Uhh ja.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:24 schreef engine het volgende:
[..]
Ja dan doe je dat nietMaar iets eten of drinken lijkt me wel verstandig.
De overheid heeft daarin aardig verzaakt, hoe dan ook hadden de benadeelden veel sneller gecompenseerd moeten worden, dan maar op een andere manier.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De procedure is echter heel anders. De hoogte van de vergoeding wordt bepaald aan de hand van wettelijk maatstaven en de rechter bepaald die. Jammer dat ze door wantrouwen niet de moeite nemen om zich in de materie te verdiepen.
Karnemelk hequote:
Dat is het discussiepunt helemaal niet en dat ben ik helemaal met je eens. Alleen kun je aansprakelijkheidsrecht niet met deze situatie vergelijking. Eigendomsrechts staat in Nederland hoog in het vaandel, wat betekent dat voor onteigening een hele zware procedure bestaat met veel rechtsbescherming waarbij het uitgangspunt is volledige vergoeding van het vermogen en misgelopen inkomen. Als de boer niet akkoord gaat met het voorstel van de overheid dan dient de overheid dit te vorderen via de rechtbank die de schadevergoeding aan de hand van de wet vaststelt.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De overheid heeft daarin aardig verzaakt, hoe dan ook hadden de benadeelden veel sneller gecompenseerd moeten worden, dan maar op een andere manier.
Nu het dossier van de boeren, hoe het uitkopen en welke gebieden moet gebeuren is nog invulbaar.
Ik denk alleen dat de boeren er weinig vertrouwen in hebben.
Wel slim dat je in Duitsland of België gaat boodschappen! Dat is zeker ook wat goedkoper dan in Nederland.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:26 schreef Magister_Artium het volgende:
https://nos.nl/l/2435317
Jammer dan, ik heb boodschappen gehaald voor meer dan een week, voldoende (diepvries)groente in huis en de rest haal ik dit weekend wel over de grens.
Als de schappen echt de hele week leeg zijn in NL dan zijn ze dat ook over de grens in Belgie en Duitsland. Want jij bent echt niet de enige met dit briljante idee om zijn boodschappen daar te doen. Die supermarkten zijn niet uitgerust op een explosieve toename van klanten. Ik zou als ik jou was niet tot na het weekend wachten. Of je moet bereid zijn een flink eindje te reizen.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:26 schreef Magister_Artium het volgende:
Jammer dan, ik heb boodschappen gehaald voor meer dan een week, voldoende (diepvries)groente in huis en de rest haal ik dit weekend wel over de grens.
Dat maak ik zelf wel uit...quote:Op maandag 4 juli 2022 21:23 schreef Nielsch het volgende:
Sowieso, koeienmelk drinken slaat echt helemaal nergens op. Totaal ook niet nodig.
Ik zeg dan ook helemaal niet dat linkse partijen alle boeren weg zouden willen, die stropop tuig jij toch echt zelf op. En onzin is mijn post allerminst. Een partij als GroenLinks wil de hele landbouw en veeteelt flink aan banden leggen en zelfs een taks introduceren op vlees en vis en plantaardig eten stimuleren. Dus ja, zeker een vijand voor de boeren vanuit dat perspectief.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:21 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Wat een onzin, zelfs als iedereen ter wereld veganistisch wordt zijn boeren nog steeds nodig voor voedselvoorziening en dat ontkennen de "linkse" partijen ook helemaal niet, niemand wil alle boeren weg. Het gaat om de krankzinnig grote veestapel.
De boeren blokkeren nog geen 10 uur en dit soort paniekerige berichten breken al uit.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:26 schreef Magister_Artium het volgende:
we hebben het gewoon erg goed , maar jij woont vast liever bij ome poetinquote:Op maandag 4 juli 2022 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De boeren blokkeren nog geen 10 uur en dit soort paniekerige berichten breken al uit.
Wat is nederland toch een ontzettend pannenlappenland
Volgens mij zijn alleen de pro-boer-burgers de weg opgegaan zodat de boeren het gevoel krijgen niet voor Jan ... daar te staan. En met een beetje geluk krijgen ze een interview van de pers dat zij begrip voor de actie hebben, ook al hebben ze er last van.. bla bla.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:26 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik miste deze even maar ja ook zij maken zich hier schuldig aan iddquote:Op maandag 4 juli 2022 20:55 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Ironisch eigenlijk, dat het vooral de partijen FvD en BBB zijn die zijn gaan zaaien. Want het plan van het kabinet is vrij duidelijk. Als de boeren dit gewoon zouden lezen zou er van onduidelijkheid en chaos geen sprake zijn. Maar boeren kunnen blijkbaar niet lezen, en worden misleidt door Caroline van der Plas en consorten.. Caroline is overigens door "even tot hier" al tot op het bot kapot gemaakt (helaas kijken alleen de al welingelichte linkse personen naar "even tot hier")..
Allemaal over op water en brood!quote:Op maandag 4 juli 2022 21:23 schreef Nielsch het volgende:
Sowieso, koeienmelk drinken slaat echt helemaal nergens op. Totaal ook niet nodig.
Waar moeten ze het dan kwijt raken? De supermarkten voeren een keiharde monopoly.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:00 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Laat die "ondernemers" zich maar eens opstellen als ondernemer.
Een doorsnee ondernemer verkoopt zikn product niet als hij met de door de wederpartij geboden prijs amper een droge boterham kan kopen. Waarom verkopen boeren wél hun waren tegen een prijs die hen geen fatsoenlijk inkomen biedt? En dat niet alleen in een jaartje met wat tegenslag, maar als je het gezeur van de boeren moet geloven, valt er al decennia amper iets te verdienen met hun mooie beroep.
Tja.... Als je daar niet uit komt ben je gewoon geen ondernemer en moet je voor minstens 32 uur een baan gaan zoeken. En dan voor de hobby een paar kippen en varkens houden omdat je het boeren zo leuk vindt.
Van je "vijanden" wil je normaalgesproken af en dat is hier niet aan de orde, dat woord is te sterk aangezet. Groenlinks wil de veehouderij (terecht) beperken. Maar verder juist duurzame landbouw stimuleren en boeren daarin ondersteunen.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook helemaal niet dat linkse partijen alle boeren weg zouden willen, die stropop tuig jij toch echt zelf op. En onzin is mijn post allerminst. Een partij als GroenLinks wil de hele landbouw en veeteelt flink aan banden leggen en zelfs een taks introduceren op vlees en vis en plantaardig eten stimuleren. Dus ja, zeker een vijand voor de boeren vanuit dat perspectief.
Die focus altijd op "links". D66 is de enige "gematigd linkse" partij die recentelijk in de regering zat.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook helemaal niet dat linkse partijen alle boeren weg zouden willen, die stropop tuig jij toch echt zelf op. En onzin is mijn post allerminst. Een partij als GroenLinks wil de hele landbouw en veeteelt flink aan banden leggen en zelfs een taks introduceren op vlees en vis en plantaardig eten stimuleren. Dus ja, zeker een vijand voor de boeren vanuit dat perspectief.
Waar blijft de nepnieuwspolitie wanneer je ze nodig hebt?quote:Op maandag 4 juli 2022 21:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat zijn we nu ook al want de boeren produceren alleen voor de export
Wat ook vergeten wordt is dat de bevolking op termijn nog enorm gaat groeien. De afname van productiecapaciteit staat dus ook nog eens tegenover een groeiende behoefte.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:03 schreef Paganitzu het volgende:
Over 10 jaar slaan we ons voor ons hoofd dat we deze kennis niet meer hebben.
Ja, we produceren nu niet voornamelijk voor ons eigen land. Maar als er nood is, is het toch wel heel handig dat er genoeg mensen zijn binnen de grenzen die weten hoe je voedsel kunt produceren.
EU kan ontbonden worden, oorlog kan uitbreken, er komt een voedselcrisis aan. De hele wereld is instabiel.
Maar boeiend, laten we nog meer afhankelijk worden van het buitenland voor basisvoorzieningen, dat heeft in het verleden zo goed gewerkt.
quote:Op maandag 4 juli 2022 21:43 schreef Nielsch het volgende:
Anyway, zijn er al wat actiebeelden of laten we de terroristen het land nog even gijzelen?
https://twitter.com/POL_F(...)WRbkKO-3mJghbCA&s=19quote:Op dit moment wordt de Mobiele Eenheid ingezet bij een distributiecentrum aan de Edisonstraat in #Sneek. Een groep actievoerders blokkeert daar al lange tijd het terrein. Na meerdere waarschuwingen en een WOM-brief van de gemeente, weigerde een grote groep personen te vertrekken.
Hierop is de ME ingezet om de blokkade te doen stoppen en de actievoerders te laten vertrekken. De inzet is op dit moment nog gaande.
De inzet van de ME loopt op dit moment nog steeds. Een groep mensen die zich in de loop van de dag bij de actie heeft aangesloten, maar geen actievoerders zijn, weigert te vertrekken. Er zijn in Sneek een aantal personen aangehouden.
Met zulke denkbeelden ben je een vijand van de gezondheid van het volk. Het vlees mag duurder en moet van een betere kwaliteit, maar vlees vervangen met plantaardige proteïne is kwaadaardig.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:31 schreef HowardRoark het volgende:
Een partij als GroenLinks wil de hele landbouw en veeteelt flink aan banden leggen en zelfs een taks introduceren op vlees en vis en plantaardig eten stimuleren. Dus ja, zeker een vijand voor de boeren vanuit dat perspectief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |