abonnement Unibet Coolblue
pi_205235699
Hoe zijn eigenlijk de algemene regels bij het ziek melden/zijn.

Moet ik dan bepaalde uren van de dag thuis aanwezig zijn voor controle?
Je zult namelijk wel een keer boodschappen moeten doen.
(huisarts bezoek c.q. komend onderzoek in ziekenhuis zal denk op zich geen probleem zijn.)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 juli 2022 @ 15:37:52 #2
408813 crew  trein2000
pi_205235734
Wat staat er in je contract/arbeidsregelement/cao/andere documenten?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205235766
hoe had je boodschappen gedaan als je wel aan het werk was geweest?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2022 15:41:47 ]
pi_205235895
Je klinkt niet echt ziek. Volgens ben je aan het plannen en je alibi te sorten.
  Spellchecker maandag 4 juli 2022 @ 15:57:14 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205235938
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 15:53 schreef laforest het volgende:
Je klinkt niet echt ziek. Volgens ben je aan het plannen en je alibi te sorten.
:o
pi_205236055
Ik moet bepaalde delen van de dag thuis zijn (voor controle) als ik ziek zou zijn.
En tijdens kantoor uren altijd telefonisch bereikbaar.
Zo staat het meen ik in mijn contract, gelukkig zelf nog nooit mee gemaakt.
pi_205236058
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 15:37 schreef trein2000 het volgende:
Wat staat er in je contract/arbeidsregelement/cao/andere documenten?
In het CAO staat er niks over in.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 juli 2022 @ 16:07:13 #8
408813 crew  trein2000
pi_205236067
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:06 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:

[..]
In het CAO staat er niks over in.
En je contract? En een eventueel regelement?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  User die het meest klaagt 2022 maandag 4 juli 2022 @ 16:43:10 #9
414785 sirdanilot
pi_205236451
Dit is toch echt verschillend per werkgever en functie.

Je kan je HR afdeling vragen naar de procedure omtrent ziekmelden. Soms moet je inderdaad op een bepaalde tijd thuis aanwezig zijn of iets dergelijks.

In mijn geval kan ik gewoon 's ochtends even appen dat ik ziek ben en dan is het goed.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 4 juli 2022 @ 17:10:03 #10
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_205236687
Als je echt ziek bent kun je toch geen boodschappen doen.
Als je boodschappen kunt gaan doen kun je ook werken.
pindazakje
pi_205236701
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 15:41 schreef Dries4Ever het volgende:
hoe had je boodschappen gedaan als je wel aan het werk was geweest?

geef eens antwoord TS
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 juli 2022 @ 18:20:34 #12
408813 crew  trein2000
pi_205237214
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 17:11 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
geef eens antwoord TS
TS is jou helemaal geen antwoord schuldig op een totaal irrelevante vraag ook nog eens. Doe even normaal.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 4 juli 2022 @ 18:28:53 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205237281
Zolang de arbo je kan bereiken, en je handelt naar het ziekzijn ... Mag alles.

Griep en toch naar een popfestival, nee.

Gebroken hand en boodschappen doen, prima.
Dum de dum
  maandag 4 juli 2022 @ 18:40:23 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205237369
Wat zei je leidinggevende toen je hiernaar vroeg?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205238436
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 18:28 schreef Fe2O3 het volgende:
Zolang de arbo je kan bereiken, en je handelt naar het ziekzijn ... Mag alles.

Griep en toch naar een popfestival, nee.

Gebroken hand en boodschappen doen, prima.
Ooit pfeiffer gehad hier, zegt de huisarts op een gegeven moment: je moet gaan opbouwen, probeer gewoon wat meer. Dus ik blij, gelijk op zaterdag naar de discotheek. Wie kom ik daar tegen…. mijn leidinggevende _O-
pi_205239205
Je moet wel bereikbaar blijven voor de arbo. Maar goed, als ze je een keer niet kunnen bereiken zullen ze echt niet gelijk aan de deur staan denk ik. Maar om het zeker te weten kun je even kijken wat hierover staat in het ziekmeld protocol, ieder bedrijf heeft er eentje. Eventueel kan je ook zelf contact hierover opnemen met je arbo. Ziek zijn betekent niet per definitie dat je niets meer kunt.
pi_205241119
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 18:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
TS is jou helemaal geen antwoord schuldig op een totaal irrelevante vraag ook nog eens. Doe even normaal.
nee totaal niet, TS wil blijkbaar tijdens zijn normale werktijd in ziekte naar de super om boodschappen te doen, dat was hem in normale werktijden ook niet gelukt, daarom is het een hele normale vraag
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 juli 2022 @ 23:32:56 #18
408813 crew  trein2000
pi_205241140
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 23:29 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
nee totaal niet, TS wil blijkbaar tijdens zijn normale werktijd in ziekte naar de super om boodschappen te doen, dat was hem in normale werktijden ook niet gelukt, daarom is het een hele normale vraag
Juridisch totaal irrelevant.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 4 juli 2022 @ 23:41:42 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205241195
Dit zegt het juridisch loket:

