Die poepluchtprovincies eerst een beetje laten verhongeren met die blokkades van distributiecentra.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:43 schreef Nielsch het volgende:
Anyway, zijn er al wat actiebeelden of laten we de terroristen het land nog even gijzelen?
Het is inderdaad ongelooflijk dom om het leven, de biodiversiteit steeds verder weg te jagen uit ons land en de bodem steeds verder te verzieken.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:15 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Het is gewoon ongelooflijk dom om kennis weg te jagen wat noodzakelijk is, nou ja, het leven.
Nee het zijn de supermarkten die een dikke vinger in de pap hebben. Als de boeren niet akkoord gaan met de prijs dan halen ze de producten wel uit het buitenland.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat een gelul. De Nederlander bepaald te prijs niet, dat doen de supermarkten. Boeren zijn ondernemers. Als hen de prijs niet bevalt moeten ze beter onderhandelen.
Het probleem is dat jarenlang het probleem is weggestopt. Net als mensen met probleemschulden, die wekenlang de post niet meer openen en de deur dicht houden voor alles en iedereen. Maar dan is het de deurwaarder die een klootzak is.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Die focus altijd op "links". D66 is de enige "gematigd linkse" partij die recentelijk in de regering zat.
Verder:
VVD, CDA en CU. En een boerendochter van de CU (Carola Schouten) op landbouw.
Hoe boervriendelijk wil je het kabinet hebben.
GL heeft vrijwel nooit in een kabinet gezeten. Of t moet de prehistorie zijn met ooit eens PPR.
PvdA houdt ook niet over, SP nooit, PvdD al helemaal niet.
En verder heeft SGP gedoogsteun geleverd. Kortom "Rechts" zat steeds aan de knoppen. En dat is nu juist het probleem. "Bleeker" genaamd.
Dan hebben we altijd de markt nog. Die stoppen hun kraam vol met spullen van de veiling, dus zolang die nog niet wordt geblokkeerd…quote:Op maandag 4 juli 2022 21:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als de schappen echt de hele week leeg zijn in NL dan zijn ze dat ook over de grens in Belgie en Duitsland. Want jij bent echt niet de enige met dit briljante idee om zijn boodschappen daar te doen. Die supermarkten zijn niet uitgerust op een explosieve toename van klanten. Ik zou als ik jou was niet tot na het weekend wachten. Of je moet bereid zijn een flink eindje te reizen.
Logisch, als ze niet doen, kan zo een soort burgeroorlog ontstaan met grote gevolgen voor zittende kabinet en de partijen. Zeker ook is het kabinet en de Tweede Kamer fout bezig om boeren nog meer in steak te laten, al die partijen zijn al een tijd niet boerenvriendelijk.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:48 schreef StephanL het volgende:
Organisaties en burgemeesters roepen wel veel op nu om de blokkades bij de distributiecentra te stoppen vanwege in gedrang komen van voedsel bevoorrading.
Geen actievoerders? Die mensen staan op de bus te wachten? Gaat de politie ook nog bepalen wie aan de definitie van actievoerder voldoet?quote:
En weer het gebruikelijk huilen over "wreed optreden" terwijl die lui tig keer gewaarschuwd zijn te vertrekken en daar ruimschoots de tijd en kans voor hebben gekregen.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:45 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
[..]
https://twitter.com/POL_F(...)WRbkKO-3mJghbCA&s=19
Ja die hebben een tractor.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:52 schreef maan_man het volgende:
[..]
Geen actievoerders? Die mensen staan op de bus te wachten? Gaat de politie ook nog bepalen wie een de definitie van actievoerder voldoet?
Gewoon doen wat iedere ondernemer doet: datgene produceren waar je een goede boterham mee denkt te kunnen verdienen. Dus niet eerst zo veel mogelijk produceren en dan hopen dat iemand het nog wil hebben voor een paar cent per kilo. Maar gewoon produceren waar fatsoenlijke vraag naar is en dus ook fatsoenlijke prijzen voor geboden zijn.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Waar moeten ze het dan kwijt raken? De supermarkten voeren een keiharde monopoly.
quote:Op maandag 4 juli 2022 21:53 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
En weer het gebruikelijk huilen over "wreed optreden" terwijl die lui tig keer gewaarschuwd zijn te vertrekken en daar ruimschoots de tijd en kans voor hebben gekregen.
Nou meneer de "expert" ga de boeren even helpen zo.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:54 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Gewoon doen wat iedere ondernemer doet: datgene produceren waar je een goede boterham mee denkt te kunnen verdienen. Dus niet eerst zo veel mogelijk produceren en dan hopen dat iemand het nog wil hebben voor een paar cent per kilo. Maar gewoon produceren waar fatsoenlijke vraag naar is en dus ook fatsoenlijke prijzen voor geboden zijn.
Dat doe je onder andere door diversificatie van de producten die je maakt. Ben je flexibeler en moet je niet gelijk droog brood eten als net dat ene product waarop je 100% hebt ingezet dit jaar amper wat oplevert.
Dus gewoon een gemengd agrarisch bedrijf. Is ook beter voor de grond, insecten etc, zo'n afwisseling van gewassen en grasland.
Hij zegt opzich niets raars toch?quote:Op maandag 4 juli 2022 21:56 schreef HSG het volgende:
[..]
Nou meneer de "expert" ga de boeren even helpen zo.
Neuh, geen behoefte aan. Een deel begrijpt al lang hoe ze hun producten meerwaarde kunnen geven. Die hebben mijn hulp niet nodig (behalve als klant die lekkere verse streekproducten bij de boerderijwinkel koopt)quote:Op maandag 4 juli 2022 21:56 schreef HSG het volgende:
[..]
Nou meneer de "expert" ga de boeren even helpen zo.
Dit zijn melkkoeien tegen de tijd dat die naar de slacht gaan worden het hamburgers en worsten.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat wat zichzelf boer noemt zijn gewoon vleesfabrikanten. [ afbeelding ]
Fijn mens ben jijquote:Op maandag 4 juli 2022 20:26 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Het probleem is volgens mij ook niet zozeer dat de boer moet inkrimpen, maar des te meer het gebrek aan perspectief en totale onduidelijkheid vanuit onze beleidsmakers.
Als ik het gevoel had dat mn helen hebben en houden van me afgenomen zou worden, terwijl ik altijd meebewogen heb met de wil van de instanties, dan zou ik ook demonstreren, vervelen, rellen, of erger.
beetje erg wreedquote:Op maandag 4 juli 2022 21:45 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
[..]
https://twitter.com/POL_F(...)WRbkKO-3mJghbCA&s=19
Misschien verstaat die boer geen Hollandsquote:Op maandag 4 juli 2022 22:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
beetje erg wreed
Meneer heeft al minstens 10x te horen krijgen dat ie weg moet gaan
Ja... Dan weet ik wel wat sommige users daarvan vinden, de mensen die zich niet aanpassen.quote:Op maandag 4 juli 2022 22:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Misschien verstaat die boer geen Hollands
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |