abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 juli 2022 @ 18:19:39 #51
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_205258726
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 17:53 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Ze is ook niks. 'Sommelier' ja. Maar ik denk dat Jonnie daar erg op neerkijkt en dat ze ook weinig weet en tevens dat ie 2 sommeliers (ğasten) wil hebben ipv haar. Wat ie zou willen is dat ze gewoon gastvrouw is.
Maar ze heeft wel haar wijnbedrijf met Astrid Joosten, dus dat is allemaal wel apart.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_205259004
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 18:19 schreef Andromache het volgende:

[..]
Maar ze heeft wel haar wijnbedrijf met Astrid Joosten, dus dat is allemaal wel apart.
Nou, nee. Jonnie was geloof ik de eerste met 3 michelinsterren hier. En Wijnbedrijf? Geen wijngaard dus? Iedereen kan wijn kopen, in flessen doen en er een label opdoen. Joosten profiteert van Jonnie's sterren en bekendheid, Theresa van de bekendheid van Astrid Joosten als bekende Nederlander.
  woensdag 6 juli 2022 @ 18:56:34 #53
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205259128
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 17:53 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Ze is ook niks. 'Sommelier' ja. Maar ik denk dat Jonnie daar erg op neerkijkt en dat ze ook weinig weet en tevens dat ie 2 sommeliers (ğasten) wil hebben ipv haar. Wat ie zou willen is dat ze gewoon gastvrouw is.
Huh, ik heb ze een tijd terug geïnterviewd en daar bleek niets van. maar misschien heb ik mijn werk niet goed gedaan. Hoe kom je aan die info, als ik vragen mag?

En ze is een gerenommeerd sommelier hoor, voor zover ik weet. :?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_205259176
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 18:56 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Huh, ik heb ze een tijd terug geïnterviewd en daar bleek niets van. maar misschien heb ik mijn werk niet goed gedaan. Hoe kom je aan die info, als ik vragen mag?

En ze is een gerenommeerd sommelier hoor, voor zover ik weet. :?
Hehe... 'gerenommeerd sommelier'. Je denkt tevens toch niet dat die ğast zoiets zou zeggen?
  woensdag 6 juli 2022 @ 19:03:28 #55
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205259212
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:00 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Hehe... 'gerenommeerd sommelier'. Je denkt tevens toch niet dat die ğast zoiets zou zeggen?
Welke gast?
Ik kan je even niet volgen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 6 juli 2022 @ 19:04:06 #56
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_205259223
Jonnie Boer is toch juist een vrij relaxte kerel?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_205259257
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 17:53 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Ze is ook niks. 'Sommelier' ja. Maar ik denk dat Jonnie daar erg op neerkijkt en dat ze ook weinig weet en tevens dat ie 2 sommeliers (ğasten) wil hebben ipv haar. Wat ie zou willen is dat ze gewoon gastvrouw is.
Huh? Het kan best waar zijn, aangezien ik niet in de hoofden van mensen kan kijken, maar ik heb nog nooit iets gezien of gehoord wat hier ook maar enigszins op wijst. En zeggen dat Thérèse "niks is" vind ik gewoon onbeschoft. Ze is sommelier, gastvrouw en heeft verder volgens mij ook een hele belangrijke rol in het geheel. 'Emotioneel' danwel zakelijk.
Tails tell tales
pi_205259322
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:03 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Welke gast?
Ik kan je even niet volgen.
Jonnie
pi_205259374
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:07 schreef Forbry het volgende:

[..]
Huh? Het kan best waar zijn, aangezien ik niet in de hoofden van mensen kan kijken, maar ik heb nog nooit iets gezien of gehoord wat hier ook maar enigszins op wijst. En zeggen dat Thérèse "niks is" vind ik gewoon onbeschoft. Ze is sommelier, gastvrouw en heeft verder volgens mij ook een hele belangrijke rol in het geheel. 'Emotioneel' danwel zakelijk.
Ik gis ook maar wat. Maar dat sommeliergedoe lijkt me echt zoiets van: ja m'n wijf moet ook een hobby hebben c.q. betrokken zijn bij t bedrijf, anders gaat ze zeiken.
  woensdag 6 juli 2022 @ 19:43:23 #60
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205259682
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:17 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Ik gis ook maar wat. Maar dat sommeliergedoe lijkt me echt zoiets van: ja m'n wijf moet ook een hobby hebben c.q. betrokken zijn bij t bedrijf, anders gaat ze zeiken.
Ben je ooit afgewezen als bordenwasser of zo? :D
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 6 juli 2022 @ 19:46:57 #61
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205259737
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:17 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Ik gis ook maar wat. Maar dat sommeliergedoe lijkt me echt zoiets van: ja m'n wijf moet ook een hobby hebben c.q. betrokken zijn bij t bedrijf, anders gaat ze zeiken.
Ze hebben de zaak samen gekocht hè? Zij is mede-eigenaar en heeft minimaal de helft aandeel in de opbouw van hun hele zakelijke bestaan. Volgens Jonnie had hij er in zijn eentje geen 'kloot' van gemaakt.
Daarnaast kwamen ze bij mij over als beste maatjes, naast echtelieden. Zelden een stel gezien dat zo gelijkwaardig was. Ook volkomen op één lijn over wat ze wel en niet willen in het leven en ook in het zakelijk leven.
Dus ik ben echt verbaasd over jouw informatie.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_205260311
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:46 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Ze hebben de zaak samen gekocht hè? Zij is mede-eigenaar en heeft minimaal de helft aandeel in de opbouw van hun hele zakelijke bestaan. Volgens Jonnie had hij er in zijn eentje geen 'kloot' van gemaakt.
Daarnaast kwamen ze bij mij over als beste maatjes, naast echtelieden. Zelden een stel gezien dat zo gelijkwaardig was. Ook volkomen op één lijn over wat ze wel en niet willen in het leven en ook in het zakelijk leven.
Dus ik ben echt verbaasd over jouw informatie.
Tot nu toe ook mijn indruk van die twee. :)
Tails tell tales
  woensdag 6 juli 2022 @ 20:54:52 #63
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_205260744
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:17 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Ik gis ook maar wat. Maar dat sommeliergedoe lijkt me echt zoiets van: ja m'n wijf moet ook een hobby hebben c.q. betrokken zijn bij t bedrijf, anders gaat ze zeiken.
Djiez, doe ff normaal man, je praat poep, dit slaat dus helemaal nergens op. Probeert Yv na te doen. :')
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_205261287
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:43 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Ben je ooit afgewezen als bordenwasser of zo? :D
Grappig... Ik heb gewoon respect voor Jonnie. Z'n wijf heeft niks aan z'n michelinsterren bijgedragen.
pi_205261302
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:46 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Ze hebben de zaak samen gekocht hè? Zij is mede-eigenaar en heeft minimaal de helft aandeel in de opbouw van hun hele zakelijke bestaan. Volgens Jonnie had hij er in zijn eentje geen 'kloot' van gemaakt.
Daarnaast kwamen ze bij mij over als beste maatjes, naast echtelieden. Zelden een stel gezien dat zo gelijkwaardig was. Ook volkomen op één lijn over wat ze wel en niet willen in het leven en ook in het zakelijk leven.
Dus ik ben echt verbaasd over jouw informatie.
Ok ğast.
  woensdag 6 juli 2022 @ 22:47:26 #66
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205262281
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 21:29 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Grappig... Ik heb gewoon respect voor Jonnie. Z'n wijf heeft niks aan z'n michelinsterren bijgedragen.
Denk dat Jonnie zelf dat respect danig zou betwijfelen, als je zijn vrouw een wijf noemt en haar aandeel in de sterren (die niet louter gaan over de keuken) bagatelliseert. Spreek hem er eens over aan, zou ik zeggen (en film dat even voor ons). :+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_205262705
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat moet Tanja Jess lekker zelf weten, maar heel geloofwaardig komt ze niet over als ze het in hetzelfde interview heeft over relatieproblemen, work in progress, een roerige periode en een zoektocht.
Een kerel die vreemdgaat, maar je wel respecteert? Dat is krom.
pi_205262735
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:47 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Denk dat Jonnie zelf dat respect danig zou betwijfelen, als je zijn vrouw een wijf noemt en haar aandeel in de sterren (die niet louter gaan over de keuken) bagatelliseert. Spreek hem er eens over aan, zou ik zeggen (en film dat even voor ons). :+
Zit je nu over geweld te praten? Hoop dat ie lang in de gevangenis blijft. Wegrestaurant.
  woensdag 6 juli 2022 @ 23:51:16 #69
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_205262744
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 23:46 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Zit je nu over geweld te praten? Hoop dat ie lang in de gevangenis blijft. Wegrestaurant.
Hij heeft nu een wegrestaurant?

Lul niet zo slap, wanker :{w
love & heet
pi_205262771
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 23:51 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Hij heeft nu een wegrestaurant?

Lul niet zo slap, wanker :{w
Was een woordgrap. "Weg, restaurant!"
  woensdag 6 juli 2022 @ 23:58:31 #71
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_205262775
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 23:57 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Was een woordgrap. "Weg, restaurant!"
Ooooh, je maakt nog grappen ook, zo tussen je slappe gelul door ^O^
love & heet
pi_205263626
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:46 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Ze hebben de zaak samen gekocht hè? Zij is mede-eigenaar en heeft minimaal de helft aandeel in de opbouw van hun hele zakelijke bestaan. Volgens Jonnie had hij er in zijn eentje geen 'kloot' van gemaakt.
Daarnaast kwamen ze bij mij over als beste maatjes, naast echtelieden. Zelden een stel gezien dat zo gelijkwaardig was. Ook volkomen op één lijn over wat ze wel en niet willen in het leven en ook in het zakelijk leven.
Dus ik ben echt verbaasd over jouw informatie.
Lovenswaardig dat je het uitlegt, maar z'n gedachtespinsel is vermoedelijk meer ingegeven door minachtig voor vrouwen dan kennis van zaken. Meer kennis zal niet helpen, vrees ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 07-07-2022 12:29:10 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205265119
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 23:58 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Ooooh, je maakt nog grappen ook, zo tussen je slappe gelul door ^O^
Jij ook met geweldsverheerlijking.
pi_205265389
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 17:18 schreef FlauwKapsel het volgende:
Jonnie Boer en Theresa direct als ie ophoudt met z'n restaurant.
Prima koppel voor dit topic.

Zonder zijn kooktalent wat zou zij dan in het laatje brengen????

Net als die voetbalvrouwen die een eigen kledingbedrijf hebben, gesponsord door meneer de voetballer. En trots dat hij is!!! Zijn wijfie kan meer dan het wijfie die hij ooit gevingerd heeft in de fietsenstalling. En oh wee je er iets van zegt. JaMAaer ZiJ heEft HaAr eiGen BedrIjF. zE iS nieT alLeeN dE vrOUw van.

Right!!!!!!!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 07-07-2022 13:28:24 ]
pi_205265549
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 12:38 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Prima koppel voor dit topic. Zonder zijn kooktalent wat zou zij dan in het laatje brengen????
Het zou een prima koppel voor dit topic zijn als je aanleiding hebt om te denken dat het niet goed gaat tussen die twee. Als dat alleen het feit is dat twee personen in een relatie niet dezelfde mate van succes hebben - en dat is iets wat in dit geval juist ter discussie staat - dan kun je zoveel koppels op de nominatielijst zetten.

Ik denk dat iemand met een groot talent en veel passie juist baat heeft bij een relatie met iemand die dat begrijpt, er ruimte voor biedt, meehelpt om de noodzakelijke randvoorwaarden te creëren voor de uitoefening ervan en intussen ook zelf iets van het leven maakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 juli 2022 @ 13:05:11 #76
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205265727
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 12:38 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Prima koppel voor dit topic. Zonder zijn kooktalent wat zou zij dan in het laatje brengen????

Net als die voetbalvrouwen die een eigen kledingbedrijf hebben, gesponsord door meneer de voetballer. En trots dat hij is!!! Zijn wijfie kan meer dan het wijfie die hij ooit gevingerd heeft in de fietsenstalling. En oh wee je er iets van zegt. JaMAaer ZiJ heEft HaAr eiGen BedrIjF. zE iS nieT alLeeN dE vrOUw van.

Right!!!!!!!!!!
Nikkie Plessen valt ook in die categorie, ondanks dat haar man geen voetballer is/was.
pi_205265985
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 12:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het zou een prima koppel voor dit topic zijn als je aanleiding hebt om te denken dat het niet goed gaat tussen die twee. Als dat alleen het feit is dat twee personen in een relatie niet dezelfde mate van succes hebben - en dat is iets wat in dit geval juist ter discussie staat - dan kun je zoveel koppels op de nominatielijst zetten.

Ik denk dat iemand met een groot talent en veel passie juist baat heeft bij een relatie met iemand die dat begrijpt, er ruimte voor biedt, meehelpt om de noodzakelijke randvoorwaarden te creëren voor de uitoefening ervan en intussen ook zelf iets van het leven maakt.
Nee, als het er aan de buitenkant goed uitziet. Dat is de bedoeling van dit topic. Daarom dat Wendy en Erland niet meetellen. Of Rose en Gregory. Daar zijn er al geruchten van.

Ik vond de argumentatie best valide. Ik zal een enter er tussen zetten.
  donderdag 7 juli 2022 @ 16:41:49 #78
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_205268131
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 12:38 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Prima koppel voor dit topic.

Zonder zijn kooktalent wat zou zij dan in het laatje brengen????

Net als die voetbalvrouwen die een eigen kledingbedrijf hebben, gesponsord door meneer de voetballer. En trots dat hij is!!! Zijn wijfie kan meer dan het wijfie die hij ooit gevingerd heeft in de fietsenstalling. En oh wee je er iets van zegt. JaMAaer ZiJ heEft HaAr eiGen BedrIjF. zE iS nieT alLeeN dE vrOUw van.

Right!!!!!!!!!!
Sommelier is in de topklasserestaurants gewoon een gerespecteerd beroep. Juist omdat ze de vrouw van is, krijgt ze minder respect. Ga een eind fietsen zeg, we hebben nog een heel lange weg te gaan in emancipatie.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_205268424
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 16:41 schreef Andromache het volgende:

[..]
Sommelier is in de topklasserestaurants gewoon een gerespecteerd beroep. Juist omdat ze de vrouw van is, krijgt ze minder respect. Ga een eind fietsen zeg, we hebben nog een heel lange weg te gaan in emancipatie.
Sommigen van de kledingbedrijfjes worden een een succes. Neemt niet weg dat zonder het succes van hun vent, ze achter de kassa bij de Kruidvat zouden staan.
  donderdag 7 juli 2022 @ 17:05:28 #80
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205268467
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 17:01 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Sommigen van de kledingbedrijfjes worden een een succes. Neemt niet weg dat zonder het succes van hun vent, ze achter de kassa bij de Kruidvat zouden staan.
Of gewoon een of andere pr/communicatiebaan zouden hebben in de luwte. Want ouwehoeren kan Nikkie wel.
pi_205268558
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 17:05 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Of gewoon een of andere pr/communicatiebaan zouden hebben in de luwte. Want ouwehoeren kan Nikkie wel.
Beetje aanzetten voor de lol.

Ik misgun het de dames niet. Prima om je door te ontwikkelen en fijn toch als je niet bij een bank hoeft te bedelen. Fijn als je man steeds meer sterren bijelkaar kookt en jij je in het bedrijf meer kan ontwikkelen. Maar dan doen alsof het talent van de man er niks mee te maken heeft gaat mij te ver.


Ander voorbeeld. Zonder het geld van Raf had Sylvie het niet zover geschopt. De kansen die zijn kreeg als Frau Van der Vaart heeft ze met beide handen aangegrepen. En dat is uiteraard haar talent. Maar het slank blijven met een prive kok, en personal trainer, goed Duits leren praten, op gala's in dure couture verschijnen dat betaal je niet met tmf en een rolletje in een Nederlandse film.
  donderdag 7 juli 2022 @ 18:13:42 #82
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205268938
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 13:27 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Nee, als het er aan de buitenkant goed uitziet. Dat is de bedoeling van dit topic. Daarom dat Wendy en Erland niet meetellen. Of Rose en Gregory. Daar zijn er al geruchten van.

Ik vond de argumentatie best valide. Ik zal een enter er tussen zetten.
Maar dan is dit topic toch gewoon: 'Noem succesvolle stellen'?

Er moet toch wel een greintje aanleiding zijn om een stel hier te noemen, anders slaat het gewoon nergens op en is het een willekeurig opsomtopic.

Wat hierboven gebeurde was dat iemand de vrouw in kwestie een stom 'wijf' vond en daarom riep 'die gaan uit elkaar!'. En dat stom-vinden was ook nog eens gebaseerd op foutieve informatie.

Maar misschien snap ik geen bal van de bedoeling van dit topic hoor. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 7 juli 2022 @ 18:21:05 #83
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205268988
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 17:14 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Beetje aanzetten voor de lol.

Ik misgun het de dames niet. Prima om je door te ontwikkelen en fijn toch als je niet bij een bank hoeft te bedelen. Fijn als je man steeds meer sterren bijelkaar kookt en jij je in het bedrijf meer kan ontwikkelen. Maar dan doen alsof het talent van de man er niks mee te maken heeft gaat mij te ver.

Jonnie Boer kan excelleren in de keuken omdat Therèse de andere zaken heel goed regelt. Ze hebben samen in hun begin twintiger jaren als jonkies het restaurant gekocht. Jonnie was toen nog helemaal geen beroemde kok. Zij zag het zitten en zei: kom op.
Belangrijk onderdeel van een (sterren)restaurant is de sfeer, ontvangst, bediening, puntjes op de i, wijnarragementen etc. Ben je er zelf wel eens geweest? Dan snap je dat het op dat niveau alleen lukt als alles klopt. Dat kan een kok niet in zijn uppie. Dat wil een kok ook helemaal niet, die wil koken.

Het restaurant is niet van Jonnie, het is echt van hen beiden. Gewoon zakenpartners naast echtelieden.

Lees anders eens een interview met hen hierover. Zal een boel duidelijk maken, denk ik.
Of spreek eens een sommelier aan en vraag eens naar Therèse. Ze staat internationaal heel hoog aangeschreven en dat is echt een prestatie. Misschien ben jij geen wijndrinker en denk je dat het net zoveel voorstelt, maar het is in die wereld echt onderscheidend.

Het is gewoon een gelijkwaardig team dat elkaar perfect gevonden heeft in hun ambities. Ik begrijp niet waarom dat zo moeilijk te begrijpen (of te accepteren?) is.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_205269134
Is het zo erg dat sommige vrouwen goed gebruik maken van het geld en talent van hun man? Waarom wordt daar door sommige zo op neer gekeken?

Samen een tent kopen en kussentjes uitzoeken dat zien we toch ook bij bv Ik Vertrek. Is niet iets speciaals. ZIJN talent is speciaal. ZIJN talent zorgt voor het geld. Met het geld dat hij vooral opbracht, heeft zij dure opleidingen kunnen doen. Sylvie deed het op een gegeven moment ook zelf. Therese ook. En tuurlijk zijn ze gelijkwaardig aan elkaar als partners. Maar gaan we nu echt zijn talent downplayen omdat mevr leuke kussens wist uit te zoeken?
  donderdag 7 juli 2022 @ 19:03:40 #85
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_205269368
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:17 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Ik gis ook maar wat. Maar dat sommeliergedoe lijkt me echt zoiets van: ja m'n wijf moet ook een hobby hebben c.q. betrokken zijn bij t bedrijf, anders gaat ze zeiken.
Wat een onzin :D Een sommelier is echt van groot belang in een dergelijke zaak hoor.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 7 juli 2022 @ 19:32:15 #86
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205269781
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 18:38 schreef potjecreme het volgende:
Is het zo erg dat sommige vrouwen goed gebruik maken van het geld en talent van hun man? Waarom wordt daar door sommige zo op neer gekeken?

Samen een tent kopen en kussentjes uitzoeken dat zien we toch ook bij bv Ik Vertrek. Is niet iets speciaals. ZIJN talent is speciaal. ZIJN talent zorgt voor het geld. Met het geld dat hij vooral opbracht, heeft zij dure opleidingen kunnen doen. Sylvie deed het op een gegeven moment ook zelf. Therese ook. En tuurlijk zijn ze gelijkwaardig aan elkaar als partners. Maar gaan we nu echt zijn talent downplayen omdat mevr leuke kussens wist uit te zoeken?
Maar dit klopt in dit geval feitelijk helemaal niet.
Ik snap niet waarom je iets wilt volhouden dat aantoonbaar niet juist is. Dat is toch gewoon niet slim. :D

Die dure opleidingen zijn een investering in de zaak geweest. net zoals Jonnie Boer dure studiereizen maakte en dure spullen heeft aangeschaft. Dat heet gewoon 'zakelijke investering.'
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_205269807
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 19:03 schreef Vivi het volgende:

[..]
Wat een onzin :D Een sommelier is echt van groot belang in een dergelijke zaak hoor.
Dat betwist ik niet, hoewel ik 't nogal pretentieuze onzin vind het meest van de tijd. Maar waar t me om ging is dat uitgerekend zij dat moet doen. "Maakt d'r ook deel van het bedrijf", zoals ik zei (enkel gastvrouw is natuurlijk niet genoeg).
  donderdag 7 juli 2022 @ 19:37:28 #88
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205269869
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 19:33 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Dat betwist ik niet, hoewel ik 't nogal pretentieuze onzin vind het meest van de tijd. Maar waar t me om ging is dat uitgerekend zij dat moet doen. "Maakt d'r ook deel van het bedrijf", zoals ik zei (enkel gastvrouw is natuurlijk niet genoeg).
Ik heb een oude leraar van haar gesproken (voordat het lijkt alsof ik almaar bezig ben met de Boertjes: het was in het kader van hetzelfde stuk als waarvoor ik J&T zelf interviewde) van de middelbare hotelschool en toen was ze al bezig richting de sommelierkant te gaan. Dus dat is niet gekomen nadat ze alle kussentjes had besteld voor Jonnie.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_205269898
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 19:37 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Ik heb een oude leraar van haar gesproken (voordat het lijkt alsof ik almaar bezig ben met de Boertjes: het was in het kader van hetzelfde stuk als waarvoor ik J&T zelf interviewde) van de middelbare hotelschool en toen was ze al bezig richting de sommelierkant te gaan. Dus dat is niet gekomen nadat ze alle kussentjes had besteld voor Jonnie.
Ok ğast. Die kussentjespost was niet van mij, overigens.
  donderdag 7 juli 2022 @ 19:44:47 #90
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205269983
Ok, I give up.

Ik trek me weer lekker even terug in mijn bubbel met volwassen weldenkenden. :D
Het was weer even leuk op FOK!, maar het is wel bijkomen elke keer.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_205271550
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2022 19:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Ok, I give up.

Ik trek me weer lekker even terug in mijn bubbel met volwassen weldenkenden. :D
Het was weer even leuk op FOK!, maar het is wel bijkomen elke keer.
Parels voor de zwijnen. Maar die parels heb je ongetwijfeld alleen kunnen kopen door te parasiteren op je succesvolle geliefde. Geen veroordeling, hè, gewoon een constatering.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205271733
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 19:33 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Dat betwist ik niet, hoewel ik 't nogal pretentieuze onzin vind het meest van de tijd. Maar waar t me om ging is dat uitgerekend zij dat moet doen. "Maakt d'r ook deel van het bedrijf", zoals ik zei (enkel gastvrouw is natuurlijk niet genoeg).
Ze is wel goed in haar vak. En het is normaal dat als de zaken goed zijn iedereen in het bedrijf zich kan ontwikkelen. Alleen laat het goed zien dat het vooral van zijn talent moest komen.

Niemand gaat naar De beren als Therese de kussentjes heeft uitgezocht. Als Jonnie daar hamburgers komt bakken komen de mensen wel. Zo zijn gewoon de feiten.

Dat is voor enkele moeilijk te snappen en verschuilen zich dan in "volwassen bubbel" . Gelukkig leef ik gewoon in de realiteit.

Vrouwen, mannen, kinderen die van partner of ouders geld krijgen voor eigen ontwikkeling/bedrijf hadden/hebben altijd al dat talent gehad. Althans dat is altijd het verhaal. Nog nooit gelezen dat ze niks konden voor de investering.
Altijd al een zakenneusje, gevoel voor stijl, of een merlot kunnen onderscheiden van een cabernet sauvignon.

Ik ben gewoon niet goedgelovig.

[ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 08-07-2022 14:49:50 ]
  donderdag 7 juli 2022 @ 22:14:25 #93
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_205271959
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 21:57 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ze is wel goed in haar vak. En het is normaal dat als de zaken goed zijn iedereen in het bedrijf zich kan ontwikkelen. Alleen laat het goed zien dat het vooral van zijn talent moest komen.

Niemand gaat naar De beren als Therese de kussentjes heeft uitgezocht. Als Jonnie daar hamburgers komt bakken komen de mensen wel. Zo zijn gewoon de feiten.

Dat is voor enkele moeilijk te snappen en verschuilen zich dan in "volwassen bubbel" . Gelukkig leef ik gewoon in de realiteit.

Vrouwen, mannen, kinderen die van partner of ouders geld krijgen voor eigen ontwikkeling/bedrijf hadden/hebben altijd al dat talent gehad. Altans dat is altijd het verhaal. Nog nooit gelezen dat ze niks konden voor de investering.
Altijd al een zakenneusje, gevoel voor stijl, of een merlot kunnen onderscheiden van een cabernet sauvignon.

Ik ben gewoon niet goedgelovig.
Ge zijt een zuur potje creme, Ans Althans ;)
love & heet
pi_205273414
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 21:57 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ze is wel goed in haar vak. En het is normaal dat als de zaken goed zijn iedereen in het bedrijf zich kan ontwikkelen. Alleen laat het goed zien dat het vooral van zijn talent moest komen.

Niemand gaat naar De beren als Therese de kussentjes heeft uitgezocht. Als Jonnie daar hamburgers komt bakken komen de mensen wel. Zo zijn gewoon de feiten.

Dat is voor enkele moeilijk te snappen en verschuilen zich dan in "volwassen bubbel" . Gelukkig leef ik gewoon in de realiteit.

Vrouwen, mannen, kinderen die van partner of ouders geld krijgen voor eigen ontwikkeling/bedrijf hadden/hebben altijd al dat talent gehad. Altans dat is altijd het verhaal. Nog nooit gelezen dat ze niks konden voor de investering.
Altijd al een zakenneusje, gevoel voor stijl, of een merlot kunnen onderscheiden van een cabernet sauvignon.

Ik ben gewoon niet goedgelovig.
Maar wat maakt dat uit als allebei uiteindelijk een (minstens even) grote bijdrage leveren aan dat succes, aan dat talent? Jonnie is uiteindelijk degene met het meest (zichtbare) speciale talent ja, maar had dat heel hoogstwaarschijnlijk helemaal niet zo kunnen ontwikkelen zonder Thérèse. "Behind every great (wo)man is a great (wo)man", dat idee.
Tails tell tales
  Vis een optie? vrijdag 8 juli 2022 @ 12:11:38 #95
70532 loveli
N
pi_205275116
Tip voor mensen die al een tijd naar de Librije wilden:

Komende donderdag kun je nog een tafel voor 4 boeken zag ik op de site, de rest van de zomer het jaar zit volgeboekt. En dan meteen voor ons vragen wanneer ze gaan scheiden.
crap in = crap out
pi_205275156
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 22:14 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Ge zijt een zuur potje creme, Ans Althans ;)
Ik snap gewoon de relevantie voor dit topic niet. En het idee van een volstrekt gelijkwaardige relatie (de een moet precies zo succesvol zijn als de ander) lijkt me in verreweg de meeste gevallen een illusie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205276723
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 19:03 schreef Vivi het volgende:
Een sommelier is echt van groot belang in een dergelijke zaak hoor.
Voor de kassa inderdaad, je bent een goede sommelier als je een schilderij aan een blinde kan verkopen, zand aan een Arabier, sneeuw aan een Eskimo Inuit..

Frédéric Brochet heeft jaren geleden de bullshit om wijnsnobisme heen bloot gelegd, maar hier zullen wel weer reacties op komen van een Libelle-lezeres die zó'n perfect afgestemde wijn heeft aangeraden gekregen dat het onzin is dat het onzin is.

Neemt niet weg dat ze als duo succesvol zijn geworden.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 15:05:24 #98
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205276973
Voor de volgens van 90 Day fiance & The Family Chantel: Pedro & Chantel
https://www.tmz.com/2022/(...)antel-everett-stole/
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205277041
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik snap gewoon de relevantie voor dit topic niet. En het idee van een volstrekt gelijkwaardige relatie (de een moet precies zo succesvol zijn als de ander) lijkt me in verreweg de meeste gevallen een illusie.
Sowieso, wat is 'succesvol'? Persoonlijk vind ik het nog één van de belangrijkste zaken dat kinderen goed worden opgevoed en in mijn ogen gaat dat in heel veel gevallen helemaal niet zo goed (bijvoorbeeld omdat een succesvolle carrière belangrijker wordt gevonden). Als een huisvrouw (of -man) daarin (wél) goed slaagt vind ik zo iemand ook heel (of misschien nog wel meer) succesvol. Alleen dat is niet zo 'in het oog springend', daar staat niet een hele hoop geld tegenover en daar wordt door de maatschappij (doorgaans) heel anders op gereageerd. (En nee, ik heb zelf niet eens kinderen).
Tails tell tales
  vrijdag 8 juli 2022 @ 15:15:06 #100
400532 Forbry
Tja ...
pi_205277065
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:40 schreef Deshain het volgende:

[..]
Voor de kassa inderdaad, je bent een goede sommelier als je een schilderij aan een blinde kan verkopen, zand aan een Arabier, sneeuw aan een Eskimo Inuit..

Frédéric Brochet heeft jaren geleden de bullshit om wijnsnobisme heen bloot gelegd, maar hier zullen wel weer reacties op komen van een Libelle-lezeres die zó'n perfect afgestemde wijn heeft aangeraden gekregen dat het onzin is dat het onzin is.

Neemt niet weg dat ze als duo succesvol zijn geworden.
Oh, ik heb ook helemaal niks met wijn en vind dat gebabbel erover ook maar (enigszins snobistisch) geneuzel. Maar het maakt niet uit of ik vind dat ze daarmee gebakken lucht verkoopt of niet, ik vind dat helemaal los staan van het feit dat Thérèse wel degelijk een belangrijke rol heeft in het geheel, óók als sommelier.
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')