quote:
Mag ik de deur uit na mijn ziekmelding?
Uw werkgever mag u niet zomaar vragen om de hele dag thuis te blijven. Hij mag u wel vragen om u aan de regels te houden van het bedrijf. In die regels kan staan dat u tijdens ziekte op een vast moment beschikbaar moet zijn voor controle of overleg. Bijvoorbeeld iedere ochtend van 10 uur tot 12 uur. De regels moeten redelijk zijn, uw werkgever mag niet overdrijven.

Niet thuis

Bent u niet thuis op het afgesproken moment, omdat u bijvoorbeeld een afspraak heeft in het ziekenhuis of bij de huisarts? Meld dit dan vooraf aan uw werkgever. Doet u dit niet en probeert uw werkgever of uw bedrijfsarts u te bereiken? Dan moet u uitleggen waar u was op dat moment. Anders kan dit gevolgen hebben voor de doorbetaling van uw loon.
Het is dus onzin om te verwachten dat de zieke werknemer zijn boodschappen niet gaat doen in de uren dat hij anders aan het werk was geweest. :')
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 00:14:47 #20
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205241375
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ooit pfeiffer gehad hier, zegt de huisarts op een gegeven moment: je moet gaan opbouwen, probeer gewoon wat meer. Dus ik blij, gelijk op zaterdag naar de discotheek. Wie kom ik daar tegen…. mijn leidinggevende _O-
En het mooie is, hij/zij mag geen fuck met de informatie doen of jou erop aanspreken. Het hooguit doorgeven aan de arbo(arts). Wanneer die dan zegt, mja GereDathan kan best met zijn ziekte lekker de disco in, zonder te vertellen wat GereDathan dan heeft, is het nog eens afgedaan ook qua werkgever ^^
Dum de dum
pi_205242429
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 00:14 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
En het mooie is, hij/zij mag geen fuck met de informatie doen of jou erop aanspreken. Het hooguit doorgeven aan de arbo(arts). Wanneer die dan zegt, mja GereDathan kan best met zijn ziekte lekker de disco in, zonder te vertellen wat GereDathan dan heeft, is het nog eens afgedaan ook qua werkgever ^^
Klopt, het was daadwerkelijk op doktersadvies. Maar gelukkig was het een relaxte gast die begreep hoe het werkte. Niet lang daarna ben ik ook weer aan het werk gegaan.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 09:02:28 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205242437
Moet je ff je personeelshandboek erop naslaan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_205250695
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 17:10 schreef Hyaenidae het volgende:
Als je echt ziek bent kun je toch geen boodschappen doen.
Als je boodschappen kunt gaan doen kun je ook werken.
Onzin, vaak zat ziek en gaar boodschappen gedaan. Weet zeker dat mijn werkgever me niet in die staat aan het werk wil hebben.

Aan de andere kant, hoelang heb je nodig om boodschappen te doen en hoe groot is de kans dat je dan controle krijgt.
pi_205250747
Tegenwoordig gaan veel van die controles via videobellen.
Ik had corona, krijg ik 1,5 week later een brief op vrijdag dat ze mij de donderdag erop gaan bellen.
Hell To The Liars
pi_205250750
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 23:29 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
nee totaal niet, TS wil blijkbaar tijdens zijn normale werktijd in ziekte naar de super om boodschappen te doen, dat was hem in normale werktijden ook niet gelukt, daarom is het een hele normale vraag
Misschien wil hij juist omdat hij ziek is wel dingen halen, die hij anders niet nodig had gehad (medicatie bijvoorbeeld).

Lekker belangrijk verder.
pi_205336705
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 18:28 schreef Fe2O3 het volgende:
Zolang de arbo je kan bereiken, en je handelt naar het ziekzijn ... Mag alles.

Griep en toch naar een popfestival, nee.

Gebroken hand en boodschappen doen, prima.
Met een gebroken hand kan je ook prima de hele dag op je werk aanwezig zijn en deeltaken van je eigen werkzaamheden uitvoeren. Of misschien andere afdelingen begeleiden/helpen als je fysieke werkzaamheden hebt.
Fingerspitzgefühl
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 juli 2022 @ 02:46:56 #27
408813 crew  trein2000
pi_205336706
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 02:44 schreef ForumGek het volgende:

[..]
Met een gebroken hand kan je ook prima de hele dag op je werk aanwezig zijn en deeltaken van je eigen werkzaamheden uitvoeren. Of misschien andere afdelingen begeleiden/helpen als je fysieke werkzaamheden hebt.
U bent bedrijfsarts?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205336879
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 02:44 schreef ForumGek het volgende:

[..]
Met een gebroken hand kan je ook prima de hele dag op je werk aanwezig zijn en deeltaken van je eigen werkzaamheden uitvoeren. Of misschien andere afdelingen begeleiden/helpen als je fysieke werkzaamheden hebt.
Ja daar zitten ze op te wachten, een half inzetbare collega die even het proces waar ie normaal niet werkt, komt verstoren :')
pi_205354842
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 02:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
U bent bedrijfsarts?
Nee, maar heb wel kennis van wet- en regelgeving mbt verzuim in Nederland. Als er passende werkzaamheden zijn -en passend betekend dus rekeninghouders met beperkingen opgesteld door de bedrijfsarts- dan moet je als werknemer daar aan meewerken.

Daarbij komt dat lichamelijke klachten per definitie geen urenbeperking geven mits het lichaamsdeel voldoende ontzien kan worden.

Het is dus taak dat werkgever en werknemer met elkaar om tafel gaan, eventueel aangevuld met een advies van de bedrijfsarts. Maar dat is zeker niet altijd nodig wanneer de verwachting is dat het verzuim niet langer zal duren dan 6-10 weken. Communicatie is het allerbelangrijkste bij re-integratie en verzuim.
Fingerspitzgefühl
pi_205354870
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2022 07:31 schreef Serinde het volgende:

[..]
Ja daar zitten ze op te wachten, een half inzetbare collega die even het proces waar ie normaal niet werkt, komt verstoren :')
Ga er maar vanuit dat de meeste werkgevers daar heel blij mee zijn. Het gaat ook niet om ziekte maar arbeidsongeschiktheid door ziekte en/of gebrek. Er zijn genoeg mensen ziek maar dat hoeft niet altijd verzuim op te leveren.
Fingerspitzgefühl
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 15 juli 2022 @ 22:09:44 #31
408813 crew  trein2000
pi_205355118
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 21:50 schreef ForumGek het volgende:

[..]
Nee, maar heb wel kennis van wet- en regelgeving mbt verzuim in Nederland. Als er passende werkzaamheden zijn -en passend betekend dus rekeninghouders met beperkingen opgesteld door de bedrijfsarts- dan moet je als werknemer daar aan meewerken.

Daarbij komt dat lichamelijke klachten per definitie geen urenbeperking geven mits het lichaamsdeel voldoende ontzien kan worden.

Het is dus taak dat werkgever en werknemer met elkaar om tafel gaan, eventueel aangevuld met een advies van de bedrijfsarts. Maar dat is zeker niet altijd nodig wanneer de verwachting is dat het verzuim niet langer zal duren dan 6-10 weken. Communicatie is het allerbelangrijkste bij re-integratie en verzuim.
Dat heb ik ook wel. En juist daarom doe ik niet zulke stellige uitspraken ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205356508
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 09:01 schreef GereDathan het volgende:
Klopt, het was daadwerkelijk op doktersadvies. Maar gelukkig was het een relaxte gast die begreep hoe het werkte. Niet lang daarna ben ik ook weer aan het werk gegaan.
Het advies van de dokter was om een discotheek op te gaan zoeken? Of was dat de interpretatie die jij er zelf aan gegeven hebt? :)
  zaterdag 16 juli 2022 @ 01:26:20 #33
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205356687
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 02:44 schreef ForumGek het volgende:

[..]
Met een gebroken hand kan je ook prima de hele dag op je werk aanwezig zijn en deeltaken van je eigen werkzaamheden uitvoeren. Of misschien andere afdelingen begeleiden/helpen als je fysieke werkzaamheden hebt.
Ik ga ervanuit dat iemand die ziek thuis zit met een gebroken hand ook geen deeltaken kan of hoeft uit te voeren bij of van zijn werkgever natuurlijk.

Het ging erom of je 24/7 thuis moest zitten als je ziek gemeld was bij je werkgever. Ongeacht je 'ziekte', en dat is natuurlijk niet zo.

Je moet hier ook alles tot de puntjes uitschrijven elke keer :')
Dum de dum
pi_205356789
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 01:26 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Ik ga ervanuit dat iemand die ziek thuis zit met een gebroken hand ook geen deeltaken kan of hoeft uit te voeren bij of van zijn werkgever natuurlijk.

Het ging erom of je 24/7 thuis moest zitten als je ziek gemeld was bij je werkgever. Ongeacht je 'ziekte', en dat is natuurlijk niet zo.

Je moet hier ook alles tot de puntjes uitschrijven elke keer :')
Om even volledig ontopic te reageren dan:
1) check je arbeidsovereenkomst.
2) kijk in het personeelshandboek of vraag deze op bij P&O/administratie/leidinggevende.
3) Weet je het nog steeds niet, neem dan telefonisch contact op met je leidinggevende en vraag hoe het zit binnen jouw organisatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door ForumGek op 16-07-2022 03:22:42 (Typo) ]
Fingerspitzgefühl
pi_205357596
Uiteraard zijn er specifieke afspraken mogelijk, maar gemiddeld genomen moet je er alles aan doen om je herstel zo goed mogelijk te laten verlopen. De voorbeelden van het bezoeken van een arts/apotheek e.d. zijn daarbij natuurlijk het makkelijkst uit te leggen, maar ook genoeg andere zaken als het doen van een wandeling kunnen prima vallen onder je bevorderen van je herstel. Wat er in de 'afspraken' staat is juist de manier waarop dit gemeld moet worden in verband met de beschikbaarheid van de arbodienst.
Het moment van de dag tov werktijd is totaal niet relevant - alleen de tijden waarop je bereikbaar moet zijn voor contact met de werkgever/arbodienst. En als je met melding daar een deel niet bereikbaar van bent vanwege je herstel is dat geen probleem.

Als je buiten werktijd op een dag dat je ziek bent wel naar een concert kan gaan bijv. zou de werkgever precies dezelfde vraag kunnen stellen als: "wat draagt dit nu bij aan je herstel en was de ziekte wel gerechtvaardigd".
pi_205357622
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 17:10 schreef Hyaenidae het volgende:
Als je echt ziek bent kun je toch geen boodschappen doen.
Als je boodschappen kunt gaan doen kun je ook werken.
Nou nee, dom getrol als usual.
pi_205357630
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:06 schreef hartloper het volgende:
Ik moet bepaalde delen van de dag thuis zijn (voor controle) als ik ziek zou zijn.
En tijdens kantoor uren altijd telefonisch bereikbaar.
Zo staat het meen ik in mijn contract, gelukkig zelf nog nooit mee gemaakt.
Tja sorry bel niet gehoord was in diepe slaap
pi_205359300
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 00:39 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Het advies van de dokter was om een discotheek op te gaan zoeken? Of was dat de interpretatie die jij er zelf aan gegeven hebt? :)
Het advies was letterlijk dat ik dingen moest gaan proberen. Heb toen gevraagd of een avond uit daar ook onder viel, dat vond de dokter een goed idee.
pi_205400904
Tegenwoordig is iedereen bij elke kuch of stoot ziek, de Nederlandse wetgeving is daarin vrij helder en op de hand van de 'zwakke' werknemer. Blijf lekker ziek thuis. Bedrijfsartsen komen wellicht in de komende 4-8 weken wel langs. Wellicht niet, wellicht telefonisch.

Als er ergens in de economie veel geld te verdienen is, is door niet meer het volledige risico van ziektes bij werkgevers te leggen en een beetje karakter/weerstand laten kweken.

Sinds het Corona gebeuren blijft iedereen met een natte neus of een kriebelhoest voor de zekerheid maar even een weekje thuis. Slappe-zakken mentaliteit.

OT: Als je maar thuis bent voor je contactmomentje met de eventuele bedrijfsarts. Zou je dat contactmoment missen is er in 95% van de situaties geen man over boord, als je het goed uitlegt.
- Met zuidelijke groet -
pi_205401044
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:27 schreef Schnitzels het volgende:
Tegenwoordig is iedereen bij elke kuch of stoot ziek, de Nederlandse wetgeving is daarin vrij helder en op de hand van de 'zwakke' werknemer. Blijf lekker ziek thuis. Bedrijfsartsen komen wellicht in de komende 4-8 weken wel langs. Wellicht niet, wellicht telefonisch.

Als er ergens in de economie veel geld te verdienen is, is door niet meer het volledige risico van ziektes bij werkgevers te leggen en een beetje karakter/weerstand laten kweken.

Sinds het Corona gebeuren blijft iedereen met een natte neus of een kriebelhoest voor de zekerheid maar even een weekje thuis. Slappe-zakken mentaliteit.

OT: Als je maar thuis bent voor je contactmomentje met de eventuele bedrijfsarts. Zou je dat contactmoment missen is er in 95% van de situaties geen man over boord, als je het goed uitlegt.
Ik heb toch ook bij een bedrijf gewerkt, waar je, na ziekmelding, binnen 4 uur teruggebeld werd door het verzuimbureau om tekst en uitleg. Hoestje, kuchje? Volgende dag weer beginnen, anders bij de dokter op spreekuur.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Official ESF Kreviewer woensdag 20 juli 2022 @ 15:40:39 #41
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205401080
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:37 schreef blomke het volgende:
het verzuimbureau
Mooi dat je je daardoor laat intimideren, maar bij het enige bedrijf waar ik die ooit ben tegengekomen heb ik dat telefoontje gewoon nooit opgepakt. Die hebben echt 0,0 te maken met jouw ziektebeeld.
  woensdag 20 juli 2022 @ 15:57:52 #42
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205401346
Een systeem blijft altijd parasieten hebben en de werkgever speelt hier ook een grote rol in. Een prettige werkgever waar medewerkers gewaardeerd worden en netjes beloond etc... zal veel minder last van dat soort volk hebben dan een kut werkgever waar alles voor een dubbeltje moet en de zweep eroverheen gaat. Er zijn genoeg voorbeelden hier op het forum van de laatste :)

En ook voor werkgevers zijn er mogelijkheden om een niet functionerende medewerker eruit te krijgen. Het kost gewoon wat meer moeite ... plus er is altijd een spoedbezoek v/d arbo mogelijk, duurt echt geen paar weken. Als je een probleem geval hebt dan heb je als het goed is de arbo op standby staan en heeft de betreffende medewerker zelfs al voor de lunch begonnen is bezoek gehad.
Dum de dum
  woensdag 20 juli 2022 @ 17:06:25 #43
3542 Gia
User under construction
pi_205402311
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 15:53 schreef laforest het volgende:
Je klinkt niet echt ziek. Volgens ben je aan het plannen en je alibi te sorten.
Heb jij Fok met geluid?
pi_205402735
Wat is "ziek zijn" in dit geval?

Een dagje ziek? Paar dagen? Weken? Langer?

Ik heb nooit meegemaakt dat ik na een ziekmelding controle kreeg, of wat dan ook. Maar ik ben dan ook amper ziek... Wel covid gehad, het gemeld en dat was het wel.

Geen idee hoe dat verloopt als je langdurig ziek bent.

Bedenk me dat ik daar eigenlijk nooit bij stil heb gestaan; ik ben ziek en daarmee klaar. Als in, ik ben aan het uitzieken en slapen, als je me niet kunt bereiken is dat het. Maar goed, ik ben dus nooit lang genoeg ziekgeweest dat ik me heb afgevraagd hoe dat zit, en nooit de behoefte gehad om dat na te vragen.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2022 17:47:30 ]
pi_205402868
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 17:10 schreef Hyaenidae het volgende:
Als je echt ziek bent kun je toch geen boodschappen doen.
Als je boodschappen kunt gaan doen kun je ook werken.
Nou ja, een werkdag duurt een paar uur. Ik heb weleens gehad dat ik me na 6 uur al weer oké voelde. Dan blijf ik gewoon rustig aandoen, in plaats van moeite doen om me aan te kleden en naar werk te gaan. Je hoofd is er toch niet naar.

In dat geval kun je wel naar de supermarkt of wat dan ook, want dat kun je rustig op je gemak doen en hoef je niet bij na te denken. En ook geen menselijk contact (je kunt iedereen negeren, wat op werk niet kan), wat ook wel fijn is.

Maar goed, het hangt af van je werk natuurlijk. Ik werk achter een laptop, en kan eventueel buiten kantoortijden werken, dat kan ook niet bij elke baan.
pi_205402992
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ooit pfeiffer gehad hier, zegt de huisarts op een gegeven moment: je moet gaan opbouwen, probeer gewoon wat meer. Dus ik blij, gelijk op zaterdag naar de discotheek. Wie kom ik daar tegen…. mijn leidinggevende _O-
_O- _O_
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_205403051
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 17:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Heb jij Fok met geluid?
Ja
pi_205406168
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:27 schreef Schnitzels het volgende:
Tegenwoordig is iedereen bij elke kuch of stoot ziek, de Nederlandse wetgeving is daarin vrij helder en op de hand van de 'zwakke' werknemer. Blijf lekker ziek thuis. Bedrijfsartsen komen wellicht in de komende 4-8 weken wel langs. Wellicht niet, wellicht telefonisch.

Als er ergens in de economie veel geld te verdienen is, is door niet meer het volledige risico van ziektes bij werkgevers te leggen en een beetje karakter/weerstand laten kweken.

Sinds het Corona gebeuren blijft iedereen met een natte neus of een kriebelhoest voor de zekerheid maar even een weekje thuis. Slappe-zakken mentaliteit.

OT: Als je maar thuis bent voor je contactmomentje met de eventuele bedrijfsarts. Zou je dat contactmoment missen is er in 95% van de situaties geen man over boord, als je het goed uitlegt.
Dat is nogal logisch, dat kwam vanwege het besmettingsgevaar van corona. Niet omdat die mensen niet konden werken. Ik heb meegemaakt dat m´n halve team in quarantaine moest en ik zat toen bij de achterblijvers. Corona was toen nog relatief nieuw dus dat was 2 weken flink de schouders eronder.

Het ligt niet aan de werkmentaliteit, ik heb zelf gewoon thuis gewerkt toen ik corona had en 10 dagen in isolatie moest.
pi_205410102
Alles valt of staat met redelijkheid en invulling van wettelijke plichten.

- Men kan niet in staat zijn om fysiek of mentaal te werken, maar kan wel boodschappen doen en zelfs op vakantie gaan. De zieke werknemer hoeft daar geen verantwoording over af te leggen naar de werkgever. De werkgever mag daar sowieso geen conclusie aan hangen.
- Redelijk is afspraken maken over bereikbaar zijn tijdens ziekte, maar alle werkdagen bereikbaar zijn tijdens ziekte valt daar absulaat niet onder. Een telefoon kan ook uit staan om herstel te bevorderen i.v.m. rust pakken.
- Een zieke medewerker moet meewerken aan vervangend werk en/of reintegratie i.s.m. bedrijfsarts. Dat doe je in alle redelijkheid doorgaans alleen bij langdurend verzuim of ontstane permanente arbeidsbeperking en zker niet bij een paar losse dagen verzuim.

In de praktijk loopt dat niet altijd zo. Naar mijn ervaring ligt dat vaak in de mate van vertrouwen tussen werkgever en werknemer. Let wel, dat werkt altijd 2 kanten op. Ik vertel mn leidinggevende meestal wel wat ik mankeer als ik ziek ben, daarvoor krijg ik meer begrip terug. Andersom verlangt mn leidinggevende nooit iets van mij tijdens ziekte. We hebben het dan over 1 of 2 dagen per jaar overigens.
pi_205410974
Ik moet gewoon appen dat ik ziek ben en wanneer ik weer kom.
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')