Ik weet het niet zo. Uit onderzoek blijkt ook dat herinneringen rondom dit soort gebeurtenissen vaak niet kloppen.quote:Op zondag 3 juli 2022 12:36 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik denk dat de herinneringen wel scherper zijn na een ingrijpende ervaring (zoals zij de seks klaarblijkelijk ervaren heeft).
Correctie: Je denkt dat je het weet. Ik weet ook nog veel van mijn eerste keer maar ik weet zeker dat als er een video van zou zijn er toch allerlei details niet zouden kloppen.quote:Op zondag 3 juli 2022 12:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik weet echt nog rare kleine details van mijn ervaring. Ik weet echt niet alles meer, maar sommige dingen juist nog erg levendig. Die ruime 30 jaar hebben dat niet veranderd.
Zover ik weet is dat bij traumatische ervaringen vaker zo, dat bepaalde zaken juist in je geheugen geëtst worden.
Aan de andere kant is er de posttraumatische stressstoornis (PTSS), waarbij mensen herbelevingen ervaren alsof ze er weer middenin zitten.quote:Op zondag 3 juli 2022 12:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik weet het niet zo. Uit onderzoek blijkt ook dat herinneringen rondom dit soort gebeurtenissen vaak niet kloppen.
Zoals ik ook al zei, ik weet echt niet alles meer. En geloof zo dat bepaalde rare kleine details misschien wel anders waren, maar zo in mijn hoofd zitten.quote:Op zondag 3 juli 2022 12:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Correctie: Je denkt dat je het weet. Ik weet ook nog veel van mijn eerste keer maar ik weet zeker dat als er een video van zou zijn er toch allerlei details niet zouden kloppen.
Schandalig dat de KNVB geen scheidsrechter naast het bed had gezet die meteen affloot.quote:Op zondag 3 juli 2022 12:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nee, er staat tijdens de seks nee gezegd.
Je hoort als organisatie gewoon met iemand te praten. En het gaat wel over wat meer dan enkel dit. Het is een enorme opstapeling van zaken.quote:Op zondag 3 juli 2022 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Schandalig dat de KNVB geen scheidsrechter naast het bed had gezet die meteen affloot.
Die opstapeling is het probleem, want die zaken hebben niets met elkaar te maken. Het gaat van 'zonde van het gras' tot met de verkeerde minnaar het bed in duiken. Alles waarin vrouwen het hulpeloze, willoze slachtoffer van mannen zijn wordt op een hoop gegooid. Daar kunnen we niks mee.quote:Op zondag 3 juli 2022 13:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je hoort als organisatie gewoon met iemand te praten. En het gaat wel over wat meer dan enkel dit. Het is een enorme opstapeling van zaken.
Altijd wel goede analyses met betrekking tot dit topic Weltschmerz.quote:Op zondag 3 juli 2022 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die opstapeling is het probleem, want die zaken hebben niets met elkaar te maken. Het gaat van 'zonde van het gras' tot met de verkeerde minnaar het bed in duiken. Alles waarin vrouwen het hulpeloze, willoze slachtoffer van mannen zijn wordt op een hoop gegooid. Daar kunnen we niks mee.
Ze wilde "dat" niet.quote:Op zondag 3 juli 2022 12:17 schreef Viv het volgende:
[..]
Ze wilde het tijdens de seks (van een minuut) niet (meer):
[..]
Ik was er ook niet bij.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze wilde "dat" niet.
Wat niet? Seks? Slechte seks? Zo'n kleine pener?
Ja, zo lees ik het ook. Dan ga je dus iemand die slechte seks geeft beschuldigen van verkrachting. Dat vind ik wel ver gaan.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:10 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik was er ook niet bij.Maar ik gok dat ze wel seks wilde, maar niet op die manier.
Blijf er gewoon bij dat je 60 van deze nare seconden (zelfs al is er misschien wel iets van nee gezegd) niet de rest van je leven moet laten bepalen. En dat doe je wel als je er 35 jaar na dato nog een landelijk ding van maakt.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:10 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik was er ook niet bij.Maar ik gok dat ze wel seks wilde, maar niet op die manier.
Maar wát wilde ze niet?quote:Op zondag 3 juli 2022 12:17 schreef Viv het volgende:
Ze wilde het tijdens de seks (van een minuut) niet (meer):
Ze zei dat hij "seksueel agressief" was toch? Dat is wel wat anders dan slechte seks.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, zo lees ik het ook. Dan ga je dus iemand die slechte seks geeft beschuldigen van verkrachting. Dat vind ik wel ver gaan.
Kennelijk kon ze het niet loslaten. En daar zal het niet-gehoord voelen bij de KNVB ook niet bij geholpen hebben.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Blijf er gewoon bij dat je 60 van deze nare seconden (zelfs al is er misschien wel iets van nee gezegd) niet de rest van je leven moet laten bepalen. En dat doe je wel als je er 35 jaar na dato nog een landelijk ding van maakt.
En ze zegt dat ze heeft gezegd dat hij moest stoppen.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:16 schreef Viv het volgende:
[..]
Ze zei dat hij "seksueel agressief" was toch? Dat is wel wat anders dan slechte seks.
Jij bent vrouw dus kunt er wellicht wat meer in verplaatsen. Maar als je het niet kunt loslaten helpt een (vrijwel zeker) kansloze aangifte dan? Waarbij je weet dat een "dader" gaat roepen dat hij niets gedaan heeft, waarbij je het halve land over je heen krijgt?quote:Op maandag 4 juli 2022 14:18 schreef Viv het volgende:
[..]
Kennelijk kon ze het niet loslaten. En daar zal het niet-gehoord voelen bij de KNVB ook niet bij geholpen hebben.
Dat kan ook zijn dat hij hard pompte. Of alleen aan zichzelf dacht in bed. Ik zoek daar nu niet direct iets achter als dat hij haar vastgebonden heeft, paar petsen gaf, een prop in d'r mond heeft geduwd en de andere twee gaten met een grote dildo compleet heeft uitgewoond.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:16 schreef Viv het volgende:
[..]
Ze zei dat hij "seksueel agressief" was toch? Dat is wel wat anders dan slechte seks.
En, ze beschuldigt iemand van verkrachting die doorgaat met een seksuele handeling waarvan hij wist dat ze dat niet wilde (na vorige keer duidelijk aangegeven en hij kwam om te laten zien dat het anders kan) en waarbij ze tijdens de handelingen ook,nog eens aan gaf dat niet te doen/te stoppen.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, zo lees ik het ook. Dan ga je dus iemand die slechte seks geeft beschuldigen van verkrachting. Dat vind ik wel ver gaan.
Het zou mijn keuze ook niet zijn (35 jaar na dato), vanuit de gedachte: wat je aandacht geeft, groeit. (Zeg ik nu hè, ik heb zoiets niet meegemaakt.)quote:Op maandag 4 juli 2022 14:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Jij bent vrouw dus kunt er wellicht wat meer in verplaatsen. Maar als je het niet kunt loslaten helpt een (vrijwel zeker) kansloze aangifte dan? Waarbij je weet dat een "dader" gaat roepen dat hij niets gedaan heeft, waarbij je het halve land over je heen krijgt?
Dat is toch onbegrijpelijk?
Mwah.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En ze zegt dat ze heeft gezegd dat hij moest stoppen.
Als hij dat vervolgens niet doet en doorgaat, zelfs al duurt dat maar kort omdat hij snel klaarkomt, is dat toch echt gewoon verkrachting.
En daarna hebben ze nog een keer seks gehad, omdat Pietje beterschap had beloofd.:quote:Volgens Pauw vond de verkrachting plaats bij haar thuis in de Rhijnvis Feithstraat in Utrecht. Van gelijkwaardige seks was volgens Pauw geen sprake. ‘Ik dacht: wat is hier gebeurd? Dit was geen vrijen met elkaar. Dus ik zei: ‘Dit flik je me nooit meer.’
en:quote:De volgende avond staat de coach weer voor haar deur. „Hij zei: ‘Ik wil je laten zien dat ik het ook anders kan’. En dat geloofde ik, op dat moment.”
quote:Het is nog altijd een zichtbaar pijnlijke herinnering voor Pauw. „We belandden weer in bed. Hij ramde ’m erin en was binnen een minuut klaar”
Dat en dit lijkt me te slaan op de slechte seks.quote:Terwijl de man bezig was, vertelt ze aan de onderzoekers, „heb ik nog gezegd dat ik dat niet wilde”. Uit het verslag: „Ik ben toch duidelijk geweest? Dit wil ik toch niet.”
Ik denk dat we met z'n allen nog eens goed moeten gaan nadenken over de term verkrachting. Want het is nu zo'n groot spectrum dat de heftige emoties die met het woord gepaard gaan (vuile verkrachter!) niet altijd corresponderen met de daadwerkelijke heftigheid van de daad. Dat resulteert vaak in enorm heftige reacties van beide kampen.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En, ze beschuldigt iemand van verkrachting die doorgaat met een seksuele handeling waarvan hij wist dat ze dat niet wilde (na vorige keer duidelijk aangegeven en hij kwam om te laten zien dat het anders kan) en waarbij ze tijdens de handelingen ook,nog eens aan gaf dat niet te doen/te stoppen.
Doorgaan met seksuele handelingen terwijl de ander aangeeft daar mee te stoppen valt onder het gebied van verkrachting ja.
Ik heb geen idee wat er precies is gebeurd, maar het wordt als zeer pijnlijk beschreven. Er wordt beschreven dat ze volgens haar omgeving zichtbaar zeer aangeslagen was, er therapie nodig is geweest en ga zo maar door.
Ik zou voorlichting zijn met dat af te doen als gewoon slechte seks joh.
Het probleem/trauma zit hem vaak helemaal niet zo in de handelingen zelf, maar in het gevoel van machteloosheid/hulpeloosheid. Je hebt geen enkele controle en geen enkel idee hoe het verder gaat lopen. Die 60 seconde zouden het zo goed een eeuwigheid kunnen zijn daarin.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Blijf er gewoon bij dat je 60 van deze nare seconden (zelfs al is er misschien wel iets van nee gezegd) niet de rest van je leven moet laten bepalen. En dat doe je wel als je er 35 jaar na dato nog een landelijk ding van maakt.
Nee precies. De emoties overheersen hier vaak maar dat is niet altijd het meest verstandige. En die opluchting zal snel omslaan in machteloosheid en frustraties als blijkt dat half Nederland of meer haar niet gelooft.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:24 schreef Viv het volgende:
[..]
Het zou mijn keuze ook niet zijn (35 jaar na dato), vanuit de gedachte: wat je aandacht geeft, groeit. (Zeg ik nu hè, ik heb zoiets niet meegemaakt.)
Maar als zij kennelijk gebukt ging onder het feit dat niemand wist van iets dat zo bepalend is geweest in haar leven, en nu opluchting ervaart dat het grote geheim eruit is, tja.![]()
Ik hoop dat het haar helpt in haar helingsproces, maar het kan ook heel lelijk uitpakken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |