Dat type ik niet, misschien moet je het nog eens lezen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Top idee; de nog enigszins groene provincies opofferen.
Geen idee waar je specifiek op doelt, ik vind ook niet alle nieuwbouw even mooi. Aan de ander kant is er in de jaren '50, '60 en '70 ook verschrikkelijk veel lelijks neergezet.quote:Maar dat is nog tot daar aan toe. Kan iemand mij vertellen waarom de huidige bouw steeds, maar dan ook steeds, architectonisch gezien van een deplorabel lelijke aard moet zijn? Kostenbesparing of zo?
quote:Boze boeren hebben hun protestactie tegen het stikstofbeleid verplaatst van het Jumbo-distributiecentrum in Woerden naar de openbare weg.
De boeren hebben hun trekkers geparkeerd op de Europabaan. De drukke toegangsweg tot de stad is niet geblokkeerd, er is een rijbaan in beide richtingen vrij, zodat het verkeer wel Woerden in en uit kan. Automobilisten ondervinden lichte hinder en moeten langzaam rijden.
De politie is aanwezig en is met de boeren in gesprek, het is onduidelijk of er wordt opgetreden.
Ik lees dat er vooral rondom de middelgrote steden, ook in Brabant, prima gebouwd kan worden. Newsflash: dat gebeurt al, en niet te zuinig. Onlangs nog wat berichtjes van geplaatst; van Breda tot Tilburg, Den Bosch tot Eindhoven tot aan dorpen als Budel en Bavel; de buitengebieden worden steeds minder groen en steeds meer beton.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat type ik niet, misschien moet je het nog eens lezen.
[..]
Geen idee waar je specifiek op doelt, ik vind ook niet alle nieuwbouw even mooi. Aan de ander kant is er in de jaren '50, '60 en '70 ook verschrikkelijk veel lelijks neergezet.
Momenteel wordt er steeds vaker concept bouw toegepast met kant en klare units die gekoppeld worden. Deels omdat het goedkoper is, maar ook omdat er dan sneller gebouwd kan worden. Persoonlijk vind ik die niet eens zo lelijk, zeker de varianten met hout zijn wat mij betreft mooier dan wat er in de jaren '70 en '80 aan standaard meuk is neergezet.
Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Top idee; de nog enigszins groene provincies opofferen.
Ik zie tegenwoordig regelmatig quasi-jaren-dertig-huizen verrijzen. Dat is nog niet zo lelijk, maar helaas worden die binnen hetzelfde blok altijd afgewisseld met standaard nieuwbouw/hoogbouw in de vorm van zandkleurige woonblokken die cultuurhistorisch en landschappelijk als een tang op een varken slaan.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat type ik niet, misschien moet je het nog eens lezen.
[..]
Geen idee waar je specifiek op doelt, ik vind ook niet alle nieuwbouw even mooi. Aan de ander kant is er in de jaren '50, '60 en '70 ook verschrikkelijk veel lelijks neergezet.
Momenteel wordt er steeds vaker concept bouw toegepast met kant en klare units die gekoppeld worden. Deels omdat het goedkoper is, maar ook omdat er dan sneller gebouwd kan worden. Persoonlijk vind ik die niet eens zo lelijk, zeker de varianten met hout zijn wat mij betreft mooier dan wat er in de jaren '70 en '80 aan standaard meuk is neergezet.
Ik kom uit dat gebied en dat wat hier staat klopt als een bus.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik lees dat er vooral rondom de middelgrote steden, ook in Brabant, prima gebouwd kan worden. Newsflash: dat gebeurt al, en niet te zuinig. Onlangs nog wat berichtjes van geplaatst; van Breda tot Tilburg, Den Bosch tot Eindhoven tot aan dorpen als Budel en Bavel; de buitengebieden worden steeds minder groen en steeds meer beton.
