abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205239643
quote:
84s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat is geen onzinargument.

Zorg eerst eens dat de basisvoedselvoorziening in orde is dan. We hebben nu niet eens graan om brood te maken.
Het is gewoon ongelooflijk dom om kennis weg te jagen wat noodzakelijk is, nou ja, het leven.

Ik zou dat ook zeggen over het wegjagen van hoogopgeleid (technisch) personeel. Als het niet aantrekkelijk is voor ze om te blijven gaan ze weg. De salarissen in de VS liggen al 5x zo hoog, en goede techneut die in Nederland 80k verdient kan in de VS 300 a 400k verdienen. Toptalent blijft zo niet in Nederland. Maar dat is om eerlijk te zijn minder problematisch dan het wegjagen van boeren.

Personeelsgebrek op Schiphol is ook vervelend, maar als je eenmaal tot de conclusie komt dat je toch meer boeren nodig hebt heb je echt een heel groot probleem. Die kennis krijg je niet zomaar terug, dat ben je waarschijnlijk voor een hele lange tijd kwijt.

Dat boertje pesten moet eens afgelopen zijn.
pi_205239646
Het kabinet Rutte 4 is volgens mij de laatste kabinet van Mark Rutte, hij is dan wel lang zittende premier van Nederland. Maar het is voor ons beste dat na verkiezingen van Tweede Kamer een andere premier zullen hebben waar de boeren ook rustiger zullen worden. Rutte en zijn ministers veroorzaken veel te veel onrust bij ons allemaal.

Minister van der Wal heeft echt geen kennis van stikstof, dat blijkt ook zo, maar zij heeft niet alleen gedaan, echter heeft zij hulp gehad van vele experts, ambtenaren en deskundigen die het beleid voor haar hebben gemaakt in samenwerking met haar collega, minister van landbouw. Stikstofbeleid heeft dus gezorgd voor rellen en protesten bij de boeren.

Ja, premier Rutte schuift zijn verantwoording af naar anderen!
  maandag 4 juli 2022 @ 21:15:44 #103
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205239648
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:14 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]
En alsof alleen boeren weten hoe ze voedsel moeten produceren.. Bijna al ons voedsel komt uit fabrieken..
Dat wat zichzelf boer noemt zijn gewoon vleesfabrikanten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205239649
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:14 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]
En alsof alleen boeren weten hoe ze voedsel moeten produceren.. Bijna al ons voedsel komt uit fabrieken..
Wait whut?
  maandag 4 juli 2022 @ 21:15:51 #105
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205239650
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:56 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Jarenlang hebben de regeringspartijen CDA en VVD bewust dit probleem genegeerd, in tegenstelling tot linkse partijen. En de boeren gingen maar al te graag in dit fabeltje geloven. Lekker links de schuld geven, zoals Bennie Jolink weer gisteren.

Rutte en de zijnen lossen het maar lekker op met de achterban, lekker de schuld van rechts dit.

En een aanzienlijk deel van de boeren is verder een stel ontzettend overgewaarde, overgesubsidieerde aanstellers.
Jolink gaf slechts aan dat boeren al genoeg vijanden hebben en verwees daarbij onder anderen naar GroenLinks. En daar heeft hij natuurlijk helemaal gelijk in. Dat is het schoolvoorbeeld van een partij dat graag hun utopische, groene, duurzame, quasi vegatarische/veganistische wereldbeeld bij anderen door de strot probeert te douwen. Het is niet of-of, maar en-en. Dit probleem (voor zover het nu daadwerkelijk een enorm probleem is) is inderdaad genegeerd door een verscheidenheid aan andere partijen, maar ook zijn sommige linkse partijen een grote vijand van de boeren. Daar wordt echt niets vreemd mee gezegd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205239652
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:13 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik vond het bijvoorbeeld hoogst merkwaardig dat boeren met trekkers en hooligans werden getolereerd tijdens de coronarellen. Daarmee werd hun agressiviteit gedoogd, genormaliseerd
Als je wilt rellen zonder ellende moet je een trekker meenemen...Al zal dit bij rellen van wappies wel goedkomen, dat zijn bijna alleen maar trekkers.
pi_205239654
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zelfde als Groningers die allemaal gecompenseerd worden voor aardbevingsschade.
Waar maken die zich toch druk over?
Vergelijk je nu aansprakelijkheidsrecht met onteigeningsrechts?
  maandag 4 juli 2022 @ 21:16:40 #108
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_205239655
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:10 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]
Sukkel, je hebt ergens gene verstand van. Geef het gewoon toe.

https://www.vraaghetdepol(...)mobiele-eenheid.html

Men is gewoon ene agent naast het ME-erschap.

Doei ^p^
Net alsof dat heel veel voorstelt. :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_205239661
quote:
84s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hij neemt het in een andere topicreeks op voor Poetin. Verbaas je niet over de uitspraken van deze kerel.
Jij snapt er niks van. Ik neem het niet op voor de boeren, ik had in 2019 al moeite met de acties toen iedereen nog stond te juichen.
Vakman pur sang
  maandag 4 juli 2022 @ 21:17:46 #110
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_205239662
quote:
84s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat wat zichzelf boer noemt zijn gewoon vleesfabrikanten. [ afbeelding ]
Dat zijn melkkoeien en geen vleeskoeien :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_205239666
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:16 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Net alsof dat heel veel voorstelt. :')
Wat bedoel je hiermee?

Jij had het over dat ME-ers afgekeurde agenten waren, maar ME-ers zijn juist agenten met een beetje extra. Dus het totaal tegenovergestelde van wat jij stelde.. Maar verschuif de doelpalen maar.
pi_205239670
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:49 schreef HSG het volgende:
Geef de boeren maar eens eerlijkere prijs voor hun producten maar de Nederlander wil niet meer betalen voor hun boodschappen.
Wat een gelul. De Nederlander bepaald te prijs niet, dat doen de supermarkten. Boeren zijn ondernemers. Als hen de prijs niet bevalt moeten ze beter onderhandelen.
pi_205239672
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Vergelijk je nu aansprakelijkheidsrecht met onteigeningsrechts?
Nee wat ik wil zeggen is dat er weinig vertrouwen is in de overheid door ervaringen uit het verleden.

Allemaal een beetje moeite met het begrijpen van vergelijkingen zie ik.
Vakman pur sang
pi_205239679
Waarom zie ik geen waterkanon ingezet worden tegen deze trekkerterroristen?
pi_205239687
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Wat een gelul. De Nederlander bepaald te prijs niet, dat doen de supermarkten. Boeren zijn ondernemers. Als hen de prijs niet bevalt moeten ze beter onderhandelen.
Minder produceren, dan gaat de prijs omhoog. Basic economics. Maar neeeeee, dat nooit.
pi_205239688
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee wat ik wil zeggen is dat er weinig vertrouwen is in de overheid door ervaringen uit het verleden.

Allemaal een beetje moeite met het begrijpen van vergelijkingen zie ik.
De procedure is echter heel anders. De hoogte van de vergoeding wordt bepaald aan de hand van wettelijk maatstaven en de rechter bepaald die. Jammer dat ze door wantrouwen niet de moeite nemen om zich in de materie te verdiepen.
pi_205239698
quote:

[..]
Worden die koeien gehouden voor vlees?
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_205239699
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jolink gaf slechts aan dat boeren al genoeg vijanden hebben en verwees daarbij onder anderen naar GroenLinks. En daar heeft hij natuurlijk helemaal gelijk in. Dat is het schoolvoorbeeld van een partij dat graag hun utopische, groene, duurzame, quasi vegatarische/veganistische wereldbeeld bij anderen door de strot probeert te douwen. Het is niet of-of, maar en-en. Dit probleem (voor zover het nu daadwerkelijk een enorm probleem is) is inderdaad genegeerd door een verscheidenheid aan andere partijen, maar ook zijn sommige linkse partijen een grote vijand van de boeren. Daar wordt echt niets vreemd mee gezegd.
Wat een onzin, zelfs als iedereen ter wereld veganistisch wordt zijn boeren nog steeds nodig voor voedselvoorziening en dat ontkennen de "linkse" partijen ook helemaal niet, niemand wil alle boeren weg. Het gaat om de krankzinnig grote veestapel.
pi_205239700
quote:

[..]
Melkfabrikanten
Voor iemand die overal verstand van heeft.. :')
Go hard or go home
pi_205239703
quote:

[..]
Precies.. Het was vorige week ook oz ironisch toen boeren met twee koeien naar den Haag gingen. En dat men in de politiek mocht beslissen welke van de twee geslacht werden... Zo overduidelijk op de emotie spelen, terwijl een koe vandaag de dag niet meer te vergelijken is met koeien voor de boeren van vroeger. Logisch, als je 150 koeien hebt ben je er minder bij betrokken dan wanneer je 30 koeien hebt en elke koe een naam heeft.

Daar moeten ze gewoon weer naar terug, kleinschalig. Niet meer die megastallen. Maar dan moeten wij meer betalen voor vlees en melk (of andere zuivelproducten).
pi_205239711
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:20 schreef Nielsch het volgende:
Waarom zie ik geen waterkanon ingezet worden tegen deze trekkerterroristen?
Dat is alleen voorbehouden aan de ME in Rotterdam om opa’s met kleinkinderen de Kuip uit te spuiten.
  maandag 4 juli 2022 @ 21:23:12 #122
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205239712
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:22 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]
Precies.. Het was vorige week ook oz ironisch toen boeren met twee koeien naar den Haag gingen. En dat men in de politiek mocht beslissen welke van de twee geslacht werden... Zo overduidelijk op de emotie spelen, terwijl een koe vandaag de dag niet meer te vergelijken is met koeien voor de boeren van vroeger. Logisch, als je 150 koeien hebt ben je er minder bij betrokken dan wanneer je 30 koeien hebt en elke koe een naam heeft.

Daar moeten ze gewoon weer naar terug, kleinschalig. Niet meer die megastallen. Maar dan moeten wij meer betalen voor vlees en melk (of andere zuivelproducten).
:Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205239713
twitter
pi_205239714
Sowieso, koeienmelk drinken slaat echt helemaal nergens op. Totaal ook niet nodig.
pi_205239725
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:23 schreef Nielsch het volgende:
Sowieso, koeienmelk drinken slaat echt helemaal nergens op. Totaal ook niet nodig.
Ja dan doe je dat niet ^O^ Maar iets eten of drinken lijkt me wel verstandig.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')