abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 22:47:09 #271
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208106753
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:44 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Er is een vrijstelling van ruim 30.000 euro, voor dat bedrag kan je Lee Towers live het Ave Maria komen laten zingen op je uitvaart.
Dat moet maar net op tijd gemeld zijn dat dat vermogen er is. Los van het feit dat regels over x-jaar anders kunnen zijn. Wat nu zekerheid is is niet zeker in de toekomst. Immers, de wereld vergrijst en alles wordt duurder.
Ik noem maar even een potentiële verandering en redenen waarom je een geïndexeerde uitvaartverzekering kan nemen.

Neem het mee. Niks meer niks minder.

Vermoed dat rond de sterfdatum van Dani, Lee Towers allang de pijp uit is.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_208106794
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:47 schreef Rene het volgende:

[..]
Dat moet maar net op tijd gemeld zijn dat dat vermogen er is. Los van het feit dat regels over x-jaar anders kunnen zijn. Wat nu zekerheid is is niet zeker in de toekomst. Immers, de wereld vergrijst en alles wordt duurder.
Ik noem maar even een potentiële verandering en redenen waarom je een geïndexeerde uitvaartverzekering kan nemen.

Ja niet geïndexeerd krijg je nauwelijks de kleffe hotelcake vergoed, zie dit artikel:

https://www.telegraaf.nl/(...)iNW2RL-mNaNzhG3MCr1c
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208106868
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Wie denk je dat de ' anderen' zijn tegen de tijd dat ik dood ben?

Kinderen krijg ik niet want ik ben homo. Mijn broer wil toevallig ook geen kinderen. Mijn vader is tegen die tijd allang morsdood.

Dus ik heb niet eens erfgenamen tenzij ik heel vroeg kom te overlijden.
In dat geval, neven, nichten?

quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:38 schreef Rene het volgende:

[..]
Zie het als een verzekering. Immers; mocht je in een zorginstelling geraken dan ben je straks al je vermogen kwijt aan de zorginstelling en ben je arm wanneer je dood gaat. Dat heb ik al te vaak zien gebeuren in mijn werk. Mensen met vermogen die hulpbehoefend zijn betalen zo 2000 euro per maand aan zorg met een AOW van 1200 euro. Interen die hap.
In mijn geval, mocht ik dan mijn pijp aan Maarten geven. Dan zijn er echt geen erfgenamen die ik ken nog om geef (en andersom). Als ik hun was zou ik beneficiair aanvaarden. Egoïstisch? Sure. Maar ik snap sir in dit geval wel. Mocht het mij in de komende 40 jaar gebeuren is er veel geld uit een levensverzekering beschikbaar

quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:47 schreef Rene het volgende:

[..]

Ik vermoed dat tzt gemeenten mensen in massagraven dumpen.

Mja. Niet mijn issue meer.
pi_208106911
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:55 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
In dat geval, neven, nichten?
[..]
In mijn geval, mocht ik dan mijn pijp aan Maarten geven. Dan zijn er echt geen erfgenamen die ik ken nog om geef (en andersom). Als ik hun was zou ik beneficiair aanvaarden. Egoïstisch? Sure. Maar ik snap sir in dit geval wel. Mocht het mij in de komende 40 jaar gebeuren is er veel geld uit een levensverzekering beschikbaar
[..]
Ik vermoed dat tzt gemeenten mensen in massagraven dumpen.

Mja. Niet mijn issue meer.
Tsja dan moeten ze de kosten maar onder mekaar verdelen of inderdaad beneficiair/niet aanvaarden en dan wordt het een goedkope gemeentelijke uitvaart.

Stel ik ga toch ooit trouwen dan regel ik het misschien wel maar dat is op dit moment ook niet aan de orde.

Ik snap de uitvaartverzekering als je kinderen hebt en je wil deze niet opzadelen met dit soort kosten. Maar eerlijk gezegd zou ik ook niet weten of mijn vader wel een uitvaartverzekering heeft.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208106976
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 23:00 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Tsja dan moeten ze de kosten maar onder mekaar verdelen of inderdaad beneficiair/niet aanvaarden en dan wordt het een goedkope gemeentelijke uitvaart.

Stel ik ga toch ooit trouwen dan regel ik het misschien wel maar dat is op dit moment ook niet aan de orde.

Ik snap de uitvaartverzekering als je kinderen hebt en je wil deze niet opzadelen met dit soort kosten. Maar eerlijk gezegd zou ik ook niet weten of mijn vader wel een uitvaartverzekering heeft.
Oh die zou ik prima begraven. Zie het ook wel als mijn plicht, verzekering of niet.

Maar mn partner heeft de komende 40 jaar weinig te vrezen. De levensverzekering voor de woning is niet verland :)
pi_208107017
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 23:05 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Oh die zou ik prima begraven. Zie het ook wel als mijn plicht, verzekering of niet.

Maar mn partner heeft de komende 40 jaar weinig te vrezen. De levensverzekering voor de woning is niet verland :)
Levensverzekering is hier standaard een van de benefits van je werkgever. Dat is inderdaad ook nog een goeie, dat dekt dan ook de uitvaart.

Had ik nog niet eens aan gedacht.
  woensdag 22 februari 2023 @ 23:19:17 #277
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208107098
Als het je zo weinig kan schelen, waarom maak je je er dan druk om?
The love you take is equal to the love you make.
pi_208107116
Ik vind die hele uitvaartverzekering-business zich vooral mikken op mensen die geen spaargeld hebben. En op mensen die dom zijn. En voornamelijk op beiden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 22 februari 2023 @ 23:28:34 #279
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208107168
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 23:21 schreef capricia het volgende:
Ik vind die hele uitvaartverzekering-business zich vooral mikken op mensen die geen spaargeld hebben. En op mensen die dom zijn. En voornamelijk op beiden.
Mensen die geen spaargeld hebben zijn juist niet dom als ze een uitvaartverzekering afsluiten.

Ze mikken op mensen die graag zekerheid hebben, in dit geval de zekerheid dat een uitvaart bekostigd kan worden.
  woensdag 22 februari 2023 @ 23:43:36 #280
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_208107329
Ja. Een begravenis is toch gauw 5k en je wilt je familie niet opzadelen met meer stress.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  donderdag 23 februari 2023 @ 00:51:37 #281
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_208107590
quote:
Inboedelverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en al die onzin heb jij vast ook niet met die diepe zakken van jou.
quote:
Het mediaan van al het spaargeld van particuliere huishoudens in Nederland, komt volgens het CBS uit op ¤14.900. De helft van de Nederlanders zit dus onder dit spaarbedrag en de andere helft zit erboven.
https://www.cosmopolitan.(...)aargeld-nederlander/

Nou ja kijk als ze jou na 1 dag de oven in schuiven dan ben je met 1500 euro klaar. Laatste verzorging laat je gewoon de buurvrouw doen, nachtje opbaren thuis met zo'n koelplaatje zit je onder de 100 euro, goedkoopste kistje 330 euro, cremeren 500 tot 1000 euro zonder dienst en het laatste vervoer iets in de 200 a 300 euro als je de standaard auto kiest van een uitvaartondernemer.

Echter wil de realiteit zo zijn dat nabestaanden of de overledene (ja die is er niet meer, maar als ze dat vragen voor ze overlijden luister je toch) er waarde aan hechten dat er een condoleance is met bijbehorende kosten, en een uitvaart met bijbehorende kosten, of opbaring op een andere locatie met bijbehorende kosten, en dan zit je zonder al te gek te doen al snel op de helft van die 15k. En dan moet je niet aan begraven durven denken.

Maar goed, misschien dat anderen er geen problemen mee hebben om na hun overlijden nog duizenden euro's te kosten terwijl je nabestaanden al een klote periode tegemoet gaan, ik heb dan liever dat ze iets leuks doen met dat spaargeld.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_208107599
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2023 00:51 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Inboedelverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en al die onzin heb jij vast ook niet met die diepe zakken van jou.
[..]
Ik heb dat niet
pi_208107601
quote:
De belastingdienst pakt die niet van je af, tenminste dit jaar nog.

https://www.belastingdien(...)rzekering-overlijden
  donderdag 23 februari 2023 @ 00:58:38 #284
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_208107602
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 00:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik heb dat niet
Fijn zolang je huis niet in de fik vliegt.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_208107607
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 00:58 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Fijn zolang je huis niet in de fik vliegt.
Tsja ik ben dan al blij als ik het uberhaupt overleef.
pi_208108767
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2023 00:51 schreef Catkiller het volgende:

[..]
[..]
https://www.cosmopolitan.(...)aargeld-nederlander/

Nou ja kijk als ze jou na 1 dag de oven in schuiven dan ben je met 1500 euro klaar. Laatste verzorging laat je gewoon de buurvrouw doen, nachtje opbaren thuis met zo'n koelplaatje zit je onder de 100 euro, goedkoopste kistje 330 euro, cremeren 500 tot 1000 euro zonder dienst en het laatste vervoer iets in de 200 a 300 euro als je de standaard auto kiest van een uitvaartondernemer.

Echter wil de realiteit zo zijn dat nabestaanden of de overledene (ja die is er niet meer, maar als ze dat vragen voor ze overlijden luister je toch) er waarde aan hechten dat er een condoleance is met bijbehorende kosten, en een uitvaart met bijbehorende kosten, of opbaring op een andere locatie met bijbehorende kosten, en dan zit je zonder al te gek te doen al snel op de helft van die 15k. En dan moet je niet aan begraven durven denken.

Maar goed, misschien dat anderen er geen problemen mee hebben om na hun overlijden nog duizenden euro's te kosten terwijl je nabestaanden al een klote periode tegemoet gaan, ik heb dan liever dat ze iets leuks doen met dat spaargeld.
Voor die 15.000 euro uit je post kun je iemand prima netjes een uitvaart geven.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208108901
Nee, als ik dood ga mogen de erfgenamen sowieso in hun handjes wrijven want ik heb meer vermogen dan schulden. Als ze dan te gierig zijn om hiervan een uitvaart te geven moeten zij weten. Gooi me maar bij de kadavers, ben toch al dood.
Facts don't care about your feelings
pi_208109182
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 23:43 schreef corehype het volgende:
Ja. Een begravenis is toch gauw 5k en je wilt je familie niet opzadelen met meer stress.
Wat krijg je dan nu nog voor 5k?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 23 februari 2023 @ 09:57:16 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208109212
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat dekt op zich nog wel een uitvaartdienst, nazit en crematie.

Begraven is duurder.
  donderdag 23 februari 2023 @ 10:33:24 #290
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_208109620
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Graf open, stoet, erin, graf dicht
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_208109714
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:48 schreef BE het volgende:

[..]
In principe kun je de nota van een uitvaart gewoon naar de bank van de overledene sturen en in de meeste gevallen zullen ze die gewoon betalen.
Maar op voorhand heb je nog geen geld tot beschikking. Dat lijkt mij wel lastig. Maar wel goede tip. En je zegt in de meeste gevallen ik vind dat toch te vaag. Liever dan zekerheid.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  donderdag 23 februari 2023 @ 10:46:19 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208109731
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:44 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Maar op voorhand heb je nog geen geld tot beschikking. Dat lijkt mij wel lastig. Maar wel goede tip. En je zegt in de meeste gevallen ik vind dat toch te vaag. Liever dan zekerheid.
Er zijn banken die assholes zijn en niet mee willen werken maar er is geen reden om het niet te doen.
De kosten van de uitvaart mogen altijd uit de nalatenschap van iemand betaald worden. De eventuele erfbelasting wordt ook pas na aftrek van die kosten berekend.

En er moet natuurlijk wel geld op die rekening staan, uiteraard. Dit ging er meer om dat jij zei 'ze kunnen misschien niet bij die rekening'.
pi_208109836
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 10:46 schreef BE het volgende:

[..]
Er zijn banken die assholes zijn en niet mee willen werken maar er is geen reden om het niet te doen.
De kosten van de uitvaart mogen altijd uit de nalatenschap van iemand betaald worden. De eventuele erfbelasting wordt ook pas na aftrek van die kosten berekend.

En er moet natuurlijk wel geld op die rekening staan, uiteraard. Dit ging er meer om dat jij zei 'ze kunnen misschien niet bij die rekening'.
Bedankt voor de tips. Ja ik ging even uit van worst case scenario :P
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_208109953
Wij hebben genoeg eigen vermogen om de crematie etc. van te betalen, maar voor die paar tientjes per jaar is het gewoon allemaal makkelijk geregeld. Als het niet hoeft waarom dan daar op besparen ? Nabestaanden kunnen inderdaad niet meteen bij je rekeningen.
  donderdag 23 februari 2023 @ 11:44:05 #295
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_208110429
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:22 schreef Firuze60 het volgende:
Eerste openingspost gelezen en nu de laatste. Mijn ouders hebben nooit in dit soort verzekeringen geloofd en terecht, toen mijn vader overleed konden wij als nabestaanden prima zijn crematie betalen, met alles er op en er aan. Iets van een redelijk goede achtergebleven spaarbankrekening is dan wel een voorwaarde. Ik werd aan de deur benaderd door een verkoper van dit soort verzekering (was zelf 25 jaar) en dacht toen al, goh, wat een vak heb jij.

