19 schreef de_boswachter het volgende:
Stukje skelet in bed voor die blonde
Zo dichtbij als vandaag is Vingegaard nooit geweest inderdaad (behalve op de Ventoux dan)quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Toch vond ik Pogacar nu niet heel indrukwekkend. En hij is zowel vorig jaar als het jaar daarvoor bergop ook een keer gelost.
Heb dat ook gelezen inderdaad, Jonas zei dat zelf. Weet ook even niet waar.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:21 schreef Pistolero het volgende:
Ik meen ergens gelezen dat hebben deze week dat Vingegaard juist wel goed tegen de hitte kan, maar kan het nergens meer terugvinden. Laten we dan maar hopen dat het verschroeiend warm wordt de komende dagen.
Een van de beste renners van het peloton, haha.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:18 schreef Columbiafan het volgende:
Lenny die een van de beste renners van het peloton is had zich zowel in de Giro als in de Tour in élke rit moeten opofferen voor z’n kopman?
Dat gevoel heb ik wel vaker bij Hem.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende: Pogacar probeert zich geloofwaardig voor te doen.
Geniet ervanquote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:22 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Dan is het goed en kan ik zonder schaamte een biertje open trekken.
Als Roglic het probeert, heb je altijd Vingegaard nog voor P2, dat is dan wel het verschil met voorgaande jaren.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Uiteindelijk doen ze dat altijd wel, maar voorlopig zijn er nog mogelijkheden inderdaad.
Ja en er wordt gezegd dat Pogacar relatief het minst goed is op lange beklimmingen toch? Al is me dat nooit écht opgevallen, maar we gaan het zien.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zo dichtbij als vandaag is Vingegaard nooit geweest inderdaad (behalve op de Ventoux dan)
Jij neukt echt te weinigquote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Twee stukjes skelet?
Als je die twee ziet staan, dan denk je bijna "ja, kalverliefde was het wel".
Een broekventje met z'n eerste meisje.
(Maar ondertussen.)
Dat zei Pogacar zelf, geloof ikquote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja en er wordt gezegd dat Pogacar relatief het minst goed is op lange beklimmingen toch? Al is me dat nooit écht opgevallen, maar we gaan het zien.
Bijna alsof er wel iets speelt bij die ploeg.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
Teuns gelost Geschke en Caruso net aan top 20. We kunnen de Bahrainbonus wel afschrijven he.
De Bahrainbonus was laatst bij een inval toch meegenomen?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
Teuns gelost Geschke en Caruso net aan top 20. We kunnen de Bahrainbonus wel afschrijven he.
Hij hoeft ook helemaal niet op te scheppen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:28 schreef Mani89 het volgende:
Next level Mathieu deze valse bescheidenheid.
Sterker nog, Pogi heeft al wel een flink jasje uit gedaan. Hij is nu al 3 etappes flink bezig geweest. Indrukwekkend, maar zijn tijdwinst valt dan toch tegen. Zeker op de kasseien heeft hij veel gegeven en weinig gekregen. Dat zou hem kunnen gaan opbreken.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:28 schreef JohnDDD het volgende:
Vingegaard leek wel indrukwekkend sterk. Pogacar heeft nou eenmaal een fantastische punch. Maar Pogi reed wel de laatste 1,5 km voorop en zeker na gisteren en de dag ervoor mag hij nu toch ook wel een beetje vermoeid zijn. Als ik me goed herinner van vorig jaar, was Pogacars eerste week wel de beste in de Tour en was Vingegaard eventjes zelfs sterker dan hij in de derde week. Wat dat betreft is er nog wel hoop voor Vingegaard. Ik zou als ik Pogi was toch niet echt gerustgesteld zijn. Vingegaard won bijna een halve minuut op hem in de slottijdrit vorig jaar. Verder in de 8e etappe 3,5 minuut. Dus als Vingegaard Pogi kan volgen of zelfs hier en daar wat tijd kan terugpakken, dan is de strijd nog zeker niet gestreden.
Hij kon in de hectiek het knopje op zijn stuur niet vinden om de motor aan te zettenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:30 schreef Mani89 het volgende:
Vingegaard valt helemaal niet stil, Pogacar reed gewoon met de rem erop tot de laatste 50 meter.
Je reageert op jezelfquote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:32 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Sterker nog, Pogi heeft al wel een flink jasje uit gedaan. Hij is nu al 3 etappes flink bezig geweest. Indrukwekkend, maar zijn tijdwinst valt dan toch tegen. Zeker op de kasseien heeft hij veel gegeven en weinig gekregen. Dat zou hem kunnen gaan opbreken.
Ja, Mart en ik mogen dat. Zelfs in de derde persoon over onszelf praten mogen wij. Of in de pluralis majestatis.quote:
Ja, zeker voor het ploegenspel.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:32 schreef Wicky15 het volgende:
Wat is het toch doodzonde dat Roglic gevallen is. Goverdomme.
Die zou anders toch wel een keer choken.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:32 schreef Wicky15 het volgende:
Wat is het toch doodzonde dat Roglic gevallen is. Goverdomme.
Raar mannetje.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:33 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ja, Mart en ik mogen dat. Zelfs in de derde persoon over onszelf praten mogen wij. Of in de pluralis majestatis.
Ga je nu op jezelf reageren?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:32 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Sterker nog, Pogi heeft al wel een flink jasje uit gedaan. Hij is nu al 3 etappes flink bezig geweest. Indrukwekkend, maar zijn tijdwinst valt dan toch tegen. Zeker op de kasseien heeft hij veel gegeven en weinig gekregen. Dat zou hem kunnen gaan opbreken.
Ik zou jou eens choken met je gezeik.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die zou anders toch wel een keer choken.
Ga je moeder choken.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:34 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Ik zou jou eens met choken met je gezeik.
Sta enorm voor paal door autocorrect en mijn eigen onvermogen.quote:
Smaken verschillen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ruiker? Dat vind ik niet het meeste fraaie Vlaamse woord.
Madiot heeft in alle kranten verkondigd dat hij bij Gaudu moest blijven (ja, leg maar uit).quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zag op de twitterz een hele hype voor hem vandaag, want zijn berg
Sinds wanneer?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dat Vlasov slecht was was toch al wel een tijdje duidelijk?
20 denk ik?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Houdt iemand ook de boni's bij? Straks heeft Pogacar een minuut "voorsprong" aan boni's alleen. Vind er nu al geen lol meer aan eigenlijk.
Sta je voor paal?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:37 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Sta enorm voor paal door autocorrect en mijn eigen onvermogen.
Alsnog ga ik mijn moeder niet choken.
Wel leuk als er voor ritzeges wordt gereden i.p.v. dat er 'n overheersende nummer 1 is die de rest koest houdt door ritzeges uit te delen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Houdt iemand ook de boni's bij? Straks heeft Pogacar een minuut "voorsprong" aan boni's alleen. Vind er nu al geen lol meer aan eigenlijk.
ja Wout heeft er al meer als het goed is.quote:
quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:20 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik zie Roglic op deze manier nog wel een keer een gigantische alles of niks aanval plaatsen in een zware bergetappe. Categorietje aanvallen op de 1e klim van de dag. Ze hebben al gezegd bij Jumbo dat ze niet gaan rijden voor plek 2..
Ploegleiders kennende zal een DSM of Movistar dan wel gaan rijden als Bardet of Mas' plekje bedreigd wordt.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:30 schreef DiegoFuser het volgende:
Als ik even in de wensdenk-modus van Karrel ga dan hoop ik op een vroege aanval van Roglic met iemand van Ineos in een van komende bergetappes. Geen idee of het iets zou uitmaken, maar de hoop sterft als laatste
Merckx, Pogacar, de jonge Hinault.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wel leuk als er voor ritzeges wordt gereden i.p.v. dat er 'n overheersende nummer 1 is die de rest koest houdt door ritzeges uit te delen.
Zoals Indurain weleens deed.
Ja precies. Maar als het blijft gaan zoals gisteren en vandaag is de lol er ook gauw af.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wel leuk als er voor ritzeges wordt gereden i.p.v. dat er 'n overheersende nummer 1 is die de rest koest houdt door ritzeges uit te delen.
Zoals Indurain weleens deed.
Barney taferelenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:27 schreef Marcoss het volgende:
Pogacar noemt Vingegaard even the best climber in the world
Ik denk serieus om zsm dat mondkapje op te zetten…quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:39 schreef Makamba_ het volgende:
Waarom knijpt elke wielrenner zijn flesje water kapot om te drinken? Morgen ook maar eens doen wellicht maakt het mij een topsporter
Het is al eerder gezegd.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies. Maar als het blijft gaan zoals gisteren en vandaag is de lol er ook gauw af.
Er zat eergisteren zo'n gastje bij VLV aan tafel die toen al wist te melden dat Pogacar de tour gewonnen had. Waar doen we het nog voor.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:40 schreef Toby56 het volgende:
"Parijs is nog ver."
(Maar alla, Pogi heeft wel de beste kansen.
Maar gisteren heeft hij in volle finale kilometers moeten achtervolgen om terug te komen na een valpartij.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nou gisteren bijvoorbeeld, als je ziet wat daar allemaal voor eindigt.
Combinatietrui had 'ie wel gewonnen denk ik.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
Pogacar op weg naar p2 in het puntenklassement. Stel je voor dat Wout uitvalt.
Ach, ik heb de Tour van 1947 nog meegemaakt.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zat eergisteren zo'n gastje bij VLV aan tafel die toen al wist te melden dat Pogacar de tour gewonnen had. Waar doen we het nog voor.
De winnaar van De Tour wordt inderdaad altijd bepaald bij Karrel aan tafel. Voorwaarde is wel dat hij zich laat portretteren door Sammy, daar haken de andere kanshebbers vaak af.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zat eergisteren zo'n gastje bij VLV aan tafel die toen al wist te melden dat Pogacar de tour gewonnen had. Waar doen we het nog voor.
Geen idee, maar dan nog had Jumbo nog een mooie troef om te spelen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die zou anders toch wel een keer choken.
quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
Toch een Nederland in een top 10 klassement
Team DSM knap 10e in het ploegenklassement
Toen kwam hij vlak daarvoor terug na een crashquote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nou gisteren bijvoorbeeld, als je ziet wat daar allemaal voor eindigt.
Dan gaat het niet opquote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar gisteren heeft hij in volle finale kilometers moeten achtervolgen om terug te komen na een valpartij.
14 seconden verschil voorlopig, valt nog wel mee toch?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar kwam hij boven in het wiel van Roglic.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dan gaat het niet op.
En die klim in etappe 4 dan, slechte positionering? Al was vandaag nog wel een tikkie slechter natuurlijk.
In het gesprek op de NOS was hij verdraaide monter.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:50 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Vandaag 77e , er lijkt toch wat beterschap in te zitten
Welke heersende mening?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ook José deelt de heersende mening op FOK! niet.
Hij was blij over zijn niveau. Morgen Philipsen helpen, na de rustdag etappe zoeken en winnen. Hij herstelt snel genoeg om in de 2e week weer op aardig niveau te zijnquote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:50 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Vandaag 77e , er lijkt toch wat beterschap in te zitten
Moest ik gokken, dan zou ik zeggen: dat het saai is.quote:
Oh, was dat het.quote:
Is morgen niet ideaal voor hemzelf?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:53 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hij was blij over zijn niveau. Morgen Philipsen helpen, na de rustdag etappe zoeken en winnen. Hij herstelt snel genoeg om in de 2e week weer op aardig niveau te zijn
Mja. Denk niet dat het leuker is als Pogacar op het einde even in z'n remmen knijpt, zodat Vingegaard of Mathews wint...quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies. Maar als het blijft gaan zoals gisteren en vandaag is de lol er ook gauw af.
Morgen Philipsen helpen?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:53 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hij was blij over zijn niveau. Morgen Philipsen helpen, na de rustdag etappe zoeken en winnen. Hij herstelt snel genoeg om in de 2e week weer op aardig niveau te zijn
Ja, ik ook.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:39 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Merckx, Pogacar, de jonge Hinault.
Die wilden/willen zelf winnen. Ik houd daar wel van.
Ik houd ook wel van die overmacht. Ik moet ook denken aan die Tour van 2004 waarin Armstrong iets van 6 etappes won en dan vooral die ene waar hij Klöden voorbij ging op de lijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:39 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Merckx, Pogacar, de jonge Hinault.
Die wilden/willen zelf winnen. Ik houd daar wel van.
Van Pogacar bedoel je denk ik, Roglic zat daar nog een stukje voor.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:51 schreef wimderon het volgende:
[..]
Daar kwam hij boven in het wiel van Roglic.
En stiekem houd ik hoop op een mindere dag.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, ik ook.
Ik snap dat het voor sommigen saai is. Maar het wordt niet spannender als aan het einde van 'n rit er niet meer gesprint of aangevallen wordt, maar de zege gewoon gelaten wordt aan Vingegaard, Mas of G of zo.
Qua parcours wel maar ik ben bang dat hij het niveau er voor nog niet heeft en dan te vroeg probeert. Dan drukt hij het beginnend herstel er mee de kop inquote:
Dat lijkt me niet zo gek toch, Philipsen is tot nu toe een paar klassen beter dan Mathieu, ook bergop.quote:
Je hoeft niet meer te kijken. De echte bergetappes moeten trouwens nog komen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, hoop ook dat het spannend wordt, maar denk het niet eigenlijk. Eigenlijk alleen als hij ziek wordt of zo, maar dat gun ik 'm niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:00 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En stiekem houd ik hoop op een mindere dag.
(Parijs is nog ver.)
Want uiteraard vind ik het niet erg als de Grote Kampioen het zwaar krijgt en toch nog serieus weerwerk krijgt te verduren. Afzien!
Zulke dagen maken de geschiedenis van de sport. Gebeurt dat niet, dan is Pogi gewoon (nog steeds) de Grote Kampioen. Chapeau voor hem.
Maar dat zou waarschijnlijk betekenen dat ze een kopgroep terug moeten halen. En die zal wel fors zijn morgen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo gek toch, Philipsen is tot nu toe een paar klassen beter dan Mathieu, ook bergop.
Om mezelf nog maar eens te quoten, hier die video:quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:58 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik houd ook wel van die overmacht. Ik moet ook denken aan die Tour van 2004 waarin Armstrong iets van 6 etappes won en dan vooral die ene waar hij Klöden voorbij ging op de lijn.
Ah op die fiets. Ik heb geen idee wat voor rit het is morgen, weet alleen dat Philipsen op dit moment op elk terrein beter zal zijn dan Mathieu.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maar dat zou waarschijnlijk betekenen dat ze een kopgroep terug moeten halen. En die zal wel fors zijn morgen.
quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, hoop ook dat het spannend wordt, maar denk het niet eigenlijk. Eigenlijk alleen als hij ziek wordt of zo, maar dat gun ik 'm niet.
[...]
Pogacar inderdaad.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Van Pogacar bedoel je denk ik, Roglic zat daar nog een stukje voor.
Normaal gesproken een typische vluchtersrit met een finish heuvelop. Maar nu er relatief weinig vlakke ritten zijn dit jaar zou het ook voor het peloton kunnen zijn hoorquote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ah op die fiets. Ik heb geen idee wat voor rit het is morgen, weet alleen dat Philipsen op dit moment op elk terrein beter zal zijn dan Mathieu.
Al is de mentale component bij Mathieu wel een vraagteken. Mocht het een mentale kwestie zijn dan kan had snel omdraaien.
Ja, ik liet Lance maar weg in mijn rijtje.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:05 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Om mezelf nog maar eens te quoten, hier die video:
Gisteren op Insta was er ook weer een Fransman die onder het plaatje van Pogacar die winnend over de streep kwam "Dopage" schreef.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:11 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, ik liet Lance maar weg in mijn rijtje.
Maar in de Tour mocht ik z'n harde manier van koersen graag zien. Hoewel ik toen zeker beïnvloed werd door het hypocriete Franse publiek, met dat boegeroep en gejoel. Ze mogen dan voor zichzelf hun 'gelijk' hebben gehaald, maar door de jaren heen zijn er (meer dan) genoeg Fransen die de boel hebben belazerd, en ook nog eens zijn gematst door de Tourdirectie, tot Tourwinnaars aan toe.
Tja dat vond ik niet top, op een gaatje van Yates, Thomas, Martinez, Bardet, gelost door de werken van Benoot. Weet van Pogacar dat dat door hele slechte positionering kwam, vandaar de vraag.quote:
Als je daar boos van wordt moet je geen wielrennen volgenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:14 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Gisteren op Insta was er ook weer een Fransman die onder het plaatje van Pogacar die winnend over de streep kwam "Dopage" schreef.
Ja teams als Bike-exchange en Alpecin kunnen denken dat ze in zo'n heuvelop sprint meer kans maken dan in de ontsnapping.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Normaal gesproken een typische vluchtersrit met een finish heuvelop. Maar nu er relatief weinig vlakke ritten zijn dit jaar zou het ook voor het peloton kunnen zijn hoor
Alpecin dacht het ook bij de aankomst van gisterenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja teams als Bike-exchange en Alpecin kunnen denken dat ze in zo'n heuvelop sprint meer kans maken dan in de ontsnapping.
nee dan krijg je van die geregisseerde tours omdat Wiggins of Evans MOET winnen (van wie eigenlijk?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja. Denk niet dat het leuker is als Pogacar op het einde even in z'n remmen knijpt, zodat Vingegaard of Mathews wint...
Kilometer aan 10% is ook gewoon te zwaar voor Philipsen. Voor Bling lijkt de finish morgen ideaal.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Alpecin dacht het ook bij de aankomst van gisteren
Maar gisteren was toch ook gewoon te zwaar voor Philiipsen?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:20 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Kilometer aan 10% is ook gewoon te zwaar voor Philipsen. Voor Bling lijkt de finish morgen ideaal.
Die waren beiden ook wel de beste renners die Tourquote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee dan krijg je van die geregisseerde tours omdat Wiggins of Evans MOET winnen (van wie eigenlijk?)
Nou nee. Ik zal niet doen alsof ik er verstand van heb verder, maar neequote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die waren beiden ook wel de beste renners die Tour
Niet alleen Fransen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:11 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, ik liet Lance maar weg in mijn rijtje.
Maar in de Tour mocht ik z'n harde manier van koersen graag zien. Hoewel ik toen zeker beïnvloed werd door het hypocriete Franse publiek, met dat boegeroep en gejoel. Ze mogen dan voor zichzelf hun 'gelijk' hebben gehaald, maar door de jaren heen zijn er (meer dan) genoeg Fransen die de boel hebben belazerd, en ook nog eens zijn gematst door de Tourdirectie, tot Tourwinnaars aan toe.
Debielen op insta en Twitter. Dat dat bestaat had niemand gedacht.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:14 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Gisteren op Insta was er ook weer een Fransman die onder het plaatje van Pogacar die winnend over de streep kwam "Dopage" schreef.
Wie waren dan de besten? Froome werd in de tijdritten op een hoopje gereden, dat had hij bergop nooit gepaktquote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou nee. Ik zal niet doen alsof ik er verstand van heb verder, maar nee
Werd Froome niet in de tijdritten ook 2x 2e?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wie waren dan de besten? Froome werd in de tijdritten op een hoopje gereden, dat had hij bergop nooit gepakt
Froome sowieso, die hield zich duidelijk in. En in '11 Contador vgs mij. Maar goed, ik ben geen kenner verder. Maar erg verdiend zag het er niet uit. (slecht verhaal ja ikweetquote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wie waren dan de besten? Froome werd in de tijdritten op een hoopje gereden, dat had hij bergop nooit gepakt
Froome eindigde kort in tijdritten ja. In de Vuelta ook.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Werd Froome niet in de tijdritten ook 2x 2e?
Edit: ja, waar ie alsnog 1:50 mee verloor omdat Wiggins de tegenstand verpulverde. Maar Froome had in de 2e etappe al onnodig 1:30 verloren.
Die werd gematst door de regels van de UCI. Het middel probenicid stond op de verboden lijst van het IOC, maar van enkele andere bonden (o.a. UCI) niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet alleen Fransen.
* Starflyer Mompelt iets over Delgado
Ja, maar dus wel op ruime achterstand, dat bedoelde ik. En denk niet dat Froome veel beter was bergop die Tour, dat leek elke keer zo door z’n veel betere aanzet.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Werd Froome niet in de tijdritten ook 2x 2e?
Edit: ja, waar ie alsnog 1:50 mee verloor omdat Wiggins de tegenstand verpulverde. Maar Froome had in de 2e etappe al onnodig 1:30 verloren.
Zoals wanneer?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee dan krijg je van die geregisseerde tours omdat Wiggins of Evans MOET winnen (van wie eigenlijk?)
quote:“Zijn versnelling sloeg in crashmodus, met nog 50, 75 meter te gaan. Toen was er geen redden meer aan en moest hij lopen”, vertelde Meintjes’ ploegleider Aike Visbeek na afloop in gesprek met WielerFlits. “Dat is zuur, want hij lag op de achtste, negende plek. Hij voelde zich goed en daarom is het een gemiste kans om tijd terug te halen.”
De Zuid-Afrikaanse renner was ontgoocheld, ging Visbeek verder. “Maar hij zag ook dat hij goed was en dat was een opsteker. Maar dit is zuur, want je wilt elke mogelijkheid benutten om tijd terug te nemen. Uiteindelijk is dit pech. Hij is teleurgesteld, maar ik denk dat hij daar morgen wel overheen is. Of de top tien nog altijd realiseerbaar is? Met deze benen, zeker.”
Gisteren deed BEX er alles aan om in de ontsnapping te zitten, tot aan de mislukte pogingen van Groenendaal om de oversteek te maken toequote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:20 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Kilometer aan 10% is ook gewoon te zwaar voor Philipsen. Voor Bling lijkt de finish morgen ideaal.
Froome had 3,5 minuut moeten vinden ten opzichte van Wiggins. Dat hij een paar keer om moest kijken bergop, tja.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Froome sowieso, die hield zich duidelijk in. En in '11 Contador vgs mij. Maar goed, ik ben geen kenner verder. Maar erg verdiend zag het er niet uit. (slecht verhaal ja ikweet)
https://www.volkskrant.nl(...)opsporters~bcc4b4e4/quote:Op vrijdag 8 juli 2022 20:10 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Volgens mij eens gelezen dat de wetenschap twijfelt over het positieve effect.
Die is weer goed op weg naar een anoniem klassement inderdaad. Mag toch hopen dat zo'n renner nog een keer in de aanval trekt en niet elke kansloos rond P13/-15 rond wil hangenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 20:59 schreef Ericr het volgende:
Paret-Peintre in het AK goed omringd door renners die wel zichtbaar zijn. Blijft een wonderbaarlijke renner.
Paret-Peintre n'existe pas.
Even opgezocht en hij heeft z'n plekje alweer te pakken inderdaadquote:Op vrijdag 8 juli 2022 20:59 schreef Ericr het volgende:
Paret-Peintre in het AK goed omringd door renners die wel zichtbaar zijn. Blijft een wonderbaarlijke renner.
Paret-Peintre n'existe pas.
De wetenschap twijfelt over wel meer dingen. Massages en nuchter trainen om er maar eens twee te noemen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 20:10 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Volgens mij eens gelezen dat de wetenschap twijfelt over het positieve effect.
Nou, nou, nou.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 19:56 schreef DeeBee het volgende:
Zeer onleuk van het altijd onsympathieke SUAEnier Duval en de vervelende klootzak Tadej P.
Nuchter trainen is toch vooral voor gewichtsverlies?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:28 schreef Zwansen het volgende:
[..]
De wetenschap twijfelt over wel meer dingen. Massages en nuchter trainen om er maar eens twee te noemen.
PatLef twijfelt ook aan nuchter trainen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:28 schreef Zwansen het volgende:
[..]
De wetenschap twijfelt over wel meer dingen. Massages en nuchter trainen om er maar eens twee te noemen.
Als je nuchter traint fiets je vaak met een vrij lage intensiteit. Dan worden er veel minder calorieën verbrandt dan wanneer je een normale training doet. Dus als je wil afvallen kan je beter harder trainen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nuchter trainen is toch vooral voor gewichtsverlies?
Meeste profs hebben tijd zat om uren te maken met lage intensiteit, dus dat niet zo nodig.
Ganna was wel in de aanval vandaag, maar liet zich terugzakken (en daarna reed de beslissende vlucht weg)quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:37 schreef hhh38 het volgende:
Wat is nu precies het doel van INEOS voor deze Tour? 3x top 10 rijden met hun kopmannen en hopelijk nog een ritzege met Ganna in de 2e tijdrit?
Natuurlijk een prima resultaat, maar het voelt een beetje net-niet voor een team met zo'n statuur.
Maak van trainen van leven.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
PatLef twijfelt ook aan nuchter trainen.
quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die is weer goed op weg naar een anoniem klassement inderdaad. Mag toch hopen dat zo'n renner nog een keer in de aanval trekt en niet elke kansloos rond P13/-15 rond wil hangen
quote:Het is niet dat AG2R Citroën helemaal niet meer voor een goed klassement gaat. “Aurélien Paret-Peintre kan ook top-10 rijden”, zegt Naesen. “Het DNA van de ploeg is toch om voor het klassement te rijden. Ben gaat voor een rit proberen gaan, als hij zich kan herzetten.
Zo lang mogelijk 3 (4 inclusief Pidcock) pionnen in het klassement houden, zodat ze in de echt lastige ritten dat overtal uit kunnen spelen. Want man tegen man gaan ze het niet redden tegen Pogacar natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:37 schreef hhh38 het volgende:
Wat is nu precies het doel van INEOS voor deze Tour? 3x top 10 rijden met hun kopmannen en hopelijk nog een ritzege met Ganna in de 2e tijdrit?
Natuurlijk een prima resultaat, maar het voelt een beetje net-niet voor een team met zo'n statuur.
quote:Op zaterdag 9 juli 2022 05:59 schreef wimderon het volgende:
[ twitter ]
Ik heb het idee dat Danny wat dwars zit.
Het heeft weinig zin om hier tweets van mentaal gestoorden te postenquote:Op zaterdag 9 juli 2022 08:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik denk dat hij een beetje ziedend is?
De klassementen van Hubert Dupont en Ben Gastauer zullen we ons nog lang blijven heugen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |