abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205310826
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:16 schreef oheng het volgende:

[..]
4 tot 8 HIMARS leggen de gehele russische bevoorrading plat. En dat is schokkend.
Een soort "Wunderwaffen", maar dan eentje die echt werkt.

Hier weer een courant voorbeeld van een uurtje geleden, dit keer in Tokmak
Niet te veel van dit soort praatjes geloven. OOK de Oekrainers doen helaas aan propaganda..
pi_205312077
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 20:23 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]
Niet te veel van dit soort praatjes geloven. OOK de Oekrainers doen helaas aan propaganda..
Ik gebruik bij voorkeur russische bronnen. Ria.ru, Muntz, Strelkov. Hierboven heb ik een week geleden al een Twitter thread geplaatst met alle munitiedepots. Ik plaats ook regelmatig sateliet en FIRMS beelden.
  maandag 11 juli 2022 @ 22:00:55 #153
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205312285
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 20:21 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]
Ik snapte al niks van jouw reactie op mij, blijkt het om een reactie op "mij" te zijn _O-

Wel goed quoten graag
Ik reageer toch echt op (een klein stukje van) jouw post :P

Maar je hebt gelijk, ik zie het nu.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205313157
Er zijn wat geruchten dat Oekraine aan het oprukken is richting Kherson. En moet ik het nog melden? In bijvoorbeeld het nabije Nova Kakhova is er weer eens een munitiedepot opgeblazen. Chornobaivka is ook weer geraakt, voor de 27e keer als ik het goed heb.
pi_205313789
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:10 schreef oheng het volgende:
Er zijn wat geruchten dat Oekraine aan het oprukken is richting Kherson. En moet ik het nog melden? In bijvoorbeeld het nabije Nova Kakhova is er weer eens een munitiedepot opgeblazen. Chornobaivka is ook weer geraakt, voor de 27e keer als ik het goed heb.
Die Oekraïense geruchten van het oprukken richting Kherson gaan al meer dan drie weken. De Russen beweren nu juist gisteren het tegenovergestelde.
Zie de video van Balkan mapping
De Oekraïners hebben een maand geleden ten zuiden van dat front wel een stuk veroverd. Maar daarna is het volgens het mij gestokt. Ik weet nog steeds niet of Oleksandrivka nu in Oekraïense of in Russische handen is.

In de Leeuwarder Courant van vandaag staat op pagina 5 dat Rutte gezegd/beloofd heeft, dat Nederland Kherson wil adopteren bij de wederopbouw ?????
De stad is nu praktisch nog helemaal in tact. Zelenski heeft de bewoners opgeroepen om de stad te verlaten. Will men daar een tweede Marioepol van maken?
pi_205313909
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 06:40 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Die Oekraïense geruchten van het oprukken richting Kherson gaan al meer dan drie weken. De Russen beweren nu juist gisteren het tegenovergestelde.
Zie de video van Balkan mapping
De Oekraïners hebben een maand geleden ten zuiden van dat front wel een stuk veroverd. Maar daarna is het volgens het mij gestokt. Ik weet nog steeds niet of Oleksandrivka nu in Oekraïense of in Russische handen is.

In de Leeuwarder Courant van vandaag staat op pagina 5 dat Rutte gezegd/beloofd heeft, dat Nederland Kherson wil adopteren bij de wederopbouw ?????
De stad is nu praktisch nog helemaal in tact. Zelenski heeft de bewoners opgeroepen om de stad te verlaten. Will men daar een tweede Marioepol van maken?
De afgelopen weken was dorpje wisselen. Dit zou anders zijn, omdat Oekraine al meer dan een week bezig is met allerlei uitspraken, een afgekondigd media stilte, oproepen om Kherson te verlaten, opdracht van Zelensky om het zuiden te bevrijden, etc.

Mariupol was anders: de verdedigers waren daar zeer gemotiveerd; immers verdedigden ze hun thuisland. Bovendien schiet het Oekrainsche leger niet hele steden in puin, dat zijn de russen hun modus operandi, met hun gigantische aantallen onnauwkeurige artillerie.

Ik zit te wachten op info over specifiek Kyselivka.
pi_205314499
Oekrainiers zijn nog niet eens begonnen.

Binnen 5-10 dagen gaan russen hard huilen.

Reken maar.
“This girl is the fire…”
pi_205314538
Novaja Kahovka gisteren nacht:

https://www.youtube.com/shorts/T5nXBHRUbwo
“This girl is the fire…”
pi_205314552
“This girl is the fire…”
  dinsdag 12 juli 2022 @ 09:58:36 #160
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_205314838
Er van uit gaande dat het gebeuren gaat, is dit een erg interessant moment. Wat kan Oekraïne nog op de been brengen en hoe ver komen ze ermee?
Als ze succes hebben ben ik benieuwd hoe Rusland reageert. Als ze maar matig progressie kunnen maken denk ik dat het niet lang duurt eer men met elkaar aan tafel gaat zitten.
pi_205315613
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 07:34 schreef oheng het volgende:

[..]
De afgelopen weken was dorpje wisselen. Dit zou anders zijn, omdat Oekraine al meer dan een week bezig is met allerlei uitspraken, een afgekondigd media stilte, oproepen om Kherson te verlaten, opdracht van Zelensky om het zuiden te bevrijden, etc.

Mariupol was anders: de verdedigers waren daar zeer gemotiveerd; immers verdedigden ze hun thuisland. Bovendien schiet het Oekrainsche leger niet hele steden in puin, dat zijn de russen hun modus operandi, met hun gigantische aantallen onnauwkeurige artillerie.

Ik zit te wachten op info over specifiek Kyselivka.
Nou Donetsk ligt al weken onder zware bombardementen met de nodige burgerslachtoffers. Maar goed, als zich militaire installaties en troepen zich verschuilen onder burgers dan is dit nog te begrijpen.

En Kherson dat hoor ik al weken. Maar tot nu toe slaan de Russen elke aanval af in die regio. Maar als er 700.000 extra troepen in Augustus worden ingezet in die regio volgens Oekraïne dan zou je zeggen dat je die Russen compleet gaat vernietigen. Maar daar lijkt mij de frontlijn niet lang genoeg voor. Dan zitten er te veel troepen bij elkander.

En als de Russen dan net als de VS carpet bombardementen gaan uitvoeren zal dat een bloedige strijd worden.
pi_205315708
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 09:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
Er van uit gaande dat het gebeuren gaat, is dit een erg interessant moment. Wat kan Oekraïne nog op de been brengen en hoe ver komen ze ermee?
Als ze succes hebben ben ik benieuwd hoe Rusland reageert. Als ze maar matig progressie kunnen maken denk ik dat het niet lang duurt eer men met elkaar aan tafel gaat zitten.
Wel vreemd dat Oekraïne een groot offensief en ook nog de plaats en tijdstip waar die slag zou plaats vinden al aankondigd. Ik ben geen militaire strateeg maar dat wil je toch enigzins geheim houden. Tenzij ze andere plannen hebben. We gaan het zien in Augustus.
pi_205315738
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:33 schreef Cherni het volgende:

[..]
Wel vreemd dat Oekraïne een groot offensief en ook nog de plaats en tijdstip waar die slag zou plaats vinden al aankondigd. Ik ben geen militaire strateeg maar dat wil je toch enigzins geheim houden. Tenzij ze andere plannen hebben. We gaan het zien in Augustus.
Anno 2022, met spionagesatelieten etc zal je weinig geheim kunnen houden over grotere troepenconcentraties.
En natuurlijk: waarom zou je je tegenstander geloven?
pi_205315926
quote:

[..]
De enige reden om dit aan te kondigen is om burgers te waarschuwen. Zodat ze kunnen vluchten en niet in de weg zitten. Dat zag je bijvoorbeeld duidelijk in Severodonetsk, dat de Oekrainers grote moeite hadden om alle burgers te overtuigen te vluchten, zodat ze niet in de weg zouden zitten.
pi_205316050
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 12:01 schreef oheng het volgende:

[..]
De enige reden om dit aan te kondigen is om burgers te waarschuwen. Zodat ze kunnen vluchten en niet in de weg zitten. Dat zag je bijvoorbeeld duidelijk in Severodonetsk, dat de Oekrainers grote moeite hadden om alle burgers te overtuigen te vluchten, zodat ze niet in de weg zouden zitten.
En denk jij dat de Russen dit toelaten? Die willen die burgers natuurlijk vast houden.
pi_205316061
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:20 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nou Donetsk ligt al weken onder zware bombardementen met de nodige burgerslachtoffers. Maar goed, als zich militaire installaties en troepen zich verschuilen onder burgers dan is dit nog te begrijpen.

En Kherson dat hoor ik al weken. Maar tot nu toe slaan de Russen elke aanval af in die regio. Maar als er 700.000 extra troepen in Augustus worden ingezet in die regio volgens Oekraïne dan zou je zeggen dat je die Russen compleet gaat vernietigen. Maar daar lijkt mij de frontlijn niet lang genoeg voor. Dan zitten er te veel troepen bij elkander.

En als de Russen dan net als de VS carpet bombardementen gaan uitvoeren zal dat een bloedige strijd worden.
Ik heb net de opgeblazen depot in Nova Kakhova laten zien. Waar is die gevestigd? In de stad, hier zijn satelietbeelden. 1 van de 2 legers heeft vrijwel onbeperkte artillerie en munitie, en gebruikt die om complete steden in de as te leggen, zie Mariupol.

En als je begint over carpet bombing, dan begrijp je de militaire situatie niet helemaal. Dat is namelijk helemaal geen optie.

Edit: hier is een hele mooie verzamelpost over de mening van de russen over HIMARS, hier nog een lijst. Hier wat info over het gebruik van decoys voor HIMARS. Wederom, russische bronnen want daar houden jullie van. :P

[ Bericht 7% gewijzigd door oheng op 12-07-2022 15:04:48 ]
  dinsdag 12 juli 2022 @ 12:43:18 #167
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_205316234
quote:

[..]
Lijkt me ook vooral voor de burgers inderdaad.
De militairen van de tegenstander vermoeien met dreiging en speldenprikjes lijkt me ook geen slecht idee. Het is ook niet zo dat de Russen 50000 man extra hebben om even rap in te zetten.

Iemand enig idee hoe de Russen bezig zijn met de verdediging? Over Oekraïne wist men vooraf al te melden dat die al maanden/jaren bezig waren met verdediging. In hoeverre zijn de Russen daar structureel mee bezig?
pi_205316383
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:20 schreef Cherni het volgende:

[..]

Waar haal jij die 700.000 extra troepen vandaan? Nieuwe rekruten?
  dinsdag 12 juli 2022 @ 13:04:02 #169
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_205316427
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 12:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Volkssturm
pi_205316443
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 12:43 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Lijkt me ook vooral voor de burgers inderdaad.
De militairen van de tegenstander vermoeien met dreiging en speldenprikjes lijkt me ook geen slecht idee. Het is ook niet zo dat de Russen 50000 man extra hebben om even rap in te zetten.

Iemand enig idee hoe de Russen bezig zijn met de verdediging? Over Oekraïne wist men vooraf al te melden dat die al maanden/jaren bezig waren met verdediging. In hoeverre zijn de Russen daar structureel mee bezig?
Er zijn berichten vanuit Kherson dat de russen zich aan het ingraven zijn in de stad. Bron kwijt. Maar je kunt je afvragen in hoeverre het verstandig is om je in te graven in een vijandelijke stad, met ook nog een rivier met slecht 1 (!) brug verderop als ontsnappingsroute. Ik denk niet dat de russen zo dom zijn om Kherson te verdedigen.
pi_205316496
quote:

[..]
Dat komt niet van mij maar van Oekraïense bronnen.

Maar over het algemeen kijk ik maar naar drie bronnen op YouTube

Pro-Russische deze:

Pro-Oekraine deze: (ISW)
https://www.understanding(...)ine-conflict-updates

En verder onze Oostenrijkse strateeg :)
Oberst Markus Reisner.

Als beide bronnen Pro Russisch en Pro Oekraïne het gelijke gebied claimen ga ik ervan uit dat het klopt.

Verder lees ik wel wat artikelen uiteraard vooral veel Duits en de NewYork times etc. Maar twitter en telegram kanalen volg ik totaal niet.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 13:12:40 #172
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205316502
quote:

[..]
Reservisten met gevechtservaring in Donbass.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 12 juli 2022 @ 13:39:32 #173
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_205316733
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 13:06 schreef oheng het volgende:

[..]
Er zijn berichten vanuit Kherson dat de russen zich aan het ingraven zijn in de stad. Bron kwijt. Maar je kunt je afvragen in hoeverre het verstandig is om je in te graven in een vijandelijke stad, met ook nog een rivier met slecht 1 (!) brug verderop als ontsnappingsroute. Ik denk niet dat de russen zo dom zijn om Kherson te verdedigen.
Juist ! Ik ben benieuwd ! Men doet immers wel vaker raar.
pi_205316838
quote:
Holy shit hij gebruikt het russische leger on-ironisch als (enige) bron. Het is alsof Konashenkov zijn eigen Youtube kanaal heeft. Dat is hilarisch. Bedankt voor de link!
pi_205317726
Phz2000 nieuws: deze Duitse colonel bevestigd dat ze de Oekrainers getraind hebben in het gebruik van SMArt munitie. Wat dit soort video's van vernietiging van russische pantservoertuigen verklaart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')