Altijd valt het tegen wat je uiteindelijk vergoed krijgt na 60 jaar premie betaald gehad te hebben en een hoop gezeik. Nooit aan beginnen.
Ik heb een natura verzekering dus ik weer exact wat ik vergoed krijg. Ook ben ik vanaf 2035 premie vrij dan ben ik 60 jaar oud.

Ik betaal 7 euro per maand daar krijg ik complete begravenis voor plus 5.000 euro vrij besteedbaar bedrag. Ik heb tot dan 3.500 euro premie betaald.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 23 februari 2023 @ 11:57:25 #296
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208110603
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:22 schreef Firuze60 het volgende:
Eerste openingspost gelezen en nu de laatste. Mijn ouders hebben nooit in dit soort verzekeringen geloofd en terecht, toen mijn vader overleed konden wij als nabestaanden prima zijn crematie betalen, met alles er op en er aan. Iets van een redelijk goede achtergebleven spaarbankrekening is dan wel een voorwaarde. Ik werd aan de deur benaderd door een verkoper van dit soort verzekering (was zelf 25 jaar) en dacht toen al, goh, wat een vak heb jij.

Altijd valt het tegen wat je uiteindelijk vergoed krijgt na 60 jaar premie betaald gehad te hebben en een hoop gezeik. Nooit aan beginnen.
Jouw ‘niet geloven in dit soort verzekeringen’ is dan blijkbaar gebaseerd op een gebrek aan informatie over en ervaring met het regelen van een uitvaart van iemand met een uitvaartverzekering. Er stond gewoon een besteedbaar bedrag open. De uitvaartbegeleider was heel transparant over budget en keuzes. Het deel dat niet werd besteed, kwam gewoon op rekening van de nabestaanden. Geen gezeik. Integendeel zelfs: Dela kon ook nog regelen dat een paar kleinere verzekeringen elders ook vrij kwamen en in de rekensommen werden opgenomen.

Ik heb zelf ook wel eens uitgerekend wat ik in de loop der jaren aan premies betaald ga hebben als mijn verzekering uiteindelijk premievrij is en dat is ruim minder dan het verzekerde bedrag.
pi_208113063
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:57 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb zelf ook wel eens uitgerekend wat ik in de loop der jaren aan premies betaald ga hebben als mijn verzekering uiteindelijk premievrij is en dat is ruim minder dan het verzekerde bedrag.
Ja, uiteraard anders zou het wel heel doorzichtig worden. Heb je btw ook de kapitaalopbouw in de loop der jaren dat je hebt betaald (en daarna) ook meegerekend met pak-em-beet 6% per jaar?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 23 februari 2023 @ 15:40:03 #298
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208113315
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 15:16 schreef blomke het volgende:

[..]
Ja, uiteraard anders zou het wel heel doorzichtig worden. Heb je btw ook de kapitaalopbouw in de loop der jaren dat je hebt betaald (en daarna) ook meegerekend met pak-em-beet 6% per jaar?
Over die 60 gulden - 100 euro per jaar? Nee. :')
pi_208114510
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ja niet geïndexeerd krijg je nauwelijks de kleffe hotelcake vergoed, zie dit artikel:

https://www.telegraaf.nl/(...)iNW2RL-mNaNzhG3MCr1c
Zelfs aan de in totaal 12 gulden inleg is nog enorm verdiend. Tegen het gemiddeld rendement op de beurs zou dat nu ruim 20.000 gulden zijn.
-
pi_208114636
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:45 schreef quo_ het volgende:

[..]
Zelfs aan de in totaal 12 gulden inleg is nog enorm verdiend. Tegen het gemiddeld rendement op de beurs zou dat nu ruim 20.000 gulden zijn.
Dit. Ze verdienen er natuurlijk allemaal aan. Anders zouden ze het product niet aanbieden.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')