Nee joh, gewoon zo'n mooi enorm grote distributiecentrumblokkendoos neerzetten. Ja toch niet dan?quote:Mocht er overigens weer een gedrocht van een bedrijfspand ergens in het platteland komen: ontwerp het zo dat het van buiten nog iets weg heeft van een boerderij of zo. Maar zal ongetwijfeld teveel kosten en te lang duren.
Vroeger deed men nog een beetje zijn best heb ik het idee, en mocht ook schoonheid wat kosten.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:17 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik zie tegenwoordig regelmatig quasi-jaren-dertig-huizen verrijzen. Dat is nog niet zo lelijk, maar helaas worden die binnen hetzelfde blok altijd afgewisseld met standaard nieuwbouw/hoogbouw in de vorm van zandkleurige woonblokken die cultuurhistorisch en landschappelijk als een tang op een varken slaan.
Dat lees je. Maar ik type veel meer dan dat, namelijk dat het niet tot die provincies beperkt moet blijven. Toevallig ken ik in deze provincies de situatie omdat ik daar voor corporaties werkzaam ben. Ik weet dus wat er gebouwd wordt en ook dat er vooral in de steden gebouwd. Maar ja, ook daarbuiten. En dan nog is maar een klein deel van NL bebouwd.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik lees dat er vooral rondom de middelgrote steden, ook in Brabant, prima gebouwd kan worden. Newsflash: dat gebeurt al, en niet te zuinig.
Geen idee. Wij bouwen geen bedrijfspanden. Geen interesse in je architectonische voorkeuren ook. Ik vind ik de bouw niets lelijker dan een gebouw wat lijkt op iets wat het niet is.quote:Mocht er overigens weer een gedrocht van een bedrijfspand ergens in het platteland komen: ontwerp het zo dat het van buiten nog iets weg heeft van een boerderij of zo. Maar zal ongetwijfeld teveel kosten en te lang duren.
Die vraag ging helemaal niet over de uitstoot van stikstof alleen maar zelfs over de gehele neg invloed op de natuur. Zoek m er anders maar bij.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Waar dan? Onderbouw dit anders even cijfermatig, per natuurgebied. Dus, hoeveel van de stikstofdepositie is het gevolg van bewoning in de buurt.
Kun je gewoon iets van een soort van onderbouwing geven met cijfers zodat we de neerslag veroorzaakt door megastallen naast natura2000 kunnen vergelijken met een paar extra inwoners in de regio erbij. Dus in cijfers en niet in flauwekultermen?
Als ik ergens een bloedhekel aan heb dan zijn het die quasi hippe jaren dertig kopiehuizen. Verzin gewoon een eigentijdse stijl, fantasieloos gedoe.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:17 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik zie tegenwoordig regelmatig quasi-jaren-dertig-huizen verrijzen. Dat is nog niet zo lelijk, maar helaas worden die binnen hetzelfde blok altijd afgewisseld met standaard nieuwbouw/hoogbouw in de vorm van zandkleurige woonblokken die cultuurhistorisch en landschappelijk als een tang op een varken slaan.
quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:22 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Die vraag ging helemaal niet over de uitstoot van stikstof alleen. Zoek m er anders maar bij.
Vertel, wat is de relevantie van deze vraag als het niet over stikstofuitstoot gaat, en stikstofuitstoot nou precies de reden is dat er nu ingegrepen moet worden in de veestapel, en dat weer de reden is dat er geprotesteerd wordt?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:52 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik vroeg vanochtend nog waarom dezelfde mensen die over de uitstoot van 1,5 miljoen koeien vallen dat niet doen over de uitstoot van de 1 miljoen mensen die er elke 10 jaar bijkomen.
Nee joh, gewoon zo'n mooi enorm grote distributiecentrumblokkendoos neerzetten. Ja toch niet dan?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kom uit dat gebied en dat wat hier staat klopt als een bus.
Wel een groot nadeel van wat er in Breda gebouwd wordt, is dat er vrijwel enkel voor mensen met een flinke beurs gebouwd wordt.
[..]
Nee joh, gewoon zo'n mooi enorm grote distributiecentrumblokkendoos neerzetten. Ja toch niet dan?
De verdozing van het landschap en het verdwijnen van platteland. Dat is het probleem. Misschien past dat niet in jouw beeld van 'leefbaarheid', bij mij - en een hoop Brabanders - wel.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat lees je. Maar ik type veel meer dan dat, namelijk dat het niet tot die provincies beperkt moet blijven. Toevallig ken ik in deze provincies de situatie omdat ik daar voor corporaties werkzaam ben. Ik weet dus wat er gebouwd wordt en ook dat er vooral in de steden gebouwd. Maar ja, ook daarbuiten. En dan nog is maar een klein deel van NL bebouwd.
Rondom Eindhoven gaat het hard, vooral door de groei van ASML en de andere bedrijven daar. Eindhoven, Helmond en de kleinere gemeenten in Peel en Kempen hebben een enorme groeiopdracht. Absoluut waar. Mensen gaan wonen waar werk is en er is woningnood. Dus wordt er gebouwd.
Wat is het probleem?
[..]
Geen idee. Wij bouwen geen bedrijfspanden. Geen interesse in je architectonische voorkeuren ook. Ik vind ik de bouw niets lelijker dan een gebouw wat lijkt op iets wat het niet is.
Omdat de stikstofproblematiek alleen een ding is in relatie tot de stand van de natuur. Op zichzelf boeit het niets. Jij bent er echt zo een die alles voorgekauwd moet worden hè?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:24 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
[..]
Vertel, wat is de relevantie van deze vraag als het niet over stikstofuitstoot gaat, en stikstofuitstoot nou precies de reden is dat er nu ingegrepen moet worden in de veestapel, en dat weer de reden is dat er geprotesteerd wordt?
Eigentijdse stijl?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als ik ergens een bloedhekel aan heb dan zijn het die quasi hippe jaren dertig kopiehuizen. Verzin gewoon een eigentijdse stijl, fantasieloos gedoe.
Wat heeft dit dan weer precies te maken met bevolkingsgroei? Zou het mogelijk zijn dat je een keer 2 op elkaar aansluitende zinnen produceert? En dan bij voorkeur ook 2 die niet vol staan van claims die je weigert te onderbouwen, of 'kritische vragen' waarvan je te lui bent om het op te zoeken en waarvan je het antwoord negeert als het je niet bevalt?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:25 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Omdat de stikstofproblematiek een probleem is in relatie tot de stand van de natuur. Op zichzelf boeit het niets. Jij bent er echt zo een die alles voorgekauwd moet worden hè?
Minder megastallen dus.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De verdozing van het landschap en het verdwijnen van platteland.
Iets met glas of zo, of golfplaat.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als ik ergens een bloedhekel aan heb dan zijn het die quasi hippe jaren dertig kopiehuizen. Verzin gewoon een eigentijdse stijl, fantasieloos gedoe.
Zucht….quote:Op maandag 4 juli 2022 23:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld met subsidies? Die krijgen ze al. Er is geen duidelijker perspectief dan: van 100 koeien naar 50 gaan. Het bedrijf moet kleiner en dat wordt gedeeltelijk gecompenseerd, meer kan er niet gedaan worden.
Met een bevolking van tegen de 18 miljoen in een welvarend land van deze grootte, waarbij verdere groei gewoon voorzien is, "overkomt" het je misschien wat eerder dat je "keihard moet ingrijpen" door boeren van hun land te jagen om de laatste versnipperde stukjes natuur te redden.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:24 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
[..]
Vertel, wat is de relevantie van deze vraag als het niet over stikstofuitstoot gaat, en stikstofuitstoot nou precies de reden is dat er nu ingegrepen moet worden in de veestapel, en dat weer de reden is dat er geprotesteerd wordt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |