Werd een keer tijdquote:Op maandag 4 juli 2022 22:12 schreef Speekselklier het volgende:
Rammende ME-ers... Ik kan er uren naar kijken. Prachtig om te zien...
Ook als je geen Hollands spreek zou je de taal van mannen in donkere pakken met helmen, schilden en knuppels moeten begrijpen.quote:Op maandag 4 juli 2022 22:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Misschien verstaat die boer geen Hollands
Klopt toch gewoon wat ie zegt?quote:Op maandag 4 juli 2022 21:56 schreef HSG het volgende:
[..]
Nou meneer de "expert" ga de boeren even helpen zo.
Die zullen wel de beste lease prijzen gevenquote:Op maandag 4 juli 2022 22:33 schreef tjoptjop het volgende:
Wel geinig om de trends in trekkerland een beetje te kunnen zien zo
John Deere en Fendt (groen en lichtgroen) duidelijk het meest voorkomend, met zowel nieuw als oud materiaal. Van Massey Ferguson (rood) zie ik meer wat oude modellen dan nieuwe dus dat merk is op z'n retour. Aan de andere kant New Holland (blauw) en Claas (wit-groen) weer meer nieuwe modellen dus die zijn in opkomst. Case (rood) en Deutz-Fahr (lichtgroen) hangen er een beetje tussen.
/lief dagboek
Nieuwere Claas viel me ook al op. Merk is even weg geweest.quote:Op maandag 4 juli 2022 22:33 schreef tjoptjop het volgende:
Wel geinig om de trends in trekkerland een beetje te kunnen zien zo
John Deere en Fendt (groen en lichtgroen) duidelijk het meest voorkomend, met zowel nieuw als oud materiaal. Van Massey Ferguson (rood) zie ik meer wat oude modellen dan nieuwe dus dat merk is op z'n retour. Aan de andere kant New Holland (blauw) en Claas (wit-groen) weer meer nieuwe modellen dus die zijn in opkomst. Case (rood) hangt er een beetje tussen.
/lief dagboek
Dat is geen blokkerenquote:
Mocht het de komende dagen/weken verharden dan kan het zomaar dat ze uit voorzorg hun nieuwer materiaal op stal laten en hun oude trekkers gaan gebruiken (ivm beslagname risico). Dan zouden we dus weer meer Massey's moeten zien en minder NH en Claas. Misschien zien we zelfs nog wel een Renault voorbijkomen danquote:Op maandag 4 juli 2022 22:37 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Nieuwere Claas viel me ook al op. Merk is even weg geweest.
https://www.rdwdata.nl/merken/claas
Zoeken op kenteken kan nu ook.
Wat een enorm bakbeest. Onhandig op de openbare weg en lijkt mij niet goed voor de bodemkwaliteit.quote:Op maandag 4 juli 2022 22:40 schreef tjoptjop het volgende:
Overigens nog geenFendt
1050
gezien
[ afbeelding ]
Maar met een nieuwprijs van bijna ¤400k ex btw is dat misschien wat te riskant(en geen typische veehouderij trekker)
Als er een land is wat de productie op peil kan houden en de uitstoot naar 0 kan brengen dan zijn wij het.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:43 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wat ook vergeten wordt is dat de bevolking op termijn nog enorm gaat groeien. De afname van productiecapaciteit staat dus ook nog eens tegenover een groeiende behoefte.
Die rijden in Nederland dan ook bijna niet rond.quote:Op maandag 4 juli 2022 22:40 schreef tjoptjop het volgende:
Overigens nog geenFendt
1050
gezien
[ afbeelding ]
Maar met een nieuwprijs van bijna ¤400k ex btw is dat misschien wat te riskant(en geen typische veehouderij trekker)
Goedzo. Mep er op los.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:45 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
[..]
https://twitter.com/POL_F(...)WRbkKO-3mJghbCA&s=19
Meeste van die trekkers is lease tegenwoordig. Zal de lease maatschappij leuk vinden als er een ingenomen wordt.quote:Op maandag 4 juli 2022 22:40 schreef tjoptjop het volgende:
Overigens nog geenFendt
1050
gezien
[ afbeelding ]
Handjevol max denk ik. Beetje onzinnig ook, vlak land met allemaal relatief kleine akkers. Misschien dat er wat loonbedrijven zijn die de capaciteit willen. Rupsbanden zijn gezien het formaat wel wat logischerquote:Op maandag 4 juli 2022 22:51 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die rijden in Nederland dan ook bijna niet rond.
Daarom vaak ook met dubbele banden. Er zijn tegenwoordig ook steeds meer trekkers met rupsbanden, veel betere gewichtsverdeling op een zachte ondergrond. Maar dit formaat is sowieso een niche in NL, dit is meer wat voor Amerika of Australië waar je graan of mais boerderijen hebt met tienduizenden hectarequote:Op maandag 4 juli 2022 22:47 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wat een enorm bakbeest. Onhandig op de openbare weg en lijkt mij niet goed voor de bodemkwaliteit.
Rupsen maken denk meer kapot kunnen ze beter dubbele banden gebruikenquote:Op maandag 4 juli 2022 23:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Handjevol max denk ik. Beetje onzinnig ook, vlak land met allemaal relatief kleine akkers. Misschien dat er wat loonbedrijven zijn die de capaciteit willen. Rupsbanden zijn gezien het formaat wel wat logischer
Maar het blijft wel een vet ding, zo'n bakbeest en 500pk.
Juist niet, met rupsbanden heb je een veel groter loopvlak.quote:Op maandag 4 juli 2022 23:01 schreef vipergts het volgende:
[..]
Rupsen maken denk meer kapot kunnen ze beter dubbele banden gebruiken
Hier staat hij op dubbel lucht. Dat is waar maar je moet aan de kopse kanten ook draaien.quote:Op maandag 4 juli 2022 23:03 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Juist niet, met rupsbanden heb je een veel groter loopvlak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |