Ter compensatie heb ik tweemaal een bijbal in huis.quote:Op maandag 4 juli 2022 08:55 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Mensen die geen bijbel in huis hebben
De Bijbel staat inderdaad onder Griekstalige mythologie.quote:Op maandag 4 juli 2022 08:55 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ongeacht of je er nu in gelooft of niet, dat is niet eens het punt.
Vroeger moest je ook je klassiekers kennen zonder in Griekse mythologie te hoeven geloven.
Anders ontbrak er iets aan je opvoeding.
Zo is het ook met de bijbel.
Het is:
- Het meest gelezen en invloedrijkste boek ter wereld.
- De bron van alle westerse wetgeving.
- Een stuk wereldgeschiedenis.
- Een literair fenomeen
Dus gewoon wat je standaard in huis behoort te hebben!
quote:Op maandag 4 juli 2022 09:32 schreef laforest het volgende:
De Bijbel staat inderdaad onder Griekstalige mythologie.
Ik heb boekenkasten vol met filosofische werken.quote:
Ben meer meer van de Aristotle dan Plato, althans wat de Oude Grieken betreft.quote:Op maandag 4 juli 2022 09:38 schreef laforest het volgende:
Ik heb boekenkasten vol met filosofische werken.
Ik lees liever Plato overigens.
[ afbeelding ]
Nicequote:Op maandag 4 juli 2022 09:48 schreef bondage het volgende:
Je vergeet te vermelden dat het handig is als reservevloei om een lekker jointje van te draaien.
Verder zijn ze handig om de houtkachel mee aan te maken maar daar blijft het wel bij.
Dat hoor ik vaker maar ik heb dat geprobeerd en het werkte voor geen meter.quote:Op maandag 4 juli 2022 09:48 schreef bondage het volgende:
Je vergeet te vermelden dat het handig is als reservevloei om een lekker jointje van te draaien.
Misschien was het papier iets te dik? Kan natuurlijk verschil zijn tussen de dikte van het papier, de bijbel die ik ooit had was er wel geschikt voor. Maar goed, alleen in situaties dat er echt niets anders voorhanden is.quote:Op maandag 4 juli 2022 09:50 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Dat hoor ik vaker maar ik heb dat geprobeerd en het werkte voor geen meter.
Denk eerder dat het een leuk verhaaltje is dat mensen graag vertellen maar dat er vrijwel geen mensen zijn die dit ook daadwerkelijk geprobeerd hebben.quote:Op maandag 4 juli 2022 09:53 schreef bondage het volgende:
[..]
Misschien was het papier iets te dik? Kan natuurlijk verschil zijn tussen de dikte van het papier, de bijbel die ik ooit had was er wel geschikt voor. Maar goed, alleen in situaties dat er echt niets anders voorhanden is.
Misschien. Maargoed. Marvelfilms zijn ook op dit moment de meest gekeken meest invloedrijke francise op de markt. Dat zegt verder vrij weinig over kwaliteit. Mensen zijn tot de bijbel gebracht met het zwaard en hebben vervolgens hun kinderen er mee lastig gevallen. Dat is in die zin dus valsspelen.quote:Op maandag 4 juli 2022 08:55 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ongeacht of je er nu in gelooft of niet, dat is niet eens het punt.
Vroeger moest je ook je klassiekers kennen zonder in Griekse mythologie te hoeven geloven.
Anders ontbrak er iets aan je opvoeding.
Zo is het ook met de bijbel.
Het is:
- Het meest gelezen en invloedrijkste boek ter wereld.
Eh nee. Westerse wetgeving heeft een basis in de Renaissance en de verlichting. De bijbel beschrijft bijvoorbeeld dat slavernij prima is en dat vrouwen bezit zijn om te verhandelen.quote:- De bron van alle westerse wetgeving.
Er zit nauwelijks wereldgeschiedenis in de bijbel. Zowel het oude als het nieuwe testament. Hooguit raakt het soms echte gebeurtenissen zoals een harry potter boek het ook had over dat ze langs de Big Ben en over de Thames vlogen... ja die 2 dingen bestaan maar dat maakt van Harry Potter boeken niet de autoriteit over die 2 objecten.quote:- Een stuk wereldgeschiedenis.
Meh. Ook op dat vlak scoort de bijbel vrij laag. Kan ook komen doordat het inmiddels tig keren vertaald is en dat er van het origineel weinig meer over is. Misschien dat het in het oud-grieks nog een mooi rijmschema had oid. Bedoel je zoiets?quote:- Een literair fenomeen
Nee dus.quote:Dus gewoon wat je standaard in huis behoort te hebben!
Bijbel en Koran zijn beide uit het Midden-Oosten geïmporteerde heidense werken.quote:Op maandag 4 juli 2022 10:15 schreef de_boswachter het volgende:
Bijbel, koran, heidense literatuur. Ik heb het allemaal in huis. Om mijn tuinkachel in de zomer te stoken. Eens pallet gekocht bij zo’n veiling iets. Niets brand namelijk beter dan goed droog papier.
Die ouwe van mij heeft een kringloopwinkel.quote:Op maandag 4 juli 2022 09:43 schreef Herkauwer het volgende:
Welke bijbel bedoel je? Er zijn nogal wat versies of vertalingen en waarom de bijbel en niet de andere zogenaamd heilige boeken?
En de bijbel bestaat weer uit 60+ boeken. En daarnaast bestaan die weer uit duizenden manuscripten.
Eens dat er een behoorlijke waarde in zit met betrekking tot geschiedenis en de evolutie van onze samenleving. Er is zoveel interessants op deze aarde, ik zal moeten kiezen.
En hoe herken je een goede? Wat maakt een bijbel goed?quote:Op maandag 4 juli 2022 11:16 schreef Werkman het volgende:
[..]
Die ouwe van mij heeft een kringloopwinkel.
Loop zo'n toko naar binnen met een vijfje en je komt naar buiten met een tas vol.
Zit altijd wel een goeie tussen.
Dat was nog niet gezegd....quote:Op maandag 4 juli 2022 11:03 schreef GereDathan het volgende:
Het papier is wel handig voor als je een joint wil draaien en je vloei op is.
Stevige kaft, geen losse bladzijdes, niet volgekalkt met andermans aantekeningen en brabbels.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:40 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
En hoe herken je een goede? Wat maakt een bijbel goed?
Dat klinkt niet verkeerd. Zijn er nog pareltjes tussen? Waar moet ik op letten als ik echt een goede wil scorenquote:Op maandag 4 juli 2022 11:43 schreef Werkman het volgende:
[..]
Stevige kaft, geen losse bladzijdes, niet volgekalkt met andermans aantekeningen en brabbels.
Gebruikssporen en lichte slijtage mag.
Vocht en schimmel niet.
Er zijn er ook bij die eens cadeau gegeven zijn maar nooit zijn gebruikt door de ontvanger.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:57 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Dat klinkt niet verkeerd. Zijn er nog pareltjes tussen? Waar moet ik op letten als ik echt een goede wil scoren
Laat dat science maar achterwege. Fantasy is passender.quote:Op maandag 4 juli 2022 08:58 schreef Neptunes het volgende:
Staat hier inderdaad in de kast onder de science fiction afdeling
Vlak het zonnebankenhoofdstuk ook niet uitquote:Op maandag 4 juli 2022 13:25 schreef Cockwhale het volgende:
Als de bijbel nou net als de wehkamp meer lingerie pics bevatte, had ik het vast vaker doorgebladerd in mijn jeugd.
Dan zou ie vol staan met pics van verkrachtingen, incest, seks met minderjarigen, een stukkie genocide, mensen die gestenigd worden en natuurlijk 'gewoon' moord en doodslag.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:25 schreef Cockwhale het volgende:
Als de bijbel nou net als de wehkamp meer lingerie pics bevatte, had ik het vast vaker doorgebladerd in mijn jeugd.
Helaas ben ik op dit moment compleet nuchterquote:Op maandag 4 juli 2022 14:31 schreef Nine. het volgende:
[..]
Niet gewoon 24/7 onder invloed van drank en drugs zijn![]()
Tevens @:solotovski
quote:Op maandag 4 juli 2022 14:33 schreef Solotovski het volgende:
Helaas ben ik op dit moment compleet nuchter
Gewoon een beetje pep nemenquote:Op maandag 4 juli 2022 14:33 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Helaas ben ik op dit moment compleet nuchter
quote:Op maandag 4 juli 2022 14:42 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb ooit een bijbel gejat uit een hotel. Geen idee of ik die nog hier thuis heb liggen.![]()
Denk wel dat ik naar de hel ga, mocht die bestaan.
Dat is geen jatten hoor, die bijbels liggen daar juist om mee te nemen.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:42 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb ooit een bijbel gejat uit een hotel. Geen idee of ik die nog hier thuis heb liggen.![]()
Ah nice, dan is m'n onsterfelijke ziel veilig.quote:Op maandag 4 juli 2022 15:03 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Dat is geen jatten hoor, die bijbels liggen daar juist om mee te nemen.
Ik heb op Marktplaats net zo'n beadmingsapparaat voor apneu besteld. Kijken of ik daar in de nacht wat wiet door kan inhalerenquote:Op maandag 4 juli 2022 14:31 schreef Nine. het volgende:
[..]
Niet gewoon 24/7 onder invloed van drank en drugs zijn![]()
Tevens @:solotovski
Hey die heb ik ook!quote:Op maandag 4 juli 2022 09:07 schreef herverwijderd het volgende:
Ik heb de Woord voor Woord kinderbijbel, telt dat ook?
Staan mooie illustraties in.
Heb je die nog? Ik heb alleen ooit een boekje voor volwassenen gekregen waarin 'alles' werd uitgelegd.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:05 schreef LordofLeaves het volgende:
Ik heb nog zo'n Jehovah kinderbijbel gehad. Best heftige plaatjes stonden erin.
Dat mag gewoon. Een Christen zal er een terugleggen. Ik heb zelf De Nieuwe Bijbelvertaling.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:42 schreef Twiitch het volgende:
Deze is goedquote:Op maandag 4 juli 2022 11:40 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
En hoe herken je een goede? Wat maakt een bijbel goed?
Nee, helaas niet. Volgens mij heette het: Mijn Eerste Bijbel. Mosterd kleurige omslag met rode woorden.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 01:28 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Heb je die nog? Ik heb alleen ooit een boekje voor volwassenen gekregen waarin 'alles' werd uitgelegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |